PDA

View Full Version : Vanhat Treadit

Von Wiensburgh
25.7.2003, 18:28:37
Tässä nyt on käynyt sellainen moka, että menin kirjoittamaan VANHAAN ketjuun, mikä sitten vissiin oli kauhea paikka, koska siihen näin (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?s=&threadid=34&perpage=15&pagenumber=11) rankasti pitää vastata (viimeinen viesti).

En kaiva mitenkään erityisesti verta nenästäni (ainakaan aivoimesti), mutta eikö se ole moderaattoreiden asia pitää huoli, että päällekäisiä ketjuja tule? Kun tämäkin nyt sattuu olemaan täysin sama ketju, jota en ikuiseksi synnikseni sattunut huomaamaan, ja vielä täysin saman henkilön aloittama.

Olen itse muistaakseni aloittanut yhden ketjun, jonka tapainen oli jo olemassa, mutta siihen ei oltu kirjoitettu ainakaan vuoteen, niin kauheat haukut tuli siitäkin.
Sitten tein taas yhden toisen virheen: nostin vanhan ketjun uudestaan esille. Ja taas kauheat haukut, vieläkin pahemmat.

Eli mikä raja on, millaisen saa nostaa esille pölyn alta?
Millaisen ketjun saa perustaa, jos vastaava on jo olemassa?

Tiedän, että tuohon ketjuun vastaaminen, jonka nyt nostin esimerkiksi, oli minun virhe, mutta enpähän ainakaan tällä kertaa nostanut sitä itse esille.
Vai onko se niin, että jos joku asia on käsitelty joskus vuosia sitten, asiaa ei saa nostaa esille?
Jotenkin vain tuntuu, että toiset saa tehdä vaikka mitä, ja toiset ei saa edes vapaasti vasta tavallisiin ketjuin... Ja ehkä asian ei pitäisi olla näin.

Mickey
25.7.2003, 18:36:11
Tuo kyseinen esimerkki on siinä mielessä vähän huono, että uudempi thread oli kiinteänä, mutta en ota siihen kantaa sen enempää.

Minusta vanhoja threadeja pitäisi nostaa ylös. Ei sillä aikavälillä ole mielestäni sen suurempaa merkitystä, sillä asiat eivät vanhene ja jos mielipiteet asiasta vanhenevat, voi tietysti postata ketjuun uudelleen.

Jos vastaava ketju on olemassa, kannattaisi harkita aika tarkkaan uuden tekemistä, sillä sanomista siitä tulee kuitenkin.

Tässä on kyllä jotain päällekkäisyyksiä, sillä jos teet uuden threadin, tulee haukut kun ei tutki foorumeita. Kun vastaa vanhaan tulee haukut siitä kun nostaa kuolleen threadin esiin. Minun mielipiteeni on kyllä edelleen se, että vastaa mieluummin vanhaan kuin tee uusi ketju.

Uber Weapon
25.7.2003, 19:28:17
Gabriel von Kascanos siinä viimeisessä postauksessa nimenomaan haukkui Tsunamia. Te olitte siinä nähdäkseni vain sellaisena "kuulumattomana osana" joka siis vaan postas treadiin joka oli nostettu eli en usko että kukaan siitä mitään negoja otti.

Eli ihan rauhassa (nähdäkseni) voit olla!

Potri
25.7.2003, 20:22:47
Modelaattorit eivät voi mitään jos joku vanha ketju pomppaa ylös. Kannattaa verrata parin viimeisen viestin päivämääriä ennen kuin vastaa tyhjästä ilmestyneeseen ketjuun.

Se kannattako perustaa uusi ketju riippii täysin ketjun luonteesta. Minusta hyvä nyrkkisääntö olisi ettei puoltavuotta vanhempia ketjuja kaiveltaisi.

Gabriel
25.7.2003, 22:07:15
En kaiva mitenkään erityisesti verta nenästäni (ainakaan aivoimesti), mutta eikö se ole moderaattoreiden asia pitää huoli, että päällekäisiä ketjuja tule? Kun tämäkin nyt sattuu olemaan täysin sama ketju, jota en ikuiseksi synnikseni sattunut huomaamaan, ja vielä täysin saman henkilön aloittama.
Tässä tapauksessa asia ei ole aivan näin yksiselitteinen. Vanha ketju (josta tämä älämölö aiheutui) joutui lukitetuksi ikonBoardin loppuaikoina jolloin The Death Magic perusti uuden. Vanha ei kuitenkaan ollut lukotettuna johtuen vB:hen tapahtuneen siirron takia. Kyse ei siis ole moderaattoreiden huolimattomuudesta vaan lähinnä foorumisiirron aikana tapahtuneesta pikku muutoksesta.

Minun ei ollut myöskään tarkoitus talloa sinun varpaillesi, vaan kohdistin kritiikkini nimenomaan Tsunamiin joka ketjun alunperin nostatti (kuten Uber jo sanoikin). Tsunami ei myöskään voi oikein sanoa mitään puolustautuakseen, ketju kun kerran oli maannut hiljaa foorumin pohjavedessä yli vuoden ja hän nostattaa sen quoteamalla jäsentä joka ei täällä (ainakaan toistaiseksi) enää edes käy.

Laitetaan tänne vielä pikkuinen loppukevennyskin:

Minusta hyvä nyrkkisääntö olisi ettei puoltavuotta vanhempia ketjuja kaiveltaisi.
Miksi ihmeessä? Tämän (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?s=&threadid=1267) ja tämän (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?s=&threadid=1149) kaltaisten tapausten vuoksiko? :)