PDA

View Full Version : Millainen opiskelija olet?

Meppu
15.9.2003, 14:49:32
Noh tuli tällainen tällä kertaa mieleen kehitellä, toivottavasti tällaista ei ole vielä...
Elikkäs Millainen opiskelija/koululainen olet? Laiska? Ahkera? Todella innokas? vai käytkö koulua lainkaan? Kuunteletko ahkerasti opettajaasi vai pelaatko vain jätkän shakkia kaverisi kanssa?

Itse olen hirveän laiska oppimaan... Joskus vain piirtelen tunneilla, kun ei jaksa kiinnostaa tippaakaan mikään englanti tai matematiikka... Kirjanpidon tuntikin on juuri menossa, eikä sekään jaksa kiinnostaa lainkaan... huh huh... :eh:
Mutta on joskus päiviä jolloin oikein odotan aamulla pääseväni kouluun... (mutta ne ovat hirveän harvinaisia)
Onneksi koulu loppuu taas kohta... :)

LizzieFox
15.9.2003, 14:56:16
Minä käyn joka päivä ahkearasti koulua enkä lintsaile enää turhia. Korkeintaan jonkun tunnin. Yleensä käyn sairaanakin koulussa koska olen aika hidas oppimaan. Siis meinaan ihan todella hidas. Mutta kun päivät käy pitkiksi ja asiaa on paljon tiphdan heti kärryiltä.. Niimpä alan piirtelemään vihkoihin tai pelailemaan matopelia.

Kyllä minä koulussa koitan tehdä tehtäviä. Ja kotonakin joskus. Mutta en vaan ole semmoista oppivaa tyyppiä pelkällä kirjoittamisella ja kuuntelemisella. Itse opin parhaiten jos minulle näytetään suorastaan kädestä pitäen. Esim. miten joku ohjelma toimii.

Ja tykkään käydä koulussa.

forever_child
15.9.2003, 14:57:12
Olen aikasta laiska koululainen. En jaksa ikinä tehdä läksyjä, mutta kopioin ne sitten tunnin alussa aina kaverilta :D Tein kyllä lupauksen itselleni viime keväänä että ysillä rupean tekemään läksyt aina, mutta mites kävikään... joskus vielä otan itseäni niskasta kiinni.
Tunnilla yleensä ajatukset lähtee harhailemaan joten opettajan sepustukset menee ihan ohi korvien.
Uskon kyllä että jos ymmärtäisin vähän enemmän miten joku matikan lasku esim. lasketaan, saattaisin panostaa vähän enemmän kouluun. Mutta en ymmärrä mitään niin en jaksa silloin lukea ._.

//Niin, en ole sitten koskaan lintsannut mutta mieli tekisi joskus..koulussa tuppaa alkaa aina nukuttamaan jostain kumman syystä.

nappa
15.9.2003, 14:59:53
Olen sellainen opiskelija, joka jättää kaiken viime tinkaan. Olen tavallaan eirttäin laiska, mutta en voisi sietää itseäni jos antaisin asioiden vain olla ja jättäisin esimerkiksi lukematta kokeeseen. Tunneillakin tulee piirreltyä aivan liian usein, ja keskittyminen on hieman hataraa. Kotiläksyjäni en tee yleensä kovin huolellisesti, erityisesti matikan läksyt ovat ne jotka jäävät lähes aina tekemättä. Jotain saatan sinne sopertaa mutta siihen se jääkin, kun en jaksa etsiä selityksiä sille mitä olen kirjoittanut. Kokeisiin luen kuitenkin melko hyvin. Olen tasoltani sellainen kasin oppilas.

psaijai
15.9.2003, 15:39:23
Laiska niillä tunneilla, jotka eivät kiinnosta, mutta jos on jotain mielenkiintoista niin tietty sillon ollaan täysillä mukana. Eli käytännössä kaikki tavalliset aineet (matikka, enkku, äikkä...) tälläset menee sillä "pääsis jo pois" asenteella. Tietotekniikkaan liittyvät tunnit on niitä joista pidän, paitsi teoria osuudet. Onneks kohta alkaa sellaset ajat, että pääsee ite tekemään eikä tarvitse maikan höpötyksiä kuunnella. Myös kaikki tehtävät jää aina viimeiseen iltaan tai unohtaa kokonaan. Tarkoitan siis esitelmiä sun muita kotona tehtäviä juttuja. Läksyt koitan tehdä aina ajoissa ja yleensä onnistuukin.

Tunnit meneekin sit aina pelatessa, jos ollaan tietokoneluokassa. Viimeksikin maikka otti piuhan irti kesken tunnin, joten siihen loppui sen tunnun surfaus. :D

En kuitenkaan ole sellainen, että lintsaisin koulusta. En ole koskaan ollu tunnilta poissa ilman hyväksyttävää syytä, enkä aijo olla jatkossakaan. Nyt kun koulukin on vielä vapaaehtoista, niin pakkohan sitä on käydä.

The death Magic
15.9.2003, 15:57:18
Erittäin laiska. Mitään ei jaksaisi tehdä ja kaikki työt yleensä venyy palautuspäivään asti. Ja tunneilla ei viitsisi kuunnella millään vaikka kuinka pitäisi. Minkäs sille voi kun syntyy laiskaksi.
Ja mitään läksyjähän ei tehdä.

Usagi
15.9.2003, 16:03:34
Olen aika laiska ja jätän monet asiat viime tippaan, mutta mitään en jätä kokonaan tekemättä. Kirjoitetaan sitten essee palautuspäivää edeltävänä iltana, niin se menee. Olen monta kertaa yrittänyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja tehdä tehtävät ajoissa, mutta eihän siitä useinkaan mitään tule.

Tunneilla keskittyminen tuntuu joskus ylivoimaiselta, ja piirtelen aivan liian usein kouluvihkoihin. Mutta jos vihkon joka toisella sivulla on kuva, itsehän siitä maksan kun joudun ostelemaan joka kuukausi uusia vihkoja. Tämä tosiasia on onneksi vähän rajoittanut tunnilla piirtelyä.

Medic44
15.9.2003, 16:07:17
*viheltelyä*

Tälläkin hetkellä minulla olisi äidinkielen ja englannin aine kirjoitettavana huomiseksi ja lisäksi vielä ruotsinkielen sanakoe.

... ei aikaa kirjoittaa lisää ..

SDNKorento
15.9.2003, 16:16:34
Laiskuus tuntuu olevan kovastikin muodissa täällä. Kuten muutkin minäkin olen laiska. Koe viikko on viikon päästä ja kun muut kauhistelevat sitä, minä vaan ihmettelen että mikä ihmeen viikko? Toisaalta innostun joskus todellakin tekemään läksyjä, mutta yleensä teen mitä on "pakko" tehdä ja sitten menen säätämään jotain turhaa.

Tunnilla minut bongaa takarivistä, jossa piirtelen tai katson ulos. Kaikki "pakolliset" asiat kirjaan ylös, mutta siinä se sitten onkin. Ujouteni vuoksi saatan olla kolme kuukautta hiljaa, vastaamatta yhteenkään opettajan kysymyksiin. Minkäs teet luonteelles...

Suuret tehtävät ja projektit ovat melko vaikeita minulle. Ne jäävät viime tinkaan ja jos sen joutuu esittämään luokalle niin olen kuin pieni punainen tatti. Toisaalta jos sitä ei pidä esittää niin työstä tulee melko hyvä, koska projekteja on muuten hauska kirjoittaa.

Opiskelijana olen melko huono, mutta aion korjata tapani...olenhan minä Ressussa :D

Celeb
15.9.2003, 16:25:57
Koulussa olen mukana joka aineessa paitsi ruotsissa, kemiassa ja fysiikassa. On se ihan kivaa opiskella jotain (varsinkin jos satutaan menemään atk-luokkaan).

Kotona ei koulutyöt luista yhtään (paitsi pakolliset ruotsin läksyt, joista laskee numero jos unohtelee tarpeeksi).

Melinda
15.9.2003, 16:26:15
Laiskahan minäkin.Kaikki muu niinpaljon mielenkiintosempaa tunnilla, kuin opettajan kuunteleminen.--> nauran siellä ihan tyhmillekkin asioille.
Ja ennen koetta sitten onkin ihan pallo hukassa koko asiasta.Ja kun se kokeeseen lukeminenkin jää lähes viimeisiin iltoihin.

Lintsaamisen olen jättänyt jo melkeen kokonaan, ei kauppiksessa enää sitä voi harrastaa sen lisäksi ettei millään jaksaisi kiinnostaa opetuksetkaan.Silti tieto, että parin vuoden jälkeen koulut ovat takana ja alkaa työt kuulostaa paljon paremmalta.(vaikkei työläisistä se näin olisikaan välttämättä).

Ehkäpä ensiviikon jälkeen, jolloin tulee ekan jakson kokeita, niin ymmärrän että kannattaa kotonakin vielä lukea enemmän mitä nyt olen tehnyt.

Rose *Valkea Neito*
15.9.2003, 16:45:37
Laiska...ja pahimmat kompastuskivet ovat ruotsi ja matikka...onneksi ruotsi helpottuu vain kokoajan, mutta matikka tulee vaikeammaksi.

Ja läksyjä en ikinä tee, koska niitä tulee harvoin, tosin nyt kyllä pitäisi tehdä portfoliotyötä, mutta äkkiäkös sen on tehnyt. Sitäpaitsi kokeisiinkaan en ikinä lue, vaikka pitäisi...mutta kun ei jaksa :cry:.

Sitäpaitsi suurin osa koulussa syötetystä jaarittelusta(lue: opettaja paasaa luokan edessä) menee ohi korvien...en ymmärrä miksi koulun käynti ei voi sisältää käytäntöä, muutakuin hitusen.

Teoria sukkaa, käytäntöä sen olla pitää...:D silloin luulisi jotakin jäävän korvien väliin...

Two winged angel
15.9.2003, 17:05:32
Jotain laiskan ja ahkeran & reippaan koululaisen väliltä.
Koulussa tulee kuunneltua niitä aineita mitkä jotenkin kiinnostavat kuten enklanti ja kemia kun taas vaikkapa matematiikka takkuilee...kai sitäkin oppisi jos oikein kovasti yrittäisi.
Vaikka kuuntelen tunnilla ja yritän näyttää ahkeralta, läksyt jäävät usein raapustamatta kotona ja niitä sitten väännetään välitunneilla, koulumatkalla tai jossain siirtymä vaiheessa viimeisimmillään tunnin alussa.

pehmo
15.9.2003, 17:22:58
Yksiäkään lukion läksyjä en ole tehnyt ennen kello 22. Pääasiana olisi vain päästä ylioppilaaksi vuonna 2006. koulu olisi muuten ihan mielenkiintoista ja innostavaa, mutta ruotsin opettajamme ei voinut selittää että oikeasti ruotsissa on verbeillä 5 eri muotoa, se sekoitti aika pahasti. Sitten on Kemia, josta en älyä yhtään mitään.
Olen ottanut sen periaatteen, että läksyjä ei tehdä 5 minuuttia ennen tunninalkua, vaan mielummin olen tekemättä ne. Opettajatkaan kun ei pahemmin yksitellen tarkista tehtäviä on helppo jättää trekemättä, mutta sitten ei ymmärrä tunneilla mitään.
Lukion yhdessä testissä minun lukemiseni ja tressaaminen olivat jostain kumman syystä muita alempia. Päätelkää siitä.

Ruhve
15.9.2003, 17:32:52
Olen kyllä jonkin verran laiska. Tunneilla en oikeestaan jaksa tehdä mitään paitsi silloin kun tarvii purkaa energiaa johonkin, niin purkaan sen tehtäviin. Koulusta en oikeastaan ole pois muuta kuin olen kipeä.
Yleisaineet eivät kiinnosta minua tippaakaan kun niillä ei ole minulle mitään merkitystä. Ammattiaineisiin on aina välillä keskityttävä edes vähän mutta ei vain jaksa nekään kiinnostaa kovinkaan paljoa.
Kotona en jaksa vaivautuu tekemään mitään, mutta eihän se edes ole onneksi pakollistakaan.

Dezibeli
15.9.2003, 18:07:42
Seiskalla suhtautumiseni koulua kohtaan oli kaikkea muuta kuin terveellinen. Ei olisi voinut vähempää kiinnostaa mitkään opettajan hörinät ja sen teinkin joillekkin opettajille (toisin sanoen, kaikille inhottaville opettajille) selväksi. Mutta jonkinlaista järjenääntä minulla oli vielä jäljellä, joten en antanut tilanteen mennä täysin mahdottomaksi, vaan katsoin kuitenkin, että kokeista tulisi jotain seiskaa tai kasia. Kun sain seiskan kevättodistuksen ja olin tästä tyhmästä peelomaisesta kaudestani toipunut, päätin, että ysillä pitää saada kiitettäviä kaikesta (paitsi matematiikasta).
Nyt ysillä, noh, täytyy myöntää, että motivaatio ja itsekuri ovat poissa tällä hetkellä, mutta lupaan itselleni, että tilanne korjaantuu ensi viikolla. *virn*

Minulla on erilaisia tapoja opiskella, mutta voin sanoa, että kokeisiin lukemiseen menee kauan. Varsinkin jos kyseessä on tylsä aine. Mulla on mitä oudoimpia muistisääntöjä, joiden avulla muistan hyvin tärkeitä (ja vähemmän tärkeitä) asioita kokeessa.
Joskus auttaa jos kuuntelen musiikkia samalla ku pänttään jotain kappaletta.

En lintsaa kuin vaan silloin, kun katson, että koulun tekemässä päiväohjelmassa on jotain moraalisesti väärää.
Ja sitten lunttaamisesta en erityisemmin pidä, mutta en voi väittää ettenkö olisi joskus jotakin pikku asiaa saattanut tarkistaa esim. viivoittimen taakse kirjoitetusta vastauksesta. *hyräilee viattomasti* Olen mie ihan kunnon kansalainen, käyn koulua ja opiskelen ahkerasti, jos pari kertaa hairahtaa, se ei tee minusta samanlaista kuin...ne.

Yoni
15.9.2003, 18:42:17
Minä olen laiskuuden ruumiillistuma!!! Joskus itseänikin tympii oma laiskuus opiskellessa. :eh: Kyllä minä muuten ihan virkeä ja töitä tekevä pulliainen oon mut kyllä ne kouluhommat maistuu puulta. Äikästäkin kun tulee esseitä kuin sieniä sateella enkä minä jaksa niitä tehdä...mut pakkohan ne on.... :cry: kakka.... joskus tympii ku tuli lähdettyä lukioon mut ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäkööt, niinkuin se vanha kliseinen sanonta kuuluu. :solong: Nytkin pitäs olla läksyjä tekemässä ja ruotsia lukemassa! Aaargh!

yksisiipi
15.9.2003, 19:14:50
Olen sellainen perinteinen opiskelija, eli laiska. Kun jotain suurempaa tehtävää tulee, niin yleensä en jaksa sitä tehdä ennen kuin on myöhäistä. Eli viimeisenä päivänä, oikeastaan iltana ennen palautuspäivää. Joskus kyllä innostun tekemään tehtävät jo etukäteen ensimmäisenä päivänä, mutta miksi turhaan stressata kun voi stressata tosissaankin. Poissaolojakin tulee ihan syyttä aina jonkun verran kun ei vaan jaksa. Sitten on niitä parempia ja ahkerampia päiviäkin, jolloin olisi vaikka kahdeksasta viiteen. Pohjimmiltani olen kuitenkin erittäin laiska.

lyra
15.9.2003, 19:35:17
Sana osa-aika-laiska voisi kuvata mua parhaiten. Välillä olen oikein ahkera ja kaikki on tehty just pilkulleen ja tarkastettu oikein teho syynillä että onkos kaikkia kohdallaan, mutta suurimman osan ajasta olen laiska. Etenkin aamutunneilla en jaksa millään pysyä aiheen mukana ja keskityn kaikkeen muuhun kun asiaan. En ole siltikään mikään ongelmallinen ja toivoton tapaus! Kotona sitten ihmetteleekin että mikäs juttu tämä oikein on ja ajoitus on yleensä klo. 22.00 jälkeen. Ei oikein kaikkein paras ajankohta, mutta aikaa ei vain ole aiemmin.

Tärkeät asiat kuten aineet ja sen semmoiset hoidan kuitenkin ajallaan ja kokeisiin(koitan paraikaakin)lukea tarpeeksi ajoissa, että ehtisin kaikki kerrata. Välillä kylläkin menee aika viime tippaan. Onneksi omistan suhtkoht hyvän muistin niin ei tarvitse päntätä useampaan kertaan.

Muistisäännöt!Niitä löytyy multa joka aineeseen!Etenkin englanti on sellainen, jossa mulla on jos jonkunmoisessa sanassa mitä kummallisimpia viritelmiä.

SooZ
15.9.2003, 20:21:48
kyllä olen laiska. ja juuri nyt se kismittää kun syksyn kirjoitukset on edessä. läksyt teen joskus jos jaksan, ja lintsailtua tulee yleensä kaikki mahd tunnit. En voi sanoa että olisin ylpeä siitä. kiinnostus ei vaan riitä.
Tuntuu että aika menee hukkaan koulussa..

S_S
15.9.2003, 22:00:46
Laiska. En jaksa yleensä herätä kouluun vaan haluan aina jäädä nukkumaan lisää.. ja lisää.. ja vielä lisää.. Koulusta karkaan myöskin monesti parisen tuntia etuajassa. Läksyjä en tee. Mitäs ne semmoiset ovat edes? Kyllä tunnilla teen tehtäviä jos jaksan.

Dimmy
16.9.2003, 7:23:19
Hirveä alkuspurtti päällä tällä hetkellä. Opiskelu maittaa taas kahden vuoden työnteon jälkeen ihan uudella tavalla. Varsinkin kun se viimeinen puoli vuotta mitä olin töissä oli jotain hemmetin autonosien pakkaamista. Kahdeksan tuntia päivässä pelkkää autonosien pakkaamista. Aivoni huutavat tuskaa jo pelkästä muistelemisesta. Eli jos tuntuu että aika menee opiskellessa hukkaan niin kannattaa kokeilla liukuhihnaduunia. Tulee kummasti perspektiiviä.

Ja mikä ihme ihmisillä on täällä matikkaa vastaan? Matikka on kivaa. Nimim. "16 opintoviikkoa tänä syksynä... pelkkää matikkaa"

Saria
16.9.2003, 10:25:05
No kyllähän sitä opiskelee jos sitä vain oppisi jotain. Minä käyn ihan kiltisti koulussa ja muuta yritän kuunnella opettajaa minkä pystyn jos vaikka oppisin jotain.
Kyllä sitä tulee aina välillä vähän tuhrustettua vihkoon ku on tylsää tai seikkailen jossain netissä. Nytkin on yritystiedon tunti joka ei niiiiin kamalasti kiinnosta koska luullakseni en ole yritystä perustamassa. :eh: Tentit painaa päälle ja on rankkaa. En ole mitenkään ahkera lukemaan. Hirveän laiska opiskelia olen. No mutta yritän joitain tehtäviä tehdä mitä on läksyiksi määrätty.

Aiona
16.9.2003, 12:32:16
Millainen? Hmm.. Mietitäänpä.
Ainakaan kaikki asiat en saa päähäni mahtumaan. On joitain aineita, mitä en voi sietää. Esimerkiksi fysiikka ja kemia. Niistä en tajua hölkäsenpöläystäkään. Mutta matikka sujuu ihan hyvin. Kielet menee jokseenkin, mutta reaaliaineissa on hieman vaikeuksia. No ehkä niissä kielissäkin.
Mutta asiaan:
En sano olevani laiska, vaikka joskus siltä tuntuukin. Laiskuus on pahe, mutta en ole ahkerakaan. Taidan olla liian väsynyt opiskelemaan.

Necroth
16.9.2003, 14:49:51
Laiska.
Suoraansanoen laiska. Taitoa ja tietoa voisikin jonkin verran löytyä, mutta sitten ei löydykkään intoa soveltaa niitä opiskeluun/läksyihin. Toki minä teen läksyni, mutta en ilolla enkä mukisematta. Läksyjen teko on aina hirmuinen kynnys minulla. Niiden tekeminen tuntuu inhottavalta, ärsyttävältä, turhauttavalta ja kaikinpuolin vastenmieliseltä. Syynä voisi olla se että ne ovat pakollisia. Tai sitten ei. En tiedä olisiko sillä vaikutusta opiskeluun, että läksyt ja koulunkäynti muuttuisi vapaaehtoiseksi. Koulussa olokaan ei järimmin innosta, mutta ei se koulussa olo ja siellä läksyjen tekeminen nyt nin hirmuista ole. Kyllä sen kestää. Suurempi pala kurkussani ovat läksyt joita en kerkeä koulussa tekemään ja jotka jäävät sitten kotiin.
Itsekkään en ihan kokonaan tajua, miksi ne läksyt ovat niin vastenmielisiä. Välillä kirjat lentelee pitkin seiniä tms.
Lintsauksia en niin hirmuisesti harrasta, mutta en voi myöskään sanoa ettenkö ikinä olisi moista tehnyt. Enemmänkin tulee luvattomia koulualueelta poistumisia (joista en ole koskaan jäänyt kiinni *koputtaa puuta*) kuin lintsauksia.
Koulu ei siis maita, mutta sitä on pakko koittaa käydä ja pakko koittaa tsempata tulevaisuutta ajatellen.

Jeth
16.9.2003, 15:02:00
Olen aika laiska, varsinkin Matematiikan, Kemia- Fysiikka ja ruotsi. Mutta kyllä sitten pitää ruveta tekemään asialle jotain jos ei halua muistutusta/jälki-istuntoa. En ole lintsannut tänä lukuvuonna, mutta viime vuonna lintsasin ruotsin tunnin. Väsymystä minulla on vaikka muille jakaa.. yhden matikan tunnin nukuin^^ Eikä siitä tullut mitään. Mutta kyööä ainakin yritän jos on joku edes vähän mielenkiintoinen aine.

Clacier
16.9.2003, 20:07:47
En lintsaile enkä yleensä jätä läksyjä tekemättä, mistä voisi jo varmaan päätellä minun olevan joku kouluaktivisti tai -intoilija. Raahaudun puoliksi sairaanakin väkisin kouluun, koska jos jäisin pois edes yhdeltä tunnilta, jäisin muista jälkeen aika kivasti ja se olisi vielä pahempaa rääkkiä mitä tavallisesti.

Aamulla ylösnouseminen on aina yhtä vaikeaa. Kello pitää laittaa soittamaan kahta tuntia ennen koulun alkua, jotta kellon voi laittaa torkulle parikymmentä kertaa ennen kuin jaksan nousta, ja senkin jälkeen vielä tuntuu siltä ettei jaksaisi lähteä yhtään minnekään.

Läksyt jäävät yleensä iltaan, yöhön, seuraavaan aamuun tai jotain tuntia edeltävälle välitunnille. Ei tilanne ole näin huono kaikkien aineiden kohdalla, vaan niiden mihin ei millään jaksaisi panostaa, joita ei aio kirjoittaa ja joita ei yrityksistä huolimatta ole onnistunut oppimaan.

Kuuntelenko tunneilla? Sekin riippuu ihan aineesta. Jos on suht kiva opettaja ja aine on sellainen että siitä tajuaakin jotain, niin tietysti. Jos opettaja taas on niin pirullinen kuin olla ja voi, eikä välitä paskaakaan niistä ketkä eivät opi asioita ensimmäisen selityskerran jälkeen, kuuntelu- ja keskittymishalua ei minulla ainakaan ole juuri nimeksikään.

Kokeisiin luen mielestäni ...tarpeeksi? Koeviikolla kaikki vapaa-aikani saattaa mennä siihen että luen kokeisiin. Eri asia onkin sitten opinko mitään. Keskittymiskykyni on jälleen aineesta riippuen joko erinomainen tai täysin kelvoton.

Eli olen sellainen tyypillinen ei järin nauti koulusta mutta pääsee silti kursseista jotenkuten läpi -opiskelija.

moogle
16.9.2003, 21:18:13
Mä olen laiska opiskelemaan ja hirvee lintsaamaan!!!!:eh:
Joskus kun illalla (käyn iltalukioo) oon lähdössä kouluun mua alkaa hirveesti laiskottaan ja rupeenkin pelaan kouluun menon sijasta. Saan silti ihan hyviä numeroita vaikken koulussa viihdykkään, kaikista aineista on vähintään seiska tulossa kevään päästötodistukseen!
On kyllä aikoja kun oikein innostun opiskelemaan ja teen aina kaikki läksyt ja jopa ylimäärästä, mut useimmiten oon vaan laiska!
Viime viikollakin olin poissa kolmena päivänä... meidän koulussa saa olla pois ilman selittelyjä 5 tuntia/aine/jakso. Ja mulla on aina tohon rajaan asti ja joskus ylikin poissa oloja. Joskus oon jättänyt kurssin keskenkin kun ei oo huvittanut käydä tunneilla.

Ferithem
17.9.2003, 18:55:39
Minä olen luotettavan lähteen mukaan hämy opiskelija. Aivan totta. Tässä lyhyt selitys hämystä opiskelijasta:

Oppitunnit eivät kiinnosta minua vähääkään. Kuuntelen opettajaa vain, jos tämä raivoaa tai sattuu kertomaan jotakin harvinaisen mielenkiintoista. Yleensä vain höpöttelen ystävien kanssa, kirjoitan ja piirtelen vihkoon mitä sattuu ja hekotan aivan tyhjänpäiväisille (ja oudoille) asioille. Joskus jopa luen jotakin ei-koulukirjaa pöydän alla tai kaivan karkkeja/pastilleja taskustani ja syön ne. Koska olen useimmiten takarivissä, en ole jäänyt kiinni... enhän? ENHÄN?
Mutta toisaalta... kokeet sun muut menevät kiitettävästi (kirjaimellisesti). Teen aina kotitehtävät, mutta valitettavan usein lukuläksyt jäävät lukematta. Kokeisiin valmistaudun vasta viime tingassa, mutta silti saan useimmiten siinä 9+ - 10 välillä olevia numeroita. Tuntiaktiivisuuteni riippuu aineesta - kielissä, yhteiskuntaopissa ja uskonnossa käsi nousee usein, mutta muissa aineissa ei. Keskiarvo oli siinä 9.3 paikkeilla, mutta saa nähdä miten nyt käy...
Yleensä en myöhästele koulusta. Herään tarpeeksi ajoissa, mutta vetelehdin todella kauan ennen kuin jaksan edes pukea päälleni. Onneksi koulu on parinsadan metrin päässä.

Eli yhteenvetona sanoisin, että olen hämy opiskelija. En keskity tunneilla, mutta hyvin menee silti... se on hämärää.

Lloope
17.9.2003, 19:00:35
Ahkera ja laiska samaan aikaan, sekä helposti oppiva. Läksyt teen usein aika laiskasti ja tunneilla joskus saatan vain värkätä omiani. Joskus taas olen tunneilla hyperaktiivinen ja teen läksyt kunnolla. Kokeista saan yleensä numeroksi 9-10:ejä, mikä on aika erikoista, kun ottaa huomioon aktiivisuuteni ja sen, että luen yleensä kerran koe-alueen läpi ja siinä on kokeeseen lukemiseni. Minulla on kai sitten hyvä muisti :)

Illuusia
17.9.2003, 19:29:30
Väsynyt. Hyvin, hyvin väsynyt.

Eli toisinsanoen olen aika huono oppilas. Täytyy myöntää, että pärjään suhtkoht hyvin koulussa, mutta tunneilla en ole todellakaan mikään mallioppilas. Valvon myöhään, nukun koulussa. Vakaasti päätän aina tunnin alussa pitää silmäni auki läpi tunnin, mutta se ei vain tahdo onnistua. Jostain syystä en ole monestikkaan tämän syksyn aikana avannut läksykirjoja kotona, aika on mennyt johonkin muuhun.

Olen siis aika huono oppilas. Toisaalta saan kokeista ihan hyviä numeroita, jota sinänsä ihmettelen, kun en tunnilta muista mitään ja koealueet luen läpi kerran. En jaksa opiskelua, vaikka tiedänkin siitä olevan hyötyä.

nappa
17.9.2003, 20:29:13
Tänään täytyi oikeasti tehdä töitä että silmät pysyisivät auki, eikä meinannut silti onnistua. Sekin kertoo jotain opiskelustani.

Razorblade
17.9.2003, 20:52:43
Opiskelijana olen laiska, kuten muutenkin. Asiat jää tehtäväksi edellisenä päivänä ennen palautusta. Kokeisiin luen edellisenä päivänä jos jaksan. Läksyjä en jaksa tehdä(lukuun ottamatta ruotsin ja enkun läksyjä, joista jälkimmäiset tehdään välitunnilla). Tunneilla keskittymiskyky on jotain, välillä jaksaa välillä ei.

Lumba
17.9.2003, 22:17:54
Kamala.

Periaatteenani on yrittää tehdä kaikki annetut työt, mikä johtuu jostain oudosta velvollisuudentunnosta, jota poden opiskelujeni suhteen. Osana tähän tuntoon on pelko siitä, että kirjoitusten jälkeen en sitten pääsisikään minnekään opiskelemaan. Hui.
Valitettavasti en osaa järjestellä töitäni, vaan teen ne kaikki yhdellä huitaisulla. Mitään ei tule tehtyä kunnolla, kaikki menee aina vähän sinnepäin. Oppitunnit menevät piirtelyyn tai kirjoitteluun, jossa ei varsinaisesti ole muuta päämäärää kuin ajan tappaminen.

Ainoat aineet, joissa pärjään hyvin, ovat kielet. Niihin minulla on vielä jonkin asteista motivaatiotakin. Reaaliaineet ja matematiikka ovat aina tuskan takana, en ikinä tee mitään ylimääräistä niiden eteen kurssien aikana, vaan panikoin aina koetta edeltävänä päivänä. Ihastuttavaa.

Mauler
18.9.2003, 8:14:19
Todella laiska. Mutta sillonkun tahdon, erittäin ahkera.
Kaikki riippuu aineen kiinnostavuudesta ja opettajan panoksesta opetukseen. Voi olla esim todella tylsä aine mutta opettaja tekee siitä mielenkiintoisen. Opettajan panos siis on todella tärkeä minun opiskeluun nähden. Kotiopiskelussa on laiskimpia mitä löytyy. Toisaalta ei meidän koulussa tarvitse edes tehdä mitään numeroiden eteen.

Mayatar
18.9.2003, 9:02:42
Hmmh tähän on hankala vastata. Yleensä en tee yhtään mitään, tai sitten teen asiat perfektionistisesti. Yleensä vierastan kyseisen sanan käyttöä, koska sen ylikäyttö on huimaa, mutta koen että tuossa se on oikeassa paikassaan.

Läksyjä en ole koskaan tehnyt, paitsi yhdeksännen keväällä, koska halusin nostaa numeroitani kevättodistukseen. Tunnilla seuraan jos koen, että käytävästä asiasta on minulle jotain hyötyä.

Nykyään tiedän jo mitä haluan tehdä isona, enkä pidä koulua enää kovinkaan tärkeänä, koska en koe, että se voisi suuremmin antaa minulle enempää, kuin se, että otan itse selvää ja harjoittelen.

Minä myöhästelen, luistan aikatauluista, irkkaan tunnilla, enkä seuraa usein, mutta silti minulla on hyvät välit kaikkiin opettajiini. Kukaan ei oikeastaan juurikaan huomauttele huolimattomuuksistani.

Minä olen kiltti, huoleton ja luova oppilas. ;)

Merya
18.9.2003, 9:42:29
Se että millainen opiskelija olen, riippuu ihan opiskeltavasta aineesta/aiheesta. Jos kyseessä on joku tietokoneisiin liittyvä, olen yleensä suht aktiivinen, ja käytännön tunneilla muutenkin aktiivisuus on plussan puolella. Mutta sitten taas jos on kyseessä joku tylsä teoriapainotteinen aine, esim. kirjanpito, on aktiivisuus aika pitkälti miinuksella.

nox
18.9.2003, 9:46:28
Katuva.
En ole nyt muutamaan vuoteen opiskellut mutta voin kyllä muistella miten asiat ovat.

Läksyt.

Tiesin kyllä aina etukäteen, että nyt pitäisi tämä ja tämäkin tehtävä tästä tehdä ennemmin kuin pelata FF seiskaa. Onnistuin aina perustelemaan itselleni miksi voisin tehdä tehtävät myöhemmin. Sen seurauksena sain katua koulumatkalla, että olin vätystellyt. Yritin usein jopa junassa tehdä viimetingassa, mutta ajattelin: voin tehdä ne koulussa. Lopulta kopioin pikaisesti läksyt joltain muulta. Jos en ehtinyt kaikkea kopioida niin näkihän vihkostani, että ólin tehnyt osan ja ainakin yrittänyt.

Harhautukset.

Yläasteella käytin enemmän aikaa suunnittelemalla harhautuksia opettajia varten, jotka yrittivät tarkastaa kotitehtäväni, kuin itse kotitehtävien tekoon. Bravuurini oli kysyä opettajalta jotain mielenkiintoista juuri ennen kuin avasin vihkoni. Innostunut opettaja selitti riemastuttavan kiinnostuneelle oppilalle tätä asiaa ja unohti tarkistaa läksyt.
Onnistuin myös kopioimaan opettajan huomaamatta kokonaisen kappaleen Neil Hardwickin kirjasta englannin aineeseen. Sain 9 1/2.

Luutavasti tulen olemaan tästä eteenpäin hieman tehokkaampi opiskelija nyt kun teini-ikä on kukistettu ja voin jatkaa sellaisten asioiden opiskelua mitkä oikeasti kiinnostavat. Tiedä sitten millaista se on mutta veikkaan, että viihdyn kyllä esim. kuvataidetta opiskellessani. :confused:

Uber Weapon
18.9.2003, 10:13:07
Äänekäs. Hyvin äänekäs.

Olin jossain vaiheessa kuraattorin mustalla listalla ja reksin kansliassa säännöllisesti. Osa opettajista piti minua nerona (hulluja nuo opettajat) ja osa häirikkönä (neroja opettajista osa, näkevät totuuden) ja loput yliaktiivisena, laiskana, lahjakkaana... Sanoipa minun eräs opettajani minulle että minusta tulee joko varas ja murhamies tai sitten pappi ja kylänvanhin. Ei tullut pikkutakkia, tuli vaan tuluskukkaro -> minä olenkin jokin vartija.

Kuulinpa muuten että jotkut opettajat piti pienen hätäkokouksen koskien minua. Johtuen juuri siitä että miten voi olla joku oppilas joka on toisten mielestä pahinpia häiriköitä ja toisen mielestä parhaita oppilaita. Numerot vaihtelivat kauniissa jakaumassa joko vitonen tai sitten ysi/kymppi.

Lukiossa olin jo vähän tasaisempi oppilas. Mutta kuitenkin mielipiteet tiukasti jakava.

Toxic
19.9.2003, 8:33:17
Minä olen LAISKA. todella laiska.
en jaksaisi ikinä tehdä koulussa mitään
mutta pitää vain yrittää ettei tule läksyksi...
Olen myös huomannut että PIDÄN(???)
koulusta! paitsi läksyistä.
olen kai jollain tavalla outo......

PS. Pidän todella paljon enklannista.

Shuichi
19.9.2003, 13:20:34
Nyo. En lintsaa koskaan, mutta tunneilla yleensä piirrän enemmän kuin teen tehtäviä. Ja läksyt teen joskus. Koulussa on vaan niin tylsää.. Pitäisi kai hieman ryhdistäytä, mikäli aion sitten joskus lukioonkin päästä. :eh:

ihmepoika~
19.9.2003, 19:02:39
olen kohtalaisen ahkera koulussa, mutta olen omasta mielestäni erittäin nopea oppimaan.
mutta hauskaahan koulussa on nyt kun ei ole enää peruskoulussa, kun saa tehdä sitä mistä pitää, nytkin me kavereiden kanssa notkutaan päivät pitkät keittiöllä ja katellaan tyttöjä, noh, noh, nyt meni jo vähän pitkälle.

mutta kyllä se jos ois rahaa niin sais elämän tason vähän korkeammalle niin se koulukin vois sujua, olen elänyt kolme viime viikkoa ilman rahaa, kaveri on tuonu ruuat(joita hänen isänsä ostaa aina pakastimen täyteen mutta niissä on kyllä semmoset et ne on viikon vanhoja kaikki, muttakun pakastimessa on ollut niin ei ne miksikään mene) ja joltain saanu aina pummittua rahaa savukkeihin, ne on muuten liian kalliita nykyään.

toista se oli silloin peruskoulussa, päivässä kävi kome tuntia koulussa ja ne loput istu jossain ihme paikassa.

Ceassa
19.9.2003, 19:12:09
Yleensä olen aika laiska kaikkien pakollisten kouluhommien suhteen, mutta joskus kun vain sille päälle satun osaan olla myös ahkerakin. Sitä tosin tapahtuu harvemmin. Joskus teen läksyjäkin ihan mielelläni, mutta yleensä jätän ne kuitenkin lähes aina viime tinkaan tai sitten tekemättä kokonaan.

Tuntiaktiivisuuteni hipoo nollaa, vaikka minä en täysin tyhjän panttina siellä istukaan niin harvoin jaksan kuitenkaan osallistua opetukseen yhtään sen enempää kuin on välttämättömästi tarvis. Tunnilla annetut tehtävät sutaisen yleensä läpi puolihuolimattomasti, mutta sekin nyt riippuu aika paljon aineesta, joillakin tunneilla on yksinkertaisesti pakko yrittää keskittyä asiaan jotta olisi edes jotain toivoa kurssin läpäisemisestä.

Lintsaamista en myöskään juurikaan harrasta, mitä nyt silloin tällöin on jokunen tunti saattanut jäädä välistä. Tavaksi en sitä kuitenkaan ole ottanut, enkä tule ottamaan.

Loria Fraile
21.9.2003, 0:27:14
Hiljainen, erittäin hiljainen.

Istun aina luokan takimmaisimmassa penkissä jos suinkin mahdollista. Kirjoitan muistiinpanot tunnollisesti vihkooni, samalla piirrellen tietenkin jotain olematonta sivujen alakulmiin. En viittaa, koska en katso sitä tarpeelliseksi. En puhu ryhmätöitä tehdessä, koska muut pärjäävät kyllä ihan hyvin ilman minuakin... Opiskelijana en siis ole kovinkaan ahkera. Vaikkakin toki teen aina läksyni parhaani mukaan, mutta aina on sellaisia tehtäviä jotka jää väkisinkin tekemättä.

Itselleni on valitettavasti suotu hitaasti oppijan -rooli. Mikä johtunee kai osaksi siitä, että itselläni esiintyy hieman lukihäiriötä, joka nyt taas oli noussut pintaan opettajani ollessa huolissaan minusta erään asian suhteen. Ja tuohon hitaasti oppimiseen voinen antaa sellaisen esimerkin, että vasta lukion ensimmäisellä luokalla olin muistaakseni tajunnut täydellisesti, että mitä molekyyli ja atomi oikein on tai mitä eroa niillä pikemmin on.

Tunnit ovat tuon yllä olevan, eli hitaasti oppimisen, takia yhtä tuskaa. Ja vaikka minua opetettaisiin kuinka kädestä pitäen jokin ihan helppokin asia suhteen, niin silti useimmiten en opi sitä, en sitten kirveelläkään. Kotona kaikki on kuitenkin useimmiten toisin. Teen liiankin usein koulussa oppimiseen verrattuna sellaisia Ahaa –elämyksiä, jolloin tajuan miten vaikkapa jokin matikantehtäväkin ratkaistaan tai jonkin aikaisemmin älyttömältä tuntuneen kieliopin hetkessä ymmärtäessäni. Saman tien voisin yhtä hyvin harkita etäopiskelua, kuin sen sijaan tuhraan takamustani koulun penkissä homehduttamassa käyn, eh.

Ja kaikenlainen sääntöjen rikkominen on erittäin häpeällistä. Itse ainakin katson jokseenkin kieroon myöhässä (huom. tahallaan) luokkaan saapunutta henkilöä. Enkä katso myöskään hyvällä tunnilla meluajia ja kokeessa lunttaajia, taikka tupakkanurkilla olevia... ja en etenkään siedä ruokajonossa etuilua, koska itselläni on jo kauhea kiire useimmiten seuraavalle tunnille. Olen itse kiltteyden perikuva, enkä ole sen pahemmin tunneilta koskaan lintsannut.

<KamooZ, olisitko niin ystävällinen ja mainitsisit tuon bannerisi ja avatarisi sarjan tjsp. nimen aikaisempaa viestiäsi editoimalla? Olisi kiva katsos saada selville, millä minut oli lapsena oikein aivopesty =)>

Neo
21.9.2003, 11:04:02
Aika laiska, suoraan sanottuna nelosen oppilas, markkinointi ja jotkut muut aineet ei jaksa ollenkaan innostaa, joten selvähän se että ei niin hyvin mene.

Gabriel
21.9.2003, 12:59:15
Paha sanoa. Innostukseni koulunkäyntiin on ollut hyvin vaihtelevaa, tällä hetkellä en aamuisin kouluun mene silmät kiiluen, mutta kyllä toisaalta ne kahdeksankin tunnin koulupäivät (joita minulla on sellaiset kaksi tai kolme viikossa, riippuu viikosta) oikein kevyesti menevät. Suhtautumisestahan se on kiinni.

Opiskelu sitten nyt onkin eri juttu. Yläasteelta päästyäni oli päättötodistuksessa lukuaineiden keskiarvo tasan 9.0, ja hauskinta on että seiskalla se oli useita kymmenyksiä alle kahdeksikon. Useimmitenhan se on niin, että luokkatason noustessa tippuu keskiarvo, mutta ei näköjään minulla. :)
...Läksyjä en ole koko koulukäyntini ajan koskaan oikein jaksanut tehdä. Periaatteena on, että se mikä jää päähän myös jää, ja se mikä ei jää ei ole oikeastaan edes tarpeen. Siis vähän samantapainen suhtautuminen kuin se kuuluisa "kannattaa mennä siihen työhön mistä tykkää eikä siihen mistä saa eniten rahaa" -asenne työelämässä. Tuo on oikein hyvin soveltuva myöskin koulunkäyntiin.

Lukion ensimmäisen vuosiasteen ensimmäinen koeviikko on muuten ensi viikolla. En ole lukenut lainkaan (enhän tehnyt niin yläasteen lopussakaan...), saa siis nähdä miten menee. =)

Opiskelu on muuten sanana aika vastenmielinen. Se luo kuvan puurnaamisesta, kaikenlaisen päässä hankalasti pysyvän tiedon väkinäisestä pänttäämisestä, hermoilusta kokeiden suhteen ja kaiken kaikkiaan stressistä. Luonteeni kiljuu kauhusta. Itse preferoin sanaa 'oppiminen', ja lasken itseni oppijaksi enkä opiskelijaksi. Sillä tiedolla jonka eteen on ihan vakavaa vaivaa nähtävä en kummiskaan tee yhtään mitään. Ja kun sitä paitsi luontainen tiedon omaksumiskykyni on sen verran hyvä että perusasiat tulee haltuun, niin enpähän viitsi kirjojen parissa minuuttejakaan viettää.

DjCloud
21.9.2003, 14:31:15
No minä olen niin PRKL laiska koulun kävijä. Minua ei oikeasti kiinosta olla koulussa yhtään, mutta kyllä minulla ihan hyvin se menee vaikka ei sielä paljoa innosta käydä. Joka aamu olen ainakin 15min myöhässä koulusta, koska yksin kertasesti en vain jaksa liikua sinne :D & sitten tunneilla minä vain kuuntelen musiikkia eikä ne opettajat paljoa enään jaksa valittaa. Kai sitä koulun käynti motivaatiota pitää sitten muutaa kun sinne lukioon mennää.

Eliza Liv
22.9.2003, 11:30:17
Myönnän olevani laiska. Vuosi sitten löysin elämäni mielenkiintoisimmat asiat koulun ulkopuolelta ja nykyään tykkään kiinnittää huomiota siihen enemmän kuin koulunkäyntiini, mikä on tietenkin huono asia, ajatellen sitä että joudun vielä hankkimaan ammatin näillä arvosanoilla, joita ei ole.
Myös aineilla on vaikutusta, mutta nykyään olen aivan piippuun vedetty, etten selviä kuvaamataidon tentistäkään ilman stressiä, prkl. Pakko on ottaa itseään niskasta kiinni, tai kohta olen nilkkojani myöten täynnä omaa suruani laiskuuteni takia, ja kaivan itselleni hautaa stressaamalla itseni hengiltä.
Mutta minulta odotetaan liikaa!

"Minkä taakseen jättää sen edestään löytää..."

?
22.9.2003, 15:49:23
Joskus sitä on ihan ihmeen pirteä, että jaksaisi tehdä vaikka kaikki läksyt kunnolla, mutta tuollaisia hetkiä minulla on harvoin. Yleensä olen tämmöinen perus laiska tyyppi, joka ei jaksaisi millään tehä läksyjä. On muuten opiskelusta mennyt hohto kun meni yläasteelle :bored:. Mutta jos se koulu voitaisiin tehdä edes pikkuisen kiinnostavammaksi niin kyllä sitä sitte ehkä jaksaisi käydä

gorppi
22.9.2003, 17:54:39
Varmasti laiskin mahdollinen mitä maa päällään kantaa. Jos jotain piti tehdä, se tehtiin aina silloin viimeisenä päivänä. Ja läksyt, jos niitä edes jaksoi ylös merkata, tehtiin tunnin alussa mahdollisuuksien mukaan ja nopeasti. :) Hieman lukiossa yritin petrata, ja sain jopa luettua muutamaan kokeeseen. Ihmeitä tapahtuu, ja minäkin pääsin ylioppilaaksi. Ainoa plussa oli se, etten koskaan lintsannut...

Jubei
22.9.2003, 18:53:50
Itse asiassa olen hiton laiska opiskelija :D Kokeisiin kyllä luen mutta läksyjä ei jaksaisi tehdä millään... No kyllä se kauppiksen ekaan riittä :)
Life.....is only going to death....or is it?
Life.....is only going to death....or is it?

Guha
7.10.2003, 14:10:47
Olen aika laiska opiskelija, enkä yleensä jaksa lukea kokeisiin enkä tehdä läksyjä mutta aina olen päässyt kaikista läpi. =)

P-orvari
9.10.2003, 11:08:51
Ennen ei paljoo koulu kiinnostanut, mutta nyt kesällä kun sain rikosrekisterin, niin oli pakko alkaa nostaa numeroita ja lukee, tai muuten ois jääny tulevaisuus aika epä varmanksi.
Nyky ään yritän lukea enemmän kun ennen ja yritän saada joka kokeesta mahdollisimma parhaan.

Miyuki
10.10.2003, 6:49:40
Minä olen ahkera oppilas.Kuuntelen tunnilla,enkä pölpötä yhtään.Minäkin välillä piirtelen tunnilla vihkooni silloin kun ope ei puhu. Läksytkään eivät ole koskaan unohtuneet.Olen muuten ahkera ja hyvä oppilas,mutta en viittaa yhtä paljon kuin muut. Kokeisiin luen sitten kun on aikaa ja luen sen verran että muistan mielestäni tarpeeksi.

Pyro
10.10.2003, 11:27:49
Koululaisena olen laiska.
Peruskoulussa en tehnyt ikinä läksyjä, luin vain kokeisiin.
Lukion alun myötä olen alkanut lukemaan enemmän, mutta se on enemmänkin pakkopullaa... muh... Pakko lukea... pakko.
Tämä vie minulta vielä järjen, jos siitäkään on enää mitään jäljellä.

Seyana
10.10.2003, 13:04:52
Liian passiivinen. En viittaile juuri lainkaan, tiesin sitten vastauksen tai en. Yläasteella varsinkinn olin viittaamatta ihan periaatteesta, koska pidin opettajien kysymyksiä typerinä. Nyttemmin lukiossa en vain enää osaa viitata, kun se ei ole koskaan tavaksi tullut. Ja eivätpä ne kysymykset vieläkään mitään uskomattoman hienoja ja kiinnostavia ole. Ryhmätöissä istun hiljaa. Paritöissä minä ja yksi ystäväni teemme kaikkea muuta paitsi sitä, mitä pitäisi. Ei jaksa huvittaa.

Läksyjä teen hyvin harvakseltaan. Yläasteella opettajat vielä kulkivat tarkistelemassa, josko kaikilla olisi ne tehtynä. Yleensä siis jouduin tekemään ne nopeasti koulun vessassa. Kokeisiin en lukenut juuri lainkaan ja kyllä nytkin koeviikkoihin ei tullut valmistauduttua kovinkaan hyvin.

Mutta se ei näy numeroissa mitenkään hälyttävästi. Ne aineet, joista olen kiinnostunut, menevät helposti läpi. Kielissä ei ole mitään vaikeuksia, vaikken niihin panostakaan. Kemiassa, matikassa ynnä muissa vastaavissa on väliin todella vaikeaa, mutta läpi olen aina päässyt. Ja koska nuo aineet eivät kiinnosta minua tippaakaan, eivät myöskään arvosanat, joita niistä saan.

Monesti olen luvannut itselleni, että nyt alkavat ne numerotkin nousemaan. Vaan enpä ole jaksanut mitään asian eteen tehdä. Koulussa on niin paljon kaikkea pakollista enkä osaa nähdä siinä mitään hyvää ja innostavaa. Koulumenestykseni ei merkitse minulle juuri nyt kovinkaan paljoa. Pitäisi kyllä yrittää muuttaa tilannetta, että pääsisin tulevaisuudessa sinne minne haluaisinkin.

make
10.10.2003, 15:35:03
Käyn lukiota melkein innoissaan. Käyn siellä joka päivä, kuuntelen tunneilla, teen sen mikä suositellaan tekemään (ottakaa huomioon se ettei lukiossa opiskelu, muistiinpanojen tai kotitehtävien tekeminen ole pakollista) ja en lintsaa.

Siis tykkään käydä opiskelemassa, eikä se yleensä ole minulle vastenmielistä.

7th heaven
11.10.2003, 15:13:53
Teoriatunnit tulee lähinnä nukuttua, tai frendin kans pelailles. Tuntiaktiivisuus numerot on sitä 1-2 luokkaa. Mut kokeista tulee revittyä 3-5, joten jos pärjää kokeissa, niin ei tarvii nuoleskella!
(Tota lausetta tulee muuten sanottua välillä vähän liiaksikin ;D )
Oon siis amiksessa, jos joku ihmettelee noit arvosteluasteikkoi

Shayen
13.10.2003, 11:46:21
Koulun ollessa kyseenä, täytynee myöntää olevani aika laiskahko ihminen, joka ei harrasta läksyjen tekemistä tai lukemista... =)
Jos kyse on jostain muusta opiskelusta, jota teen omalla ajallani sellaisista aiheista, jotka minua kiinnostavat, voin luokitella itseni lukutoukaksi, joka ei malta jättää mitään kesken. :D
Opiskelu on kivaa, se vain riippuu aiheesta. Esim. koulussa suuri intohimoni on historia, mutta ei mitkään yleiset lähihistorian jutut, vaan antiikki, mytologia, kulttuurit, jotka ovat kadonneet.
Haluan isona arkeologiksi, mut eipä taida riittää rahkeet. :confused:

The_Sipi
14.10.2003, 11:34:43
Aika laiska ja vaikka opiskelen "omaa alaa", ei jaksais kauheesti kiinnostaa. Tietotekniikkaa ku opiskelee, niin tuntuu kummalta, että ainoo kunnolla kiinnostava aine on vapaaehtoinen espanja, joten siltä pohjalta lähetään. Ja kuka niitä läksyjä nyt jaksais tehdä (paitsi espanjasta :P )

Assassin
14.10.2003, 15:01:36
En mää nyt tiedä. Yleensä olen koulussa aika rennosti ja makailen pulpetilla tai teen tehtäviä. Jos ei ole muuta niin makaan
vaan pulpetilla. Yleensä on joskus tapana myös jättää kotona
läksyt tekemättä ja tehdä ne sitten tunnin alussa =)

Muuten menee skolessa ihan mukavasti vaikka saksan läksyjen
tekemisestä ja niiden tärkeydestä on tullut mainintaa =)

ceeb
14.10.2003, 15:24:56
Olen hyvinkin laiska. Lintsaan useasti, kun huomaan että keksin jotain mukavempaa puuhaa kuin koulunkäynti. Jätän usein töitä tekemättä kuten läksyjäkin siinä samassa. Kokeisiin luen parina viimeisenä iltana niin pitkälle kunnes nukahdan. Laiskalta luonteeltani olen erittäin epäaktiivinen tekemään mitään koulunhyväksi. Näistä siis voisi jopa päätellä että olisin huono opiskelija vaikka sitähän minä en ole. Olen hyvä opiskelija. Olenhan? En vain jaksa aina.

GhostlyGhost
17.10.2003, 15:33:12
Olen myöskin melko laiska. Lukioo käyn ja kun joka kurssilta saa olla poissa 2 kertaa ilman selitystä, niin tulee ne "pakolliset poissaolot" aina käytettyä ja ehkä vähän ylikin :P . Toisaalta sitten olen melko tunnollinen lukija joten saan kohtuu hyviä arvosanoja kokeista yms. Keskiarvokin yli 8 niin voin olla aika tyytyväinen itseeni

DreamWorks
17.10.2003, 16:06:13
Tylsillä tunneilla nukun (äidinkieli, biologia, yms.) mutta muuten kuuntelen tunneilla aika paljon ja kokeeseen ei silloin tarvi lukea kuin joku 20 minuuttia. Keskiarvo kasin luokkaa.

Croppola
17.10.2003, 16:16:46
jaaha miten kuvailisin opiskeluani??? Laiska olis aika lyhyesti sanottu.

Sanotaan ennemmin että se riippuu aineestaa. Joillakin tunneilla olen jopa nukkunut. (Tämä on tosi) kuten Biologian, äikän ja ruotsin tunneilla. Ja sitten nämä iki-ihanat ammattikoulun teoria tunnit joista ei ilman ED:iä selviä.

Mutta uskoisimpa silti opiskelun olevan tylsempää lukiossa. :D

Frodo
17.10.2003, 16:23:12
Aika hyvä oppilas olen. Jaksan keskittyä ja olen varsin aktiivinen tunneilla yleensä, paitsi joillakin tunneilla, jolloin tuhrin vihkoani piirroksilla. Kokeet sun muut ovat minulle aika helppoja useasti.
Originally posted by DreamWorks
Tylsillä tunneilla nukun (äidinkieli, biologia, yms.)
Hehehheheheh, tuo huomattiin keskiviikon biologian tunnilla. Ja vieläpä niin "kiinnostavan" video aikana.

Jiji-cat
17.10.2003, 23:32:44
Juuri nyt olen laiskan opiskelijan perikuva. Käyn koulua, jota inhoan, ja siksi en viitsi tuhlata energiaani läksyjen lukemiseen tms. Älkää kysykö miksi opiskelen jotakin, mitä inhoan, tajusin asian laidan vasta hljattain. Todennäköisesti vaihdan koulua ensi vuoden puolella, jos vain mahdollista. Silloin kun luen aineita, jotka minua kiinnostavat, olen oikeasti ihan hyvä opiskelemaan ja jaksan nähdä vaivaa. Lukiossa keskiarvoni ole päälle ysin, olin aika hyvä kaikissa aineissa, kunhan vaan jaksoin päntätä. Usein kokeisiin lukeminen jäi kyllä viimeiseen iltaan ja yöhön, ja kokeet kahlasin läpi kahvin voimalla.

Aifos
19.10.2003, 0:09:25
Koulu...suurin tylsyyden aiheeni.. Njaah, Lukio ei nyt maailman helpoin paikka sinäänsä ole, mutta jostain syystä suhtaudun siihen välinpitämättömästi, lintsaan aina kun on mahdollista, läksyihin en jaksa oikein keskittyä. Koe viikotkin menevät vähän niin ja näin.
Luen sen mitä jaksan ja loput keksin päässä mahdollisimman realistisella tavalla. Vaikka viime englannin aineeni ei ollutkaan mikään järjen jättiläinen.. opettaja laittoi suurehkon kysymysmerkin Tappaja Oravista kertovan aineeni loppuun.. :huh:

Njaah...

Velvet
20.10.2003, 9:38:48
Olen piilo laiska. Teen kyllä läksyt ja minua näkyy koulussakin viisi päivää viikossa mutta koulu asioiden hoitaminen tuntuu aina vähän lipsuvan ilta kahdeksan ja yö yhden väliselle ajalle vääjäämättömästi. Eli teen asioita viime tipassa mahanalus jalkoja täynnä ja sitten nukun ensimmäiset kaksi tuntia koulussa univelkaa pois.
Ei tämä ole hyvä juttu, mutta kun ei niitä asioita aina jaksa tehdä ajallaan, sitä paitsi, minä nukun joka tapauksessa kaksi ensimmäistä aamutuntia.
Joten, olen viimetippa ahkera opiskelija.

Crimson
20.10.2003, 10:18:05
Tällä hetkellä melkein ahkera.

Luen aina läksyt, mutta koulussa kun jätän aina merkitsemättä läksyt, ne jää aina tehtäväksi tuntia ennen sen aineen opetusta. :3
Ruotsissa ei jaksa panostaa, koska jos minä pystyisin jtn. vielä oppia siinä, niin se olisi ihme.

Ainut huono puoli kaikessa on se, että nykyään olen aivan liian kiireinen, että melkein hermot menee lukiessa pientä printtiä ensin oppikirjoista, ja heti jälkeen pitää tehdä Vampire: Masquerade'n juonta eteenpäin ja sen takia lukea sitten vielä raamattua.
Koulussa sitten muistellaan raamattuja ja kotona raamatun ääressä kaiken maailman maantietoja ja kemioita, jotka olisivat olleet ihan kiva muistaa kokeessa niiden mielessä pyörivien Nehemioitten takia. -.-

Että parasta koulussa yritetään, ja ehkä pikkuhiljaa parannutaankin kouluinhosta. :3

Oktobotti
20.10.2003, 20:23:56
Vaihtelee. Joskus vain laiskottaa, ja läksyjä saattaa jäädä aamulle, varsinkin jos on myöhäinen meno kouluun. Ala-asteen loppupuolella laiminlöin oikein urakalla noita kotitehtävien tekemisiä. Kokeisiinkiin tuli luettua joskus aika huolimattomasti.
Toisinaan taas on jopa ihan hauskaa oppia jotain uutta ja se lueskeleminenkin on ihan mukavaa, varsinkin jos kyseessä on itseäni kiinnostava aine.

Tunnilla olen yleensä melko tarkkaavainen, vaikka saatankin joskus kaverin kanssa vaihtaa sanan tai pari.

Raika
20.10.2003, 23:43:40
Hehe, ennen olin melko tunnollinen opiskelija (tein läksyt koulusta tultua jne.), mutta nyt kun tuli hankittua tietokone ja internet-yhteys... koulumenestys on tasaisesti laskussa. Tulee vain pelailtua ja surffailtua netissä, läksyt tulee tehtyä aina "siinä sivussa", useasti aamiaispöydässä 40min ennen kouluun lähtöä. :)

Mutta kuten kulunut sanonta kuuluu: "Ensi jaksossa kyllä panostan kouluun." Luultavasti seuraavan kerran kun panostan jotain niin se on armeijassa pioneerina... :P

//edit. Niin ja kiitos Kellogg's Rice & Crispieseille matikan tehtävien vastauksista (ne juttelee mulle :P)

Lizia
21.10.2003, 20:48:18
Olen periaatteessa laiska mutta toisaalta innokas.. Mitäkö tuo tarkoittaa? No en minä tiedä.

Se vaan riippuu ajasta, mielentilasta yms. jutuista että kuinka paljon opiskeleminen kiinnostaa. Enimmäkseen hoidan läksyt jotenkin tai en ollenkaan ja sitten aina tunnin alussa hätäisesti teen sen minkä ehdin. Tunneilla olen enimmäkseen vain hengessä mukana ja nuokun jossain hämärän rajamailla. Tai sitten jos hyvä päivä sattuu kohdalle tai on kiinnostava aine, saatan heittäytyä jopa innokkaaksi.

mindless
21.10.2003, 21:00:36
Minä olen laiskan ja ahkeran väliltä, luulisin.
Joitain aineita yritän opiskella ahkerasti, mutta sitten ne aineet, joissa tiedän, etten koskaan tule oppimaan yhtään mitään, niin jätän vähemmälle opiskelulle.
Läksyt teen yleensä illalla yhdentoista jälkeen, tai harvoin jopa päivällä, jos ei ole yhtään mitään tekemistä. Joskus jätän kyllä läksyt tekemättäkin, jos en millään jaksa niitä, syystä tai toisesta.

Tunneilla olen vähän niin ja näin. Kemian tunnit käytän musiikin kuunteluun (aijai), tuota samaa harrastan myös joskus äidinkielen tunnilla. On kivempaa kirjoittaa kun on musiikkia taustalla ^^
Matikan tunnit joko juttelen jonkun kanssa (aijai), tai piirtelen tai kirjoitan, en ainakaan laske. Paitsi silloin, kun opettaja sattuu paikalle.
Mutta muutoin kyllä yritän kirjoittaa kaikki jutut taululta vihkoon, ja kuunnella edes toisella korvalla opettajaa, mutta en kyllä sitäkään aina, joskus on niin väsynyt.

welho
22.10.2003, 11:20:38
Opiskelu haluni vähän riippuu aina päivästä. Aina koitan olla tunnollinen ja ahkera oppilas, mutta nykyisin se ei ole oikein onnistunut.
Yleensä kaikki kirjoitelmat sun muut sellaiset jää yleensä aina viimetinkaan, mutta aina ne olen tehnyt.

Bodom
24.10.2003, 18:46:49
Itse käyn koulua ahkerasti, enkä yleensä pyri menemään siitä mistä aita on matalin (tai sieltä, missä sitä ei ole laisinkaan). Nykyään opiskelen Liiketaloutta AMK:ssa. Kivaa on, vaikka töitä riittääkin. Ei niitä onneksi aivan liikaa kuitenkaan ole, joten ehtiihän sitä tekemään sitten muutakin.

freyelise
24.10.2003, 20:13:30
Minä olen koulussa oikea opettajien kultapoju, seuraan monologeja ja esitän tarkentavia kysymyksiä. Viittaankin aika usein.

Koulumenestykseni kulmakivi onkin se miten ahkeraan jaksattaa luokassa seurata, koska sitten kun koulusta pois pääsee niin voi höpö kun ei jaksa enää kiinnostaa. Mielummin vaikka siivoan kun teen läksyjä. Aika usein käy niin että en avaa reppua ensinkään kämpillä, tai korkeintaan sen verran että oikeat kirjat kulkeutuu mukaan oikealle päivälle.

Nyt olen kyllä yrittänyt kovasti panostaa läksyihin, ainakin yhdessä aineessa jota ei muuten opi kun tekemällä tehtäviä. Sitten jos pitää opiskellakseen jotakin kirjaa lukea niin minä olen kusessa. Oppimateriaalin lukeminen nimittäin on vihoviimeisintä touhua mitä tiedän, varsinkin jotain hyvin tieteellisiä kirjoja on kamala lueksia. Hyh.

Onnekseni olen aika lahjakas ja opin hyvin tarvittavat asiat kuuntelemalla opeja ja tekemällä muistiinpanoja.