PDA

View Full Version : Ääni ja kuva eri aikaan

psaijai
21.6.2002, 19:05:20
Eli mä oon vähän ihmetelly kun nykysin mulla menee ääni ja kuva eri aikaan kun kattoo viedoita, lähinnä .avi. Sama ongelma oli joskus ennenkin mutta siihen autto kun latasin RedLight nimisen ohjelman. Nyt kuitenkin viime päivinä tämä sama ongelma, että ääni menee kuvan edelle on ilmennyt. Kysynkin siis että mitä ohjelmaa sinä käytät ja onko ollut tälläistä ongelmaa sekä sit tietysti että mikä ratkaisuksi?

Nippe_R
27.6.2002, 19:30:42
Miulla oli ennen sama ongelma (tai voi olla vieläkin, mutten ole siihen vähään aikaan törmännyt). Ja löysin ainakin 3 syytä, jotka vaikuttivat siihen. Ensinnäkin jos kaistan käyttö nousi yli 500kt/s (varsinkin upload), se laittoi avit pois synkistä ainakin jos kattoi samalta levyltä jolta uppasi/jonne liiskasi, mutta siulla tuskin ongelma johtuu tästä... ;)

Toinen syy oli tiedostojen fragmentoituminen, defrag auttoi asiaan aika monessa tapauksessa.

Kolmas asia, jolla huomasin olevan vaikutusta asiaan oli se jos avissa oli vain yksi keyframe (yleensä on keyframe n. 10s välein, mutta se kasvattaa tiedoston kokoa). Tällöin avia ei myöskään voi kelata. Öh, ratkaisu tähän on encoodata avi uusiksi? tai kuulemma siihen saa lisättyä keyframeja ilman, että encoodaa koko filua uusiksi.

Miulla siis kuva jäi kanssa jälkeen.

Toivottavasti oli apua.

Jackal von ÖRF
27.6.2002, 22:55:09
Mitä luultavimmin koneessa ei riitä tehot. Hyvälaatuinen DivX-kuva vaatii vähintään 500MHz prossun, joten mitäs sinulta löytyy?

psaijai
27.6.2002, 23:05:04
Prossu on Intelin 500MHz P3:nen. Ihmettelen et miks se ennen toimi. Tämä sama ongelma oli enen mut sit se hävis ja palas taas. Nyt ei ole kyllä vähään aikaa ollu ongelmia kun oon kattonu leffoja. Pitää kokella joku päivä taas animee et onko ongelma edelleen niissä.

Jackal von ÖRF
28.6.2002, 0:10:29
Tuo on juuri sillä rajalla, että videot voivat tökkiä. Mikä on käyttis? Selvitä, onko taustalla prossutehoa vaativia ohjelmia pyörimässä. Itse jouduin Celeron 413MHz:lla laittamaan priorityn pykälän korkeammaksi, jotta videon purulle olisi riittänyt tehoja. Prossunkulutukseni oli normaalitilanteessa (ns. idlatessa) 30-40% ja kohtuulaatuiset animet vaativat 80% tuon prossun tehosta. Nyt 1.2GHz:lla CPU:n idlauskäyttöaste on enää noin 10%.

ѪҺºÍÈÙÓþ
9.7.2002, 19:04:31
Riippuu myös ohjelmasta.. Esim The Playa tekee itselläni samaa mutta mm GDiVX Player toimii. Eli kannattaa kokeilla jos eri ohjelmat auttavat.

psaijai
9.7.2002, 21:50:59
Tää ongelma on pois päiväjärjestyksestä ollu jo jonkin aikaa joten ei kannata enää vastailla. Ohjelmasta se oli kiinni. Latasin uusimman The Playan ja sen mukana tulevat systeemit niin johan pelittää taas. Eli se siitä ongelmasta.