View Full Version : Nettitestit kieltoon
Gabriel
9.6.2003, 19:34:04
Ylläpidon keskuudessa on ollut keskustelua kyseisistä ketjuista ja on päädytty niiden kieltämiseen. Nettitestit eivät parhaimillaankaan ole keskustelunalkuakaan eikä kovin montaa huvita lukea mitä kukin niistä sai.
Itse testejä ei kielletä, vaan niitä varten on oma ketju (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?s=&threadid=5492). Tuonne saa linkittää löytämiään nettitestejä, mutta ei postittaa saamiaan vastauksia. Mikäli löytää jonkun uuden testin ja on postittanut sinne aiemminkin, niin edit-nappi vinkumaan vaan. Ei sitä varten sinne tarvitse kahdesti postittaa.
Tästedes kaikki erikseen jotain testiä varten perustetut ketjut joko luonnollisestikin deletoidaan, tai yhdistetään nettitestejä varten olevaan ketjuun.
Eiköhän moinen uudistus auta foorumeita olemaan enemmän keskusteluun perustuvia. =)
Pooring! Minusta nettitestien tuloksien selailu on ainakin mitä viihdyttävintä puuhaa tällä foorumilla. Ehdottomasti punakynälle työtä tästä päätöksestä. No mutta minkäs minä tuolle mahdan.
Näin. Kielletään saman tien kaikkien nettipelien ja huumorisivujen postailu kun nekään ei kaikkia huvita. RBL:stä asiallinen paikka!
Ei minuakaan nuo nettitestit aina kiinnosta, mutta kun kyseessä on mielipide kysymys, niin pitäisi antaa mahdollisuus siihen niille jotka niistä tykkäävät.
Originally posted by Potri
Näin. Kielletään saman tien kaikkien nettipelien ja huumorisivujen postailu kun nekään ei kaikkia huvita. RBL:stä asiallinen paikka!Noita ei postailla samoissa määrin kuin nettitestejä, joita tulee joka tuutista. Parhaimmillaan on olemassa sivu, jossa on linkit kymmeniin eri nettitesteihin. Sitten joku täältä löytää sen sivun, valitsee testin ja pistää suoran linkin testiin tänne. Sitten on seuraavan vuoro, joka tekee saman, mutta eri testin kohdalla.
RBL täyttyy ikävästi nettitesteistä joiden sisältö on vähemmän kuin 1. Vaikka RBL on RBL, ei sen tarvitse olla puhtaan spammin luvattu maa.
Ei minuakaan nuo nettitestit aina kiinnosta, mutta kun kyseessä on mielipide kysymys, niin pitäisi antaa mahdollisuus siihen niille jotka niistä tykkäävät.Entä jos minusta on kivaa spammata. Se on viihdyttävää minun mielestäni, mutta muut kärsivät siitä. Tulisiko minulle antaa mahdollisuus siihen?
Hikari
10.6.2003, 12:15:13
Nej enää nettitestejä??? *sniff* Minä olen aina pitänyt niistä... ja varsinkin, kun pistää linkin johonkin erittäin kivaan testiin, haluaa tietää mitä muut saavat tulokseksi. Näin on ainakin minun kohdallani. Mutta omasta mielestäni tämä kielto on kismittävä... :prkl:
Niille, jotka niitä vastauksia tahtovat lukea voisi perustaa yhden ketjun mihin niitä voi laitella. Kaikki yhden henkilön tulokset edittaamalla samaan viestiin...?
Prometheus
10.6.2003, 15:03:13
Eihän näissä testeissä mitään vikaa olisi, jos kaikki jaksaisivat kertoa vähän, miten tällainenkin tulos nyt tuli saaduksi.
Selvittäkööt vaikka syitä ja ihmetyksiään, jos ei muuta. Tällöin myös tiedettäisiin, ymmärtääkö vastaaja höläsen pöläystä koko testistä. Monista saa nykyisin vain sellaisen kuvan, että he postittavat nettitestiketjuun vain postitusluvun kasvun toivossa.
Ärsyttävän usein, mielestäni nykyään enemmän kuin ennen, copypastetetaan vain se testin tulos ilman mitään kummempaa tarinaa. Se, jos mikä on turhaa ja ärsyttävää.
Muiden tiettyjen ja tuntemieni ihmisten tuloksia on ihan kiva silloin tällöin lukea, kunhan hekin ovat laittaneet muutakin kuin tuloksensa.
Minä poistaisin kaikki pelkän vastauksen omaavat viestit empimättä. Perusteluksi tai omaksi kirjoitukseksi ei kuitenkaan riittäisi pelkkä "No ei kyllä ole yhtään niin kuin minä :D"/"*reps*", tai jotakin vastaavaa.
Muutoin nuo testit voisi siis jättää siihen, missä ovatkin.
Mickey
10.6.2003, 20:15:56
Alkujaan kirjoittanut Prometheus
Eihän näissä testeissä mitään vikaa olisi, jos kaikki jaksaisivat kertoa vähän, miten tällainenkin tulos nyt tuli saaduksi.
Selvittäkööt vaikka syitä ja ihmetyksiään, jos ei muuta. Tällöin myös tiedettäisiin, ymmärtääkö vastaaja höläsen pöläystä koko testistä. Monista saa nykyisin vain sellaisen kuvan, että he postittavat nettitestiketjuun vain postitusluvun kasvun toivossa.
Ärsyttävän usein, mielestäni nykyään enemmän kuin ennen, copypastetetaan vain se testin tulos ilman mitään kummempaa tarinaa. Se, jos mikä on turhaa ja ärsyttävää.
Muiden tiettyjen ja tuntemieni ihmisten tuloksia on ihan kiva silloin tällöin lukea, kunhan hekin ovat laittaneet muutakin kuin tuloksensa.
Minä poistaisin kaikki pelkän vastauksen omaavat viestit empimättä. Perusteluksi tai omaksi kirjoitukseksi ei kuitenkaan riittäisi pelkkä "No ei kyllä ole yhtään niin kuin minä :D"/"*reps*", tai jotakin vastaavaa.
Muutoin nuo testit voisi siis jättää siihen, missä ovatkin.
Minä en voisi olla enempää samaa mieltä. Jos nettitesteille laitetaan oma ketju, voi sen testin tietty tehdä, mutta vastata ketjuun vain jos tulos oli jotenkin erikoinen. Niistä ketjuista voisi kyllä vähän tiukemmalla valvonnalla saada ihan asiallisia...
Gabriel
12.6.2003, 15:29:19
Originally posted by Garnet88
Nej enää nettitestejä??? *sniff* Minä olen aina pitänyt niistä... ja varsinkin, kun pistää linkin johonkin erittäin kivaan testiin, haluaa tietää mitä muut saavat tulokseksi. Näin on ainakin minun kohdallani. Mutta omasta mielestäni tämä kielto on kismittävä... :prkl:
Jos joku asiasta oikeasti välittää, niin voihan sitä editoida nettitestiketjussa olevaan vastaukseensa myös testeistään saamansa vastaukset. Jos välttämättä tahtoo, niin mikäpä siinä. =)
Varta vasten omaa ketjua niille ei kyllä aleta perustamaan.
-Rixu-
12.6.2003, 22:11:55
Minä kyllä myönnän, että itse pidän kaikenlaisista nettitesteitä. Ne ehkä ovat typeriä, mutta ne ovat silti hauskaa viihdettä.
Sen ymmärrän, että ne eivät foorumin keskustelun tasoa kovin paljon nosta, kun ei niistä mitään keskustelua synny. Tuo on siis ihan hyvä idea laittaa kaikki testit samaan ketjuun. Jäähän siitä kyllä pois vastausten selailu. Kaikkia vastaus vaihtoehtoja ei ehkä näe, mutta se ei ole kovin suuri menetys.
Näitä nettitesti ketjuja on foorumilla jo aika paljon ja ne ovat jopa häiritseviä, vaikka niin viihdyttäviä taas toisaalta ovatkin. Niillekin voisi tehdä jotain. Kuka vapaehtoinen kerää niistä kaikista (ainakin häröilyssä ja RBL) ne itse testit ja laittaa sinne testeille tarkoitettuun ketjuun?
Jo olemassa olevat testi ketjut voisi näin ollen tuhota. Ei siellä kuitenkaan mitään hurjan arvokasta ja säilytyksen arvoista ole.
Sen verran sekaisin olen, että minä voin tämän siivoustyön tehdä jos minulle vain annetaan siihen valtuudet.
Nettitestit ovat minusta kivoja, mutta pidän tätä kieltoa järkevänä päätöksenä, vaikka se aluksi hiukkasen ottikin päähän, mutta kun kuitenkin niitä voi vielä tehdä, ja tuloksetkin jollain tavalla ilmaista, niin hyvä. Olen toisaalta koko aikani täällä ihmetellytkin, että miksi nuo ovat sallittuja, vaikka niissä ei yleensä mitään keskustelua ole yhtään. Tunnustan itse ahkerasti postanneeni nettitesti ketjuihin, mikä osaltaan sotii mielipidettäni vastaan, mutta kuten sanoin pidän nettitesteistä, ja mikä sen parempaa kun saada vielä ilmoittaa oman tuloksensa kaikelle kansalle. (Ja samalla nostaa postauslukua. :) ) Jokatapauksessa tämä päätös on mielestäni juuri se oikea, ja kitkee sopivasti ylimääräistä spammia pois, ja eihän sentään kielletty kaikkea huumorikamaa postaamasta.
Uber Weapon
23.6.2003, 8:41:48
Aah! Minä en ole kuin iloinen tästä uudistuksesta! Nyt jokainen voi selvittää rauhassa "millainen misomaanikko-olet" muttei kuitenkaan tarvitse spämmiä finiä täyteen. Koska niihin nettitesteihin on yksinkertaisesti lähes mahdotonta saada minkään laista sisältöä joten uudistus oli loistava.
Purity
23.6.2003, 20:05:27
Eikös koko RBL-alueen voisi samantien poistaa, sen ketjut kun koostuvat käytännössä kokonaan nettitesteistä, jotka nyttemmin ovat kiellettyjä?
Ne ketjut, jotka sinne nyt jäivät ja eivät ole nettitestejä voisivat hyvin olla myös Häröilyssä, minä en ainakaan huomaa näillä alueilla enää mitään eroa.
Tai jos nyt jonkun mielestä näillä alueilla on jotain eroa, niin kertokaapa millä perusteella nämä ketjut menevät millekin alueille?
Avaimenperänne?
puhuttelu/kutsuma nimet?!
Näkkileivän voitelu?
Miten juotte kahvinne?
Hopeinen vai kultainen risti
Mitä olette mieltä edellisestä?
Koska olet viimeksi leikkinyt?
Aamupala
Nämä otin ihan randomilla kummaltakin alueelta (neljä kummastakin), enkä mitään suurempaa eroa niistä huomaa. Ainut ero RBL:n ja Häröilyn välillä on olleet nettitestit, ja sen yhden ainokaisen ketjun kyllä mielestäni voisi siirtää sinne Häröilyn puolelle. Eivät Häröilyn ketjut omasta mielestäni enempää keskustelua herätä kuin Recycle Bin Ladeninkaan, ja ne pari harvaa sanaleikkiketjua eivät Häröilyssä taas paljon tilaa vie.
Huvittaa sinänsä, että alueelle joka tehtiin nettitestejä varten ei niitä kuitenkaan saisi postata.
Alkujaan kirjoittanut Purity
Eikös koko RBL-alueen voisi samantien poistaa, sen ketjut kun koostuvat käytännössä kokonaan nettitesteistä, jotka nyttemmin ovat kiellettyjä?
Ne ketjut, jotka sinne nyt jäivät ja eivät ole nettitestejä voisivat hyvin olla myös Häröilyssä, minä en ainakaan huomaa näillä alueilla enää mitään eroa. Hyvä huomio. Tällä hetkellä tuomio Häröilyn ja RBL:n välillä on ollut ihan modejen oman haisun mukainen. Yleiset keskustelut ei enään ole tuossa kolmikossa, kiitos Kreifin huomion siirtämisen ongelmaan Häröilyn ja Yleisten keskustelujen kesken.
Itse henkilökohtaisesti olin nettitestien kieltämisen kannalla, mutta toisaalta kehitin myös idean "Kaikki nettitestit tänne" -topicista. Tosin ei tullut huomioitua RBL:n merkityksen katoamista. RBL:n voisi kyllä poistaa koska häröilyn taso on jälleen kohoamassa. Jotkut topicit ovat kyllä rikollisen ykstoikkoisia ja tyhmiä, mutta ei näille riitä sijaa kokonaan oman alueen verran, joten voisivat kyllä löytyä ihan Häröilystä itsestään.
Kreifi
23.6.2003, 20:52:36
Mitä Purityn viestiin tulee, en näe mitään syytä olla selkeyttämättä näiden kahden alueen eroja.
Miksei RBL voisi olla se roskapankki, joksika se joskus luotiin? Häröily on sitten vapaamielisempää keskustelua, mutta ei missään nimessä semmoista "postataan postaamisen vuoksi".
Gabriel
23.6.2003, 23:36:19
Samaa mieltä Kreifin kanssa. Recycle Bin Laden on juuri roskapankki, se on sen tarkoitus ja sellaisena se toimiikin. Nettitestit ovat tietenkin roskaketjuja, mutta roskaketjut eivät välttämättä ole nettitestejä. RBL:n olemassaololla on mielestäni edelleen tarve, ja sen rooli on sangen relevantti Häröilyn tason ylläpitämisessä.
Gabriel
RBL:n olemassaololla on mielestäni edelleen tarve, ja sen rooli on sangen relevantti Häröilyn tason ylläpitämisessä.Hih, tuolle nauroin ihan ääneen. :)
Se nyt on täysin tunnettu tosiasia että Häröilyllä ei ole mitään tasoa (katso esimerkkini Häröilyn ja Recycle Bin Ladenin välisistä eroista edellisellä sivulla). Roskajuttujahan nyt on muitakin kuin nettitestejä, kyllä (tähän väliin voisin sanoa että ei yhtään sen mielenkiintoisempia, joten voisitte samantien kieltää nekin, mutta jätän aiheen väliin, koska sillä nyt ei mielestäni ole mitään väliä), mutta niitä taas on RBL:ssä niin vähän että ne harvat ketjut voisi saman tien siirtää Häröilyyn, siellä kun on jo pitkään samankaltaisia ketjuja ollut. Häröilyn tasoa tämänkaltainen ei siis laskisi.
Ihan eriasia on jos aiotte oikeastikin saada koko FFfinin käyttäjistön päähän eron Häröilyn ja RBL:n välillä (edelleenkin edellisen sivun esimerkkieni perusteella se ei kovinkaan monelle ole selvä). Olisin kiinnostunut tietämään miten aiotte tämän toteuttaa, suuren massan päähän kun on vaikea saada mahtumaan uusia, tai joskus vanhojakin, asioita (mikä on myös tunnettu tosiasia). Helpointa olisikin pitää Häröily sellaisena kuin se on, jolloin Recycle Bin Ladenille ei jäisi tarvetta, näiden kahden alueen ketjujen välillä kun ei ole tällä hetkellä minkäänlaista eroa.