View Full Version : IRC serveri?
Dezibeli
12.9.2003, 11:16:49
Nopea kysymys vaan... koskee mIRC:iä.
Niih, että mikä se mIRC serveri/ossa/taijotain on? Siis, tiedän, että se on se jonka avulla se menee sinne mIRC:iin, mutta mistä niitä ossia saa?
Mun kaveri ei osannut neuvoa muuta, ku sanoi, että netistä löytyy hyviä servereiosoitteita joltakin sivulta. Mistä? ja mikä on hyvä serveri ossa?
Tack.
Sulla on Elisan yhteys muistaakseni niin irc.kolumbus.fi voisi toimia. Toinen olisi irc.cc.tut.fi jonka pitäisi toimia melkeinpä kaikilla. Jos tuokaan ei vielä toimi, niin irc.stealth.net tai irc.song.fi toimii 98% tapauksista.
mIRC ei ole IRC, se on vain client ohjelma jolla pääsee irkkiin. Joten korjasin myös topicin. :P
Dezibeli
12.9.2003, 18:07:24
Okkeh, tack. Eiköhän joku noista toimi.
Alkujaan kirjoittanut Kurko
mIRC ei ole IRC, se on vain client ohjelma jolla pääsee irkkiin. Joten korjasin myös topicin. :P
Jatkuvasti sekotan noi kaksi ja saan kuulla siitä kaikilta. Mutta enköhän mä joskus opi. :)
LizzieFox
19.9.2003, 11:36:37
Nuo osoitteet jotka Kurko sanoi näyttävät siltä että menevät sitten IrcNettiin. Jos haluat päästä toiseen aika suosittuun serveriin nimeltä Quakenet pääset sinne kirjoittamalla sinne edit kohtaan de.quakenet.org (siis jos olet Mircilla.)
Ja jos menet IrcNettiin niin siellä on tietenkin se #fffin kanava.
Alkujaan kirjoittanut Wompatti
Korjataanpas vähän. Quakenet on verkko, samoin kuin IRCnet ja täältä (http://staff.quakenet.org/servers.phtml) näet Quakenetin serverilistan. Ei kannata käyttää tuota de.quakenet.orgia, koska se sijaitsee Saksassa. Suomalainen serveri on mediatraffic.fi.quakenet.org.
No ainakin minulla se toimii vallan loistavasti. Ja verkko tai serveri.. Menee se nyt viisaammillakin sekaisin. Hihii.. Mutta sehän ei onneksi ollutkaan olelliista.
Wompatti
19.9.2003, 12:38:59
Korjataanpas vähän. Quakenet on verkko, samoin kuin IRCnet ja täältä (http://staff.quakenet.org/servers.phtml) näet Quakenetin serverilistan. Ei kannata käyttää tuota de.quakenet.orgia, koska se sijaitsee Saksassa. Suomalainen serveri on mediatraffic.fi.quakenet.org.