View Full Version : CS-dokumentti
Tänään 20.7.2003 (ilmeisesti) tulee ykköseltä 21.15 dokumenttiprojekti Pelien Lumoissa. Tai jotain vastaavaa. Dokumentti kertoo Counterstrike peliä kolmen saksalais nuoren näkökulmasta, jotka ovat yhteydessä toisiinsa CS:n ja netin kautta. Nimimerkkejä en nyt muista. Mutta, kertokaa mitä mietitte ohjelmasta näin ensisijaisesti, ja sitten millainen ja miten realistinen ohjelma itsessään oli. itse en sitä pääse katsomaan, olen riparilla silloin. Mutta ajattelin laittaa nauhalle. Ja muistakaa katsoa!
Katsoin ohjelman.
Pelasin ennen kanssa ite CS:ssää, mutta lopetin koska en jaksanut enää cheatereitten kanssa. Kun pelasin CS:ssää ei ollut mitään riippuvuutta enkä edes ajatellut mitään ampumista oikeassa elämässä. Pelasin vain koska se oli kivaa. Pelaan SOF2 enkä pode minkäänlaista riippuvuutta. Olen kyllä joskus koulussa ajatellut että kunpa pääsisi kotiin koneen ääreen, mutta oikeata elämää tietokone ei vaikuta, koulu ja kaikki menee ihan hyvin.
Steffikin oli aika kova, se tyyppi oli nähny aika paljon vaivaa sen eteen, nyt ku se esiinty ohjelmassa, se paljastu...Kaikki ihan turhaa.
Lopussa tuli se tavallinen aihe, eli tekevätkö väkivaltaset pelit/elokuvat väkivaltaseksi, ja minun mielipide että ei, koska muuten täällä olisi miljoonia psychoja maailmassa, ja minulla itellni ei ole edes tullut mielii mitään väkivaltaista. Ja se yksi niistä sanoin hyvin, jos ei erota tekomailmaa todellisuudesta, on vakavasti sairas, ja siihen minä lopetan.
Ohjelma oli ihan jees.. pelaan ite counter-strikeä ja kyllä siinä ohjelmassa puhuttiin pitkälti totta, mutta pari epäkohtaa siitä huomasin pelaajat väittävät, että ovat progamereita ja pelaavat tietokonekajareilla :/ ja toiseksi, että ne oli jossain saksan BLAABLAA liigassa ja ei siellä vissiin sais pistää omia konffeja, kuten awm tähtäin oli tehty paljo helpommaksi, truugamereilla on kunnon hiirimatot ja ne ei todellakaan pelaa matseja kaverivierellään, koska sillon peliin ei voi todellakaan keskittyä. Se Stefi juttu oli minusta kyllä aika naurettava se poika oli jotenki outo... Onneksi ohjelma oli pelin kannalta hyvällä puolella ja ei tullut mitään rajoituksia cs:ssän suhteen joten voin vielä mennä ampumaan ihmisiä rynnäkkökivääreillä päähän ja nauraa paskasesti.Jotenkin alko himottamaan pelata cs:sää tuon dokumentin ansiosta joten taidanpa mennä nyt pelaamaan^^---->Ps.pelaajilla oli kyllä aika unelma perheet volymet täkyllä "joo annetaan pojan nyt pari tuntia pelata..."
Tommistus
21.7.2003, 1:57:06
Joo katsoin ohjelman ja olihan se ihan kiinnostava. Itse pelaan CSää ja muitakin HL modeja ihan liikaa, mutta en silti ajatellut vingsahtaa ja alkaa ampua opettajiani :(. Minäkin kiinnitiin samoihin epäkohtiin huomiota kuten Demonray, esimerkiksi juuri muunnettu awp tähtäin ei todella ole sallittavaa, miten muka voivat pelaa ilman kuulokkeita hyvin ja yhdellä niistä ei edes ollut hiirimattoa... En todellakaan usko tuollaisten hyypiöiden pääsevän CS pelaamisessa kauhean pitkälle. No oli miten oli, CSn pelaamiseni jatkuu ja HL2n (CS2) tullessa siirryn siihen.
bigspin
28.7.2003, 21:27:28
Joo katoin ton dokumentin ja olihan se ihan ok.
Itse en ole koskaan Counter Strikea pelannut, mutta paljon olen juttuja siitä kuullut kavereiden kautta.
Kaippa ne pojat siinä puhu asiaa, enhän mää noista huijauksista ja liigoista oikein mitään tiedä (siis CS) ^^
Ja kyllä, se Steffi juttu oli kyllä aika outo juttu.
Ceassa
31.7.2003, 20:33:46
Dokumentti oli ihan mielenkiintoinen ainakin tällaisen tavallisen tallaajan näkökulmasta, minä kun en ole Counter-Strikeen koskenut pottuvarpaallanikaan. :P
Tiedän yhden tyypin, joka viettää lähes kaikki yönsä ja päivänsä pelin parissa, ja dokumentti tuki hyvin mielikuvaani pelin erittäin addiktoivasta vaikutuksesta. Onneksi tekijät eivät kuitenkaan alkaneet yleistää pelien vaikutusta pelaajiin, vaan pysyttelivät vain CS:n parissa. Ja lopussakin onneksi tehtiin selväksi se, ettei väkivaltaisia pelejä voida yleisesti syyttää siitä jos yläkerrassa on hieman vikaa.
"Steffi" oli sellainen juttu, jota toisaalta ihannoin ja toisaalta katsoin hieman kieroon. Kadehdittava, mutta samanaikaisesti halveksittava aikaansaannos.
Eräiden vanhempien reaktiot lapsensa pelaamiseen olivat myös hieman arveluttavia. Itse ainakin alkaisin huolestua siinä vaiheessa - tai vähintäänkin raivostua - jos lapseni huoneesta kuuluisi taukoamatta pelkkää räiskintää ja pumpumia.
Originally posted by Ceassa
Eräiden vanhempien reaktiot lapsensa pelaamiseen olivat myös hieman arveluttavia. Itse ainakin alkaisin huolestua siinä vaiheessa - tai vähintäänkin raivostua - jos lapseni huoneesta kuuluisi taukoamatta pelkkää räiskintää ja pumpumia.
Juuh, mutta he eivät voineet alkaa huutaa sille lapselle, se olisi ollut liian noloa heille, he varmaan ajattelivat että parempi olla kiltti nytten kun näkyy teeveessä, ja sitten kun kamerat meni, niin alko huuto sille lapselle :P