View Full Version : FF X-2 Soundtrack
Tässäpä teille kaikille oikein hyvä osoite koskien Final Fantasy X-2:a
www.ffx2online.com (http://www.ffx2online.com)
Sivuilta löytyy paljon tietoa pelistä ja jopa pelin koko soundtrack ladattavaksi mp3:na
Täytyy kyllä sanoa että on erilaisinta musiikkia mitä Final Fantasyssa on toistaiseksi ollut........Vai?
Hyvältähän tuo kuulostaa. Tosin ei viitsi kuunnella tätä hirveen monta kertaa jotta musiikit eivät kulu ennen peliä. Jotkut kappaleista kuulostivat todellakin aika epä FF:mäisiltä. Melkeimpä arcademaisilta. Toivottavasti nyt itse pelikin tulee olemaan yhtä tavallisesta poikkeava kuin musiikkinsakkin. :)
Bartz-87
26.6.2003, 15:21:51
Originally posted by Potri
Hyvältähän tuo kuulostaa. Tosin ei viitsi kuunnella tätä hirveen monta kertaa jotta musiikit eivät kulu ennen peliä. Jotkut kappaleista kuulostivat todellakin aika epä FF:mäisiltä. Melkeimpä arcademaisilta. Toivottavasti nyt itse pelikin tulee olemaan yhtä tavallisesta poikkeava kuin musiikkinsakkin. :)
Tottakai ne kuulostaa epä FF:mäisiltä koska ne ei oo Uematsun säveltämiä. Kaikki on tommosta poppia :D ainoa josta pidin oli Real Emotion. Myös tappelumusiikit oli todella huonoja :(
Täytyy ilmoittaa että tällä hetkellä sivu ei jostain syystä toimi, mutta ilmotan kun sivu taas toimii!
On taidettu ladata liikaa FFX-2:n OST:tä kun bandwidth limit on täyttynyt. :P
Joo, FFX-2:n OST on muutaman viikkoa ollut jo koneella. Minua kiinnostaisi enemmän se tieto mitä sivuilla on, eikä tuo OST.
Sivu on taas toiminnassa!!!!!
Locke Cole
8.7.2003, 10:09:22
Minä latasin tuon FF X-2:sen soundtrackin netistä, ja täytyy kyllä sanoa että oli kyllä hirveää skeidaa mielestäni. Jokainen biisi oli jotain mielukuvituksetonta jumputusta ja mikään biisi ei jäänyt päähän soimaan. :bored:
Shuichi
14.7.2003, 18:32:20
Kuuntelin tuolta soundtrackilta muutaman kappaleen, ja pakko sanoa että Real Emotion oli aivan ihana! Harvoin kuulee noin upeita j-pop -kappaleita, ainakin minusta..^^
David A. Mage
17.7.2003, 19:01:04
Jos siis nyt Squaresoft (Square Enix.. Whatever.) antaa FFX-2:n soundtrackin jollekin muulle kuin Uematsulle, niin pitäisikö minun protestoida FFXII:n puolesta? (Hitoshi Sakimoto-fani numero yksi. Jos he antoivat pelin pitkälle FFT- ja Vagrant Story-tiimin käsiin, niin miksei musiikkia voi tehdä Sakimoto?) Ainakin mitä olen tähän mennessä kuunnellut, on ollut lähes poikkeuksetta kamalaa kuultavaa. Varsinkin YuRiPa (Yuna Rikku Paine?) Battle 1 jonka ensimmäisenä käynnistin oli hirvittävä. Kyllä muutamat on aivan hyviä, mutta suurin osa on niin sisällötöntä roskaa verrattuna Uematsuun että tekee mieli heittää hyvät kuulokkeet seinään... Pitää silti kaikki ladata...
Ihmetyttää kyllä näin kun noita pukudesignejä sun muuta katsoo, että mille ikäryhmälle Square alkaa noita pelejä tehdä. Siis FFX oli vielä varttuneempaan mieleen, mutta näin aikaan jälkeen Kingdom Heartsin alkaa vaikuttamaan ikäryhmän alenneen. FF Tactics Advancekaan päähenkilöstöstä ja screenshoteista päätellen ei ole kovin lupaava..
Edit:// Pakko ilmaista vielä kun näitä on useampia kuunnellut, että mitä ihmettä tuon säveltäjät ovat oikein ajatelleet, kun jotkin kappaleet kuulostavat aivan tranceltä haitarilla, trumpetilla ja 80-lukulaisilla ääniefekteillä höystettynä...
Edit no.2:// Hoo! Tekikö kukaan muuten saman huomion, että tuossa kappaleessa Zanarkand Ruins taustalla soi täsmälleen sama ääniefekti kuin Chrono Cross OST:ltä löytyvässä kipaleessa Chronopolis? Hupaisaa.
En ole koko soundtrackia kuullut, mutta se mitä olen kuullut vaikuttaa ristiriitaiselta. Noriko Matsuedan ja Takahito Eguchin The Bouncer oli mukavaa letkeää tunnelmointia hyvällä biitillä, mutta FFX-2:ssa on ilmeisesti menty vähän elokuvamaisempaan suuntaan ja lopputulos on joissakin paikoissa epämusiikillista melua, joissakin taas armottoman yhdentekevää höttöä. YuRiPa Fightit 2 ja 3 ovat ankeita, mutta minä kyllä pidän 1:n pirteästä eurodance-tyylistä. Harmi vain että kappale on niin lyhyt. Sama ongelma vaikuttaa vaivaavan soundtrackia muutenkin: monessa kappaleessa on lyhyt looppi tai paljon toistoa ja kappalepituudet ovat lyhyitä. Mutta on siellä oikein hyviäkin kappaleita, ainakin Guadosalam, ja Kilikakin oli muistaakseni lähelle yhtä hyvä.
Pistän koko soundtrackin kuunteluun viimeistään siinä vaiheessa, kun hankkimani käytetty promoversio saapuu joskus ties milloin...
Ei Uematsun poistaminen FF-virasta ole pelkästään huonoksi. Naoshi Mizuta vakuuttaa etenkin Final Fantasy XI:n Vision of Jiraat OSTilla, ja kuultavaksi jää, miten Kumi Tanioka, joka ei pärjännyt yhtä hyvin Final Fantasy XI:ssä, onnistuu Crystal Chroniclesin soundtrackin kanssa. Uematsulle irtautuminen FF:stä tuntuu taas olleen vain hyväksi Hanjuku Hero vs. 3D:n perusteella. Ja Final Fantasy XII:ssähän hän palaa, olikos se Matsuedan tukemana.
cRaZy Al BhEd
23.7.2003, 22:52:42
siistiä musaa, vaikkakin erilaista kuin kympissä. 1000 words, to be one, eternity, yuna's ballad, ending... siinä pari hyvää. huonoja mun mielestä oli thu. plains, mac. forest, mission start, besaid ja young alliance. sorry ku kirjotan erittäin ärsyttävästi ja lyhyesti ja perustelematta, mut hieano, pitkä postaus meni jonneki, ku kone teki jonki bukin tai jotai... :fuckya:
edit// nyt on sitte levyllä eka osa soundtrackista, pitää ostaa toinenki levy...
Ze Shoopuf
25.7.2003, 16:41:28
Eli tässä olis mun mielipide:
Real Emotion: aika hyvä kappale, paitsi kun melkein kaikissa trailereissa on se, alkaa se "What can I do for you?" vähän kyllästyttää.
Eternity: tosi kiva! mie tykkään, tuommonen rauhallinen pianomusa... ;D
Game Over: kivan kuulonen, mukava piano...
I'll Give You Something Hot!: ehkä vähän liian konemainen, rytmi ihan ok.
Luca: niinku jotakin kansanmusiikkia, liian vanhanaikainen mun makuun, paitsi ne pimputukset on ihan hyviä, se taustamusa vaan on.....
Bikanel Desert: köh, onko tää joku rokkikonsertti vai???
Calm Lands: Tää on hyvä, mukava melodia ja rytmi :D
Macalania Forest: kauniin rauhallinen, satumainen, mysteerinen eli juuri sellainen kuin paikka itse, sopii tosi hyvin!
1000 Words: aivan mahtava! tosi hyvä laulaja, mahtava melodia... Kertakaikkiaan mahtava!!
Zanarkand Ruins: kaunis, surullinen, vähän mystinen... Kaunis kappale :angel: ja hiano piano!
Bevelle's secret: Noh, mystinen, kaunis, vähän karmiva musa. Sopii hyvin tuohon aiheeseen!!
Under Bevelle: just semmonen kohta_tulee_bossi-musa, jännittävä! Mä tykkään!!!
Besaid: Kaunis, rauhallinen, iloinen, aurinkoinen, eksoottinen... Just niinku Besaid ja kaunis, tosi kaunis kappale!
Guadosalam: kuulostaa joltakin itämäiseltä musalta, niinku joku turkkilainen musiikki... Ei, en kovin tykkää..
Labyrinth: Alku on semmonen mahtavan suuren kuulonen, sitten muuttuu semmoseksi "hiipimismusaksi"
Nightmare of a Cave: Tosi kiva, alku on semmonen vähän "pelästyny" sitten muuttuu iloseksi, sitten surullinen ja sitten semmonen, noh "iso" ja pelottava, jännittävä...
Yuna's Ballad: tosi kiva, semmonen rauhallinen pianomusa, kaunis melodia... Tosi kauniin kuulosta... :)
Game Over: tosi kivan kuulonen piano, hieno melodia!
Temple: semmonen vähän karmiva ja pelottava... Hrrr... :shok:
Kilika: Tää on kiva, tuollanen pirteä, ilonen kipale.. Miä tykkään!! :yay:
Ei lukemista vaikeuttavia värejä -Potri
merisielu
25.7.2003, 23:03:12
Hmm. Ei oikein iske nää kiisut :eh: ollaan parempiaki kuultu. Kertokaa mulle et miks pitää tehä toinen Yuna´s Theme ku sellane on jo FFX:ssä? Mjinen jümmärrä..no, enpä mie ikinä :D Eternity oli iha hyvä biisi, samoin Temple oli jotenki mystinen, sitä oon jaksanu kuunnella useemminkin. Mut kokonaisuutena? *huoh* Taitaa olla aika lailla ensimmäisiä tämän soundtrackin tehneen musiikkeja. Njah, ei kolahda. Mut vois huonompiki olla. PS. YuRiPa Battle 2 (vai oliks se 3?) tuo mieleen jonkun Kemopetrolin biisin Slowed Down -levyltä. Pitää kuunnella sitä levyä ja sit editoida et mikä se oli :)