View Full Version : Star Wars II
psaijai
20.6.2002, 22:40:39
No juu, en löytäny täältä tästä juttua jota kyllä ihmettelen. Jos sellainen kuitenkin on niin sulkekaa ja laittakaa linkki sinne.
Näinhän minäkin sen vihdoin :) ja nyt kysynkin että mitä piditte? Minusta se oli loistava niinkuin kaikki muutkin SW:t. Taas tuli sellainen into nähä kaikki SW:t ja tietysti se kolmos osa jota vielä ei ole. Kun äiti kertoi hänen työkaverinsa sanoneet että episodi kakkonen oli kauhea rakkaustarina niin pelästyin hiukan ettei leffa vastaisikaan odotuksiani, mutta toisin kävi. Ei siinä minun mielestäni ollut liikaa niin sanottuja rakkaus kohtauksia. Minun mielestä niitä oli juuri sopivasti ja ne oli toteutettu hyvin ja piristivät muun toiminnan välissä.
Seurasin myös vähän muitakin juttuja juonen ohella. Huomasin että tämä senaattori oli vaihtanut joka kohtaukseen uuden asun. Naisethan nyt vaihtelee vaatteitaan kokoajan mutta oli huvittavaa että lähes aina, kun kamera siirtyi jonnekin muualle ja tuli takasin niin asu oli vaihtunut. Oispa ollu kiva nähä kuvausten aikana vaate varastoa. No eipä tuo kauheesti haitannu kun oli vielä sangen mukavan näköinen tyttö vaihteita vaihtamassa.
Kokonaisuutena elokuva oli taattua Star Wars kamaa joten ei olisi voinut jättää väliin. Olen näköjään ollut aina Star Wars fani ja olen näköjään tulevaisuudessakin. Millaisia ajatuksia elokuva teissä herätti?
(Ei tälläkertaa kuulunu taputuksia tai hurraa huutoja FFX mainoksen kohdalla. :D )
No minäkin kävin katsomassa sen tässä pari viikkoa sitten ja..noh, ihan katsottava elokuva se oli. Pari juttua kuitenkin oli vähän kummalisia, esim. miten Anakin ja Amidala voivat rakastua toisiinsa..no okei, ehkä ne voivat mutta ikäero on varmaan iso. Amidala muuten oli saman näköinenkin kuin Episode I:ssä. Ja sitten elokuvassa oli mielestäni vähän turhia huumori-kohtauksia. Huumori on kyllä ihan ok elokuvissa mutta minusta siellä oli vähän turhiakin. No mutta se on minun mielipide. Visuaalisesti elokuva oli erittäin hieno :) Ja siellä oli paljon valomiekka-kohtauksia, niistä minä pidän. (Master Windu tjsp. on ehdoton suosikkini) Myös Yodan valomiekkailu oli mukavaa katsottavaa vaikka yleisö vahä nauroikin. Kieltämättä se näytti vähän koomiselta. Elokuva loppui juuri kivaan kohtaukseen, joten pakkohan se Episode III:nen on katsoa, sitten kun se tulee. Elokuva oli siis kaikenkaikkiaan ihan ok, vaikka sisälsi vähän tyhmiäkin asioita. Ainakin se oli parempi kuin Episode I.
Juuh..
(Meillä ei tullut FFX-Mainosta, miksiköhän. :( )
Minusta Kloonien hyökkäys oli kyllä Pimeää uhkaa parmepi. Selvästi. Melkein kaikki hyvän Star Warsin ainekset;
1. Imperial March
2. Paljon jedejä ja valosapeleita (aika uusi juttu, mutta herranjumala se hillitön taistelukohtaus ja lopputaisto olivat aivan mahtavavia)
3. Boba Fett
4. Lopultakin oikealla lailla muotoiltua, laatikkomaisia tähtiristeilijöitä *drool*
5. Stormtroopereita (Imperial Marchia tähän)
6. Yoda!
Yoda on ihan jumala! :D
Se Yodan sapelitaisto Dookua vastaan oli aivan.... sanoinkuvaamaton. Suorastaan silmät kuopistaan muljauttava elämys.
Päälle vielä Cristopher Lee (vaikka osansa pienehkö olikin), mahdottoman kauniita maisemia, Coruscant oli aivan upea, sitä oli kerrankin tarpeeksi, Kamino, meriplaneetta jossa satoi, oli kaunis, se lopputaistelun planeetta toi tosin jotenkin Rautapihan LotRista mieleen...
Huonoja puoliakin oli. Amidalan vähäpukeisuus oli paikoittain mautonta kuten se elukka repii vatsan seudulta kuteet pois loppupuolella, ja Haydn Christensen oli ihan pa-lik-ka. Ja siinä oli Jar Jar! :mad:
Ja alun keltainen vierivä tekstipalkki oli suomennettu ja toteutettu tökerösti. Tut tut.
Muuten, aivan nimensä ansaitseva Tähtien sota - elokuva. Ja mitä siihen huumoriin tulee niin minusta tuollainen kieli poskessa -meininki on ihan sopivaa.
Edit: Edelläoleva on pitkälti kirjoitettu juuri elokuvan katsomisen jälkeen... muokkasin hiukan ja copypastettasin tänne kun laiskuus iski. Sense of wonder on jo vähän laantunut. ;)
psaijai
21.6.2002, 1:02:32
Mua kyllä vähän hämää tää Amidala. Tietääkseni sama näyttelijä oli sekä tässä että ykkös osassa mutta mitä se siis siinä ykkös osassa näytteli? Oliko se se joka lähti siellä hiekkaplaneetalla sen porukan mukaan sinne jossa oli ne kilpailut ja jossa ne tapas tämän nuoren jedin vaiko sit se kuningatar vai mikä? Anakin sano tässä kakkos osassa että oli ihastunu kun ekan kerran näki. Ikä ero on sit täten varmaankin aika iso.
Se Yoda oli kyllä kans huippu. Yllätyin oikein kuinka pirteä se loppujen lopuks oli. Ensin se tulee kepin kanssa sinne mutta sitten hutkii miekalla kun mikäkin hullu. Vetreä ukko ikäisekseen.
Minä kävin katsomassa sen ensi-ilta viikonloppuna, ja voi sitä ryysystä (yleensä ensi-ilta päivänä on ainoastaan rysyystä täällä). Sain kuin sainkin paikan, ja olin ikionnellinen. No elokuvaan (varoitus, jos joku ei ole nähnyt tätä elokuvaa, tämä teksti sisältää Spoilereita):
Mielestäni episodi II oli parjon parempi, kuin pimeä uhka, sisältäen kaikki kunnon Star Wars-ainekset, jotka kassi luettelikin.
Minua vaan jäi vaivaamaan yksi kohta elokuvasta: Episodi I:dessä on kuningatar amidala, ja hänen yksi palvelijansa, joka näyttää aivan häneltä, nimeltään Padmé. Episodi II:dessa välillä puhutaan senaattorista Padmé:na ja välillä senaattori Amidalana. Sai minut aika sekaisin, enkä vieläkään ymmärrä sitä.
No, hyviä puolia elokuvissa oli se, että Palpatine alkaa näyttää ja kuulostaa jo impeurumin keisarilta, ja elokuvan loppuosassahan Darth Sidious kuullostaakin jo keisarilta (kukakohan se voisi olla:rolleyes: )...
Oikein hauska loppukevennys oli Yodan miekkatasitelu, se sai hymyn kirpoamaan vakavammankin ihmisen huulille.
Tämä elokuva syvensi SW-tietämystäni edelleen, kun esimerkiksi minua oli jäänyt vaivaamaan se, että Obi wan sanoi Lukelle, että Yoda oli kouluttanut hänet, vaikka episodi I:hdessä Obi-wan oli Qui-gonin seurassa. Elokuvan kirjastokohta selitti senkin.
Kokonaisuudessaan elokuva oli hyvä, ja se antoi uuden liekin halulle nähdä Episodi III. Odottavan aika on pitkä, mutta toivottavasti se tulee pian. sanon vielä loppukevennykseski "Töttöröö" ja päätän tekstini elokuvasta Star Wars Episode II: The attack of the clones sanoilla: Hyvä elokuva, jos et ole vielä nähnyt, mene katsomaan!
Ps. Meilläkään ei ollut FF X - Mainosta :( ...
Roakel
21.6.2002, 10:48:47
Mä kävin kattomassa sen ja se oli kyllä hyvä,mun kaverit oli sanonut että se oli aika rauhallinen star wars elokuvaksi,vaikka mun mielestä siinä oli melkein koko ajan meno päällä.Episodi II on mielestäni paljon parempi kuin ykkönen.
psaijai
21.6.2002, 11:59:54
Originally posted by ilezki
Minua vaan jäi vaivaamaan yksi kohta elokuvasta: Episodi I:dessä on kuningatar amidala, ja hänen yksi palvelijansa, joka näyttää aivan häneltä, nimeltään Padmé. Episodi II:dessa välillä puhutaan senaattorista Padmé:na ja välillä senaattori Amidalana.
Tämä on juuri se mikä minuakin vaivaa. Jokatapauksessa näyttelijä on sama. Eli tämä henkilö joka näyttelee ykkös osassa kuningattaren palvelijaa Padméa on kakkos osassa sennaattori. Hämää vain se että onko näyttelijän osa vaihtunut vai onko palvelija saanut ylennyksen. Luontevampaa varmaankin kuitenkin on että näyttelijä on vain vaihtanut osaa sillä ensimmäisen ja toisen elokuvan välillähän on tapahtunut 10v ja elokuvien välillähän oli oikeasti vain jotain kolme vuotta joten veikaan että näyttelijä on vaihtanut osaa sillä eihän siinä muuten olisi mitään järkeä. (tajuskohan tosta mitään :rolleyes: )
Scalio
21.6.2002, 13:32:03
Kävin itsekin katsomassa tuon hyseisen elokuvan pari viikkoa sitten ja kyllähän se osoittautui PALJON paremmaksi kuin Episode I, joka oli nyt lahinnä vitsi. EP2:ssa oli jo paljon selventäviä kohtia ja monesta asiasta näki kuinka aletaan hiljalleen valua kohti A New Hopen alkuasetelmia. Kylmätä väreet vaan kulkivat pitkin selkärankaa monessa kohdass, oli se sen verran hieno leffa. Itse tykkäsin kovasti.
Ja koitetaanpas nyt selvittää tämä Amidala-probleema.
!!!!SPOILEREITA!!!!
Eli näyttelijän nimihän on Natalie Portman. EP1 hän näytteli Padméa "kuningatar" Amidalan hovineitoa. Lopussahan selvisi, että tämä "kunigatar" on vain henkivartija ja oikea kuningatar on Padmé. Padmén koko nimi on ymmärtääkseni Padmé Amidala. Sen takia puhtuaan välillä senaattori Amidalasta ja senaattori Padmésta. Tämä EP1:n henkivartija "kuningatarhan" saa osumaa EP2:n alussa kun tätä kuljettanut alus räjähtää laskeutumisalustalle. Padméhan tuli henkivartiokaartin kapteenin kanssa Naboo-Fighterin kyydissä. Toivottavasti tämä nyt on tarpeeksi sekavasti esitetty.
!!!END OF SPOILER!!! (en laittanut spoileria eri värillä koska en osaa) :)
psaijai
21.6.2002, 13:47:07
Originally posted by Scalio
Eli näyttelijän nimihän on Natalie Portman. EP1 hän näytteli Padméa "kuningatar" Amidalan hovineitoa. Lopussahan selvisi, että tämä "kunigatar" on vain henkivartija ja oikea kuningatar on Padmé. Padmén koko nimi on ymmärtääkseni Padmé Amidala. Sen takia puhtuaan välillä senaattori Amidalasta ja senaattori Padmésta. Tämä EP1:n henkivartija "kuningatarhan" saa osumaa EP2:n alussa kun tätä kuljettanut alus räjähtää laskeutumisalustalle. Padméhan tuli henkivartiokaartin kapteenin kanssa Naboo-Fighterin kyydissä. Toivottavasti tämä nyt on tarpeeksi sekavasti esitetty.
Missä kohti selvis et Padmé on oikea kuningatar? Mulla on tainnu loppu mennä vähän ohi. Pitänee kattoo ykkönen uudelleen. Ikä homma on kyllä outo. Eli se oli se apulainen joka lähti mukaan sinne yhelle planeetalle jossa ne tapas Anakin. No, eihän iällä nyt väliä ole mut vähän oudolta tuntuu. Sit myös se että ykkösen ja kakkosen välissä oli kuitenkin 10v (siis elokuva maailmassa) mut silti käytettiin samaa näytteliää. Vaikka eihän tuo haittaa. Hyvinhän tämä Natalie Portman näyttelee. Toivottavasti on myös kolmos osassa mukana.
//edit:
Missä kohti selvis et Padmé on oikea kuningatar?
No nyt selvis toikin kohta. Sehän sano sen siinä kun ne oli tapaamassa sitä gunganien johtajaa ja polvistuvat sen eteen. Mä oon aina enne tajunnu sen jotenkin toisin mutta nyt kun tajuan sen oikein niin tajuan kaiken muunkin. :)
Amadeus III
21.6.2002, 14:07:44
Mä kävin katsomassa kyseisen leffan kuukausi sitten, olihan se parempi kuin episode I, mutta ei pärjännyt legendaarisille star warseille. Taas sitä samaa höpötystä koko leffan ajan, muutamat taistelukohdat olivat hienoa katseltavaa mutta siihen se sitten jäi, tämä Episodi II oli vähän niinkuin imperiumin vastaisku, semmoinen väli-elokuva joka kertoi vain miten Anakin kasvoi ja juonta vietiin sen mukana pidemmälle.
Omasta mielestäni ei ollut mikään huippuleffa:(
Kyllä, episodi 2 oli paljon paljon parempi kuin episodi 1. episod.2 paras kohta oli kun Yoda veti vähän Dookua vastaan matsia :D
Ensin kävelee kävelykepin kanssa ja sitten pomppii kuin paraskin aerobiccaaja valomiekan kanssa. Kuulin minäkin että Episodi 2 olis jonkinsortin rakkaustarina mutta ei se minun mielestä [ainakaan paljoa] ollut. Hieno elokuva, oli sen 7,5 euron arvoinen :)
@TranceKuja@
25.6.2002, 20:16:50
Elokuva oli tosi hyvä kyllä minun mielestäni.Kakkosessa oli enemmän toimintaa esimerkiksi Geoniksen jedi taistelu.Ykkönenkin oli ihan siisti vaikka siinä ei ollut paljon toimintaa niin kuin II:sä. Silti pitkä aikaisena SW fanina kummatkin olivat SW parhaimistoa.;)
se oli kerrassaan hyvä leffa!
Yksi priimuksista (noh, ei nyt ihan..)
Yksi huono asia on juonessa että...
Söpöstä Anakinista tulee Darth Vader...
Ei nyt sentään! Anakin oli vain niin hienon näköinen siinä II:essa..
:D noh minusta se oli loistoleffa ja digitaaliset äänet antoivat hyvää pohjaa taustamusiikeille!
Minä :love: tät leffa!
Nightblade
28.6.2002, 17:59:01
Siis kyllä se musta hyvä elokuva oli,(sillä tavalla, jolla tavalla kaikki star wars-elokuvat ovat hyviä elokuvia) mutta ei se millään pärjää osille IV - VI. Saa episodi kolmekin pistää aika kovaa esitystä, jos se aikoo voittaa originaalit episodit.
snaketus
16.7.2002, 18:33:30
No kyllä se nyt episodi ykkösen hakkas, ja oli se muutenkin ihan hyvää star warsia, varsinkin ku sound trackissa alkaa olla vanhojen starojen piirteitä.
angela
16.7.2002, 18:46:22
Originally posted by Nightblade
Siis kyllä se musta hyvä elokuva oli,(sillä tavalla, jolla tavalla kaikki star wars-elokuvat ovat hyviä elokuvia) mutta ei se millään pärjää osille IV - VI. Saa episodi kolmekin pistää aika kovaa esitystä, jos se aikoo voittaa originaalit episodit.
niinpä.
kyllä sentään IV-VI ovat niitä aitoja alkuperäisiä star warsseja, I ja II aivan byllystä niihin verrattuna.
ykkönen oli kyllä kakkosta parempi, hayden christensen lähinnä pilasi kakkosen ei-niin-ammattimaisella näyttelijäsuorituksellaan.
ja se amidalan ja anakinin rakkaussuhde ei ole niin hirveän uskottava.
marvin
17.7.2002, 14:15:08
Kyllähän tuo oli ihan hyvä elokuva, juuri sellainen visuaalisesti loistokas pläjäys joita tykkään mennä leffateatteriin asti katsomaan. Episodi II:sta jäi parhaimmin mieleen selvät kytkökset vanhoihin osiin, Tasavallan lipsuminen kohti Imperiumia: klooniarmeijan syntyminen, senaattori Palpatinen vallan lisääntyminen, Kassin mainitsemat laatikkomaiset Tähtiristeilijät, Anakinin pimeän puolen pinnalle nousu ja leffan loppussa esiintyvä Kuollontähden hologrammi-piirrustukset.
Eihän Kloonien hyökkäys mikään elokuvien merkkiteos ollut, mutta ihan hyvä ryhdistäytyminen Lucasilta yhtäkaikki. Vaikka täytyy myöntää että mitä lähemmäksi Uutta toivoa(IV) tullaan, sitä paremmilta nämä preguelit automaattisesti tuntuvat.
Tosin kokonaisuutta silmällä pitäen ei Episodi I mikään hirveän huono ollut, ehkä sen kuuluikin olla hieman lellimpi alkuasetelma kahden jälkimmäisen synkkiä aikoja tasapainottaen. Tällaiset elokuvat kuten Episodit I ja II ovat siitä ärsyttäviä, että ne tehdään liika to-be-continued-meiningillä, liikaa jää tarinasta puuttumaan seuraaviin osiin. Tällainen meininki syö itse yksittäistä elokuvaa, tai ehkäpä Lucasin olisi pitänyt julkaista leffat nopeammin perän jälkeen tai tehdä joku historiallinen 6 tuntinen maraton pätkä(?), niin Episodi I:stä ei ehkä olisi teilattu niin pahasti. =)
RenTeR
17.7.2002, 15:29:59
Leffa parani loppua kohden huomattavasti... alun takaa-ajokohtauksen(:laatta: ) olisi voinut jättä pois, dialogia kohentaa, kuvata ne alkukohtaukset uudestaan kun Anakinin näyttelijä jopa oppi roolinsa, tehdä "rakastuminen" edes hieman paremmin, jne jne jne.
Dookun taistelu + areenakohtaus pelastivat leffan melko lailla. ;) Yo-da! Yo-da! Yo-DA!! Ahh Jedi Knightin modit, Darth Maul(kaksiteräinen valosapeli) vs. Anakin (kaksi valosapelia) olisi melko laeaeh eikä kovin vaikeakaan järkätä... nyt vielä pitäis päästä kotia :eh:
Anywho, minun kirjoissani Star Warseja (niitä oikeita, ei leffoja jonka nimi on 'Star wars') on nyt noin 3.5 . Alkuperäiset, Duel of the Fates (plus pari kohtausta) Episodi I:stä ja Episodi II miinus puolet. Tuossa kakosessa oli jo sitä Tähtien Sodan magiaa. Kunhan eivät mene kusemaan kolmosta :eh:
Purity
17.7.2002, 19:21:49
Min kävin katsomassa sen juuri pari päivää sitten. Pidin siitä erittäin paljon. Mutta jos en olisi nähnyt näitä vanhempia elokuvia, niin olisin luultavasti inhonnut tätä.
Omasta mielestäni on toiseksi paras SW. Se uusin niistä vanhoista on omasta mielestäni paras (en minä niitä nimiä muista). Itse en niistä muista edes kovin pitänyt. Episodi I oli aivan kamala. Kyllähän se menetteli, mutta on nähty paljon parempiakin elokuvia. Sitten ne kaksi vanhinta niistä vanhoista olivat.. hyviä. Eivät sen parempia. Omasta mielestäni kuitenkin aika tylsiä. Olivat paljon parempia kuin monet elokuvat mitä olin nähnyt, ja paljon parempi kuin Episodi I:n.
Mutta sitten se viimoinen niistä vanhoista oli aivan ihana! Mutta sekin olisi ollut huono, jos ei ensin olisi nähnyt niitä muita.
Nämä vanhemmat SW fanit varmaankin tappavat minut nyt, kun en järin pidä noista kaikkein vanhimmista, mutta min en olekaan vanha SW fani. Näin ne ensimmäistä kertaa nyt kun tulivat televisiosta vähän aikaa sitten.
Kuitenkin, se Episodi II:n oli todella hyvä elokuva, vaikka parempia onkin nähty. :)
*juoksee karkuun vanhempia SW faneja*
marvin
18.7.2002, 13:28:50
Originally posted by Purity
Nämä vanhemmat SW fanit varmaankin tappavat minut nyt, kun en järin pidä noista kaikkein vanhimmista, mutta min en olekaan vanha SW fani. Näin ne ensimmäistä kertaa nyt kun tulivat televisiosta vähän aikaa sitten.
Kuitenkin, se Episodi II:n oli todella hyvä elokuva, vaikka parempia onkin nähty. :)
*juoksee karkuun vanhempia SW faneja*
*nappaa newbie-SW fania käsivarresta*
Mitäs sitä ketään mielipiteistä tappamaan, ainakaan täällä. Mielipiteitähän on yhtä paljon kuin p*rs reikiäkin, kyllähän tänne muutama vastakkainenkin ajatus mahtuu... :)
Sitä paitsi useinhan esim. jonkun leffa- ja pelisarjan ensimmäinen osa minkä on itse katsonut/pelannut on myös se kaikkein parhain. Esimerkkinä vaikkapa FF VII joka oli Final Fantasy -sarjan ensimmäinen peli jonka pelasin on mielestäni yhä sarjan paras.
KYllä kävin katsomassa tämä elokuvan jo aikoja sitten ja oli aivan mahtava. Tämä ylsi minusta ainakin Jedin paluun tasolle. Harvinaista herkkua leffassa oli kyllä tämä Yodan taistelu Dookua vastaan. Yoda oli kyllä kuin pieni apina siinä. Onneksi ei tässä elokuvassa Jar-Jaria ollut. Muuten kyllä olisin varmaan ampunut itseni.
Olisi kyllä pitänyt olla elokuvassa näitä vanhoja hyviä Lento taisteluja. SE olisi kyllä kruunannut kaiken. Nämä uudet Star Warssit keskittyvät ihan liikaa Jedien Miekanheilutteluun kun edellisten osien Laseraseiden ja Lentotaisteluiden hienoihin meininkeihin.
Odotan kyllä että Lucas laittaa ensi osan viellä paremmaksi. Se tulee varmaan olemaan hienoa katseltavaa.
Originally posted by Ninja
Onneksi ei tässä elokuvassa Jar-Jaria ollut. Muuten kyllä olisin varmaan ampunut itseni.Olen pahoillani joutuessani ilmoittamaan tämän, mutta nyt sinun on kyllä varmaan pakko ampua itsesi. Tässä elokuvassa nimittäin oli Jar-Jar. Mites ihmeessä sinä sen onnistuit missaamaan? Näkyi useammassakin kohdassa elokuvaa itseasiassa, ei kuitenkaan, onneksi, tärkeässä roolissa. Mutta Jar-Jar oli siinä silti.
auron_86
3.8.2002, 15:32:58
Kyllähän tämä oli mukiinmenevä leffa, mut ei ehottamasti paras SW. Sanon edelleen et Jedin Paluu on kaikista paras. Sen jälkeen Uuden Toivon Aika ja lopun järjestyksen varmaan arvaatte. parempi tämä oli kun Episodi 1, mut silti ei kolahtanu niinkun koko alkuperänen trilogia.
Minä pidin uudesta Star Wars-leffasta todella paljon, ja on myönnettävä että se oli kyllä parempi kuin episodi 1. Episodi 1 (pimeä uhka) heikoin lenkki oli mielestäni Jar Jar Binks. Ja Jar on hahmona sympaattisen näköinen, mutta olisivat voineet jättää ne sen hölmöilyt pois ja tehdä siitä vaikka FF9 Vivin kaltaisen epävarman ja kömpelön ressukan.
Episodi 2 oli jo alkanut tavoitella vanhojen Star Warsien tunnelmaa ja ilokseni mukana oli myös yksi suosikki hahmoistani eli Boba Fett.
Olen myös pistänyt merkille että kaikki eivät ole oikein selvillä siitä että Padme ja Amidala ovat sama henkilö, joten tässä hieman tietoa kyseisestä henkilöstä.
Padme Amidala:
Nabookansan hallitsija, kuningatar Amidala, on vasta 14-vuotias. Hän kasvoi vaatimattomissa oloissa pienessä vuoristokylässä, missä hänen poikkeukselliset kykynsä huomattiin jo varhain. Saatuaan parhaimman koulutuksen ja kannustusta kykyjensä kehittämisessä hänestä tuli Naboon pääkaupungin Theedin prinsessa 12-vuotiaana. Amidala valittiin kuningattareksi sen jälkeen kun edellinen hallitsija Veruna oli luopunut kruunusta sotkeuduttuaan ulkomaailmojen politiikkaan 13 vuoden hallinnon jälkeen.
Vaaran uhatessa kuningatar naamioituu omaksi palvelusneidokseen ottaen käyttöön nimen Padme Naberrie. Amidalan palvelusneitojen yhdenmukaisten hupullisten pukujen ja ulkonäön ansiosta Padmen on helppo tulla ja mennä kenenkään huomaamatta. Kun Padme on paikalla, palvelusneito Sabe esiintyy kuningattarena vastaanottaen vaivihkaa Padmelta merkkejä päätöksentekoon liittyvissä asioissa. Kapteeni Panaka on Amidalan kaksoishenkilöllisyyden takana; kyseessä on vanha palatsin juoni, jonka Panaka selitti Amidalalle kruunajaisten yhteydessä.
Episodi 2 Amidala ei ole enää kuningatar vaan hän on ryhtynyt Naboon senaattoriksi, ja hänen koko nimensä on muuten Padme Amidala.
leffassa oli liikaa komediaa joka ei sovi star warsiin... muuten ihan ok
Candice
9.8.2002, 17:26:48
Staria Waria kakkonen oli parempi kuin ykkönen. Näin aloitan oman kommenttini. En halua edes vertailla näitä kahta uusinta star farssia alkuperäisiin taideteoksiin, mutta sen kyllä myönnän että tämä kloonien hyökkäys on huomattavasti parempi kuin pimeän uhka.
Kakkosessa Ewan oli loistava näyttelijä ja Haydeniäkin oli ilo katsella. Sillä silmällä. Muuten Anakinin roolityöskentely oli aivan kammottavaa katseltavaa. iuuuh... Ja kuningatar Amidalan jonka olisi pitänyt näyttää paljon vanhemmalta kuin Anakinin... ööh joo.
Mutta onneksi kakkosessa oli jo vähän juonta. Yoda oli paras ja JarJaria olisi voinut olla enemmänkin. Ihan ok elokuva.