View Full Version : Häikkää kirjautumisnimessä
TreasureHunter
11.9.2003, 14:25:30
Missä on vika, kun kirjautuessani sisään käyttäjien nimet näkyvät väärinä? Olen kirjautunut sisään omalla nimelläni (TreasureHunter) mutta alareunassa lukee että olisin sisällä nimellä Heitzu. Samoin muidenkin käyttäjien nimet näkyvät joskus väärinä, eli vaikkapa klikatessani jonkun käyttäjän nimeä, näenkin aivan toisen käyttäjän profiilin. Onko vika itse foorumissa/järjestelmässä vai onko cookieissa jotain häikkää?
Kuin myös. Tällainen räpsähti äsken naamalle. (http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/M/a/MadHatter/1064518027185.jpeg)
//
Mistä sä mun salasanan pölläsit^^
Itse olet kuitenkin minun koneellani ollut häsöämässä...^__^
Vaan älä huoli, vaati uudelleen sisälle kirjautumista jos jotain yritti tehdä.
//Eikä kello todellakaan ollut mitään kolmen paikkeilla, kuten tuo väittää...
Alkujaan kirjoittanut May
Kuin myös. Tällainen räpsähti äsken naamalle. (http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/M/a/MadHatter/1064518027185.jpeg)
He..he..he.. HETKONEN! Mistä sä mun salasanan pölläsit^^
Alkujaan kirjoittanut May
Tällainen räpsähti äsken naamalle. (http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/M/a/MadHatter/1064518027185.jpeg) Juuri sama juttu minullakin. Tuossa etusivulla lukee Jeth, vaikka kuinka loggailisin eestaas tai päivittelisin sivua.
Mistähän tämä foorumin pakkomielle Jethiin on saanut alkunsa?
Jubar, epäilen kun olen niin "erikoinen" ^_____^
Eliroaero
25.9.2003, 23:16:10
Sama juttu myös täällä päässä. Pitääkin olla tarkkana ettei tule vahingossa kirjoitettua vaihtelevaa Jeth-tekstiä.
Siitähän seuraisi Jethsofreniaa. :D
psaijai
26.9.2003, 0:34:50
Siis kirjautuuko se todella Jeth nimellä sisälle? Jos laitatte viestin niin tuleeko se Jeth nimelle ja "oikean" Jethn postit kasvaa? Entä voitteko lukea vieraita PM viestejä, jotka eivät teille kuulu vai meneekö se kuitenkin omaan PM lattikkoonne?
En oo kyllä koskaan kuullu tälläsestä, joten vaikea sanoa mistä johtuu.
happosai
26.9.2003, 6:13:12
Kylllä se minullakin on joskus tekee noin, mutta se vain näkyy tossa etusivulla. Eli jos postaan, postaus menee nickillä happosai.
Jackal von ÖRF
26.9.2003, 7:17:27
Taitaa vain välityspalvelin sekoilla. Jos suinkin mahdollista, niin kaikenlaiset cachet kannattaa ottaa pois käytöstä (koulussa ei välttämättä mahdollista). Katsokaa foorumin näyttämää kelloa kirjautumisnimen vieressä. Jos se on väärässä, niin sivu tulee jostain välimuistista ja on vanhentunut. Postitusten joutuminen väärälle nickille on erittäin epätodennäköistä, sillä käyttäjän tunnistus tapahtuu evästeillä/sessio-id:llä.
Jahhas! Huomasin kirjautuneeni Jubar -nimellä!
Tehkää jotain asialle :angel:
forever_child
27.9.2003, 16:01:11
Hmp, minullakin se nykyään aina kirjautuu joko Jethinä tai Jubarina. Ei ole kivaa. Koittakaa nyt jotain tehdä asian hyväksi.
mindless
27.9.2003, 17:08:17
Minäkin huomasin vasta nyt, kun tulin tänne, että oman nimeni tilalla olikin Jubar. O.o
Jackal von ÖRF
27.9.2003, 17:20:11
Näytätte melkein kaikki tulevan netikka.fi-osoitteen alaisuudesta, joten melkein varmasti kyseessä on ISP:n pakottama välityspalvelin. Päivittäkää foorumien etusivua ja tarkkailkaa kellonaikaa oikeassa yläreunassa. Jos aika ei muutu, niin sivu tulee välimuistista. Tällöin poistakaa välityspalvelimen käyttö selaimen asetuksista tai vaihtakaa selainta/nettiyhteyttä.
Kirishin
27.9.2003, 20:30:11
sama ongelma täälläkin. kun mä tulin tänne niin mä huomasin oman nimeni tilalla lukevan jubar :ohhoh: toivottavasti asia korjaantuis pian ei aina huvita sählätä toisten nimien kanssa
Tämä ei olekaan enää yhtään kivaa kun minun nimeäni tungetaan joka paikkaan. :( Itselläni tuo ongelma on jo hävinnyt.
psaijai
28.9.2003, 0:09:56
Joo eiköhän riitä valittaminen? Te kaikki kahta lukuunottamatta olette nettikan asiakkaita kuten Kaali jo mainitsikin. Ilmeisesti ne kaksi muutakin liittyy jotenkin nettikaan.
Eipä me voida tehdä mitään sillä muilla toimii ihan hyvin, joten eiköhän se "ongelma" ole siinä nettikassa. Parempi varmaan herättää ihmetystä sen suuntaan tai kokeilla sitä mitä Jackal tossa edellä neuvo.
juu, ctrl + F5 voisi auttaa latamaan uudestaan, siis palvelimelta, mutta tosiaan välityspalvelin saattaa haluta antaa oman version, jos tämä nytten on niin vakava ja muuta niin pitäisi katsoa foorumin softaa ja lisätä headersiin pankki softissa ja muissa kriittisissä jutuissa käytettyjä tietoja ja kertoa että ei mitään tietoa tallennettaisi, en tiedä käytännössä että kuinka hyvin välityspavelin tuollaiseen reagoi, mutta jossain kohdissa tuo header tieto on auttanut. (oletan että foorumissa tuota ei ole aluneperin jo)
Spammaan nyt tämänkin threadin täyteen, mutta ajattelin ilmoittaa, että meidän koulun koneetkin väittää, että käyttäjä olisi kirjautunut Jethinä, vaikka ei olisi koskaan edes rekisteröitynyt foorumeille.
//ja äsken näytti nimeksi Lizia. Peeämmiäkin näytti olevan yksi uusi.
//tällä kertaa olin mindless.
Onkohan tämä yleinen ilmiö? Itselleni on käynyt jonkin verran kahden eri henkilön nickeillä. Mitään Users CP:tä ei pääse räpeltämään, (tietysti koitin! =) ) mutta vähän kummallista tuppaa olemaan silti.
Eli kun tulen foorumeille, on kirjautuminen tapahtunut väärällä nimellä.
Screenshot ilmiöstä:
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/n/o/noxi/1066668796416.jpeg
Jackal von ÖRF
20.10.2003, 23:16:39
Minullekin on käynyt tuota pari kertaa. Tällöin foorumeille saavuttaessa näyttäisi kuin ei olisi kirjautuneena, mutta sivun päivitys F5:llä korjaa tilanteen. Proxyja en käytä, mutta ilmeisesti HTV:llä on silti joku pakkoproxy (Saunalahdesta en vielä osaa sanoa, kun tämä on ollut vasta pari päivää).
Opetelkaa katsomaan tuota The time is now -kenttää. Jos kello on väärässä, niin sivu on vanhentunut.
Mulle on käynyt tämä sama juttu pari kertaa. Olen kirjautunut tavallisesti foorumeilta ulos, ja tullut tunnin päästä tms. takaisin sisälle, niin siinä onkin foorumin etusivu fin-asetuksilla. Pisti mietittymään ja satuin vilkasemaan, käyttäjänimeä.
Amaterasu
TÄH... Olen täysin varma, että kyseinen tyyppi, kuka nyt sitten onkaan, en tunne, ei meidän koneella ole ollut. Tai sitten se on tullut hakkeroimaan prkl. :) Tänään sattu toisen kerran, en vaan muista kenen nimellä se sillon oli.
Mistäköhän nää johtuu... :huh: Kun sitten yrittää mennä user-cp:hen tai vaikkapa postamaan, niin heti pyytää käyttäjänimen ja salasanan... hmm...
edit:// No nyt tapahtu kaiken huippu! :D Oli kirjautunut sisään mun omalla nickillä, vaikka olinkin tasavarmasti logannut ulos. Rupesin tutkimaan viestejä niin huomasin jo häikkää listaus tavassa. Asialle pitäs kyllä tehä jotain, alkaa jo ärsyttää. :)
joo mulle kävi just samanlailla. nimenä oli nemo ^ , hassua. vähän mä säikähin... :confused:
Zell88
25.2.2004, 19:26:05
Minulla siellä lukee joskus Nox, Jeth tai Jubar.
Tehkää nyt helvetti asialle jotain!
psaijai
25.2.2004, 22:13:52
Ei tuolle mitään voi tehdä. Itselläni moista ei ole koskaan käynyt.
Edellä kolme viimeisintä ongelmasta valittaneet ovat olleet Soneran asiakkaita, joten ilmeisesti soneralla on joku proxy tai sen tapainen, joka antaa sitten kaikille viimeisimmän version ladatusta sivusta. Kuten Kaalikin sanoi The time is now kenttää kannattaa vilkuilla ja F5 nappi on myös kätevä.