PDA

View Full Version : KAIKKI FFX:ää koskevat kysymykset tänne

Sivua : [1] 2 3

Celeb
23.6.2002, 13:34:34
Minnes ihmeeseen se "FFX kysymyksiä" ketju katosi.

Jos latelette spoilereita, käyttä
[spoiler ] tekstinne [/spoiler ] tageja. Ilman välilyöntejä tietty. Juonen kannalta vaikuttaviin spoilereihin laittakaa mielellään nuo spoiler tagit. Aivan kaikkeen sitä ei tarvitse laittaa. Voitte itse myös miettiä mikä on spoilauksen arvoista ja mikä ei.

Olen jonkin aikaa sitten päässyt ilmalaivalla huristelemaan.
Nyt ihmetyttää se, miten kaikki paikat voidaan löytää "Search" jutulla. Pystyykö jostain päin maailmaa löytämään joitain vihjeitä, missä mikäkin voisi olla.

Ja se "Input" juttukin hämää aika paljon. Dante varmaan osaa selittää :p

Ja Battle Arenalla on se arkku, jonka sai palkinnoksi kun olet kerännyt kaikki vihut Calm Landista. Miten sen saa auki :p.

Chrono
23.6.2002, 14:01:46
Originally posted by celebrati
Minnes ihmeeseen se "FFX kysymyksiä" ketju katosi.

Olen jonkin aikaa sitten päässyt ilmalaivalla huristelemaan.
Nyt ihmetyttää se, miten kaikki paikat voidaan löytää "Search" jutulla. Pystyykö jostain päin maailmaa löytämään joitain vihjeitä, missä mikäkin voisi olla.

Ja se "Input" juttukin hämää aika paljon. Dante varmaan osaa selittää :p

Ja Battle Arenalla on se arkku, jonka sai palkinnoksi kun olet kerännyt kaikki vihut Calm Landista. Miten sen saa auki :p.

1. Minä löysin ainakin vain etsimällä tuolla Searchilla. Katso paikkoja kartas´ta missä voisi mahdollisesti olla jotain ja hakkaa X:ää.

2. Siihen saa kolma salasanaa jotka ovat:
SPOILER ALKAA

GODHAND, MURASAME ja VICTORIOUS

SPOILER LOPPUU

3: Tarvitset Celestial Mirrorin jonka saamiseen saat vihjeet www.cheatplanet.com nimisestä paikasta.

Toivottavasti auttoi.

Locke Cole
23.6.2002, 14:16:22
Kuinka paljon Yojimbolle kannattaa maksaa että hänet voi värvätä? Tällä hetkellä minulla on jotain 162000, eli kuinka paljon?
Mistä löytää Braska's Spheret, voitteko kertoa niiden löytöpaikan?
Kuinka voittaa Dark Aeonit?

*kyselytunti päättyy*

Celeb
23.6.2002, 14:23:03
Mitä kaikkea nuo salasanat saavat aikaan?

locke: Yojimbo maksaa tasan 300000Giliä. Ei yhtään enempää, eikä vähempää.

Tristam
23.6.2002, 14:41:39
Celebrati: Väärin, Yojimbosta voi tinkiä ja sen saa noin 230000 gilillä.

Locke Cole
23.6.2002, 14:45:54
Yhdellä saa auki paikan mistä saa Rikkun Ultima Weaponin, yhdellä salasanalla saa Auronille Murasamin muistaakseni.

Celeb
23.6.2002, 15:17:04
Originally posted by Tristam
Celebrati: Väärin, Yojimbosta voi tinkiä ja sen saa noin 230000 gilillä.
prkl :). minä maksoin siitä 300000. Noh, elämä ei ole aina ruusuilla tanssimista.

Chrono
23.6.2002, 15:53:29
Mitä kaikkea nuo salasanat saavat aikaan?

GODHAND= rikkun paras ase, MURASAME= Ase Auronille ja VICTORIOUS= Armour Rikkulle

Safir
23.6.2002, 16:10:23
Siis minh en ymmärrä. Siitähän Yojimbosta maksetaan 250000 giliä. Niin ainakin minulla. Miten siitä voi maksaa 300000, kun sen hinta pyyntö on 250000?? Tai siis se pyytää sen verran.

Oli mulla kuitenkin kysymys... Kun siellä mistä Yojimbon saa, tulee vihollisena semmoinen magic pot. Siinä pitää lyyä aina oikeeseen kohtaan, niin saa jonkun esineen. No minä haluaisin tietää, saako siiitä mitään erikois tavaraa?? Toivottavasti joku tietää...

Celeb
23.6.2002, 16:17:16
Originally posted by Yunie

Oli mulla kuitenkin kysymys... Kun siellä mistä Yojimbon saa, tulee vihollisena semmoinen magic pot. Siinä pitää lyyä aina oikeeseen kohtaan, niin saa jonkun esineen. No minä haluaisin tietää, saako siiitä mitään erikois tavaraa?? Toivottavasti joku tietää...

Kerran olen saanut sen oikein... oliko se nyt Elixir, jonka se sieltä heitti.

Tristam
23.6.2002, 16:29:55
Siis minh en ymmärrä. Siitähän Yojimbosta maksetaan 250000 giliä. Niin ainakin minulla. Miten siitä voi maksaa 300000, kun sen hinta pyyntö on 250000?? Tai siis se pyytää sen verran.

Ainakin mulla Yojimbo pyytää palkaksi 300000 giliä, (jonka saa tingittyä ~23000 giliin) riippuukohan Yojimbon hankkimisen ajankohdasta vai mistä?

Celeb
23.6.2002, 16:52:40
Noista kolmesta salasanasta, jotka voi laittaa ilma-aluksen inputtiin. Mistä nuo kaikki maailman kartalta voi löytää? Sillä en tuosta vaan halua mennä niitä hakemaan.

auron_86
23.6.2002, 17:11:57
Noista kolmesta salasanasta, jotka voi laittaa ilma-aluksen inputtiin. Mistä nuo kaikki maailman kartalta voi löytää? Sillä en tuosta vaan halua mennä niitä hakemaan.

GODHAND: Baaj Templessä on teksti (siellä mistä Tidu sheräs, muistat kai ekasen Al Bhed tekstin) jossa lukee et Thunder Plainsin eräässä pylväässä on jotain mielenkiintosta, ja sieltä eräästä pylväästä salasana löytyy

VICTORIOUS: Besaidilla on Al Bhed teksti jossa lukee "Kilika and Bikanel are one". Bikanelilla ja Kilikalla on Al Bhed tekstiä (tarkkoja paikkoja en muista) joissa on kummassaki muutama kirjain, ja ne yhistämällä syntyy sana VICTORIOUS.

MURASAME: Se löytyy Calm Landista jossa annetaan suunnistuohjeet, paikkaa mistä alottaa en muista, mut eti ja kattele pylväitä, kaikki vinkit on niissä

Purity
23.6.2002, 17:20:22
Yojimbosta. Se paljonko se pyytää, riippuu siitä että minkä vaihtoehdon valitsee kun se kysyy sulta jotakin (en muista mitä). Olen kokeillut niitä kaikkia, ja vähiten joutuu maksamaan, kun valitsee sen ensimmäisen vaihtoehdon.

Sitten Magic Potista. Mulle tais parikertaa antaa jotkut.. aurinkolasit? En ole ihan varma, en ole edes tarkistanut mitä ne oli, mutta jotain sen tapaista sain.

urho
23.6.2002, 17:45:37
Eli missä vaiheessa mahtaa saada niitä lvl.3 lukkoja? Ja missä mahtaa olla hyviä värvättäviä blitzball pelaajia?

*kyselyt loppu*

Safir
23.6.2002, 18:11:24
Tämä ei ole kysymys mutta tässä on se teksti, joka oli sellä, miisä Tidus heräsi:
In the land where bolts of illuminate the blackest night with Macalania beside.
The fourt pillar you sight. Look now on the left but on the right.

Aika outo runoo..

@TranceKuja@
23.6.2002, 21:03:24
Mistä löytäis Lv2 ta Lv3 keytä? Vihollisilta en oo ainakaa voittanu yhtää keytä paitsi joitaki Lv1 key spherejä?:huh:

Maximus
23.6.2002, 21:26:43
Originally posted by @TranceKuja@
Mistä löytäis Lv2 ta Lv3 keytä? Vihollisilta en oo ainakaa voittanu yhtää keytä paitsi joitaki Lv1 key spherejä?:huh:

Niitä löytyy arkuista sieltä täältä maailmalta.
Parhaiten niitä tuntuu saavan Defender X/Z what ever vihollisilta joita löytyy Zanarkandista ja Omega Ruinssista.

Kookasi
23.6.2002, 23:29:21

Väärin, Yojimbosta voi tinkiä ja sen saa noin 230000 gilillä.

Yojimbon alaraja millä se tulee on 195,001 giliä.

AlkoTanko
23.6.2002, 23:38:20
Voiko Animan saada, vaikka ei ole joka temppelistä kerännyt piilotettua arkkua?

Ja missä tarkalleen ottaen Dark Aeonit sijaitsevat, Dark Valefor ainaskin on Besaidissa, ja sieltä en ottanut esinettä...

urho
24.6.2002, 9:25:45
Ainoa tapa saada Anima on löytää arkku jokaisesta temppelistä Destruction spherellä. Jos se dark valefor tulee vattuileen, tapat sen. :p

Celeb
24.6.2002, 9:33:39
Originally posted by Snorre
Ainoa tapa saada Anima on löytää arkku jokaisesta temppelistä Destruction spherellä. Jos se dark valefor tulee vattuileen, tapat sen. :p
Voiko niitä Destruction Spherejä enään niistä temppeleistä hankkia?
Sillä enhän minä ole ottanut kuin kahdesta tai kolmesta ne. ://

urho
24.6.2002, 9:38:31
Kyllä uskoisin, senkun menet niihin temppeleihin takaisin ja vedät läpi. Bevellen temppelistähän sen arkun saa jo automaattisesti.

timmy87
24.6.2002, 9:40:44
Kysymys!

Eiks peli lopukkaa siihe ku mennää porukoilla sinne
Zanarkandii?

Kuka tää Yojimbo on?
Onks se joku hyväkin Blizball pelaaja?
Voiks muut joukkueet värvätä Yojimbon?

Celeb
24.6.2002, 9:51:40
Kyllä uskoisin, senkun menet niihin temppeleihin takaisin ja vedät lä
prkl, minä missasin Bevellen temppelin Destruction Spheren. Tai kävelin siitä vain ohi :/. Ja Bevelleen ei enää pääse takaisin... kaiketi.

Eiks peli lopukkaa siihe ku mennää porukoilla sinne
Zanarkandii?

Kuka tää Yojimbo on?
Onks se joku hyväkin Blizball pelaaja?
Voiks muut joukkueet värvätä Yojimbon?
1. Peli ei lopu vielä Zanarkandiin.

2. Yojimbo on salainen aeon, joten tuskin se pelaa silloin blitzballia.

Chappu
24.6.2002, 13:38:09
Mistä päin calm landsia cloudy mirrorin saa? Miten cactuar questi saa aktivoitua?

urho
24.6.2002, 13:41:01
prkl, minä missasin Bevellen temppelin Destruction Spheren. Tai kävelin siitä vain ohi :/. Ja Bevelleen ei enää pääse takaisin... kaiketi.

Auts, sinne ei tosiaankaan pääse takaisin. Eli etpäs voikkaan pelata peliä 100% läpi. No, kyllä jos on Yojimbo ja Magus sisters....

Seyana
24.6.2002, 13:45:44
pikkuveljen asialla jälleen.Se on tälläkertaa jumiutunut Siniin siellä ilma-aluksen kannella.Sinin kädet ja se Sinspawn on tapettu,eli kyseessä on siis tämä toinen kohtaaminen,jossa Sinillä on overdrive joka tappaa koko porukan.Yojimbo on hankittu.
joten onko mitään varteenotettavia nauvoja?ja häämöttääkö pelin loppu tuossa vaiheessa jo lähellä?
ja vielä lisää kysymyksiä.kun pelin on mennyt läpi,onko mahdollista palata Lucaan ja katsoa teatterista loppuvideota?

Locke Cole
24.6.2002, 14:11:04
Originally posted by Nazna
pikkuveljen asialla jälleen.Se on tälläkertaa jumiutunut Siniin siellä ilma-aluksen kannella.Sinin kädet ja se Sinspawn on tapettu,eli kyseessä on siis tämä toinen kohtaaminen,jossa Sinillä on overdrive joka tappaa koko porukan.Yojimbo on hankittu.
joten onko mitään varteenotettavia nauvoja?ja häämöttääkö pelin loppu tuossa vaiheessa jo lähellä?
ja vielä lisää kysymyksiä.kun pelin on mennyt läpi,onko mahdollista palata Lucaan ja katsoa teatterista loppuvideota?

Öööh, minä kokeilin tuota niin se tappoi minut 12:sta vuorossa, ainoa neuvoni on kehittää ukkoja ja Aeoneita niin paljon että voit tappaa Sinin alle 12:sta vuorossa. Eipä tuosta paljon apua ollut...

urho
24.6.2002, 14:21:10
Hei, muistakaapa se [spoiler ] spoileriteksti tähän [/spoiler ] jos meinaatte spoilata. Niin vielä yksi kysymys: Mistä mahtaa saada Yunan, Tiduksen, ja Auronin parhaat aseet?

MxJuzo
24.6.2002, 15:19:54
Missä on se himskatin REMINEM temple jossa on joku v***n chochobo-race??? oon ettiny sitä jotaa 3 tuntia... :prkl:

//Ei kiroilla\\

leksa
24.6.2002, 15:31:53
Originally posted by MxJuzo
Missä on se saatanan REMINEM temple jossa on joku vtun chochobo-race??? oon ettiny sitä jotaa 3 tuntia... :prkl:

Siellä misstä tullaan ekan kerran calmlandsille (ala vasen) on chocobon sulka. Paina x:ää sen kohdalla (kun ratsastat chocobolla) niin se hyppä paikkaan josta pääset sinne.

Locke Cole
24.6.2002, 16:22:12
Minulla on ongelma:
Mistä löytää kivetyksen esto haarniskan Tidukselle, Wakkalle ja Rikkulle kun mennään hakemaan Animaa ja siellä tulee iso kala vastaan joka tekee Stone Punchia, kertokaa jos tiedätte en voita sitä millään häviän aina. Kertokaa edes hyvä strategia miten tuon sillin voittaa.

auron_86
24.6.2002, 19:31:12
Originally posted by Locke Cole
Minulla on ongelma:
Mistä löytää kivetyksen esto haarniskan Tidukselle, Wakkalle ja Rikkulle kun mennään hakemaan Animaa ja siellä tulee iso kala vastaan joka tekee Stone Punchia, kertokaa jos tiedätte en voita sitä millään häviän aina. Kertokaa edes hyvä strategia miten tuon sillin voittaa.

Niitä tiputtelee jotkut viholliset, mut voisithan tehä semmosen ite. Tarttet Stone Wardiin 30 Softia (osta kaupoista) ja sillä pärjäsin ainakin ite. Stoneproofiin tarvitaan 20 Petrify granedee ja niitä saa vaikkapa varastettua Anacondaurelta Calm Landissa tai Basiliskilta Djose Highroadilla.

Celeb
25.6.2002, 9:51:06

Auts, sinne ei tosiaankaan pääse takaisin. Eli etpäs voikkaan pelata peliä 100% läpi. No, kyllä jos on Yojimbo ja Magus sisters....
Mitä Yojimbo ja Magus sisters asiaa auttaa? Pääsenkö niillä muka Bevelleen. Vaiko meinaatko jtn vaikeaa bossia?

Oizo
25.6.2002, 10:28:32

Mitä Yojimbo ja Magus sisters asiaa auttaa? Pääsenkö niillä muka Bevelleen. Vaiko meinaatko jtn vaikeaa bossia? Ei voi saaha magnusseja jos ei ole animaa...

urho
25.6.2002, 10:28:33
XD no et sä niillä kyllä bevelleen pääse, mutta voispa niistä kyllä apua olla sitten kaikkiin loppupuolen bosseihin XD

Eetupatukka
25.6.2002, 11:18:16
Originally posted by auron_86

Niitä tiputtelee jotkut viholliset, mut voisithan tehä semmosen ite. Tarttet Stone Wardiin 30 Softia (osta kaupoista) ja sillä pärjäsin ainakin ite. Stoneproofiin tarvitaan 20 Petrify granedee ja niitä saa vaikkapa varastettua Anacondaurelta Calm Landissa tai Basiliskilta Djose Highroadilla.

Minulla on samanlainen prpobleema, kun olen tappanut "sen", "se" tekee kaikiin 9999 dämötsiä, ja minä poikahan delaan. Auttaako Auto Phoenix asiaan? Sehän vaatii Mega Phoenixeja? Montako? Mistä saa?

Kvueston tvuu:
Ekan kerran sielä Mt. Gagazetilla O'Akkan kakara sanoo, että O'Akka on vangittu en-muista-minne. Missä se olikaan? Voiko ihanaa aksenttimiestä pelastaa?

Oizo
25.6.2002, 15:45:36
Originally posted by Eetupatukka

Minulla on samanlainen prpobleema, kun olen tappanut "sen", "se" tekee kaikiin 9999 dämötsiä, ja minä poikahan delaan. Auttaako Auto Phoenix asiaan? Sehän vaatii Mega Phoenixeja? Montako? Mistä saa?

Kvueston tvuu:
Ekan kerran sielä Mt. Gagazetilla O'Akkan kakara sanoo, että O'Akka on vangittu en-muista-minne. Missä se olikaan? Voiko ihanaa aksenttimiestä pelastaa?

auto-phoenix ei auta siina kun kaikki kuolee sun pitää tehä auto-life tai hankit break hp limitin, sen saa helposti ainakin kahelle kun tapat omegan se antaa jollekkin semmosen suojan jossa semmonen on, tai meet remein templen chocobo kisaan ja aukaset kolme arkkua etkä törmää yhtään kertaa tolppiin, niin saat 30 wings of discoveryä(en muista miten kirjotetaan) sitten niillä saat tehtyä sen.
niitä mega-phoenixseja saa jotain kolmekymmentä kun maksat bride kyvyllä chostille (sunken cavessa) 199,980...

joo se o'aka on jo vapaana, se on lucassa.....:)

@TranceKuja@
25.6.2002, 21:18:32
Miten pystyn voittaan sen loharin siellä aluksen kannella?Oon jo liikkunu kauas siitä mutta se käyttää aina tietys vaihees Hastea ja syöksyy aina takas ja käyttä poison breathia....:mad: :mad:

FantasyManIX
25.6.2002, 21:30:25
Minulla oli tuossa loharissa taktiikkana tämä.
Joukossa Auron, Tidus ja sitten aina joku vaihteli siinä.
Hastega->Armour Break->Cheer->Ja turpiin vaan ja se oli helposti läpi.

Purity
25.6.2002, 21:34:56
No minä suosittelisin pitämään Rikkunkin aina siinä loharissa mukana, kun se voi heittää niitä Al Bhed potioneja, jotka sekä vievät kaikilta myrkytyksen pois, että parantavat niitä. Sitten Rikkulla on myös se Trigger Command käytössä. Tidus olisi hyvä myös pitää siinä ryhmässä aina. Sitten sen kolmannen vaihtelet sitä mukaa mikä tuntuu hyvältä, eli hakkaa päälle vaan, kyllä se siitä. Muista käyttää kaikki äijät siinä tappelussa, että kaikki saa AP:tä. Mutta siis tärkeintä siinä on muistaa se, että sitten jos ei pääse Poison Breathiä karkuun, niin sitten Al Bhed potion parantaa melkosen hyvin. :)

Seyana
25.6.2002, 21:55:44
Kannattaa myös opettaa jollekin hahmolle,esim Kimahrille,dispel,niin voit aina vetää sen hasten pois.siirry välillä siitä loharista kauemmas ja käytä Lulun taikoja,niin se ei voi kokoajan hyökätä vahvimmilla iskuillaan.

Chappu
26.6.2002, 11:00:29
1.Tietäiskö kukaan mistä saa dark matter nimisiä itemejä?? Niitä tarvis että sais aseeseen break damage limiti ja armoriin ribboni!

2.Mistä sais noita wing of discoveryja lisää? Kun tekee toisen kerran siinä chocobo kisassa, että kerää 3 arkkua ja ei törmää tolppiin niin saa vaan potioni!

3.Saako noita parhaita aseita jotenkin kehitettyä ja jos saa nii miten? mitä on boostit?

4. Eikö magus sisterejä saa ilman Animaa ja onko varmaa että Bevellen temppelistäkin pitää saada se salainen arkku?, että saa Anima?

Tristam
26.6.2002, 11:41:49
Miten pystyn voittaan sen loharin siellä aluksen kannella?Oon jo liikkunu kauas siitä mutta se käyttää aina tietys vaihees Hastea ja syöksyy aina takas ja käyttä poison breathia....:mad: :mad:

Minulla on ainakin niin prkln huono muisti että auttaisi kun hieman selittäisi mikä vihollinen, missä, milloin... Luulen että olet menossa estämään niitä häitä Al-Bhedien kyydillä ilmalaivalla ja sit se vartijalohhari tulee sinne lentelee. (Muistaakseni nimi oli Evrae)
Siis itse asiaan: Evrae on ihan helppo, mee kauas siitä, niin se ei tee paljon vahinkoo millään. Wakka hyökkimään Evraeta, Rikku vetää Al-Bhed Potioneja kun Evrae käyttää Poison Breathin. Ja sitten vaikka Aeoneja väliin ja Lulu tekemään taikojaan. Kaukoetäisyydeltä Evrae ei saa tehtyä mitään kauheaa. Jälleen kerran (erittäin) sekava vastaus mutta pääasia oli että ei se nyt niin vaikea ole.

EDIT: Huomasin juuri että tämähän oli ihan turha postaus koska alkuperäiseen oli jo vastattu. Hajoo pää.

Oizo
26.6.2002, 13:08:44
Originally posted by Chappu
1.Tietäiskö kukaan mistä saa dark matter nimisiä itemejä?? Niitä tarvis että sais aseeseen break damage limiti ja armoriin ribboni!

2.Mistä sais noita wing of discoveryja lisää? Kun tekee toisen kerran siinä chocobo kisassa, että kerää 3 arkkua ja ei törmää tolppiin niin saa vaan potioni!

3.Saako noita parhaita aseita jotenkin kehitettyä ja jos saa nii miten? mitä on boostit?

4. Eikö magus sisterejä saa ilman Animaa ja onko varmaa että Bevellen temppelistäkin pitää saada se salainen arkku?, että saa Anima?
1. niitä saa kun tappelee monster arenalla don tonberryä vastaan en muista varmaks mut jostain area conquest mosterista niitä saa...

2.yhen tavan tiiän mutsä tarviit ihan simona rahaa, käytä bride kykyä ja maksa malborolle (calm lands...) 540.000 niin saat neljä semmosta....

3. niitä saa kehitettyä kun keräät crestin ja sigilin ja viet ne aseen kanssa sinne mistä sait clestigal mirrorin (en muista miten kirjotetaan)... boost on aeoneilla semonnen et se ottaa enemmän damagea mutta overdrive mittari kasvaa nopeemmin...

4.ei saa ilman animaa, ja bevellestä pitää ottaa se aarre, eikä sinne pääse enääuudestaan....
:)

Locke Cole
26.6.2002, 16:40:03
Minulla ongelma (jälleen kerran)

Minä menin hakemaan Animaa, mutta näköjään oli jäänyt Desruction Sphere Besaidin temppeliin. Kun menin hakemaan sitä Besaidista Dark Valefor tuli,näki ja tappoi minut. Miten hemmetissä tuon otuksen voi voittaa? Onko kukaan tappanut? Neuvoja kiitos.

auron_86
26.6.2002, 16:52:02
Originally posted by Locke Cole
Minulla ongelma (jälleen kerran)

Minä menin hakemaan Animaa, mutta näköjään oli jäänyt Desruction Sphere Besaidin temppeliin. Kun menin hakemaan sitä Besaidista Dark Valefor tuli,näki ja tappoi minut. Miten hemmetissä tuon otuksen voi voittaa? Onko kukaan tappanut? Neuvoja kiitos.

Sen voi hoitaa joko helpolla tai vaikealla tavalla.

Vaikea tapa: Kehitä vaan hahmoja niin paljon et ne pystyy tappamaan sen, jolloin voitontunne on aito toisin kuin helpossa tavassa

Helppo tapa: Hea yojimbo, kutsus se täydellä OD mittarilla, Anna silla 50.000 giliä, toivo Zanmatoa (se tulee melekin aina iun antaa sille 50.000)

Sayanna
26.6.2002, 18:43:06
Tapoin äskettäin dark valeforin, mutta eteen iski pikkuinen ongelma. Tarkoitus on siis hankkia Anima, mutten ole vielä ratkaissut Besaidin, Domen, Djosen ja Macalania-temppeleiden aarrearkkujuttuja. Djosessa tiedän mitä pitää tehdä, muita haluaisin mennä selvittämään. Tapoin dark valeforin, kun luulin että pääsisin silloin hieman lähemmäs Animan saantia. Mutta kappas, en pääse mihinkään temppeliin, kun ne ihme ukkelit eivät päästä niihin. Eli; mitä minun pitää tehdä, että pääsisin jälleen temppeleihin? Anima olisi ihan kiva saada....

auron_86
26.6.2002, 19:19:47
Originally posted by Sayanna
Tapoin äskettäin dark valeforin, mutta eteen iski pikkuinen ongelma. Tarkoitus on siis hankkia Anima, mutten ole vielä ratkaissut Besaidin, Domen, Djosen ja Macalania-temppeleiden aarrearkkujuttuja. Djosessa tiedän mitä pitää tehdä, muita haluaisin mennä selvittämään. Tapoin dark valeforin, kun luulin että pääsisin silloin hieman lähemmäs Animan saantia. Mutta kappas, en pääse mihinkään temppeliin, kun ne ihme ukkelit eivät päästä niihin. Eli; mitä minun pitää tehdä, että pääsisin jälleen temppeleihin? Anima olisi ihan kiva saada....

Sun pitää ekaks käydä Highbridgellä niin että ne suostuu taas avaamaan temppelit. Highbridgen sai Cidille puhumalla, tai sitten se on siellä listalla automaattisesti. suoritat siellä esiintyvät juonikohtaukset ja temppelien pitäis olla auki. jos ei ole, niin käväse siellä uudemman kerran

Kookasi
26.6.2002, 19:54:04

1. 99 Dark matteria saa Monster Arenalta kun capturoi väh. 5 jokasta olioo. Lisää niit saa kaikista erikoismonstereist siel arenal sitte randomina.

2. Wings of Discoveryjä saa Monster Arenalla tappamalla Shinryun (2kpl).

3. Vastaus Oizolta. Yksityiskohtaine selvitys veis liikaa mun aikaa, mut mainittakoon et mene Chocobo Race aikaan 0.00, 200 kertaa väistät salamaa, pelaat 6 kautta blitziä ja eti 10 cactuarii aavikolla ni saat ehkä ne vaikeimmat/aikaavievimmät pois alta.

4. Vataus Oizolta - ei lisättävää. Bad luck, jos kiireissäs arkun missasit.

Seyana
26.6.2002, 20:29:02
Helppo tapa: Hea yojimbo, kutsus se täydellä OD mittarilla, Anna silla 50.000 giliä, toivo Zanmatoa (se tulee melekin aina iun antaa sille 50.000)
Yritän myäs hankkia Dark Valeforia,ja kokeilin tota keinoa,muttei onnistunut.Se veti joka kerta sen jonkun Hasjikazi,vai mikä olikaan..oliko se siis varmasti 50 000 giliä,vai onko mulla vaan äärimmäisen huono tuuri?
Yojimbolla ei oo overdriveä,mutta Yunalla on ja kutsun sen aina grand summonina.Pitääkö Yojombilla olla oma overdrive,vai käykö grand summonkin tohon Zanmatoon?

auron_86
26.6.2002, 22:21:24
Yritän myäs hankkia Dark Valeforia,ja kokeilin tota keinoa,muttei onnistunut.Se veti joka kerta sen jonkun Hasjikazi,vai mikä olikaan..oliko se siis varmasti 50 000 giliä,vai onko mulla vaan äärimmäisen huono tuuri?

Kokeile vaan, jos haluut niin kokeile välillä 75.000 giliä, voit myös kokeen vuoksi koettaa 5000 giliä. Zanmaton onnistumiseen tarvitaan rutkasti onnea.

Yojimbolla ei oo overdriveä,mutta Yunalla on ja kutsun sen aina grand summonina.Pitääkö Yojombilla olla oma overdrive,vai käykö grand summonkin tohon Zanmatoon?

Kutsu se vaikka Yunan Grand Summonilla sillä ei ole väliä.

1. Nappaa jokasita vihollistyyppiä (kyllä, jokaista) 5 kappaletta. Niitä saa myös bribetettyä Sinin siällä olevilta Land Wormeilta, mut melkein jokainen Monster Arenan vastus (ei alkuperäinen vaan luotu) pudottaa ainakin yhden. Kokeile vaikka Juggernauttia tai Catoblepasta.

2. Niitä saa bribetettyä Malboroilta Calm Landsissa ja Great Malboroilta Sinin sisällä ja Omega Ruinsissa. Kannattaa bribetä niitä mielummin malboroilta, sillä ne antaa enemmän tavara verrattuna Great Malboron hint/määrä suhteeseen.

3. Celestial Weaponeita kehitetään sigileillä ja Cresteillä (japski versiossa Scroll ja Holy Scroll). Niitä nimitetään myös Power Upeiksi koska toista käytettyä saa aseeseen hieman tehoa ja kun käyttää kumpaakin niin saa aseen tehot täyteen. Tässä olis lyhyesti mistä ne saa

Tidus ase: voita Chocobo ajelussa Calm Landsissa kerran Catchingissä ja ylhäällä polkua vartioiva ukko siirtyy
Crest: siellä missä taistelit Yunalescaa vastaan
Sigil: saa Chocobo ajelussa Cathcingissä ajaksi 0.00

Yuna ase: Monster Arenan sissänkäynnin lähellä, nappa ensiks yksi jokaista vihollista Calm Landisista
Crest: Besaid Islandin rannalla, siellä mistä laiva lähti alussa
Sigil: Kukista kaikki Belgeminen Aeonit Remiem Templessä, myös Yojimbo, Anima ja Three Magus Sisiters

Wakka ase: puhu Lucassa baarinpitäjälle, se baari jossa nesimmäisen kerran tapaist Biranin ja Yenken
Crest: Aurochs joukkueen pukuhuoneen kaapissa
Sigil: Pelaa Blitzballia tarpeeksi kauan

Auron ase: hae Rusty Sword Calm Landisista ja vie se Mushroom Rock Roadilla olevalle Lord Mi'henin patsaalla
Crest: Miähen Highroadilla, mene Oldroadia niin pitkälle kuin pääset
Sigil: avaa yhteensä kymmenen yhdistelmää Monster Arenaan, eli avaa ainakin kymmenen uutta lajia joita ei löydy normaaleina vihollisina

Lulu ase: sukeltele siellä missä on Geosgaeono Baaj Templessä
Crest: palaa Guadosalamiin ja mene Farplaneen
Sigil: väistele Thunder Plainsissa yhteensä 200 salamaniskua, kyllä, se on vaikeaa ja turhauttavaa

Rikku ase: laita ilmalaivaan Inputtiin salasanaksi GODHAND
Crest: arkussa Sanubia Westissä, ihan vasemmalla olevassa hiekkapyörteessä
Sigil: suorita Cactuar Quest

Kimahri ase: aktivoi Thunder Plainsilla kolme hohtavaa Qactuar kiveä jonka jälkeen mene Thunder Plains Southiin ja seuraa siellä olevaa aavetta Kimahrin aseen luokse
Crest: Mene hieman pohjoiseen siitä kohdasta missä taistelit Seymoria vastaan Mt. Gagazetilla, se on raunoissa vasemmalla piilossa
Sigil: tee perhosten nappaus minipeli Macalania Forestissa, tee jälkjimmäinen jotta saat Sigilin, ensimmäinen antaa vain Spheren.

Scalio
26.6.2002, 23:38:24
Tämä nyt on lievästi off-topic, mutta en vaivautunut aloittamaan uutta threadia tän takia.

Eli lojuuko jossain päin nettiä joku Another Story-video kun kaikki tuntuu nähneen sellasen paitsi minä? Kertoisiko joku ystävällinen sielu mullekin mistä mä sen löytäisin. Kiitoksia vaan.

Mizakki
27.6.2002, 17:07:35
miten siihe cloud mirroriin saa energiaa? :huh:
siis mitä itemejä tarttee? :huh:
oon yrittäny selvittää, mutta ei. :(
vastailkaa jos viititte. :P
( valitan tietämättömyyttäni...:eh: )

auron_86
27.6.2002, 19:43:28
Originally posted by Sephiroth 89
miten siihe cloud mirroriin saa energiaa? :huh:
siis mitä itemejä tarttee? :huh:
oon yrittäny selvittää, mutta ei. :(
vastailkaa jos viititte. :P
( valitan tietämättömyyttäni...:eh: )

Se on Cloudy Mirror. Mene Macalania Woodsiin sieltä mistä mennään Calm Landsiin. Kulje ensimmäusen ruudun ohi, samoin seuraavan jossa pitäisi olla x risteys, jatka vain eteenpäin vielä seuraavankin ruudun ohi. Seuraavassa ruudussa pitäisi olla lapsi ja nainen, puhu kummalleekin ja saat tietää että "isukki" on kadoksissa. Mene takaisin siihen ruutuun jossa on x risteys ja käänny ylöspäin, ja siellähän isukin pitäisi olla. Kerro sille että vaimo ja lapsi odottelee. Sitten mene takaisin sinne missä lapsi ja nainen olivat, puhu kummallekkin KAKSI TAI USEAMMAN KERRAN. Saat tietää että nyt on lapsi kadoksissa. Vasemmalla on sädehtivä silta jota lähde ylöspäin. Jos et puhunut vanhemmille kahta kertaa niin nainen tukkii tiesi. Käänny ensimmäisestä riteyksestä ylöspäin ja siellähän se kakru onkin. Puhu sille ja käytä Cloudy Mirroria kristalliin, ja sinulla on Celestial Mirror. Samassa paikassa myös käytetään Celestial aseisiin Crestejä ja Sigilijä joiden paikat on selitetty ylempänä.

Chappu
28.6.2002, 21:08:41
Haluaisin tietää mistä päin maailmaa Nemesiksen löytää?
Missä päin Calm landsiä löytäis ogreja helpoiten, ku pitäis pyydystä vielä 7!

Sayanna
28.6.2002, 21:10:53
Muutama pikku ongelma.... Jälleen...

1. Animan saannista puuttuu enää Macalania temppelin destruction sphere hommeli. Ajattelin tappaa dark Shivan pikaisesti Yojimbolla, että saisin Animan. Jostan täältä foorumista luin, että (muistaakseni) accuraryn pitää olla yli 200. Onko mahdollista saada omille ukoilleen edes vuoroa ilman accuraryn nostoa? Dark Valeforin kanssa oli ensin samanlaisia ongelmia, eli onko tämäkin voitettavissa näin?

2.Tämä ei nyt ole mikään ongelma, vaan mielenkiinnosta tehty kysymys. Mikä on Besaidin kylään mennessä se keskimmäinen tie, jonne ei koskaan pääse? Eli toinen menee takaisin rantaan ja toinen kylään, mikä on keskimmäinen? Onko sinne mahdollista päästä?

Ja loppuhuomautus: itse en mielestäni suorittanut Bevellen destruction sphere tehtävää, mutta silti sen patsaan kohdalle syttyy valo Baajin temppelissä. Eli Animan hankkimistani ei haittaa kyseisen arkun hankkimattomuus.

....Tulipas pitkä....

Celeb
29.6.2002, 7:33:05
Ja loppuhuomautus: itse en mielestäni suorittanut Bevellen destruction sphere tehtävää, mutta silti sen patsaan kohdalle syttyy valo Baajin temppelissä. Eli Animan hankkimistani ei haittaa kyseisen arkun hankkimattomuus.
Kuules, sytytit minullakin juuri pienen toivon kipinän. :).

Kysyn nyt nopean ja tylsän (:)) kysymyksen tähän. Siis kun olet kerännyt Destruction Spheret jokaisesta temppelistä (paitsi Bevelle?), niin mistä loppujen lopuksi saat Animan?

Sayanna
29.6.2002, 8:25:02
Itse asiassa on vielä tuo Macalanian temppelin destruction sphere juttu hoitamatta. Animan saa Baajin temppelistä, joka ilmestyy siihen ilmalaivan listaan laitettuasi kaikki salasanat ja sijainnit. Siellä on se samainen typerä kala, mikä oli aivan alussa, mutta paljon pahempana. Sen tapettuasi pääset temppeliin, jossa on patsaat, jotka kuvastavat kaikkien temppeleiden aarrearkkujen löytämistäsi. Suoritettuihin temppeleihin syttyy valo vai mikä nyt lienekään kävellessäsi sen luokse. Niiden järjestys on seuraava

ylävasen:Besaid(Valefor) yläoikea: Bevelle (Bahamut)
keskivasen: Macalania (Shiva) keskioikea: Djose (Ixion)
alavasen:Dome ("Yunalesca") alaoikea: Kilika (Ifrit)

Toivottavasti auttoi. :)

Nuo hoidettuasi aukeaa siis ovi the Cloister of trialsiin.

Celeb
29.6.2002, 8:52:42
Itse asiassa on vielä tuo Macalanian temppelin destruction sphere juttu hoitamatta. Animan saa Baajin temppelistä, joka ilmestyy siihen ilmalaivan listaan laitettuasi kaikki salasanat ja sijainnit. Siellä on se samainen typerä kala, mikä oli aivan alussa, mutta paljon pahempana. Sen tapettuasi pääset temppeliin, jossa on patsaat, jotka kuvastavat kaikkien temppeleiden aarrearkkujen löytämistäsi. Suoritettuihin temppeleihin syttyy valo vai mikä nyt lienekään kävellessäsi sen luokse. Niiden järjestys on seuraava

ylävasen:Besaid(Valefor) yläoikea: Bevelle (Bahamut)
keskivasen: Macalania (Shiva) keskioikea: Djose (Ixion)
alavasen:Dome ("Yunalesca") alaoikea: Kilika (Ifrit)

Toivottavasti auttoi. :)

Nuo hoidettuasi aukeaa siis ovi the Cloister of trialsiin.

*copy + paste; print* Kiitosta. Minä olen kylläkin jo saanut sen Baajin temppelin sinne ensimmäisellä kerralla kun käytin search komentoa. En ole laittanut mitään salasanoista vielä ja tuskin olen edes löytänyt kaikkia paikkojakaan. Well, whatever. Kiits kummiskin.

Mistä nämä kaksi kuuluisaa Crest ja Sigil itemit löytää? (En nyt muista miten nuo kirjoitettiin)

Seyana
29.6.2002, 18:19:09
Olen ongelmissa.
Pitäisi saada Lululle nopeasti Doublecast,ja se olisikin seuraavassa kohtaa,muttakun kaikki lvl 3 keyt on loppuneet,ja tarvin yhden sellaisen.
Noh,päätimpä mennä sinne Gagazet vuoren luolaan heittelemään Wakalla palloa siihen pyörivään hommaan,kun siitä sai ennen niitä avaimia.
mutta nyt
Gagazetin alkuun tulikin dark anima siitä heittelystä,eikä mitään avaimia.Se on mahdotonta voittaa.Hyötyykö sen hakkaamisesta jotain?
Ja sitten mistä näitä lvl 3 keytä saa?Hakkasin Zanarkand ruinsseilla Defender z:toja varmaan miljoona mutta en saanut avaimia enää yhtäkään kertaa.
ja lisää kysymyksiä.
unohdin suorittaa sen desctruction sphere jutun Djosessa uudessa talletuksessani.tiedän että sen voi suorittaa vielä jälkeen ´päin,mutta pitääkö sillon taistella Dark Ixionia vastaan?
Kyllä,kysymyksiä piisaa.
Vastaan on tullut myös Dark Magus sisters.Kuinka sen mahdollisesti voi voittaa?Entä saako sen itselleen,vai onko se siinä vaan tientukkeena?

Kaiowas
29.6.2002, 20:26:45
Kaikkiin temppeleihin pitäisi päästä uudestaan, myöskin Bevelleen. Itseltänikin puuttui kahdesta temppelistä ja pääsin niihin uudestaan. Viimeistään silloin pitäisi päästä kun on voittanut Dark Aeonit.

Chappu
30.6.2002, 11:23:29
Miten sen djosen temppelin arkun löytää? Sain jo destructive spheren,Mutta en löydä arkkua millään!!!=)

Celeb
30.6.2002, 12:02:16
Miten sen djosen temppelin arkun löytää? Sain jo destructive spheren,Mutta en löydä arkkua millään!!!=)
Jos muistan temppelin oikein, sinun pitää mennä yläkertaan ja työntää kaikki sellaiset jutut taakse (oliko niitä nyt 5 sellaista).
Sitten sinne pitäisi ilmestyä sellainen elämää suurempi juttu johon laitetaan se sphere kiinni. En ole kumminkaan varma asiasta.

@TranceKuja@
30.6.2002, 21:57:46
Taas kysymys: Miten se (mikä lie)Keepper siellä Zanarkand Domen sisällä kuolee?Alkaa ärsyttää sen Berserk,Tail Sweep lyönnit.(ja tietysti Glyph Mine)

samiloop
1.7.2002, 0:01:45
Taas kysymys: Miten se (mikä lie)Keepper siellä Zanarkand Domen sisällä kuolee?Alkaa ärsyttää sen Berserk,Tail Sweep lyönnit.(ja tietysti Glyph Mine)

Jos on berserk ward armoreita niin helpottaa (hyvin) pikkasen. Pistä hahmot niin, että jokaisen oikealla ja vasemmalla puolella on tyhjä tila, koska bossin counteri huitaisee kolmeen ruutuun. Täten se ei voi osua kuin yhteen hahmoon kerrallaan.

Jos tällainen pitkä ja vaikea taistelu ei innosta, niin lataa Aeonit overdrivelle ja se on entinen bossi.

leksa
1.7.2002, 10:21:41
1:Mistä päin löytää elixirejä?

2: Mistä löytää frien spherejä

Deux
1.7.2002, 13:04:54
1.Min haluaa lisää Key spherejä, missä niitä on, kun olen jo aika pitkällä ja miulla ei oo yhtään lv3:sia ja ainoataan yksi lv 4 juuh ja nyt loppuivat lv. 2:tkin!?

2. Paljonko yleensä Bribellä kannattaa antaa gilejä? Pikkurahalla ne eivät häivy =/

3.Mitkä on parhaat choco-palkinnot?

4. Kimahrin limitti..voisko joku luetella ne otukset joilta niitä saa? Miulla on niitä alle puolet >:C

tähän tuskin tarvitsee spoiler- tageja
-celebrati

Mutta niitä on jo voitu kysyä ja kyllä nuo miusta vähän spoilaavat [ne on niitä pitäs-kyllä-tietää-juttuja..]
Ja kiitos Kaiowas avusta :], joskaan tuo Chimera brains-juttu ei tuntunut tomivan ~Tiff

Tommistus
1.7.2002, 13:53:25
Mistä löytää niitä Jecht Spherejä lisää? Mulla kyllä on niitä jo aika paljon joten haluisin vain tietää onko mulla kaikki...
Edit: Toi Besaid Islandin sphere multa puuttuskin.

Kaiowas
1.7.2002, 14:02:29
No briben tarkoitus on saada vastustajilta hyviä esineitä ei saada niitä häipymään esim. annat Omega tai Ultima weaponille (en muista tarkkaan) 1.400.000giliä, niin saat siltä 99 pendolumia.

Khimarin Overdrivet:

Fire Breath - Dual Horn, Grendel, Valaha, Yenke Ronso
Seed Cannon - Grat, Ragora, Sandragora
Self-Destruct - Bomb, Grenade, Puroboros, Biran Ronso
Thrust Kick - YKT-11, YKT-63, Biran Ronso
Stone Breath - Basilisk, Anacondaur, Yenke Ronso
Aqua Breath - Chimera, Chimera Brain, Chimerageist*, Yenke Ronso
Doom - Ghost, Wraith, Biran Ronso
White Wind - Spirit, Dark Flan, Yenke Ronso
Bad Breath - Malboro, Great Malboro
Mighty Guard - Behemoth, Behemoth King, Biran Ronso
Nova - Omega Weapon, Nemesis

lv.3 avaimii saa sillo tällö ku matsaat Defender Z/X:ä vastaan, niit tulee ainaski Zanarkand Domes ja Omega Ruinssis vastaa.

Ja Jecht spherejä sulta puuttuu melko varmaa Besaidi temppeli sivustalt (oikealla puolella oleva nurmialue) ja mahdollisesti laivan ohjaamosta (lähde Besaidista laivalla niin sen pitäisi löytyä sieltä). Mun mielestä siellä on ollu kaks kertaa Jecht Sphere, et kannattaa ainaki käyd kattomas.

Celeb
1.7.2002, 14:19:20
Originally posted by Kaiowas
[spoiler] No briben tarkoitus on saada vastustajilta hyviä esineitä ei saada niitä häipymään esim. annat Omega tai Ultima weaponille (en muista tarkkaan) 1.400.000giliä, niin saat siltä 99 pendolumia.
Kai sitä weponia vastaan voi vielä taistella kun olet antanut sille rahaa ja se on lähtenyt pois?

Kaiowas
1.7.2002, 14:35:43
Siitä en ole varma, mutta kaikki muut ainakin lähtee, luulisin että sitä vastaan voi vielä tapella. Pistän tähän listan muutamista hyödyllisistä esineistä mitkä bribellä joltain vastustajilta.

Level 3 Key Sphere x40 = 900,000 - Demonolith
Level 4 Key Sphere x2 = 196,000 - Chimera Brain
White Magic Sphere x2 = 256,000 - Dark Flan
Black Magic Sphere x2 = 152,000 - Black Element
Skill Sphere x2 = 360,000 - Zuu
Special Sphere x6 = 1,088,000 - Adamantoise
Door to Tomorrow x2 = 74,000 - Mech Leader
Mega Phoenix x2 = 8,600 - Alcyone
Chocobo Wing x60 = 360,000 - Machea
Ether Turbo x16 = 81,600 - Thorn
Wings to Discovery x4 = 540,000 - Marlboro
Rename Card x10 = 157,000 - Zaurus
Remedy x80 = 92,980 - Lord Ochu
Winning Formula x15 = 900,000 - Sand Worm
Supreme Gem x20 = 260,000 - Halma
Healing Spring x20 = 90,000 - Octopus

Jos on raha ongelmia, kannattaa tapella Omega Ruinssilla Mimic:iä vastaan se jättää aina jälkeensä 50,000giliä ja jos sattuu olemaan ability Gillionaire jättää se 100,000giliä.

Seyana
1.7.2002, 22:20:48
Mahtaisiko joku osata neuvoa mistä löydän desctruction spheren Macalania temppelissä?
//löysimpäs sen jo itse..

@TranceKuja@
3.7.2002, 19:53:00
Minulla on vielä Besaidin,Macalanian, ja Kilikan Aarteet löytämättä=)

Kysymys:Haluaisin mennä Besaidin ja Macalanian temppeliin mutta sitte dark Aeonit tulee aina ja ne tuhoavat koko ryhmän heti hajaksi.Sitte mistä löytäis Kilikan temppelistä sen aarteen?? Oon ettiny sitä jo kauan.

Seyana
3.7.2002, 20:09:30
Hanki Yojimbo,ja toivo Zanmatoa,niin jokainen Dark Aeon kuolee heti ekasta sivalluksesta.Sen saa parhaiten kun maksaa esim 1001 giliä,mutta siis kuitenkin että yhen gilin päälle tasan jotain.ja overdrive kannattaa olla.
Rehellisinkeinoinkin pääsee,mutta hankalaa tulee olemaan.

Sitten kysymys:Unohdin suorittaa destruction sphere jutun Djosessa.Tiedän että sinne pääsee vielä,mutta pitääkö ensiksi tappaa Dark Ixion?

leksa
3.7.2002, 20:39:55
Minulla on vielä Besaidin,Macalanian, ja Kilikan Aarteet löytämättä=)

Kysymys:Haluaisin mennä Besaidin ja Macalanian temppeliin mutta sitte dark Aeonit tulee aina ja ne tuhoavat koko ryhmän heti hajaksi.Sitte mistä löytäis Kilikan temppelistä sen aarteen?? Oon ettiny sitä jo kauan.

Kilikan arteen löytää seuraavasti: Laita siihen työnnettävään juttuun kilika sphere. Työnnä se sinne mistä sen voi palauttaa.
Sitten ilmestyy paikka jossa on kilika sphere. Ota kilika sphere pois ja laita destruction sphere.

leksa
3.7.2002, 20:40:44
Hanki Yojimbo,ja toivo Zanmatoa,niin jokainen Dark Aeon kuolee heti ekasta sivalluksesta.Sen saa parhaiten kun maksaa esim 1001 giliä,mutta siis kuitenkin että yhen gilin päälle tasan jotain.ja overdrive kannattaa olla.
Rehellisinkeinoinkin pääsee,mutta hankalaa tulee olemaan.

Sitten kysymys:Unohdin suorittaa destruction sphere jutun Djosessa.Tiedän että sinne pääsee vielä,mutta pitääkö ensiksi tappaa Dark Ixion?

Ei tarvitse tappaa dark ixionia.

Kekezzinen
6.7.2002, 16:01:15
Onko todellakin totta, että hahmoille saa jopa 60.000 hp:tä?
Jotain tuollaista luin hahmon kehitys oppaasta.
( Tai sitten ymmärsin vain väärin, englanti ei ole alaani)

auron_86
6.7.2002, 17:19:10
Originally posted by Kekezzinen
Onko todellakin totta, että hahmoille saa jopa 60.000 hp:tä?
Jotain tuollaista luin hahmon kehitys oppaasta.
( Tai sitten ymmärsin vain väärin, englanti ei ole alaani)

Maksimi HP on 99.999. Sen lisäks et on HP:n saanu "maksimoituu" Sphere Gridillä pitää vielä laittaa aseeseen HP +30%, HP +20% ja HP +10%:aa niin on 99.999 energiaa.

urho
6.7.2002, 20:19:04

Maksimi HP on 99.999. Sen lisäks et on HP:n saanu "maksimoituu" Sphere Gridillä pitää vielä laittaa aseeseen HP +30%, HP +20% ja HP +10%:aa niin on 99.999 energiaa.
Eikös nekin sitten vielä tuplaannu jos käyttää Stamina Tablettia?

auron_86
6.7.2002, 20:35:44

Eikös nekin sitten vielä tuplaannu jos käyttää Stamina Tablettia?

Enpäs tiedä. Eikös maksimi ole 99.999, ja vaikka se tuplaantuiskin niin se olis vaan tappelun ajaks.

Purity
7.7.2002, 18:26:07
Kysymys!
Menin juuri läpi tuossa pelissä sen kohdan, mikä tulee kun siellä Lake Macalanialla on voitettu se Crawler. Sitten lähdettiin ajamaan sinne temppelille päin. Ja Tiduksen viereen tuli.. Rikku? Tämä on toinen pelikerta kun tätä menen läpi, ja viimeksi siihen tuli aivan varmasti Lulu.

Joten mitä tahtoisin tietää on, että arvotaanko se, että keitä siihen viereen tulee? Ja jos arvotaan niin arvotaanko se pelkästään Rikkun ja Lulun välillä vai onko siinä useampiakin vaihtoehtoja? Ja jos on useampiakin vaihtoehtoja ketkä siihen voivat tulla, niin keitä nämä ovat?

Ja jos tätä ei arvota, että kuka siihen tulee Tiduksen viereen (tai taakse, jos tarkkoja ollaan), niin miten siihen voi vaikuttaa? Itse olen pelannut aika samanlailla kuin edelliselläkin pelikerralla, ainoa mikä tulee mieleen, sellaista mitä olen tehnyt erilailla, on se, että mitä vastaa kun Lulu sanoo Guadosalamissa (mikä onkaan) Tidukselle, että se ei saa rakastua Yunaan. Edellisellä pelikerralla sanoin, että "Too late", ja tällä kertaa valitsin "You're more my type" (tai jotain sellaista). Jos tämä vaikuttaa asiaan, niin kuka tulee viereen jos sanon "Okay."?

Eli yksinkertaisemmin: arvotaanko se, vai voiko siihen vaikuttaa? Jos voi vaikuttaa niin miten? Ja mitä kaikkia vaihtoehtoja on siinä kuka tulee Tiduksen taakse?

auron_86
7.7.2002, 19:54:35
Mahdollisuuskia on nämä: Tidus ja Rikku, Tidus ja Yuna, Tidus yksin ja vierellä Auron, Tidus yksin ja vierellä Kimahri. N'mä riippu "affection levelistä" joka myös vaikuttaa muutamaan muuhun kohtaan pelissä. Se kenelle Tiduksella oin korkein affection heittää Tidukselle myös Blitzballin Tiduksen Blitz Ace OD:ssä. Homma on siis periaatteessa sama kuin FFVII:ssä Gold Saucerissa. Ja hommaan voi myös vaikuttaa samalla tavalla, eli olemalla halutulle hahmolle mukava jne. Huomaa kuitenkin et vaikka tietyssä kohdassa affection level vaikuttaa myös Kimahriin ja Auroniin (Wakka ei kuulu joukkoon) niin Blitz Acessa pallon heittää vain joko Yuna, Lulu tai Rikku.

Tarkempaa tietoa affection levelistä löytyy täältä (http://db.gamefaqs.com/console/ps2/file/final_fantasy_x_affection.txt) tai jos ollaan tarkkoja, niin gamefaqs:n kautta.

FantasyManIX
8.7.2002, 10:33:51
Kuulin tässä jostain että tuon 99999 voisi vielä ylittää, eli sattuisiko joku tietämään pitääkö tämä paikkaansa?

Chappu
8.7.2002, 11:08:08
Mulla on taas pari kysymystä eli:

1.Missä voi taistella Nemesistä vastaan?

2.Mistä löytää penancen?=) =)

FantasyManIX
8.7.2002, 11:24:42
Mulla on taas pari kysymystä eli:

1.Missä voi taistella Nemesistä vastaan?

2.Mistä löytää penancen?=) =)

1. Nemesistä vastaan voi taistella Monster arenalla. Tarkempia tietoja voit hakea täältä (http://www.gamefaqs.com)

2. Penance löytyy ilmalaivan paikkalistasta kun olet ensin tappanut kaikki Dark Aeonit.

Korjatkaa jos olen väärässä.

Celeb
9.7.2002, 8:08:39
Miten saan hankkittua Destruction Spheren Zanarkandin Cloister of Trialsista?

Ruhve
9.7.2002, 15:10:37
jeesatkaa mua!

elikkä kun siellä bikenel islandilla on se sandstorm ja sinne ei pääse ennenkuin ne kaikki cactuaur spheret on keränny. niin missä on se cactuaur mikä on loukussa jossain aarrearkussa west osassa? mä en löydä sitä millään!!

Mizakki
9.7.2002, 16:24:34
Voisiko joku kertoa miten saisin Cloister of trialsin "Domen" (eli se yunalesca-paikka) aarteen löydettyä? en mä ainakaan löytäny sielt mistään destruction sephrejä...:eh: =)

auron_86
9.7.2002, 16:27:23
Originally posted by Rufus
jeesatkaa mua!

elikkä kun siellä bikenel islandilla on se sandstorm ja sinne ei pääse ennenkuin ne kaikki cactuaur spheret on keränny. niin missä on se cactuaur mikä on loukussa jossain aarrearkussa west osassa? mä en löydä sitä millään!!

Se on ihan Sanubia Desertin Westin läntisessä osassa. Save paikalta lähde alas ja vasemmalle, ja jatka vasemmalle niin paljon kuin pääset. Siellä on aarrearkku jossa se on.

Chappu
9.7.2002, 19:31:48
Voisiko joku kertoa miten saisin Cloister of trialsin "Domen" (eli se yunalesca-paikka) aarteen löydettyä? en mä ainakaan löytäny sielt mistään destruction sephrejä...:eh: =)

Sen saa vissiin vasta sillon kun tuut toista kertaa sinne(ite ainaki sai) astut kaikkien valkoste neliöiden päälle niin saat desctruction sprehen ja pistät sen toiseen niistä sprehe paikoista! Toivottavasti joku sai selvää!

urho
10.7.2002, 9:25:59
Elikkäs kuinka paljon rahnaa sille Yojimbolle pitää oikeen maksaa? Otin sen ylimmän vaihtoehdon ja laitoin tarjoukseksi 200k giliä. Se vaan tinki sitä jonkin aikaa, ja sitten sanoi: No deal, maybe next time. Perkl koitin sitä noin 10 kertaa ja ei suostu... vinkkejä?

Celeb
10.7.2002, 9:33:01
Elikkäs kuinka paljon rahnaa sille Yojimbolle pitää oikeen maksaa? Otin sen ylimmän vaihtoehdon ja laitoin tarjoukseksi 200k giliä. Se vaan tinki sitä jonkin aikaa, ja sitten sanoi: No deal, maybe next time. Perkl koitin sitä noin 10 kertaa ja ei suostu... vinkkejä?
Jos Yojimbo sanoi hinnakseen 300k Giliä, niin tarjoat sille 230k.
Ainakin eräät täällä foorumilla saivat sen niin. Minä itse tyhmänä maksoin 300k :/.

leksa
10.7.2002, 9:42:19

Itse aluksi tarjosin 150001. Sitten toisen kerran 150001. Seuraavaksi tarjosin 170001. Ja sitten tarjosin sen mitä se pyysi (taisi olla jotain 220000gil).

Safir
10.7.2002, 19:43:38
Minulla oli päälle 230 000 giliä rahaa, ja sillä summalla sain sen itelleni. Ensin se pyysi sitä alku peräistä, sitten kun laitoin tarjoukseni, se alensi hintaa johonkin 240 000, jota se ei alentanut enään,, lopulta se hyväksy mun tarjouksen. (vähän sekava selitys. Sori)

// Voi vitsi.. Mikshän mä kirjoitin tämän edes...

urho
10.7.2002, 20:54:50
Juuh nyt on Yojimbo, ja sain sen peräti 220k gilliä :D

Huomasin just, että sillä ei taida olla mitään väliä että paljonko sille antaa rahaa taisteluissa. Minä annan sille aina 1 gilin, ja se on tehnyt noin 20 Zanmatoa noin 50:llä kerralla.

Purity
10.7.2002, 21:21:13
Tyhmä Sphere Grid. Tämä kysymys on varmaan kysytty vaikka kuinka monta kertaa, katsoin joitain kohtia tästä threadista, mutta kun tämä on niin iso, etten vain yksinkertaisesti jaksa koko topiccia lukea.

Eli tuota, min olen menossa toista kertaa tätä peliä läpi, huomasin, että kaikki äijät ovat tulleet tiensä päähän. Eli tarvitsisi vähintään Lv. 3 Key Spheren (Ja joihinkin Lv. 4 Key Spheren), että pääsisi eteenpäin. Kun minä ehdottomasti haluan Holyn ennen Yunalescaa, mutta kun huomasin että tässä ilkeässä advanced Sphere Gridissä on Full-life ja Holy vaihtanut paikkaa. Eli Full-Lifen saan ihan ilman mitään lukkoja, mutta Holyyn tarvii useammankin lukon. Ja kun minä en tarvitse mitään tyhmää Full-Lifea! Minä pärjään ihan hyvin tavallisella Lifella.. kun olisin vain halunnut saada Holyn. Kukakohan neropatti on taas keksinyt tehdä tämän näin vaikeaksi.

No jokatapauksessa, tämän viestin tarkoitus ei ole valittaa (mutta valitin silti, koska olen hyvin turhautunut), vaan kysyä, että mistäs niitä Lv. 3 ja 4 Key Spherejä saisi? Kaikkein tärkeimmin: onko niitä mahdollista saada tässä vaiheessa peliä (menen Calm Landsissä), koska minä en tee mitään tiedolla, jolla sanotaan että sitten joskus 80+ peli tunnin jälkeen niitä ehkäpä, mahdollisesti saattaisi alkaa tipahtelemaan.

Eli voisiko joku ystävällisesti auttaa minua?

Niin juu, ja tämä nyt ei varsinaisesti peliin liity, mutta joku joka osaa Al Bhedia, niin voisiko kertoa, miten sanotaan Al Bhediksi "on söpö", eli siis "is cute"? :)
*itse ei tajua koko kielestä yhtään mitään, kun sanakirjoistakin puuttuu varmaan puolet*

auron_86
10.7.2002, 22:31:00
Originally posted by Purity
Tyhmä Sphere Grid. Tämä kysymys on varmaan kysytty vaikka kuinka monta kertaa, katsoin joitain kohtia tästä threadista, mutta kun tämä on niin iso, etten vain yksinkertaisesti jaksa koko topiccia lukea.

Eli tuota, min olen menossa toista kertaa tätä peliä läpi, huomasin, että kaikki äijät ovat tulleet tiensä päähän. Eli tarvitsisi vähintään Lv. 3 Key Spheren (Ja joihinkin Lv. 4 Key Spheren), että pääsisi eteenpäin. Kun minä ehdottomasti haluan Holyn ennen Yunalescaa, mutta kun huomasin että tässä ilkeässä advanced Sphere Gridissä on Full-life ja Holy vaihtanut paikkaa. Eli Full-Lifen saan ihan ilman mitään lukkoja, mutta Holyyn tarvii useammankin lukon. Ja kun minä en tarvitse mitään tyhmää Full-Lifea! Minä pärjään ihan hyvin tavallisella Lifella.. kun olisin vain halunnut saada Holyn. Kukakohan neropatti on taas keksinyt tehdä tämän näin vaikeaksi.

No jokatapauksessa, tämän viestin tarkoitus ei ole valittaa (mutta valitin silti, koska olen hyvin turhautunut), vaan kysyä, että mistäs niitä Lv. 3 ja 4 Key Spherejä saisi? Kaikkein tärkeimmin: onko niitä mahdollista saada tässä vaiheessa peliä (menen Calm Landsissä), koska minä en tee mitään tiedolla, jolla sanotaan että sitten joskus 80+ peli tunnin jälkeen niitä ehkäpä, mahdollisesti saattaisi alkaa tipahtelemaan.

Eli voisiko joku ystävällisesti auttaa minua?

Niin juu, ja tämä nyt ei varsinaisesti peliin liity, mutta joku joka osaa Al Bhedia, niin voisiko kertoa, miten sanotaan Al Bhediksi "on söpö", eli siis "is cute"? :)
*itse ei tajua koko kielestä yhtään mitään, kun sanakirjoistakin puuttuu varmaan puolet*

Lvl. 3 Key Sphere: Varasta (jos se on Kimahrilla mahdollista) Biran ja Yenke Ronzolta kun Kimahri taistelee niitä vastaan Mt Gagazetilla. Lisäks Yunalesca tiputtaa niitä muutaman, mutta koska tarttet niitä sitä ennen niin tapa Yevon Domessa Zanarkandissa Defender Z vihollisia. ne tiputtelee niitä joskus (huom. vain joskus).

Lvl 4. Key Sphere: Seymour Flux tiputtaa niitä muutaman Mt Gagazetilla. Lisäks niitä saa Bribetettua Chimera Brainsilta Calm Landsissa. myös Spectral Keeper tiputtaa niitä muutaman Zanarkandissa.

Sitten tämä Al Bhed homma... Enpä osaa sitä ite puhuu ainakaan kovin paljoa (muutamat perussanat luonnistuu), mut tarkistin omasta pelistä ja selvis et cute on Al Bhediks lida.

Ruhve
11.7.2002, 9:57:47

Se on ihan Sanubia Desertin Westin läntisessä osassa. Save paikalta lähde alas ja vasemmalle, ja jatka vasemmalle niin paljon kuin pääset. Siellä on aarrearkku jossa se on.

minun tietääseni siel ei ole save pointtii:huh: tai ainakaa mä en oo nähny siel. siis west osahan on centralist ylöspäin mis dark ifrit on? jos kertoisit vähä tarkemmin jos jaksat.

Celeb
11.7.2002, 10:34:30
Originally posted by Rufus
dark ifrit on?
Dark Ifrit löytyy Sanubia (mikä olikaan) sieltä aavikko saaresta. Jatkat matkaasi Homeen päin. Eli niin paljon pohjoiseen kun vaan pystyt.

Mizakki
11.7.2002, 13:43:31
tietääks kukaan miten paljon pitää pelata blitzball:ii, että saa Wakkan "jupiter sigilin"?:doggy:

Kreifi
11.7.2002, 15:10:42
Toivottavasti tätä ei ole vielä kysytty. Miten nämä Sphere Grindit eroavat toisistaan? Aloitin juuri pelin uudestaan sillä kehittyneellä systeemillä ja minusta ainoat erot on väri ja ominaisuuksian sijoittuminen. Mitenniin se on vapaampi ja valinnaisempi systeemi?

samiloop
11.7.2002, 15:23:46
tietääks kukaan miten paljon pitää pelata blitzball:ii, että saa Wakkan "jupiter sigilin"?:doggy:

Hanki Blitzballista ensin Attack Reels, Status Reels ja Aurochs Reels, niin Jupiter Sigil alkaa ilmestyilemään randomisti. Jos katsot pientä cheattausta näinkin yksitoikkoisessa ja tylsässä pelin osassa sormien läpi, niin pelaa ensin 10 peliä Leagueta, sitten kun kysytään haluatko jatkaa Blitzballia vai mennä takaisin, niin mene takaisin. Saveta, aloita Blitzball. Katso palkinnot. Jossei tyydytä niin soft reset ja uudestaan.

Originally posted by Kreifi
Toivottavasti tätä ei ole vielä kysytty. Miten nämä Sphere Grindit eroavat toisistaan? Mitenniin se on vapaampi ja valinnaisempi systeemi?

Beginner Sphere Grid on tiukemmin tiettyjä raiteita pitkin kulkeva grid, eikä tärkeitä risteyksiä ole lähellekään niin montaa. Expert Sphere Grid sen sijaan sisältää paljon enemmän valinnanvaraa, koska siinä on paljon risteyksiä mistä pääsee aivan eri suuntiin. Lisäksi kaikkien polut ovat yhdistetty alussa olevassa isosta risteyksestä, joten voit laittaa Khimarin Black Mage -reitille ja tehdä Lulusta yhtä voimakkaan/voimakkaamman kuin Auron.

Beginner Grid on isompi, joten sitä kannattaa käyttää tämän vuoksi. Mahtuu enemmän Stat Spherejä.

auron_86
11.7.2002, 16:45:24
Originally posted by Kreifi
Toivottavasti tätä ei ole vielä kysytty. Miten nämä Sphere Grindit eroavat toisistaan? Aloitin juuri pelin uudestaan sillä kehittyneellä systeemillä ja minusta ainoat erot on väri ja ominaisuuksian sijoittuminen. Mitenniin se on vapaampi ja valinnaisempi systeemi?

Ero on siinä et Advanced SG:llä pytyy luomaan just semmoset hahmot kun haluaa. Esim. Lulusta voi tehdä mustan maagin sijaan kunnon tappokoneen, Auronista heiveröisen valkoisen maagin ja Tiduksesta vaikkapa mestari varas

Celeb
11.7.2002, 17:16:48
Nyt kun pääsin FFX:n läpi, kannattaako minun aloittaa pelaamaan uudestaan Standardilla Gridillä koska aion tehdä kaikki sidequestit.
Onko paljonkin vaikeampaa tehdä sidequestit Expert Gridillä kuin Standard Gridillä?
Vai suositteletteko vetämään peli toisen kerran läpi Expert Gridillä ja sitten kolmannella kerralla ottaa Standard Grid ja sitten tehdä sidequestit.

Toivottavasti ymmärsitte. Toivon vastauksia niiltä jotka tietävät näiden kahden Gridin eroavaisuuksia sun muita.

auron_86
11.7.2002, 18:42:00
Nyt kun pääsin FFX:n läpi, kannattaako minun aloittaa pelaamaan uudestaan Standardilla Gridillä koska aion tehdä kaikki sidequestit.
Onko paljonkin vaikeampaa tehdä sidequestit Expert Gridillä kuin Standard Gridillä?
Vai suositteletteko vetämään peli toisen kerran läpi Expert Gridillä ja sitten kolmannella kerralla ottaa Standard Grid ja sitten tehdä sidequestit.

Toivottavasti ymmärsitte. Toivon vastauksia niiltä jotka tietävät näiden kahden Gridin eroavaisuuksia sun muita.

Standardilla pystyy tekemään hiukan voimakkaammat hahmot kuin expertillä. Lisäks hahmon kehtys vastuu jää pienemmäks koska reitti jolla kuljetaan on hyvinkin pitkälle valmiiks suunniteltu. Kannattaa tietty pelata peli läpi kummallakin SG:llä et näkee siitä kaiken, ja jos kerran on side-questejakin tekemättä niin kokeile ihmeessä standardia.

Ehrgeiz
13.7.2002, 2:27:13
Mikä se Monster Areena on ja missä se sijaitsee?

Safir
13.7.2002, 7:56:14
Miulla olisi pieni kymysys:
Voiko taikoja tehdä kaikille yhtäaikaa? Siis niinkuin Curen tekisi kaikille kolmelle taistelijalle, tai vaikkapa Firan kaikille vastuksille? Onko se mahdollista? Minulla se ei ole vielä onnistunut. Semmoinen pieni kysymys mulla...

Celeb
13.7.2002, 7:58:12
Originally posted by Ehrgeiz
Monster Arena sijaitsee Calmd Landsin Itä-osassa.
Paikka erottuu helposti sieltä. Aivan itä-osaa kun menet niin siellä on sellainen elämää suurempi piste (vihreä) joka näyttää, että siitä pääsee sisään.

auron_86
13.7.2002, 9:00:26

Se on ihan Calm Landsin itä-osassa. Sinne on ihan oma sisäänkäyntikin. Sieltä saa ostettua aseita joilla voi napata hirviöitä tappamalla ne aseella jonka sieltä osti. Sitten voit pientä korvausta vastaan tapella niitä vastaan siellä. Jos nappaat tietyn määrän vihollisia, hommaat tietyn määrän vihollisia tietyltä alueelta tai tiettyä vihollistyyppiä, niin pääset Monster Arenalla taistelemaan erikois vihollisia vastaan, ja ne on vahvoja varsinin kehittymättömille hahmoille. Eikun sitten vaan nappaamaan vihollisia. Koetappas vaikka aluks napata yksi jokaista hirviötä vaikkapa Calm Landsista.

Miulla olisi pieni kymysys:
Voiko taikoja tehdä kaikille yhtäaikaa? Siis niinkuin Curen tekisi kaikille kolmelle taistelijalle, tai vaikkapa Firan kaikille vastuksille? Onko se mahdollista? Minulla se ei ole vielä onnistunut. Semmoinen pieni kysymys mulla...

Se ei oo mahollista, mut pystyt kyllä taikoon kaks taikaa samaanaikaan Double Castilla.

MxJuzo
13.7.2002, 15:11:54
MIkä on helpoin keino saada kaikille hahmoille armorin missä
on Ribbon, Break HP Limit, + 2 tyhjää slottia?

Sonya
13.7.2002, 18:43:39
Aattelin vaan kysäistä, että tietääkö joku, et miten voi saada Magus sistersit aeoneiksi?! Ne olis ihan mukavaa saada..

Ruhve
14.7.2002, 11:58:53
Originally posted by MxJuzo
MIkä on helpoin keino saada kaikille hahmoille armorin missä
on Ribbon, Break HP Limit, + 2 tyhjää slottia?

tietääkseni niitä ei ole mahdollista saada kuin dark aeoneilt, enkä nyt tarkoita pöllimisel vaan kun voitat sen ni saat sen EHKÄ sitten palkinnoksi. minä olen saannu Lululle ja Khimarille ainakii niiltä semmoset armorit

samiloop
15.7.2002, 0:48:15
Originally posted by -rinoa-
Aattelin vaan kysäistä, että tietääkö joku, et miten voi saada Magus sistersit aeoneiksi?! Ne olis ihan mukavaa saada..

Ensinnäkin tarvitset storyline-Aeonit Bahamutiin saakka ja sinun tulee päästä Calm Landsille asti.

Osta [Capture]-weaponit areenalta ja käy napsimassa kaikki Mt.Gagazetin hirviöt. Eli vähintään 1 jokaista: Bandersnatch, Bashura, Grat, Behemoth, Grenade, Dark Flan, Ahriman, Mandragora, Achelous, Splasher, Maelspike ja Grendel. Palkinnoksi areenasetä antaa hienon ja kiiltävän Blossom Crown-esineen. :D

Etsi Chocobo Lady jostakin päin Calm Landsia, ja ota häneltä chocobo käyttöön. Mene Calm Landsin etelänpuoleisen exitin kohdalle, ja siitä pikkaisen matkaa itään päin, ja vielä tutki chocobon selässä ollessasi maassa makoilevaa keltaista sulkaa. Mene uuteen poistumisreittiin, niin chocobo jää odottelemaan toisia aikoja, uusia seikkailuja.

Mene temppeliin (Remiem Temple) sisään ja voita Begelminen Aeonit vähintään Bahamutiin asti. Saat tarpeellisen Flower Sceptren palkinnoksi vaivannäöstäsi.

Kierrä Begelmine ja paina X huoneen perällä olevan esteen kohdalla. Sceptre ja Crown poistavat esteen, ja takana olevassa huoneessa onkin Magus Sisters odottelemassa.

muumuu
15.7.2002, 6:52:10
Nyt tulee hyvin, hyvin tyhmä kysymys.
Eli kun on saanut sen Flower Sceptre mikälie viritelmän, näkyykö se jossain item listassa?
Saattaa tuntua turhalta kysymykseltä mutta minun listassani sitä ei ole :´(

Safir
15.7.2002, 9:12:54
Juuh. Kysymys:

Minä olen siellä Zanarkandissa. Cloister of jossain. Se on niin ärsyttävä paikkaa, niin voisikos joku selittää minulle, miten sen pääsee läpi, kun minä en sitä tajua.. Mrrh

// Ei tarvitse enään. Pääsin itse pähkäilemällä läpi. XD

Mizakki
15.7.2002, 12:04:04
Originally posted by vivi89
Nyt tulee hyvin, hyvin tyhmä kysymys.
Eli kun on saanut sen Flower Sceptre mikälie viritelmän, näkyykö se jossain item listassa?
Saattaa tuntua turhalta kysymykseltä mutta minun listassani sitä ei ole :´(

Mene "key items" valikkoon ja rullaa se sivu ihan alas, ne on siis ihan viimeset key item:sit. toivottavasti selvis...:eh:

Potri
15.7.2002, 21:31:12
Celeb, mitä ideaa tässä "kaikki kysymykset tänne" -ketjussa on? Varsinkin kun tällä alueella ei muiden kuin FFX:än kysymyksiä löydykkään. PS2finissä kaikki yhteen ketjussa oli ehkä ideaa, kun peleille ei ole erillisiä foorumeita.
Ainoa etu tässä on ehkä, että täältä voi etsiä vastauksia jos mieltä askarruttavaan kysymykseen olisikin jo ennen vastattu, mutta niin voi tehdä myös katsomalla aikaisempien aiheiden otsikoita (tietenkin niiden pitää olla hyvin nimettyjä!) ja samalla vältää riskin törmäämästä spoilereihin.

Anteeksi, jos joku on jo aikaisemmin kysynyt tätä.

Celeb
16.7.2002, 8:33:49
Celeb, mitä ideaa tässä "kaikki kysymykset tänne" -ketjussa on? Varsinkin kun tällä alueella ei muiden kuin FFX:än kysymyksiä löydykkään.
Hmh, en oikein saanut postisi tarkoitusta selville mutta koko topicin nimi on "KAIKKI FFX:ää koskevat kysymykset tänne.
Voithan tämän aina sulkea (!) jos tästä ei mielestäsi ole hyötyä.
Mutta on tästä monille muille ainakin hyötyä ollut.

muumuu
16.7.2002, 9:51:36
Potri, luulisin että tämän topikin 'tositarkoitus' tulee sitten enemmän selville kun final fantasy XI julkaistaan.
Eli eihän tällä alueella olekkaan vasta kun yksi peli, joten miksi 'valitat' periaatteessa 'turhasta asiasta'. Ja sitten tuo kaikki samaan ketjuun -juttu. Se tuskin toimii, kuten näået, tuolla on jo keskusteluja spoilereista sun muista. Eikös siinä menisi 'hieman' sekaisin?

//potri ymmärsin? *repeilee*

JuZo88
16.7.2002, 10:42:18
Onkohan kukaan kiinnittänyt näihin asioihin huomiota:

1. Vaikuttavatko Rikkun statit mix -limittiin? Ja mitkä?

2. Vaikuttavatko Auto - abilityt (esim. auto-haste) Jos kyseinen stati on 255. Esim jos sulla on nopeus 255 vaikuttaako auto-haste?

Potri
16.7.2002, 11:33:51
Tarkoitin siis, että mitä järkeä on tehdä yksi topicci johon kaikkien on pakko tunkea kysymyksensä pelistä (tosin näyttäähän tuolla olevan monia yksittäisille kysymyksille omistettuja topicceja), kun on kokonainen foorumi käytössä pelkästään FFX:älle. Muidenkin FF:ien alueilla aloitetaan uusi topicci jokaista kysymystä varten. Toki onhan täälläkin järkevää, että on yksi topicci blizzballia koskevista asiosta, yksi pelin lopusta keskustelusta, yksi sphere gridin käyttöön liittyvistä asioista ja yksi pelin yleisestä vaikutelmasta puhumiseen.

Vivi89 taisi ymmärtää viestini täysin päinvastoin.

No ei siinä mitään. Jos tämä teidän mielestänne toimii, niin ihan hyvä. Tosin on se vähän sekavaa kun on erillisiä topicceja yksittäisille kysymyksille ja topicceja jotka ovat täynnä täysin toisiinsa liittymättömiä kysymyksiä (lukuunottamatta että ne koskevat samaa peliä).

Ehrgeiz
18.7.2002, 20:29:27
Miten saan The Maguds Sistersin oon jo hakenu Yojimbon ja Animan.

Roakel
18.7.2002, 21:04:33
Se on magus sisters ja sen saat remiem templenistä. Kun tuut Remiem templeniin niin näet sellaisen oven jonne et pääse sisään, meet sille ovelle ja käytät flower sceptren ja celestial mirrorin.

Gabriel
18.7.2002, 22:47:43
Olen hakemassa Animaa, ja saanut viiden temppelin aarteet (kaikki paitsi Zanarkand). Sorruin Nettiin ja löysin sieltä tiedon, että Zanarkandinkin temppelistä pitää aarre löytää. Minä en nhänyt siellä Destruction Spherea lainkaan, onko se tosiaan siellä?

Jos joku ystävällinen sielu voisi neuvoa missä ja miten?

Kookasi
19.7.2002, 9:13:15
Originally posted by Gabriel
Zanarkandinkin temppelistä pitää aarre löytää. Minä en nhänyt siellä Destruction Spherea lainkaan, onko se tosiaan siellä?

Jos joku ystävällinen sielu voisi neuvoa missä ja miten?

Jos nyt oikeen muistelen, niin sinne pitää mennä uudestaan ja etsiä sieltä isommalta "palikkalattialta" kaikki valkoiset neliöt. Sitten huomaa kuvaruudun alla tavallinen sphere -> vie se koloon aiempana ja laita destruction sphere paikalleen. Kuvaruutu sanoo POKS ja siellä venaa arkku noutajaansa. Joku voi vielä varmaanki täsmentää, en nyt muista enää tarkkaan kun on tuosta aikaa menny niin rutosti... :ohhoh:

Safir
19.7.2002, 10:26:57
No niin siis. Olen saanut ilmalaivan vähäisen aikaa sitten. Nyt huomasin, että ukkelit tarttis vähän kasvatusta. Joten missä niitä kannattaisi kasvattaa? Joku voisi kertoa paikan, jossa saisi tappeluissa paljon AP:tä.

Siiten vielä kysymys. Haluan vain tietää tähän vastauksen, kun olen niin utelias:

Tuleeko Seymour vielä neljännen kerran vastaan siellä Sinin sisällä?

Tiiän, että voi mennä peli-ilo pilalle, mutta omapahan on asiani. ^^

Kookasi
19.7.2002, 10:45:00
No niin siis. Olen saanut ilmalaivan vähäisen aikaa sitten. Nyt huomasin, että ukkelit tarttis vähän kasvatusta. Joten missä niitä kannattaisi kasvattaa? Joku voisi kertoa paikan, jossa saisi tappeluissa paljon AP:tä.

Siiten vielä kysymys. Haluan vain tietää tähän vastauksen, kun olen niin utelias:

Tuleeko Seymour vielä neljännen kerran vastaan siellä Sinin sisällä?

Tiiän, että voi mennä peli-ilo pilalle, mutta omapahan on asiani. ^^

Omega Ruinsille sitte vaan tytteliini. Sieltä saat makoista ekspaa tuutin täydeltä... ja sitten:

Kyllä tulee.

Ehrgeiz
19.7.2002, 13:11:42
Mistäköhän löytäisin Mandragora vihollisia tuolla Mt. Gagazetissa, oon just hakemassa Magus Sistersiä.

Ja tohon Zanarkandin aarteeseen, sieltä temppelistä täytyy Aktivoida KAIKKI valkoiset neliöt.

Kookasi
19.7.2002, 13:16:53
Mistäköhän löytäisin Mandragora vihollisia tuolla Mt. Gagazetissa, oon just hakemassa Magus Sistersiä.

Ja tohon Zanarkandin aarteeseen, sieltä temppelistä täytyy Aktivoida KAIKKI valkoiset neliöt.

Mandragoria löytyy heti siitä ovensuulta, kun olet päässy luolaan sisälle ennen savepointtia.

Hyvä että korjasit jotain minkä mainitsin väärin.

Deux
19.7.2002, 20:54:39
Mistä saa Fortune Spherejä??
Yhden löysin sattumalta Kun olin hakemassa Yojimboa. Sieltä luolasta yhestä arkusta.

Kasvaako muiden aeoneiden kuin Bahamutin voima niin paljon että niistäkin menettäisi yli 9999 HP:tä? On tylsää kun attacista ja limitistä menettää yhtä paljon :prkl:

Mahdollisia spoilereita ^~
-------------------------------------------
Key sphereistä

Siis pistänpä tähän vähän juttua..Kyllä, olen huomannut että tuolla on samanlaisia juttuja mutta tässä olisi hiukan täydennystä. Eli lv. 2 ja lv.3 Key spherejä saa helposti, kun tappelee Zanarkand Ruinssin Domessa Defender Z vastaan..[jos on ongelmia niin pistää vaan Auronilla [miksei jollain aeonilla/hahmolla jos sillä vaan on kyseiset kyvyt] Armour Breakin [nyt fyysistin iskujen pitäisi tehota paremmin] tai Mental Breakin [nyt taas taiat tehoaa paremmin]. Voitettuasi [huom. ei tarvitse varastaa] saat joko lv.2 tai lv.3 key spheren, yleensä kylläkin lv.2:sen. HP:tä Defender Z:lla on jotain 42000. Saattaa tulla vaikea tappelu. Curaga on silloin hyvä olla. Ja kertausta: lv.4 saa Cimera Brainseilta [Calm land] maksamalla bribe-kyvyllä 196.000 giliä. Tosin olen huomannut että sitä kannattaa heikentää kuoleman partaalle, koska jos antaa ihan heti kättelyssä se missaa ja sekös rassaa kukkaroa. Lv.1:siä saa vähän kaikkialta, usein kaikista arkuista ihan tarpeeksi. Ja olen saanut yhden myös chocobo-jutussa. Siinäpä taisi olla kaikki mitä tiiän...saa laittaa täydennystä jos unohdin jotain

samiloop
19.7.2002, 22:17:43
Originally posted by Tiffany
Mistä saa Fortune Spherejä??

Fortune Spherejä saa arenalta, original creation Earth Eaterilta. Ilmestyy listalle, kun valloitat kaksi aluetta (väh. 1 monsteri jokaista).

Luck Spherejä saa Greater Sphereltä, arenan toinen original creation. Tulee valinnaiseksi, kun valloitat kaksi lajia (species conquest), eli vaikka 4 jokaista silmäpalloa valloittaa silmäpallojen lajin. 4 lohikäärmylettä valloittaa lohikäärmyleiden lajin, jne!

Kummatkin ovat kipu takamuksessa tappaa kuolematta kyllästykseen ennenkuin spherejä on tarpeeksi.

Kasvaako muiden aeoneiden kuin Bahamutin voima niin paljon että niistäkin menettäisi yli 9999 HP:tä?

Kyllä kasvaa, siihen tarvitsee tiettyjä itemeitä, eli tarkemmin sanottuna Celestial Weaponeita, joihin ladataan niiden ikioma Crest ja Sigil.

Valefor : Yunan Nirvana ladattuna täysille
Ifrit: Wakkan World Champion ladattuna täysille
Ixion: Khimarin Spirit Lance ladattuna...
Shiva: Lulun Onion Knight ...
Bahamut : Break Damage Limit automaagisesti
Yojimbo: Auronin Masamune
Anima: Break Damage Limit automaagisesti
Magus Sisters: Break Damage Limit automaagisesti

Safir
21.7.2002, 12:45:40
Krääh! Min ei saa magus sistessejä. Mulla on kaikki Aeonit Valeforista Bahamuttiin + Yojimbo. Keräsin kaiki monsterit M. Ga.
Sain blossom crownin ja flower sceptren. Olen taistelllut Belgeminen kaikkii aeoneita vastaan, Enkä pääse sen oven ohi. Miksi? Älkää vain sanoko, että pitäisi olla vielä Animakin. >.<

Kookasi
21.7.2002, 18:23:27
Älkää vain sanoko, että pitäisi olla vielä Animakin. >.<

...kyllä tarvii. Jokainen aeon tarvitaan :blah:. Toivo vaan, että oot muistanu hakee aarteen myös Bevellen temppelistä =/

Safir
21.7.2002, 19:16:50
Originally posted by Kookasi

...kyllä tarvii. Jokainen aeon tarvitaan :blah:. Toivo vaan, että oot muistanu hakee aarteen myös Bevellen temppelistä =/

Blääh. Arvasinhan. -_-* Tää on taas tätä mun tuuriani.
Höm. Missäs se Bevellen aarre sitten oli? En nimittän muista hakeneeni sitä. Ja sinne ei pääse takaisin! Voihan vattujen vattu.
Nyyh. Ei Animaa.

Purity
21.7.2002, 19:25:59

Blääh. Arvasinhan. -_-* Tää on taas tätä mun tuuriani.
Höm. Missäs se Bevellen aarre sitten oli? En nimittän muista hakeneeni sitä. Ja sinne ei pääse takaisin! Voihan vattujen vattu.
Nyyh. Ei Animaa. Se on siellä aivan sen temppelin lopussa. Kun olit päässyt sinne loppuun, niin astut sen valkoisen jutun päälle, mikä tuli sen arkun tilalle mikä oli sen polun edessä. Sitten laitat Bevelle Spheren siihen seinälle (ja pylväässä pitäisi vielä olla tässä vaiheessa yksi Bevelle Sphere jäljellä). Sitten työnnät pylvästä vasemmalle ja siellä se aarre oli. Sitten siitä jos jatkaa suoraan sen ensimmäisen arkun avaamisen jälkeen oikealle, niin temppeli loppuu. Aarteen nimi oli Knight Lance, joka on ase Kimahrille. Jos et ole varma haitko sen niin voithan käydä kokeilemassa hakea Animaa kuitenkin, jos vaikka olisitkin hakenut sen aarteen.

Mutta itse kyllä petyin Magus Sisterseihin, ja pahasti. Aivan surkea se on, kun ajattelin että se on jotenkin paljon parempi kuin ne muut.. mutta kun ei niin ei.

Safir
21.7.2002, 19:29:13
Se on siellä aivan sen temppelin lopussa. Kun olit päässyt sinne loppuun, niin astut sen valkoisen jutun päälle, mikä tuli sen arkun tilalle mikä oli sen polun edessä. Sitten laitat Bevelle Spheren siihen seinälle (ja pylväässä pitäisi vielä olla tässä vaiheessa yksi Bevelle Sphere jäljellä). Sitten työnnät pylvästä vasemmalle ja siellä se aarre oli. Sitten siitä jos jatkaa suoraan sen ensimmäisen arkun avaamisen jälkeen oikealle, niin temppeli loppuu. Aarteen nimi oli Knight Lance, joka on ase Kimahrille. Jos et ole varma haitko sen niin voithan käydä kokeilemassa hakea Animaa kuitenkin, jos vaikka olisitkin hakenut sen aarteen.

Nyt olen varma, etten hakenut sitä. Sillä kun olin ottanut sen polun eessä olevan aarteen, menin vain suoraan sitten eteenpäin. Taisi jäädä Anima saamatta. Noo. ei voi mithään. Sitten ensi kerralla.

samiloop
21.7.2002, 19:54:43
Nyt olen varma, etten hakenut sitä. Sillä kun olin ottanut sen polun eessä olevan aarteen, menin vain suoraan sitten eteenpäin. Taisi jäädä Anima saamatta. Noo. ei voi mithään. Sitten ensi kerralla.

Aarteen ottamisella ei ole mitään väliä Animan suhteen - ainoastaan Destruction Spheren käytöllä on. Ja Bevellen temppelissä Destruction Sphere on pakko käyttää, jotta sen pääsisi läpi. Juuri sen vuoksi, ettei sinne enää myöhemmin pääse korjaamaan asiaa. Sinulta jäi siis vain yksi joku stat sphere saamatta.

Safir
21.7.2002, 20:10:32
Originally posted by samiloop

Aarteen ottamisella ei ole mitään väliä Animan suhteen - ainoastaan Destruction Spheren käytöllä on. Ja Bevellen temppelissä Destruction Sphere on pakko käyttää, jotta sen pääsisi läpi. Juuri sen vuoksi, ettei sinne enää myöhemmin pääse korjaamaan asiaa. Sinulta jäi siis vain yksi joku stat sphere saamatta.

Hmm.. Siis jos min tajusin oikein, niin voinko siis saada Animan, vaikka en siitä Bevellen templestä aarretta hakenut? Kunhan vain muista temppeleistä ne haen aarteet, niin voin saada sen?

Chappu
21.7.2002, 20:38:29

Hmm.. Siis jos min tajusin oikein, niin voinko siis saada Animan, vaikka en siitä Bevellen templestä aarretta hakenut? Kunhan vain muista temppeleistä ne haen aarteet, niin voin saada sen?

Kyllä! tajusit oikein

urho
22.7.2002, 7:55:06
Kysymyksiä:

1.Missä päin karttaa on omega ruins? en ole nimittäin nähnyt sitä siellä ilmalaivan listassa. Pitääkö se siis ettiä sinne listaan sillä Search-toiminnolla vai saako sen jollain muulla tavalla sinne?

2.Kuinka paljon pitää olla kaikkien stattien suunnilleen että vois voittaa sinin? nyt on hahmojen statit kaikki alle 100,hp4000-5000 ja abilityjä puuttuu ihan saatanasti. Edes ei Curagaa ole kenelläkään. ja Blizzagat ja muut -ga päätteiset taiat on vaan käytössä. Ja tietysti minä taukki menin ottamaan advanced gridin, jolloin kaikki holyt/Flaret on ihan kerpeleen monen lukon takana =/

Safir
22.7.2002, 8:12:26
Kysymyksiä:

1.Missä päin karttaa on omega ruins? en ole nimittäin nähnyt sitä siellä ilmalaivan listassa. Pitääkö se siis ettiä sinne listaan sillä Search-toiminnolla vai saako sen jollain muulla tavalla sinne?

2.Kuinka paljon pitää olla kaikkien stattien suunnilleen että vois voittaa sinin? nyt on hahmojen statit kaikki alle 100,hp4000-5000 ja abilityjä puuttuu ihan saatanasti. Edes ei Curagaa ole kenelläkään. ja Blizzagat ja muut -ga päätteiset taiat on vaan käytössä. Ja tietysti minä taukki menin ottamaan advanced gridin, jolloin kaikki holyt/Flaret on ihan kerpeleen monen lukon takana =/

Se Omega ruins pittee löytää search komennolla. Tässä ne jutut, jotka laitat siihen searchiin: 72.118, 34.853 Ne ei ole ihan tarkat, mutta noilla asteilla min ne löysin. Saa olla vähän alle tai vähän yli noitten lukujen. Ei se niin tarkaa ole.

Ja tuo jälkimmäinen. En tiiä paljonko ne pittee olla, kun en ole vielä sitä yrittänyt. Tosin veljeni kokeili sitä omassa tallennuksessaan, ja pääsi melkein sen läpi. Mutta se tekikin se kyseenalainen hirviö kivan iskun, joka tappaa vaikka olisi kuinka paljon energiaa. Siis sen viimeinen muoto. Toivottavasti en spoilannut liikaa. -_-* Sori.

Purity
22.7.2002, 16:24:58
2.Kuinka paljon pitää olla kaikkien stattien suunnilleen että vois voittaa sinin? nyt on hahmojen statit kaikki alle 100,hp4000-5000 ja abilityjä puuttuu ihan saatanasti. Edes ei Curagaa ole kenelläkään. ja Blizzagat ja muut -ga päätteiset taiat on vaan käytössä. Ja tietysti minä taukki menin ottamaan advanced gridin, jolloin kaikki holyt/Flaret on ihan kerpeleen monen lukon takana
Noilla pitäisi pärjätä hyvin. Ainakin HP:n puolesta. Itselläni oli Auronilla vain jotain vähän päälle 6000. Yunalla ja Lululla ei edes 2000:ta. Rikkulla vähän päältä 3000 ja muilla siinä 4000-5000 paikkeilla. En minä muista mitkä statit minulla oli. Curaga oli ainakin.

Sin on melko helppo jos laitat vaan Aeoneja koko ajan (Magus Sistersillä menee parissa minuutissa). Kannattaa kuitenkin hankkia Curaga sille jota käytät valkoisena maagina. Minäkin menin Advanced Gridillä, tyhmä valintahan se oli (varsinkin kun päädyin sitten menemään melkeinpä niitten hahmojen omia reittejä), mutta hyvin silläkin pärjäsi. Holy ei pitäisi kuitenkaan kovin vaikea olla saada, ei siihen tarvinnut kuin yhden lv. 2 (vai oliko se nyt 3.. minun mielestä 2) ja yhden lv. 4 lukon.

Sitten tietenkin jos sinulla ei ole niitä salaisia Aeoneja niin se onkin vähän pahempi juttu. Sitten ei kun kasvattamaan äijiä, itse en noilla statuksilla päässyt Siniä ilman Aeoneja läpi. Vaikka en kyllä montaa kertaa edes yrittänyt sillä tavalla.

Eli lyhennettynä: Noilla pärjää hyvin jos sinulla on Aeonit, jos ei niin kasvata äijiä. Muutenkin ehkä kannattaisi ainakin Holy hankkia jollekin.

Safir
23.7.2002, 9:12:11
Kysymys. Paljonko Catoblepasilla on energiaa? Kun olin kerännyt ne kaikki Mt. gagazetin hirviöt, niin se monster arenan ukko sanoi, että voi ilmaiseksi taistella sitä ärsyttävää catomikäonkaan vastaan. Noh. Minä kyllä tavallaan voitin sen, mutta kun sille tuli overkill, niin se teki Ultiman, ja ruutuun pläjähti Game over. Ärsyttävää. Elikä onko se edes mahdollista voittaa, kun se tekee sen ultiman?

urho
23.7.2002, 10:32:58

Noilla pitäisi pärjätä hyvin. Ainakin HP:n puolesta. Itselläni oli Auronilla vain jotain vähän päälle 6000. Yunalla ja Lululla ei edes 2000:ta. Rikkulla vähän päältä 3000 ja muilla siinä 4000-5000 paikkeilla. En minä muista mitkä statit minulla oli. Curaga oli ainakin.

Sin on melko helppo jos laitat vaan Aeoneja koko ajan (Magus Sistersillä menee parissa minuutissa). Kannattaa kuitenkin hankkia Curaga sille jota käytät valkoisena maagina. Minäkin menin Advanced Gridillä, tyhmä valintahan se oli (varsinkin kun päädyin sitten menemään melkeinpä niitten hahmojen omia reittejä), mutta hyvin silläkin pärjäsi. Holy ei pitäisi kuitenkaan kovin vaikea olla saada, ei siihen tarvinnut kuin yhden lv. 2 (vai oliko se nyt 3.. minun mielestä 2) ja yhden lv. 4 lukon.

Sitten tietenkin jos sinulla ei ole niitä salaisia Aeoneja niin se onkin vähän pahempi juttu. Sitten ei kun kasvattamaan äijiä, itse en noilla statuksilla päässyt Siniä ilman Aeoneja läpi. Vaikka en kyllä montaa kertaa edes yrittänyt sillä tavalla.

Eli lyhennettynä: Noilla pärjää hyvin jos sinulla on Aeonit, jos ei niin kasvata äijiä. Muutenkin ehkä kannattaisi ainakin Holy hankkia jollekin.
Joo just oon hankkimassa Animaa, sain hoideltua Dark Valeforin jo Yojimbolla. Mutta Nyt tuli ongelma, dark shiva nimittäin.Voiko sitä pirua voittaa jos ei ole yli 200 accuracya? Se sai nääs 3 vuoroa peräkkäin, ja Game over. Helppiä? Niin, ja voitinhan minä jo Ultima Weaponin joka oli helppo kuin mikäkin ja siitä sai 80k AP:ta kun oli double ap- aseessa.

Kumama
23.7.2002, 16:31:12
mistä sais niitä megalixireitä kun tarttisin niitä auto med abilitiin itelläni on niitä vasta3:(

Michael
24.7.2002, 7:25:25
Mitä eroa on alussa valittavilla "vaikeustasoilla" eli tarkoitan niitä mitkä ovat siinä alussa ja niissä lukee jotain että

"valitse tämä jos pelaat ensimmäistä kertaa"

ja sitten oli se toinen jossa ehkä luki jotain

"että tämä soveltuu harjaantuneille pelaajille"

tahtoo tietää...

-Siunausta-

urho
24.7.2002, 7:50:18
Sphere grid. Se helpompi sphere grid kannattaa ottaa alussa, sillä siinä hahmot on suunniteltu menemään gridillä helpommin. sitten advanced grid onkin sellainen, sillä voit tehdä minkälaiset hahmot tahansa. Esim. Yunasta hirmu tappokoneen ja Wakkasta white magen. Mutta gridit ei vaikuta vastustajiin mitenkään.

auron_86
25.7.2002, 18:15:24
Originally posted by Kumama
mistä sais niitä megalixireitä kun tarttisin niitä auto med abilitiin itelläni on niitä vasta3:(

Niitä saa 30 Monster Arenalla kunhan nappaa 2 Splashersia, 2 Maelspikea ja 2 Achelousta. Niitä vai myös bribetä Xiphokselta Macalania Woodsissa ja Varunalta Omega Ruinsissa tai Sinin sisällä. Ja Auto-Mediin muuten vaaditaan Remedyjä, ei Megalixirejä. Remedyjä saa bribettyä esim. Gratilta Mt. Gagazetilla ja varastettua Malboroilta Calm landsissa.

Originally posted by Michael

Mitä eroa on alussa valittavilla "vaikeustasoilla" eli tarkoitan niitä mitkä ovat siinä alussa ja niissä lukee jotain että

"valitse tämä jos pelaat ensimmäistä kertaa"

ja sitten oli se toinen jossa ehkä luki jotain

"että tämä soveltuu harjaantuneille pelaajille"

tahtoo tietää...

Ne "vaikeustasot" ovat eri Sphere Gridejä. Advanced SG:llä hahmoista saa tehtyä sellaisia kuin huvittaa kun taas normaalissa SG:ssä mennään kokoajan ennalta määrättyä polkua pitkin. Advanced sopii paremmin jo original SG:n jälkeen käytettäväksi niin ei tarvitse alottaa pelii alusta huomatakseen et hahmoista onkin tullu silkkoja luusereita ja sekasikiöitä. Snorre onkin eroja hieman kertonut tuossa ylempänä.

Deux
25.7.2002, 20:50:12
Miten sinne Calm Landsin pohjoispuolella olevalle "polulle" pääsee? Siinä on vartia, joka sanoo että väistää vasta kun jotn merkittävää tapahtuu...jotenkinnoin.

auron_86
26.7.2002, 21:56:58
Miten sinne Calm Landsin pohjoispuolella olevalle "polulle" pääsee? Siinä on vartia, joka sanoo että väistää vasta kun jotn merkittävää tapahtuu...jotenkinnoin.

Aja kerran kilpaa Balloon radalla chocobolla ja voita se, niin se mies tulee ihastelemaan sun ajo taitojas ja pääset sinne.

Safir
28.7.2002, 19:41:03
Pari kysymystä:

Miten saa break hp limittejä? Siis niitä, että saa hp:tä yli 9999.

jah toinen: Mitenkäs sen öh, jälkimmäisen niistä Omega ruinssin hirviöistä voittaa. minen oo siitä nimestä varma, mutta joka tapauksessa. Miten. Kannattaako olla aeoneilla ja ukkeleilla ovedrivet? Mulla oli ne alussa mutta sitten käytin ne siihen ensimmäiseen örvelöön, joten mulla ei ole niitä enään. Joku voisi avittaa miukuu

auron_86
28.7.2002, 20:17:24
Pari kysymystä:

Miten saa break hp limittejä? Siis niitä, että saa hp:tä yli 9999.

jah toinen: Mitenkäs sen öh, jälkimmäisen niistä Omega ruinssin hirviöistä voittaa. minen oo siitä nimestä varma, mutta joka tapauksessa. Miten. Kannattaako olla aeoneilla ja ukkeleilla ovedrivet? Mulla oli ne alussa mutta sitten käytin ne siihen ensimmäiseen örvelöön, joten mulla ei ole niitä enään. Joku voisi avittaa miukuu

Break HP Limittiin tarttee 60 Dark Matteria joita voi joko Bribitä Land Wormeilta Sinin sisällä. Tai mennä Monster Arenalle tappeleen jossa melkein jokainen hirviö tiputtelee niitä mutta vain sillojn tällöin. Niitä saa myös 99 kun nappaa 5 jokaista hirviöö pelissä.

Omegaan tehoo kaikki muutkin taktiikat kun pahoihin hirviöihin. OD käyrä täyteen ja tulta niin paljon kun lähtee. Three Magus Sisters varsinkin on hyvä apuri ksoka ne tekee helposti 99999 damagee vaikkei ukot olis edes kovin kehittyneitä, sama koskee myös Animaa. Omegalla on HP:tä siinä miljoona mut se ei oo vaikee. Kutsu Anima ja käytä oblivionia jolloin Omega menettää about 500000 HP:ä ja viimesitele homma muilla aeoneilla. Jos aeonit pettää niin käytä hahmojen OD:t

Ra
29.7.2002, 0:20:27
mulla ois kysyttävää siitä ilmaaluksen searchista elikkä kuinka monta paikkaa sillä voi löytää mä oon löytäny jotain 6.

auron_86
29.7.2002, 0:30:15
Originally posted by lunatica
mulla ois kysyttävää siitä ilmaaluksen searchista elikkä kuinka monta paikkaa sillä voi löytää mä oon löytäny jotain 6.

Searchilla et löydä enempää paikkoja, mut Inputilla voit löytää vielä kolme paikkaa.

Ra
29.7.2002, 0:41:32

Searchilla et löydä enempää paikkoja, mut Inputilla voit löytää vielä kolme paikkaa.

joo tiedän ja oon käynykki ne murasamen victo...jne..

ois kysyttävää Magus Sisterssista eli mistä ne saa ja miten ja edes jotain tietoo niistä ku ei oo mitään hajuu siitä.:huh:

Käytä edittiä seuraavalla kerralla
-celebrati

Deux
29.7.2002, 19:40:19
Varoitus! Spoilaavaa

Tossa oli puhetta Searchilla etsittävistä alueista. Olen löytänyt jopa kolme: Omega ruins, Besaid falls ja Mi´íhen ruinsin [jtn]. Siis mitkä puuttu ja koordinaatit [ei tarvitse olla ihan tarkat kunhan vaan löydän ne] olis kiva tietää...

Miulle ei mennyt vielä kalloon mistä ja miten saa parhaat aseet. Jos joku kiltti ihminen viitsisi pistää ne tähän :doggy:?

auron_86
29.7.2002, 20:25:26
Varoitus! Spoilaavaa

Tossa oli puhetta Searchilla etsittävistä alueista. Olen löytänyt jopa kolme: Omega ruins, Besaid falls ja Mi´íhen ruinsin [jtn]. Siis mitkä puuttu ja koordinaatit [ei tarvitse olla ihan tarkat kunhan vaan löydän ne] olis kiva tietää...

Miulle ei mennyt vielä kalloon mistä ja miten saa parhaat aseet. Jos joku kiltti ihminen viitsisi pistää ne tähän :doggy:?

Nämä ovat sitten vain noin koordinaatteja, otin omasta pelistä.

Baaj Temple(14, 57)
Battle Site(39, 57)
Sanubia Sands(15, 42)

Celestial Weaponeiden olinpaikat. Jos tarttet Crestien ja Sigileiden paikat niin pyydä vain.

Tidus (Caladbolg): Voita Calm Landissa oleva chocobo kouluttaja kerran Catchingissa ja polkua alas vartioiva mies siirtyy. Polku on Calm Landsin pohjoisosassa, ja aika vasemmalla.

Yuna (Nirvana): Nappaa yks jokasita vihollists Calm Landsissa Capture taidon sisältävällä aseelle. Niitä voi ostaa Monster Arenan johtajalta joka on myös Calm Landsissa. Kun oot napannu hirviöt niin Monster Arenalla olevasan arkun saa auki.

Wakka (World Champion): Pelaa vaan tarpeeks Blitzballia ja baarimikko Lucan kahvilassa antaa sen. Baari sijaitsee lähellä sitä paikkaa josta lähetään Lucasta Mi'henille.

Lulu (Onion Knight): Baaj Teplessä, siellä missä Geosgaeno hyökkää sun kimppuus toisen kerran, sukeltele vaan alhaalla niin se löytyy arkusta.

Rikku (Godhand): Käytä ilmalaivassa Inputtiin salasanaa GODHAND

Kimahri (Spirit Lance): Mene Thunder Plainsiin ja aktivoi siellä kolme Qactuar kivee neliöö painamalla jolloin qactuar henki ilmestyy Thunder Plains Southiin. Siellä mene koilliseen Quadosalamia lähimpänä olevasta save pointista kaatuneen tornin luokse ja tutki sitä neliöllä ja saata Spirit Lancen.

Auron (Masamune): Hae Rusty Sword läheltä Cavern of the Stolen Faythia (vasemalle niin paljon kun pääset). Sitten vie Mushroom Rock Roadilla olevalle Lord Mi'henin patsaalla. patsas on sen paikan takana jossa Three Magus Sisters hyökkää, joten mene ilmalaivalla Djose Roadilla ja kiipeä vasemmalla olevia laatikoita pitkin ja mene vaan polkuu pitkin kunnes pääset "hissillä" ylös patsaalla

Seyana
30.7.2002, 18:00:08
Haluan saada Animan, mutta tajusin juuri, etten oe suorittanut Domen temppelin destruction sphereä.
Olen jo saanut ilmalaivan, joten voiko sitä enää suorittaa?

AlkoTanko
30.7.2002, 18:04:39
Haluan saada Animan, mutta tajusin juuri, etten oe suorittanut Domen temppelin destruction sphereä.
Olen jo saanut ilmalaivan, joten voiko sitä enää suorittaa?

Tottahan toki, minäkin suoritin sen vasta ilmalaivan saatuani.

lutti
31.7.2002, 16:28:05
no jo on ...tuossa selasin ja ei millään löytynyt mistään enää niitä rikkun yhdistelmiä .... no tämä on tehty niin näppäräksi että saa selata sen miljoona kysymystä (joista joka toinen on jo tullut aiemminkin) jos meinaa jotain löytää ...no mutta pitääpä mennä arpomaan jos vaikka onnistuisi (tarkoituksena saada kaikki henkiin ja täysiin voimiin ...jos ei toimi niin oletettavasti taas uusiksi tuo kolmannen kerrran esiintyvä siimoorinperkele :(

samiloop
31.7.2002, 17:35:37
Originally posted by lutti
no jo on ...tuossa selasin ja ei millään löytynyt mistään enää niitä rikkun yhdistelmiä ....

Hyödyllisimpiä ovat mielestäni:

Ultra Potion (täydet HP:t kaikille)
-Potion + Potion / Potion + Hi-Potion ja lukuisia muita

Mighty G (Shell, Protect ja Haste kaikille)
-Power/Mana/Agility/Ability Distiller + Power/Mana/Agility/Ability Distiller ja lukuisia muita

Super Mighty G (Shell, Protect, Haste ja Regen kaikille)
-Bomb Core/Fire Gem/Lightning Marble/Lightning Gem/Dragon Scale/jne. + Lunar/Light/Star Curtain

Hyper Mighty G (Shell, Protect, Haste, Regen ja Auto-Life kaikille)
-Chocobo Wing/Lunar Curtain/Light Curtain/Star Curtain/Healing Spring + Pendulum/Amulet/Door to Tomorrow/Wings to Discovery/Gambler's Spirit/jne.

Quartet of 9 (yksi hahmo lyö 9999 jatkuvasti)
-Lvl. 1/2 Key Sphere + Pendulum/Amulet/Door to Tomorrow/Wings to Discovery/Gambler's Spirit/jne.

Trio of 9999 (kaikki hahmot lyövät 9999 jatkuvasti)
-Bomb Core/Lightning Marble/Dragon Scale/Arctic Wind/Farplane Shadow/Farplane Wind + Dark Matter
-Shining Gem/Blessed Gem/Supreme Gem + Master Sphere/Warp Sphere/Pendulum/Amulet/Door to Tomorrow/Wings to Discovery/Gambler's Spirit/jne.
-lukuisia muita

Supernova (2 x 9999 damagea kaikkiin vihollisiin)
-Dark Matter + Lvl. 1/2/3/4 Key Sphere/Clear Sphere
-Dark Matter/Master Sphere + Pendulum/Amulet/Door to Tomorrow/Wings to Discovery/Gambler's Spirit/jne.
-Three Stars + Three Stars

RED XIII
31.7.2002, 20:08:48
Mistä Summoner's Soulin saa?

auron_86
31.7.2002, 20:33:46
Originally posted by RED XIII
Mistä Summoner's Soulin saa?

Voittamalla Belgeminen aeonit Mi'hen Roadilla. Se on aika lähellä alkupuolta josta tultiin Lucasta Mi'heniin. jos missasit sen siä niin saat sen vielä myöhemmin voittamalla Belgeminen Shiva Remiem Templessä Calm Landsissa.

Ra
31.7.2002, 20:36:42
tietääkö kukaan mistä saa lisää three starseja?

Sfigi
31.7.2002, 21:20:26
Mites pääsen sen yunalescan läpi

Purity
31.7.2002, 21:35:48
Originally posted by Sfigi
Mites pääsen sen yunalescan läpi Holy tehoaa hyvin. Ensimmäisen ja toisen muodon tappaminen ei Holya mättämällä pitäisi viedä kuin korkeintaan pari minuuttia. Jos et Holya ole saanut, niin suosittelen joko hankkimaan sen tai hakkaamaan limiteillä. Kaikille hahmoille ja Aeoneille hankit limitit ja mätät niitä niin ei pitäisi kauaa aikaa viedä sekään. Aeoneja ei kyllä kannata käyttää kuin vasta viimeiseen muotoon.

Kun se tekee Zombien sinulle niin älä paranna sitä jos ei se laita sinulle Regeniä, koska Zombien pitäisi tietääkseni suojella kolmannen muodon Mega-Deathiltä. Kun hahmoillasi on Zombie status et voi niitä parantaa, mutta jos on Phoenix Downeja niin ne voi aina henkiin herättää ja sen jälkeen parantaa.

Toinen tapa välttää Mega-Death on heittää Aeoneita peliin koko ajan ja toivoa, ettei se satu tekemään sitä juuri siinä välissä kun yksi niistä kuolee (voisinpa melkein veikata että kuolee).

Eli siis helpoimmalla pääset kun mätät limiteillä, sekä omilla että Aeoneiden, jätät Zombien päälle ja heität Holya.

auron_86
31.7.2002, 21:58:48
tietääkö kukaan mistä saa lisää three starseja?

Niitä voi saada monellakin tapaa. Voit bribetä niitä Behemot Kingeiltä Sinin sisällä. Tai tapella Monster Arenalla Catoblepasia vastaan joka tiputtelee niitä aina sen voitettuasi, myös Jormungand tiputtelee niitä joskus. Saat niitä 60 kun nappaat yhden jokasita vihollista kahdesta eri paikasta.

Mites pääsen sen yunalescan läpi

Siihen on montakin tapaa, Purity tuossa sanoikin jo yhden parhaimmista, eli käytä Holya jos sulla vaan on se. heti tasitelun alussa tee normaali valmistelut hahmoille, eli heitä Reflect kaikkien päälle jotta status hyökkäykset menis harakoille, ja heitä myös Haste kaikkien päälle, se auttaa todella paljon. kaytä sekä aeonien että hahmojen OD:t, mutta vain toiseen ja kolmanteen muotoon, ekasen saa tapettua helposti ja toinenkaan muoto ei oo vaikee. Mutta kolmas muoto onkin sitten asia erikseen, kolmanteen muotoon käytä kaikki keinot, laillisia tai ei, mutta
ÄLÄ paranna zombie statusta hahmoilta, se auttaa Mega-Deathia vastaan. Ja pidä ihmeessä Reflect kokajan päällä, se heijastaa Regenin ja Curagan yunalescaan. Heti kun Yunalesca tekee suhun Regenin ja se heijastuu (toivottavasti) Reflectin kautta siihen itteen niin ota se pois Yunan Dispelillä. Eli, tässä siis mini taktiikat joka muodolle.

1. muoto: laita heti kaikille Reflect ja Hastega, muista laittaa Hastega ennen Reflectiä tai Yunalesca saa siitä lisää potkua. Jos joku sai Blindinn tai vastaavan niin paranna se heti Remedyllä. Mätki vaan Yunalescaa normaalihyökkäyksillä kunnes tulee toisen muodon paikka.

2. muoto: Yunalesca alottaa aina Hellbiterilla, mikä on hyvä juttu, älä paranna Zombie statusta. Ja muista oitää edelleen Hastegaa ja Reflectiä yllä, niistä on suuri apu. Jos joku kuolee niin oota et kaks henkilää on kuollu ja käytä Mega Phoenix ja heti Reflectiä ja Hastegaa perään. Älä tässäkään muodossa vielä käytä OD:ita aeoneilla eikä varsinaisilla hahmoille, pahin on vielä tulossa. tavallisten hyökkäysten lisäks Holy on edelleen hyvä vaihtoehto. Jos sitä ei löydy niin miekkaa vain peliin niin paljon kuin lähtee.

3. muoto: This is it, your final moment. Heti alussa Yunalesca tekee Mega-Deathin, mutta se vain naurattaa jos sulla edelleen on Zombie status päällä. Nyt on sitten se hetki jolloin otetaan kaikki irti, pläjäytä Yunalescaan sekä hahmo että aeoneiden OD:t. pidä edelleen Reflectiä ja Hastegaa yllä, ja jos ja kun Yunalesca yrittää käyttää suhun Regeniä se heijastuu siihen itteen, niin ota se heti pois yunan Dispelillä. Mind Blast onkin sitten vaikeempi tapaus. Toivottavasti sulla on varusteita jotka suojaa ainakin Confusionia vastaan. Jatka vaan Yunalescan kurmottamistqa kunnes se kuolee.

Celeb
1.8.2002, 13:00:35
Mitä ihmettä sillä Double Overdrivellä missä tahansa aseessa tekee sillä sehän ei tuplaa sitä Overdriveä :/.

Ja sitten Lulun Magic Booster. Miten saat boostattua sitä (tai miten ikinä onkaan), että sse kuluttaa enemmän MP:tä?

RaiN
1.8.2002, 14:05:57
[spoiler]niin eli ne ukot temppelien edestä saa pois(siksi jos unohdit ottaa rare itemit temppeleistä pelin alkupuolella) vain yhdellä tavalla. Joka on se että tapat SPOILER**Seymourin Sinin Sisällä**SPOILER. Kun oot tappanu seymourin niin ne ukot siirtyy ja pääset temppeleihin taas sisälle.[spoiler/]

RaiN
1.8.2002, 14:06:38
ups. en oikee osaa tota spoiler jutskaa

samiloop
1.8.2002, 16:24:35
Niitä voi saada monellakin tapaa. Voit bribetä niitä Behemot Kingeiltä Sinin sisällä. Tai tapella Monster Arenalla Catoblepasia vastaan joka tiputtelee niitä aina sen voitettuasi, myös Jormungand tiputtelee niitä joskus. Saat niitä 60 kun nappaat yhden jokasita vihollista kahdesta eri paikasta.

Three Starseja saa rare stealeina (1x) Arenalta Jormungandilta (Djosen Area Conquest) ja Shinryulta (Original Creation).

Behemoth Kingiä tulisi bribettää ~1.35 miljoonalla jonkun FAQ:n mukaan, tätä en ole testannut.

Niitä saa vielä kuulemma 60 lisää, kun nappaa viisi arkkua Remiem Templen Chocobo-jutusta, eikä osu yhteenkään tolppaan. Helpommin sanottu kuin tehty.

Mitä ihmettä sillä Double Overdrivellä missä tahansa aseessa tekee sillä sehän ei tuplaa sitä Overdriveä :/.

[Double Overdrive] aseessa tuplaa saadun overdriven. Esim. slayer-moodissa tappamalla vihollinen tuleekin 2/5 Overdrive-gaugen verran sen 1/5 sijasta.

Ja sitten Lulun Magic Booster. Miten saat boostattua sitä (tai miten ikinä onkaan), että sse kuluttaa enemmän MP:tä?

Jos aseessa on [Magic Booster], niin loitsut vievät tuplasti MP:tä ja ovat jonkun verran tehokkaampia. Kannattaa laittaa [One MP Cost] ja [Magic Booster] samaan aseeseen (kuten Lulun Onion Knightissä on, kunhan sen saa ensin ladattua kuntoon), niin loitsut maksavat ensin 1 MP mutta sitten se tuplaantuu huimaan 2 MP:seen nostaen kuitenkin loitsujen tehoa mukavasti.

Shinomori
1.8.2002, 19:30:23
Mistähän Auronin Celestical weaponin sais. oon ettiskelly ja kattellu, mutta ei löydy... Rusty sword mulla on jo, kun sitä kuulemma siihen tarvitaan. Ja vielä se, että oon yrittänyt hankkia magus sisterssiä, mutta kun siellä mt.Gagazetilla ei löydy kaikkia vihúlaisia (2 puuttuu). :(

Maximus
1.8.2002, 19:52:11
Shinomori:
Auronin Celestial weaponin saa kun menee Mushroom rock roadiin(varo Dark magus sisterssejä...)ja mene siitä mistä pelin alussa ei päässyt(Se yks tyyppi pyysi käyttämään toista reittiä).Mt.Gagazetissä Sulta puuttuu varmaan Ne vedessä olevat viholliset.

Rune
2.8.2002, 11:37:31
Kun on saanut ilmalaivan heti Zanarkandin jälkeen Niin minne kannattaa mennä tuon jälkeen? Ekspottamaan? Ja mistä koordinaateista löytyy kivoja paikkoja, esim. Omega ruins? Kertokaahan jotain paikkoja jonne kannattaa mennä.
Ja sitten vielä, mistä saan Animan, Magus sistersin ja Yojimbon taisin saadakkin jo.....

AlkoTanko
2.8.2002, 12:21:05
Eli missä vaiheessa mahtaa saada niitä lvl.3 lukkoja? Ja missä mahtaa olla hyviä värvättäviä blitzball pelaajia?

*kyselyt loppu*

Omega Ruinsista saa niitä aika hyvin samoin kakkosia. Tappele vain Defendereitä vastaan.

Toisessa en osaa oikein neuvoa, katso vaikkapa www.gamefaqs.com.

volt
2.8.2002, 22:57:08
Antakaa vinkkejä miten Evrae (Evrae, Protector of Bevelle)voitetaan. Kaikki menee ihan ok siihen asti kunnes se pistää Hasten itsensä päälle, sitten kaikki menee päin ( (:ttä
Taistelun alussa pistän kaikille Hasten, ja heitän Slowagan Evraelle. Sitten kun Evrae käyttää Poison Breathia, otan Rikkun esiin ja käytän Al-Bhed Potioneita, mutta eipä paljon auta. Tidukselle pistin jonkun armorin jolla oli Poison Ward mutta sekään ei auttanut paljoa..
Vinkkejä?

//Edit: Niin, ja käytän Tidusta, Auronia ja Lulu/Kimahria.

//me kiittää Auron_86:tta ja Purityä, enköhän näillä pärjää :)

auron_86
3.8.2002, 9:55:39
Originally posted by Volt
Antakaa vinkkejä miten Evrae (Evrae, Protector of Bevelle)voitetaan. Kaikki menee ihan ok siihen asti kunnes se pistää Hasten itsensä päälle, sitten kaikki menee päin ( (:ttä
Taistelun alussa pistän kaikille Hasten, ja heitän Slowagan Evraelle. Sitten kun Evrae käyttää Poison Breathia, otan Rikkun esiin ja käytän Al-Bhed Potioneita, mutta eipä paljon auta. Tidukselle pistin jonkun armorin jolla oli Poison Ward mutta sekään ei auttanut paljoa..
Vinkkejä?

//Edit: Niin, ja käytän Tidusta, Auronia ja Lulu/Kimahria.

Heti kun Evrae vetää henkeä sisään tiedät että nyt on Poison Breath tulossa. Käske Tiduksen tai Rikkun silloin välittömästi komentaa ilmlaiva kauemmas jolloin Poison Breath ei tee vahinkoa. Heti taistelun alussa pistä Auron käyttämään Power Breakia Evraeen, ja Wakka käyttämään Dark Busteria tai Sark Attackia jolloin normaali hyökkäyksistä ei oo vaaraa. Sitten kaikille hahmoille Haste ja Evraelle Slow. Väistele Poison Breath hyökkäystä ja kaikki menee kyllä hyvin. Helpon mutta pitkän voiton saa kun pitää ilmalaivan kokoajan kaukana Evraesta jolloin vain Wakka ja Lulu voi hyökätä sen kimppuun. Tällöin Evraella on vain yksi ainoo hyökkäys Photon Spray joka tekee siinä 300 damagee. Parantele vaan Rikkun Al Bhed Potioneilla ja homma vie jonkinaikaa mut se on hyvin turvallista. Toinen tapa on sitten taistella läheltä jolloin käyttöön kaikki OD:t ja aeonit ja muut likaiset keinot. Eli iske niin paljon kuin lähtee.

Edit: Sorry, en muistanu ettei aeonit oo käytettävissä tässä taistelussa kun ei ole Yunaakaan. Mut Purity antoi kans hyviä vinkkejä tuossa alla, joten jos yhistelet minun ja Purityn vinkit niin pääset varmasti Evraen läpi.

Purity
3.8.2002, 10:12:04

Heti kun Evrae vetää henkeä sisään tiedät että nyt on Poison Breath tulossa. Käske Tiduksen tai Rikkun silloin välittömästi komentaa ilmlaiva kauemmas jolloin Poison Breath ei tee vahinkoa. Heti taistelun alussa pistä Auron käyttämään Power Breakia Evraeen, ja Wakka käyttämään Dark Busteria tai Sark Attackia jolloin normaali hyökkäyksistä ei oo vaaraa. Sitten kaikille hahmoille Haste ja Evraelle Slow. Väistele Poison Breath hyökkäystä ja kaikki menee kyllä hyvin. Helpon mutta pitkän voiton saa kun pitää ilmalaivan kokoajan kaukana Evraesta jolloin vain Wakka ja Lulu voi hyökätä sen kimppuun. Tällöin Evraella on vain yksi ainoo hyökkäys Photon Spray joka tekee siinä 300 damagee. Parantele vaan Rikkun Al Bhed Potioneilla ja homma vie jonkinaikaa mut se on hyvin turvallista. Toinen tapa on sitten taistella läheltä jolloin käyttöön kaikki OD:t ja aeonit ja muut likaiset keinot. Eli iske niin paljon kuin lähtee. Aeoneita voi tässä vaiheessa peliä olla vähän vaikea käyttää. :)

Tuo Poison Breathin väistely toimii hyvin jonkun aikaa, mutta sitten se ilkimys rupeaa toimimaan niin nopeasti, että ei kerkeä enää. Eikä auta sekään, että olisi koko ajan takana, kun se hyppää sinne eteenpäin, jolloin ollaan taas sitä lähellä.

Sitten kun se rupeaa tätä tekemään, niin pitää vain luottaa Al Bhed Potioneiden voimaan, ne on ihan käteviä kuitenkin.

Oliolla oli muistaakseni hyvinkin korkea Taikojen sieto kyky, mutta immuniteetteihin ei kuulu Mental Break, joten hyväksi olen havainnut käyttää tätä kykyä. Tarkista vielä oliko tällä joku elementaali heikkous (en muista), jos oli niin käytä sitä, jos ei niin sitten sillä paljon ole väliä mitä taikaa heität, kunhan heität vahvimpia.

HP:tä tällä ei kuitenkaan ollut paljoa, vain 32 000 joten jos heität limittejä peliin ja paljon taikoja (Mental Breakin jälkeen) ja käytät muutenkin vahvimpia hyökkääjiäsi niin hyvä tulee.

Tämä nyt on vähän off-topic, mutta suosittelisin käyttämään kaikkia hahmoja kaikissa taisteluissa, kun näin ne saavat saman verran AP:tä kaikki, eikä kukaan jää muista jälkeen. Ei niitten tarvitse kuin yksi asia tehdä. Jos on vain joku tietty ryhmä, niin jotkut tulevaisuuden taisteluista saattavat aiheuttaa vaikeuksia, kun tulee olemaan taisteluita joissa juuri joku tietty hahmo olisi hyödyllinen ja asiaa ei auta paljon, jos tätä hahmoa ei ole kehitetty yhtään.

Edit: Minä taas unohdin ihan täysin, että itsellänikin oli kysymys:

Onko niillä alun rukoilu hommilla mitään väliä? Siis siinä, että rukoileeko niiden mukana vai katsooko vain vierestä. Vaikuttaako se jotenkin johonkin, vai onko se ihan se ja sama mitä valitsee?

auron_86
3.8.2002, 10:19:06
Onko niillä alun rukoilu hommilla mitään väliä? Siis siinä, että rukoileeko niiden mukana vai katsooko vain vierestä. Vaikuttaako se jotenkin johonkin, vai onko se ihan se ja sama mitä valitsee?

Edit: Darn, unohin laittaa vastauksen. Se mitä valitsee vaikuttaa vaan lähinnä Wakkan reaktioon. Sillä tosi nsaattaa olla vaikutusta siihen kuinka "läheinen" Wakka on, niinkun FFVII:n Gold Saucer homma. Ja se taas FFX:ssä vaikuttaa siihen kuka on sinun kyydissäsi Macalania lakella ja kuka heittää Blitzballin Tidukselle Blitz Agessa. Blitz Agessa se voi olla vaan joko Rikku, Yuna tai Lulu, mut tuo kelkka homma vaikuttaa edelleen, ja jos Wakka on kaikista läheisin vielä kun mennään taisteleen Siniä vastaan niin se hyppää ilmalaivasta pois ensimmäisenä. Sen kummempaa merkitystä hommalla ei oo.

Rune
3.8.2002, 11:21:36
No nyt voisitte sitten vastata minunkin kysymykseenkin välillä, vai!? Eli minne kannattaa mennä tai mitä tehdä kun on saanut Zanarkandin jälkeen ilmalaivan? Tasot minulla on ihan hycät ja niin pois päin. Haluaisin tietää lisäksi pari asiaa: Mistä saa Animan, entä Magus Sistersin? Ja mistä koordinaateista löytää Omega Ruinsit? Ja kertokaahan vielä kerran mitkä olivat ne koodit, joilla sai jotain kikkaa kun kirjoittaa oikean koodin ilmalaivan siihen koodikysely jutskaan?

Purity
3.8.2002, 11:33:20
Originally posted by Rune
No nyt voisitte sitten vastata minunkin kysymykseenkin välillä, vai!? Eli minne kannattaa mennä tai mitä tehdä kun on saanut Zanarkandin jälkeen ilmalaivan? Tasot minulla on ihan hycät ja niin pois päin. Haluaisin tietää lisäksi pari asiaa: Mistä saa Animan, entä Magus Sistersin? Ja mistä koordinaateista löytää Omega Ruinsit? Ja kertokaahan vielä kerran mitkä olivat ne koodit, joilla sai jotain kikkaa kun kirjoittaa oikean koodin ilmalaivan siihen koodikysely jutskaan? Minne kannattaa mennä riippuu siitä mitä haluat tehdä. Jos haluat tehdä sivutehtäviä, niin käy suunnilleen jokaisessa paikassa ja tutki, sivutehtäviä kun on niin paljon. Besaidissa ei välttämättä kannata käydä vielä, kun siellä ei ole paljon mitään ellei ole erittäin hyvät hahmot jo valmiiksi.

Animan saa Baajin temppelistä (löytyy Searchilla, muistaakseni aika lähellä Besaidia, sellaisen valkoisen jutun kohdalla. Koordinaatteja en muista). Mutta saadaksesi sen sinun on täytynyt hakea jokaisesta temppelistä salaiset aarteet (olen kuullut, että Bevellen temppelissä tämä ei ole pakollinen, mutta varma en ole. Ainakin pelissä selvästi sanotaan että pitää hakea nimenomaan kaikki aarteet, mutta kuitenkin).

Magus Sistersin saa Remiemin temppelistä, joka löytyy Calm Landsistä. Ensin tarvitset chocobon, jonka saat kouluttamalla yhden (kouluttamaan pääsee kun puhuu chocobo naiselle joka löytyy jostain päin kyseistä paikkaa, paikka vaihtelee. Ainakin siellä Rinin kaupan takana, ja ihan Calm Landsin alussa (Macalanian puolella) olen hänet tavannut). Sitten menet sinne Calm Landsin alkuun, josta löydät Chocobon sulan, painat sen kohdalla X:ää ja Chocobo hyppää alas. Sitten kävelet suoraan eteenpäin ja saavut temppeliin.

Mutta päästäksesi kyseiseen paikkaan sinulla piti olla joitain itemejä, joita en muista mitä ne oli, kun minulla oli ne muutenkin. Toinen taisi olla Blossom Crown, jonka taisi saada kun pyydystät Mt. Gagazetin jokaista hirviötä tarpeeksi. Myöskin Anima sinulla pitää olla tämän Aeonin saadaksesi. Tämä on kyllä selitetty monessa eri topicissa tällä foorumilla, joten saattaisi olla hyödyllistä katsella niistä parempaa tietoa varten.

Koodit oli GODHAND, VICTORIOUS ja MURASAME
Luulisin, en muista tuota viimeistä varmaksi, mutta joku tuollainen. Pitää kirjoittaa isolla.

Omega Ruinsin koordinaatteja en muista, nekin on kyllä tällä foorumilla kerrottu tuhat ja sata kertaa. Löytyy kuitenkin kartan oikeasta reunasta, sellaisen pitkulaisen maapläntin päältä.

psaijai
3.8.2002, 11:33:56
No mitähän sitä kannattas tehä? Varmaan sitä mitä ite haluaa. Mennä eteenpäin, kerätä tavaröita ja kehittää...eli riippuu ihan susta.

Animan ja Magnusin ohjeet löytyy täältä (http://youzen.fffin.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=393) ja noihin muihin kysymyksiin löydät vastauksen tästä ketjusta kun viittit vähän lukea.

Ren
3.8.2002, 16:47:15
Pikkuvelipä kehitti sangen mielenkiintoisen expauskeinon, kerronpa sen täällä huvikseni.

Joku monster arenan hirviö tipautti veljelle triple AP -miekan Auronille (Tai Napa-Nauronille, kuten hän sitä kutsuu), josta herra modasi tällaisen:

Triple AP
Overdrive -> AP
Triple overdrive

Sitten matkataan Calm landsille ja etsitään fire flan. Overdrive-moodeista laitetaan päälle "Loner", muilla hahmoilla juostaan pois taistelusta, jonka jälkeen Auron jätetään Reflect ja Haste päällä defendaamaan joka vuorollaan. Kymmenessä minuutissa miljoona AP:tä. Kas niin. Hassua ja tehokasta.

Purity
3.8.2002, 19:16:21
Originally posted by Ren
Pikkuvelipä kehitti sangen mielenkiintoisen expauskeinon, kerronpa sen täällä huvikseni.

Joku monster arenan hirviö tipautti veljelle triple AP -miekan Auronille (Tai Napa-Nauronille, kuten hän sitä kutsuu), josta herra modasi tällaisen:

Triple AP
Overdrive -> AP
Triple overdrive

Sitten matkataan Calm landsille ja etsitään fire flan. Overdrive-moodeista laitetaan päälle "Loner", muilla hahmoilla juostaan pois taistelusta, jonka jälkeen Auron jätetään Reflect ja Haste päällä defendaamaan joka vuorollaan. Kymmenessä minuutissa miljoona AP:tä. Kas niin. Hassua ja tehokasta. Don Tonberry hommeli on parempi keino, ainakin omasta mielestäni. :)

Enivei, minulla on kysymys, joka piti kysyä aiemmassa postissani, mutta unohdin. Eli siis se Cactuar Villagen homma. Siinä kun saa sen Sphere-de-mikä-onkaan.. niin mitäs ihmettä se meinaa? Sillä ei näyttänyt mitään vaikutusta olevan, vaan peli näytti jatkuvat normaalisti muutenkin? Itselleni kävi kerran noin, mutta painoin resettiä ja kokeilin uudestaan, saaden sen oikean Spheren, joten en sitten tiedä olisiko tällä pidemmän päälle ollut vaikutusta, joten voisiko joku valaista minua tässä asiassa? (toivottavasti ymmärsitte mitä minä selitin)

Ren
3.8.2002, 19:31:06
Don Tonberry hommeli on parempi keino, ainakin omasta mielestäni. :)

Minä en sanonutkaan, että tuo on paras, tuskin onkaan. Se keksi tuon itse, ei lunttinut mistään faq:sta :P

Rune
3.8.2002, 21:03:37
Tolla tavallahan saa ekspaa vain Auronille, eikö? Napa-Auron..... No huh huh. Kyllä ne pikku veljet keksii. No pikkusiskoni mielestä Zidane on häntämies ja Kimahri leijona, jne.

Ren
3.8.2002, 21:40:32
Tolla tavallahan saa ekspaa vain Auronille, eikö?

Eääh, se ei edelleenkään ollut mikään potentiaalinen "tehkää kaikki näin niin ootte tosi guruja" -ehdotus, kuten ei ollut Napa-Nauronkaan direktiivillä asetettava lempinimi.

TIETENKÄÄN se ei ole yhtä kätevä kuin moni muu expausmenetelmä ja sitäpaitsi tuollaisen miekan tekeminen kestää jo tarvittavien tavaroiden hankkimisen takia huomattavasti enemmän kuin moni (?) muu vaihtoehto.

Mikäli joku teistä keksi sen tonberry-metodin itse, niin tulkaa sitten ihan vapaasti aukomaan :)

Kolmatta viestiä en sitten tästä aiheesta enää kirjoita. Nielaiskaa hiirenne, jos ette voi tuota yksirivistä (1280*1024 HÄHHÄHHÄÄ) viestiä lukea.

auron_86
3.8.2002, 22:01:49
Don Tonberry hommeli on parempi keino, ainakin omasta mielestäni. :)

Enivei, minulla on kysymys, joka piti kysyä aiemmassa postissani, mutta unohdin. Eli siis se Cactuar Villagen homma. Siinä kun saa sen Sphere-de-mikä-onkaan.. niin mitäs ihmettä se meinaa? Sillä ei näyttänyt mitään vaikutusta olevan, vaan peli näytti jatkuvat normaalisti muutenkin? Itselleni kävi kerran noin, mutta painoin resettiä ja kokeilin uudestaan, saaden sen oikean Spheren, joten en sitten tiedä olisiko tällä pidemmän päälle ollut vaikutusta, joten voisiko joku valaista minua tässä asiassa? (toivottavasti ymmärsitte mitä minä selitin)

Mitä parempia Cactur Spherejä saa sitä paremman aarteen Cactuar Villagesta löytää. Arvokkain on Cacturin henkilö kohtainen Sphere, ja seuraava eli huonoin on tuo Sphere De Perderor. Eli jos onnistut nappaamaan Cacturin niin saat sen oman Spheren, mut jos et onnistu saat tuon toisen.

samiloop
3.8.2002, 23:35:28
Arvokkain on Cacturin henkilö kohtainen Sphere, ja seuraava eli huonoin on tuo Sphere De Perderor.
Ja aivan sivuhuomautuksena tuo 'Sphere de Perderor' tarkoittaa 'häviäjän Sphere', joka tosin säilyttää alkuperäisen tarkoituksensa paremmin englanninkielisenä 'loser's Sphere':nä.

Ra
4.8.2002, 0:07:18
Tuota olisi kysyttävää Kimahrin Celestial aseesta kun olen rukoillut kolmen qactuar patsaan luona ja kun menen etelä osaan Thunder Plainsia en löydä mitään qactuar kummitusta joka johdattaisi minut jonnekkin.Onko ohje väärä vai mitä siinä pitää tehdä?

Purity
4.8.2002, 8:36:04
Tuota olisi kysyttävää Kimahrin Celestial aseesta kun olen rukoillut kolmen qactuar patsaan luona ja kun menen etelä osaan Thunder Plainsia en löydä mitään qactuar kummitusta joka johdattaisi minut jonnekkin.Onko ohje väärä vai mitä siinä pitää tehdä? No se kummitus on ihan tylsä muutenkin. Meinaan siis, että se on niin kamalan haalea, ja juoksentelee missä sattuu, että sitä kukaan näe. Itse huomasin sen vahingossa kun kävelin siellä päin.

Eli siis menet sellaiseen kohtaan siellä etelässä missä näkyy ruudun oikeassa reunassa sellainen rikkinäinen pylväs ja sitten tihrustat silmä tarkkana niin jossain vaiheessa pitäisi haaleana näkyä sellainen Cactuaari. Sen kohdalla painat taas neliötä niin asian pitäisi olla kunnossa.

Eli älä edes yritä lähteä siltä pohjalta, että ensin etsitään Kaktus, se on paljon vaikeampaa niin.

jiipee
4.8.2002, 14:52:46
Missä on Mt. Gagazet cavern, jossa Behemoth-monsujen pitäisi oleskella? Onko se ennen Seymoria Mt. Gagazetilla?

Niin, ja jos vastaa spoileriin, niin ei kannattane quotata kysymystä...ks. alla oleva viesti. Kiitos kuitenkin vastauksesta :)

Safir
4.8.2002, 15:24:33
Originally posted by jiipee
Missä on Mt. Gagazet cavern, jossa Behemoth-monsujen pitäisi oleskella? Onko se ennen Seymoria Mt. Gagazetilla?

Tuo kysymyksesi tuossa oli aika spoilaava, joten käytä ensi kerralaa [*spoiler] kysymys [* /spoiler ] tageja ilman tähtiä ja välejä jooko`? Ja se tulee muistaakseni MT. G. jälkeen se cavern

Shinomori
4.8.2002, 16:23:14
elikkäs, oon saanu just unlockattua Don Tonberryn ja yritän tehdä sitä ap-comboa, mutta se ei toimi :( . Viittiskö joku siis kertoa miten se toimii.

AnotherGamer
4.8.2002, 17:22:21
Originally posted by Shinomori
elikkäs, oon saanu just unlockattua Don Tonberryn ja yritän tehdä sitä ap-comboa, mutta se ei toimi :( . Viittiskö joku siis kertoa miten se toimii.

1.Hommataan ukoille aseet joissa on Triple AP, Overdrive->AP ja Triple Overdrive. Ainoastaan Overdrive->AP on pakollinen, muut vain nopeuttavat hommaa huomattavasti. Comrade-overdrive tosin pitää myös löytyä kaikilta.

2.Valitaan "uhrilammas" joka ottaa turpiin Don Tonberryn Karmasta. Mieluiten joku joka on tappanut paljon vihollisia ja jolla on korkea Agility, itse käytin Tidusta.

3.Tapellaan Don Tonberryä vastaan ja katsotaan paljonko vahinkoa Karma (jota Don käyttää vastahyökkäyksenä) tekee. Jos se tekee 70000+ (epätodennäköistä) niin hyppää kohtaan 5, jos ei niin jatka kohdasta 4.

4.Laitetaan "uhrilampaan" kanssa samaan ryhmään kaksi ukkoa joilla on huomattavasti matalampi Agility kun tällä, yleensä nämä ovat Auron ja joku muu. Sitten jutellaan areenan sedälle ja valitaan Fight Monsters. Tässä vaiheessa pistetään joko autofire päälle tai aletaan hakkaamaan Xää itse, tai vaihtoehtoisesti höynäytetään pikkusisko/veli tai vastaava moiseen paskahommaan. Jos kaikki menee niinkun sen pitäisi, ukot tappelevat jatkuvasti Dingoa vastaan, "uhrilammas" saa aina ensimmäisen vuoron ja mäjäyttää Dingon laakista vainaaksi. Tämä nostaa Donin Karman tehoa, jonka vahinkokaava on tapetut monsterit*100. Parin tunnin päästä Karman pitäisi tehdä 99999 vahinkoa "uhrilampaalle".

5.Kun Karma tekee mielestäsi tarpeeksi vahinkoa, vaihdetaan "uhrilampaan" overdrive-mode Stoiciksi, ja kahden muun hahmon overdrive Comradeksi. Tässä vaiheessa kannattaa täytää Phoenix Down-varasto maksimiin. Jos "uhrilampaan" HPt ylittävät 9999in, poista Break HP Limit-panssari tältä (syy tähän on se, että mitä vähemmän HPta ja mitä enemmän vahinkoa, sitä enemmän APta Overdrive->AP antaa).

6.Sitten varsinaiseen tappeluun. Käske uhrilampaan lyödä Donia. Tämä pamauttaa UL:asta Karmalla, jonka pitäisi tehdä 99999 vahinkoa. Herätä UL henkiin jommallakummalla muulla hahmolla ja toista kunnes Don kävelee niin lähelle että se lopettaa Karman käyttämiseen. Tässä vaiheessa joko tapa Don tai juokse karkuun. Palkintona tästä kaikesta on pari miljoonaa APtä, jonka pitäisi riittää nostamaan kaikkien S.Lvl 99ään.

Michael
6.8.2002, 8:17:25
olen saanut tawaran, jonka nimi on muistaakseni cloudy mirror... Mitä sellaisella pitäisi tehdä...??? se tuntuu reaktioiwan jokaiseen tawaraan...

-Siunausta-

Locke Cole
6.8.2002, 13:01:53
Originally posted by Michael
olen saanut tawaran, jonka nimi on muistaakseni cloudy mirror... Mitä sellaisella pitäisi tehdä...??? se tuntuu reaktioiwan jokaiseen tawaraan...

-Siunausta-
Sillä voi aukaista pari arkkua jossa on Celestial Weaponit. Gamefaqsista (http://www.gamefaqs.com) löytyy juttua.

Seyana
7.8.2002, 14:50:40
Kiinnostaisi tietää, olenko jo pelin lopussa, tai jopa lopparissa, kun
nyt pitää tapella sitä braskan final aeonia vastaan ja kun sen on kerran voittanut, niin sen sisältä tulee iso miekka jolla se huitoo. taustalla soi otherworld, tai ainakin joku sen tapainen.
//hienossa spoilerissani typå.

Celeb
7.8.2002, 16:07:30
Kiinnostaisi tietää, olenko jo pelin lopussa, tai jopa lopparissa, kun
nyt pitää tapella sitä braskan final aeonia vastaan ja kun sen on kerran voittanut, niin sen sisältä tulee iso miekka jolla se huitoo. taustalla soi otherworls, tai ainakin joku sen tapainen.
Sitten kun pääset tuon läpi, et voi enää palata tekemään sidequesteja, ellet ota vanhaa seiviä.

Kun aloin tässä keräilemään 5 jokaista monsteria Spirassa, niin huomasin että siellä "Fight Monsters" -kohdassa on vielä "Area Conquest", "Species Conquest" ja "Original". Oletan, että niitä ei varmaankaan pidä 5 valloittaa, koska tuskin niitä muualta kuin Monster Arenalta löytyy. Vai?

realoffspring
8.8.2002, 14:29:44
Olisi kaksi ongelmaa:

1. Onnistuin pelaamaan tarpeeksi Blitzball matseja, ja voitin sitten sen Jecht Shot 2:den, mutta se sanoi vain että joku voisi nyt oppia sen mun joukkueessa.. eli hmm, jos haluan Tiduksen oppivan sen, mitä teen?

2. Kysyn sitä nyt täällä kun en siihen tossa omassa threadissani saanut vastausta (huomasin vasta nyt että tänne voi pistää kaikki kysymykset FFX:stä, duh! :eh: ), niin, eli nyt minulla on Mars Crest, Mars Sigil ja myös se itse Nirvana. Miten saan sen "aktivoitua"? (ei, en tarkoita tällä equippaamista, tarkoitan, miten saa nyt tähän alkuun esim. No AP abilityn pois aseesta jne.)

Ra
8.8.2002, 15:03:02
Originally posted by realoffspring
Olisi kaksi ongelmaa:

1. Onnistuin pelaamaan tarpeeksi Blitzball matseja, ja voitin sitten sen Jecht Shot 2:den, mutta se sanoi vain että joku voisi nyt oppia sen mun joukkueessa.. eli hmm, jos haluan Tiduksen oppivan sen, mitä teen?

2. Kysyn sitä nyt täällä kun en siihen tossa omassa threadissani saanut vastausta (huomasin vasta nyt että tänne voi pistää kaikki kysymykset FFX:stä, duh! :eh: ), niin, eli nyt minulla on Mars Crest, Mars Sigil ja myös se itse Nirvana. Miten saan sen "aktivoitua"? (ei, en tarkoita tällä equippaamista, tarkoitan, miten saa nyt tähän alkuun esim. No AP abilityn pois aseesta jne.)

Jos saat sen jecht shotin sen pitäisi kysyä ,että kenelle haluat sen ,paitsi jos tulee niinkuin minulla ,että No Besaid Aurochs can learn it (tai jotain vastaavaa)

Kun olet saanut crestin ja sigilin ja menet macalanian metsään ja siellä on sellainen kiiltävä polku vasemmalla(jos tulet Thunder Plainsilta) menet sen ylös ja siellä päädyssä on sellainen paikka kun painat siellä X niin voit kehittää sen aseen.

Ok, aseen sain nyt toimimaan. Mutta vielä tosta Jecht Shot 2:desta.. ei se kyllä multa sitä kysynyt... eli... *sniff* enkö voi ikinä saada sitä Jecht Shot 2:sta enää....?

No kyllä se sinne palkinnoksi varmaan vielä tulee.Oletko varma ,että se ei sanonut sitä *No Besaid Aurochs can learn it tai jotain sellaista nimittäin mulla sano sillon ku ois pitäny saada se.

realoffspring
8.8.2002, 15:16:43
Ok, aseen sain nyt toimimaan. Mutta vielä tosta Jecht Shot 2:desta.. ei se kyllä multa sitä kysynyt... eli... *sniff* enkö voi ikinä saada sitä Jecht Shot 2:sta enää....? :( :murjotus: :mad:

DjCloud
8.8.2002, 22:16:08
kertokaa mulle miten se yojimbo tekee sen iskun mist kuolee kaikki jotku sanoo et se tekee sen ku maksaa kaikki rahat mut mä maksan kaikki rahat eikä se tee sitä miksi??? voiko joku kertooo

Safir
8.8.2002, 22:28:17
Originally posted by DjCloud
kertokaa mulle miten se yojimbo tekee sen iskun mist kuolee kaikki jotku sanoo et se tekee sen ku maksaa kaikki rahat mut mä maksan kaikki rahat eikä se tee sitä miksi??? voiko joku kertooo

Yojimbo tekee Zanmaton hyvin harvoin, eikä edes silloinkaan aina. Minä maksan sille yleensä yhden gilin, ja se joko tekee, tahi sitten ei tee sitä. Ei ole oikeastaan mitään summaa, jolla se tulisi 100% varmasti. (tai ainkaan minä en semmoista summa tiedä)
Overdrivellä se saattaa tulla helpommin, tiedä häntä, minulla se tekee sen toosi harvoin, on joko overdrive tahi ei. Onnia ja hiukan sattumaakin mukana.

// Hah, Typo tapettu, jäikö ikävä?
// Ei näköjään, mutta se palasi silti. I hate Typos!! Grr

DjCloud
9.8.2002, 11:28:48
hei mitä hytötyy niistä pelin parhaimmista aseista on ku niissä on vaa no ap ja kolme tyhjää palkkii eikä niihin palkkeihin voi laittaa mitää kertokaa mulle jos tiedätte???

Ra
9.8.2002, 12:49:58
hei mitä hytötyy niistä pelin parhaimmista aseista on ku niissä on vaa no ap ja kolme tyhjää palkkii eikä niihin palkkeihin voi laittaa mitää kertokaa mulle jos tiedätte???

Kun hankit jokaisen hahmon crestin ja sigilin niin voit kehittää celestial aseen.
täältälöytyytietoa (http://www.gamefaqs.com)

AlkoTanko
9.8.2002, 13:25:22
Pieni vinkin tapainen. Tämä ei välttämättä toimi, mutta minulla ja siskolla on toiminut monta kertaa:

Jos antaa Yojimbolle 54321 giliä, sen pitäisi tehdä Zanmato neljä kertaa viidestä.

DjCloud
9.8.2002, 13:40:51
KYsymykseni jatkuu mikä on teidän tyyli voittaa dark aeonit???

AlkoTanko
9.8.2002, 13:54:28

Minun tapani (se helpompi):

1. Varmista että sinulla on koko läjä rahaa, noin yli 2 000 000 giliä on sopiva.
2. Kun olet lähellä paikkaa, jossa joku Dark Aeon odottelee, varmista, että Yuna ei ole aktiivisena ryhmässäsi, ja että vähintään yhdellä tyypillä, vaikkapa Auronilla on aseessaan First Strike. (Esim. Masamune täysissä voimissaan)
3. Tallenna tilanne ja matkaa taistelemaan Dark Aeonia vastaan.
4. Kun taisto alkaa, niin vaihda HETI ensimmäisellä vuorollasi Yuna ryhmään. Kutsu sitten Yojimbo, maksa sille vaikkapa 54321 giliä ja toivo, että hän tekee Zanmaton.
5. Jos ei tee, resetoi, lataa tilanne uudestaan ja toista niin kauan kunnes toimii.

Näin minä ainakin voitin Valeforin ja Ifritin.

Celeb
9.8.2002, 14:40:03
Kysymykseni taisi mennä läpi silmien äsken. Vaikka tämä onkin melkein selvää, niin eikös se niin ole, että kun alat valloittamaan 5 jokaista monsteria Spirassa, niin Species Conquest, Area Conquest ja Original alueilta ei voi valloittaa 5:ttä monsteria ;). Vai?

Originally posted by Muukalainen
Minun tapani (se helpompi):
Näin minä ainakin voitin Valeforin ja Ifritin.
Tuo on kyllä helppo tapa. Voitin Dark Valeforin noin, mutten aio voittaa enään mitään muuta. Sillä pelistä menee kaikki ilo kun pahimmat vastuksetkin saa tapettua yhdellä liikkeellä.

realoffspring
10.8.2002, 15:13:07
No kyllä se sinne palkinnoksi varmaan vielä tulee.Oletko varma ,että se ei sanonut sitä *No Besaid Aurochs can learn it tai jotain sellaista nimittäin mulla sano sillon ku ois pitäny saada se.

ahem.. :D nyt pelasin uudelleen taas Tournamentin läpi, ja nyt kun katsoin tarkkaan, niin kyllähän se tosiaan sanoi että "No Besaid Aurochs can learn it", tms.. että juups, täytyy vain kehittää blitzaajia tarpeeksi, niin sitten onnistuupi, right? :D

samiloop
12.8.2002, 3:52:31

Itse en Zanmatosta juuri perusta, joten tässä toisenlainen perustaktiikka, joka toimii helposti Dark Valeforiin, Dark Ifritiin ja Dark Ixioniin:

Koska juonta seuraamalla ei millään saa kehitettyjä ukkoja tarpeeksi tehokkaiksi näitä taisteluja varten, tarvitaan sekä parempia aseita ja panssareita, että kehitystyötä. Hanki kaikki Celestial Weaponit, ja treenaa Omega Dungeonissa sekä Don Tonberryllä kahta-kolmea hahmoa sen verran, että ainakin yhdellä on kaikki tärkeimmät White Magicit: Auto-Life ja Curaga, kahdella muulla fyysinen vahinko jossakin 50.000-99.999 tienoilla. Hanki tyhjä 4-slot panssari, johon asetat yhdelle hahmolle Auto-Phoenixin ja muita mielekkäitä kykyjä oman maun mukaan (Auto-Protect on hyvä, Auto-Haste on hyvä, Break HP Limit on hyvä). Auto-Phoenixia ei tarvi jokaiseen armoriin, kaksi on hyvä määrä, kunhan pidät silti huolta Auto-Lifeistäsi.

Ottelun alussa tee Hastega ja sitten Auto-Lifeä välittömästi kaikille. Protect on turha, koska kuolemia tulee jatkuvasti. Auto-Protectissa on siksi jotain mieltäkin. Periaatteessa homma on nyt selvä: Voimakkaat hahmot huitovat vahinkoa ja kolmas tekee Auto-Lifeä. Mikäli pidät Tidusta voimakkaana hahmona, niin yksi ampuu Auto-Lifeä Tidukselle ja toinen Curagaa (Caladbolg tekee täyttä vahinkoa vain kun Tiduksella on täydet HP:t).

Dark Shiva on ensimmäinen taistelu, jossa pitää treenata hahmoja tosissaan. Agilityn tulee ehdottomasti olla yli 200, ja muidenkin stattien paljon ensimmäistä kolmea Dark Aeon ottelua korkeammalla. Peruskaava on kuitenkin sama: Jatkuvasti Auto-Lifeä ja päälle kuin yleinen syyttäjä. Mikäli Yunalla on kohtuulliset statit, voidaan myös kutsua Aeoneita tekemään vahinkoa. Hyvästattisella Animalla saa huonompi-Defensiivisiä vihollisia vastaan helposti seitsennumeroisia vahinkolukuja.

Muista en sano mitään, kun FFX on lainassa enkä sinne asti ehtinyt.

Mickey
12.8.2002, 17:20:53

Auto-Life on ehdoton. Auto-Haste on hyvä. First-Strike yhdellä hahmolla aseessa ja sille hahmolle tarvittaessa Hastega.
Break Damage Limit ja Break HP Limit on hyviä, myös One MP Cost on erittäin kätevä.
Sitten, tärkeitä itemeitä on Stamina Tonic, Healing Water sekä Megalixir.

Kehitä hahmoja niin että saat tehtyä jokaisella vahinkoa viisinumeroisen luvun.

Nosta muista kyvyistä varsinkin Agility ja Accuraty korkealle(Olettaen että HP, Strength ja Defense on suht korkeat).
HP:ta olisi hyvä olla jokaisella ainakin sellaiset 25000.

Overdrive modena hyvä on Comrade tai Stoic, sillä silloin limit kasvaa nopeasti.

Kimahrin Mighty Guard helpottaa huomattavasti, samaten Full-Life jos Auto-Life sattuu jostain syystä pettämään.

Anima ja Magus Sisters on hyvät aeonit, tietysti Yojimbokin on jossain suhteessa kätevä(en käske hakea Zanmatoa vaan käyttää sitä muiden Aeonien tavoin) ja Overdrive täysillä kannattaa taisteluun lähteä.

Ja sitten ei muuta kuin antamaan turpiin.

DjCloud
12.8.2002, 18:06:29
Miten ne sigilit saa laitettuu niihin aseisii ku en oikee tajuu sitä juttuu kertokaa joku

Ra
12.8.2002, 19:30:55
Miten ne sigilit saa laitettuu niihin aseisii ku en oikee tajuu sitä juttuu kertokaa joku

Sinulla pitää myös olla titenkin crestit. Sitten kun sinulla on ne niin menet macalanian metsään ja siellä on sellainen hohtava polku niin menet sen ylös niin siellä voit sitten kehittää ne aseet. Jos tarvitset vielä tietoa niin mene
tänne (http://www.gamefaqs.com) ,siellä on aseista lisää tietoa ja kaikesta muustakin.

Dragonleo
13.8.2002, 19:22:26
Kertokaapa joku mikä tämä Don tonberry on? Eroaako se jotenkin tavallisesta tonberrystä jota esiintyy Omega-luolassa? Vai ovatko ne sama asia?

auron_86
13.8.2002, 21:12:19
Originally posted by Dragonleo
Kertokaapa joku mikä tämä Don tonberry on? Eroaako se jotenkin tavallisesta tonberrystä jota esiintyy Omega-luolassa? Vai ovatko ne sama asia?

Don Tonberry on yksi Monster Arenan hirviöistä jonka saa nappaamalla yhden joakista hirviötä Cavern of the Stolen Faythissa. Don Tonberry on vaikeempi ja voimakkaampi kuin normaali Tonberry, ja Don Tonberryllä on hyvä tehdä AP temppua

Tidus_88
13.8.2002, 22:40:07

Don Tonberry on yksi Monster Arenan hirviöistä jonka saa nappaamalla yhden joakista hirviötä Cavern of the Stolen Faythissa. Don Tonberry on vaikeempi ja voimakkaampi kuin normaali Tonberry, ja Don Tonberryllä on hyvä tehdä AP temppua

Onks tääl jotain helpompaa ja nopeaa tapaa saada AP:tä,ittelläni on tapana ostaa koko ajan cactuareita.Entä tartteeks jotain taitoi olla,ennen ku voi customoida ittelleen Break HP Limit,vai onks se jotenki erilainen?

samiloop
14.8.2002, 7:23:40
Originally posted by Tidus_88
Onks tääl jotain helpompaa ja nopeaa tapaa saada AP:tä,ittelläni on tapana ostaa koko ajan cactuareita.

Noh, itse saatuani Airshipin totesin, että hahmoni olivat aivan liian keskenkasvuisia Omega Dungeonia varten, enkä tiennyt Don Tonberrystä mitään. Joten rupesin pientä logiikkaa johtaen [Overdrive->AP] -aseen tekemiseen Tidukselle. Sitten kokeilin taistelua helppoja vihollisia vastaan Slayer Overdrivellä (kahdella muulla ryhmäläisellä tietysti [Capture]-aseet), mutta tästä ei saanut kovinkaan paljoa. Sitten sain kuningasidean, Loner-Overdrive Tidukselle ja kaksi muuta ryhmäläistä juoksee karkuun. Besaid Islandissa 30 kertaa guardia ja 30.000 AP:ta. Tämän kun teki muutaman kerran, niin johan alkoi Tidus voimistua. Tylsää, mutta riskitöntä, eikä tarvitse parantaa HP:tä jatkuvasti. Pian Tiduksen damage riittääkin jo helposti Omega Dungeonin savespotin vieressä juoksemiseen, josta AP:ta tulee aivan tarpeeksi.

Entä tartteeks jotain taitoi olla,ennen ku voi customoida ittelleen Break HP Limit,vai onks se jotenki erilainen?

Mitä tahansa voi customoida aseeseen tai armoriin, kunhan olet saanut Rikkun juonessa ja sinulla on oikea määrä oikeita esineitä. Uudet custoimoitavat ase- ja panssariskillit ilmestyvät Customize-menuun sitä mukaan kun saat vähintään yhden kappaleen tarvittavia esineitä.

Break HP Limitin tapauksessa tarvitaan Wings to Discoveryjä 30 kappaletta. Niiden saaminen on jonkinasteinen kipu takalistossa. Bribellä Great Malborolle 1280000 saa niitä 8. Tavalliselle Malborolle 540000 tuo 4 kappaletta. Areenan Original Creation Shinryu tiputtaa niitä tavallisesti yhden, overkillillä (99.999) kaksi.

Originally posted by Celebrati
Näistä Loner-Overdrive moodeista sun muista. Jos haluan Loner-Overdrive moodin, niin kannattaako minun Escapeta muilla hahmoilla taistelusta ja sitten pelata yhdellä hahmolla kaikkia vastaan?

Kyllä, kaikki ne eri Overdrive-moodit saadaan tekemällä ensin tietty määrä sille Overdrivelle tyypillistä käyttäytymistä. Tyypillisesti tämä on vähintään 100 kertaa, mutta voi olla jopa 200 kertaa, vaihtelee hahmo- ja Overdrivekohtaisesti hyvin paljon. Esim. Loner vaatii kahden muun hahmon Escape-komennon käyttämistä (toisella sivulla battlemenussa) ja sen jälkeen yksinäisellä hahmolla guardin tai muun vuorojen käyttämisen, tai Healerin saa käyttämällä Cure-loitsuja muihin eturivin hahmoihin. Kun hommaa tekee tarpeeksi, tulee "[name] has learned [Overdrivemode]" tjsp.

Jos jaksatte kertoa joitain muitakin tuollaisia hieman "harvinaisempia" Overdrive -moodeja.

Formaatti
X. Overdriven nimi
-Miten sen saa
-Mitä se antaa

Noh, ne kaikki ovat:

1. Stoic
-Heti alusta lähtien
-Enemmän Overdriveä mitä enemmän vahinkoa hahmo ottaa

2. Warrior
-Tekee tavallisia hyökkäyksiä tai vahinkotaikoja vihollisiin
-Enemmän Overdriveä mitä enemmän vahinkoa hahmo tekee

3. Slayer
-Tekee tappoiskuja vihollisiin
-1/5 Overdrivegaugesta per tapettu vihollinen

4. Victory
-Hahmo seisoo etulinjassa taistelun päätyttyä voittoon
-1/5 Overdrivegaugesta per taistelu, jonka päätyttyä voittoon on eturivissä

5. Healer
-Parantaa toisia hahmoja
-Enemmän Overdriveä mitä enemmän parantaa toisia hahmoja

6. Hero
-Tappaa hirviöitä, joilla on yli 10.000 HP:tä
-1/5 Overdrivegaugesta per tapettu hirviö, jolla on yli 10.000 HP:tä

7. Daredevil
-On vuoron alussa kriittisillä HP:llä (keltaisena)
-Hieman alle 1/5 per hahmon vuoro, jonka alussa on kriittisillä HP:llä

8. Loner (tai Solo, PAL/NTSC eroja)
-On vuoron alussa ainoa taistelemaan kykenevä hahmo (muut paenneet, petrified jne.)
-Hieman alle 1/5 per hahmon vuoro, jonka alussa on ainoa taistelemaan kykenevä hahmo

9. Tactician
-Onnistuneita Status-hyökkäyksiä hirviöihin
-Hieman alle 1/5 per onnistunut Status-hyökkäys

10. Sufferer
-Ottaa vastaan onnistuneita Status-hyökkäyksiä hirviöiltä
-Hieman alle 1/5 per vastaanotettu onnistunut Status-hyökkäys

11. Victim
-On oman vuoron alussa jonkun Status-hyökkäyksen alaisena
-Hieman alle 1/5 per vuoro, jonka alussa on Status-hyökkäyksen alaisena

12. Comrade
-Joku muu eturivin hahmoista ottaa vahinkoa
-Enemmän Overdriveä mitä enemmän vahinkoa joku toinen eturivin hahmo ottaa

13. Ally
-Saa oman vuoron
-1/25 per vuoro

14. Coward
-Juoksee pois taisteluista Escape-komennolla
-1/10 per onnistunut Escape

15. Avenger
-Joku muu eturivin hahmo kuolee
-Hieman alle 1/5 per yksi jonkun toisen eturivin hahmon kuolema

16. Rook
-Nullifoi vastustajan Status- tai Elementaalihyökkäyksen
-1/10 per nullifoitu Status- tai Elementaalihyökkäys

17. Dancer
-Väistää vihollisen hyökkäyksiä
-Hieman alle 1/5 per väistetty hyökkäys

Celeb
14.8.2002, 10:03:26
Näistä Loner-Overdrive moodeista sun muista. Jos haluan Loner-Overdrive moodin, niin kannattaako minun Escapeta muilla hahmoilla taistelusta ja sitten pelata yhdellä hahmolla kaikkia vastaan?
Kyllä vaan, laita vielä kehitettävälle hahmolle Reflect ja mene Flania vastaan -auron_86

Tuo oli vain yksi esimerkki. Jos jaksatte kertoa joitain muitakin tuollaisia hieman "harvinaisempia" Overdrive -moodeja.

Rune
14.8.2002, 15:27:21
Nyt olisi kiva saada tietoa taas kerran tuosta FF X:stä. Ja kyssäreitä (TM) sataa!:

Ensiksi mistä saa Celectial Mirrorin? Olisi kiva saada nuo Celectial weaponit kaikille hyypiöille (jossa on taas aivan karmea homma, mutta minkäs teet....)

Sitten, mistä kamoista saa customoitua tuon OVERDRIVE--->AP:n, tai mitään tummoisia.

Ja sitten vielä niistä Sphereistä, mitkä monsut areenalla tiputtelevat niitä +4 str, mgc, evd ja niin etespäin spherejä? Tai niitä, jotka poistavat ne turhat Spheret? Kun olevinaan mätän niitä ukkoja joita capturetan, mutta niistä ei saa niin mitään, ne jotkut isommat möröt ovat aivan hulluja (esim. Eartheater), eikä chiamerasta (vai mikä onkaan) saa kuin Return Spherejä! Auttakaa hyvät ihmiset......

Ja sit vielä, te kerrotte että hanki se ja se siihen ja siihen että saat don tonberryn toimimaan, mutta kukaan ei viitsi kertoa mistä kamoista ne abilityt saa, ja mistä niitä kamoja saa.

Ja sitten hyvällä säkällä viimeisenä (jos en keksi enempää), mikseivät ketkään muut kuin Lulu ole saaneet Ally overdrive moodia, vaikka ovathan ne muutkin ottaneet vahinkoa. Johtuneeko siitä, että muihin tulee lämää, mutta Luluun ei? (kun se väistelee) Ja kun sillä on niin hyvä Evade (80 :eh: ), eikä siihen osu kukaan, niin miksei hän ole saanut edes Danceriä? Aaaaahistaa....

Celeb
14.8.2002, 16:09:22
1. Celestial Weaponin ohjeet löydät Kehitysosaston "Etusdivun FFX -päivitys" ketjusta.

2. Overdrive -> AP:n saa Customoitua 10 Door To Tomorrow itemillä. En muista mistä ihmeestä itemit sain. 99 niitä kerralla jostain nappasin
Omega Weaponilta voi pölliä, mulle tuli 30 kerralla. -Mickey

3. Katso www.fffin.com sivuston FFX-osio. Sieltä löydät kaiken tarpeellisen.

4. Öö... Don Tonberryn saa toimimaan kun valloitat ainakin yhden jokaista hirviötä Cavern Of The Stolen Faythista.
Minuakin kiinnostaisi ne tarvittavat abilityt ja mistä itemeistä ne customoidaan.

5. Ally Overdrive moodi kai on se, josta aina yhdellä vuorolla saa lisää Overdriveä, joten ei se siitä iskun vastaan ottamisesta kiinni ole. Kai siitä, että kuinka monta vuoroa kukin on saanut.

Ra
14.8.2002, 16:33:06
Celebrati: 2. Overdrive -> AP:n saa Customoitua 10 Door To Tomorrow itemillä. En muista mistä ihmeestä itemit sain. 99 niitä kerralla jostain nappasin

Minä sain niitä siltä battle arenan tyypiltä kun keräsin kaikki monsterit joltain alueelta(en millään muista mikä niistä alueista,mutta kannattaa vetää kaikki helpot jostain niistä se oli)

Dragonleo
14.8.2002, 16:47:32
Originally posted by Mickey
Omega Weaponilta voi pölliä, mulle tuli 30 kerralla. -Mickey

Minä sain kyseistä itemiä (Door to tomorrow) pölläistyä myös Ultima Weaponilta, joka edeltää Omegaa. Tietääkseni Ultimalta voi bribellä saada jotain pendulumeja, mutten tiedä mitä ne tekevät... Tietääkö joku?

auron_86
14.8.2002, 16:56:55
Tietääkseni Ultimalta voi bribellä saada jotain pendulumeja, mutten tiedä mitä ne tekevät... Tietääkö joku?

Pendelomeja tarvitaan 30 että voi customoida Master Thief taidon, jolla voi vihollisilta varastaa harvinaisia esineitä.

samiloop
14.8.2002, 17:21:40
Ja sitten vielä niistä Sphereistä, mitkä monsut areenalla tiputtelevat niitä +4 str, mgc, evd ja niin etespäin spherejä?

Species Creationit tiputtelevat näitä common droppeina, tietysti välillä rare droppeina Dark Mattereita kaikkien muidenkin areenan bossien tapaan.

Accuracy Sphere: Hornet
Agility Sphere: Fenrir
Defense Sphere: Tanket
Evasion Sphere: Pteryx
HP Sphere: Ironclad
Magic Sphere: Jumbo Flan
Magic Defense Sphere: One-Eye
MP Sphere: Vidatu
Strength Sphere: Juggernaut

Ainoastaan yksi Stat Sphere on Original Creationeiden puolella: Fortune Spherejä saa Earth Eaterilta. Tämän vuoksi Luckin nostaminen maksimiin on todellinen Pain.

Tai niitä, jotka poistavat ne turhat Spheret?

Clear Spherejä saa ostettua areenan pitäjältä, kun saat ensin Ultima Busterin areenalle. Tämä hoituu kun capturoit 5 jokaista vihollista, jonka voi napata kiinni.

Ja sit vielä, te kerrotte että hanki se ja se siihen ja siihen että saat don tonberryn toimimaan, mutta kukaan ei viitsi kertoa mistä kamoista ne abilityt saa, ja mistä niitä kamoja saa.

Aseeseen tarvitaan vähintään [Overdrive->AP], mutta [Triple Overdrive] sekä [Triple AP] ovat todella käytännöllisiä lisiä.

Overdrive->AP:n saa tehtyä 10:llä Door to Tomorrowilla, joita saa 99 kun hoitaa Catastrophen areenalle. Tämä hoituu nappaamalla kaikki viholliset kuudelta eri alueelta.

Triple Overdriven saa tehtyä 30:llä Winning Formulalla, niitä saa 99 kun napsii yhden jokaista capturoitavaa mörökölliä.

Triple AP:n saa tehtyä 50:llä Wings to Discoveryllä, joita saa Bribe skillillä Malborolta 540.000 rahalla neljä kappaletta, ja Great Malborolta 1.280.000 rahalla kahdeksan kappaletta. Don Tonberry-kikka toimii kyllä ihan tarpeeksi hyvin ilman tätäkin, sillä Wings to Discoveryt kannattaa säästää Break HP Limit -armoreihin, joihin näitä menee 30 per Break HP Limit.

mikseivät ketkään muut kuin Lulu ole saaneet Ally overdrive moodia[/B]

Tarvittavat luvut vaihtelevat hahmokohtaisesti erittäin runsaasti. Ally Overdrive saadaan saamalla vuoroja, ja ilmeisesti Lulu tarvitsee vähiten saatuja vuoroja tämän Overdriven saamiseksi.

Dragonleo
15.8.2002, 15:45:35
Pendelomeja tarvitaan 30 että voi customoida Master Thief taidon, jolla voi vihollisilta varastaa harvinaisia esineitä.
Noniin... siis missasin pendulumit... Saisiko niitä mistään muualta, kuin bribellä ultimate weaponilta? Tuo Master thief taito olisi nimittäin ihan mukava.

auron_86
15.8.2002, 16:36:44

Noniin... siis missasin pendulumit... Saisiko niitä mistään muualta, kuin bribellä ultimate weaponilta? Tuo Master thief taito olisi nimittäin ihan mukava.

Ainakin Neslug Monster Arenalla tiputtelee niitä aina kun sen voittaa. Ja niitä voi bribetä myös Master Tonberryiltä.

Dragonleo
16.8.2002, 15:00:11
Ainakin Neslug Monster Arenalla tiputtelee niitä aina kun sen voittaa. Ja niitä voi bribetä myös Master Tonberryiltä.
Jaa-a, ei kyllä sano tämä Neslug minulle mitään, mutta arvaan, se kuuluu hirviöihin joita vastaan ei voi taistella kuin monster arenalla? Mistäs tuommoista vastaan pääsen siis taiselemaan? Ja tuo Master tonberry... onko se eri asia, kun Don tonberry, taikka tavallinen?
Tietämättömyyteni on suurta, tiedän, mutta tämä ketjuhan on tätä varten :D

auron_86
16.8.2002, 16:25:23

Jaa-a, ei kyllä sano tämä Neslug minulle mitään, mutta arvaan, se kuuluu hirviöihin joita vastaan ei voi taistella kuin monster arenalla? Mistäs tuommoista vastaan pääsen siis taiselemaan? Ja tuo Master tonberry... onko se eri asia, kun Don tonberry, taikka tavallinen?
Tietämättömyyteni on suurta, tiedän, mutta tämä ketjuhan on tätä varten :D

Master Tonberryjä tapaa Omega Ruinsissa, ja Don Tonberryjä siis Monster Arenalla. Nesluginsaa Monster Arenan listaan kunhan nappaa yhden jokaista vihollista pelissä.

RED XIII
16.8.2002, 17:36:59
Miten sen Spirit Lancen saa ku mä oon:
Rukoillu ainakin 3 Cactuar kivellä,mut mitään haamuu ei ilmestyny.
Oon löytäny hajonneen tornin(jos se on se tosi lyhyt kallellaan oleva juttu ekassa TP Screenissä oikeassa laidassa melko keskellä) ja yrittäny rukoilla siinä.Voisko joku kertoo hyvän ohjeen miten sen saa...?PLEASE!!!?

Purity
17.8.2002, 12:18:36
Se hajonnut torni on Thunder Plainssin siinä päässä, mikä on lähempänä Guadojen paikkaa, ei muistaakseni ihan ensimmäisessä ruudussa, en kyllä ole varma. Torni on sitten ruudun oikeassa reunassa.

Sinun ei kuulu rukoilla tornin luona, mutta siinä vilahtelee aina se Cactuar kummitus (mikä tulee sinne kun olet kolmella patsaalla rukoillut, jos olet niin sen pitäisi olla siinä). Sitä ei ole kovin helppo nähdä, se on hyvin haalea, eikä ole siinä koko ajan. Silmä tarkkana vain niin jossain vaiheessa huomaat sen. Kun näet sen, niin sen kohdalla painat neliötä (eli rukoilet) ja sinun pitäisi saada Spirit Lance. :)

Dragonleo
17.8.2002, 12:21:47
No, asiasta toiseen... Tapasin taannoin monster arenalla aivan mahdottoman vahvan Brain Chimeran. En muista tilannetta aivan tarkasti, mutta en ole sitä sen taaemmin nähnyt. Hävisin silloin sille, olin juuri nimittäin saapunut Calm landsiin. Olisiko mitään mahdollisuutta taistella uudelleen sitä vastaan? Olin kai siinä vaiheessa kerännyt kaikki calm landsin monsterit.

Safir
17.8.2002, 15:11:12
No, asiasta toiseen... Tapasin taannoin monster arenalla aivan mahdottoman vahvan Brain Chimeran. En muista tilannetta aivan tarkasti, mutta en ole sitä sen taaemmin nähnyt. Hävisin silloin sille, olin juuri nimittäin saapunut Calm landsiin. Olisiko mitään mahdollisuutta taistella uudelleen sitä vastaan? Olin kai siinä vaiheessa kerännyt kaikki calm landsin monsterit.

Jos en väärin muista, niin se monsteri on se, joka tulee sinne Arenalle, kun on pyydystänyt kaikki Calm Landsin hirviöt. Ja sitä vastaan voi tasitella uudelleen, kunhan vain etsit sen sieltä jostain. Muistaakseni sinne on ilmestynyt semmoinen, jossa on niitä erikois hirviöitä, joita se mies on valmistanut, joka on siellä, missä voi valita, mitä monsteria vastaan voi taistella. (sekavaa sekavaa)

joni_auron
17.8.2002, 16:13:24
Sanctuary Keeperin kanssa on ongelmia.. .mikään ei auta - ei viralliset ohjeet ei mikään.... :huh:

PS: Minun tiimilläni ei ole hastegaa! :ooh:

Purity
17.8.2002, 16:26:46
Originally posted by joni_auron
Sanctuary Keeperin kanssa on ongelmia.. .mikään ei auta - ei viralliset ohjeet ei mikään.... :huh:

PS: Minun tiimilläni ei ole hastegaa! :ooh: Jos kerta viralliset ohjeet ei auta niin sitten tässä ei ole muuta ratkaisua kuin level upata niin kauan, että voitat sen. Sanoisin, että jos et voita tuota, niin edessä on piakkoin bossi jota et ainakaan voita jos et heti level uppaa. Hastega olisi melkoisen hyvä olla muutenkin, ja ei tekisi pahasta jos jollekin saisit Holyn (ei kyllä pakollinen, mutta erittäin hyödyllinen).

Otuksella on 40 000 HP:tä, että ei se kovin paljon ole, mutta jos on huonot äijät, niin se voi viedä melkoisen paljon aikaa. Siihen kannattaa käyttää Armor Break ja Mental Break (minun muistaakseni toimii), niin sinun normaalit attackit ja taiat tekee enemmän vahinkoa.

Se teki myös muistaakseni joitain ikävän puoleisia status efectejä hahmoihisi joillain liikkeillä, en kyllä muista mitä. Mutta sinä kun olet siinä taistelussa niin helpostihan sinä katsot, että mitä ne ovat. Sitten jos vain mahdollista niin laitat hahmoillesi armorit, joissa on ward tai proof sitä vastaan (mieluimmin proof, mutta ward on varmaan helpompi saada). Jos sinulla ei ole sellaisia armoreita, niin voit kokeilla customoida niitä. Tämähän tietysti edellyttää paljon jotain tiettyjä itemeitä.

Sitten tietysti nämä normaalit tavat, joilla pääsee vaikeista taisteluista: otat jokaiselle hahmolle ja Aeonille Overdriven valmiiksi ennen taistelua ja käytät ne sitten taistelun alussa.

Jos ei mikään yksinkertaisesti auta, niin sitten on pikku pakko level upata. Toivottavasti tuo nyt jotain auttoi. :)

samiloop
17.8.2002, 17:10:28
Se teki myös muistaakseni joitain ikävän puoleisia status efectejä hahmoihisi joillain liikkeillä, en kyllä muista mitä. Sitten jos vain mahdollista niin laitat hahmoillesi armorit, joissa on ward tai proof sitä vastaan (mieluimmin proof, mutta ward on varmaan helpompi saada).

Berserkkiä. Berserk Ward tai Berserkproof-armoreita ei tietääkseni tässä vaiheessa saa oikein mitenkään, ellei jostakin area conquestista saa tarpeellisiä itemeitä vaivanpalkaksi. Ostamalla valmiita armoreita ei kuitenkaan saa.

Alkuperäiselle kysyjälle: Heti ottelun alussa liikuta keskimmäinen kolmesta hahmosta ruudukon toiselle puolelle, niin että jokaisen hahmon oikealla ja vasemmalla puolella on tyhjää yhden ruudun verran. Tämä auttaa siihen, että kun Sanctuary Keeper tekee counterinsa, niin se osuu aina vain yhteen hahmoon.

otat jokaiselle hahmolle ja Aeonille Overdriven valmiiksi ennen taistelua ja käytät ne sitten taistelun alussa.

Jokaisen Aeonin Overdrive heti ottelun alkuun helpottaa taistelua Sanctuary Keeperiä vastaan huomattavasti.

auron_86
17.8.2002, 21:34:07
Originally posted by joni_auron

PS: Minun tiimilläni ei ole hastegaa! :ooh:

Ensiksi yleishyvät neuvot: Varmista et jokainen hahmo ja aeon on OD tilassa ennen taistelua. Level-uppaa jonkinverran ettei koko homma kaadu HP:n vähyyteen. Koskaan ei voi olla lian voimakas, joten suosittelen et käytätä ainkain pari tuntia level-uppaamiseen ennen taistelua vaikka omasta mielestäs olisitkin jo aika vahva. Suosittelen et vahvimmalla hahmollas olis 6000 tai ainakin 5000 HP:tä. Ja sitten vielä tuo level-uppi päälle. Varmista et oot siinä vaiheessa Yunalla lähellä Holyä, varmista et saat sen ainakin lähi tunteina tai muuten voit olla liian heikko taisteluun.

Sitten itse taktiikka.

Sanctuary Keeper on immuuni mm. Zombielle, Petrificationille, Confusionille, Provokille, Sleepille ja Silencelle. Phin hyökkäys on nimeltään Photon Wing joka tuo sellaiset status effectit kuin curse, confusioni, slow, silencen, darkness ja sleep, joten varo sitä hyökkäystä sillä kaiken lisäks Phton Wing vaikuttaa koko porukkaan ja vie vielä n. 1000 HP:tä. Tail Sweep aiheittaa vahinkoa ja poistaa hahmolta Hasten ja aiheuttaa vieä vuoron siirtymisen ja tekee vielä 500 damagea. SK osaa käyttää myös Reflectiä, Regeniä, Esunaa, Protectia ja Curagaa. Lisäksi löytyy vielä normaali hyökkäys joka aiheuttaa 2000-4000 HP:n menetyksen.

SK:n heikkous on se et sillä ei oo sietokykyä juuri millekkään status effectille. Aloita taistelu Auronin Power breakilla ja SK ei enään aiheuta ongelmaa normaali hyökkäyksellä. Sitten lisää vielä Armor Break ja Magic Break soppaan niin Sk on jo aika haavoittuva. ÄLÄ käytä Mental Breakea koska silloin Curaga parantaa sit enemmän. Ota Wakka kehiin ja käytä Dark Attackia tai Dark Busteria ja SK:n normaali hyökkäys ja Tail Sweep ei osu. Sitten Lulu esiin ja Bioa kehiin ja Sk kärsii joka vuorolla pari tuhatta damagea. Sitten tärkein, laita Tidus käyttämään SK:hon Slow jolloin se saa tuhoa aikaan harvemmin. Älä pety jos Slow ei heti osu, jatka vain sen köyttämistä kunnes osuu. Sitten on taas Auronin vuoro, käytä Threatenia SK:hon. Tässä valmistelut joiden jälkeen jatka Dark Busterin tai Dark Attackin ja Threatenin käyttelemistä. Sitten vain OD:tä kehiin. Muista ottaa Regen ja Protect heit SK:lta pois Yunan Dispelillä jos se sattuu niitä käyttämään. Käytä myös Reflectiä koska silloin se parantelee sinua ja sinä voimistut Protectista.

Seyana
18.8.2002, 8:00:01
Berserkkiä. Berserk Ward tai Berserkproof-armoreita ei tietääkseni tässä vaiheessa saa oikein mitenkään, ellei jostakin area conquestista saa tarpeellisiä itemeitä vaivanpalkaksi. Ostamalla valmiita armoreita ei kuitenkaan saa.
Kyllä niitä saa. Niitä on myyty jo ihan alussa, ja jos ei ole heti kaikkia varusteitaan myynyt, niin kyllä sitten pitäisi parille hahmolle ainakin berserk ward löytyä.
Niitä voi myös tehdä hypello potioneista.Ja hypello potioneja saa ainakin niistä yksisilmäisistä lentävistä otuksista.

AlkoTanko
18.8.2002, 8:26:32

Kyllä niitä saa. Niitä on myyty jo ihan alussa, ja jos ei ole heti kaikkia varusteitaan myynyt, niin kyllä sitten pitäisi parille hahmolle ainakin berserk ward löytyä.
Niitä voi myös tehdä hypello potioneista.Ja hypello potioneja saa ainakin niistä yksisilmäisistä lentävistä otuksista.

Eikä saa, vaan niistä panssariotuksista, Omegan Halmoista vai mikä niiden nimi nyt oikein oli... Yksilmistä saa Muskeja, joilla tehdään Confuseproof.

Zippor
18.8.2002, 18:12:12
Mites saa Tiduksen Blitz acen ja Wakkan celestialin? Haluaisin vain tietää.

auron_86
18.8.2002, 19:01:44
Originally posted by Tidus-87-
Mites saa Tiduksen Blitz acen ja Wakkan celestialin? Haluaisin vain tietää.

Blitz Acen saa kunhan käyttelee tarpeeks kauan Tiduksen OD hyökkäyksiä. Käytä Spiral Cuttia 10 kertaa ja saat Slice and Dice, käytä Slice and Dicea 30 kertaa ja saat Energy Rainin, käytä Energy Rainia 50 kertaa ja saat Blitz Acen.

Wakkan Celestial Weaponin, World Championin saa Lucan baarista, se on aika lähellä sitä paikkaa mistä pääsee Mi'hen Highroadilla ja siellä missä Kimahri tapasi Biranin ja Yenken ensimmäisen kerran.

timmy87
19.8.2002, 15:29:37
Miten Saan voimaa siihen cloudy mirror:iin ku
se ei taho oikee toimii? :(
:)

Kiitokset vaan Tidal Wawelle ja myös Tidus 87:lle, vois vaik koht kokeilla tota. :)

Zippor
19.8.2002, 16:49:59
Sen pitäis saada toimi maan menemällä sinne forestiin ja puhumalla yhdelle puulle (kai). :confused:

Isthan
19.8.2002, 17:40:49
Vähän tarkennusta Tidus-87-:n viestiin...

Eli, menet Macalania forestiin Calm Landsin kautta paikkaan, jossa alkaa kimaltava silta puiden yli. Siellä tapaat naisen ja pojan, jotka sanovat odottavansa miestään/isäänsä. Isä löytyy paikasta, jossa heräsit Calm Landsiin menemistä edeltävänä aamuna. (arkku nurkassa) Kerrot isälle mistä löytää vaimonsa/poikansa. Sitten, palaat takaisin sillan luo ja nyt poika onkin lähtenyt juoksentelemaan puiden sekaan. Seuraat kimaltavaa siltaa, kunnes tie erkanee ja näet pojan. Poika sanoo tuntevansa jotain outoa ilmassa, käytä siis Cloudy Mirroria ja, tsadam, you've done it!

No just, toivon että autto. (mun tekstistä ei yleensäkkään saa selvää)

Tidus_88
19.8.2002, 18:13:52
Tuottaa vähän tuskaa...jostain syystä en tiedä,mistä läytää Auronin Mars Crest vai mikä lie...sen pitäis olla jossain Mi'hen Higroadin eteläpuolella,mut en vaan löydä...Kimahrin Ultima asettakaa ei oikeen meinaa löytyä. :confused:

Isthan
19.8.2002, 18:19:51
Originally posted by Tidus_88
Tuottaa vähän tuskaa...jostain syystä en tiedä,mistä läytää Auronin Mars Crest vai mikä lie...sen pitäis olla jossain Mi'hen Higroadin eteläpuolella,mut en vaan löydä...

Nonih, pääsen taas postailemaan laadukkaita neuvojani... :D

Elis, sehän löytyy sieltä, minne tiput jos hävisit Chocobo Eaterille. Jos et ole tippunut sinne, niin palaappa porttikohdasta (just, älykkäästi nimetty...siis se missä Seymour tulee jelppimään että pääset portista) muistaakseni oikeaa tietä ihan päähän saakka, ohi savepallon. Pitäs löytyä... Niin ja kannattaa mennä chocobolla. (sen voi vuokrata majatalon vierestä)

Kimahrin aseesta en tiedä sen enempää, kuin että pitäisi suorittaa ne perhostehtävät Macalania forestissa. (kai, saatta ne liittyä niihin Cresteihin ja Sigileihinkin)

Noo, joku tietäväisempi saa jelppiä siinä...

edit:// olen typojen kuningatar, kumartakaa minua

Tidus_88
19.8.2002, 18:26:08
Originally posted by Tidal Wawe

Kimahrin aseesta en tiedä sen enempää, kuin että pitäisi suorittaa ne perhostehtävät Macalania forestissa. (itse en pidä edes Kimahria ryhmässäni)

Noo, joku tietäväisempi saa jelppiä siinä...

edit:// olen typojen kuningatar, kumartakaa minua

Kimahrin aseen saa Thunder Plainsseilta pitää aktivoida niitä Qactuar stoneja ja sit siel pitäis lennellä joku ihmeen cactuar kummitus enempää en tiedä...just tosta eteenpäin olisin halunnu tietää tai jotain.
;D