PDA

View Full Version : Helpoin tapa voittaa Adel FF8:ssa?

Ehrgeiz
6.4.2002, 23:13:07
Mikä olis helpoin tapa voittaa Adel Final Fantasy 8:ssa :huh:

Topic-edit -Echo

Edited by Echo on 07.4.2002 01:52

Sepphiro
6.4.2002, 23:29:23
Mä taistelin sitä vastaan 2 vuotta, enkä taho sun kokea samanlaista kohtaloa kun mulla oli!!! :D
Mukaan kannattaa ottaa Irvine!
Mä otan nyt sen joukon esimerkiksi, joka mulla oli:
Irvine
Squall
Selphie

Laitoin Selphielle 100 Auraa, joita drawwasin Seiferiltä.
Irvinelle annoin Doublen, niin että Irvine ja Squall sai melkein koko ajan limittejä.
Sitten vaan Irvinen AP Ammoa ja Squallin LeonHeartia jos vaikka sattuisi tulemaan. Ei kestä tolla kauaa sen tappaminen, mutta muista välillä lisätä Irvinelle ja Squallille Auraa. Ja jos tahdot niin voit käyttää Doublen sijasta Tripleä, jolloin, voit laittaa kaikille Auran!!!
Toiv. sait jotain ymmärrystä mun puheistani...!  :D

Ehrgeiz
6.4.2002, 23:42:27
Squall omistaa Leon Hartin, mutta ei Auroja. Zell on ainoa, jolla on Auroja, mutta se kuolee Adelin Ultimasta. Ainoa kuka selviää ultimasta on Squall. Ryhmässä mulla on Irvine, Squall ja Zell. :eh:

Sepphiro
6.4.2002, 23:44:00
Kuinmont levelisiä ne sun jätkät on...? :eh:

psaijai
6.4.2002, 23:53:23
Toivottavasti ukkos on matalalla levelillä. Sitä mitä matalammalla sitä parempi.

No mä vedin sen Squall, Zell, Quistits kolmikolla. Annoin Zellille ja Squallille aurat jotka kumpikin omalla vuorollaan laitto itelleen. Sitten Quistis laitto Rinoalle sen taian josta se saa aina vähän väliä energiaa. Sit aloin hakkaa sitä limiteillä ja Quistisilla sit parantelin ukkoja. Kuoli parissa minuutissa eikä ehtiny tehä kun parikertaa jonkun jutun.

Ja voitahan sä siirtää ne aurat jollekin toiselle.

Pistä myös paras taika siihen HP kohalle ja hyvät +HP??%, kai sulta löytyy GF:ltä niitä?

Niin toivottavasti kyseessä nyt oli se tyyppi jossa Rinoa on rinnassa kiini? :huh:

Edited by spy85 on 07.4.2002 01:05

Ehrgeiz
7.4.2002, 0:01:30
Harmi että levelit on aika suuret, meinaa Irvine: 28, Squall:65 =) , Zell:40

Sepphiro
7.4.2002, 0:29:17
No kyllä sä sen voitat... Paitsi jos aikaa jää, niin kannattaa laittaa hahmoille myös Haste, että ne tulis nopeemmiksi, mutta jokaisella on kikkansa mennä sitä läpi, enkä mä ole siihen mikään puhumaan, toivottavasta pääset sen piakkoon...

Crow
7.4.2002, 9:18:18
Miulla oli siinä taistelussa kaikki jäbät level satasella, niin hakkasin sen vaan tavallisilla hyökkäyksillä.

Mutta muuten, laita Regen Rinoalle, ja sitte käytä Irvinen Limittejä, tai sitten vaan tavallisia hyökkäyksiä.

Mickey
7.4.2002, 9:43:07
Ei ole kamalan vaikea.
Irvinen AP-ammot tekee hommasta älyttömän helppoa. Ammut sitä AP-ammoilla muutaman kierroksen ajan, niin se alkaa olla aika kuollut.
Toisaalta mulla kaikki äijät oli levelillä 60 ja energiaa oli tarpeeksi, niin se kuolee melkein pelkillä tavallisilla iskuilla...

Kekezzinen
7.4.2002, 11:26:11
Originally posted by Ehrgeiz @ 07.4.2002 01:01
Harmi että levelit on aika suuret, meinaa Irvine: 28, Squall:65 =) , Zell:40
Onko tuo "Harmi että levelit on aika suuret, meinaa Irvine: 28, Squall:65 =) , Zell:40" vitsi??Mulla on aina 100 (vai saiko siinä vain 99) leveliset äijät enne ku saan Irvinen.Mä käytän Rinoaa Squallia ja Zelliä.Mutta koska kyseisessä taistelussa Rinoa on unkäytettävissä niin tilalle kandee laittaa ehkä Quistis.Oma päätös...ykäältä löydät neuvot sen häiskän killaamiseen.

Dante
7.4.2002, 11:35:08
Sitä ei kannata hoitaa Squalin Renzokukenilla koska sen jälkeen voi tulla hyökkäys joka osuu molempaan, ja mikäli sun Strenghtit on tarpeeksi hyvät voi Rinoalle sanoa hyvästit, Hyvä keino on Irvinen Shot Limitti, tai Zellin Duel vaihtoehtoisesti.

David A. Mage
7.4.2002, 14:09:25
Vaikka tuolla ylhäällä onkin selitetty aika hyvin, mitä pitää tehdä, niin on myös mainitsemisen arvoista, että jos pystyy, niin kannattaa hakata Squall henkihievereihin ennen taisteluja, koska yleisestihän Lion Heartia tulee paljon enemmän kun on HP:t vähissä. Ja kai tiedät myös kikan, jolla saa limit breakeja paljon enemmän? Eli siis kyseessähän on se tapa, että naputat hahmonvaihtonappia (tavallisesti ympyrä, jos oikein muistan) koko ajan niin kauan, että tulee se Renzokuken/Shot/Duel-vaihtoehto käytettäviin, ja sitten vain käytät sen... Ja jos Rinoalla HP:tä riittää, niin käytä häneen Mug, jolloin on mahdollista saada muistaakseni 9 kpl Megaelixerejä.. :D

Adeíron
7.4.2002, 14:13:24
Adel ei ole vaikea, oli levelit mitkä hyvänsä. ekalla kerralla mä mätin sen (huonot levelit) firagoilla/blizzagoilla/thundagoilla (kokeilumielessä), ja tokalla kerralla (ku tyypit oli lv 100) pelkillä attackeilla. limiteilläkin onnistuu (helpompaa) mutta sitten kannattaa valita tyypit huolella.

helpoin tapa olis ehkä nuilla sun tyypeillä, että teet tappelun alussa cerberuksen (kaikille triple), sitten kaikkiin shell, haste ja regen. Rinoaan kanssa regen. sitten heität tyypeille auran ja mätät adelin limiteillä. ei pitäis olla liian vaikeaa. toi shell sitä varten, että irvine ja zell selviäis ultimasta.

ja btw, nuo sun levelit ei oo korkeat, paremminki niitä vois nostaa, varsinki irvinen.

Edited by Adeíron on 07.4.2002 15:14

isoSILLI
7.4.2002, 14:16:19
Vedä kerran kamikazella ja se on siinä.
Lyhyt ja ytimekäs vastaus.

Kassi
7.4.2002, 14:23:51
Irvinen Fast Shotilla minä Adelin pulttasin - tietysti, satasen leveleillä saattoi olla vaikutusta asiaan.

psaijai
7.4.2002, 14:47:53
Originally posted by Kekezzinen @ 07.4.2002 12:26
Onko tuo "Harmi että levelit on aika suuret, meinaa Irvine: 28, Squall:65 =) , Zell:40" vitsi??
On noikin aika suuret. Mulla oli levelit jotain 30 tossa vaiheessa. Kasissa on sitä parempi mitä huonommalla levelillä ukot on. Tällöin myös vastustaja on huonolla levelillä ja kun itellään on hyvät GF:n abilityt ja hyvät aseet niin homma hoituu erittäin helmposti. Tietysti jos tykää taistella niin sitten vaan 100lv kaikille.

The death Magic
7.4.2002, 17:01:17
Yhdellä lionheartilla se menee. Ei siihen mitään muuta tarvitse.
Niin kauan kun varot rinoaa voit tehdä mitä tahansa. Helppo se on.

Ehrgeiz
7.4.2002, 19:15:01
Kiitos!!! Ensimmäisen kerran kolmessa vuodessa(olen omistanut 8:sin niin kauan)pääsin Adelin läpi!(enkö ole surkea?) :ooh:

Torque-
8.4.2002, 0:39:17
Et oikeastaan. Ilman kunnon Junctioneja / Limit Breakkeja tuo Adel-taistelu on todella vaikea.

Cid Highwind
23.5.2002, 8:43:42
mun levelit yleensä siinä vaiheessa on:
selphie40
quistis30
rinoa30
zell50
irvine 48
squall70

helpoin tapa voittaa on hankkia cactuar ja opettaa sille kamikaze ja sen jälkeen hakata adelia voimakkailla hahmoilla ja kamokaze tekee sitä enemmän vahinkoa kun on level

Edited by Cid Highwind on 23.5.2002 09:45

Roleplayer
24.5.2002, 13:06:55
Mä oon pelannu kaikki ff:ät mitä nyt on tullu läpi aika täydellisesti. mutta ff8 on ihan liian helppo...mulla oli kaikki ukot paitsi selphie 100 levelillä...ja gf:t kanssa mutta olin kyllä pelannu kauan...

Helmholtz
24.5.2002, 13:19:19
Et oikeastaan. Ilman kunnon Junctioneja / Limit Breakkeja tuo Adel-taistelu on todella vaikea.

Ainahan Junctionit pitää olla kunnossa. Se on aivan sairaan helppo tappelu (ainakin minulle). Se joka väittää, että se tappelu on vaikea "ei osaa pelata".
Normaalilla attackeillakin sen pääsee helposti läpi jos ei jaksa käyttää mitään erikoistemppuja.

Ihan vimppavastuskin FF8:ssa on uskomattoman helppo.
Tietysti nuorimmille pelaajille se voi tuottaa suuriakin vaikeuksia.

ROLEPLAYER!!!
Käytä EDIT-nappia; älä tuplapostaa! Editoi edellisiin viesteihisi jos on kommentoitavaa. Luehan myös foorumin säännöt.

Edited by sami on 24.5.2002 14:23

-Aeris-
24.5.2002, 20:22:43
Hahaa! Mä pääsin sen just eilen läpi ensimmäistä kertaa. :D Levelit oli aika alhaiset, Squall:52, Quistis:50, Irvine:42. Squallin HP oli 9999 kun laitoin sille 100 Flarea HP:seen. Muilla sama juttu.. kaikkia taikoja keräsin siellä 100 kpl. [Flare, Meteor, Tornado, Dispel, Esuna..]
Mulla meni 2 tuntia Adelin voittamisessa, mutta oli se sen arvoista, loppuanimaatio oli niin huippu.  :D  
Squallin limittiä vaan kehiin ja esim Irvine [mun tapauksessa] hoitaa kaksi muuta hahmoa recoverilla ja jos joku kuolee niin revive [Quistiksella mun tapauksessa].
Näin mä sen ainakin pääsin, varmasti on helpompiakin tapoja!

6.6.2002, 12:57:46
mie sain sen helposti tapettua kun pöllin rinoalta regenin ja käytin sen castina mut seiferiä vastaan kun taistelee nii kannattaa pölliä mahdollisimman paljon auroja ja jos on odin siin vaiheessa nii ei oo mitään hätää adelia vastaan voi tehdä limittejä.sillo ku ite menin sen läpi  nii mul oli mukanani
Squall
Zell
Irvine
Niillä luulis jo voittavan jos irvinel on AP ammoja

@Kuja@
6.6.2002, 19:17:09
Jotta Rinoaa ei kuolis käytä Rinoaan(myös joukkoon)Auraa,Regeniä,Shelliä ja Protetctia,sitte lyö aina sopivalla hetkellä tavallisella atackilla tai limitillä.ÄLÄ käytä GF olentoja koska ne vaan satuttais Rinoaa enemmän.Jos et ole ihan varma niin älä käytä myöskään vahvaa magiaa useasti koska silloin Adel käyttää vahvaa Ultimaa joka tekee paljon vahinkoa.
Varo myös Adeli Meteor lyöntii koska se käyttää sitä useesti. ;)

Edited by @Kuja@ on 06.6.2002 20:20

May
6.6.2002, 20:19:40
No siinähän niitä jo tuli. Mutta eikös se ämmä kuole Selphien THE ENDilläkin? Tosin se tuntuisi jotanki huijaukselta...vaikka ei tokikaan sitä ole. Mutta koko posselle, myös Rinoa, regen, shell ja protect.

Seyana
7.6.2002, 18:40:56
Mä menin sen Squallilla,Zellillä ja Quistiksella.Olin varautunu hankalaan mättöön, mutta se menikin helposti.Rinoalle vaan vedetään protect, niin Adel ei pysty vetään siltä paljoa energiaa, ja sit sille myös regen, niin se saa heti takas energiat jotka Adel vei.
Zellille auraa ja dueleja, Quisti käytti rinoaan koko ajan curagaa ja Squall vähän esitti taistelevansa, ja laitto sillon tällön protectin kun vanha häipy.

Flaming Amarant
7.6.2002, 19:00:49
Siis ei voi olla totta, pelin toiseksi helpoin vastus (helpoin bitebug).
Hakkaa vaan aseilla täysiä, ja käyttää suojia sun muuta sontaa, niin ja parantaa välillä rinoaa.

Nefisa
20.8.2002, 14:51:46
Mulla oli siinä vaihees Squallilla jotain 8000hp:tä joten mulle se oli aika helppo.Sillä kyllä on paljo taikoja jotka on pahoja mut muista käyttää auraa!

Ra
22.8.2002, 16:27:26
Ajattelin kysyä nämä täällä koska liittyy periatteessa aiheeseen. Niin mistä muualta saisin kuin Seiferiltä saisin Auraa? Minä en ole kehittänyt muita kuin Rinoa 25.lv. ja sitten taistelu joukko on Squall 55.lv. ja Zell 56.lv. ja Quistis 30.lv. Vositteko laittaa jotain tietoa Adelista siis sen hyökkäyksistä ja immuuneista ja muista(siis sellaista muuta kuin tuolla on jo). Minulla ei ole mitään super hyviä magiggeja joten mistä/miltä niitä saisi drawattua? Niin ja miltä sais hyviä itemejä niinkuin esim. Mega Phoenix/Mega Potion jne..

Purity
22.8.2002, 16:45:57
Kunnon taikoja, mukaanlukien Aura, saa helposti drawattua Island Closest to Hell/Heavenista. Jos et tiedä mistä kyseiset saaret löytyvät, niin kartta löytyy tästä (http://www.ffgurus.net/ff8/world/draws.jpg), kyseiset saaret ovat siinä ympyröity punaisella, jotta varmasti löytyy. Enempää sinun ei missään nimessä kannatakaan level upata. Parhaimmat levelit ovat siinä 30:n paikkeilla, koska näin pystyy drawaamaan vihollisilta kolmannen tason taikoja, mutta ne ovat silti vielä aika helppoja.

Muista sinne saarille mennessäsi, että Enc. none (=ei tule random battleja) on hyvä olla, kun siellä tulee paljon taisteluita, ja kaikki viholliset ovat lv. 100. Enc. nonen pystyy opettamaan Diablokselle kun on ensin opettanut sille enc.halfin.

Ne on tietysti world-map draw-pointteja joten sieltä ei paljon saa niitä kerrallaan, mutta niitä on paljon, ja ne täyttyvät melko nopeasti uudestaan, joten tuo on nopea tapa saada taikoja.

Adelista en muista mitään erityistä, mutta kun on hyvät taiat (mitä saa drawaamalla sieltä saarilta) niin ei pitäisi tuottaa vaikeuksia. :)

Noita itemejä pystyi muistaakseni ostamaan Estharin siitä kaupasta.. en nyt muista kenen kauppa se oli. Sinun piti siinä yhdessä vaiheessa käydä siellä, kun se ei ole aina auki (juu en muista missä vaiheessa, joten tuo ei välttämättä auttanut paljoa). Sitten kannattaa opettaa Tonberry Call Shop, niin sitten ei aina tarvitse raahautua Esthariin asti, kun voi käyttää sitä kauppaa ihan vain menusta.

Toivottaavasti auttoi. :)

The death Magic
22.8.2002, 16:53:18
Originally posted by lunatica
Ajattelin kysyä nämä täällä koska liittyy periatteessa aiheeseen. Niin mistä muualta saisin kuin Seiferiltä saisin Auraa? Minä en ole kehittänyt muita kuin Rinoa 25.lv. ja sitten taistelu joukko on Squall 55.lv. ja Zell 56.lv. ja Quistis 30.lv. Vositteko laittaa jotain tietoa Adelista siis sen hyökkäyksistä ja immuuneista ja muista(siis sellaista muuta kuin tuolla on jo). Minulla ei ole mitään super hyviä magiggeja joten mistä/miltä niitä saisi drawattua? Niin ja miltä sais hyviä itemejä niinkuin esim. Mega Phoenix/Mega Potion jne..

No jotain infoa Adelista:
Hyökkäykset:
Meteor
Flare
Holy
Ultima
Energy Bomber
HP:tä on noin 60000.
Voitat sen helposti kun käytät hyökkäyksiä jotka osuu yhteen henkilöön.

Auraa saa Seiferin lisäksi Island Closest to Heaveniltä/Helliltä(Hell on parempi) ja Aura Stoneista ja Fury Fragmenteista kykyjen avulla.

Kaikki hyvät taiat saa Island closest to Heaven/Hell joitakin hyviä taikoja on myös muualla.(Mutta en viitsi luetella)
On vain kaksi parannusesinettä joita tarvitset. Megaelixir ja Holy War mutta Holy War:aan ei ole pakollinen. Megaelixir kannattaa ottaa Ultimeciaa vastaan. Niitä saa 100 Bahamutin kortista.

mazzeneko
26.8.2002, 21:11:51
Helpoin tapa hoidella Adel: mun Squall level 14, 67 Ultimaa Strengthissä, yksi Lionheart. sinne kaatui.

Darkshine
28.8.2002, 20:10:18
Renzokukenia en suosittele, sillä jos Adel jää siitä henkiin ja Squall tekee Blasting Zonen ja Rinoa kuolee (ainakin, jos rinoalla on yhtä vähän HP:tä kun mun Rinoalla siinä vaiheessa). Sen sijaan Darkside, darkside, darkside, darkside, recover, darkside, darkside... No tajuatte varmaan. :eh:

Cearulea
28.8.2002, 20:42:44
Jos kasissa viitsii hankkia tarpeeksi leveleitä (island closest to heaven/hell) niin päihittää minkä tahansa bossin eikä tarvitse mitään erikoisia kikkailuita! :)

Ra
28.8.2002, 21:10:50
Originally posted by Cearulea
Jos kasissa viitsii hankkia tarpeeksi leveleitä (island closest to heaven/hell) niin päihittää minkä tahansa bossin eikä tarvitse mitään erikoisia kikkailuita! :)

hmmh.. Tuo ei ihan toimi koska vastukset kehittyvät sinun leveliesi myötä samaa tahtia joten mitä isommalla levelillä olet sitä pahempia
vastukset ovat. Joten siihen malliin. =)

Purity
29.8.2002, 16:10:24
Originally posted by Rhadzôn

hmmh.. Tuo ei ihan toimi koska vastukset kehittyvät sinun leveliesi myötä samaa tahtia joten mitä isommalla levelillä olet sitä pahempia
vastukset ovat. Joten siihen malliin. =) Aivan. Ja tässä on vielä sekin, että itse ei saa paljon yhtään plussaa statuksiinsa leveleiden myötä niiden noustessa, mutta viholliset saavat. Joten mitä alemmilla leveleillä on, niin sitä helpompi peli. Periaatteessa. Kuitenkin ihanne levelit olisivat siinä n. 30:n paikkeilla, kun silloin viholliset eivät ole vielä kovin vahvoja, mutta niiltä voi kuitenkin vetää kolmannen tason taikoja (firaga, blizzaga, jne..).

Ultimate3
29.8.2002, 16:45:49
Mulla ainakin oli squall,zell ja selphie... (kaikki oli sata levelisii)
sitten pistin vaan cerberusta tuleen ja triple magicceja ;)
kyllä se siitä hoituu

Yuana
13.9.2002, 8:52:12
En väitä että tämä olisi hyvä keino mutta minulla se toimii aina. Eli hankin ennen Adelia Lion heardin ja isken sitten sillä siihen. Eli siis kun käytän sitä limittiä eka kertaa. Mitä minä sanoin, tyhmää eikö. Toivotavasti tästä sai nyt selvää.

Tidus_88
14.9.2002, 19:47:45
Sehän oli ihan helppo,tässä ois helppo taktiikka hakata se,Ekaks mä pöllin Seiferilt 90 auraa,en kerenny ottaa enempiä ja Squallin Strenght oli tietysti 255 ja aseena Lion Heart.Sit vaan Adeliin Meltdown ja Sit Sauallille aura, eikä sit muuta ku yks Limit Break ja se oli siinä. =)

memo
26.9.2002, 16:30:55
Tää vois olla ihan hyvä kikka:
Käytät iskuja, jotka iskee vain yhteen vastustajaan
ja ainoastaan Adeliin.
Taisin lukee jostain et Squallin Renzokuken ei iske Rinoaan. :cool:

Äijinä oli Squall, Irvine ja Quistis. Kaikki jotain 70 levelisiä.
Irvinellä Armor Shottia ja Quistiksella Mihty Guardia.

Garr
28.9.2002, 23:37:32
Adel on vaikee homma itteltäni mult meni pari viikkoo ennen kun voitin sen. Sen voittaa melko helposti mikäli treenaisit hahmojas vielä ainaski 20 levelii......... Tee vain alus Rinoal Regen ja Protect (ei pakollisia) ja sit käytä Zellin Duel Limit-iskua joku tommone 20-25 kertaa, voit parannella muilla hahmoilla energioita ja olis hyvä jos ehtisit tekee vielä jokaisel Hasten.

Aseina mulla oli
Squall:Punismenth
Zell: Ergeihts
Quistis: Save The Queen

(Täs voil ol muutamii kirjoitusvirheitä).

*Zell Dincht*
29.9.2002, 14:25:01
Sehän on ihan helppo heitää rinoalle regenin ja hakkaa aseilla.
Parantaa sit muuten jos on tarvetta

?
18.1.2003, 8:12:43
käytä cactuarin kamikazea niin se kuolee siihen

Necroth
21.1.2003, 8:18:13
Mä ainakin rytkytin sitä demolition-ammo:illa. Pääsin helposti ekalla kerralla läpi vaika mulla ei ollu ees lionhearttii :) Joko demoilla tai jos on ni AP-ammoilla (en kyll sittenkään muista et kumpii mä käytin).

Z-e-r-o
26.1.2003, 20:14:56
Ööh olettaen etten muista väärin niin Adel on se hemmo joka on "morphannut" Rinoan kanssa.... jos näin on en tajua mitä vaikeaa tässä tappelussa on....

Eli olin kouluttanut kaikki hahmot Lv100 (mikä ei ole vaikeaa, niinkuin tiedätte)

Kaikkilla muilla paitsi Quitisilla ja Selphiellä parhaat aseet.
Squall yksi lyönti aina 9999...

Eli kysynkin mitä vaikeaa tassä on... ?

Amaterasu
3.2.2003, 17:16:11
Onko muuten mitään mahdollisuutta voittaa Adel,kun Squall on lv.36 ,Zell lv.35 ja taka-alalle jäänyt Irvine lv.18.Luulen itsekkin ettei taida onnistua :D ....

Redmage
3.2.2003, 19:15:57
Mahtavaa, täältähän löytyi hyviä vinkkejä, sillä itse olen mättänyt tuota kyseistä kohtaa varmaan viimeiset kolme vuotta... :eh:
Pitänee varmaan yrittää sitä huomenna, hahmoni ovat muistaakseni jollain levellillä 50-60....... Aurat kunniaan! :D

Zantetsuken
4.2.2003, 16:11:08
Tuo on kyllä megalomaanisen helppo taistelu:

Irvinelle aura->quick shot->pari normaalia iskua->mahtava noita Adel kupsahtaa

isoSILLI
4.2.2003, 17:12:10
Eiköhän tässä jo ole ihan tarpeeksi vastauksia, mutta minusta, tämän voisi laittaa kiinteäksi ettei tarvitse uutta samanlaista myöhemmin tehdä, eikö tämä olisi hyvä järjestely?
Niin ja lukkoon luonnollisesti.

// Kyllä tämän löytää haulla ihan kohtuuhelposti ja jos ei löydä, niin ainahan voi mennä tänne (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?s=&threadid=3903) kyselemään. -Narb