PDA

View Full Version : Morrowindistä

Outraider
17.8.2003, 21:00:42
Kysyisin kahta asiaa

1. Voiko jostakinostaa tyhjiä tai kunnollisen sielun sisältäviä (kuten ancestal spirit, vai mikä olikaan) Grand soul gemejä? Tarvitsisin constant efect tavaroiden tekoon

2. Kaverini sanoi joskus, että pelissä vissiinkin on joku "talking mudle crap" joka hoitaa saman homman kun calderasta löytyvä scamp, paitsi että tällä on 5000 siasta 10000 rahaa. Onko totta, ja jos on, niin mistä se löytyy? vai onko tämä joku plugin?

//edit hehheh saimpahan tähän vastauksen, vaikka se ylikuukauden vei ;D

Tordragon
20.9.2003, 17:02:01
1. Eipä tietääkseni näitä constant effectin tuovia sieluja voi mistään ostaa, tämä siis ilman mitään pluginejä. En kyllä sulje tietenkään pois sitä mahdollisuutta, että pelistä ko. tavaroita myyviä henkilöitä löytyisi, mutta vähän vain epäilen. Ja en tiedä tuosta uusimmasta lisäosasta. Tyhjiä grand soul gemejä kyllä myydään vaikka missä (tarkastat vain jokaisessa kaupungissa enchantereiden inventaariot) ja jos varastaminen on mielessä niin maagien killat ovat ihan oivia kohteita. Tosin, varasmentaliteetilla myös varastetut tavarat pitää hävittää joko rahaksi tai muuten vain koska niistä tulee kuitenkin ongelma, jos/kun bountysta yrittää päästä ilman varkaiden killan tuomia etuja - ei ylitsepääsemätön ongelma tietenkään, mutta rasittava sellainen.

Mutta: kyllähän tuo nyt itse asiassa on aika naurettavan helppo saada itsekin tehtyä. Levelien karttuessa sattumanvaraisesti spawnautuvat viholliset vahvistuvat ja eipä tuossa nyt kauaa mene, kun vastaan alkaa kävellä Golden Saint-ököjä, Daedric -raunioiden läheisyydessä varsinkin. Niiltä saa myös tappokamaa, lähinnä Ebony -, Glass -tai Daedric -esineitä (joista paras mahdollinen on Daedric tower shield, koska siihen vain yksinkertaisesti mahtuu eniten enchantment-pisteitä), puhumattakaan siis siitä, että Golden Saintin sielu mahdollistaa sen constant effectin. Oman tiedon perusteella, ja Bloodmoon poissuljettuna, constant effectin tuovat siis vain Golden Saint ja Ascended Sleeper (ja ei todellakaan Ancestor Ghost, heh). Jälkimmäistä ököä löytää aika helposti Red Mountain-alueelta ja jos juonen perässä menee niin niitä tulee väkisin vastaan.

Ei kuitenkaan kannata olettaa, että noita maagisia constant effect-esineitä itse saisi tehtyä/teetettyä pelin alussa, mutta kannattaako olettaa, kun siinä ei mitään järkeä ole - pelin tasapaino mielessä.

2. Tuosta Calderan scampia vastaavasta mud crabista en tiedä ja haiskahtaa pluginiltä. Vaikka ideassa nyt sinänsä onkin järkeä (ainakin yhtä paljon kuin scampissakin), kun yleensä nuo merchant-pluginit ovat juuri sitä vajakkitasoa, että kauppiailta löytyy se satatuhatta rahaa tai jopa loputtomasti (missä siis ei ole mitään järkeä). En tiedä tosiaan, pitänee itse yrittää joskus tarkistaa. Muista myös, että yhdessä heimoleirissä on yksi myyjä, jolle kyllä saa syötettyä noita hinnakkaita esineitä ihan kivasti, johtuen lähinnä siitä, ettei ko. henkilö ota läheskään täyttä hintaa esineistä.

Jos sinulla on ongelmia siitä, kun varastossa on se kolmisenkymmentä Daedric-esinettä ja niitä ei - ymmärrettävistä syistä - saa rahaksi muutettua niin teetätä jollakin enchant-kyvyn omaavalla henkilöllä vaikka esimerkiksi neljänkymmenentuhannen arvoinen enchantment ja myyt sen jälkeen ko. henkilölle tavaraa sen rahan edestä, koska nuo enchantmentiin menneet rahat myös pysyvät sen päivän ajan sillä enchanterilla. Huomioitavaa on, että ennen kuin teetätät sen hinnakkaan esineen niin avaa myyjän inventaario auki koska muuten rahat eivät jostakin kumman syystä siirry. En muista, että patchit olisivat moista edes korjanneet. Joka tapauksesa niin näin itse olen ainakin arvokasta ylijäämää hävittänyt ja saanut sen edestä myös hemmetin hyviä maagisia esineitä. Toki niitä voi itsekin tehdä, mutta tämä tapa vain on oiva mahdollisuus päästä arvokkaasta lastista eroon. Tietty, jos omat enchant-kyvyt ylittävät NPC-enchanttereiden tason niin kannattaa miettiä kahdesti.

Ja joskus näille ketjuille voisi miettiä jotain yhteistä sellaista, kun alueella on jo Warcraftista ja Morrowindista turhankin monta erillistä ketjua. Niin, minä ainakin miettisin, mutta te ette ole minä ja minä en ole hän. Eli kuka miettii? Se miettii ja minä seuraan perässä. Miettikää tekin ja ostakaa itsellenne jotain kivaa.

Cloud
20.9.2003, 18:42:32
2. Tuo Mudcrab todella löytyy hyvin pieneltä saarelta suurinpiirtein Vivecistä itään, jollen väärin muista sijaintia. Itseltäni löytyy tuo Tribunal lisäosa, muita pluginejä ei ole ollut päällä kun olen tuolla käynyt.

@TranceKuja@
21.9.2003, 8:46:50
Minulleppa tuli PAHA moka tuon puhuvan mudcrabin kanssa.Luulin sitä ihan tavalliseksi kun tempaisin vain miekan esiin ja tapoin sen....Sitten kun tutkin sen ruumiista mitä se kantoi mukana,niin tajusin heti että olin tappanut puhuvan mudcrabin kun se kanto jotain aseita ja potioneja........... :(

Tordragon
4.10.2003, 5:56:50
Originally posted by @TranceKuja@
Minulleppa tuli PAHA moka tuon puhuvan mudcrabin kanssa.Luulin sitä ihan tavalliseksi kun tempaisin vain miekan esiin ja tapoin sen....
Joo, ei sinällään mikään ihme. Kyllä jos tuon ko. mudcrabin nyt itse omin avuin löytää niin aika lahjakastahan se nyt on. Eipä muuten, mutta ainakin omaan pelityyliin kyllä kuuluu lahdata kaikki vastaan enemmän tai vähemmän kävelevät ölliäiset ja mudcrab ei juuri tee tähän poikkeusta. Ja vaikka ei nyt ihan lonkalta kaikkea liikkuvaa aiokaan tappaa niin silti ei kyllä kenelläkään varmaan ole tapana yrittää jokaisen ökön kanssa harrastaan dialogia, ymmärrettävistä syistä.

Vähän eri asiahan tuo siis on kuin se scamp siellä talossa, en kyllä miekat viuhuen sen päälle hönkinyt vaikka niin aika oletusarvoisesti ja kovin herkästi aina teenkin, heh.