View Full Version : Kadonneet tiedostot takaisin?
Tsunami
2.7.2003, 21:12:03
Sain yhdeltä kaverilani Half Lifen ja CS:n. Asensin ne ja yritin pelata netissä, mutta väitti että yhteydessäni on vikaa. No, poistin pelit ja ne siis oli Sierra kanssiossa, joten poistin Sierran LisääPoista sovelluksesta. Kaikki kansiossa, jossa Sierra oli, olevat tiedostot katosivat. Jäljelle jäi muutaman pelin kansiot joissa on vain muutama tiedosto :( Ja minä itken tälläkin hetkellä. Menetin kaiken: mirc, kaikki UFC videot joita olin imuroinut, monia pelejä, Kazaa ym... Minua ei tulla hetkeen näkemään ircissä sillä en nyt ihan heti aio kaikkea imuroida uudestaan. Mutta siis, onko mitään mahdollisuutta palauttaa kadonneita tiedostoja? :( :( :( :(
Voi olla, että jätän foorumitkin joksikin aikaa.
//Sain osan tiedoista palautettua, mutta mIRC pitää vielä imuttaa(kazaan olen jo imuttanut), pelejä pitää asennella ja kohta alkaa armoton UFC videoiden imutus ja Operankin voisi hommata takaisin...
////Tällä ketjulla ei tee enää mitään, joten sulkekaa tai poistakaa se minun puolestani.
Tämmösessä tilanteessa on vähän turha kysyä apua, mutta vastaus itse kysymykseen, että onko mahdollista palauttaa postetut tiedostot, niin siihen vastaan, että joitain tiedostoja saattaa saada takaisin, koska ne jättävät kuitenkin sen verran jälkiä tietokoneelle, mutta tavallisin keinoin se ei onnistu, vaan siihen tarvitaan ammattilaista, jolla on jotain ihmevälineitä, enkä tiedä onko nuo ohjelmat sen arvoisia. Siis siinä tapauksessa, että ne on poistettu, mutta jos ne ovat vain kadonneet johonkin, niin sittenhän selviää etsimällä.
Jackal von ÖRF
2.7.2003, 23:24:34
Half-Lifen uninstalloinnissa oli muistaakseni juuri tuollainen bugi. Tässä taas nähtiin backuppien ja ohjelmapäivityksien tärkeys.
Ensimmäinen operaatio on, että sammuta kone välittömästi äläkä koske siihen, ettei kovalevyn sisältö muuttuisi ja poistettujen tiedostojen päälle kirjoittaisi jotain uutta. Sitten kokeile löytää jostain PowerQuest Lost & Found (jonka kehitys tosin on lopetettu) tai vastaava ohjelma, jos se vaikka osaisi palauttaa tiedostoja. Minulla pitäisi olla tuo PQ L&F jossain, joten tule vaikka irkissä kyselemään.
Todenäköisesti mitään ei voi enää tehdä jos olet käyttäny konetta katoamisten jälkeen. Kuten kaalikin sanoi pitäis koneen olla kiinni jotta kovalevyn sisältö ei muutu.
Kompuutteri lehdessä oli joku kk sitten juttua tiedostojen palauttamisesta. Siinä oli esittelyssä joku FileRecovery ohjelma josta tosin vain demo versio jolla voi palauttaa korkeintaan 10 kilotavun kokoisia tiedostoja. Kaipa se jotain on osannut palauttaa mutta tärekää juuri on että kovalevylle ei ole kirjoitettu mitään. Esimerkiksi kun netissä pyörit päälle on tainnut mennä väliäikaisia iternet tietoja tai jotain muuta. Ellei sitten ole eri oisiolla ja toi ohjelmakin kannattaa asentaa eri oisiolle kuin sille jolla ne kadonneet tiedostot ovat jotta asennus ei meneisi haettavien tiedostojen päälle.
SDNKorento
5.7.2003, 21:13:13
Tietysti voit myös kokeilla järjestelmän palautus palautuspisteeseen, mutta se voikin olla ongelma jos win xp , 2k tai me ei ole.