View Full Version : Väittely kilpailu - Sing ups
Purity
22.6.2002, 21:35:20
Niin, että minä olen suunnitellut tällaista väittely kilpailua. Tässä olisi tietoa siitä mistä nyt oikeastaan on kyse, ja säännöt.
*toivoo, että ihmisiä ilmoittautuu*
~Kilpailun tuomareina toimivat minä, Dreamer ja auron_86. Tuomarit antavat jokaiselle osallistujalle pisteitä 1-10, joista sitten lasketaan keskiarvo.
~kilpailuun voi osallistua 16 henkilöä. Ei enempää eikä vähempää. Eli 16 ensimmäistä ovat ne jotka pääsevät mukaan, jos olet seitsemästoista, niin.. olen pahoillani, mutta sinun pitää tyytyä vain lukemaan tätä (mikä on sekin ihan mielenkiintoista :)).
~toiselle kierrokselle pääsee 8 parasta, kolmannelle pääsee neljä parasta ja finaaliin pääsee kaksi parasta.
~väittelyn aiheet ovat peleistä FFVII, FFVIII ja FFIX (mitä ei varmaankaan ollut vaikea arvata). Threadi voi sisältää spoilereita näihin peleihin, joten ilmoittautua ei ole mitään järkeä jos kaikkia näitä ei ole pelannut läpi.
~tässä kilpailussa EI kysytä kilpailijan omaa mielipidettä. Kilpailijalle annetaan aihe, jota pitää puolustaa. Sillä, onko kyseessä oleva henkilö oikeasti sitä mieltä, ei ole mitään väliä. Tässä siis mitataan perustelu taitoja. Ja vain hyvillä perusteluilla pääsee jatkoon (eli ei mitään "kylläpäs" ja "eipäs" jankkausta).
~tuomarit eivät voi osallistua kilpailuun.
~kilpailijat jaetaan kahteen eri joukkueeseen (joukkueet jaetaan aina uudestaan jokaiselle kierrokselle), mutta he kilpailevat silti yksilöinä. Joten läpi ei pääse, vaikka joukkue voittaisi, jos itse ei ole tehnyt mitään. Voittaja joukkueesta voi tippua joku pois, ja hävinneestä voi päästä joku mukaan. Joukkueet arvotaan sattumanvaraisesti, ja niistä ei hyväksytä valituksia. Te olette siinä joukkueessa missä me sanomme että te olette. Piste. :p
~Kilpailu alkaa mahd. pian sen jälkeen kun on saatu kaikki tarvittavat 16 kilpailijaa.
~pyytäisin myös, että siihen varsinaiseen kilpailu topicciin ei sitten postaisi muut kuin kilpailijat (lukea saa tietysti). Eli ei saa neuvoa kilpailijoita. :) Tuomarit voivat myös postata, mutta vain jos se on tarpeellista (ja kuka moderaattoreita yleensä voi estää? :p).
~Jos on kysyttävää, olkaa vapaita kysymään tässä topicissa.
Edit: Justiinsa näin. *minä tyhmä*. Niin tänne voi ilmoittautua, jos jollekin jäi epäselväksi. Tiesinhän minä että jotain unohtu sanoa. :)
Mihin voi ilmoitautua? Tänne? Ok, minä olla mukana. Jee.
Minä minä :D
"I'll win for Chappu, ya!"
nursetwiggy
23.6.2002, 0:52:19
count me in :]
orgh, tosin lähtee huomenna 9 päiväksi away. mutta joku [köhköhsilvköh?XD] hoitaa sillä aikaa kaiken, ya?
Laskekaa minut mukaan. Ja siis väittelyhän suoritetaan tällaisessa foorumin threadissa viestein ilman mitään hötkyilyä, sallivilla 24 - 48 tunnin aikarajoille, kuten ne muilla foorumeilla tapahtuneet väittelyt joihin olen osal - joita olen seurannut? ;)
Annan jo myrskyvaroituksen FF VII:n suhteen, pelaan sitä paraikaa kolmatta kertaa läpi. :D
Joukkueethan luonnollisesti neuvottelevat keskenään esim. IRCissä ja private messagein välityksellä?
Juu, aikarajat tässäkin tulee olemaan. Mutta ei mitään liian pientä, koska ei voi olettaa että jokainen on täällä jokaisena päivänä.
Ja saahan sitä keskustella joukkueet keskenään tästä väittelystä, mutta siitä voi olla enemmän haittaa kun hyötyä, koska, kuten sanoin, te kilpailette silti yksilöinä. Eli vaikka te puolustatte samaa aihetta, niin te kuitenkin kilpailette kaikkien kanssa. Eli jos voittaja joukkueessa on joku joka ei osannut yhtään perustella, niin se voi tippua pois, mutta muu joukkue voi päästä jatkoon.
Edit: Niin juu, en nyt tahdo kuulostaa mitenkään hätiköivältä, mutta olisihan se kiva jos lisää ihmisiä vielä ilmoittautuisi. :)
Mickey
23.6.2002, 13:51:44
minä tulen mukaan jos vielä pääsee...
Olisihan se kivaa jos voisi osallistua.
Osat 7-9 on kaikki pelattu läpi ainakin viisi kertaa, joten uskoisin tietäväni aika paljon, ja väitteylikin varmaan sujuu jotenkuten
Locke Cole
23.6.2002, 14:19:40
I'm in! Olen pelannut seiskasta ysiin läpi, joten tiedän jotain noista.
Seyana
23.6.2002, 15:04:48
Olen mukana.
Ysiä menen läpi nyt kuudetta kertaa:) Tai no itseasiassa viidettä,kun viimeksi pääsin melko loppuun,kunnes minä tyhmä idiootti menin ja tallensin toisen pelin siihen päälle..
Tristam
23.6.2002, 16:14:10
Kait minä voisin tänne ilmoittautua, jos tästä nyt mitään tulee kun innostus on vähän alhaalla.
Seyana
23.6.2002, 16:25:19
kun innostus on vähän alhaalla.
Onhan tässä jo 8 osallistujaa,ja kait sitä osallistuamäärää voi tarvittaessa alentaakin?
AlkoTanko
23.6.2002, 16:54:21
Pistääkä minunkin nimeni listaan, niin teillä on jo yhdeksän kilpailijaa.
Final Fantasyn Playstation-trilogia on jo tuttu juttu, joten katotaas miten pärjätään.
Purity
23.6.2002, 17:05:28
Originally posted by Nazna
Onhan tässä jo 8 osallistujaa,ja kait sitä osallistuamäärää voi tarvittaessa alentaakin? Juu, tarvittaessa voi alentaakin sitä osallistuja määrää. Mutta tässä nyt on jo kilpailijoita 9, niin eihän tähän enää paljoa tarvitse, että kyllä minä uskon (tai ainakin toivon :)), että se 16 saadaan.
isoSILLI
23.6.2002, 18:52:04
Me too!
For Empire!
Nerouteni loistaa kirkaasti kauneuteni ja vaatimattomuuteni yli:D
AlkoTanko
23.6.2002, 22:42:37
Originally posted by Purity
Juu, tarvittaessa voi alentaakin sitä osallistuja määrää. Mutta tässä nyt on jo kilpailijoita 9, niin eihän tähän enää paljoa tarvitse, että kyllä minä uskon (tai ainakin toivon :)), että se 16 saadaan.
Ainahan toivoa saa. Toiveen toteutuminen on sitten ihan eri asia...
:huh:
Ja saahan sitä keskustella joukkueet keskenään tästä väittelystä, mutta siitä voi olla enemmän haittaa kun hyötyä, koska, kuten sanoin, te kilpailette silti yksilöinä. Eli vaikka te puolustatte samaa aihetta, niin te kuitenkin kilpailette kaikkien kanssa. Eli jos voittaja joukkueessa on joku joka ei osannut yhtään perustella, niin se voi tippua pois, mutta muu joukkue voi päästä jatkoon.
Ai, tämähän tekeekin tästä harvinaisen mielenkiintoista... pitänee tarkistuttaa faktat muilla keinoin sitten. ;)
Toimiikos tämä siten että joukkue 1 perustelee oman kantansa esim. numeroiduin pointein, joita sitten joukkue 2 koittaa vastustaa ja esittää omia pointtejaan? Tuolla tavalla se olisi varmaankin mahdollisimman selkeätä. Vai mennäänkö vähän vapaamuotoisemmin? :)
Mirandos
24.6.2002, 12:29:24
Minä tahtoo mukaan jos vielä mahtuu!
Kasista en niinkään tiiä. ysistä aikas vähän, mutta seiskapuoli onnistuu :) :)
Purity
24.6.2002, 16:13:35
Originally posted by Kassi
Toimiikos tämä siten että joukkue 1 perustelee oman kantansa esim. numeroiduin pointein, joita sitten joukkue 2 koittaa vastustaa ja esittää omia pointtejaan? Tuolla tavalla se olisi varmaankin mahdollisimman selkeätä. Vai mennäänkö vähän vapaamuotoisemmin? :) Molemmat joukkueet voivat sanoa omat mielipiteensä ja väittää vastaan toisen joukkueen mielipiteisiin. Eli voihan ne esim. numeroida, mutta ei ole pakko. Pääasia on se, että jotenkin saa sen näytettyä että se asia mitä puolustaa on totta. Sitä voi myös käyttää (jos on sopivia) kuvia apuna (voittaa voi myös ilman kuvia, tuo oli vain vinkki). Eli väitelkää miten tahdotte, kunhan perustelut ovat hyvät, eli ei mennä sellaiseen "kylläpäs", "eipäs" jankkaamiseen. :)
Ja vielä mahtuu ihmisiä mukaan (vihje ;)).
Ilezki
24.6.2002, 17:03:32
*huokaus* Minäkin ilmottaudun mukaan. Ysipuoli ei ole kovin vahva, mutta muut osaan jotenkuten.
Ragnarok
24.6.2002, 18:39:12
Vaikuttaa kyllä pikkuisen tuhoon tuomitulta yritykseltä, mutta mitäs tässä on menetettävää.
Joten laitas nimeni sinne listaan.
Silver
25.6.2002, 13:23:16
Enpä usko omaavani tarpeeksi tietoutta tähän, mutta ojennan auttavan kenkäni natsimoderaattorina, elikkä voin pitää topicin puhtaana kun aloitatte.
Tuleekos siitä sitten uusi topicci? Ja kai olet kirjannut noita nimiä ylös?
Jos aiotte pitää tässä topicissa, niin ainahan pöydän voi puhdistaa ja deletoida kaikki postit~~ *ilmoittautuu vapaaehtoiseksi kyseiseen tehtävään ;)*
Kuinka kauan tämä kilpailu kestää? Ja milloin ne pidetään? Olisi kiva tietää koska 10 päivän kuluttua menen pois kuukaudeksi, ja olisi mukavaa jos kilpailu ehdittäisiin pitää sitä ennen. Kunhan nyt tulisi lisää kilpailjoita.. =/
absinthe
25.6.2002, 13:40:59
Minääääääääääääääääääh. Vai olenko tapani mukaan myöhässä? :D
Yksi vielä niin saadaan homma pyörimään. http://apolyton.net/forums/images/smilies/reallymad.gif
Purity
25.6.2002, 16:20:32
Olen kirjannut nuo nimet ylös, tietenkin. Vähän vaikeahan se olisi muuten tietää milloin on tarvittava määrä ihmisiä kasassa. :)
Mutta tuota.. Silver, oletko nyt siis mukana tässä kilpailussa vai et? *tahtoo olla täysin varma, ettei tule sekaannuksia*
Volt, sitä aikarajaa, että miten kauan yksi kierros kestää ei olla vielä päätetty. Kun se on vähän vaikea tietää, että miten usein kukakin on täällä netissä. Väh. kolme päivää meinasin kuitenkin jokaiselle kierrokselle laittaa aikarajaksi, että se saadaanko tämä kymmenen päivän kuluessa loppuun, riippuu sitten taas siitä, että saadaanko tuo 1 kilpailija tähän nyt miten nopeasti.
Niin, juu ja ajattelin tehdä sille itse kilpailulle ihan erillisen topicin. En kyllä sitten jokaiselle kierrokselle omaa topiccia, vaan se koko kilpailu tulee olemaan yhdessä topicissa, mutta se topicci ei kuitenkaan ole tämä.
Kolme vuorokautta kuulostaa minusta ihan sopivalta, mutta veikkaan että silloin emme tätä kymmenessä päivässä saa valmiiksi. Tietysti, eihän kukaan ole erikseen kieltänyt vastaamasta nopeammin kuin kolmessa vuorokaudessa. :)
Purity
25.6.2002, 18:35:13
Juu siis, se pysyy se aihe kolme vuorokautta auki, vaikka kaikki olisivat jo kerran postanneet - kyllähän sinne threadiin saa postata uudestaan. Samojen asioiden toistaminen ei tietenkään tuo lisää pisteitä, mutta jos keksii jotain uutta niin voi postata - ja tietenkin on kannattavaa (ja suositeltavaa) väittää vastaan kun toinen joukkue keksii jotakin sanottavaa (ja perusteluiden kanssa tietenkin).
Yhdelläkin postilla voi päästä jatkoon ihan helpostikin, jos vain perustelut ovat riittävän hyvät, mutta, kuten sanoin, niin uudestaankin voi postata jos uutta sanottavaa löytyy. :)
Eikös tämä mene hieman hankalaksi jos joukkueen ensimmäinen postaaja laittaa melkein kaiken mahdollisen? Eikös muut jäsenet kärsi sitten tästä kun he eivät voi toistaa samoja asioita? Oletin että homma menee siten että meillä on esim. arvottu järjestys. Joukkueen 1 1. väittelijä esittelee oman kantansa, joukkueen 2 1. omansa. Sitten joukkueen 2. 2. ottaa kantaa joukkueen 1 avaukseen, joukkueen 1 2. ottaa kantaa joukkueen 2 avaukseen, ja lähdetään tästä liikkeelle...
Purity
25.6.2002, 18:59:18
No näin yleisesti ottaen on suurinpiirtein mahdotonta sanoa kaikkea mahdollista ekassa postissa. Ihmiset ovat erilaisia, niinpä heillä on erilainen mieli, ja erilainen mielikuvitus, joten sitä keksii erilaisia syitä miksi väite on totta. Ja sitten voi tietysti puolustaa sitä, mitä toinen on sanonut, kyllä sitä aina jotain pientä keksii.
Tämä nyt voi kuulostaa jokseenkin sekavalta, mutta kyllä sen pitäisi toimia. Eräällä toisella foorumilla olen osallistunut ja seurannut useampaakin täysin samalla tyylillä järjestettyjä väittelykilpailuja, ja kaikki ne ovat onnistuneet ihan hyvin.
Tämä nyt voi kuulostaa jokseenkin sekavalta, mutta kyllä sen pitäisi toimia. Eräällä toisella foorumilla olen osallistunut ja seurannut useampaakin täysin samalla tyylillä järjestettyjä väittelykilpailuja, ja kaikki ne ovat onnistuneet ihan hyvin.
Ai jaa. Minä olenkin sitten ihan hiljaa ja odotan kiltisti että aloitetaan. :)
Mahtuuko vielä mukaan? *toivoo*
Koko trilogia onnistuu kyllä, on pelattu jo läpi niin monta kertaa...
Purity
25.6.2002, 20:29:10
Arwen, sinä pelastava enkeli! Vihdoinkin on 16 kasassa! Eli mahduit mukaan. :)
Elikkäs, tässä on lista osallistujista:
Volt
Ren
angi
Kassi
Mickey
Locke Cole
Nazna
Tristam
Muukalainen
IsoSILLI
Siiseli
ilezki
Ragnarok
Ally
Arwen
Mutta tuotas.. en nyt vieläkään ole tuosta Silvistä ihan varma *minä olla tyhmä*, eli pyytäisin, että kukaan moderaattori ei vielä sulje tätä topiccia. Varsinainen kilpailu aloitetaan sen jälkeen kun minun tyhmään päähäni on taottu, että onko se Silv mukana vai ei (tai jos ei ole, niin olisi hyvä vielä se yksi kilpailija saada).
Joukkueet ilmoitetaan sitten myös siinä varsinaisessa väittely topicissa.
Kuten jo pm:llä ilmoitin, en ole mukana..
Nopeasti joku vielä mukaan että saadaan väittely käyntiin, hophop.
Korvatakseni minusta aiheutuneet ongelmat pinnaan topicin :)
-Silv
samiloop
26.6.2002, 15:27:46
Täytynee sitä sitten ilmottautua, vaikka voi tulla tietopohjan köyhyyden takia köniin.
Mielestäni olisi kilpailun mukaista, että tuomarit arvostelisivat kilpailijat argumentoivalla dialogilla. Täten kilpailijat pääsisivät väittämään vastaan ja puolustamaan kantaansa arvostelulajeissa niin usein esiintyvältä mielivallalta (ei siitä etukäteen tiedä millaista hommasta tulee).
Seyana
26.6.2002, 15:41:58
wuhuu,16 kasassa.
alkaako tämä mahollisesti jo tänään taikka huomenna?
minäkin häivyn ensviikolla hetkeksi,joten olis hyvä saada tämä alkamaan ajoissa..