PDA

View Full Version : Missä FF:ssä paras musiikki

kefka
29.3.2002, 18:03:44
KYllä te varmaan itse tiedätte mutta minusta seiskassa on parhaat musat.

Kurko
29.3.2002, 22:46:47
Seiska on ehdottomast ykköneni. Heti sen jälkeen tulee kuutonen, josta löytyy todella hyviä kappaleita. Kasi ei innostanut, koska oikeastaan ainoat musiikit joita kuuntelee ihan mielellään, ovat sen suuren kuivuneen meren musiikki, joka valitettavasti tulee vain siinä yhdessä paikassa, ja Laguna sessioden taistelu musiikki.

Ilezki
27.6.2002, 9:57:09
Voiko tämä olla totta, minä en ole vastannut tähän topicciin?
No, korjataan se nyt.

FF VIII:ssä ja X:sässä sisältävät minusta parhaat soundtracit, ja XI tulee hyvänä kakkosena, VII on kolmas.

Miksi sitten VIII ja X jakavat ensimmäisen sijan? No, koska kummassakin ovat parhaat taistelumusiikit, parhaat hurryt, parhaat pahan hahmon teemat.

XI tulee kakkosena, aivan sen takia, että siinä on jotain henkeä, mikä on puuttunut nobuo sävelmistä jonkun aikaa.

VII on kolmas "aivan O.K" -tasoisten musiikkiensa ansiosta.

auron_86
13.7.2002, 21:29:45
FFX:ssä on IMHO parhaat musat. Parhaat kappaleet FFX:ssä on Wandering Flame, Dream That Will End Someday, Blitzball Gamblers, Attack ja Tidus' Theme, plus monet muut.

Mut eipä FFVII jää pahasti kakkoseks. Siitä löytyy mm. semmosia ihania kappaleita kuin Birth of the God, J-E-N-O-V-A, Motorcycle Race, Aeris' Theme, Judgement Day ja One Winged Angel.

Muissa FF:ssä keskimääräsesti laatu on ainakin IMO enemmän tai vähemmän huonompaa. Mut niiltäkin löytyy todella hienoja kappaleita kuten You're Not Alone (FFIX), Melodies of Life (FFIX), Terra (FFIX), Loss of Me (FFIX), Ride on (FFVIII), Man With a Machinegun (FFVIII), Eyes On Me (FFVIII), kaikki hahmo themet FFVI:stä ja jopa FFXI:n OST:ltä löytyy muutama helmi mm. Opening Theme.

Ferithem
25.7.2003, 10:05:20
- FFVII. Kaunista, dramaattista, etenkin One-Winged Angel. Pomomusa(kin) on ihan kuunneltavaa tasoa.
- FFVI. Tykkäsin etenkin siitä 'oopperasta', eikä muussakaan musiikissa mitään vikaa ole. Ihailtava suoritus, vaikka itse peli onkin... no, hieman vanha.
- FFIX. Sisältää ihania kappaleita, mutta toisaalta myös joitakinn ärrrsyttäviä kipaleita. You're Not Alone, Dark Messenger ja Feel My Blade tulevat nyt ensiksi mieleen :up:

FFVIII ja X ovat myös loistavia, mutta eivät yltäneet listalle asti *nyyh*. Eyes On Me, Liberi Fatali ja The Castle (etenkin tämä), ovat mahtavia, mutta pelin muu musiikki alkaa kyllästyttämään kaupungeissa kierrellessä.
Kympissä on myös muutama kaunis kappale, mutta aika monet ovat vain mukiinmeneviä. Lopussa kuulee sitä parhainta musiikkia.

Critis
9.6.2004, 15:04:15
Tässä olisi pari musiikkia klassikko Finaaleista mitä nyt tuli mieleen.

FFIV:
-Red Wings musiikki on hieno koska siinä on hyvä rytmi ja muutenkin se on
sellainen sotilaallinen musiikki.
-Battle Theme on myöskin hyvin rytmikäs ja mukaansa tempaava musiikki ja
yksi klassikko Finaleiden parhaimpia taistelu musiikkeja.
-Boss Theme on myös vaikka kuinka jännittävän ja täynnä toimintaa pursuava
musiikki yksi nelosen parhaimpia myöskin.
-Zeromus Final Battle Theme tottakai myös viimeisen bossin musiikki on myös
erittäin hyvä muttei klassikkojen paras. Koska kyllä Kefkan viimeinen taistelu
musiikki on parempi.

FFV:
-Gilgamesh Battle Theme on yksin kertaisesti hauskan kuuloinen ja jännittävä
yhtä aikaa ja muutenkin siinä on hyvä rytmi ja se on vitosen parhaimpia.
-ExDeath Theme on synkän ja pelottavan kuuloinen ja sen takia hyvä ja sopii
myös itse hahmolle.

FFVI:
-Kefka Theme hyvä rytmi ja sopii myöskin itse hahmolle ja muutenkin yksi parhaimpia Final Fantasyiden pääpahis musiikkeja.
-Dancing Mad viimeisen Kefka taistelun musiikki on ehdottomasti parhaimpia kutosen musiikkeja. Varsinkin se urku tyyppinen kohta tässä musiikissa.
-Gogo Theme hauskan tyyppinen musiikki vähän niinkun joku sirkuspelle musiikki tai miten sen nyt sanois. :eh: Mutta itse en ainakaan tähän kyllästy.
-Shadow Theme sellainen salaperäinen ja mysteerinen musiikki ja se vihellys siinä ja se kitaran rämplääminen siinä yhdessä kohtaa kuulostaa myös hienolta.

Siinä oli nyt jotain musiikkeja mitä tuli mieleen on niitä muitakin mutta en minä
nyt kaikkia jaksa laittaa. :D

Olba
9.6.2004, 15:28:05
FFVII, hyviä musiikkeja jotka jäävät mieleen esim. Birth Of A God (eka Sephiroth matsi), One Winged Angel (varsinkin orchestral-versio), chocobo-tunnarit
FFIX, myöskin hyviä muusiikkeja ja jotkut niistä jopa on mulla cd:lläkin esim: Vivi's Theme (yksinkertaisesti tarttuva ja semmonen jotai tahdon kuunnella monesti putkeen), You Are Not Alone, toi musiikki on myös kiva, erityisesti japaniksi laulettuna, ja ikävästi pelissä en tuohon musiikkiin huomiota kiinnittänyt niin sen kokonaan missasin.
Ja nyt jopa uskaltaudunt laittamaan tänne vähän offtopicia:
FFX, Zanarkand Ruins, theme musiikki, melkeen tuli itku silmään tota kuunnellessa. Suteki da Ne, toi oli myöskin mahtava, ja kun ostin sen movie spheren niin sitten katsoin videon 5 kertaa putkeen. Otherworld, kun olen tämmönen hevi friikki niin tottakai tommonen biisi on RoX.

Ja sitten jokaisen (FFVII, FFIX, FFX) battle themet on myös mahtavia, vaikka niihin leveluppaamisen lomassa kyllästyykin. Ja myöskin nuo victory musiikit ovat mahtavia.

Velvety
10.6.2004, 18:24:56
Eivät ole paremmuusjärjestyksessä. :) En jaksanut miettiä, että mitkä ovat parhaita, joten laitan kaikista FF:istä, joita olen pelannut, jotakin. XD

Final Fantasy IX
Musiikit ovat hyvin kauniita, varsinkin Terra's theme ja ne monet versiot Melodies Of Lifesta ja The place I'll return to somedayn monet versiot. :lovetus: Battle Theme on myös aivan tajun hyvä. rytmikäs musiikki kerrankin. :P

Final Fantasy VIII
onhan niitä tässäkin niitä ihania musiikkeja muutama. Kuten vaikkapa nuoFragments Of Memories, Eyes On Me ja Where I Belong sekä Compression Of Time, näissä on sitä tunnelmaa ja pelihän on muutenkin aika synkkä, joten nämä musiikit ovat sellaisia, jotka tuovat ns. pimeyteen valoa, joka loistaa aina. (runollista. :D)

Final Fantasy VII
Tämän pelin musiikit, Perfect!! Tässä kiutenkin muutama ehdoton ykkönen: One Winged Angel, joka on niin mahtava, että pitää lähteä kumartamaan Nobuolle. ;D Aeris's Theme, josta on monta versiota pelissä, mutta minun mielestäni kaikki versiot ovat hyviä. Cry Of The Planet ja Temple Of The Ancients, nämä kaksi kuvaavat hyvin niitä paikkoja Icicle Arealla, mutta en sano mitkä. :P

Final Fantasy X
Tässäkin pelissä on muutama hyvä muusiikki, kuten vaikkapa Yuna's Theme, joka on herkkä ja muutenkin sellainen hyvä. Kuvaa myöskin hyvin Yunan luonnetta. Tunnuskapple Suteki Da Ne on kaunis, vaikka onkin japaniksi laulettu, se on kaunis kappale. :P

Final Fantasy X-2
No jaa, tästhän ei oikeastaan uskoisi löytyvän hyviä kappaleita, mutta niitä on. Niitä on muutama, jotka ovat ainakin minun milestäni hyviä. Otetaanpa vaikkapa 1000 Words, Real Emotion ja Yuna's Ballad, nämä kolme ovat erittäin hyviä kappaleita ja mie tykkään niistä kaikista. Ehkä tuosta 1000 Wordista enimmäkseen, kun se on niin koskettava.

Siinähän nämä nyt sitten olivat. :D

Antza
11.6.2004, 18:50:22
Parhaat musiikit on FFX:ssä ja VII:ssä.

FFX:sän bos theme ja To Zanarkand ovat erittäin mukavaa kuunneltavaa, myös Aurons theme on hyvä.

FFVII:ssä on enemmän musiikkia joka pomppaa päähän heti tätä ajatellessa. Eli Cids theme, Turks theme, kaikki taistelu musiikit, Rufus welcoming ceremony ja lopparimusiikit. Kaikki ovat hyviä ja myös Cosmo Canyon on ikimuistoinen.

// Turha quote poistettu

Ryu-chan
11.6.2004, 22:36:57
1. FFV
Pidän monista kappaleista todella paljon. "Hiryuu theme", "Main theme" jne. (Ei jaksa nyt kirjoitella niitä.)
2. FFIX
Kivat biisit, tuntuvat jotenkin sopivan peliin. Minun lemppareiksi menee varmaan "Melodies of Life", "You're not alone", "Crossing the Knoll", "The Dark Messenger" ja "Kuja's theme".
3. FFVI
Melkein kaikki kappaleet ovat hyviä. Esimerkkeinä "Shadow's theme", "Kefka's theme", "Locke's theme", "Zozo", "Setzer's theme". En muita nyt keksi tähän hätään.
4. FFI
Ihan best! (melkein) Tässähän FF:ssä esiintyy esimerkiksi ensimmäistä kertaa itse "Final Fantasy", joka tämän jälkeen esiintyy FFII-FFIX pelien lopussa. Se kappale on legenda. Kuten myös koko pelikin.
5. FFX
Omalaatuista musiikkia. Paljon kivoja kappaleita. Suurimpana miinuksena taitaa olla "Final Fantasy"n puuttuminen. "Suteki Da Ne" pelastaa kuitenkin putoamisen. Pidän kappaleesta. (Ihan yleisenä tietona (jonka moni varmasti tietää jo) "Suteki Da Ne" tarkoittaa "Isn't it wonderful". Siis jos ei nyt täysin sanantarkasti käännetä.)
6. FFVIII
En pahemmin itse pelistä kovinkaan paljoa pidä, mutta monikin kappale on ihan käypää tavaraa. ("Eyes on me", "The Man with the machine gun", "Where I belong")
7. FFVII
FF7:ssa on vaikka kuinka paljon todella hyviä kappaleita, mutta miinusta tulee siitä, että siinä on myös todella paljon huonoja kappaleita.
8. FFMQ
Heh... Vaikkakin tässä on aika vähän musiikkia, niin kyllä ne ovat hyvää kamaa kaikki.
9. FFT
Ei hirveän kivoja kappaleita löydy montaakaan. Ysin sijan kuitenkin ansaitsee.
10. FFIII
Tämä olisi mennyt toiseksi viimeiseksi ellei pari biisiä olisi sitä pelastanut.
11. FFIV
Vain harvoja hyviä kappaleita. Melkeinpä ainoa kuunneltava on "Distant Land".
12. FFLegends
Ei ansaitse mitään ylistyksiä. Huonoja kappaleita mielestäni.
13. FFII
Tämä tuli viimeiseksi eikä toiseksi viimeiseksi ihan omista syistään.

Siinä teille listaus. ;)

Welc
11.6.2004, 23:03:57
Säästän tämän ihan moderaattorihupailuketjuksi.

Uuden, fiksun ketjun saa FF-musiikeista perustaa. Mieluummin kuin koluta vanhoja.