View Full Version : Al Bhed Riddles
cRaZy Al BhEd
31.7.2003, 16:33:38
sanon nyt heti alkuun, että tämän EI ole tarkoitus olla kysymyspalsta, eli 'mitkä ovat inputiin tulevat salasanat'- tyylisiä kysymyksiä ei please tänne. vaan tänne haluisin juttuja siitä, miten ootte yrittäny ratkaista noita riddlejä eli arvoituksia. kaikki mitä ootte hirveen innoissaan 'keksiny' ja kokeillu inputissa eikä oo ollu oikeita. tai saa tänne oikeitakin laittaa, mut käsittääkseni ei ole kuin nämä victorious, murasame, godhand, niitä ei tarvii toistella. eikä sitten tuplapostauksia, jos on kokeillu uudestaan toisella sanalla, editiä vaan vanhaan postaukseen.
edit// Laitan tähän nyt kaikki löytämäni riddlet, ja jos joku on löytäny lisää, niin kertokoon. Tiedetään sitten, mistä puhutaan.
1. Baaj Temple
In the light were bolts of light illuminate the blackest night. With Macalania behind the fourth pillar you sight look not to the left but on the right.
2. Besaid
Bikanel and Kilika join together.
3. Kilika Woods
tepswrs VCOIU
4. Mi'hen Highroad
There is a valley in a vast plain with a great thorn beside. From the thorn look across the vale to the otherside.
5. Sanubia desert
hasodi ITROS
Kookasi
12.8.2003, 10:48:43
Ei tuohon muita salasanoja ole. Melko turhaan jopa koittaa muuta, kun laiskimmat pelaajat voivat suoraan netistä etsiä vastaukset. Hardcoret taas löytävät vastaukset itse ja koluavat pelin jokaisen kulman lävitse, mutteivät silti saa muita salasanoja irti kuin nuo jo mainitut. Ilmeisesti siis tarkoitat aikaa, jolloin pelaajalla ei vielä ole harmainta aavistustakaan salasanojen merkityksestä? Kotvanen vierähtänyt tuosta kun sitä yli vuosi sitten oli kyseisessä pisteessä, mutta esimerkiksi seuraavia muistan kokeilleeni:
Leonhart
Lionheart
Hyperion
Ultimate
Exeter
Ja niin edelleen. Testailin vanhojen FF:ien aseiden ja hahmojen sukunimiä siihen. Eipä mikään kuitenkaan auttanut, joten jatkoin peliä eteen päin. En kuitenkaan ensimmäisellä pelikerralla löytänyt kuin puolet Al Bhed Primereistä, joten jäi aseet tällöin saamatta. Toisella kerralla keräsin myöhemmin loputkin, jolloin sain sanasanat tietooni sitä 'oikeaa kautta'. Spoilasin ilon kuitenkin aikaisemmin itseltäni käymällä netissä hakemassa nuo passwordit. Dumb me, ya?
Åfftåpic: 99+1=100 postia ^^. Hip huraa x)
Ze Shoopuf
16.8.2003, 11:23:09
Siis eihän täällä ole tarkoituksena löytää uusia salasanoja (ainakaan kokonaan) vaan myös selvittää, miten salasanat on tulkittu näistä Al Bhed Riddleistä. Eli tänne saa laittaa arvauksiaan, mistä salasanat on selvitetty. Ainakin jos ymmärsin oikein. :D
Ceassa
23.8.2003, 10:47:04
Minen oikein jaksanut ymmärtää niiden Riddlesien tarkoitusta koko pelin aikana, joten käytin armotta hyväkseni netin tietolähteitä. Olen löytänyt muutaman Al Bhed Riddlen, ja näin jälkeenpäin on ihan hauska nähdä miten salasanat niistä muodostuvat.
Olisi ollut kieltämättä hienoa saada ratkaista arvoitukset aivan omin avuin, se olisi tuonut peliin yhden hienon haasteen lisää, mutta sitä kun on laiska ja netissäkin nuo salasanat pomppivat tajuntaan joka toisella sivustolla, arvoitusten pariin ei enää juurikaan jaksa missään mielessä palata.
Ennen salasanojen tietämistäni muistan kokeilleeni ilmalaivassa jotain summanmutikassa keksimiäni lausahduksia, mutta yksikään niistä ei yllättäen osunut oikeaan. Lionhearteja sun muita minäkin testailin. En ollut tainnut eksyä yhdenkään Al Bhed Riddlen eteen vielä tuolloin, joten minulla ei ollut harmainta aavistustakaan mahdollisuudesta yrittää selvittää salasanoja sitä kautta. D'oh.
cRaZy Al BhEd
23.8.2003, 11:48:33
juuh, minä niin halusin itse ne ratkaista, ja kokeilin ainakin riddleen, joka löytyy baajista('in the land where bolts of light illuminate the blackest night. with macalania behind the fourth pillar you sight look not to the left but on the right.')ixion, dark ixion, dark aeon ja kaikkee. en vieläkään tajua miten tää on ratkaistu.
mi'hen roadin juttuakaan en tajua('there is a valley in a vast plain with a great thorn beside. from the thorn look cross the vale to the otherside.')
sittemmin olen keksiny että riddleistä kilikassa, sanubiassa ja besaidin tiellä tulee victorious näin:
kilika: t e p s w r s / V C O I U
sanubia: h a s o d i / I T R O S
besaid: bikanel and kilika join together
näin tulee:the passwords/ VICTORIOUS
paitsi tuosta jää i pois...
Ceassa
27.9.2003, 13:12:28
Pitäkää tyhmänä, mutta minulle on jäänyt hieman epäselväksi noiden "In the land where bolts of light..." ja "There is a valley..." riddlejen merkitykset. Nuo kaksi olen löytänyt, onko niitä enempääkin? (oli muuten yhtä tuskaa ratkoa noita lauseita, kun en ollut vielä päässyt kaikkiin Al Bhed Primereihin käsiksi, d'oh ^^;; )
Mutta siis, mitä niistä on hyötyä, mihin ne sinut ohjaavat ja mitä niiden avulla on mahdollista löytää/ansaita/kohdata? Tuolla Thunder Plainsilla kun seikkailee - ensimmäinen riddle kai kaiken järjen mukaan viittaa sinne -, saa vastaansa ainoastaan Dark Ixionin, viittaako arvoitus siihen?
Örh.
Riddled... Ei saata ehkä asiaan liittyä mut mitähän ne sielt Calm Landsilla olevat tekstit (ainki ne on Al Bhed kirjotusta ja oon saanu ne käännettyä) jotaki askeleista oikeelle ja vasemmalle, kummissiin kokeilin selvittää niitä mut ei ne tunnusta liittyvän mihinkään. Ja sit oon löytäny niitä muita mut ku niitä ajattelee nii ei ne liity mihinkään.
Niistä inputeista, kokeilin iha ekana Lionharttia ja sit jotain ihme aseitten nimiä.
Ensimmäisen kuulin kaverilta sen yhden riddlen, ja kokeilin sitä. Sitten yritin kaikilla keinoilla keksiä itse joitain yhtä nerokkaita salasanoja, mutta turhaan, enhän minä keksinyt. Yritin keksiä jotain saman tyyppistä muille hahmoille ominaista kuten: Kuten Rikkun godhand, jonka sain ekana, vai oliko se eka Victorious? Joku kertoo minulle mitä niistä saikaan (En muista.)? Ja muuten on aika turhia ne kaikki muut aseet paitsi godhand Itse en ainakaan jaksanut noita Riddlejä yksin yrittää alkaa ratkomaan, kyselin kavereilta, ja katselin netistä vastauksia noihin salasnoihin. Mutta ihan kivaa pikkupuurrettavaahan nuo salasanojen keksiminen olisi ollut, tosin aika pienellä palkkiolla.