PDA

View Full Version : NGE: loppu (mahd. Spoilereita)

Thorwald
21.8.2003, 20:14:08
Wau!
Nyt NGE:n sarjan ja endin katsoneena.. wau!, mutta hieman sekaiseksi jäi loppu... mitä on vielä jäljellä? Ei kai Endin loppu ole se ranta-kohtaus? Shinji ja Asuka... puuttuuko videosta jotain? vai onko se loppu tuollainen?

Pää on hieman sekaisin viikon-kestäneestä NGE putkesta, joten tahtoisin jotain tietoa... sarja loppuu sekaisesti (kuitenkin ymmärsin idean (lopunkin)) ja leffakin loppui.. todella omituisesti (josta olen vielä nyt melkein täysin sekaisin.. sen lopun keskenjäämisen vuoksi)

Kiitos etukäteen!

Zeratul
10.9.2003, 15:03:05
NGE:n lopussa Nerv taisi kuulustella kaikkia pilotteja. Shinji jossain mielen sopukoissa ymmärsi että maailma jossa hän elää on vain yksi mahdollisuus, Shinki ymmärsi myös että hän voikin elää ja olla onnellinen Maan päällä.

En oikeastaan tajunnut koko sarjasta mitään mutta selitän vain jotain tänne...

Thorwald
10.9.2003, 15:06:14
noniin.. nyt lisää katottuani homma on selvinnyt.. jotenkin. :D

Kassi
11.9.2003, 16:59:13
Postaus ei mahdollisesti sisällä spoilereita, vaan se sisältää spoilereita. Ken tästä eteenpäin lukee saa kaiken toivon heittää.

Oletko katsonut Director's Cutin? Siinä on paljon pientä lisää joka selventää asioita kummasti. Kuten mikä Kaworu on ja missä Adam luuraa.

Originally posted by Zeratul
NGE:n lopussa Nerv taisi kuulustella kaikkia pilotteja. Shinji jossain mielen sopukoissa ymmärsi että maailma jossa hän elää on vain yksi mahdollisuus, Shinki ymmärsi myös että hän voikin elää ja olla onnellinen Maan päällä.

En oikeastaan tajunnut koko sarjasta mitään mutta selitän vain jotain tänne...

Nerv kuulusteli? Tuo on aika mielenkiintoinen näkokulma, itse en ole koskan yrittänytkään pakottaa niitä tekstejä ja tyhjiä huoneita minkäänlaiseen konkreettiseen tilaan. Olen ymmärtänyt ne enemmän sellaiseksi sisäiseksi tarkasteluksi, jota käydään Third Impactin ollessa tiiviimmillään, kun ihmisten sielut yhdentyvät ja ruumiit muuttuvat takaisin LCL:ksi.

Koko homman "pointti" todellakin on, ainakin toistaiseksi oman näkökantani mukaan, että Shinjille annettiin mahdollisuus päättää jatkaako ihmiskunta enkelten tapaisena yhteensulautuneena oliona, vai saako ihmiskunta AT-kenttänsä takaisin ja palautuu yksilöiksi. Shinji sitten pitkällisen pohdinnan jälkeen tulee ainakin End of Evangelionissa tähän lopputulokseen (ja on luultavaa että Third Impactin vuoksi "kuolleet" ihmiset palautuvat normaaliin tilaansa, joten Asukan ja Shinjin ei tarvitse kansoittaa maapalloa uudestaan, senkin pervot). End of Evangelion todellakin päättyy siihen kun nämä kaksi makaavat LCL-meren rannalla, Shinji yrittää kuristaa Asukan mutta jättää kesken ja Asuka sanoo "kimochi warui", joka voi tarkoittaa suurin piirtein "minä voin pahoin" (alkuperäiskielinen sanontatapa on niin monimerkityksinen että jotkut ovat tulkinneet sen tarkoittamaan että Asuka olisi siunatussa tilassa - toisaalta samojen tulkitsijoiden mukaan Longinus no yari on yksi iso fallos, joten...).

Televisiosarjan abstraktimpi versio lopusta onkin jonkin verran monimutkaisempi; mistä Shinjiä oikein onnitellaan? Ja mitä helvettiä Pen-Pen siellä tekee? Shinjin valinnasta jaksossa 26 en ole varma, enkä välttämättä koskaan ole varma, mutta EoE:ssä asia on hiukan suorasukaisempi. Olen viime aikoina keskittynyt vähemmän tärkeiden, teknisten aspektien pohdiskelemiseen (kuten kysymys siitä, onko evangelion mecha vai ei).

Zeratul
13.9.2003, 22:25:04
Televisiosarjan abstraktimpi versio lopusta onkin jonkin verran monimutkaisempi; mistä Shinjiä oikein onnitellaan? Ja mitä helvettiä Pen-Pen siellä tekee? Shinjin valinnasta jaksossa 26 en ole varma, enkä välttämättä koskaan ole varma, mutta EoE:ssä asia on hiukan suorasukaisempi. Olen viime aikoina keskittynyt vähemmän tärkeiden, teknisten aspektien pohdiskelemiseen (kuten kysymys siitä, onko evangelion mecha vai ei).

En kyllä tajunnut sitä onnittelukohtausta täysin, mutta olettaisin että häntä onnitellaan...ymmärtämisestä. Koko sarjan ajan Shinji on itkenyt ettei hän sovi tähän maailmaan jne.

Samoin voisi kysyä mitä ne muut siellä tekevät, varsinkin Shinjin äiti joka katosi Enkelien hautausmaalla (tjsp.), Pen-Pen on vain lisä komiikka sarjassa :D , hassu olento.

Ja evangelion ei ole mecha (täysin), sarjassa on käynyt selväksi, että 01:stä pidetään kahleissa ihmisten laitteilla. 01 on rikkonut ne muutaman kerran Shinjin auttamiseksi, ne taitavat jotenkin vähentää todellisen EVA:n voimaa. Eli 01 taitaa olla enkeli kahleissa.

Turha tällaisia kysymyksiä on täällä esittää, mene suoraan kysymään sarjan luojilta: "Mikä helvetti on tän sarjan pointti!!?"

...Puuhhh, pisin posti koskaan :eh: