PDA

View Full Version : Final Fantasy XI matkalla PC:lle

psaijai
19.6.2002, 14:14:00
SquareSoft ilmoittaa Final Fantasy XI -pelin PC- version beta-testauksen alkavan Japanissa tänään, kesäkuun 18. päivänä. Pelin PS2-version kanssa ilmenneistä ongelmista huolimatta Final Fantasy - maailman verkkoon siirtävä FFXI on menestynyt Japanissa varsin kohtuullisesti, joten peliä odotetaan jo kovasti sekä Pohjois-Amerikan että Euroopan puolella. Pelin pitäisi saapua USA:han joskus ensi vuoden puolella, mutta pelin ilmestymisestä Euroopassa ei ole vieläkään tietoa. FFXI:stä kiinnostuneet suomalaiset joutuvat ilmeisesti kuitenkin odottamaan peliä vielä ainakin vuoden verran.

Square on myös paljastanut Final Fantasy XI:n alustavat laitevaatimukset. Pelin pyörittämiseen vaaditaan Windows 98/ME/2000/XP - käyttöjärjestelmällä ja Pentium III -prosessorilla varustettu PC-kone, josta pitäisi löytyä 128 megatavua muistia ja DirectX 8.1:tä tukeva AGP-näytönohjain. Kiintolevyltä pitäisi löytyy vapaata tilaa 4,56 gigatavun verran, romppuaseman pitäisi pyöriä nelinkertaisella nopeudella ja nettiyhteyden pitäisi olla vähintään 56k-modeemin luokkaa. Kuten PC- puolella yleensäkin, minimisuosituksen juuri ja juuri täyttävällä kokoonpanolla pelaaminen on kuitenkin varsin tuskaista, ja pelaamiseen suositellaankin Pentium 4 - prosessorilla, 256 Mt muistilla, GeForce3:lla ja 32xCD-ROM-asemalla varustettua konetta.

Lähde: Peliplaneetta (http://www.peliplaneetta.net)

Ho hoijaa. Mukavaa että se tulee PC:lle mutta kone vaatimukset ei oikein minua suosi. Oneksi tässä on aikaa hommata uusi kone mutta nyyinen ei pystyisi varmaankaan pyörittämään sitä. Minimi rajotukset täyttyvät muistia lukuunottamatta joten saa nähä pääseekö olenkaan pelaamaan kyseistä peliä. Toi 5gigan kovalevytilakaan ei ole kovin innostava.

//edit: Uutisissa (http://www.fffin.com/uutiset.php#newsitem1024422945,95438,) on näköjään kans juttua kyseisestä aiheesta ja vieläpä tarkemmin.

Ilezki
19.6.2002, 14:37:23
:eek: Tuollaiset vaatimukset? No jo on, minun koneeni ei millään pystyisi pyörittämään sitä vaivaisella Amd 400, Voodoo 3 Kombinaatiollaan. tilastakin tulisi pulaa...Tuo on kyllä ylettömin laitteistovaatimus, mitä olen vähään aikaan nähnyt. No, onneksi minulla on aikaa hankkia (ruinata) uusi, entisä ehompi tietokone...

Locke Cole
19.6.2002, 15:06:57
Huhuh, neljä gigaa vaatii tilaa. Se on jo aika paljon.. :o
Konevaatimukset ovat myös aika kovaa luokkaa. :eek:

Tristam
19.6.2002, 15:08:56
No joo... Laitteistovaatimukset eivät vielä täyty...
Onneksi kohta pitäisi tulla ADSL ja koneen päivittämistä voisi alkaa harkita joskus vuoden päästä...
Tämänhetkinen kone on Duron 800MHz, GeForce 2MX, 128mt, 30gt...

psaijai
20.6.2002, 11:33:44
TUli tossa myös mieleen että jos se kerta vaatii sen 4-5gigaa kovalevyltä niin onko se sillon DVD:nä? Toisaalta jos ostaa uuden koneen niin kaikissahan on nykysin DVD ja jos ei ole niin pitää hommata.

Dark
27.6.2002, 12:19:48
Originally posted by spy85
Tuli tossa myös mieleen että jos se kerta vaatii sen 4-5gigaa kovalevyltä niin onko se sillon DVD:nä? Toisaalta jos ostaa uuden koneen niin kaikissahan on nykysin DVD ja jos ei ole niin pitää hommata.
En usko sen tulevan DVD-Rom peliksi, Kuten sanoit sinäkin, PC puolella kuluttajilla se ei ole ihan vielä niin yleistä, Vaikka onkin vakio näissä uusissa parin gigaherzin koneissa, Joten olettaisin sen olevan 'erittäin' monella CD:llä.

Echo
27.6.2002, 12:30:31
Originally posted by Dark

En usko sen tulevan DVD-Rom peliksi, Kuten sanoit sinäkin, PC puolella kuluttajilla se ei ole ihan vielä niin yleistä, Vaikka onkin vakio näissä uusissa parin gigaherzin koneissa, Joten olettaisin sen olevan 'erittäin' monella CD:llä.
Ei niitä ceedeitä välttämättä ole mitenkään ihan älyttömästi, sillä onhan pakkaus keksitty. :) Tai voi olla, että FFXI julkaistaan dvd:llä sekä cd:llä. Muistelisin, että X-Files pelikin julkaistiin niin, sillä siinä oli joku 7 cd:tä ;D

kervi-chan
29.6.2002, 9:57:25
laitteisto vaatimukset täyttyy ihan helposti...:) paitsi sen mahd. dvd:n osalta...

pitäisköhän sitä ilmoittautua sinne beta-testaajaksi:D :D ...olis se mukavaa päästä samantien kokeilemaan sitä....;D

auron_86
30.6.2002, 11:21:04
muuten kone täyttää vaatimukset paitsi että musitii pitää kyllä hommata hieman lisää, eikä uus näyttiskään olis pahitteeks. Minulla on vain tämmöinen vaivainen koneen mukana tullut GeForce 2 MX 32mb. Eikä ADSL:kään olis pahitteeks.

Kepakko
30.6.2002, 13:43:52
No hyvä että tulee PC:lle, nimittäin minä en PS:lle nettiä hommaa.
Aika isot laitevaatimukset tossa on ja kovalevytilaa vaatii hirveästi. En ole ennen pelin nähnyt noin paljon vaativan. Näyttökortti on kyllä pakko ostaa jos tuon hankin...siis kun hankin.
Tällä hetkellä omistan mahtavan RIVA TNT2 m64 32mt ;D

Tommistus
1.7.2002, 17:34:01
Mun kone täyttää suunnilleen kaikki vaatimukset paitsi pelin vaatima tila voi mennä vähän ahtaalle, mutta eiköhän tämä peli koneelleni ilmesty.

<Black Mage>
3.7.2002, 12:12:05
Aika hemmetin kovat vaatimukset... No, ei haittaa uusi kone tulee kumminkin.:D Onkohan siinä paljonkin parempi grafiikka kuin ffx:ässä?:huh:

Ai niin toi netti ei nopeudu, toivottavasti toimii ISDN:ällä...:eh:

psaijai
3.7.2002, 12:18:27
Originally posted by &lt;Black Mage&gt;
Ai niin toi netti ei nopeudu, toivottavasti toimii ISDN:ällä...:eh:

Lue se artikkeli.

nettiyhteyden pitäisi olla vähintään 56k-modeemin luokkaa
Eli kyllähän tuo ISDN:lläkin toimii.