PDA

View Full Version : Star Wreck

Niera Kuuranpoika
12.8.2003, 20:23:31
Star Wreck on suomalaista Star Trek-parodiaa. Samuli Torssosen luoman sarjan ensimmäinen osa ilmestyi 1992 ja oli melko karunnäköinen. Neljä ensimmäistä osaa olivat tietokoneella animoituja, mutta osa 4 1/2 (tai itseasiassa osa 5, joka ilmestyi tuota ennen) oli ensimmäinen ihmisnäyttelijöiden voimin toteututettu osa.
Star Wreck kertoo tähtilaiva Potkustartista ja sen miehistöstä kapteeni Pirkin komennossa. Koska kyseessä on parodia, vaativat monet kohdat tietysti jonkinlaista Star Trek-tuntemusta. Melko suuren osan huumorista muodostaa tietenkin myös suomenkielinen ääninäyttely, josta tosin on hieman vaikea saada selkoa varsinkin ensimmäisessä osassa. Sarjan kuudennesta osasta ollaan tekemässä parin tunnin mittaista spektaakkelia ja sitä on itseasiassa työstetty jo neljä vuotta. Star Wreck-seikkailut voi käydä imuttamassa osoitteessa http://starwreck.peliportti.net/index_f.shtml

edit// Torssosen nimi korjattu (sattuuhan näitä virheitä ;D)

Karppi
12.8.2003, 21:21:34
Originally posted by Niera Kuuranpoika
Samuli Torrosen luoman sarjan... Samuli Torssonen on nimi. Anteeksi viilaus. :)
Täytyy nostaa hattua ukolle kun on jaksanut touhuta wreckinsä kanssa noinkin aktiivisesti.

Olen nähnyt kaikki Star Wreckit mitä tähän mennessä on mahdollista, ja nyt odottelen uusinta "in the pirkinning"-nimistä osaa.

Ensimmäisen kerran minut Star Wreckkeihin tutustutti Eltsi joskus viime kesänä. Muistan, kun istuin sängyn reunalla ja söin makaronia sekä tölkkilihaa hihitellen samalla tälle parodialle. Hieman hassua on se, etten olle nähnyt juurikaan Star Treckiä. Luulisi että minulta menee kaikki vitsit ohi, mutta kyllä minä silti nauraa hörötän sarjaa katsoessa. Ja Eltsi on kiltisti selostanut minulle vaikeimmat kohdat. Nykyään tiedän trekistäkin jo enemmän, kiitos Star Wreckin. :)

Star Wreckin palikkahuumori vetoaa minuun, ja tykkään yhtälailla ensimmäisistä animoiduista sekä myöhemmistä näytellyistä pätkistä. Mielestäni hauskan sarjasta tekee erityisesti sen ...öö....sanallinen ilmaisu (:D mikä sana tähän sopii paremmin?) Tarkoitan että hahmojen repliikit, asioiden/henkilöiden nimet ym. on huvittavia suomenkielisenä 'kikkailuna'.

Kyllä minä sitä kaikille suosittelen, mutta on helpompi päästä huumoriin sisälle jos tietää edes jotakin star trekistä.

En tiedä menikö vähän offtopikiksi, mutta haluan jakaa Wreck-kokemukseni ja levittää Star Wreckin ilosanomaa. Halleluja, nostakaa kimmokelaatat !
(oukkidoukki söör)

-AE
23.10.2004, 18:58:56
Miksi vain 1 kommentti tämän lisäksi?! :prkl: Wreck kuuluu jokaisen itseäänkunnioittavan suomalaisen Trek-fanin yleissivistykseen!

Samuli Torssosen luoma Star Wreck-parodiasarja on tätä kirjoittaessani koonnut itselleen todella vankan fanijoukon (ollakseen pelkkä amatöörielokuvasarja) - kun viimeksi kävin sen foorumeilla, oli siellä satoja rekisteröityneitä käyttäjiä, jotka kaikki odottavat kieli pitkällä DVD:llä julkaistavaa Wreckki kutosta. Uutukaisen kuvanlaatu tulee trailereiden perusteella olemaan jotain aivan ennennäkemätöntä amatöörileffatasolla. SFX-team Torssonen, yhden miehen ihme, on koostanut eräitä komeimmista CGI-efekteistä, joita olen koskaan nähnyt.

Mutta kylläpäs minä nyt innostuin tuosta kutosesta, eihän menneisyyttäkään sovi unohtaa. =)
Sarjan huumori on aina ollut jollakin tavalla Trek-vastineisiinsa sidottuja, mutta kokemuksesta voin kertoa, ettei vitsien ymmäräminen tarvitse sen kummempaa trekkituntemusta kuin sen perusidean: rohkeasti mennä sinne, minne yksikään muu ei ole uskaltautunut.
Tähtialus CPP Potkustart, komentajanaan liipasinherkkä kapteeni Pirk, tekee juuri tätä - eivätkä aluksen Tuikkupankit pääse koskaan jäähtymään turhan pitkäksi aikaa, sillä niiden käyttelystä huolehtii urhea Plingopnisoturi Dwarf. Pirkin neuvonantajina toimivat aina yhtä looginen Vulgaari mr. Spökö, joka tosin myöhemmin vaihtuu laskelmoivaan androidi Infoon, puhumattakaan nyt sitten muusta mukaan sattuvasta komentosillan nostoväestä... :D

Jos pelkät nimet eivät saa sinua kiemurtelemaan lattialla, niin voin kertoa, että jos Trek on vähänkään tutumpi, niin löydät varmasti tuttuja yhteensattumuksia niin aina nauruhermoja kutkuttavista juonista kuin tavatuista henkilöhahmoistakin. ;) Ei tätä VOI kuin suositella lämpimästi.

Wreckit ovat muuten siirtyneet uuteen osoitteeseen, joka on:

http://www.starwreck.com

Rappi
29.10.2004, 16:50:09
Vain kaksi kommenttia. Mikä häpeä. Itse katselen niitä useasti. Isoveli näytti minulle kaksi ensimmäistä. Innostuin heti. Ääninäyttely on muuten erinomaista, mutta saisi olla vähän selvempää (varsinkin ensimmäisissä osissa).
5.0 oli siksi hyvä, että siinä oli oikeat näyttelijät. Kuvaus on aika hyvin toteutettu. Kiroilu on pistetty juuri sopiviin kohtiin. "Perkele saatiin osuma. Mitä nyt tehdään kapteeni."
Mikä teistä on kaikkein paras hahmo. Minusta ainakin ylivoimaisesti DWARF!!!
:P Se on niin hyvin toteutettu. Toivottavasti tulee lisää kommentteja. Häpeä, että niin moni on jäänyt kaikesta siitä huvista paitsi.

Bossi
28.5.2005, 0:48:09
Hmmmh. Itse olen muutamaankin kertaan tämän suomalaisen parodiasarjan maininnutkin posteissani, mutta sen tarkemmin minä, tai kukaan muukaan, ei ole aiheeseen paneutunut. Aiheena siis Star Wreck sarja. Kuka on nähnyt? Mitä mieltä ja miksi?

Hieman historiaa ja faktaa näin "harrastajan/fanin" näkökulmasta:

Star Wreck on jo legendaa ainakin tietokonepiireissä. Se on täydellisesti kaveriporukan kokoama sarja lyhytelokuvia, sekä viimeisimpänä ja laadukkaimpana lisänä kokopitkä elokuva "Star Wreck - In The Pirkinning", joka ilmestyy tänä kesänä, tarkemmin sanoen 20.8.2005. Alussa leffat on tehty kokonaan teitokoneilla, mutta uusimmissa on mukana Torssosen koko ystäväpiiri (ja vähän muitakin) näyttelijoinä. Kuitenkin kaikki taustat ja avaruuskohtaukset tehdään yhä itse tietokoneella, mikä antaa suuren liäsarvostuksen varsinkin uusimpaan tuotokseen. Ymmärrän hyvin miksi tämän valmistumisen odotus on kestänyt jo vuosia. Elokuvasarjan isä on Samuli Torssonen, joka myös esiintyy pääroolissa ja on koko jutussa suurin toimija. Star Wreckin päähenkilönä toimii P-liiton kevyen risteilijän (?) kapteeni (alkuosissa amiraali) James B. Pirk, jota Torssonen esittää. Pirk on huonoin kapteeni P-Laivastossa. Hän on idiootti, tyypillinen antisankari. Ja hänelle on annettu oma alus...

Varsinkin sarjan alkupään elokuvien juonet ovat hyvin yksinkertaisia. Niissä lähinnä CPP Potkustartti menee tunnetun maailman äärirajoille tutkimaan paikkoja ja eliminoimaan kaikki tavattavat viholliset. Juonikuviot kehittyvät suuresti sarjan edetessä ja elokuvien henkilöille kehittyy varsin koomisia luonteenpiirteitä. Uusimmasta elokuvasta ei paljoa vielä tiedetä, sillä leffasta on tarjolla vielä vain kaksi traileria, mutta jo näistä voi päätellä kyseessä olevan taas uuden mission ihmisyyden puolesta. Jonkinlaisessa rinnakkaismaailmassa selvästi seikkaillaan, mutta loput jätetään arvailujen varaan, enkä aio kertoa enempää, vaan saatte katsoa trailerit (ja toivottavasti myös vanhemmat osat), sillä tämä on aivan loistavaa hupia.

"Star Wreck on suomalainen animaatio / elokuvasarja, joka perustuu Gene Roddenberryn Star Trek sarjaan. Nämä elokuvat on tehty kunnioituksella Star Trekiä kohtaan eivätkä ole suinkaan yritys halveksia Star Trekiä tai sen luojaa, Gene Roddenberryä. Toivon että nautit elokuvistamme yhtä paljon kuin me niitä tehdessämme."

-Samuli Torssonen, Star Wreckin luoja.

Tutustukaa paremmin aiheeseen, sillä tämä on must! Sarjan kotisivut (www.starwreck.com), lataa täältä traileri (http://http://www.starwreck.com/downloads_f.php) tai katso sarjan historiaa (http://www.starwreck.com/oldies/).

Vuosisadan turpakäräjät tulevat: 20.8.2005

//Ketjut yhdistetty. -Prometheus

-AE
28.5.2005, 8:50:46
Tällainen taisi olla jo jossakin vaiheessa: http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=6155&highlight=star+wreck

Mutta sanoisin kyllä, että näin lähestyvän julkaisupäivän alla uusi keskustelu olisi enemmän kuin paikoillaan. Wreckki kutosta taitaa olla väännetty nyt osapuilleen kuusi vuotta, se on kuvattu pari kertaa kokonaan uusiksi ja Torssonen on vääntänyt täysmittaisia työpäiviä enemmän kuin laki sallii saadakseen kaikki efektit sun muut kohdalleen. Elokuvan kesto näyttäisi jäävän reiluun puoleentoista tuntiin.

Valmis elokuva julkaistaan sekä kokonaisuudessaan DVD:llä että jakso kerrallaan projektin kotisivuilla. Sivuilta voi myös ilmoittautua DVD:n ennakkotilaajaksi.

...Ja alkuperäinen Wreck-sarja osineen 1, 2, 3, 4, 4½ sekä 5 on kuolematonta kamaa, joka tulee ikuisesti jäämään katsojiensa mieleen. Nekin löytyvät ilmaiseksi projektin kotisivuilta.

Muutama kuolematon lause sarjasta:

"En pysty osumaan, ne väistelee liian hyvin!" -muuan Romuklaani CPP Potkustartin tehdessä kilpikonnaakin hitaamman väistömanööverin

"Väistöliikkeitä! Antakaa niille Pirkin erikoinen no. 13!"
"Mutta sir! Eihän niitä OLE kuin kolmeen asti!" -tavallista Potkustartin komentosillan sähellystä

"Tuo kuulostaa niin hiton vaikealta. Enkö voi todistaa pätevyyttäni vaikka ampumalla jotakin?" -Pirk vastaanottaa tehtävää vieraalta muukalaisrodulta

Ja kaikkien Wreck-fanien Se Ikuisesti Muistama Lause:

"Tulossa syksyllä 2000 - ja säkällä pikkasen aiemminkin!" -Wreck 6:n ensimmäisestä trailerista

Zenes
31.5.2005, 17:01:35
Onhan nuo tullut kaikki katsottua silloin joskus nuorena. Minä kyllä tykkään näistä. Rentoa huumoria ja hyvää Star Trek -parodiaa, vaikka en sarjan fani olekaan. Hauskaa katsoa tekniikan ja Torssosen ohjelmointitaidon kasvua elokuvien välillä. Juoni nyt varsinkin ensimmäisissä on melkoista kohellusta, mutta se ei menoa haittaa. Kivoja katsottaviahan nämä ovat.

Trailerien perusteella seuraava kokopitkä elokuva näyttää uskomattoman hyvältä. Odotan kyllä innolla mitä tuleman pitää. Hienoa työtähän nuo pojat ovat tehneet.

Bossi
7.8.2005, 19:38:50
KYLLÄ, kiusaan yhä teitä kaikkia tietämättömiä tällä aiheella ja pumppaan nyt ylös kun leffan julkaisu vaan lähestyy. Star Wreck: In the Pirkinning julkaistaan 20.8., jonka jälkeen elokuva lähtee pienelle klubikiertueelle, tarjoten mahdollisuuden Wreck-faneille ja uusille tuttavuuksille nähdä elokuvan isolta ruudulta!

Kiertueaikataulut ovat seuraavat:

STAR WRECK ON WINGS (with ROIHU)

23.8. TURKU, Klubi

27.8. LAPPEENRANTA, YO-Talo

31.8. HELSINKI, Tavastia (+Poets Of The Fall)

1.9. TAMPERE, Klubi

Hieno juliste ja samat tiedot tästä Wreckin julkaisukiertueesta osoitteessa http://www.starwreck.com/tour/.

Itse olen menossa tuonne Turkuun katsomaan, vaikka onkin tiistaina. Nyt viimeistään kaikki vähääkään kiinnostuneet katsomaan osoitteesta www.starwreck.com trilerit tähän alkusyksyn suomalaistapaukseen. TÄMÄ on pakko nähdä ensin paikanpäältä ja sitten vielä DVD:ltä.

Nowhereman
8.8.2005, 9:51:21
Vaikka uusin elokuva ilmestyy 20.8., suosittelen voimakkaasti, että katsoo lataamista aikaisintaan viikko julkaisusta... Ainakin itse aion katsoa lataamista ehkä seuraavalla kuukauden alulla, etten tuki linjoja vielä pahemmin...

On se ihme juttu millaista jälkeä päättäväiset fanit saavat aikaan. Kunnia koko Star Wreck-tiimille minun puolestani.

Zenes
30.9.2005, 16:55:23
Tätä onkin jo odotettu. Huomenna (1.10) on SE päivä. Star Wreck 6: In The Pirkining ilmestyy vihdoin ilmaislevitykseen. Kyseessähän on siis fani-voimin väsätty kokoillan scifi-parodia. DVD-versiohan julkaistiin jo kuukausia sitten, mutta nyt on aika ilmaisen nettilevityksen. Trailerit näyttää kyllä kauniilta.

Kuinka moni aikoo tuon katsoa? Kuinka moni on sen jo DVD:ltä katsonut?

Webziz
30.9.2005, 17:13:27
Tätä onkin jo odotettu. Huomenna (1.10) on SE päivä. Star Wreck 6: In The Pirkining ilmestyy vihdoin ilmaislevitykseen. Kyseessähän on siis fani-voimin väsätty kokoillan scifi-parodia. DVD-versiohan julkaistiin jo kuukausia sitten, mutta nyt on aika ilmaisen nettilevityksen. Trailerit näyttää kyllä kauniilta.

Kuinka moni aikoo tuon katsoa? Kuinka moni on sen jo DVD:ltä katsonut?

Tosimiehenä olen sen dvd:ltä katsonut jo vaatimattomat kolme kertaa. Hyvähän se on.

Kaveri tosin oli tuota työstämässä, niin saipi kutsun lähes legendaariseen ennakkonäytökseen, jonne siis pääsi sisään vain suhdetoiminnalla. Löytyypi tyttöystävänsä kanssa vielä lopputeksteistäkin.

Elokuvan aikana tutustuttekin sitten TTY:n Festian sisuksiin monelta eri kantilta. Paikan nimi vaan elokuvassa vaihtuu. Bommarikin vilahtaa muutamaan otteeseen.

Bossi
1.10.2005, 0:34:39
Kuinka moni aikoo tuon katsoa? Kuinka moni on sen jo DVD:ltä katsonut?Truu-Fanina olen omani DVDnä katsonut jo kahteen kertaan, ja vieläpä sen tunnin Making of- rainan kokonaan kerran. Olihan se hyvä, pakko myöntää, mutta jotain tuntui puuttuvan. Tosin hauska oli Pirkin toilailuja taas katsoa ja olihan se kuulemani mukaan jopa viikkoja/kuukausia (?) renderöity pamaus komea. Itseäni harmittaa, kun Turun Klubi oli aivan alimitoitettu paikka On Wings-kiertueelle; ainakin 50+ ihmistä jäi harmistuneina ulos, minä mukaanluettuna.

WWWWolf
1.10.2005, 12:24:30
En ole itse kuin kolme ja puoli kertaa sen DVD:ltä katsonut, pitänee katsoa tarkemmin taasen. Pääsin lopputeksteihin, tosin vain rahan lahjoittajana :)

Ehdottomasti yksi parhaita tieteisräiskintäleffoja mitä ikinä on tehty, komediana tai ei. Alkaa hieman laimeasti mutta keskivaiheilla ollaan jo reilusti voiton puolella ja loppupuolella uhkaa jäädä umpipuisiin käsinojiin millin syvyiset sormenjäljet. :)

Eliza Liv
5.10.2005, 10:33:42
Neljästi olen kyseisen elokuvan katsonut ja tuolla hyllyllä se odottaa viidettä kertaa, joka luultavasti tulee tänään. Star Wreck -paitakin tuli hankittua ja se päällä kaupungilla kerää kyllä katseita kaikilta, jotka Torssosen tuotannon tuntevat.

Itseeni vetoaa juuri se oksat pois -huumori ja kaikenlainen ilveily ja vittuilu laukkuryssistä. Tosin loppu oli sen verran järkyttävä minun mielestäni, että taisin jopa kysellä muilta onko se mahdollista päättyä noin. Ja Making of - Star Wreckin henki avasi kyllä hieman enemmän koko projektista.

Kuuluu mielestäni tämän vuoden parhaisiin elokuviin. En voi olla tykkäämättä.

//Edit: Nyt on jopa Torssosen nimmarikin, Whoot~

yksisiipi
5.10.2005, 11:07:26
Joku kaveri joskus lainasi minulle kaikki siihen asti ilmestyneet Star Wreckit cd:lle poltettuna, mutta kun ne eivät sitten toimineen koneellani, jäivät mokomat kokonaan näkemättä vaikka olisi kyllä kinnostanut. Mutta kuitenkin, muutama viikko sitten Keskisuomalaisessa oli sivun kokoinen juttu tulevasta Star Wreckista, joka olisi kauneinta scifiä mitä koskaan on suomessa thety. Se tietenkin innostutti, samoin se, että elokuvan saa ladata ilmatteeksi netistä. Vielä en ole elokuvaa nähnyt, mutta kenties jonkun kaverin saan sen polttelemaan. Katsoin juuri trailerin ja teaserit ja näyttää erittäin hyvältä kotimaatansakin ajatellen. Enköhän mie sen pian jostain saa kokonaan katsottavakseni.

-AE
19.10.2005, 10:35:23
Jäin sitten kumminkin odottamaan nettijulkaisua (truu-fanit mulkoilevat nyt postiani epäilevästi) ja pari kertaa tuo leffa on nyt tullut katsottua. Täytyy kyllä sanoa, että paljon paremmalta se toisella katselukerralla vaikutti. Pirk oli hahmona ehkä liiankin omahyväinen ja rasittava natisija, eikä enää niin symppis kuin aikaisempien osien hölmöilevä liipasinhullu. Loppua kohti meininki tosin parani huomattavasti.

Turvamiehet olivat taas loistavasti vauhdissa. ;D Ne pari kohtausta, joissa herrat esiintyivät, olivat ehdottomasti elokuvan parasta antia. Ne wreck-vitsit eivät vanhene koskaan. Fukovin roolin vetäjälle myöskin irtopisteitä.

Tietokone-efektejä voisin tietysti vielä erikseen kehaista, mutta se nyt lienee kaikille itsestäänselvyys. On siinä Torssosen pojalla ollut pieni projekti saada kaikki valmiiksi - mutta lopputulos näyttää komealta. Ei voi kun ihailla ihmisten viitseliäisyyttä.

Zenes
29.10.2005, 11:58:10
Jostain luin että tämä on nyt katsotuin Suomalainen elokuva. Yli miljoona latausta. Aika kova tulos mielestäni. Hyvä leffahan tuo oli. Kerran vain olen katsonut. Efektit oli erittäin loistavasti tehtyjä. Näyttelemisessä huomaa paikoin ettei ihan täysin ammattilaisista ole kyse, mutta se ei menoa haittaa. Tulos on kyllä mahtava, mutta onhan tätä jo 5 vuotta työstettykin. Luulen ettei Torssonen ihan tällaista menestystä odottanut Star Wreck ykköstä animoidessaan.

Davidson
30.10.2005, 20:24:33
Itse asiassa kuulin Starwreckeistä vasta uuden kämppiksen kautta, jolla taitaa löytyä kaikki Starwreckit, joita tähän mennessä on vain tehty. Ja mitä nyt muutaman näytteen katoin, materiaali näytti ihan lupaavalta - ainakin huumorinsa puolesta. Vitsien täydellinen avautuminen saattaa kyllä vaatia enemmän Star Trek- ja muiden vastaavien scifihömppien syvällisempää tuntemusta, joten siinä mielessä en ole ehkä sitä kaikkein otollisinta kohdeyleisöä: Star Trek ei ole nimittäin koskaan kuulunut suosikkiscifiohjelmiini. Mutjoo, saatan tsekata kuitenkin Star Wreckin jossain vaiheessa paremmin, kun siihen nyt kuitenkin näin hyvät mahikset tarjotaan.

Oli muuten pieni yllätys, että pari nimekkäänpääkin näyttelijää oli päätynyt In The Pirkinningille. Ja minä kun elin aluksi siinä luulossa, että tämä olisi vain jotain pelkkää sisäpiirivitsailua... =)

Tangentti
18.11.2005, 20:57:46
Kattoin viime lauantaina Star Wreckin, vaikka aluksi en aikonut enkä edes tiennyt että sen lataaminen oli niin helppoa ja laillista, mutta kaverit puhui koulussa tästä joten oli jonkinsortin pakkokin ladata ja eikä kaduta yhtään että latasin leffan.
Hauska oli ja tulihan sitä naurettua aika monellekkin kohtaa. Paras repliikki on ehdottomasti "voi saatana" ja koska en laiskuudeltani jaksa laittaa spoiler tageja niin en kerro missä kohtaa. Parhaita hahmoja olivat Sherrypie ja Mihail. Heidän tekemisilleen sai eniten nauraa.

Upeaa työtä oli tehty tietokoneella kyllä tuossa leffassa vaikka aluksi kaikki näytti typerältä jollain tavalla mutta sitten lopussa se kaikki näytti upealta. Siitä leffasta voi saada kaiken irti vain jos ymmärtää suomea ja sen huomaa kun katsoo tekstitetyn version tekstejä jotka ei ole läheskään yhtä hauskasti saatu mutta olisipa se aika mahdotontakin.

Nemes
18.11.2005, 21:35:35
Ensimmäisen kerran kuulin Star Wreckista joskun muutama vuosi takaperin silloiselta poikaystävältäni. Tämä kai on jossain määrin osallistunut elokuvan tietokone-efektien tekemiseen tai jotain sen tapaista, ei voi muistaa, meni kaikki sen sönkötykset toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos (idiootti). Silloin ennen wanhaan ei siis tullut pahemmin kiinnitettyä asiaan huomiota. Joskus myöhemmin sitten näin trailerin tästä uusimmasta elokuvasta ja se herätti mielenkiintoni, joskin unohdin koko asian taas sen jälkeen. Vasta vähän aikaa sitten Star Wreck nousi taas esiin kun kaverini pyysi minua luokseen katsomaan sitä. Kieltämättä paras kotimainen elokuva jonka olen nähnyt, kerrankin jotain erilaista verrattuna näihin tavanomaisiin naidaan, juodaan ja tapellaan kaavoihin. Yllätyin kyllä todella positiivisesti ja naurut irtosivat monta kertaa, tahtoo nähdä uudelleen! o/

Hmm, enpä ollutkaan tietoinen noista aijemmista osista ennen tätä topicia, luulin että tämä uusin on ainut. Pitänee etsiä jostain ne vanhemmatkin väsäykset ja vilkaista läpi. :]

Davidson
29.1.2006, 16:24:25
Heh, no nyt on katottu tuo In The Pirkinning. Tykkäsin juu, harvemmin suomalaiset leffat iskee, mutta tämä oli kokonaisuutena niin lämminhenkistä, jopa hieman amatöörimäistä puuhastelua, että lopputulos pääsi kivasti yllättämään. Se Keisari Birk oli just sopivan mulkvisti ja monia hauskoja heittoja tämä Torssonen roolihahmossaan heitteli. No välillä ehkä hieman tekohauskoja kuten muidenkin näyttelijöiden kohdalla välillä pääsi käymään, mutta myönnän nauraneeni valtaosalle vitseistä. Ehkä paras yksittäinen kohta oli se, kun Vakov oli kuskannut niitä kaljapulloja ammuttavaksi sinne pääalukseen ja sitten tuli se osumailmoitus. ;D Kyseinen tyyppi oli itse asiassa muutenkin aika helmi. Ja täytyy nostaa myös esiin näyttelijämassasta tämä robotti, häneltäkin mainio näyttelysuoritus. Juonesta sen verran vielä, että ihan hyvä se sekin oli. Erikoistehosteetkin olivat yllättävän laadukkaat, itse asiassa melkeinpä parempaa tasoa kuin "eräässä jenkkisarjassa" *köhSlidersköh*.

Koko mielipiteeni tästä leffasta voisi oikeastaan siis tiivistää kahteen sanaan: yllättävän hyvä. Ehkä jopa paras suomalainen elokuva, jonka olen kattonut.

ascalon
29.1.2006, 16:41:00
Katsoin minäkin sen eilen kakkoselta. Ei naurattanut enää niin komeasti kuin ensimmäisellä kerralla, mutta kyllä se edelleen oli aika loistava. Alku oli huomattavan paljon hauskempi kuin loppu. Varsinkin se "Voitosta Voittoon" oli yksinkertaisesti liian nerokas läppä.

Heba
29.1.2006, 23:10:31
Suosikki henkilöni oli se, jolla oli sininen naama ja palveli Pirkningiä. Oli mukavaa kuunnella, kuinka perusteellisesti hän sanoi asiansa :P .

Lopussa kumminkin oli myös hyviä kohtauksia kuten johtajien lopputaistelu :P . Hauskan näköistä, kun toinen alkaa yhtäkkiä pitämään puhetta, kun toinen makaa maassa ihan puoli kuolleena ;D.

Todistaa ainakin sen, että kyllä suomalaisetkin osaavat tehdä loistavia elokuvia. Juuri tuollaisia tarvittaisiin lisää, heittäkää hiiten jo ne iänikuiset sotaleffat, draamat ja jotku ihan surkeat romanttiset-komedia leffat (Kuutamolla esim.)

Hukka
30.1.2006, 7:09:41
Olenkohan minä joku outolintu vai mistä johtui se, ettei tuo kyseinen leffa naurattanut pätkän vertaa? Kaikki aina jauhavat siitä, kuinka Star Wreck on niin uskomattoman hassunhauska huippuleffa, mutta minen kyllä hoksannut yhtään hauskaa kohtaa koko elokuvassa.
Olin kyllä niin tympeällä päällä silloin, kun se telkkarista tuli. Ehkä onneton angstisuuteni pilasi elokuvanautinnon mutta...

Harrastelijaelokuvaksihan tuo oli aikamoinen juttu, mutta ei minun juttuni siltikään. Minä todella odotin, että leffassa olisi ollut jotakin hyvääkin, niin kuin kaverini minulle hahkuttivat. Pettymys siis kyseessä.

Leffan hauskuus liittyy oikeastaan siihen oletko nähnyt alkuperäisiä star treckejä tai babylon vitosia, koska suurin osa ainakin tämän tv:stä tulleen VI:n hauskoista jutuista on johdettu noiden sarjojen tapahtumista.
Kyllä minä joitakin juttuja tajusin jopa, mutta Babylon V on vähemmän tunnettu minun osaltani. Kaiketi pitää katsastaa sekin ja katsoa sitten Star Wreck uudestaan. ^^

Jubei
30.1.2006, 10:43:12
Olenkohan minä joku outolintu vai mistä johtui se, ettei tuo kyseinen leffa naurattanut pätkän vertaa? Kaikki aina jauhavat siitä, kuinka Star Wreck on niin uskomattoman hassunhauska huippuleffa, mutta minen kyllä hoksannut yhtään hauskaa kohtaa koko elokuvassa.
Leffan hauskuus liittyy oikeastaan siihen oletko nähnyt alkuperäisiä star treckejä tai babylon vitosia, koska suurin osa ainakin tämän tv:stä tulleen VI:n hauskoista jutuista on johdettu noiden sarjojen tapahtumista. Itse pidin elokuvasta valtavasti ja babylonin jutuista tajusin suurimman osan, joskin star treckin jutuista osa jäi hämärän peittoon. Tamperelaisia paikkoja näkyi varsinkin alkupäässä ihan kiitettävästi ja varsinkin pidin kohdasta jossa kapteeni pirk soitti antimateriareactorista, koska kyseiset autolla ajelevat heput taisivat ajella pirkkahallin suoraa. :D Pidin myös elokuvan juonesta, maailmanvalloitus ja sitä kautta avaruuden valloitus oli toteutettu tyylikkäästi ja hauskasti.

Omasta mielestäni parhaat jutut olivat se ennakon ottaminen sekä ammuinvälineenä käytettävä erittäin vahna peliohjain, jonka näin joskus 10 vuotta sitten kaverillani, mistähän tekijät lie sellaisenkin löytäneen. Myöskin erittäin mainio kohta oli se, jossa babylonin myöhemmiltä tuotantokausilta otettu alus ampui päätykillään ja aluksen kapteeni totesi lämmityksen sun muiden järjestelimien sammuessa: "Minä haluaisin oikeasti tietää, että mitä tämän aluksen päätykin suunnittelija on oikein ajatellut." Oli kyllä erittäin hyvä pointti kun sarjaa ajattelee. :D Myöskin "näyttää siltä että kalja on syövyttänyt päätykin ohjauspiirit" oli hauska. Tehosteet olivat loistavia, ihan hollywoodin luokkaa mielestäni. Ainoa mitä en oikein elokuvassa tajunnut oli se, että miksi sheridan vai mikä väännös nyt olikaan piti aina niin pitkiä puheita? Oliko se ihan heitto, koska en ainakaan muista että babylon viidessä kyseisen aseman kapteeni olisi hirveitä puheita pitänyt. Kaikenkaikkiaan loistava elokuva, hyvä Tamperelaiset. :up:

Cuomi
1.2.2006, 14:30:16
On kyllä erittäin maukas parodia. Leffastahan saa paljon enemmän irti jos nämä kaikkien tuntemat scifihuitomiset on entuudestaan tuttuja. Visuaalinen puoli on kyllä hoidettu paremmin kuin hyvin, ei siitä sen enempää. Suurin osa vitseistä on ihan hauskoja, joissakin meinaa kuolla joka katsomiskerralla ja jotkut menevät yli ymmärryksen. Mutta esim jotkut Carlon seksipuhelin, hahmojen nimet, savoa vääntävä Scotty kopio, tulitaistelu Baabelilla, Excavatorin Ms Dos ja muut pienet yksityiskohdat joita ei voi nähdä kuin pysäytyskuvalla ovat kerrassaan mainioita oivalluksia.
Näyttelytyö on perus findietasoa. Torssonen on melko ja vetää ihan maukkaasti roolin överiksi. Vuorensola Dwarfina on erittäin mainio hahmo joka vetää klingoneita halvalla. Janos Honkosen Fakov ja Kari Väänäsen Uljanov mahtavalla aksentillaan(Igor kjynä!) voisi mainita erikseen.

Indien harrastajana tykkään erittäin paljon.

The_Sipi
3.2.2006, 13:26:03
Oli kyllä ihan mukiinmenevä pätkä. Baabel 13:sta tuli kyllä ekana mieleen Baabelin kala, mutta nopeasti tuonkin äkkäsi. Infon nimen taas luulin kuulleeni väärin, ennen kun näin sen. Oli kyllä hyvä parodia, vaikka en varsinkaan Babylon 5:sta koskaan katsonutkaan. Matoröörit ja muut tuikuttimet jäi kyllä mieleen. Kyllä tästä seuraavana päivänä töissä puhuttiin työkavereiden kesken, oli se niin hauska leffa, vaikkei juoni oikein mistään kotoisin ollutkaan.

Erikoistehosteet oli kyllä, jos ei nyt huippuluokkaa, niin suomalaisittain hyvin kaunista katseltavaa, joskin etukäteishypetys ehkä vähän antoi aihetta odottaa vielä vähän parempaa, mutta hyvä noinkin.

Niin, ja jos joltain vanhan koneen omistajilta jäi leffa katsomatta, niin lauantaina tulee pikauusintana, joskin Teemalta, ja käsittääkseni näyttää ne aiemmatkin Star Wreckit myös.

Henkka12
12.2.2006, 9:56:04
Siis aivan mahtava elokuva! Erikoistehosteet olivat ainakin kolme kertaa paremmat kuin alkuperäisessä, ja tässä siis ammuttiin valopalloilla (kaljapulloilla) ja tuikuttimilla, toisin kuin alkuperäisessä ammuttiin vaan jotain satunnaisia laukauksia. Niin helmi elokuva, että oikein pistää miettimään. Erityisesti mieleen jäi "Kyllähän sodassa ihmisiä kuoleeeeeeeee..." ja "Mitä valopalloja? Kaljapullojahan sää pyysit."

_Rosette_
26.6.2007, 12:01:01
En löytänyt kyseistä aihetta, mutta jos on, niin lukkoon sit.

Mutta, mutta...Mitä pidätte?:D Suomalaisten oma leffa, ja minusta paras;)
En itse oikein pidä enkä jaksa katsella suomalaisten tekemiä surkeita leffoja, koska näyttelijät ovat ehkä liiankin "hyviä" näyttelemään. Suomenkieli ei minusta muutenkaan ole mieluisa leffan katsottavaksi.
Mutta, Star Wreck, ai että kun olin iloisesti yllättänyt:yay:
Nauroin niin makeasti. Rakastan tätä leffaa, kerta kaikkiaan! Nämä näyttelijät eivät sentää näyttele niin hyvin miten jotkut, love it! :lovetus: