View Full Version : Bass'n Helen
Kuunteleeko kukaan? Tykkääkö kukan, Minä tykkään? :D :D
Theemu
24.6.2002, 19:48:10
Periaatteisiin kuuluu jeesusmusiikin vastustaminen. Eli ei.
Tai, no Tourniquet on ihan piristävää kamaa.
Aika tylsää musaa. Parempia gospel-bändejä löytyy vaikka millä mitalla, vaikka en pahemmin mitään niistä kuuntele. Deuteronomium oli ihan hyvä.
Noirre
28.6.2002, 13:29:26
En oikeastaan kuuntele gospel-musiikkia musiikkia mitenkään kamalasti, the Rain ja the Road kyllä soittavat hyvin. Bass'n Helen on mielestäni aika pliisu ja aivan liian hiottu.
/edit: katselin vähän näitä posteja täällä ja hiukan perusteluja, kiitos. pelkkä ei tai kyllä riittää, kun se on perusteltu.
Juup no, veli osti levyn (unplugged) ja kyllähän mä sitä eniten meistä kahesta kuuntelen... *kröhöm* :D tähti on loistava biisi, ja onhan ne muutkin levyt hyviä... =)
Juu minusta se on ihan hyvää musiikkia... Vaikka se onkin joittenkin mielstä jotain jeesus musiikkia... Mutta se on slti hyvää musiikkia? :P
Candice
9.7.2002, 12:06:27
Baas än heelen on ihan ok, mutta enemmän tykkään kyllä terapiasta ja rainista. B'nH:n vanhempi materiaali on kyllä ihan huomattavasti paljon parempaa kun nää uudet... juuh, mulla alkaa tää gospel-vaihe jo mennä ohi. Ehkä pitäs taas ruveta kuunteleen...
Kamalaa musiikkia. Oliko tää Terapia joku sellanen bändi jolla oli tosi paljon biisejä jotka on tyyliin "lainattu" muilta bändeiltä. Sellaisia kummallisia klooneja. Ei siis covereita...
Theemu
10.7.2002, 15:20:58
Originally posted by Brain Power
Kamalaa musiikkia. Oliko tää Terapia joku sellanen bändi jolla oli tosi paljon biisejä jotka on tyyliin "lainattu" muilta bändeiltä. Sellaisia kummallisia klooneja. Ei siis covereita...
Ei ole sellaisia bändejä, jotka eivät jossain vaiheessa covereita soittaisi.
Plagiointi on sitten asia erikseen. Terapian tapauksesta en tiedä, mutta nimi on selvästi pöllitty Therapy?-yhtyeeltä (joka muuten on erinomainen).
Candice
11.7.2002, 10:38:06
Oliko tää Terapia joku sellanen bändi jolla oli tosi paljon biisejä jotka on tyyliin "lainattu" muilta bändeiltä. Sellaisia kummallisia klooneja. Ei siis covereita...
Tollasesta en ole tietoinen. Tosin en olekkaan kamalasti kerännyt informaatiota kyseisestä bändistä vaan kuuntelen vain musiikkia!
Hmm. Bass'n Helen on ihan mielenkiintoista musiikkia, ihan kohtuu hyvää kuunneltavaa, joskaan ei ollenkaan sitä minun tyyliäni. Paljoa yhtään en tämän yhtyeen biisejä ole kuullut, itseasiassa vain yhden, mutta tiedän suurinpiirtein mikä meno tässä hommassa on, eli semmoista ihan mukavaa kuunneltavaa, ja parastahan tässä bändissä on juuri se, että tämä on Gospelia.
No kyllähän tuota on tullut kuultua ja jostain syystä pidin siitä. Innostuin jopa opettelemaan yhden biisin kitaralla. Taisi olla "Toiseen Maailman" jos oikein muistan. Bändi on kuitenkin parhaimmillaan livenä. Yhdellä keikalla olen ollut ja ihan hyvä meininki oli. Oli aika yllätys huomata, että kirkko oli täynnä.
Osa biiseistä on oikeasti hyviä ja niissä on "se jokin". Oma suosikkini on edelleen tuo Toiseen Maailmaan ja se vähän vanhempi tuotanto.
On kuitenkin parempia(=rankempia) gospel bändejä kuten The Rain, Terapia ja vähän "hevimpi" Oratario. Kuuntelen enemmän Terapiaa ja Oratoriota, juuri sen rrrock soundin takia.
mogvisti
12.6.2004, 18:32:39
Hyvä bändi joka soittaa hyvää musaa. En yleensä perusta gospel bändeistä, mutta tämä bändi on tehnyt vaikutukset. Kävin kerran myös katsomassa tämän bändin liven täällä Iisalmessa ja sen jälkeen olen siitä pitänyt. En kylläkään omista yhtään cd:tä, mutta tuolla nuorten illoissa sitä kuuntelen. Hyviä kappaleita tais olla palapeli ja tulen takaisin ( en oo varma noista nimistä, mutta bändi on hyvä kuitenkin :up: )
Niin. Tämä bändihän on nyt noussut jälleen pintaan. YleX:llä himotuimmat 2. sija ja paikka B-soittolistalta Varjojen Maa biisillään. Itse kuuntelen paljon kristillistä musiikkia ja siitä johtuen BnH:n kristillisyys on iso plussa. Kuuntelen kyllä muutakin, mutta se on aina etu jos sanojen takaa löytyy sanoma. Mutta sitten itse BnH:n. Pari kertaa olen nähnyt livenä, mutta en omista yhtään levyä. Koneella (anteeksi) on muutama biisi kylläkin. Parhaat biisit on Taisteluni, Lasienkeli sekä tuo Varjojen Maa. Tykkään ihan.
Offtopic: Minua ärsyttää ihmiset jotka tyrmäävät hyviä bändejä vain siksi että ne ovat kristillisiä.
Bass'n Helenin Taisteluni on kai ensimmäisiä gospel-biisejä joita olen kuullut :o . Ko. biisissä on hienot sanat ja kaunis melodia. Itse en hirveästi uskonnoista perusta, mutta Bass'n Helenillä on kyllä monia leppoisia kappaleita. Esim. Rannalla on aika menevä popkipale.
Tuo uusi Varjojen Maa ois ihan kiva kuulla, pitääpä pitää korvat auki.