View Full Version : Kunnon Ajopelien Puute
Von Wiensburgh
24.7.2003, 18:14:53
Olen jo pitkään ihmetellyt, miksi Nintendolle ei tule oikeen kunnon ajopelejä?
Kaikille muille koneille tulee vaikka mitä, mutta Nintendo saa vain roskat pohjalta.
N64:n ainoat kunnon ajo pelit olivat Mario Kart, F-Zero, Diddy Kong Racing ja Total Gear 2 (vai mikä himskatti se taas olikaan).
Ja Cuben tilanne ei ole kyllä lainkaan parempi. Jos oikein muistan, niin V-rally 3:n ilmesty Cubelle, sitten molemmat Burnout:it ja kohta tulee sitten uus F-Zero ja Mario Kart, ja siin se sit taas tuntuu olevan. Kaikki muut ajopelit on ollut tähän asti täyttä sontaa, ainakin minun mielestäni.
Eikö Nintendon pelaajat sitten halua kunnon ajopelejä? Minä ainakin tahtoisin jonkin ajopelin, joka on suht samaa tasoa, kuin esim. Xbox:in Gotham Project (vai oliko se Project Gotham?)
Ja aivan turha on ainakaan syyttää koneen tehoja, koska niitä varmasti löytyy...
Kyllä olen itsekkin huomannut että ei ole Nintendolle tullut montaakaan KUNNON auto peliä. Noista peleistä mitä mainitsit (F-Zero jne.) ei olekkaan muut hyviä ku9in F-Zero ja Mario Kart. Vanhemmilla Nintendon konsoleilla oli jo enemmän pelejä joita minä olen pelannut esim Rock'n Roll Racing joka ilmestyi hetki sitten GBA:lle. Cubelle on jo tullut muutama rallipeli: WaveRace: Blue Storm, Need for Speed: Hot Pursuit 2 ja Extreme G3 (joka on huippupeli). Nintendo varmaan ajattelee että ne tekevät vähän hyviä pelejä, eikä niin kuin jotkin peli valmistajat monta turhaa peliä (Tuo on vain minun mielipide). Itse kyllä varmaan sitten pitää hommata MarioKart: Double Dash ja F-Zero.
//Tosiaan, hetki sitten pääsin kokeilemaan Burnouttia eikä se mikään huono ollut. Siinä vain häiritsi se kun autot kiihtyivät niin nopeasti.
Ei Nintendolta tosiaankaan "kunnon" autopelejä pahemmin ole tullut. Itse en autoilu ym. peleistä niin kovasti pidä, mutta niitäkin mielellään pelaa jos on hyviä. N64:llä jaksoi kyllä Diddy Kong Racingia pelata pitkään, varsinkin nelinpelinä. Myös Star Wars: Episode I Racerista pidin paljon. Siinä mentiin kirjaimellisesti tuhatta ja sataa;) Mukavaa vauhdin hurmaa siinä.
Niistä autopeleissä joissa on nykymaailma ja nykyisiä autoja jne. en niin paljon ole pitänyt kuin noista erikoisemmista. Vaikka joitakin semmoisia ihan mielellään pelannut. Taidan vain pitää enemmän semmoisista ajopeleistä enemmän millaisia ei vielä ole..tai jotain..:p Ja tuo SNES:n Super Mario Kart ja siitä mallia ottaneet pelit niin niitä tykkää pelailla kun on niin hauskoja:)
Kuution Mario Kart Double Dashin olen kyllä aikomassa hankkia, sen verran hyvältä kuulostaa..ja mulle riittää harvempikin ajelupeli ihan hyvin:) Enkä luultavasti muita ajelupelejä GC:lle tule ainakaan "lähiaikoina" hankkimaan, tai no F-Zeron voisi mahdollisesti sitten joskus.
Saattaa sitten olla että monet Nintendoilla pelaajista eivät yhtä paljon niistä "kunnon" autopeleistä välitä niin paljoa, mutta että pari hyvää jonkinlaista autopeliä tai vastaavaa riittää..kuten ainakin minulle. Makuasia, jotkut tykkää enemmän autopeleistä, jotkut vähemmän..ja kaikkea siltä väliltä. Tiedä sitten Nintendon syitä siihen miksei niitä niin paljoa ole tehty.
Wompatti
11.9.2003, 9:09:43
Burnout 2 on loistava, joten on GameCubelle ainakin yksi hyvä ajopeli. Jos uusin tuleva F-Zero on lähelläkään samaa tasoa kuin Nintendo 64:n F-Zero X, on sekin pakkohankinta. Tuskin uusi Mario Kartkaan mikään huono on.
Von Wiensburgh
11.9.2003, 9:56:30
Alkujaan kirjoittanut Wompatti
Burnout 2 on loistava, joten on GameCubelle ainakin yksi hyvä ajopeli.
Juh, Burnout 1 & 2 löytyvät kuunloppuun mennessä varmasti pelikokoelmista, kun olen sen niin ymmärtänyt, että ne ovat loistavia. Burnout 2 on tosiaan kehuttu joka paikassa, mutta en ole vielä sitä pelannut, joten en vielä osaa varmuutta peli tasosta.
FilthSkin
15.9.2003, 17:23:15
Pidättäkääs pojat hengitystänne kunnes Namcon Ridge Racer sarja saapuu cubelle (en muista millä nimellä)...
Ainakin ennakkohypetys aika kovaa.
Mutta F-Zero GX pitää varmasti hiljaisena jonkun tovin.
Painelkaa Stockalle testaamaan demoa jos ette usko.