PDA

View Full Version : scannerinne?

Medic44
25.6.2003, 12:03:48
Koska mitä luultavammin ette töitänne tee täysin tietokoneella vaan käsin ja koska satun tekemään työni pääosin a3 kokoon ja minulla on tällä hetkellä a4 scanneri jonka haluaisin todellakin vaihtaa suurempaan tai ainakin parempaan, kysyisin:

1. Millaisella scannerilla scannaatte kuvianne.
2. Mitä scanneria suosittelisitte hinta/laatusuhteeltaan.
3. Ovatko A3-scannerit kovin kalliita tai sitten vinkkejä jotta saisin suuremmat kuvani scannattua..

En ollut varma kumpaan ryhmään tämä kuuluisi.. tänne grafiikka osioon vai "pc ynnä muuta" osioon. Siirtäkää tämä thread ihmeessä jos haluatte.

Yose
25.6.2003, 12:43:13
No niin tehdään tämmöinen tylsä luettelo vastaus, mutta nään sen nyt järkevimmäksi.

1.En minkäänlaisella skannerilla, koska minulla ei ole skanneria, mutta takoitus olisi hankkia.

2.Parhaat skannerit tulevat oletetusti suurilta valokuvaustarvike-firmoilta (luulisin), kuten esim. canon skannerit ovat hyviä hinta/laatusuhteeltaan, ja noita muita suuria merkkejä kannatta myös tarkasta, ja jos epson on tehnyt skannereita, niin semmoinen kannattaa ostaa, koska epson tekee ainakin hintalaatusuhteeltaan parhaita valokuvaprinttereitä. :)

3.A3 Skannereita en paljoa ole nähnyt enää myynnissä, mutta kyllä niitä varmaan vielä saa, mutta semmoinen maksaa sitten ihan riittävästi, ainakin hyvä semmoinen. Kannattaa ostaa A3-skanneri käytettynä.

Crimson
28.6.2003, 8:29:37
1. HP: ScanJet 4300c.

Hyvä ja halpa skanneri. Joskus kyllä hieman tökkii, jos en ole laittanut yhtä piuhaa koneeseen. Silloin joudun vain raa'asti boottaamaan saadakseni sen toimimaan.
Ihan sopivan kokoinenkin skanneri miulle. Kaikki työni kun on a4:n papereissa aina.

2. Tällaista mikä miulla on. Maksoi vain 100€ ja todella kätevä. Eikä ole hidaskaan, ettei sit tarvitse pelätä, että son kovinkin hidas hinnan takia.
Siulle, Medic en kyllä suosittele, jos a3:sen töitä tahdot skannata...

3. Luulen, että kyllä ovat kalleempia. Niitä näkee harvoin, tai minen ole tainnut kertaakaan vain nähdä sellaista. ._.

Suuremmat kuvat kannattaa siten skannata, että laitat ensin toisen puolen paperista, sitten toisen skannattavaksi. Jompaan kumpaan on pitänyt jäädä hieman ylimääräistä.
Sitten skannauksen jälkeen vain liität kuvat yhteen. Noin itse olen joskus tehnyt, kun tein vielä isommanpuoleisille papereille.

-Rixu-
28.6.2003, 20:36:40
Jos vain mahdollista niin kannattaa pysyä A4 koossa noissa skannauksissa. A3 kokoinen, hyvä laatuista jälkeä tekevä skanneri on jo aika kallis hankinta. Lähinnä koulut yms. suuremmat laitokset tuntuvat käyttävän näitä suuria skannereita. Olen itsekin käyttänyt sellaista ja oikein hyvähän se on. Mutta kyllä sitten pitää olla tosi rikas jos pelkkään kotikäyttöön meinaa A3 skannerin hankkia.

1. Itselläni on käytössä Canonin halppis skanneri. A4 kokoa se skannaa ja hyvin on toiminut minun käytössä. Tarkemmin se on CanonScan N670U ja maksoi muistaakseni sellaiset 80€. Vain yksi johto kiinni koneeseen ja eikun skannaamaan.
Ja jos haluaa iso kokoista skannausta niin opettele piirtämään pienempään tilaan ja skannaa suuremmalla resolla.
2. Hintalaatusuhde on skannerissani mielestäni hyvä. skannaus jälki on tarpeisiini oikein hyvää ja siitä plussa, ettei erillistä sähköjohtoa ole(töpselit, kun meinaavat loppua huoneesta kesken).
3. A3 skannerit ovat huomattavasti kalliimpia kuin A4 kokoiset. Bulldogin (http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuotehaku.pl?tuoteryhma=25) sivuilta voit katsoa kuinka kalliita.