PDA

View Full Version : Paras tietokoneroolipeli tietokoneella

Ragnarok
2.4.2002, 15:46:00
Mitä mieltä olette tietokoneiden roolipeleistä.
Tässä on esimerkkinä vain muutamia joten kertokaa omat mielipiteenne.

Mutta koettakaa myös kertoa miksi juuri kyseinen peli.

Ren
2.4.2002, 15:54:28
Muistelin, että tästä olisi ollut jo topic, mutta olinpa väärässä.

Äänestin fallouttia, syy on näennäinen vapaus, laaja maailma (kakkosessa), roisi huumori ja uskottava maailma.

ADOM on suosikkejani kanssa, mutta en ole näitä "hahmokehitys = roolipeli" -ihmisiä, ei adom minusta roolipeli ole.

Baldur's gaten suosiota on hankala tajuta. Ikinä en jaksanut ykköstä pelata loppuun asti. Typerä lahtauspeli typerällä karttasuunnittelulla, sisätilat olivat etenkin aivan karmeita. (Taipuu btw "Gatet" ;P)

Ultimat ja DM ovat liian oldskool minulle, en ole ikinä pelannut.

Crow
2.4.2002, 17:26:06
No en oo monia pelannu, mutta ääneni meni Baldur's Gatelle.
Diablo 2 on myös mahtava. Ja siinä ne kaikki PC-roolipelit joita oon pelannu tais ollakin...  :shy:

Flaming Amarant
2.4.2002, 17:43:17
Falloutit ovat ylivoimaisia ykkösiä, ne on niin s****nan karuja ja "realistisia". Liian hyviä mutta ei niin FF:ien verosia.
Diablo2 ei muuten ole täysin roolipeli mutta megahyvä kummiski.

Marmadoc
2.4.2002, 18:13:30
Ei sille PC:lle tai muullekkaan alustalle ole roolipelejä tehty mutta kyllä nuo Baldur's Gatet taitaa olla lähinnä... =)

Celeb
2.4.2002, 18:21:04
en edes pelaa roolipelejä PC:llä. onhan ne FF VII ja FF VIII varmaan ihan hyviä ;)

Valax Silverstar
2.4.2002, 18:25:53
Kuten Marmadoc osittain jo mainitsikin, ne eivät edelleenkään ole roolipelejä vaan seikkailupelejä, mutta lähimmäksi tuossa listassa olevista pääsevät: Falloutit(ei Tactics), Arcanum ja BG:t.

Malokan
2.4.2002, 18:28:59
Vaikea sanoa. PC:lle ei oikein kunnollisia RPG pelejä ole olemassa. Äänestän nyt BG2:ta.
Omasta mielestäni FF:it eivät ole roolipelejä. Eikä varsinkaan mikään Diablo 2.
Myös Arcanum on hyvä, mutta en äänestä sitä sen tyylin takia (~1800 luku), josta en pidä ollenkaan.

Ren
2.4.2002, 18:55:49
Niinpä niin. Voimmehan me _taas_ naljailla paperiroolipelien ja tietokoneroolipelien eroavaisuuksista ja siitä kuinka molemmista käytetään samaa sanaa. Olisiko parempi, jos otsikko olisi "paras tietokoneroolipeli tietokoneella" vai? :P

Silver
2.4.2002, 20:05:26
Ihan hyvä yritys laittaa ADOM tuonne, mutta kallistun silti Elder Scrolls sarjaan, minkä uusin osa on muuten huomenna kaupoissa, ja minulla, I hope.

code-X-ch
3.4.2002, 7:51:40
Haluaisin tietää onko Diablo2 teidän mielestä roolipeli vai ei omasta mielestäni se on roolipeli, vaikka ei olisikaan niin silti tykkään siitä.
http://koti.mbnet.fi/jrkp/BHOOD.JPG

Eltsi
3.4.2002, 8:10:26
.

J.O.N.E
3.4.2002, 21:22:32
Mä äänestäsin D2:sta (diablo2) jos se luokitellaan roolipelix

Kassi
3.4.2002, 22:04:38
Äänestäisinkö BG:ta vai Fallouttia, siinä vasta kysymys. Molemmilla on puolensa; BG on enempi sellainen klassinen roolipeli, kivaa mättöä ja pähkäilyä, mutta Fallout taitaa vetää pidemmän korren koska siinä hahmon kehittäminen on viety paljon pidemmälle ja siinä on vapaampaa.

Valax Silverstar
3.4.2002, 22:38:47
Originally posted by Ren @ 02.4.2002 19:55
Niinpä niin. Voimmehan me _taas_ naljailla paperiroolipelien ja tietokoneroolipelien eroavaisuuksista ja siitä kuinka molemmista käytetään samaa sanaa. Olisiko parempi, jos otsikko olisi "paras tietokoneroolipeli tietokoneella" vai? :P
<s>Paras seikkailupeli tietokoneella.</s> Ei sittenkään..
<s>Paras &quot;roolipeli&quot; tietokoneella.</s> tai ehkä..
<s>Paras wannabe roolipeli tietokoneella.</s> mitä jos..
<s>Paras roolipeliksi kutsuttu seikkailupeli tietokoneella.</s> nyt minä sen keksin..
Paras jonkin suositun tai vähemmän suositun roolipelin sääntöjärjestelmää, maailmaa ja/tai ainakin ideaa hyödyntävä/jäljittelevä roolipeliksi kutsuttu seikkailupeli tietokoneella :D.

Juu jätetäänpä asia taas suosiolla tähän..
*poistuu sinne jonnekin*

The death Magic
4.4.2002, 8:25:17
Vanhat ultimat(4,5 tai 6 mikä se näistä olikaan mitä pelasin)
Oli vitun hyviä. Paljon parempia kuin jotkut Diablot esim.
Ja vähintään yhtähyviä kuin FF:t ja tarina jopa joitakin niistä parempi.

Croppola
5.4.2002, 18:54:57
Kyllä ne Falloutit vie voiton vapautensa vuoksi. Siinä on hyvä tappelu menetelmä, hauska juoni jne... Itteni mielestä kyllä Fallout 1 voittaa kakkosen keveästi. Jotenkin kakkonen tuntuu niin matkitulta. Ykkönen oli silloin jotain uutta ja erillaist. :ooh:

David A. Mage
5.4.2002, 20:12:27
Fallouteissa on sitä jotain, josta pidän. Diablot ovat pidemmän päälle tylsiä hack &#39;n slashejä, ja Baldur&#39;s Gatet eivät vain jonkun takia jaksa kiinnostaa, mutta Falloutit iskevät kuin vuosikerrallinen korkkareita... En ole varma, mikä niissä on niin erityistä muihin verrattuna, mutta erityisesti niiden epälineaarisuus viehättää minua ja paljon. :)

Kekezzinen
5.4.2002, 20:16:05
Fallouteista en ole pelannut kuin kakkosta ja se oli tod hyvä&#33;Myös Diablot on hyviä mutta nehän eivät ole puuceeropeja vaan joitain aivan muita... :D

Legolas
5.4.2002, 20:33:00
No Diablo2 puuttu, mutta sehän ei olekkaan mikään ihan täys roolipeli, mutta silti aivan uskomattoman hyvä peli(varsinkin nettipeli missä olen viettänyt nyt noin7 tuntia joka päivä) mutta äänestin noista fallouttia koska sekin on aivan loistava peli.

tuure
10.4.2002, 17:42:49
Baldur&#39;s Gate... Tykkään kirjoista -&gt; tykkään peleistä.. &nbsp;=)

Theemu
11.4.2002, 18:48:27
Nethack.

Falloutteihin pitäisi ehkä tarkemmin tutustua.. njah.

Rune
11.4.2002, 18:54:24
Baldur&#39;s gatet on parhaita. Muita en oo tosin pelannu (häpeä minä) mut kyl noi baldurit on hyviä. Ykkönen on musta paras.

The Game
12.4.2002, 13:55:35
Noista valitsen alimmaisen, eli: Tietokoneen roolipelit ovat p@¤*eestä. LOL&#33; ;D

lizko
12.4.2002, 14:15:13
Tosta listasta ainaki Falloutit. Ygöne ja kagone läpi jo aikoi sit&#33; 2:ses oon tehny 94% minitehtävist. En oo viel löytäny niitä kaikkii. Mulla on jo kummaski kaikka NPC-frendit.
Sen jälkee tulee noi baldurit (tosta listast).

Khazar
13.4.2002, 16:03:44
Arcanum tai Falloutit.

orimos
14.4.2002, 14:35:43
Um, paha sanoa, kun tykkään enemmän roolipeleistä konsoleilla, mutta kaippa noi BG:t ovat parhaita. Taino onhan toi Arcanumkin ihan hyvä, mutta siin on vaan niin paljon niit vikoja.

Locke Cole
14.4.2002, 18:42:24
Hmm... mielestäni Anachronox. Hieman FF-vaikutteinen peli. Suosittelen kaikille FF:n ystäville. Mukana on paljon hauskaa huumoria, hyvät muzat ja ääninäyttelijät (eivät mielestäni ole mitään tusinakamaa).

Falco
16.4.2002, 16:32:05
Pelaan joskus kaveriella Baldur&#39;s Gate 2:sta ja se on ihan himo peli... Tykkään paljon myös Diablosta pitäis vissii ostaa joku mutta ensin FFIX se on aika hyvä kuulemma... &nbsp;:D

Jim Profit
17.4.2002, 13:45:16
BG2, Falloutit, Ultima7 kylähän näitä riittää, vaikea valita. BG2 on kuitenkin huomattavasti parempi kuin 1 ja throne of bhaal:kin on hyvä vaikka meneekin hack&amp;slashin puolelle mutta siinä päästään jo nouseen leveleitäkin kunnolla.. heh kun Level 24 paladini tulee laittaan carsomyr+6:n kanssa pataan greater whirlwind attack skilliä käyttäen pataan, ei ole kellään nokan koputtamista..varsinkin jos on sitä ennen castannu draw upon holymightin.. thaco jotain -19 ja 10 attacks per round :)

Corpse
6.5.2002, 19:03:39
Diablo II on mielestäni paras roolipeli tietokoneella

Garnet
6.5.2002, 19:25:41
Mielestäni Baldur´s Gatet.Mutta ostin nyt Badurs´s Gaten
PS2:lle.

volt
6.5.2002, 19:30:38
Minusta tietokoneroolipelit ovat per*eestä. Diablo II oli aluksi hyvä mutta vähän ajan päästä sitä ei jaksanut pelata ollenkaan. No aika tyhmää mulla on mitään sanoa kun en ole paljon roolipelejä edes pelannut. Ja FF:äthän eivät ole roolipelejä, vai?

//Edit: Haha! Nyt kun tätä viestiä katsoin niin ei voi muuta sanoa kuin että huh huh! Kaikkkea sitä joskus on tultu kirjoiteltua. =)

Chang
7.5.2002, 12:25:20
No baldur`s Gate2 on mun mielestä ihan hyvä mut toi Fallout on paras sen vapauden vuoksi :D
Myös Diablo2 on ihan pelattava mut en enää pelaa sitä koska se aika kuiva

Blasting Zone
7.5.2002, 15:57:59
Diablot siis ehdottomasti ykköseksi. Sitten Arcanum ja sitten Baldur&#39;s Gate II.

yksisiipi
23.5.2002, 12:14:56
Baldur&#39;s Gatetit, varsinkin kakkos osa ja Torment ovat mainioita ja monimutkaisia tarinoita. Noiden pelaaminen kun kulkee näppärästi käsi kädessä AD&amp;D:n pelaamisen kanssa, ja sitähän mie myös harrastan.
Lähtiköhän tuo innostus BG:hen kun luin Mikrobista yhden ainokaisen arvostelun ja päätin ostaa. Enkä pettynyt laisinkaan. Torment ja BG2 olivatkin jo varsinaisia mestariteoksia.

Tiituli
24.5.2002, 13:58:49
Mielestän noista paras oli BG.....Sitä on tullut pelattua ja todella hyväksi peliksi on osoittunut...Sitä voi pelata vaikka 3 tuntia putkeen (mikä on paljon..) Ja kun on kaveri jonka kanssa pelata tekevät vielä enemmän plussaa no se on miun mielestä paras....

mithon
24.5.2002, 14:13:38
Fallout 2 on yks meikän suosikeista, noista merkkipohjasista peleistä eniten on tullut tahkottua nethackkia ja pikkusen adomia, hankala sanoo kumpi nyt ois toista parempi kun molemmissa on omat hyvät puolensa.

Falloutissa eniten kiehtoo just se varsin raisuhuumori ja synkkämaailma. Siinä tulee myös hiukan roolipelielementtiä pelkän mäiskinnän seuraan.

Siihen että onko tietokoneroolipelit nyt oikeita roolipelejä on hankala ottaa kantaa. Ei koneilla nykyään mitenkään päästä vielä siihen mitä pöytäroolipeleissä. Jos kehitettäisiin monen pelaajan verkossa toimiva systeemi jossa suurinosa maailmassa olevista hahmoista olis ihmisten pelaamia voitas alkaa päästä suht likelle oikeeta roolipelausta. Tällöinkin pitäs tietysti olla muutamia pelinjohtavia jotka kehittelis uusia seikkailuja/tapahtumia pelaajille ja osallistus aktiivisesti tarinan etenemiseen pelaamalla joitakin vastaantulevia hahmoja etc.
Meikälle kuitenki roolipelauksen tärkee osa on just kavereitten kanssa yhteinen ajanvietto, ei siihen pääse itekseen tiettarilla jotaki baldurs gatee tahkomalla ;)

Yks ihan mielenkiintoinen lisä tohon kyselyyn ois voinu olla MUD:it, eli Multi User Dungeonit, vaikka suurinosa niistä onki pelkkää hack&amp;slashia löytyy niistä sillon tällön varsin oikeeta roolipelausta muistuttavia piirteitäkin, kuhan porukka vaan on hyvä.

AlkoTanko
24.5.2002, 14:22:28
Baldur&#39;s Gatet ovat kyllä yksi tietokoneroolipelien ja muiden pelien, niin konsoleiden kuin tietokoneiden virstanpylväitä, ja ansaitsevat paikkansa pelitaivaalla Final Fantasyjen, Falloutien, Suikodenien ja Icewind Dalen kaltaisten roolipelien kanssa. Baldur&#39;s Gate 2: Shadows Of Amn on rehellisesti sanoen yksi parhaimpia pelejä, joita tiedän.

Kyllä muutkin Black Islen roolipelit, esim edellämainitut Fallout 1+2, Icewind Dale ja Planescape: Torment, ovat hyviä, mutta kyllä Baldur&#39; Gatet voiton lunastivat kirkkaasti.

Tuskin maltan odottaa Neverwinter Nightsia. &nbsp;:D

Edited by Muukalainen on 24.5.2002 15:23

Roleplayer
1.6.2002, 20:33:38
Käännyn itse tuon Falloutin puoleen...Todella hyvä huumori pelissä jota ei kaikista peleistä löydy...Mutta muutenkin todella hyvä peli...en ole kyllä pahemmin pelannut tätä kyseistä peliä mutta olen kuitenkin pelannut sen verran että tiedän että se oli noista vaihto-ehdoista kaikkein paras...Diablo 2 on myös hyvä peli itselläni oli LoD mutta se meni hajalle olen pelannut sitä netissä todella pitkään mutta nyt se on jäänyt pois koska ei ole Cd:eetä enään :( ..pitäisi hankkia se takaisin pöllin vaikka yheltä mun kaverilta

auron_86
30.6.2002, 21:21:50
Eniten on iskenyt FF sarja jsose nyt roolipeliksi lasketaan. Mutta nythän puhuttiin tietokoneroolipelistä, sillä saralla lähinnöä sydäntä on nethack. Tekemisen vapaus ja tunnelma tekevät tästä pelistä suuren.

Muista hyviä on mm. BG 2, Planescape: Torment, Fallout 2 ja Morrowind

Jostain syystä Diablo 2 tai Arcanum ei ikinä oikein iskeny. Fallout 2 on kyllä loistava, mutta silti kallistun enemmän BG:n puoleen.

Vinyacarkaiel
9.7.2002, 13:58:50
Minä sanon Age of Wonders. Muita ei ole. Se on loistava peli, vähän kopio, myönnetään, mutta silti hieno.

Daim the Damned
30.7.2002, 13:44:03
Fallout 2 on kova sana. Hyvänä kakkosena vois sanoo vaikkapa
Diablo 2.

Naksu
1.8.2002, 11:48:42
Fallout-sarja rok, ei varmaan tarvi edes enää perustella miks.

Arcanum rok, ikinä en oo nähny peliä jossa maailman ja tunnelman luomiseen olis keskitytty enemmän ku tässä pelissä (tämä siis peli jossa grafiikat ovat aivan pyllystä mutta kun pelaat sitä kukaan ei sano "keijo on täältä pohjoiseen" vaan "keijo on X-tien ja Y-tien kulmassa", mukavana lisänä päivittäin ilmestyvä sanomalehti, x^x erilaista itsetehtävää rakennelmaa pistoolista taikuudenhäiritsijään)

Chang
1.8.2002, 12:36:08
Minun mielestä ehkä paras roolipeli PC:lle on toi Fallout2.se vaan on loistava.BG2 on myös ihan hyvä peli.mut ei yllä ihan samalle tasolle.Diablo2.....no kyllähän se nyt on ihan ok......mut se vaan semmosta hakkausta.....Tuolla menee vastus...aaaarg.....kuoleee...smack....kyllä tuota jonkin aikaa jaksaa mutta ei ole ikuisuus peli :D

Crimson
1.8.2002, 12:48:24
Diablo2 ja FFVIII on parhaimpia miusta, paitsi että FFVIII vähän vattuilee miulle aina... ^-^
Nyt vaan etsin käsiini sen Magna Cartan....

Daim the Damned
3.8.2002, 13:50:50
Fallout 2 on ehkä paras, tokana Diablo2

-SilentDeath-
4.8.2002, 14:59:22
Muutamia esimerkkejä mainitakseni:
Aleshar World of Ice
Falloutit
Baldurit
Torment
Eye of the Beholderit
Nethack
Adom
Natuk
Exilet
Ultimat

Parasta en osaa sanoa...kaikissa omat hyvät ja huonot puolensa.

DjCloud
9.8.2002, 12:07:51
never winter night on hyvä pc roolipeli ja sittten diablo2:expansio sitä voi pelaa kun jaksaa sitten nämä baldurs gatet ovat jyteviä

Tar_Minastir
10.8.2002, 18:45:48
Kyl Falloutit oli iha hyviä mut ei ne iskeny niinku Baldur's Gate 2

Awna
5.9.2002, 10:39:46
Hmmm... Might and Magic 8 oli ihan ok rope, vähän parannusta olisi kyllä kaivattu... ehdottomasti parhaita ovat Spiderweb Softwaren Exile-sarjan pelit (jotka on nyt 'päivitetty' Avernumeiksi, vaikkakin Exileissä on sitä jotain mitä Avernumeissa ei ole...), sekä saman yhtiön peli Geneforge.

Olen ollut Baldur's Gate -fani kakkosen julkaisusta asti. Ykkönen oli turhaa lahtausta ja tasojen keräilyä (yritä selvitä Nashkelin kaivoksista level 1:n clericillä... huh huh...), mutta oli siinäkin sitä jotain joka sai minut ostamaan kakkososan (toisin sanoen Jaheira, joka on ehdoton suosikkihahmoni, heti Tormentin Annahin jälkeen. :))

Ja tietysti Planescape: Torment.

Ja olen myös jollain perverssillä tavalla kiintynyt Blue Byten sci-fi-ropeen nimeltä Albion. Se on ihan totta aivan mahtava peli!

Ja viimeisenä muttei vähäisimpänä... Daggerfall. Peli itse on aivan liian sekava, mutta pelaankin sitä musiikkejen takia. :) Vihaan kyllä sitä, että kaupunkien nimet ovat randomeja, ja ihmiset myös.

Edit: Ai, miten voin unohtaa rakkaimpani? Miten saatoin unohtaa sen? Aleshar! Suomalaista rope-huippua!!!! :)

Kurko
12.9.2002, 23:47:36
Ja minähän tunnetusti pelaan paljon tietokoneroolipelejä. :)
Neverwinter nightsia tulee pelattua niin se on ykkössijalla, mutta kun otetaan huomioon että ainoat vertailtavat ovat NetHack ja Dungeon Master, joita kumpaakin olen vain vähän pinnasta raapaissut, niin vaikea tässä sen suurempaa vertailua tehdä. Japsiropeja ei oteta laskuihin ollenkaan, ne ovat ihan oma genrensä.

Lumi
13.9.2002, 0:29:28
No jos ei Final Fantasyjen pc-käännöksiä lasketa mukaan....eikun ei nekään pärjää tälle :), niin parhaat on Fallout ja Fallout 2....ei tarvitse edes perustella, niin älyttömän laajaa ja vapaata peliä en ole ennen nähnyt :D

Silver Wolf
30.9.2002, 8:55:25
Baldur's Gate 2, eikä siitä edes kannata kiistellä. *Heh*
Icewind Dale ei yltänyt yhtä pitkälle, mutta saa nähdä miten pärjää sen jatko-osa.

Njoo. Morrowind on todella monipuolinen peli, mutta rakastan silti Baldur's Gate 2.

Dot.

Tordragon
4.10.2002, 2:57:51
The Elder Scrolls II: Daggerfall - aivan perkeleen ehdottomasti *grinnie* Ja voitteko sanoa edes itseänne roolipelaajaksi, jos ette edes ole katsastanut koko peliä, ikinä? Voitte varmaan, mutta silti. Aliarvostettu oli peli kyllä, mutta se ei kerro mitään millään tasolla. Käsittämätön peli siihen aikaansa nähden. Morrowindistä en tiedä, kyllä se tulee joskus hankittua, mutta silti epäilen, ettei se samalle tasolle pääse. Epäilen, siis, en tiedä.

Fallout 1 ja 2 tulevat hyvänä kakkosena, ja tsiljoona muuta roolipeliä - näitä vain on niin helvetisti.

@TranceKuja@
6.10.2002, 16:47:26
Mielestäni paras roolipeli PC:llä on Fallout 1 ja 2,sillä niissä on hyvä vapauden tunne.Fallout Tactics oli taas mielestäni surkea.

Muita roolipelejä joista pidän on taas Anarcnox,Baldur`s Gate,ja jotkin muut pelit.

Tontse
16.10.2002, 0:02:42
kyllähän se on ehdottomasti FFVII, koska siinä on niin hyvä juoni ja parhaat hahmot

Fan
16.10.2002, 1:09:41
Final Fantasy 7 koska siinä on puuceella melko hyvä grafiikka j sit siinä on tosi hyvä juoni että jos katoo juonesta nii ei tiiä mitä pitää tehä

Colimar
30.10.2002, 11:01:34
Paras tietokoneroolipeli on Arcanum tai Never winter Nights

Perusteluja! -Ilezki

Cloud
30.10.2002, 18:27:48
Ykkössijaa PC:n roolipeleissä taitaa pitää Baldur's Gate II. Jaa miksikö? No siinä on mukava grafiikka, toimiva juoni yms. Myöskin sen mukavan yksinkertainen säännöstö on vain hyvästä, kun ei tarvitse jokaisen saadun pisteen kanssa miettiä tuntia mihin sen laittaisi.

Goljatt
28.11.2002, 15:37:58
Täsää mun lempi roolipelejä:
Fallout och Fallout 2
NeverWInter Nights ja kaikki Baldur´s Gatet + lisä osat
Mulla on kans tietsikalle FF VII ja VIII
Diablo classic,Diablo II ja LoD

Mä pidän aina sillee vähä erillaisista roolipeleist.
Fallouteis on iha vitun hyvät noi systeemit ja hahmon kehitys jne.
Diablot on hyvii niide yksinkertaisuudessa ja netti peli mahollisuuksissa
NWN ja Baldurit on hyvii niide aika monimutkasen taika ja kehitys systeemin takii
Final Fantasy VII on hyvä sen takii et se on Final Fantasy ;P ja siin se MATERIA systeemi o helppo jne... mut VIII:ssä on pikkuse vaikee se junctio systeemi mut mä tykkään aina erillaisista roolipeleist.....

Kurt Zisa
4.12.2002, 18:37:19
FFVII oli paras. Sitä ei jaksanu lopetta kun alotti ja materia juttu oli hyvä.

Ihan tosi? Enemmän perusteluja. -Ilezki

Jeth
3.1.2003, 15:58:18
No tässä sää lita ny
Diablo
Dungeon Siege
FF VIII
FF IX

silent_deadly
6.1.2003, 20:12:31
Eiköhän se ole Fallout 2. Tykästyin heti alussa tohon post-nuclear lookiin. Hyvä juoni, ei liian tavan omainen.
Grafiikka on ihan mukavaa muttei mitään tajunnan räjäyttäjää.

Clawlynna
15.1.2003, 13:28:53
Fallout 1 ja 2
Ultimat (varsinkin Underworld)
Diablo 1 ja 2
Final fantasy VII
Final fantasy VIII
System shock
Ice wind dale 2
ja sitten vielä tuo Morrowind...

memo
15.1.2003, 15:33:19
Fallouttia oon joskus pelannu, ja se oli ihan hyvä, mutta esim. Diablolle annan pitkää miinusta.(en tykkää yhtään... Hyi että!)

edit://Ilezki käski perustelemaan... No Diablosta en yksinkertaisesti vaan pidä... Se on vaan sellanen synkkä ja pelottava!(ei oikeesti) Siis yksinkertaisesti, EN PIDÄ!!!

Enkuli
20.1.2003, 1:25:23
Tämä onkin paha. En nimittäin kovin paljoa ole näitä jaksanut pelata (minulle FF yms pelit ovat japsiropeja, jotka ovat ihan oma luokkansa). Siksipä luettelenkin parhaiden sijaan suurimmat reiät (ja parhaat puolet samalla) tietokoneropeissa joita olen pelannut.

Baldur's Gate I: jaksoin pelata päähahmon kakkoslevelille, sitten riitti. AD&D säännöt ykköslevelin tyypeillä ilman mahdollisuutta kunnon hyödyntämiseen. Hack, slash, aargh. Tylsää kuin mikä.

BG II: Paljon parempi, hahmoilla voi viimein tehdä muutakin kuin hakata miekoilla, ja maagitkin ovat kivempiä. Olen jaksanut pelata kahdesti läpi (hyvis ja pahis porukalla) ja jonkun verran moninpelinäkin jopa The Darkest Day laajennuksen kannsa. Periaatteessa ihan kelpo peli, mitä nyt juoni on vähän köyhä. Suurin vika on kuitenkin edelleen taistelusysteemi, joka on ihan liikaa sähläystä ja liian vähän laskelmointia. Loppuun iso miinus siitä, että pahisporukalla pelaaminen ei eroa tarpeeksi hyvisporukalla pelaamisesta (ja muutenkin miinusta liiallisesta hyvisten tukemisesta).

Fallout 2: Ymmärrän, miksi monet pitävät tästä pelistä. Minä en kuitenkaan tykkää, post-apocalypse ei ole minun juttuni, en siis tykkää pätkääkään. Jos samalla systeemillä tehtäisiin fantasiarope niin voisin lämmetä. Arcanumia en ole konetehon puutteen vuoksi kokeillut, mutta se voisi olla kova.

System Shock 2: Tästä tykkäsin. Pari kertaa meni iloisesti läpi, mutta yksi juttu tässä pelissä tökki todella pahasti: psionistilla pelaaminen. Niitten voimien kanssa säätäminen on niin tuskaa verrattuna siihen mitä niillä saa aikaan. Tämä peli on kuitenkin sarjassamme tuoliltapudottajia ja tulen varmasti pelaamaan jatkossakin. Moninpelinä todellista hupia. Ykköstä tahtoisin pelata joskus.

Ultima Underworld: Siitä onkin aikaa. Tykkäsin tästä silloin joskus kun pelasin, valitettavasti en muista pelistä kovinkaan paljoa enää. Pitäisi joskus jaksaa kaivaa pölykasasta.

Eye of the Beholder-sarja sun muut: Yeah! Hack & slashia parhaimmillaan (oli ainakin aikanaan siis). Unohdetaan se roolipeli sana kuitenkin näiden kohdalla. Kyllä näitä ihan mielellään pelasi silloin joskus, tällä systeemillä luolastoja sentään jaksoi kompata (point & click systeemillä ei jaksa, kiitos aivottoman AIn).

Kultalaatikot: Kokemukseni on näiden kohdalla rajoittunut, ja se rajoittuu Unlimited Adventures kultalaatikonteko-ohjelman netistä ladattuihin seikkailuihin, joista yhtäkään ei ole tullut pelattua läpi. UA:lla tuli itse väännettyä jonkinlaista joskus, ja kyllä sillä saisi vieläkin ihan kelvollisen seikkailun jos jaksaisi väsätä.

Nethack perillisineen: En ole oikein jaksanut lämmetä ruudulla vipeltäviin kirjaimiin. Nethackkia tuli joskus pelattua kohtuullisen pitkälle, mutta sen perillisiin en ole koskenut. Ihan kivoja, mutta liian rasittavia pelata. Oikeastaan Diablot kuuluvat tähän sarjaan, jos nyt oikein asiaa ajatellaan, mutta niitä ei kuitenkaan roolipeleiksi mielletä. Mutta jos tämä kategoria lasketaan ropeiksi, niin kyllä se Diablo II + LoD on minun valintani. naksnaksnaks aamuyöhön asti...

Tähän hätään ei tule mieleen muita, joita alkaisin arvostella, kun tuo kehuttu Planescape: Torment on edelleen niin pahasti vaiheessa, että siitä ei osaa sanoa mitään. En vain ole ehtinyt/jaksanut/muistanut pelata sitä jostain syystä.
Kyllähän se vähän on niin, että tietokoneropeilla ei ole tarjota kuin kahta asiaa: hahmonkehitystä ja juonta. Nuo ovat ainoat asiat joissa ne pääsevät lähelle oikeaa roolipelaamista. Siksipä pelintekijöiden tulisikin keskittyä noihin kahteen asiaan (ja hahmoihin, jos pelissä on valmiit hahmot). Juuri tästä syystä FF kumppaneineen loistaa.

No, tulipas siihen tekstiä.

-Enkuli, musta siivekäs

"The eyes of fire, the nostrils of air, the mouth of water, the beard of earth"

ceeb
30.1.2003, 0:10:00
Alkujaan kirjoittanut Vivi_Ornitier
Tällä hetkellä nhl 2003 koska ite tykkään pc peleistä kaikista eniten nhl:stä sit tulee tosi lähellä kaikki cs:n tapaset ja gta:t.

Eikai nämä mitään roolipelejä ole?

Parhaimmat mitä itse olen pelannut ovat Baldurs Gate, NeverWinter Nights ja Diablo 1.
Baldurs Gate ja NeverWinter Nights ovat grafiikallisesti erittäin hienoja ja niihin ei tylsisty ihan heti kun niitä questejakin saa suorittaa kohtalaisen paljon. Hahmojen kehittäminenkin on hauskaa ja monipuolista puuhaa, kun saa valita hieman tarkemmin minkälainen hahmosta tulee toisin kuin esim. Diablossa. Aseiden hankinta ja metsästys nyt on mielestäni hieman tylsempää NWN:ssä ja BG:ssä kuin Diablossa.

Diablo 1 on sen verran legendaarinen peli että sitä en lähde edes vertaamaan addiktiivisuudellaan ja loistollaan mihinkään muuhun peliin. Ostin sen samoihin aikoihin silloin kun se ilmesty suomessa (vuonna miekka ja kirves, ei voi muistaa) ja pelasin sitä aktiivisesti siihen kesään asti kunnes Diablo 2 tuli. Kertoo kyllä pelistä jotain jos sitä jaksaa pelata päivässä n.7h ja kipittää aina välillä ruokatunneilla koulusta kotiin expaamaan pari leveliä :P.
Diablo 2 ja LoD ovat jotain ihan kaupallista roskaa jota en kauaa jaksanut pelaa. Koneella en muutenkaan pelaa enään mitään tällähetkellä.

Von Wiensburgh
4.2.2003, 9:33:17
No, mun lempparit PC:llä on Neverwinter Nights ja Baldurit.
Mä tykkään niiden juonista ja hahmokehitys systeemistä (Ja kai se johtuu myös siitä, etten oo pelannut muita paitsi näitä ja Diablot). Taistelut ovat kivoja mun mielstä, kun ne ei oo mitään pähkäilyä pahemmin, vaan suoraa lahtaamista.

yksisiipi
14.2.2003, 14:07:45
Aiemmin unohdinkin mainita mainion King of Dragon Passin. Ulkonäöltään ja tyyliltään tuo on omaperäisin koneropetus mitä olen ikinä pelaillut. Onhan se myös omalla tavallaan lähempänä oikeaa roolipeliä kuin Baldurit sunmuut, vaikka Dragon Passissa ei keskitytäkään yhteen hahmoon. Tai periaatteessa keskitytään, kuninkaaseen, joka sitten hoitaa oman heimonsa koko Lohikäärmelaakson suurimmaksi ja parhaimmaksi. Ylettömän vaikeaa, mutta mielenkiintoista. Mikä teko ei vaikuttaisi seuraavaan jollain tavalla.

Ja sitten monien mainitsema Fallout 2 kuuluu myös ehdottomiin suosikkeihini kiitos rappeutuneen kyberpunkmaailman. Paljon on pelattavaa ja juoneenkin liittymätöntä tekemistä, että ei ihan heti kyllästy. Vain ne bugit ovat ärsyttäviä. Ykkösosaa en ole juurikaan pelannut, mutta ei siinä juuri eroa kakkoseen ole.

System Shock näyttää myös hyvältä ja pelottavalta kyberpunk toimintaropetukselta. En ole SS:ää paljoa pelaillut, mutta sen mitä pelasin oli hyvä kokemus. Tässäkin on se hieno kyberpunk joka viehättää.

Diablo 2 + Lord of Destruction on mukaansatampaavaa ja addiktiivista luolamätkintää onneksi nähemmän niissä luolissa kuin edeltäjänsä. Vaikka en Diabloa hevin "oikeaksi" tietokoneropeksi mielläkään, onhan siinä sentään se fantasia ja kokemuspisteet. Mikäpä sen mielenkiintoisempaa kuin etsiä uusia maagisen tehokkaita aseita ja panssareita sekä lahdata lukematon määrä monsuja expaa himotessa. Hyvä ja ihmeen pitkäikäinen peli. Vaikea olla pitämättä.

ADoMiin tutustuin vasta hetkonen sitten, mutta merkkipohjaiseksi peliksi se iskee yllättävän kovaa. Peli kun on vielä niin lähellä roolipeliä kuin tietokoneella saattaa. Taitoja ja valinnanvapauksia on ihan tarpeeksi, ja laajassa maailmassa on paljon tutkittavaa ja hutkittavaa. Miellyttävä peli, vaikka savetussysteemi on välillä ärsyttävä.

Makke
17.2.2003, 5:40:36
Mun kaikkien aikojen paras pelaamani PC-rope taitaa olla Fallout 2 ja tietenkin koko Fallout sarja 1, 2 ja Tactics, joista tactics on vielä toistaiseksi kesken. Diablo I:sen aikaan vietin myös monet yöt pelatessani ja nostamalla tasoja. (Diablo seitsemällä iskulla maahan :P )

Pelatkaa Falloutteja, oikeesti. Eniten mua Falloutissa sävähdytti Brotherhood of Steel joka teknologiallaan varmisti paikkansa ydinsodan turmelemassa maassa ja ensimmäisen Power Armorin ja Turboplasman tehokäyttö. Pidän Fallouttejen juonesta ja siitä miten sarjan pelit liittyvät toisiinsa.

Ikiolo
23.2.2003, 15:49:29
Fallouteista en oo pelannu kun tacticsia ja sen läpi ja se oli hyvä. Baldurs gate ykkösen pelasin myös läpi, mutta sen jälkeen en enää jaksanu kakkosta edes kunnolla alottaa.
Never winter nights on mun suositus.
Siinä on hyvä ja monipuolinen hahmonluonti ja kiva juoni. Grafiikka on nättiä eikä se vaadi hirmukonetta ollakseen nättiä.

Zarght
25.2.2003, 14:41:27
AAh.... taas linjoilla pitkästä aikaa...

paras roolipeli?

eiköhän mee diabloon....
nettirooli peleistä sanoisin Dransik.

Golden¤Wish
27.2.2003, 20:12:00
Fallout 2 on siisti peli.

Strider
6.3.2003, 23:11:50
Ei ole tullut (vielä) pelattua Falloutteja tai Baldur's Gateja, joten niistä en osaa sanoa mitään. Nooh, kyllä nuo Diablo ja Diablo 2 ovat mahtavia pelejä grafiikoiden ja juonen puolesta. Mutta tämänhetkinen suosikki on ollut jo kauan aikaa ASCII-pohjainen ADoM. Tuollaiset pelit, joissa saa luoda oman hahmon ja kehittää oman mielensä mukaan ovat aina syystä tai toisesta kolahtaneet meikäläiseen. Eikä pelissä aina tarvitse olla huippugrafiikoita ollakseen hyvä.

Eppaaa
18.3.2003, 20:34:11
HUOM! seuraava viesti on kirjoitettu lukematta edellisiä viestejä. Samankaltaisuudet mahdollisia!

Neverwinter Nights, ainakin tällä hetkellä. Kivat editointi mahdollisuudet tekevät siitä miltei ns. "loppumattoman". Jotkut voivat sanoa sitä tylsäksi roolipeliksi, mutta minun mielestäni se on paras tietokoneroolipeli, minkä olen tähän asti ostanut.

Draqon
31.3.2003, 12:48:37
ADOM on paras :rispekti:. Diablo 2 on hyvä vaikkakin hack`n slash. Sitten tämä Newe winter Nights on ihan hyvä vaikka minulla ei ole sitä itsellän.... En oikein jaksa kirjoittaa nyt enkä muista senyhden ropen nimee josta voisin kirjoittaa

Yose
26.4.2003, 14:20:01
Noo tietenkin FF:ät on aina hyviä, mutta muista tietsikka roolipeleistä varmaan joku Warcraft III tai Diablo II, no jotain tuon tyyppistä, jos ne roolipeleiksi lasketaan, muutoin Final Fantasyt. (ja ovathan ne parhaita jokatapauksessa).

Prima
16.5.2003, 11:10:57
Tietokoneroolipelejen ehdoton ykkönen on Fallout 2. Erityisesti siinä minuun iski se suunnaton valinnanvapaus ja hahmonkehitysjärjestelmä. Pelin voi vetää läpi puhumalla ihmisille jne... Myös Falloutin maailma on mielestäni yksi parhaimmista mitä olen PC:llä nähnyt. Fallout ykköstä en ole pelannut. Pitäisi varmaan sekin hankkia joskus.

Baldur's Gate II on myös loistava roolipeli. En kyllä ole vieläkään pelannut läpi, mutta silti. BG:n maailma on mielenkiintoinen perusfantasiamaailma niin se kyllä jaksaa kiinnostaa. Lisäksi tunnelmaan sopivat musiikit ja lukuisat sivutehtävät tekevät pelistä mukavan.

Neverwinternights oli mielestäni pettymyt. Hienot grafiikat ja hahmonkehityssysteemi siinä kyllä oli, mutta karu totuus paljastui vähän ajan pelaamisen jälkeen. Peli ei eronnut kovin paljon Diablosta ja oli samanlaista hack'n slashia. Tosin Diablo oli parempi hack'n slash.

Ja ADOM on tottakai peli mitä jaksaa pelata aina silloin tällöin. Sen lukuisat hirviöt ja luolastot ovat kyllä jotain ainutlaatuista. "You were killed by a stone throwed by an invisible stalker"

StrongBad
22.5.2003, 7:40:51
Parhain tietokoneroolipeli on varmaan Diablo2 tai Neverwinter nights. Jälkimmäistä en ole pelannut pahemmin mutta olen nähnyt sen kaverilla ja voin sanoa sen perusteella. Diablo2 on hyvä tai ainakin pelaajia on vieläkin ihan tolkuttomasti. Fallout olisi varmaan hyvä mutta olen nähnyt sen vain Pelit lehdessä ja sen pohjalta ei oikein voi sanoa mitään. Oli myös yksi roolipeli joka on hieman vanha. Jos se lasketaan tähän luokkaan niin se olisi Thunderscape! Se oli vielä vähän aika sitten hyvää viihdettä mutta lopetin kun kerran jäin jumiin johonkin ihme Golem Factoryyn(siis en löytänyt tietä ulos). Tähän ei varmaan sitten ole muuta lisättävää... =)

Ken_Masters
22.5.2003, 12:35:42
No sehän on tietty Diablo II, mutta alas(harmi englanniksi) minun viemäri yhteydelläni ei peli kokemuksesta oikein tule mitään... :eh: . Mutta vaikka tämä peli on hyvä, on myös hyvä muistaa pitää välillä taukoa, kun yunnen erään tyypin joka ei puhu mistään muusta kuin D2:sta... :eh:

gorppi
28.5.2003, 16:05:21
Paras... Yhtä parasta on mahdoton sanoa, mutta hyviä ja hyvääkin parempia on vaikka kuinka ja paljon. Tässä niistä muutama:

Koko Ultima -sarja, seiska niistä kirkkaimpana. Lähes täydellinen pelimaailma, ja suht vapaasti pelattava juoni. Ja stones -biisistä iso plussa. Ehkäpä legendaarisin tietokoneroolipeli. Tai ainakin iso virstanpylväs genrelle.

Elder Scrolls 2: daggerfall. Ainoa asia mikä sen kirkkautta pilaa, on viimeistelemättömyys ja ne prkleen sokkeloluolastot. Muuten lähes täydellinen.

Betrayal At Krondor: En tiedä onko tätä kukaan vielä maininnut, mutta jok' ikiselle itseään kunnioittavalle ropettajalle pakkokoitos.

Realms of Arkania 1: Blade of Destiny: Herkkua SirTeciltä, Kaikenkaikkiaan erittäin lämpimät muistot tuosta pelistä. Hyvä peli kertakaikkiaan. Vikansa tälläkin, aikaraja on todella tiukka, eikä ensimmäisellä kerralla varmasti kukaan pääse läpi.

Fallout 2: Silkkaa iloa alusta loppuun. Julma maailma, julma meno, paljon tekemistä eikä juoni sido tässäkään pelaajaa turhaan lineaarisuuteen. Harmi kun kolmososaa joudutaan näillä näkymin odottamaan vielä kauan...

Viimeisenä, muttei vähäisimpänä, Lands of lore: The Throne of Chaos. Kaikki jotka sitä ovat pelanneet, tietävät kyllä, tästä ei paljoa paremmaksi voi pistää. Jos yksi nyt pitäisi valita, tämä varmasti olisi se, joka nousee korkeimmalle listallani.

deadnyte
29.5.2003, 19:28:09
Parasta on paha mennä useita vuosia miettimättä sanomaan, mutta pistetäänkö parhaimmisto:

Nahlakh

Herra Proudfootin ensimmäinen (luulen?) yritys roolipelien maailmassa, ja mikä mahtava eepos siitä syntyikään. Kykysysteemi hakee edelleen vertaistaan (vrt. käsittämättömät "pistä viisi pistettä tällä tasolla valitsemiisi taitoihin", esim. Diablot); aseet, taikuus, kaupankäynti kaikki kehittyvät *kun* niitä käyttää. Yksinkertaisen nerokasta. Pelillisesti Nahlakh on vaikea, ja loppuun asti en sitä ikinä pelannutkaan. Monta ei-niin-hukattua tuntia kuitenkin tämän pelin kanssa on vierähtänyt.

Nethack

Työpaikan todellinen viihdyke. Tässä pelissä on sitä mitä useimmissa tietokoneropeissa ei ole: käsittämätön laajuus ja, no, suhteellinen vapaus. Peli, jonka pariin palaa mielellään kerta toisensa jälkeen.

Might & Magic - Clouds of Xeen

Ehkä ensimmäinen tietokoneroolipeli, jonka pelasin jopa alusta loppuun. Ihmeen addiktiivinen, vaikka pelin käyttöliittymä on infernaalisen kankea, ja peli käytännössä hack 'n' slashiä. Vuonna '96 PC-newbienä, kun paremmasta ei tiennyt, pelasi kuitenkin innolla.

Perusidea Might & Magicien takana ei ole juurikaan muuttunut sitten Clouds of Xeenin, ja uudempia M&M:iä hakkaa mieluusti myös. Hack 'n' slash-roolipelien ehdotonta kärkeä.

Dungeon Master

Legenda. Tässä pelissä jokseenkin kaikki loksahtaa kohdalleen, joka on hieman hassua sillä onhan peli jo yli 15v vanha. Hahmojen *VAPAA* kehitys (AD&D, ottakee oppia), kompaktit luolastot, haasteellisuus ja taikomissysteemi. Myöskään luolastojen valoisuus ei ole itsestäänselvyys, sankarit(taret) tahtovat ruokaakin ja hauskana kuriositeettina aseiden tai suojien tehoja ei kerrota. Eipä niitä jää kaipaamaankaan. Muinoin Atarilla aloitettu, sitten Amigalla jatkettu ja lopulta PC:llä edelleen pelailtu Dungeon Master on yksinkertaisesti klassikko. Ajan hammas ei ole purrut tätä peliä ei niin yhtään. Te, jotka ette ole vielä pelanneet tätä peliä, tehkää se nyt.

Nykyajan tietokoneropet, joku kysyy? Onhan niitäkin, mutta eivät ne listaan mahdu ja jäävät auttamattomasti esi-isiensä taakse. Tai sitten olen kalkkeutunut liikaa viime aikoina. Palataan asiaan jahka Baldur's Gate 2:sta pääsen kokeilemaan.

Xuador
24.6.2003, 23:20:12
Tähän mennessä paras on Ultima Online AoS.

Hyvää on iso mailma ja vähän kaikki. :)

Melkee ainoo huono puoli on kuukausi maksu n. 10€ kk. :(

Kokki
26.6.2003, 18:11:34
Mitä nyt olen peeceeropeja pelannut, niin Diablo II:LoD:han se taitaa viedä voiton. Falloutit on myös hyviä.

-Kokki-

make
5.7.2003, 8:01:09
Parhaita on FF:t mut tietokoneella Fallout 2.

Rune
7.7.2003, 15:20:02
Lands of Lore. Se ensimmäinen. Tarvitseeko sanoa enempää? =)

No sanon kummiskin. Tästä parempaa peliä on paha tehdä. Paitsi tietty UFO enemy unonwn, mutta sitä tuskinlasketaan roolipeliksi. Mutta puhtaasti yksi maailman parhaita pelejä. Lands of Loressa on tarpeeksi hahmoja, mahtava tunnelma (Aivan loistava, tarkoitan sitä. Mahdollisesti (jos mahdollista) Thiefiäkin parempi) ja loistava musiikki. Ääninäyttelykin on mielekästä. Eikä peli ole joitain puzzleja kissan mentävissä kaivoksissa lukuunottamatta kovin vaikeaa. Paitsi white towerin kummitus kerros. Se oli paha.

Frodo
22.7.2003, 13:16:56
Yksikään muu PCrope ei ole yhtä hyvä kuin Nethack.NH lainailee fantasiakirjallisuudesta ja kynä-paperi-ropeista olentoja kuten hobitit tai floating eye (selvästi beholder).Peli ei myöskään ole unohtanut (joissakin paikoissa tosin vähän sopimatonta..) huumoria, kuten Yellow moldin syömisen jälkeen ruudulle tipahtaa teksti "Oh wow.Great stuff" ja hahmo menee hallusinaatioivaan (absolutely stoned) tilaan.Nethack on parazki,da?

Frodo
22.7.2003, 16:37:35
Originally posted by Xuador

Melkee ainoo huono puoli on kuukausi maksu n. 10€ kk. :(
Miksi et tilaa Dosesta 3 kuukauden peliaika-lipukkeita?

Kuulonen
23.7.2003, 21:28:04
Falloutit ovat kovia paloja mutta kyllä kallistun Morrowindin puoleen. Kyllä siinä voi rumasti hyödyntää tekoälyä mutta niin voi muissakin. Pitää vain jekkuilla enemmän.

Kyse on nyt omassa tapauksessani siitä ettei mennä kekkuloimaan vaan pelataan rehdisti :D

Kookasi
29.7.2003, 9:00:57
Eipä ollut pahemmin puhetta tietokonepelien moninpelistä. Yksinpelejä kyllä on joka lähtöön jonkin moista mainittu. Tuonkin siis esiin pelaajien oman roolipeliosuuden - moninpelin. Tee hahmollesi tarina ja vie se maailmaan, joka on täynnä hahmoja, joille muut pelaajat ovat tarinansa tehneet - vain maailma on sama.

Näinpä vastaan, että paras tietokonerope on Neverwinter Nights. Yksinpeli on tylsä, mutta Role Play kategorian moninpeliservereissä (server, ei local vaulteissa) on säännöt hiottu hoitamaan suurin hack&slash sivuun ja tuomaan roolipelaaminen etusijalle. Serverit kuten Daggerdale sekä Thornhollow ovat onnistuneet tässä todella hyvin, ja saaneet minutkin koukkuunsa. Helmikuusta asti on tullut lähes joka ilta Daggerdalen maailman eksyttyä pitämään laatuaikaa. Ei aivan kynä&paperi-tason ropettamista, eihän mikään ole, mutta juuri niin lähellä kuin sitä D&D-säännöillä voi päästä. Koittakaa huviksenne ja ihastukaa. Daggerdale vaatii muuten Shadows of Undrentide-päivityksen.

Tommi
5.8.2003, 4:08:55
Alkujaan kirjoittanut Marmadoc
Ei sille PC:lle tai muullekkaan alustalle ole roolipelejä tehty mutta kyllä nuo Baldur&#39;s Gatet taitaa olla lähinnä... =)

Mitähän höpötät? Käyppäs vaikka joskus eksymässä abandonware -sivustolle niin varmasti löytyy aika liuta ja vielä helvetin hyviä ropeja mihin ei voi edes jotain baldurs gateja vertailla.

oldskool kunniaan.

Toxic
6.8.2003, 16:42:14
ropeista paras on diablo(jos se on roolipeli.).
toisena Nethack(klassikko) ja sen jälkeen ADOM.
Hyvä roolipeli on myös Newervinter nights.

..AIJOO! meinasinkin unohtaa finalit!
ne ovat myös hyviä rope-puolella.

Arvothawizard
8.8.2003, 21:18:37
sanonpa vain että diablo2 vain koska olen pelannut bg2 ja D2
tosin se ei taida olla rope game + Fainalit

Tommistus
11.8.2003, 0:50:22
Paras roolipeli on Ragnarok Online, mutta koska se meni maksulliseksi ni putosin pelistä. Aivan mahtava peli, melkee jopa ylittää finalien vetovaoiman, mutta se johtuu oikeastaan vain siitä että se on MMORPG ja että siinä saa olla Thief. Netistä kyllä löytää ilmaisenkin version ROsta ja sitä sitten pelailen. Ei yhtä vakaa ja jotain asioita puuttuu mutta kelpaa tyydyttämään roolipeli himot. Muita hyviä ovat Falloutit, FFt, Diablot, Baldurit ja mahtava Morrowind.

SnowCrow
15.8.2003, 20:09:39
No FF pelien jälkeen tulee Dragonball Z RPG^^ katoin KaZaalla Softwaresta Dragonball Zetan niin löytyipäs semmonen kiva DBZ peli^^ Se on aika hauska. Siinä on voitto musiikkina Seiskan voittomusiikki?? Aika kummaa. Kellään muulla sitä RPG:tä?
(Antakaa anteeksi jos joku on sanonut jo tämän kyseisen pelin nimittäin en lukenut edellisiä posteja^^( niitä oli niin paljon)

Xuador
16.8.2003, 20:13:04
Kyl Ultima Online on paras mitä olen pelannu

Cloudwalker
16.8.2003, 20:44:34
kyllä se Fallout 2 on paras, jotenkin se vaan kiehtoo, aina jaksaa pelata. En itekkään täysin ymmärrä, oon pelannut sen varmasti yli 50 kertaa läpi, nini, että oon ettinyt lähes kaiken mahollisen ja tehnyt jokaikisen tehtävän, silti sitä jaksaa tahkota. Loistava peli, täytyy sanoa. :)

Blood Omen
21.8.2003, 20:07:01
kyllä ne ovat diablo 2-lod , sen laajan taistelu- ja seikkailusysteemien takia ja morrowind, vaikka sitä ei netissä voi (vielä?) pelatakaan niin se omaa erittäin suuren ja taipuisan maailman + juoni/juonet ovat aivan omaa luokkaansa.

Morning Moon
7.9.2003, 11:02:15
Paras roolipeli PC:lle on mielestäni Ever Quest... Nettipelinä se antaa paljon enemmän pelaamisen vapautta kuin ei- nettipelit... MIkä on hyvä asia... enpä kyllä voi sanoa että kauheasti olisi kokemusta tällä saralla, mutta jos niistä muutamista pelaamistani pitää valita, lopputulos on tämä...

On Morrowindkin ihan hyvä... Hyvät graffat ,huolellinen suunnittelu ja toteutus... :)

Kookasi
11.9.2003, 12:52:42
Päivitän tuota edellistä postausta hieman. Elikkäs, en pelaa enään Daggerdalessa vaan minut hyväksyttiin Dungeon Masteriksi pelaajan ohella World of Arrandoriin. Serveri toki on samantapainen kuin Daggerdale, mutta hahmokehitys on vapaampaa sekä ilmapiiri rennompi. Pelaajia ei vielä hurjasti siellä ole, mutta serveri on vielä melko uusi ja laajenee koko ajan. Kaikki tervetuloa :).

Ja kyseessä on siis edelleen Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide moninpeli Role Play-sarakkeen alla.

Storm Summoner
12.9.2003, 22:08:16
Diablo II on paras rope PC:llä. Neverwinter Nightia en ole pelannut, mutta olen nähnyt kuvia niistä, joten sekin voi olla hyvä. Pitäisi joskus testata.

Final Fantasyja ei tietenkään sovi unohtaa. Mutta niitä en olekaan pelannut PC:llä niin niistä en tiedä. Ne on vähän enemmän 'konsolimaisia'.

Jubei
15.9.2003, 7:26:08
Hmm... vaikee sanoa. Pidän itse eniten Baldurs Gate Throne of Baalista. Se on ehkä yksi parhaista.(Pelasin se 2-kertaa läpi kesälomalla ;) Neverikin on hyvä.... Inhoon vaan sitä yksinpeliä, mutta netissä se menettelee :)

@TranceKuja@
21.9.2003, 8:56:21
Hyviä roolipelejä minun mielestä ovat Fallout 2 ja Morrowind.Ensinnäkin vapauden takia,ei ole mitään näkymättömiä seiniä edessä ja ei tarvitse hyppiä tehtävistä toiseen.Sitten myös pidän muutenkin hahmon kehityksestä ja reissaamisesta ympäri maita Morrowindissa.

Hellenic
17.10.2003, 10:44:13
Ehdottomasti paras on Morrowind, vaikka se ei minun koneella kovin hyvin toimikkaan.
Final Fantasyt tietysti ovat hyviä mutta kotenkin vaan PS versiot ovat parempia :P

Diablot ja Dungeon Siege on myös hyviä, mutta eivät mene Morrowindin ohi.

Bodom
25.10.2003, 17:59:55
Yksinpeleistä ehdottomasti Fallout 2! Ei ole ees vaihtoehtoja tolle! Muita kivoja: BG:t, Planescape: Torment & Neverwinter Nights.

Moninpeleistä sitten Ultima Online! Ei vaan oo vielä löytynyt parempaa... Kaukana perässä Anarchy Online ja Everquest. World Of Warcraftia oottelen.. Ja Horizons vois olla kanssa kiva kokemus..

Desmont
13.11.2003, 11:47:34
jaa a. ehdottomasti Fallout 2. Se on kunnon roolipeli ja paras hahmonkehitys systeemi. Toiseksi tulee Deus Ex loistavan maailman ja cybermodulien ansiosta. Diablo2 ei voida laskea roolipeliksi, ei myöskään Dungeon Siegeä... koska näissä peleissä ei pärjää kuin lahtaamalla, vaikka kumpikin on loistavia pelejä. Mutta Fallout2 on paras, eikä vielä ole tullut parempaa roolipeli kokemusta vastaan...

Makke
23.11.2003, 15:57:37
Kaikki on tuntunut unohtavan Fallout Tacticsin jota itse pidän melkeinpä parempana kuin edeltäjänsä. Toisaalta fallout tacticsissa pitää seurata juonta pelin läpäisemiseksi toisin kuin esim. fallout 2:ssa jossa jo pelin alussa on mahdollisuus saada pelin miltei parhaat aseet ja läpäistä pelin.

Tonishi
20.12.2003, 21:11:37
Minusta tuo Tachyon the fringe on hyvä peli, koska se on avaruusalus peli. Pidän kovasti avaruus pelistä.

Piltz
21.12.2003, 13:45:54
Falloutit ovat kieltämättä PC:n parhaimpia roolipelejä, koska ne kestävät vuosia ja vuosia. Itse olen pelannu molemmat läpi noin tuhat kertaa.

Myös Baldur 2 ja Throne of Bhal ovat kovia,samoin legendaarinen ADOM huolimatta sen nykypäivään nähden heikosta grafiikasta.Nämä pelit tulevat toimimaan vuosia ja ne tullaan muistamaan.

Samoth
28.12.2003, 22:28:00
Itelleni PC:n ehdoton jumalroolipeli on Neverwinter Nights, johon sain pukilta jälleen uuden lisäosan (mahtavaa). Tällä hetkellä on siis käynnissä armoton dwarven defender-hahmoluokan kasvatus. Pelin ehdottomia vahvuuksia ovat useat erilaiset hahmoluokat sekä mahdollisuus pelata sekä hyvällä että pahalla hahmolla. Vielä kun osaisi käyttää Aurora-toolsettiä kunnolla niin ei loppuisi pelattava kesken.

Diablo kakkonen lisäosineen löytyy myös koneelta, mutta siihen ei ole vielä päässyt kunnolla sisälle, ehkä pikkasen liikaa hack 'n slash-meininkiä meikäläisen makuun. Morrowind Tribunalilla höystettynä taas on niin massiivinen, ettei minulla ole tällä hetkellä mahdollisuuksia siihen täysillä uppoutua (pitäisi opiskella välillä tai jotain...) Ehkä sitten taas kesällä kun ulos ei jaksa mennä, kun on niin pirun kuuma. =)

Shai
29.12.2003, 13:07:13
Oho oon unohtanu vastata näköjää.

No tuota minun ykösenä on ehdottomasti tuo Fallout sarja. molemmat niistä tuli aikoinaan mentyä läpi ja oli semmoisia helmiä. Hahmon kehitys (Traitit ja perkit) olivat aivan mahtavia.

Diablo 2 on myös erittäin hyvä. Addiktiivinen H 'n S.

Nuo BG:t ovat myös aika hyviä, nyt tahtoisin NWN päästä pelailemaan

Auroni-setä
17.1.2004, 23:51:52
elder scrolls 3:morrowind on kyllä paras ja toiseksi jää kyllä fallout noi kummatki on tosi hyvii etten edes sanoil osaa kuvata :confused:

Asmodeus
11.2.2004, 7:23:15
Parhaat RPGt pc:llä on Baldur's Gate 2 ja Neverwinter Nights. :D

Lexicon
11.2.2004, 9:42:27
Paras on ehdottomasti Fallout 2. Sitä olen pelannut aktiivisesti jo 5 vuotta, kerta toisensa jälkeen läpi. Sen maailma ja se valinnanvapaus on jotain mikä tekee siitä ylivoimaisesti parhaan tietokoneropen.

Keepa
11.2.2004, 21:41:24
Paras peli tietokoneelle? No se on ehedottomasti Hurvana3, Hurvana on suomenkielinen seikkailu-roolipeli, Hurvana 1, 2, ja 3sta olen pelannut säännöllisesti vuodesta 1997, sen saa googlella hakemalla, eli kaikkiaa sieltä hakemaan. Hurvanassa voi tappaa paljon ihmisiä, ja syödä myrkkysieniä.

Tein myös threatin hurvanasta.

OmniWepon
14.2.2004, 13:29:02
DIABLO 2

legendaarista! :D

Kufuto
14.2.2004, 14:33:08
Mä kyllä tykkään Baldur's Gatesta ja Icewind Dalesta. Ne kyllä on parhaita!!!

Locke88
14.2.2004, 17:46:51
Warcraft on paras tietsikan peleistä.Ite tykkään siitä tosi paljon ja oonkin pelannut sitä lähes joka päivä siitä asti kun sain(24.12.03)

WakeUpDead
15.2.2004, 10:38:30
Warcraft III :D on ehdottomasti paras pc peli mitä on...Varsinkin Bnetissä pelatatessa kavereitten kanssa tai itsekseen...

Donter
18.2.2004, 8:31:20
Alkujaan kirjoittanut Locke88
Warcraft on paras tietsikan peleistä.Ite tykkään siitä tosi paljon ja oonkin pelannut sitä lähes joka päivä siitä asti kun sain(24.12.03)
warcraft 3 kyllä rulettaa. itsekkin olen pelannut sitä siitä asti kun sain sen(joskus 2002 syksyllä :P ) eli melkein puoltoista vuotta olen sitä hakannut, nyt alkaa kyllä kasvottomien nettivastustajien pätkiminen tylsistyttää, oisiko mulla mitään mahollisuutta päästä kenenkään teidän kanssa pelailee porukassa ku kukaan mun tutuista ei WC:tä pelaa...?

Lähettäkkää yksityisviestiä jos tarviittee hyvän Human/NE pelaajan.

mogvisti
19.2.2004, 19:51:11
Eiköhän se paras roolipeli tietokoneelle ole kaikkien tuntema, legendaarinen Diablo 2:nen ( sanokoot muuta mitä tahansa, mutta mielipidettäni en muuta) Syyt tähän ovat mukavat skillit ja laaja pelimaailma, joka siirtyy metsiköstä aavikoille ja sieltä viidakkoon. Myös hahmot ovat mukavia ja he ovat tarpeeksi toisistaan poikkeavia. Blizzard teki sen taas! :rispekti:

Necrofobia
1.3.2004, 14:43:21
Paras PeeCee roolipeli on ADOM eli Ancient Domains Of Mystery
Siinä riittää haastetta eikä kovinkaan moni ihminen oo sitä läpi päässy, en itsekkään vaikka on tieten 5 vuotta ollu koneella

Psynever
6.3.2004, 18:53:32
Noh, Neverwinter Nights on kyllä ehdottomasti paras roolipeli tietokoneelle minun mielestä, yksinpeli oli kyllä aivotonta hack&slashia mutta sitte se multiplayer avaa ihan uusia ulottuvuuksia sille pelille.

ZuLie
7.3.2004, 2:23:48
Hmmm... Meneeköhän kamalasti ali aiheen jos sanon Star Wars: Knights of the old republic? Ei se ihan ehkä ole samaa aihekategoriaa kuin Diablot, Baldurs Gatet sun muut, mutta minusta se vain on yksinkertaisesti huippu. Ja ei, en ole pelannut mitään muuta roolipeliä (kyllä KotOR mielestäni ne normit täyttää) tietsikalla joten ymmärtänette. ^^ Diablo voisi olla mahdollista lainata kaverilta mutta en ole oikeastaan koskaan ollut erityisemmin innostunut mistään Hack&Slash meiningistä. (poikkeuksena ps1:sen Vagrant Story, mikä on kylläkin aika kesy. Menee minulle.) Eniten tykkään peleissä juuri juonesta, joten en saa oikein mitään erikoista irti niistä. :/ Mutta KotOR voittakoon, huippu juoni, kivoja yksityiskohtia, paljon tehtäviä, mukava & helposti opittava hahmojenkehitys, UPEA dialogi ja kiva mahdollisuus mennä hyvälle tai pahalle puolelle. Ja kun vielä olen Star Wars fani niin kyllähän siinä voi olla ollakseen sitä pelattaessa. "I want to be on the Light side! Yes Master Jedi, I will do as you wish." (tuosta pelistä huomasin ettei minussa ole tippaakaan sadismia, mulle tuli suorastaan henkien asiaksi tehdä kaikki asiat oikeamielisesti ja hyvin. Heheh.) Harmi vaan ettei koneen tehot riitä vetämään peliä loppuun asti. *syvä huokaus* Jaa, milloinhan olisi uuden koneen vuoro? ^^

//
Ja Carth on kanssa aika söpö.
Purity, olet muuten aika ihana. Ja veit sanat suustani.

Unski
7.3.2004, 14:43:59
Tiukka kysymys, on noita sen verran tullu yritettyä. Perusteluja en nyt ehdi pistää, katsotaan jos huomenna ehtisin, mutta mielestäni joko Falloutit, Baldur's Gatet tai sitten suht. uusi Knights of The Old Republic. Ne perustelut sitten huomenna ;)

Zatyyr
12.3.2004, 14:13:25
Fallout 2. Ehdottomasti. Jos unohdetaan bugit, niin peli on juuri sellainen kuin kunnon c-roolipelin pitää olla.

Kakkoseksi tulee ADOM ja kolmoseksi Nethack.

Z-e-r-o
27.3.2004, 1:51:46
Kysymys nyt on vielä PC-roolipeleistä ? Noj.. Diablo 2 tai yksikään Blizzardin peli ei ole roolipeliä nähnytkään. Baldurs Gatet sun muut ovat sitä ehtaa tavaraa, NWN ja molemmat lisärit ovat myöskin varteeotettava vaihtoehto.

Itse pelaan kumminkin Final Fantasy XI ja mielestäni se on (mikäli tätäkään voi ihan roolipeliksi kutsua) paras PC-roolipeli tällä hetkellä.

ijikemushi
23.4.2004, 14:18:12
itse en luokittel Diablo 2:sta roolipeliksi. Siitä puuttuu kokonaan ne hahmojen roolit! Hahmot ovat vain hahmoja joillain ihan typerillä nimillä!
Fallout ja Fallout 2 ovat todella hyviä. Siinä hahmosi sentään saa persoonan, jos pelaa kuin minä ;) Vain netti peli puuttuu.
Elders Scroll 3:Morrowind on ihan kiva roolipeli. Nettipeli puuttuu myös tästä. Ilman netti mahdollisuutta peli ei elä niin pitkään.
Siksi Ultima Online on suosikkini. Varsinkin hyvällä roolipeli shardilla. Todella kattava kokemus joka kannattaa kokea jos on rpg fani. Vaikka mitä kävisi siellä se on kivaa kunhan se on hyvin roolipelattu.

josu
25.4.2004, 15:47:10
Taidanpa antaa ääneni Morrowindille lisäosilla höystettynä. Olen pelannut nyt jotain 2-3 päivää putkeen ja vielä mitään negatiivista ei ole tullut vastaan (jos ei nyt satunaisia kaatuiluja lasketa). Peli on todella laaja, tekemistä riittää ja hahmonluonti onnistuneesti toteutettu.

Fallout 2 voisi haastaa Morrowindin, mutta juuri tämä Post-Nuclear -homma vesittää koko pelin (lue: en tykkää sitten pätkääkään).

Jubei
25.4.2004, 18:15:50
Taidanpa antaa ääneni Morrowindille lisäosilla höystettynä. Olen pelannut nyt jotain 2-3 päivää putkeen ja vielä mitään negatiivista ei ole tullut vastaan (jos ei nyt satunaisia kaatuiluja lasketa). Peli on todella laaja, tekemistä riittää ja hahmonluonti onnistuneesti toteutettu.

Minun on kyllä aivan pakko yhtyä tuohon. Itse kun sain pelin lainaan, niin ajattelin että "kyllähän tuota voi kokeilla, mutta tuskin se mikään hyvä on. Mielikseni voin todeta että olin väärässä. Hahmon luonti on onnistununut todella hyvin ja maailma on AIVAN KÄSITTÄMÄTÖMÄN laaja. Paikkoja ja ihmisiä on sairaasti ja muutenkin enemmän kuin missään muussa näkemässäni. Kaikki on mukavan aitoa ja muuta vastaavaa. Itselläni on alkuperäinen ja toinen lisäosista lainassa. Kun palautan sen, niin ajattelin hankkia sen ja molemmat lisäosat. Itselläni on nyt 51 levelinen tappaja taistelija. Rahaa on hieman yli miljoona ja olet tutkinut joku 70% maailmasta. Ehkä ainoa huonopuoli tällä hetkellä on se ETTÄ KESTÄÄN EI OLE MITÄÄN VASTUSTA:P. Parhaatkin kuolevat muutamasta iskusta. No daedrig battle axe jyrää. Damage 1-80 chop.

cyberdog
24.5.2004, 9:41:27
Morrowindiä ei hakkaa mikään. Peli paras ominaisuus on että voin laajentaa sitä jatkuvasti mun alku peräinen pelin viemä tila on alle puolet siitä mitä mulla nyt on koneella kokeilin pelata koneella alkuperästä ilman pluk-in:eja niin siitä kartasta puuttu yli puolet paikoista missä oon tottunut käymään

Rurouni
31.5.2004, 9:02:47
Baldurs Gate 2. Ehdottomasti. Sen laajuus ja syvyys vieläkin hämmästyttää minua. Sen hahmot ovat hyvin kirjoitettuja, ja niiden välille syntyy romansseja pelin aikana. Dialogi on uskottavasti näyteltyä ja ensimmäiseen osaan nähden se on inhimillisen helppo.

Tässä osassa ei enää tarvitse jumittaa kahta viikkoa keräämässä xp:tä etanoilta, että voisi tapaa oravan.

Pissis
31.5.2004, 9:35:26
The Elder Scrolls III: Morrowind on aivan omaa luokkaansa mielestäni. Pelin parhaita piirteitä on sen liki rajattomat mahdollisuudet tehdä ihan mitä vain, noh ainakin melkein. Katsos eniten minua pännii tietokoneen RPG peleissä juuri niiden rajoitteisuus, joka ei paina Morrowindissä pätkääkään. Eli vihaan ennalta määrättyä juonta, koska kun olet vetänyt pelin kerran läpi tiedät jo pääosin mitä on tuleva, jos alat pelata peliä toista/useampaa kertaa läpi. Sen luulisi latistavan tunnelmaa uusilla pelikerroilla.

Ildjarn
6.6.2004, 10:00:37
Ehdottomasti Helbreath. Paremmalla grafiikalla varustettu runescape jaksaa aina viehättää. Ainoa ongelma on, että se ei nykyisin toimi tässä rakkaalla koneella jostain kumman syystä.

Joo ja runescape II on ehdoton peli. Sitäkin on ihan kiva mäiskiä. En varsinaisesti paljoa sitä pelaa, mutta kun on äärettömän tylsää, niin helpostikin menen pelaamaan.

Grove
6.6.2004, 10:00:39
No minä varmaan pelaisin koko ajan FFVII:tä koneella jos minulla olisi se mutta sanon nyt että se on paras tietokone roolipeli, koska olen pelannut sitä kaverini luonna tietokoneella ja omalla pleikkarilla kotona. (Pakko kyllä sanoa että se on pleikkarilla paljon parempi pelata)

Purity
8.6.2004, 16:14:42
Darkside

No minä varmaan pelaisin koko ajan FFVII:tä koneella jos minulla olisi se mutta sanon nyt että se on paras tietokone roolipeli, koska olen pelannut sitä kaverini luonna tietokoneella ja omalla pleikkarilla kotona. (Pakko kyllä sanoa että se on pleikkarilla paljon parempi pelata)

Juttu vaan on siinä, että FFVII ei ole roolipeli. Konsoliropeksi sen voi laskea, mutta kun roolipelin piirteitä siinä ei ole.

Ainakin ZuLie tuntuu selvästi puhuvan asiaa. Rispektit nousivat juuri ihan kamalasti. Star Wars: Knights of the Old Republic on paras roolipeli. Työntäkää ne bugiset nwn:nne ja muut jonnekin nurkkaan ja pelatkaa kotoria.

Kotorissa ei moninpelimahdollisuutta ole, mutta yksinpeli osaa viihdyttää varsin hyvin (sanoo eräs, joka on pelannut sen liioittelematta reilusti yli kymmenen kertaa läpi). Hahmot ovat ihania, maailma on ihana, taistelusysteemi on ihana, ja valomie.. eikun siis jedivoimat ovat ihania. Juoni vaikuttaa aluksi aika teennäiseltä, mutta sitten sitä huomaa että siinähän on syvyyttä. Ja tietysti se mahdollisuus Oikeasti vaikuttaa asioihin on hyvä juttu.

Nwn on kyllä myös ihan hauska, tosin ei se yksinpelinä jaksa viihdyttää. Alkuperäinen kampanja ja Undrentide on vedetty kertaalleen läpi, ja olen luonut mielettömän kasan hienoja hahmoja ihan muuten vain. Olen välillä tylsyydestä kärsiessäni yrittänyt yksinpeliä jaksaa, ja kerran taisin jopa päästä kolmanteen chapteriin alkuperäisessä kampanjassa, kunnes lopulta en enää jaksanut. Underdarkia taisin pelata yksin jonnekin kakkos chapteriin, ja sitten kyllästyin siihenkin. Tämä lisälevy oli paljon parempi kuin aikaisemmat kampanjat, koska yksinpelinä sitä jopa jaksoi jonkun verran.

Mutta niin. Kotor on ihana, kotor on jumala, kotor on maailma, kotor on elämä. Ja Carth on kanssa aika söpö.

Kotor ->

Bahis
21.6.2004, 14:35:31
Ihan selvästi multa menee johtoon SpellForce: The order of Dawn...
En osaa arvostella mutta mä jäin siihe niin kovin koukkuu että ette voi uskoo!
Paras roolipeli/strategia(se on niiden yhdistelmä) peli mitä oon pelan.
Baldurs gatet on ihan hyvii kanssa.
Jos saan FF XI:n nii sitte se.

PS2:lla joku Final Fantasy.

Evil Zack
23.6.2004, 19:55:00
Humppatirallaa. Paras RPG mitä nyt on tullut pelattua taetaapi olla NeverWinter Nights ja BG2 hyvänä kakkosena. Tulipahan joskus Fallouttejakin testattua luokkakaverilla, aivan upeita pelejä!

Diabloja ei voi hyvällä tahdollakaan kutsua ropeiksi... Puhdasta fantasia hack n' slashia sanon minä. Hyviä pelejä ovat tottakai, mutta eivät ropeja...

Sanctio
4.7.2004, 13:05:43
Diablo 2 on tällä hetkellä paras, koska siinä ei todellakaan tekeminen lopu, jos vain jaksaa välillä jauhaa yhtä ja samaa, mutta asian korjaa muut puolet.

Sacredia en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta se saattaisi hyvinkin voittaa Diablon.

sotajumala
6.7.2004, 12:56:29
Äänestin fallouttia, syy on näennäinen vapaus, laaja maailma (kakkosessa), roisi huumori ja uskottava maailma.

olen samaa mieltä, ja en malta odottaa sitä milloin siitäkin tuleese kolmonen ja falloutistahan tulee nettipeli kuullemma :D

Narche
6.7.2004, 15:17:30
Vastaan The Elder Scrolls 3: Morrowind. Pelimaailma lisäosineen on huikean iso, eikä tekeminenkään ihan äkkiä lopu. Hahmonsa voi luoda vapaasti eri roduista, ja pelaaja voi tehdä (melkein) mitä tahansa. Pelissä on myös suhtkoht hyvä grafiikka ja eeppinen musiikki. Vain nettipeli puuttuu.

Diablo 2 on tällä hetkellä paras, koska siinä ei todellakaan tekeminen lopu, jos vain jaksaa välillä jauhaa yhtä ja samaa, mutta asian korjaa muut puolet.
Onko Diablo 2 roolipeli?

Darkoth Windark
25.7.2004, 17:46:49
Ehdottomasti Elder scrolls Morrowind, syitä: vapaus, hahmonluonnin paremmuus, voit tehdä sellaisen hahmon kuin haluat, hahmonkehitys

Leon
25.7.2004, 21:55:16
Kyllä varmaan Diablo 2:sen kannalle tässä asiassa käännyn. Pelissä on paljon aseita ja vihollisia ja vaikeus asteetkin on tehty hyvin. Loparit ovat jokseenkin hyvin tehty. Ainoastaan Rogue Encampmentin lopari (oliko se nyt Andariel?)
on liian helppo jokaisella vaikeus asteella. Loistava mahdollisuus pelata netissä muitten ihmisten kanssa pidentää pelin elinikää... Toisaalta kyllä tähänkin peliin lopulta kyllästyy.

Enään minä en tietokoneella pelaa mitään. Tietenkin odotan innolla Diablo 3:sta jos semmosta on tulossakaan.
Tietääkö joku muuten onko se tulossa edes jossain vaiheessa? Vaikka tuo ei tähän ketjuun kuulukkaan, voi kai sen kirjoittaa tässä samassa yhteydessä ;).

PS. Ja muuten, kyllä minusta D2 muistuttaa enemmän roolipeliä kuin mitään muuta. Mutta päätelkää mitä tahdotte.

Nalis Aren
26.7.2004, 11:09:25
Kyllä varmaan Diablo 2:sen kannalle tässä asiassa käännyn. Pelissä on paljon aseita ja vihollisia ja vaikeus asteetkin on tehty hyvin. Loparit ovat jokseenkin hyvin tehty. Ainoastaan Rogue Encampmentin lopari (oliko se nyt Andariel?)
on liian helppo jokaisella vaikeus asteella. Loistava mahdollisuus pelata netissä muitten ihmisten kanssa pidentää pelin elinikää... Toisaalta kyllä tähänkin peliin lopulta kyllästyy.

Enään minä en tietokoneella pelaa mitään. Tietenkin odotan innolla Diablo 3:sta jos semmosta on tulossakaan.
Tietääkö joku muuten onko se tulossa edes jossain vaiheessa? Vaikka tuo ei tähän ketjuun kuulukkaan, voi kai sen kirjoittaa tässä samassa yhteydessä ;).

PS. Ja muuten, kyllä minusta D2 muistuttaa enemmän roolipeliä kuin mitään muuta. Mutta päätelkää mitä tahdotte.

D2 on liian helppo. Et tarvitse kuin kohtuulliset tavarat pallalle ja tämä rökittää kenet vain missä vain (tosin ei duel). Jos taas saat todella hyvät kamat palalle (enigma jne. hotot cta.) on tämä myös "mahdoton" voittaa dueleissa. Life on noin 2,5k ja dmg 14k ei siinä paljo oo kenellekää sanomista ku telee siihen vieree että näin ja ladder kusee!

ManGa
12.8.2004, 15:25:16
No en oo monia pelannu, mutta ääneni meni Baldur's Gatelle.
Diablo 2 on myös mahtava. Ja siinä ne kaikki PC-roolipelit joita oon pelannu tais ollakin... &nbsp;:shy:

Pyh et edes tiedä mikä on roolipeli..(koneella)
Diablo 2 on yksin kertaisesti toimintaa aja seikkalua.
Omani roolipeli lemppari on Never winter nights,Ice Wind dale ja sitte morrowind3 jota en sanoisi roolipeliksi. :cool: :cool:

Dark Mage
13.8.2004, 10:35:30
Monia tietokoneroolipelejä olen kokeillut (Baldur's Gate, Fallout ym...) ja pääsin sellaiseen lopputulokseen, että Neverwinter Nights on paras roolipeli (niin konsoli- kuin PC:kin). Mielenkiintoisia hahmoja ja dialogia, eeppistä musiikkia ja paljon pelattavaa, mitä muuta täysiverinen PC-roolipelaaja voi toivoa?

Neverwinteriin tutustuin ihan vahingossa vieraillessani Luleåssa. Sieltä sitten löysin Neverwinter Nights: Gold Edition -paketin, joka sisälsi emopelin ja Shadows of Undrentide-lisäosan. Varsinaista emopeliä on pelattu jo monta viikkoa, lisäosaa en ole vielä asentanut tilanpuutteen takia.

Aerthos
14.8.2004, 19:33:14
Heheh. Minusta otsikko on huvittava. :D (En tiedä olenko seonnut täysin, mutta kuitenkin) 'Paras tietokoneroolipeli tietokoneella'. Kai se on selvää että 'tietokoneroolipeli' on tietokoneelle? :D Nojoo, anteeksi. Asiaan...

Mielestäni paras on Fallout 2.
Ja toinen hyvä on Baldur's Gate: Shadows of Amn (tai joku sellainen)

Viesti oli aika lyhyt, mutta en ehdi kirjoittaa kommentteja. Sry.

Finnishing_Rain
21.8.2004, 12:10:58
Mun äänet menee kyllä ilman muuta Diablo kakkoselle ja Fallouteille. Falloutit on peleinä paljon parempia (isot ja vapaat maailmat, paljon tekemistä yms.), mutta D2:sen arvoo nostaa battle net aikas paljon. Sen takia tasapeli. =)

Critis
21.8.2004, 17:42:40
Mielestäni paras tietokoneroolipeli on Baldurs Gate 2 Shadow of Ams koska se on ainoa tietokoneroolipeli josta pidän pelattavuus on helppo sun muut sydeemit. Muut pelaamani pelit ovat olleet joko liian vaikeita tai sitten en vaan tykännyt niistä. Eli kyllä se vaan on BG2 tietokoneroolipelien kunkku.

ascalon
7.9.2004, 16:41:50
BG 2 lisäosineen on kyllä aivan jumalattoman hyvä, ei siitä mihinkään pääse. Myös Knights of the Old Republic on erinomainen, mutta kyllä BG 2 on paras rope tietokoneelle nyt, aina ja ikuisesti. Laaja hahmokatras ja valtavasti tehtävää, sekä uskomattoman paljon erinäistä krääsää. Kuusi jätkää porukassa takaa neemmän säätövaraa kuin KotORissa ja muutenkin jälki on parempaa. Mitä nyt satunnaiset reitinhakuongelmat herättävät tahatonta hilpeyttä ja harmaita hiuksia.

WWWWolf
26.9.2004, 23:02:36
Paras CRPG nyt, aina, ikuisesti, kaikkialla:

Ultima VII: The Black Gate + Forge of Virtue.

Otetaan yksi hieman kliseinen yleistarina ("Paha örmö uhkaa maailmaa!") jota ei onneksi tarvitse paljoa edes ajatella.
Otetaan juonenkäänteitä jotka eivät kertakaikkiaan tunnu alkuunkaan kliseisiltä. (organisoidun uskonnon ongelmat, erilaisten filosofioiden kohtaaminen, julmia murhamysteereitä, ja ongelmia joiden ratkaisuja ei takuulla ole nähty missään muualla :) )
Lisätään yksi todella laaja ja saumattomasti tutkittava pelimaailma, jonka historiaa on vatvottu jo useamman pelin ajan.
Otetaan kerta kaikkiaan legendaarisimmat ja eeppisimmät taika-aseet, mitä missään pelissä on nähty, piste. Musta Miekka hakkaa kaikki muut aseet miljoona-nolla ilman mitään epäilystäkään, ja mikään muu pelisarja ei uskaltaisi kelpuuttaa huostaansa Turmion Kuokkaa(tm). :)
Ja sekoitetaan vielä mukaan yhden illan goottiooppera joka hakkaa Veren Vangit ja The Crowin. Ja kaikki Dracula-filmatisoinnit. Päivälliseksi. Salaatin päällä. Eikä tee tiukkaa.

Ultima VII on ollut minulle se roolipeli, joka kaikkein eniten tuntuu roolipeliltä. Hankala selittää, mutta peli inspiroi tekemään sellaista, mitä pelintekijät eivät ehkä kuvitelleet tehtäväksi, tai se inspiroi ajattelemaan sellaista, mitä ei pelissä edes ollut. (Kun harppoo ulos pimeästä kaivoksesta, vetää silmät sirrilleen kovassa auringonpaisteessa; kun juuttuu liikenneruuhkaan, voi jo kuvitella itsensä ärjymässä vastaantulijoille...) Tätä helpottaa vielä avainsanapohjainen dialogi; pelaajahahmon oikeasti lausumat vuorosanat voi kuvitella miksi haluaa.

Kesti Morrowindiin asti ennen kuin kukaan edes pääsi lähelle samaa immersion tasoa 3D-peleissä, joskin Morrowindin oma maailma ja pelin pointti on varsin puiseva verrattuna Ultimoihin - hyvä peli se silti on, tosin. (Ultima IX oli jo 3D-peli, mutta omasta mielestäni niin käyttöliittymä, maailma kuin juonikin olivat aika kolkkoja nekin. Toivottavasti Morrowindiin pohjaavat Ultima-fanremaket onnistuvat paremmin.)

Shiloh
6.10.2004, 21:40:34
Mielestäni paras roolipeli on Lionheart - Legacy Of The Crusader
Eli siis Fallouttien ja Arcanumin (Ihan älyttömän hyviä pelejä) tekijöiltä uusi roolipeli. Lionheart tapahtuu 1500 -luvun Euroopassa johon on sekoittunut menneisyyden tapahtumien takia taikuutta, goblineita, demoneja ja sen sellaista. Leonardo Da Vinci pelastaa pelaajan orjakauppiailta ja kertoo tämän olevan Rikhard Leijonamielen jälkeläinen. Tästä alkaa perinteinen maailmanpelastusretki.

Lionheart on roolipelinä aika peruskamaa. Hahmonkehitys on samanlainen kuin Fallouteissa ja Arcanumissa eli hahmoluokaton, joka on hyvä asia sillä siten hahmosta saa juuri sellaisen kuin haluaa. Myös aivan mahtavat perkit ovat mukana. Tosin ilman hauskoja kuvia.

Lionheart on hyvä peli. Tosin moitteen sanojakin löytyy. Liian iso alaruudun paneeli peittää kolmasosan näkymästä. Kokoruuden toiminto on, mutta keskustelujen ajaksi paneeli pomppaa esiin eikä mene automaattisesti takaisin.
Seuralaiset ovat varsin tymiä, joille voi antaa vain käskyjä tyyliin: "Seuraa" ja "Jää tähän". Ei se sinällään haittaa ainakaan minua, koska en muutenkaan pidä roolipeleissä mukana roikkuvista tomppeleista.
Loitsut ovat sitä peruskamaa mitä roolipeleissä aina on. Salamat, tulipallot, jäämyrskyt ja kuolleiden manaaminen. Käytetty idea, mutta toimii yhä.

Pelissä vastaan tulevia tehtävät ovat hyviä ja niitä on paljon. Tehtävien aikana tavataan menneisyyden kuuluisia henkilöitä. (Galileo Galilei, Cortes).
Pelattavaa on varsin paljon eikä minulla ole ainakaan vielä iskenyt kyllästymistä
(36 pelituntia takana).

Varsin tyytyväinen olen tähän peliin. Suosittelen kaikille. Player Onesta löytyy kahdeksan euron hintaan.

Miksi ihmeessä minä sain tämä kuulostamaan jonkinlaiselta peliarvostelulta?
No ihan sama...

vegeta
21.10.2004, 17:36:10
Paras peli on ylivoimasesti Diablo II+ Lod. Sopivan yksinkertaista, eli ei niin "raskasta", kuin esimerkiksi Baldur's Gate 2 on. Peliä jaksaa aina pelata eteenpäin, mutta yleensä peliin kyllä tympiintyy aika äkkiä, ainakin jos sitä rupeaa pelamaan yksinään. Hahmoissa on sopivasti vaihtelua kaikki (7) hahmoa ovat siis kyvyiltään ja käytöltää erilaisia ja niillä on vielä lukemattomat eri "tyylit" pelata, baballa esimerkiksi, Double sword, Maul, Throw jne.

fireboy
4.11.2004, 14:21:33
Heroes III on oikeastaan mun suosikkini, koska siinä on hyviä taikoja, roolihahmot hyvän näköisiä ja hankaluus joskus hyväkin. Joitakin kohtauksia en ymmärrä, eli vaikeusastetta on vähän säädettävä vielä.

Island of Fire on yksi esimerkki: pitäisi tuhota kaikki monsterit viidessä kuukaudessa, joka on lähes mahdotonta ( paitsi ehkä silloin, kun on paljon jeesajia Travernista löydetty ).

Inferno taika on aika hyvin tehty, joka on myös pelin paras taika, mutta se häviää Heroes II:n Armagedoon taialle.

Hankalaa siitä tulee silloinkin, kun pitäisi joko lisätä tuhovoimaa ukkeleille oppimalla Attack Skill 1+ tai lisätä ukkeleille suojausta kovien iskujen varalta oppimalla Defense Skill 1+, vaikka oikeastaan se on hyvä homma.

Suurin ongelma ( sekä pelin haastavin ) on tietokone vastukset, jotka saavat ihan noin vaan parhaimpia ukkeleita itselleen tekemättä mitään. Warlords jakso on ainakin pahin: sinä vastaan kaheksan muuta konetta.

Mutta se on siltikkin paras: haastavuus, 3D grafiikka, ukkelit, taiat, paikat, joissa pystyy lataan maksimilleen Spell Pointteja, aloituspaikan valitseminen ja iso määrä rahaa + Travern.

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIISOT :rispekti: TIT HEROES 3:N TEKIJÖILLE!!!!!!!!!

ascalon
20.11.2004, 16:03:59
Infernoko Heroes III:n paras taika? Ihan näppärä aluevaikutteinen hyökkäystaika vaan ei enempää. Aika turhakin. Jos hyökkäystaikaa kaipaan, se on joko Chain Lightning tai iki-ihana Implosion. Ja lisäksi pelissä on monia reippaasti kätevämpiä taikoja kuten vaikkapa Haste, Slow, Blind sekä omasta mielestäni pelin paras taika eli Town Portal. (Ilman Expert Earth Magicia ei kyllä ole mitää hyötyä tämän käyttämisestä.) Prayerkin on mukavan yleisnäppärä.

Val
3.12.2004, 14:35:58
Sanoisin, että Vampire The Masquerade Bloodlines. Pitkästä aikaa lostava roolipeli, jossa hahmon valinnalla ja kehittämisellä on pelillistä merkitystä. Hyvällä puhujalla voi selvitä monesta paikasta tai vaihtoehtoisesti voi hyvällä taistelijalla hakata tiensä läpi esteiden. Paljon erilaisia sivutehtäviä ja hyvin kirjoitettu juoni nostavat pelin arvoa huomattavasti. Uudelleen peluu arvoa löytyy sillä eri klaaneilla on erilaiset kyvyt, vahvuudet ja heikkoudet.
Pelin miinus tulee sen bugisuudesta, mutta troika on ilmeisesti tekemässä patchia kovaa vauhtia.

Outraider
3.12.2004, 16:55:49
Kyllä se on Neverwinter nights lisäosineen. Jos siis ihan roolipeliä pelataan. Se vain on niin loistava, ja viralliset kampanjat ovat kaikki todella laadukkaita. Mutta, minä olen taas semmoisessa tilassa, että en osaa sittenkään päättää onko se todellakin se paras. Muita hyviä ovat Fallout 2, Arcanum, Morrowind ja Islands of myth (MUD).

Sitten otan minäkin kantaa Heroes III-paras taika, ja taas tulee monta: Slow kun on mastery, Blind aina, Bless aina, Frenzy aina, Berserk aina ja varsinkin masteryllä (tämä on se paras taika) ja force field masteryllä. Jos vahinkoa tahtoo, niin lightning bolt ja chain lightning. Muita hyödyllisiä sitten ovat town portal, dimension door ja visions, muut sitten ovatkin aika turhia. no cure ja haste.

//Ettepä muuten kaikki tiedäkkään, että World of warcraft on se paras. Mutta odottakaa vain, kyllä tekin retailin tullessa huomaatte.

Faust
4.12.2004, 11:39:29
NWN + SoU + HotU

Aivan mahdottoman hyvä yhdistelmä. Kampanjat ovat mielenkiintoisia ja niitä jaksaa pelata, mutta pääpaino on mielestäni nettipelaamisessa. Melkein joka osa-alueella loistava, mutta taistelusysteemi kaipaisi hieman viilausta.

Pelin 'säännöt' perustuvat virallisiin Dungeons & Dragons 0.5-RPG-sääntöihin, joten yksityiskohtia riittää. On esimerkiksi mukava tappaa Pit Fiend kun muistaa surmanneensa sellaisen viimeisimmässä D&D-sessiossa. Tutut classit, aseet ja taiat ovat mukana NWN:ssä.

Jannec
3.1.2005, 18:23:39
Final Fantasy XIII pc:llä koska tykkäsin pelistä ... hahmot kivoja, tarina jännittävä ja hienoja aseita. Vierähti paljon aikaa tämän pelin parissa ja voisin jopa mennä uudelleenkin läpi vaikka jo olen kymmenisen kertaa läpi takonutkin. Vihollisista ei ole myöskään pahaa sanaa, loistava paketti. Kannattaa pelata joka ei ole pelannut.

#onko tarpeeks hyvä vastaus kun edellinenkin poistettiin?
en kyl nähnyt mitään ihmeempää poisto syytä, kun muittenkin vastauksia kattelen :/

EDIT: juu sori sori ja sori .... typoja tulee väsyneenä. Tarkoitin VIII ;D

Jónsì
20.1.2005, 17:19:11
Juuh, eli voitaisiinko Sims laskea roolipeliksi?

Ja mistä tuon FF VIII:n voisi löytää? (Pc:lle?) Kun ei ole kertaakaan kävellyt vastaan. Ja oliko se seiska vai ysi joka julkaistiin myös tietsikalle? Nettikauppaa yms? (Google ei ystäviini lukeudu, enää)

[No joo, spammi siitä tuli, mutta kun en ole pelannut tietsikalla roolipelejä (haluaisin kyllä), mutta jos noihin kysymyksiin saisin vastauksen niin aivan rauhassa viestin saa poistaa (ja toki muutenkin)]

Ser0xi
2.2.2005, 16:10:51
Omasta mielestäni se paras roolipeli tietokoneelle taitaa kuitenkin olla se legendaarinen Fallout 2. Mitä nyt noita aikaisempia viestejä tuli lueskeltua niin ihan hyvin siellä oli jo pelin parhaat puolet perusteltu, että turhaan niitä tässä enää kertaan :]

Ja mistä tuon FF VIII:n voisi löytää? (Pc:lle?) Kun ei ole kertaakaan kävellyt vastaan. Ja oliko se seiska vai ysi joka julkaistiin myös tietsikalle? Nettikauppaa yms? (Google ei ystäviini lukeudu, enää)

Tietokoneelle löytyy FFVII ja FFVIII. Itseltäni molemmat pelit löytyvät, mutta häpeäkseni joudun myöntää niiden olevan piraatteja, koska niitä on erittäin vaikea löytää nykyään alkuperäisenä. Jos niitä kuitenkin kovasti halajaa niin ehdottaisin esim huuto.netin kaltaisia paikkoja, joissa niitä saatta hyvällä onnella löytää käytettyinä.

Loial_89
2.2.2005, 16:26:12
Noh niitä löytyy ku ottaa Forgotten realmi peli... :D esim icewinddale2

1:stä Perhana en jaksa ostaa ku sen saa vaan sellasena collection pakkauksessa missä tulee jos icewinddale 2 mukana... :prkl:
Sit muit : Diablo1 ja 2 , fallout1 ja 2 ja sit on ff7 oli aika hyvä koneel... Might and magic Vii ja VI oli ihan ok roolipeli RPG pelejä. en oo kokeillu viel IX... Dungeon siege on aika jees.... neverwinternights lisä osineen...

TYKKÄÄN ROOLIPELEISTÄ ja STRATEGY PELEISTÄ KOSKA NE OVAT MAHTAVIA JUONeltaan ja pelattavuudeltaan!! löytyy kaikkea! "kaikissa peleissähän kyl on valittamisen varaa mutta kyl mä sanon että FORGOTTEN REALM ja BLIZZU tekee hyvii Roolipelejä...

ja on tuskaa odottaa DUNGEON siege 2 :sta(huhu 2005) ja Diablo 3:sta ( mikäli tulee)... noh kyl roolipelit ovat ihan 1 luokkaa! :D

Sir Edmund
30.3.2005, 18:11:23
En ole hirveästi roolipelejä tietokoneella pelannut, mutta ihastuin heti Icewind Dale 2:een, sen helpon ja sujuvan D&D -pelimekaniikan takia. Kaikilla osa-alueilla vähintään kohtalainen, juonikin on sentään kohtuullinen ja vauhti on tarpeeksi nopeaa ja taistelut täynnä toimintaa. Pesee ylivoimaisesti esimerkiksi Baldurs Gaten, joka oli liian hidastempoinen ja taisteluissa ei saanut koskaan mitään aikaan. Icewind Dale 2 on kaiken kaikkiaan onnistut D&D käännös tietokoneelle ja suosittelen sitä kaikille D&D -tietokonepelejä pelanneille.

Lord JF
23.4.2005, 11:17:15
PC ropeista suosikkejani lienevät Baldurs Gate ja Knights of the Old Republic, koska molemmissa on paljon tekemistä ja hyvin kehitetty juoni ja hahmot.
Niin juu onhan se FFVII kanssa tietsikalla, vaikka en olekaan PC versiota pelannut niin voinen laittaa sen silti tähän listalle.
Kun joku muuten ihmetteli mitä FF:iä on PC:llä niin VII ja VIII ovat ja IX on kuulemma tulossa.

Zenes
29.4.2005, 19:42:32
Kun joku muuten ihmetteli mitä FF:iä on PC:llä niin VII ja VIII ovat ja IX on kuulemma tulossa.

Mitäh? YSI tulossa PC:lle. 0.O Pitäneekö paikkaansa. Vai onko tuo typo, että siinä pitäisi lukea XI. Nimittäin FF yksitoistahan on (kuten kaikki tietävät) nettiroolipeli, joka on jo ilmestynyt PC:lle että PS2:lle.

Googlettamallakaan en löytänyt minkään näköistä uutista IX:n PC:lle tulosta. Eli tuskinpa pitää paikkaansa.

VII ja VIII on toki olleet jo pitkään PC:llä.

Noh, jos nyt vastataan itse ketjuunkin. Itse tykkään KoTOReista. Molemmat ovat erittäin hyviä. Pelattu pariin kertaan läpi molemmat. Myös Baldureita olen kokeillut, mutta ei vaikuttanut hirveän hyvältä. Samat sanat Diabloille.

Nettiropeista erittäin hyviä on ehdottomasti Ultima Online. Tätä pelasin joskus hieman, ja erittäin kiva peli sinäänsä, mutta tähän(kin) kyllästyy. Toinen erittäin hyvä nettirope on World of Warcraft. Todennäköisesti parempikin kuin UO, mutta en ole itse tätä peliä päässyt pelaamaan. Kuullut vain...

Lord JF
29.4.2005, 22:10:57
[QUOTE=Zenes][OFFTOPIC]
"Mitäh? YSI tulossa PC:lle. 0.O Pitäneekö paikkaansa. Vai onko tuo typo, että siinä pitäisi lukea XI. Nimittäin FF yksitoistahan on (kuten kaikki tietävät) nettiroolipeli, joka on jo ilmestynyt PC:lle että PS2:lle."

" Eli tuskinpa pitää paikkaansa."

Kyllä siinä ihan YSIÄ tarkoitettiin oli kuva kannestakin, mutta kyseessä oli vasta suunnitelma IX:n tulosta PC:lle eli tuskin asiasta vielä pahemmin kuullaan lähiaikoina. En nyt valitettavasti muista kyseisen sivun osoitetta, mutta kyllä ainakin minä sitä ainakin ihan luotettavana lähteenä pidin.

josu
2.5.2005, 21:10:33
Niin sen täytyy olla. Se Paras tietokone-RPG on Morrowind + Tribunal + Bloodmoon sekä soppaan lisättynä joukko sekalaisia modeja (grafiikanparannusta, pelimekaniikkaa, uusia asioita ja sen sellaista).

Maailma on aivan jumalattoman iso ja laaja, hahmonkehitys ja valinnanmahdollisuudet kunnossa sekä erilaisia tehtäviä vaikka muillekin roolipeleille jakaa. En ole tätä peliä vielä hirveän pitkälle pelannut, vaikka olenkin omistanut perus-Morrowindin jo parisen vuotta, mutta nyt kun uudestaan aloitin olen ollut täysin koukussa. Itse kun en pahemmin noista D&D:n pohjautuvista ropeista (BG2 + Throne ja NWN, vaikka molemmat omistankin) ole niin innostunut, mutta Morrowind niistä poikkeavana iski ja lujaa. Tietysti Elder Scrollseja vaivaava tietty pelimaailman staattisuus kolauttaa immersiota nuijalla päähän, mutta jos mielikuvitusta riittää ja osaa eläytyä, niin Morrowind tarjoaa melkein loputtomasti pelattavaa.

Ja kuten Nnirvi sanoi Pelit -lehden arvostelussa: "Ennen pelattava loppuu oikeasta maailmasta kuin Morrowindista."

The Noob
7.5.2005, 22:05:44
Niin, tuli mieleen että mistäköhän voisi saada tuon UltimaOnlinen levykkeen?
Kun olen kuullut että ihan hyvä rope voisi olla.

Asiaan: Ite tykkään RuneScapsta. No en nyt niin paljoa enää mutta kyllä sitä tuli pelattua ja siinä vierähtikin pari kuukautta. Nyt oon jo vähän kyllästyny kun on jo 61 lvl ukko ja skillit ihan kohtuu hyvii.

Ois todellakin kiva kokeilla tota UO:ta (UltimaOnline) Pistä PM:mää tulemaan jos keksit paikan, josta voisin saada ton levykkeen. Kaveritkin on ihan toivottomii. :eh:

'Jecht'
21.5.2005, 9:40:38
No FF:t tietenkin ovat hyviä. mutta sitten jos otetaan MMORPG peleistä niin ehdottomasti Guild Wars!

Guild Wars:in idea hyvä. Kokeilin ilmaista Beta versiota ja oli loistava. Nyt olen suunnitellut tuon kokoversion ostamista. Hintahan on vain vaivaiset 50 ¤(pelille kyllä aika paljon). Pelistä vieläkin paremman tekee se että ei siinä ei ole kk maksuja. Maksat vain pelin kassalla ja peli voi alkaa. :cool:

Tätä peliä suosittelen ehdottomasta kaikille.
-------------------
Owned by FF8 Guru.

Sarutobi
8.6.2005, 18:22:32
Noh ff8 oli ihan hyvä, Mutta paras on/ollut The 1 and only: Morrowind: The elders scrolls 3

Siis tämän parempaa roolipeliä koneella, ei voisi oikeastaan olla ( GW liippaa läheltä, mutta en usko että sitä voi luokitella ns. "tietokoneroolipeliksi") Morrowindin maailma on niin iso, että *huh huh* grafiikka on upeaa, vaikka kyseessä on suht.koht vanha peli. Tutkittavaa löytyy ja jättää uudelleen pelattamisen arvon.

Mutta suurella innostuksella odotan Elder scrolls 4: oblivionia

Adray
8.6.2005, 22:44:25
Minuun Morrowind ei oikein iskenyt... en tiedä, en vain pidä siitä kun tyypit vain jököttävät paikallaan ja latelevat turhan pitkää linjaa. Jokaisessa keskustelussa menee liian kauan, jos haluat saada niistä kaiken irti.

Ai niin, se paras tietokoneroolipeli. Tähän asti paras on ollut Guild Wars. Addiktoiva ja käyttäjäystävällinen paketti. Questit hankitaan yhdellä napin painalluksella ja taistelut nopeita ja ne riippuvat täysin pelaajasta. Hyvä peli, suosittelen kaikille.

Fatal
17.7.2005, 15:13:31
noh.. tähänastisista kyllä guild wars. 1. ei kuukausimaksua(suuri asia minulle) 2. taistelut nopeita 3. aloittelijaystävällinen, mutta haastettakin löytyy 4. PvP toimii loistavasti, ja nykyään hahmoja voi kehittää PvP:nkin avulla 5.levelit eivät ratkaise koska max. leveli(20) on PAKOSTI saavutettu kun päästään kunnon PvP areenalle, eikä pienemmilläkään areenoilla parin levelin ero haittaa 6. 6 "ammattia" joissa kussakin valtava määrä taitoja(no eihän se 6 mikään valtava luku ole mutta..) 7. kiltasysteemi sekä kiltaladderi toimii 8. jokaviikkoiset updatet(kohta tulee lisää pelattavia paikkojakin)

en voi kylläkään WoW:iakaan haukkua.. en vain ole päässyt kokeilemaan vaikka haluaisinkin kk maksun takia.

Dimish
17.7.2005, 15:31:49
no kaikista paras on kyl
WORLD OF WARCRAFT!!!!
1.8 rotua
2. 2 puolta (alliancet ja hordet)
3. paljon pelaamista
4. 9 classia (voit valita oletko hunteri, warriori mage jne)
5. koulutus tarpeeksi haasteellista, muttei liian (mitä nyt pitää vuosi pelata et tulee leveu 60) (no, on se minulle, kun saan pelata 15 minuuttia päivässä veljeni takia)
6. lukemattomia profession yhdistelmiä (mining ja engineering, mining ja black smithing ja kaikki muutkin )

freya™
29.7.2005, 11:00:53
Hmmm, paras rope PC:lle, ilman että otetaan noita MMORPGeja mukaan on aivan ylivoimaisesti Neverwinter Nights +lisälevyt: Shadows of Undtrentide ja Hordes of the Underdark. Jaa miksikö, noo mun mielestä se on erihyvän näkönen, en siis ole mikään vanhanliiton BG pelaaja... Se on hyvin toteutettu: Hahmot/hahmonkehitys, kontrollit, Skillit. Se ei myöskään oo mikään liian buginen ja pyörii loistavasti huonommallakin koneella. Tarina on myös loistava kaikissa, en kylläkään ole pelannut lisälevyjä läpi, ainakaan vielä. Kaikin puolin mahtava, allekirjoittaneen mieleen!

EDIT:

Nooh, voishan tähän nyt sitten näin jäkikäteen editoida TES IV: Oblivionin. On mahdottoman mallikas peli!

NWN 2:sta odotellessa!

ascalon
29.7.2005, 11:44:29
5. koulutus tarpeeksi haasteellista, muttei liian (mitä nyt pitää vuosi pelata et tulee leveu 60)

Tasolle 60 vuosi? Ei kyllä. Kyllähän servereillä liikkui jo ihan pirusti lvl 60 porukkaa kun huhtikuussa aloitin. Serveri oli satuttu avaamaan helmikuussa. Onhan tuo helvetin hyvä peli, ei voi mitään.

Irethia
5.8.2005, 13:20:26
Paras roolipeli tietokoneella on ehdottomasti Morrowind. Sen pelattava alue ja kiltojen -sekä muiden yksittäisten tehtävien summa on niin laaja, että uskaltaisin ehkä väittää, ettei kukaan (pelintekijöitä lukuunottamatta) tiedä ihan kaikkia tehtäviä / maankolkkia.
Morrowind plus BloodMoon plus Tribunal ovat yhdessä niin hyvä paketti, että tietokoneen ääressä tulee istuttua pahimmillaan :) yli 12 tuntia putkeen.
Mikään peli ei tietenkään ole täydellinen, ja kyllähän Morrowindissakin huonoja puolia on. Yhdyn esimerkiksi Adrayn mielipiteeseen hahmojen paikallaanolosta ja hirveästä tietojen tinkaamisesta. Nykyään käyn automaattisesti kaikkien eteen tulevien hahmojen "tietolistan" (en parempaa nimeä keksinyt ;D ) läpi.
Myös pitkät välimatkat ärsyttävät joskus.

Mitähän The Elder Scrolls 4: Oblivion pitää sisällään =) ?

Shikyo
5.8.2005, 14:24:28
5. koulutus tarpeeksi haasteellista, muttei liian (mitä nyt pitää vuosi pelata et tulee leveu 60)

Repesin. :D Ennätys taitaa olla 7 päivää että joo. (/played, UD MAGE)

Niin sitte itse asiaan. Paras rope taitaapi olla Jagged Alliance 2, heti wowin jälkeen mutta en tiedä lasketaanko wowia edes ropeksi? Enkä kyllä tiedä lasketaanko Jagged Allianceakaan kyllä ropeksi? Mutta joo. Pelissä on paljon tekemistä ja peli on addiktoiva jne.

Feamor
11.8.2005, 14:05:01
Tästä parhaasta topesta tietokoneelle, tulee ekana mieleen Baldur's Gate 1. Pelissä on aivan loistava juoni ja peli etenee nopeatempoisesti juonen mukana, eikä oo turhan paljon kaikkia sivutehtäviä, joita BG2 on tungettu aivan käsittämätön määrä. Pelin hahmonkehitys on haastavaa, en ole koskaan saanut hahmoja täysille tasoille, mutta ei siitä sen enempää. Pelissä ei ole liikaa ylivoimaisia aseita, mitä monissa ropeissa on tiputeltu turhan moneen paikkaan, näin tehden pelistä suhteellisen helpon (esim. BG2).
Fallout 2 kaikki aina kehuu, mutten itse ole koskaan päässyt sitä läpi, koska se sekoaa johonkin kohtaan joka pelikerralla. Kaveri sano, että siihen pitäis kai hakee joku patchi, mutta en tiedä jaksaako sitä pelata kuitenkaan. =) Morrowindia on myös tullu kaverilla tahkottua, mikä on ihan mukavaa ajanvietettä ja kuten täällä jo ollaan sanottukin, niin maailma on valtava ja tekemistä riittää pidemmäksikin aikaa. Itse en kyllä ole tässä pelissä kovin hyvä, enkä ole juonessa onnistunut pysymään sitten alkupaikan jälkeen.

Kaiowas
11.8.2005, 16:36:45
Minun suosikkini on ja tulee aina olemaan Diablo 2. Sitä peliä on tullut tahkottua niin paljon että huh huh. Pelkästään timanttien metsästämiseen olen tuhlannut kymmeniä tunteja. Muistan että jonkun pelin parhaimman aseen tai armorin sai niin että siihen tarvi olikos se nyt superior timanttiin 6(kaikki värit) ja superior timantteihin tarvitaan 6 heikompaa ja niihin 6 heikompaa...eli aika monta timanttia tarvitaan. En ole vieläkään saanut...tosin en ole taas pitkään aikaan pelannut.

IronHeart
26.8.2005, 21:42:43
Pakko kyllä sanoa että paras roolipeli tietokoneelle on kyllä alkuperäinen Diablo, ja sen jälkeen heti tulee Guild Wars.
Perustelut:
Diablo: Yksinkertainen, ja haastava, ei liian helppo roolipeli, jota voi myös pelata moninpelinä.
Guild Wars: Älyttömän kaunis, ja hyvin suunniteltu peli, varsinkin PvP pelaajille.

aeris-92
26.8.2005, 21:51:39
Itte oon kans pelannu Diabloo, mutten netissä. Täl hetkel pelaa netis aionastaa Conquer on linea. (Ilmanen nettipeli- älkää haukkuko!) Se on tosi hyvä, vaikka siinä ei tosin ole mitää erityistä juonea, se on silti addiktoiva. Ja nyt titeski FF:t, mut sehän on iha selvä. :D Broidi on jo hankkinu XII:n... En oo itte vielä päässy pelaa. :tuska: Tarttee pankkikortin sitä varte.

Prometheus
27.8.2005, 21:21:45
En nyt niin monia roolipelejä PC:llä ole pelannut. Kokemukset rajoittuvat lähinnä Baldur's Gateihin, Elder Scrolls -peleihin ja Fallouteihin. Nettiropetukset ovat ihan outo lintu joitakin ilmaisviritysten kokeiluja lukuunottamatta. Japsiropeja puolestaan en laske mukaan tällä kertaa ollenkaan.

Falloutin ja Morrowindin väliseksi kilpailu tietty tiivistyy, mitenkäs muutenkaan. Morrowind on mainio peli vapautensa vuoksi. Niissä maisemissa on upeaa samoilla, tehdä tehtäviä ja näperrellä kaikkea jännää. Falloutista pidin kovasti ja kakkostakin olen pelannut jonkin verran, vaikken ole vielä päässyt peliin kovin kiinni. Tiedän kuitenkin, ykkösen perusteella, että tulen pitämään Fallout 2:sta hirveästi, kunhan vain ehdin peliä pelaamaan.

Voisin melkein sanoa jo ennakkoon Fallout 2, mutten taida. Morrowindin parista minulla on sentään aika lailla suuremmat kokemukset, vaikka osaankin jo odottaa Falloutin toiselta osalta suuria.

Elder Scroll III: Morrowind taitaa olla se paras PC-roolipeli toistaiseksi. Saa nähdä mitä Oblivion tuo mukanaan, puhumattakaan Fallout 3:sta, jos sellainen on tullakseen.

Joo. Voisin kai jo ottaa tämän pois kiinteistä ketjuista. ;)

verimakkara
29.12.2005, 2:52:15
Eiköhän se ole se ultima online.Kyllä se aina jonkun wowin voitta mennen tullen ellei satu olemaan sellainen karkkigrafiikoiden perässä juokseva teini (mistäs minä tämän luinkaan)UO on paljon monipuolisempi ja vaati enemmän taitoa ;D.UO on lisäksi paljon tunnelmallisempi ja taistelujärjestelmä on parempi.Niin ja UO:ta voi myös pelata freeshardeilla jotka ovat joittenkin mielestä vielä parempia kuin maksulliset. joo tulipas taas kurjaa tekstiä, mutta sen siitä saa kun myöhään yöllä kirjoittelee.Toki jotkut wowin pelaajat voivat olla erimieltä mutta kuulisin mieluusti jotain perusteluja.Ja anteeksi vielä jos joku löytää tekstistä jotain loukkaavaa :enkeli:

Azlak
31.12.2005, 9:15:06
Se on ehdottomasti Morrowind. Morrowindissä on sitä mitä rakastan kaikista eniten: freelance-seikkailuja :D tokihan näitä löytyy muualtakin mutta hahmonkehitys ym on vaan niin hyvät. Luultavasti Oblivion (pelisarjan seuraava osa) tulee valtaamaan roolipelimarkkinat amalla tavalla kuin Half-Life 2 FPS markkinat

gaara9
31.12.2005, 14:21:47
Se on ehdottomasti Morrowind. Morrowindissä on sitä mitä rakastan kaikista eniten: freelance-seikkailuja :D tokihan näitä löytyy muualtakin mutta hahmonkehitys ym on vaan niin hyvät. Luultavasti Oblivion (pelisarjan seuraava osa) tulee valtaamaan roolipelimarkkinat amalla tavalla kuin Half-Life 2 FPS markkinat
onko toi Morrowind hyväki peli? ku kaveri sai sen joululahjaks niin että kannattaisiko mun lainata se...

ascalon
31.12.2005, 15:12:57
onko toi Morrowind hyväki peli? ku kaveri sai sen joululahjaks niin että kannattaisiko mun lainata se...

Ei ole ainakaan kovin aloittelijaystävällinen. Ei ole todellakaan herkkua millekään sunnuntaipelaajalle. Hahmo ottaa turpaan vähän turha helposti, jos työntää nokkansa ensimmäiseenkään luolaan. Lisäksi maailma on järkyttävän kokoinen, välimatkat pitkiä ja maasto autiota. Siihen pitää paneutua aika tavalla, enkä itse ole jaksanut pelata kovinkaan paljoa alkua pidemmälle.

Niin, BG kakkonen on edelleen se paras rope tietokoneelle, jos minulta kysytään.

Teioh
31.12.2005, 17:04:51
Ei ole ainakaan kovin aloittelijaystävällinen. Ei ole todellakaan herkkua millekään sunnuntaipelaajalle. Hahmo ottaa turpaan vähän turha helposti, jos työntää nokkansa ensimmäiseenkään luolaan. Lisäksi maailma on järkyttävän kokoinen, välimatkat pitkiä ja maasto autiota. Siihen pitää paneutua aika tavalla, enkä itse ole jaksanut pelata kovinkaan paljoa alkua pidemmälle.

Mutta jos on tarpeeksi varovainen alussa ja tekee vain helppoja tehtäviä, esim. seuraa alussa pääjuonta, eikä lähde seikkailemaan omin päin, niin kyllä siinä melko nopeasti kehittyy paremmaksi, tai ainakin saa parempia aseita ja armoreja. Ja alussa ei kannata paljon kävellä muualla kuin kaupungeissa ja niiden ympäristöissä, käyttää liikkumiseen muiden kaupunkien välillä vaikka Silt Stridereja, tai loitsua.

Ja varmaan arvaattekin minun lempipelini PC:lle? :D Ostin alun perin Xboxille normaaliversion, ja kun naarmujen takia peli sanoi lopulta sopimuksen irti niin päätin sitten hommata GOTY-version PC:lle, kumman paljon sitä vaan löytää vielä pelattavaa vaikka tahkosinkin peliä antaumuksella Xboxilla.

Whitebook
31.12.2005, 22:52:44
Gaarallahan on kaveri, eli...

...jos on hyvä kaveri, joka on myös kiinnostunut Morrowindistä, homma lähtee hyvin käyntii. Keskustelette toisillenne asioista mitä löydätte, neuvotte minne pitää mennä ja autatte toisianne. Minäkin sain innostuksen samaan aikaan kaverini kanssa, hän hankki pelin ensin ja minä jälkeenpäin, olemme molemmat auttaneet toisiamme ja molemmilla on paaaaaljoon paremmat hahmot mitä yksin olisi.
Tietenkin jos on lainattu peli niin silloin ei kaverin kanssa voi edetä samaan tahtiin, mutta suosittelen edes kokeilemaan.

LegendKiller
22.1.2006, 22:30:15
Sanon WoW. En ole kauheesti pelannu muita roolipelejä. WoW:ia kaikista eniten. Hauska tehä tehtäviä jne jen mutta KK - Maksua pitää maksaa. Jos vaikka pelistö menee hetkeksi into Lasku tulee silti perässä. WoW:ia saa kaikista Alennushyllyistä.

WoW:issa on siis kiva tehdä tehtäviä. Alussa vain valitsen Profiilin, Sitten nimen, Sitten lajisi, Sitten minkälainen laji olet, Sitten eikun pelaamaan. Hanki leveleitä. Hanki haarniskoja ja aseita. Sinulla on hirveesti liikkumatilaa.
Kannattaa kokeilla. Vaikka uskon että kaikki on jo kokeillut mutta ei sitä koskaan tiedä.

- LegendKiller

singerfinger
28.5.2006, 17:06:58
Tähän väliin tuikkaan minäkin kommenttini: Ehdottomasti paras tietokoneroolipeli on elder scrolls IV: oblivion. Morrowindistä pitäneet rakastuvat tähän peliin aivan saletisti. tekemistä on vaikka millä mitalla, ja pelin grafiikat ovat ensiluokkaiset. ja se valinnan vapaus, voi jumalauta! kun sain oblivionin koneelleni, en olekaan koskenu mihinkää ps2:n tai xboxin roolipeleihin. laitevaatimukset oblivionilla ovat hirvittävät, itse joudun pelaamaan minimiasetuksilla. Morrowindista en jaksanu koskaan innostua, mutta oblivionia en meinaa malttaa lopettaa ollenkaan. Peliin on julkastu jo melko hyvänkokoinen kasa modeja, jotka muuttavat peruspeliä. Lisäksi pelin asetuksia voi tweakata melko lailla. Kaverini tweakkasi oblivionin mulle, ja johan tämä mun low end koneenikin alkoi pyörittää sitä siedettävästi.

Oblivionin minimikonevaatimuksia en nyt tähän hätään muista, mutta googlellahan ne löytää. alle 2 gigahertsin koneilla tätä kuitenki on turha yrittääkkään pelata.

taidankin tästä lähteä suorittamaan salamurhatehtäviä brotherhood of darknessille, see you later.

Hukka
29.5.2006, 8:14:08
Paras tietokoneroolipeli tietokoneella? Sehän tuli selväksi. :D

Mutta joh, itselläni tulee ensimmäisenä mieleen Icewind Dale II jota olen jälleen innostunut pelaamaan. Mikäpä voisikaan voittaa vanhaa kunnon D&D-roolipeliä? Vaikka juoni ei olekaan mistään maailman omaperäisimmästä päästä, tekemistä riittää kaiken aikaa ja taisteleminen on varsin mukavaa.

Myös Elder Scrolls-sarjaan kuuluvat Morrowind ja Oblivion ovat ehdottomia suosikkejani, vaikkeivat nekään omaperäisyydellään loista. Varsinkin Oblivion yllätti minut positiivisesti, sillä odotukseni eivät olleet sitä kohtaan kovinkaan korkealla. (Minulla oli nimittäin semmoinen olo, että pelissä oltiin panostettu vain grafiikkaan, mutta väärässäpä olin.)

Myös Diablo II:sta on tullut tahkottua vuosikaudet. Suoraviivaisuus ja valtavat hirviölaumat yhdistettynä monipuolisiin rojuihin ja mukaviin taisteluihin. <3

Antendo
31.5.2006, 7:13:28
No huh huh sentäs. Ei oo kukaa maininnu Maple Storyä. Hävetkää :soso:

Maple on ainakii miu mielestä paras nettirope. S o vähäku yhistettynä Mario Bros. 1, joku anime/manga, Final Fantasy ja WoW.

Mario tulee siitä ku koko maailma on 2D paikasta toisee liikkumine on hyppelyy ja tappoo. Marion tulipallojen sijaa voi vaikkaa heittää Shurikenin, ampuu nuolen, jysäyttää salamalla, tai huitasta kirveellä vihuja.

Joku anime/manga: se on piirretty anime/manga tyylisesti. Se on hieno semmmosena.

World of Warcraft. Jos ei olla levuttamassa ni tehää questeja. Miun mielestä kyllä noita questeja o liia vähä. N. 5 questia yleensä viiden levelin välein. Ja jotkuu on vieläpä semmosii et ne tulee liia aikasee. Maplea pelanneet tietää, esim. Luke the Security Guy. Sitä on tietääkseni mahotonta tehä yksinää lvl 15 warriorilla, jos meinaa siis ite hankkii kaikki 100 Jr. Necki's skiniä. Niihin kun ei osu noilla leveleillä. Lvl 22 Thief osuu kerran kahestakymmenestä vasta.

Suosittelen kovasti niille ketkä ei oo pelannu tätä kyseistä peliä.

M1green1
18.7.2006, 10:21:27
Diablo II. Siinä on aina jokin ihme viehätysvoimansa että siihen jaksaa aina palata monen vuoden tauon jälkeenkin. Yksinpeli ei nyt enää innosta, vaan pelkästäään moninpeli Battle.netissä. Ihan hyvin voi mennä koko päivä sitä pelatessa putkeen (niinkin kun minun kohdallani on käynyt moneen kertaan). Hahmojen level-upittaminen ja treidaaminen on jotenkin niin kivaa, vaikkakin niin yksitoikkoista puuhaa. Tässä kesälläkin tuli pelattua pari viikkoa ahkeraan, mutta eilen kuitenkin päätin jättää tauolle pelin vähäksi aikaa, kunnes uusi Ladderi alkaa. Sittenpä pääsee taas hardcoreilemaan. Yay!

Sase
25.7.2006, 12:34:00
Maple Story (http://www.mapleglobal.com) - Enempää mainintaa Maple tuskin kaipaa:

Maple on ainakii miu mielestä paras nettirope. S o vähäku yhistettynä Mario Bros. 1, joku anime/manga, Final Fantasy ja WoW.

Mario tulee siitä ku koko maailma on 2D paikasta toisee liikkumine on hyppelyy ja tappoo. Marion tulipallojen sijaa voi vaikkaa heittää Shurikenin, ampuu nuolen, jysäyttää salamalla, tai huitasta kirveellä vihuja.

Joku anime/manga: se on piirretty anime/manga tyylisesti. Se on hieno semmmosena.

World of Warcraft. Jos ei olla levuttamassa ni tehää questeja. Miun mielestä kyllä noita questeja o liia vähä. N. 5 questia yleensä viiden levelin välein. Ja jotkuu on vieläpä semmosii et ne tulee liia aikasee. Maplea pelanneet tietää, esim. Luke the Security Guy. Sitä on tietääkseni mahotonta tehä yksinää lvl 15 warriorilla, jos meinaa siis ite hankkii kaikki 100 Jr. Necki's skiniä. Niihin kun ei osu noilla leveleillä. Lvl 22 Thief osuu kerran kahestakymmenestä vasta.

Suosittelen kovasti niille ketkä ei oo pelannu tätä kyseistä peliä. Battle On (http://www.battleon.com) - Battleon on yksinkertaisella 2D grafiikalla tehty vuorotaistelupeli.

Battleonin taistelut käydään melkein Final Fantasymäisesti. Siis riippuen alussa sinä isket varustetulla aseella, ostetulla magialla tai jollakin ammattikyvyistä. Itse peli on ilmainen, lukuunottamatta Guardian-systeemiä, jonka maksu on alle kaksikymppiä. Sen tarvitsee maksaa vain kerran, ei kuukausimaksuja. Guardianella on ekstratehtäviä, aseita, taikoja, varusteita, lemmikkejä ja ammatteja. Battleonin kehittäminen on äärimmäisen tylsää, ja pelin ainut Free-serveri on melkein aina täynnä.Eiköhän siinä olleet kaikki mitä minä pelaan.

Unski
25.7.2006, 15:01:21
Paras on kyllä aika subjektiivinen termi, mutta here goes nothing.

Planescape: Torment

Black Islen unohdettu mestariteos crazy-fantasian saralta.
Monet ihmiset puhuvat pelien laajuudesta ja koosta, kuinka Morrowindin saarelle voi suorastaan eksyä.
Noh, Torment ei ole kuin asetelmaltaan uskomattoman laaja vaikka sisältääkin satoja alueita. Silti se tuntuu jotenkin paljon suuremmalta, kuin mikään muu peli.
Ihmisillä on ja löytyy sanottavaa vaikka minkä asian suhteelta. Dialogia on satojen sivujen edestä, valtaosa vieläpä aivan puhdasta taustatieto fluffia.
Koska kyseessä on roolipeli, siinä on tottakai sivutehtäviä.
Tormentin hienous piilee siinä kuinka ne usein tuodaan Pelaajalle. Käytän esimerkkinä täysin vapaaehtoista Moridorin Lipas- tehtävää.

Kun puhut eräälle miehelle pelissä, tämä tarjoutuu antamaan sinulle mukanaan kantamansa lippaan. Kas, kiitos! Sitten hän lähtee omille teilleen.
Kun tarkastelet lipasta tarkemmin, huomaat sen olevan musta ja koristeltu varsin demonisin tavoin. Keskellä kantta hohkaa punainen rubiini. Noh, kaipa tästä saa joltakulta ihan hyvät rahat irti, toteaa pragmaattisempi Pelaaja.
Tuleeko kellekään yllätyksenä, että Moridorin Lipas olikin vähän kirottu?
Entiset omistajat ovat tavanneet saada ylleen epäonnea ja kuolemaan päättyviä onnettomuuksia.
No äkkiä eroon siitä! Hus, pois inventaariosta mokoma moinen. Noh, sepä ei lähde. Kiroukseen kuuluu osaksi se että Lippaasta pääsee eroon ainoastaan, jos joku toinen suostuu ottamaan sen vapaaehtoisesti omakseen.

Lipas tehtävässä on monta ratkaisua, kuten about jokaisessa Tormentin tehtävässä. Sen voi avata ja päihittää, sen historiaa voi alkaa tutkia entisten omistajien kautta ja näin etsiä parannuksen. Sen voi jopa koettaa lykätä jollekulle onnettomalle päänvaivaksi.

Valtaosalla päätöksistä on edes jotain seurausta. Joskus Alignment- mittari napsahtaa enemmän kohti pahaa tai kaaosta, joskus hyvää tai järjestystä.
Vähintäänkin palkkio ja sen muoto vaihtelee, eivätkä kaikki tiimikaverit välttämättä tykkää toimintatavoistasi. Tiimikaverit, joilla tässä pelissä tapaa olla hyvin henkilökohtaisia syitä seurata päähenkilöä Helvetin Porteille ja takaisin.
Ja aika eksoottista seuraa osaavat Planescapen sidekickit ollakin - liekehtivä mies, konejaloilla raajoilla liikkuva laatikko, tapansa hylännyt demonitar, lentävä kiroileva pääkallo ja muuta muukin.

Torment on kaikenkaikkiaan hyvin syvällinen ja monia vaihtoehtoja sekä pelaamistyylejä tukeva tekele. Torment on myös tehty sen verran hyvin ettei kaikkia tehtäviä edes halua hoitaa hutiloiden pois häiritsemästä tai puhtaasti hakkaamalla ja slashaamalla, ja tämä tulee Knights of the Old Republicinsa aina Sithinä pelaavalta.
Tarina on selvästi pääosassa ja on melkoisen monimutkainen ja pitkä. Tunteja kuluu tuosta vain jo pelkästään päähenkilön taustoja kootessa. Kun jo lähtöasetelma on hyvä ja toimiva, ei ole suurenneltua väittää tätä peliä klassikoksi. Eikä edes vaikeustasokaan ole turhan helppo, muttei n00b killerikään!

Tyksin ja kovaa, nimimerkki Aloittaa Pian Alusta Pahalla.

Shokun
31.7.2006, 21:07:23
hmm... ei tietokoneella tule mieleen yhtään hyvää roolipeliä, ellei sitten emulla.
Baldur's gate: Dark Alliance 2 on gba:lla aika pelkistetty, mutta tarina on hyvä, kuten kaikissa baldur's gateissa, joita olen pelannut. Onhan baldur's gatessa(juu, siinä ykkösessä) hyvä tarina, mutta on se muuten aika puuta. siitä tulee mieleen eräänlainen strategiapeli sen liikkumissysteemin takia.

Toinen on sitten Final fantasy 7 tietsikalla, ja ff on ff, voiko sitä paremmin perustella?(ainakaan täällä...)

Unski
1.8.2006, 10:16:31
Krhmm...

hmm... ei tietokoneella tule mieleen yhtään hyvää roolipeliä, ellei sitten emulla.
Mikäli se on emulla, sitä ei oikeastaan voida laskea, koska sehän on vain ns. lainvastainen väännös käännös alkuperäisestä, eikä siis alunperin PC:lle.

Baldur's gate: Dark Alliance 2 on gba:lla aika pelkistetty, mutta tarina on hyvä, kuten kaikissa baldur's gateissa, joita olen pelannut. Onhan baldur's gatessa(juu, siinä ykkösessä) hyvä tarina, mutta on se muuten aika puuta. siitä tulee mieleen eräänlainen strategiapeli sen liikkumissysteemin takia.

Toinen on sitten Final fantasy 7 tietsikalla, ja ff on ff, voiko sitä paremmin perustella?(ainakaan täällä...)

Ja Dark Alliancet taas ovat Pleikalle tehtyjä hack 'n slasheja, joita en itse kutsuisi roolipeleiksi vaikka joku +2 puukolla vähän uhittelisi. Etsimme nyt PC roolipelejä, mainiona esimerkkinä Fallout.
Vielä sen verran Diabloista, Dark Allianceista ja muista "Action RPG:stä", että aito roolipelihän tarkoittaa seikkailua, jonka ympäristöön ja päähenkilöön sinulla on 100% valta (Fallout), jolla voit tehdä mitä lystäät kelle lystäät (Fallout!) ja vieläpä niin että asialla on tulevaisuudessa seurauksia (FALLOUT!!).
Se että siinä on miekka, magiaa ja statsit ei merkitse mitään, jos niistä ei saa muuta irti kuin entistä isomman hakkaajan. Tappaminen tappamisen vuoksi on muutenkin eriskummallinen noidankehä, joka ei ole ikinä itseeni iskenyt.