View Full Version : Kauntteri...
Oho...täs keskutelualueessa ei oo mitään PC:n räiskintäpelien eliittiä Counter-Strikesta mitään :huh:
Elikäs kai joku teistä pelaa tätä kyseistä peliä :lovetus:
Ite pelaan 1-2h/viikko, iha upea peli. Mutta nää helv. xiit/peelot ovat pilanneet pelifiilikset, joten peliä ei tule pelattua niin usein kuin ennen.
Ehdottomasti kaikkien aikojen addiktiivisimpia pelejä mitä oon koskaan pelannu, aikoinaan.
Kauntteria pelanneet, olisi mukavaa keskustella...
Amadeus III
9.4.2002, 10:22:40
Äh....ei tollasta pelaa kun peelot...kai? En tykkää cs:stä...kun half-lifekin on olemassa...Counter Strike ei ole mitään eliittiä...vaan half-life! :prkl:
CS on hyvä peli hyvässä seurassa.
Tiedän kyllä wall-hack xiittareista, jotka terrorisoivat
yleisillä kanavilla. Itse en kauntteria pelaa, enkä varmaan
tee niin tulevaisuudessakaan.
CS on hyvä esimerkki pelistä, jossa pelaajat määräävät
kuinka hyvä peli on. Tuttu porukka, jossa cheattaajat
hirtetään, on hyvä. Kaikille avoin, wall-haxorien pesä, on
huono.
Amadeus III, muista nämä kuuluisat sanat FFVI:sta:
People are people... not all of us are like Kefka -Generel Leo
The death Magic
9.4.2002, 11:30:25
Olen joskus pelannut CS:ää lan partyna ja ihan pari minuuttia nettipeliä mutta en muuten. Hyvä modi se on.
Kyllähän sitä on Beta1 asti tullu pelattua. B3 ja B5 oli parhaat. Nykyisin se on vain Whine teinix peelox servojen hallinnassa. Itse kävin kerran pitkästä aikaan ja ammuin jonkun heti headshotilla niin tulee heti Xiitteri!! huutoja joka puolelta ja kohta tulikin Ban kickiä minulle. Kaikki maailman pennut on senkin menny pilaamaan.
isoSILLI
9.4.2002, 16:44:12
Et sä mikään peelo oo jos sä et käytä koodeja/muuten peeloile.
ööh ja mitä tosta eliitistä voi sanoo niin kyllä Tac Ops aina jotku kauntterit hakkaa.(mutta onhan CSkin ihan ookoo peli)
on ne peelopelurit menny kyllä aika p*sk*touhuujiks...
ei peeloilemisesta oo mitään iloo ellei ole täysi tolovana.
Croppola
9.4.2002, 16:47:58
Kyllähän "Countterissa" on sitä jotain. Parhaimmillaan se on 12 kaverin LANissa kun tapat jonkun niin kuulet heti jumalatonta kiroilua jostain päin taloa. ;D
Ja sit näitä pelleily pelejä kun pelattiin. Keksittiin reitti millä päästiin kiertää toisen ryhmän taakse ilman että ne huomas ja oli kiva pyssyttää armotta selkään kun nämä hiippaili käytävillä. Erävoitot 20-0 :D
Kaikki CS:aa pelaavat eivät ole peeloja, mutta kaikki peelot pelaavat CS:aa.
Sanotaan vielä kerran: Tylsää rushimista täysin suolesta olevalla pelimekaniikalla ja "realismilla". Palatkaa juurille, pelatkaa qwtf:aa.
Oh crap. Kaikki mun kaverit pelaa tätä, mutta mä en jaksa.
Niil on "himmeet CS-klaanit".
Tai jotain.
Malokan
9.4.2002, 21:47:46
CS on huono peli. Huonot grafiikat, huonot pelaajat, huono pelisysteemi...
Ottakaa elämästä kiinni ja alkakaa pelata jotain oikeita pelejä, vaikka UT:ta.
Jackal von ÖRF
10.4.2002, 0:18:20
CS:ää pelattiin (monikossa == ~10 hlö pelejä) koulun IT-tilassa tuossa 1-1½ vuotta sitten aina koulun jälkeen/välitunneilla/tunneilla. :D
Kyllä sitä puoli vuotta jaksoi, mutta sen jälkeen alkoi jo tuntua puulta.
Action Quake ylläpiti intoa sen jälkeen pidempään, vaikkei yhtä suosituksi päässyt.
Rogue Spearia (nyt myös Ghost Recon) sen sijaan olen pelannut epäsäännöllisesti jo parin vuoden ajan, eikä tylsistytä ollenkaan. :)
dreamwalker
10.4.2002, 7:55:11
Täällä meilläkin pelattiin lanissa niitä beta versioita. Lopulta vaihdettiin Action Quakeen ja siinä on pysytty. AQ on parempi kuin CS.
Originally posted by Ren @ 09.4.2002 18:06
Sanotaan vielä kerran: Tylsää rushimista täysin suolesta olevalla pelimekaniikalla ja "realismilla". Palatkaa juurille, pelatkaa qwtf:aa.
Perkele sun kanssas Ren, eihän minulle jää tässä mitään virkaa, kun viet jatkuvasti sanat suustani ;)
QWTF on tie, totuus ja elämä. Ja onnea sinullekin Legioonan kaksivuotispäivän johdosta.
- Welc
Uus kauntteri on tullu!
Testasin sitä eilen, täs erilaisuuksia jotka oon huomannu:
- entistä lagisempi!
- tahtoo enemmän rautaa koneesta =/
- ukot kömpelöitä, varsinki hypyt ei tahdo toimivan....
- kaks uutta mappi: ihan jees! varsinkin Chateau!
no, tää uus versio pakottaa mut ostamaan uuden näyttiksen :eh: Voodoo 3 alkaa jo yskii...sellanen geforce 2 mx olisi iha jees!
tästä meenkin kohta pelaamaan ;)
Atk-tunneilla sitä tulee pelailtua aina silloin tällöin, kavereiden kesken, joten xiit-peeloista vältytään. Kavereiden kesken ~2 tuntia kerrallaan se on ihan mukavaa.
Pelasin joskun muistaakseni beta5.2:sta ja paljon, kerran pelasin 6½h melkein putkeen. Mutta sitten se peli sekosi jossain vaiheessa enkä enään saanut sitä mitenkään koneelle :prkl: Joten siihen jäi minun pelaaminen. Ei enään paljoa kiinnosta pelata sitä... :)
Pelailin tota ennen. Beta 3-5 oli parasta aikaa. Sitten tuli kaikki urpot ja xiitterit jotka hallitsee servereitä nykyään.
Sitte aloin pelaa DoDii. Paljon parempi modi, ei cheattareita eikä pahempia idiootteja missään. Servujaki löytyy suomesta ihan kiitettävästi.
no, tää uus versio pakottaa mut ostamaan uuden näyttiksen Voodoo 3 alkaa jo yskii...sellanen geforce 2 mx olisi iha jees!
Installoippa WickedGL ni pitäs sen fpässän pompata sinne 99 paikkeille. Ainakin mulla teki.
Edited by Archux on 08.6.2002 15:27
Kepakko
9.6.2002, 12:33:38
Mainio pelihän tuo varsinkin kavereiden kesken, mutta kyllä sitä pelaa ihan pupliceillakin. Csguard on aika paljon saanu lahdattua xiittereitä. Ja nyt uudessa versiossa voi nähdä spectatorina kuvakulman toisten silmistä, eli pitäs huomata jos on auto-aim ja shoot. Eihän tuossa grafiikat enään mitään hienoja ole, mutta väliäkö sillä. Hyvä 3d kortti on silti hyödyksi, sillä mitä isompi reso, sitä pienempi tähtäin ja sitä tarkemmin voi ampua. (kunhan fps pysyy hyvänä) Itselläni on kuitenkin vähä into laskenut, oikeastaan juuri tuon tähtäimen takia, kun kaverilla pelaa ja osuu melkeen kokoajan, ja sitte tulee kotiin ja taas alkaa turhauttava sarjojen vetäminen sinne tänne.
...tai ehkä olen vain huono :)
Sitten kun saan uuden näytönohjaimen, voisin harkita taas pelaamista.
Locke Cole
9.6.2002, 20:12:08
Joskus kavereiden kanssa olemme sitä lanittaneet. Netissä en ole vaivautunut pelaamaan.
Silver
10.6.2002, 12:57:50
Originally posted by Welc @ 10.4.2002 16:53
Originally posted by Ren @ 09.4.2002 18:06
Perkele sun kanssas Ren, eihän minulle jää tässä mitään virkaa, kun viet jatkuvasti sanat suustani ;)
QWTF on tie, totuus ja elämä. Ja onnea sinullekin Legioonan kaksivuotispäivän johdosta.
- Welc
Niinpä, te sen sanoitte. Tosin QWTF kaataa koneeni prkl, ei sitäkään pysty pelaamaan :)
Pelasin CSsää iloisesti beta 3-5. Sitten irvistellen 6-7.1. Sitten lopetin. Lanissa ihan kohtuu hauskaa, mutta paljon parempia lanipelejä löytyy kyllä.
En ole itse tätä peliä pellannut, mutta olen katsonut kun mun kamut pelaa :D
Ne yritti selittää mulle pelin ydintä ja ymmärsin jotenkin.
mä olen ajatellut lainata pelin ja kokeilla itse paremmalla ajalla :D
Originally posted by Silver @ 10.6.2002 13:57
Niinpä, te sen sanoitte. Tosin QWTF kaataa koneeni prkl, ei sitäkään pysty pelaamaan :)
Pelasin CSsää iloisesti beta 3-5. Sitten irvistellen 6-7.1. Sitten lopetin. Lanissa ihan kohtuu hauskaa, mutta paljon parempia lanipelejä löytyy kyllä.
Asenna uusiksi ja/tai vaihda käynnistysriviä, "X:\hake\misto\polku\qwcl.exe -dibonly" auttaa joissain tapauksissa.
Kepakko
10.6.2002, 13:42:16
Originally posted by Pexi @ 25.4.2002 17:14
- ukot kömpelöitä, varsinki hypyt ei tahdo toimivan....
Siis noi hypyt on tarkotuksella nyt tollasia, jotta saatiin "bunny hyppääjät" pois. Parempihan se nyt on, ja "realistisempi", vaikkei se silti realistinen peli olekkaan. Liika realismi vain tuhoaisi sen.
Originally posted by Kepakko @ 10.6.2002 14:42
Siis noi hypyt on tarkotuksella nyt tollasia, jotta saatiin "bunny hyppääjät" pois.
Tsih.
"Bunny hyppääjille" tuosta muutoksesta ei ole mitään haittaa, jos/kun osaa bunnyta. Skriptin kanssa pelehtivät saattavatkin kaatua, itse puputan manuaalisesti ja lujaa.
sv_airmove on este, tuollainen naurettava esto ei.
Kepakko
10.6.2002, 22:44:55
No eipähän väki enään valita tosta hyppimisestä, ja kyllähän tossa on se vähentäny aika lailla, ainakin mitä minä olen huomannut. Toisaalta ei "puputtaminen" mua ole koskaan pahemmin vaivannut. :)
minusta countteri on ihna hyvä peli ja sitä tilee pelattua melkein joka päivä, mutta kyllä se on lanissa parhaimmillaan.. :)
ps kepakko hieno avatar :D
Edited by Antti² on 11.6.2002 05:52
Torspa
21.9.2002, 14:26:19
Pelasin countteria hyvin addiktiivisesti netissä kunnes se pisti lakon päälle.Eipä ole enää sen jälkeen tullu pelailtua.
Edit//Kauntteri alkoi pelittää lisämuistin avulla joten terroristeja tulee taas ammuttua:D.
Sfigi
16.10.2002, 21:17:28
oon pelannu aika paljo mut en enää oikee jaksa ku siel on ne Xiit/haxor pellet mitkä pilaa sen tunnelman
JonVonRox
29.10.2002, 21:19:00
No on tullut kokeiltua, mutta siihen se sitten jäikin... jotenkin ei satu nappaamaan nuo yleisten kanavien Haxorit. Olet jotain 3 sekkaa pelissä ja heti jostain kulman takaa nappaa kiertotietä ottaan.. jääköön P33L01ll3... :prkl: Inside-Porukassa toimii ja yksinpelinä Bottien kanssa mut... hmm,... HL kunniaan :up:
Torspa
26.4.2003, 11:36:51
joku vois tässä vaiheessa kertoo mulle mite saan vsynci päältä ku fps pyörii enintää 30(ja alempana) mut 3dkortti pystyy 50.....joten kertokaa miulle ja olkaa ilosia hyvästä työstä,
Redmage
26.4.2003, 15:42:54
Olen pelannut, itse asiassa omasin siihen täydellisen fetissin vielä jonkisen aikaa sitten... =/
Muistaakseni Office-kartta oli yksi lempareitani....Muistaakseni, siitä todellakin on jo hiukan aikaa.... Minusta toisten räiskiminen ja terroristina oleminen oli mahtavaa herkkua, varsinkin snaiperilla oli kiva napsia porukkaa jonkun talon/junan katolta... :eh:
Taitanempi instaloida sen uudestaan koneelleni... :D
Mielestäni CS on turha peli. Olen sitä muutaman kerran pelannut, ja sanon että se ei todellakaan ole mikään hyvä peli, eikä siitä ole mihinkään muuhun kuin vähän ajan viihdykkeeksi, joten mieluummin pelaan vaikka Delta Forcea(jos räiskintää haluan). Monet kaverini pelaavat CS:ää, ja yksi sen saatuaan hurahti siihen täysin, se pelasi sitä ainakin 8-tuntia päivässä aina joka hetki kun mahdollista oli, joten ei se sillälailla varmaan huonokaan peli ole, mutta henkilökohtaisesti en pidä siitä.
Ite pelaan Counter-Strikeä, joka päivä vähintään 2tuntia.
Countteri on todellakin kaiken maailman peelojen ja Psiittereitten valloittama, mutta joukkuun mahtuu myös erittäin taitavia pelaajia.Counter Strike on yksinkertainen, vaikea ja erittäin addiktiivinen.Ai että on namua mennä kavereitten kanssa pelaamaan ja vielä parempi jos joku kavereistai on Admini niin sillon lähtee p3310 X11tterit äkkiä servulta.Mahtava peli ei voi muuta sanoa PS.Ja vielä mahtavampi, jos menee hyvin :D
Amadeus III
27.4.2003, 8:59:15
Siis nyt on jo pakko kommentoida.
originally posted by Demonray
parempi jos joku kavereistai on Admini niin sillon lähtee p3310 X11tterit äkkiä servulta.Mahtava peli ei voi muuta sanoa PS.Ja vielä mahtavampi, jos menee hyvin
No voi elämä, siis eikö sinun kaverisi osaa hankkia servulle esim. HL quardia, cheating deathia, adminmodia, jne, en ole vielä nähnyt yhtään xiittaria meidän peleissä koska kaverini servulla on niin tarkka tuo xiittereiden tarkistus että kukaan ei pääse sitä karkuun.
Jos semmosia ikinä tulee servulle eikä HL guardikaan sitä näe, niin onhan silloin tämä hieno komento aina käytössä admin_ban(nick) :D
Niin ja pieni update tuohon minun ensimmäiseen postiini, kyllä, mieleni vaihtui countterista heti kun näin minkälainen servu kaverillani on, tai mitä hauskoja modeja modiin voi vielä lisätä, esim, tuo warcraft servu on erittäin mielenkiintoinen.
Aina viikonloppuisin viedään koneemme laneille yhden kaverin luokse ja siellä on countterit meneillään. Nyt kun tulisi vielä se 1.6 versio niin pääsisi testaamaan Ct:eiden suojakilpeä XD
CS:ää nykyään pelailen harmittavan vähän koneen tehojen takia. Kuten todistettu, erittäin addiktiivinen ja peeloaltis peli. Helvetin hyvä. Paras HL modi tai mikään "3D-räiskintä"-peli. CS:ssä kiehtoo eniten tämä pelaamisen toteutus ja idea. Oikealla porukalla pelaaminen on todella hauskaa. En pahemmin ole innostunut juuri tälläisistä Quaken tyylisistä team deathmatcheista. Kerrasta poikki -tyyli antaa tiettyä jännitystä ja taidonnäytettä peliin, toisinkuin päätön rushiminen ja nappipohjassa pitäminen ilman minkäänlaista rekyyliä.
Plussat
+ Ei liian sössö eikä liian tarkanepäselvät tekstuurit
+ Matsit
+ Aseet
+ Monipuolisuus
+ Kartat
+ Turnausvoitoissa huomattavan suuret palkinnot
+ Vaatii taitoa pärjätä
+ Rekyyli
+ Kerrasta poikki
Miinukset
- Vaatii aivan liikaa konetehoja jokaisen uudemman version jälkeen.
- Cheatteja liian paljon publiceilla
- Mätettävä min 4h päivässä pärjätäkseen kunnolla
- Bugit
- Ikärajaton
- Todella paljon turhia aseita joita ei tarvitse minkäänlaisissa matseissa
- Peeloleimaus
- Nappi pohjaan, silmät kiinni ja rukoillaan
Ja ai hemmetti kun taas nämä upeat vastaukset ilahduttavat aina "JOOO!11 CS ON VÄHÄ PASK"#% pElaTKAa Bubble BobBlea!!1" -kommentit vaikuttavat juuri niiden suusta tulleilta jotka eivät osaa pelata tätä peliä keskivertoa paremmin eikä tiedä todellakaan mitä tämä peli oikeasti on. Mikään ei ärsytä ehkä enempää kuin jotkut pällit huutamassa tosissaan jotain cs-vastaista kommenttia, jotka ovat juuri ja juuri pelannut sitä publicilla kaksi viikkoa ja kyllästyneet, sillä tätä peliä ei todellakaan pelata publien takia. Publiceita pelataan matsien ja isojen turnauksien takia.
CS:hän on ollut jo kauan suosituin ja kenties pelatuin nettipeli. Se jos mikään kertoo pelin tasosta. On se niin kumma silti kun sitä haukutaan vaikka sitä pelaavat todella moni. Huonohan sen on oltava kun kaikki sitä pelaa.
Turhan ennakkoluuloiset noobit syökää päänne ja perään anteeksi tämä pieni tuohtumus.
Originally posted by ceeb
CS:ää Kerrasta poikki -tyyli antaa tiettyä jännitystä ja taidonnäytettä peliin, toisinkuin päätön rushiminen ja nappipohjassa pitäminen ilman minkäänlaista rekyyliä.
Rekyylikö se on ainoa taitopelaamisen mahdollistava asia? Miten rekyyli estää nappi pohjassa rushimisen? Tai no nappi pohjassa ehkä, sillä onhan CS kuitenkin kolmen enemmänkin luodin bursteilla rushimista. Isokin ero mielestäsi?
Parista osumasta seuraava kuolema mahdollistaa CS:n realismitasolla ("rushaavat loikkivat gasellimiehet todellisine aseineen") lähinnä entistä tehokkaamman camppauksen.
Taitopelaamisesta muuten sen verran, että keveästi kaikkein guruimmat jätkät ovat löytyneet varhaisen qwdm:n parista. Minä en pelaa sitä peliä tai edes pidä siitä, se vain on fakta, että se intensiteetti, kovatasoisten pelaajien osumatarkkuus, lennosta luettava joukkoepeli ja karttojen hyödyntäminen ovat täysin eri tasolla kuin missään muussa näkemässäni pelissä. Koska en pidä pelistä, voi tätä kai pitää aika objektiivisena mielipiteenä? Suosittelen joidenkin demojen katsomista, minulla leuka loksahtaa auki.
Jotenkin minusta tuntuu, että tätä "realismibuumin" taitosuosimista puoltavat argumentit on aina lainattu jostain Nirvin sinkopelejä pilkkaavista kolumneista vuodelta -98.
+ Monipuolisuus
Heko heko. Miehet ampumassa toisiaan Erilaisilla aseilla? Jos monipuolisuudesta lähdetään puhumaan, niin vaikkapa nyt minun hypettämässäni team fotressissa usein pelin ratkaisevat ne tyypit, jotka saavat tapoista alle sadasosan. Ivattu public-tf/dm saattaakin olla vähän yksipuolista sinkohippaa, mutta eipä se public-cs myöskään paljoa lumoa.
+ Turnausvoitoissa huomattavan suuret palkinnot
Tämä on miinus. Kärkitason CS:aa suhteellisen läheltä seuranneena (kaverin klaani cb:n eurocupin kolmas joskus vuonna käpy) voin kyllä sanoa, että Isoista Rahoista ja sponsseista tapellaan veren maku suussa. Ihan kuin isot rahat olisivat tehneet jotain hyvää vaikka jääkiekolle, näkeehän sen nyt jo...
+ Vaatii taitoa pärjätä
...eh? :)
"JOOO!11 CS ON VÄHÄ PASK"#% pElaTKAa Bubble BobBlea!!1" -kommentit vaikuttavat juuri niiden suusta tulleilta jotka eivät osaa pelata tätä peliä keskivertoa paremmin eikä tiedä todellakaan mitä tämä peli oikeasti on. Mikään ei ärsytä ehkä enempää kuin jotkut pällit huutamassa tosissaan jotain cs-vastaista kommenttia, jotka ovat juuri ja juuri pelannut sitä publicilla kaksi viikkoa ja kyllästyneet, sillä tätä peliä ei todellakaan pelata publien takia. Publiceita pelataan matsien ja isojen turnauksien takia.
Pelasin sitä publicilla valitettavasti melkein kolme kuukautta, ja klaanimatseja on takana varovaisena arviona joitain kymmeniä. Se on paska peli. Nimeäpä minulle muuten peli, jota pelataan pääosin julkisilla palvelimilla.
Enpä tiedä ovatko logit enää tallessa, mutta juuri tuo eurocup-kaverini, joka kyllä henkilökohtaisilta skilleiltään sanojensa mukaan jäi porukan häntäpäähän, kyllä kritisoi CS:aa aika lailla samoin sanoin kuin minäkin. Herra pelasi muistaakseni jostain kolmosbetasta lähtien.
Entäpä mikä on sinun kokemusmääräsi ei-CS-fps:istä? =)
CS:hän on ollut jo kauan suosituin ja kenties pelatuin nettipeli. Se jos mikään kertoo pelin tasosta. On se niin kumma silti kun sitä haukutaan vaikka sitä pelaavat todella moni. Huonohan sen on oltava kun kaikki sitä pelaa.
Joo, ja Salattuja elämiäkin katsoi aikoinaan 1/5 suomalaisista. Saman logiikan mukaan en saisi pitää the simsiä enkä diablo 2:stakaan huonoina, vai?
Alkujaan kirjoittanut Ren
Rekyylikö se on ainoa taitopelaamisen mahdollistava asia? Miten rekyyli estää nappi pohjassa rushimisen? Tai no nappi pohjassa ehkä, sillä onhan CS kuitenkin kolmen enemmänkin luodin bursteilla rushimista. Isokin ero mielestäsi?
Katsos kun liikkeestä et voi ampua tarkasti CS:ssä. Rushiminenkin vaatii hieman taitoa ja on yleensä erittäin epätehokas ominaisuus matseissa ellet sitä osaa ja taktiikat olisi kans hyvä olla kunnossa - tätähän ei mitenkään voi soveltaa publiceilla kunnolla. Uudessa versiossa joudut ampumaan lähestulkoon paikoiltasi jotta osuisit tarkasti mihinkään. Ja kuten myös on ihan turha rushia jos ei ole pingit ja fps:t kohdallaan ja servo kunnossa - kudit menevät läpi ja rekyyli ei palaudu yhtä nopeasti kuin pienellä fps:llä.
Parista osumasta seuraava kuolema mahdollistaa CS:n realismitasolla ("rushaavat loikkivat gasellimiehet todellisine aseineen") lähinnä entistä tehokkaamman camppauksen.
Hyppimistäkin on rajoitettu uudessa versiossa. Kun hypit, vauhtisi hidastuu ja hypystä et osu edes ladonseinään. Todellista camppimista harrastavat aloittelijat. Ääniä pitää kuunnella, kun toinen tulee nurkan takaa äänettömästi tokihan siellä odottaa vastustaja kulman takana sen pari sek ja se ei todellakaan ole mitään camppaamista.
Taitopelaamisesta muuten sen verran, että keveästi kaikkein guruimmat jätkät ovat löytyneet varhaisen qwdm:n parista. Minä en pelaa sitä peliä tai edes pidä siitä, se vain on fakta, että se intensiteetti, kovatasoisten pelaajien osumatarkkuus, lennosta luettava joukkoepeli ja karttojen hyödyntäminen ovat täysin eri tasolla kuin missään muussa näkemässäni pelissä. Koska en pidä pelistä, voi tätä kai pitää aika objektiivisena mielipiteenä? Suosittelen joidenkin demojen katsomista, minulla leuka loksahtaa auki.
Olen katsonut monesti. Erittäin nättejä ja tyylikkäitä. Taitoakaan ei puutu. Mutta silti kumminkaan ei pelintyyli oikeen kolahda. Katso ihmeessä myös näitä CS videoiden parhaimmistoa. Kyllä minulla niissä loksahtaa enemmän suu auki kuin noissa quaken pätkissä. Kaikkein vaikeintahan on ampua nopeasti, tarkasti ja suoraan päähän (jonka hitboxia on muuten pienennetty valtavasti ja hitboxbugien myötä välillä menee kudit lävitse päästä) on minusta erittäin upeaa taidonnäytettä, varsinkin kun itse siihen ei pysty.
Jotenkin minusta tuntuu, että tätä "realismibuumin" taitosuosimista puoltavat argumentit on aina lainattu jostain Nirvin sinkopelejä pilkkaavista kolumneista vuodelta -98.
Ihan oma mielipide. Koskaan kuullutkaan Nirvin sinkopelejä pilkkaavista kolumneista vuodelta -98.
Ivattu public-tf/dm saattaakin olla vähän yksipuolista sinkohippaa, mutta eipä se public-cs myöskään paljoa lumoa.
Qwtf:n publicia pelailen melkein mielummin kuin cs:n publeja. Cs:n publeilla joudut turvautumaan liian paljon omiin ja siinähän lopputuloksena on vain kiristystä ohimossa ja rikkinäisiä hiiriä.
Tämä on miinus. Kärkitason CS:aa suhteellisen läheltä seuranneena (kaverin klaani cb:n eurocupin kolmas joskus vuonna käpy) voin kyllä sanoa, että Isoista Rahoista ja sponsseista tapellaan veren maku suussa.
Ja nämä isoista rahoista ja sponsseista tappelu onkin vasta jotain se. Tässä pelissä on niin paljon potentiaalisia joukkueita jotka voivat voittaa turnauksen kuin turnauksen. Joten taisteluhenkeä ei puutu. Quake kun on menettänyt pelaajiaan niin paljon, niin en näe siinä mitään mielenkiintoista mätätä jonkun 5:den klaanin sarjalla. Toki voisi tämä qwtf:kin olla mielenkiintoisempi hieman isommalla peliporukalla. Miinus niille jotka eivät sitä tosissaan pelaa. Myös nämä matkapalkinnot ja kutsut ulkomaille turnauksiin ovat eräänlainen palkinto jonka minä voisin hyväksyä oikein mielelläni, varsinkin kun vielä sponsorit maksaisivat.
Ihan kuin isot rahat olisivat tehneet jotain hyvää vaikka jääkiekolle, näkeehän sen nyt jo...
Esimerkkejä herra hyvä, esimerkkejä.
+ Vaatii taitoa pärjätä
...eh? :)
Okei tokihan tuon liioittelun olisi voinut jättää väliin. Tarkoitan vain sitä että jos ei tähän peliin paneudu tosissaan, ei voi myöskään siinä pärjätä kovinkaan pitkälle.
Pelasin sitä publicilla valitettavasti melkein kolme kuukautta, ja klaanimatseja on takana varovaisena arviona joitain kymmeniä. Se on paska peli.
Kiinnostus vasta alkaakin kun pääsee niihin isompiin kuvioihin.
Nimeäpä minulle muuten peli, jota pelataan pääosin julkisilla palvelimilla.
Rainbow Six ja Return to Castle Wolfenstein. En ole paljoltikaan perehtynyt näihin muihin peleihin. Tämä minun kommenttini olikin lähinnä juuri niille ketkä valittavat siitä public tasosta johon mielestäni ei pitäisi kiinnittää huomiota, sillä publicit eivät pahemmin merkkaa mitään.
Enpä tiedä ovatko logit enää tallessa, mutta juuri tuo eurocup-kaverini, joka kyllä henkilökohtaisilta skilleiltään sanojensa mukaan jäi porukan häntäpäähän, kyllä kritisoi CS:aa aika lailla samoin sanoin kuin minäkin. Herra pelasi muistaakseni jostain kolmosbetasta lähtien.
No onhan se totta että peliin kuin peliin kyllästyy jossain vaiheessa kuten kaverisi kun on noin alkuajoilta aloittanut. Ja CS on kyllä mennyt alaspäin vanhemmista betoista kunnon versioihin päästyä.
Entäpä mikä on sinun kokemusmääräsi ei-CS-fps:istä? =)
Pelailin siinä ennen CS beta 6:sta qwdm:ää ja tf:ää n. puolitoista vuotta kuten duke nukemiakin. Tällöin kyllä pärjäsi huonommallakin varustuksella cs:ssä. Vähänhän se on mutta kun huomasin CS:n, vaihdoin siihen samantien.
Joo, ja Salattuja elämiäkin katsoi aikoinaan 1/5 suomalaisista. Saman logiikan mukaan en saisi pitää the simsiä enkä diablo 2:stakaan huonoina, vai?
Tottakai saat pitää huonoina. Mutta lähinnä hainkin näissä niitä hyviä perusteluja miksi tämä pelisi olisi huono kun niitä ei kertakaikkiaan pahemmin täällä ilmennyt. Pelannut joskus Diablo 1:stä kunnolla?
Katsos kun liikkeestä et voi ampua tarkasti CS:ssä. Rushiminenkin vaatii hieman taitoa ja on yleensä erittäin epätehokas ominaisuus matseissa ellet sitä osaa.
Toki rushiminenkin vaatii tietyn (mutta melko pienen) määrän taitoa. Eri kysymys on sitten se, että onko se mielekästä pelattavaa, ja voiko jalompia fps:iä verrattaessa kutsua "nappi pohjassa rushimiseksi".
Uudessa versiossa joudut ampumaan lähestulkoon paikoiltasi jotta osuisit tarkasti mihinkään.
Lopetin 1.0:aan. Nykyisellä näytönohjaimella ei toistaiseksi toimi mikään 3d, joten enpä osaa sanoa. Suhtaudun skeptisesti.
Ja kuten myös on ihan turha rushia jos ei ole pingit ja fps:t kohdallaan ja servo kunnossa - kudit menevät läpi ja rekyyli ei palaudu yhtä nopeasti kuin pienellä fps:llä.
Joten rushimisen olemassaolon lisäksi se on välineurheilua? Enpä vaivautunut koskaan erikoisemmin noita cs:n tekniikkaa haukkuvia tekstjä lukemaan, mutta tuttuja ovat noin pääpiirteiltään.
Todellista camppimista harrastavat aloittelijat. Ääniä pitää kuunnella, kun toinen tulee nurkan takaa äänettömästi tokihan siellä odottaa vastustaja kulman takana sen pari sek ja se ei todellakaan ole mitään camppaamista.
No en minä tietenkään tarkoittanut mitään aloituspaikan perimmäisen laatikon takana istumista, mutta aika usein joku kärrää hostaget nyt vaikka autotalliin tai jonnekin muualle perimmäiseen nurkkaan jonne on vain yksi ovi, ja siinäpä sitä nyt taas ollaan sitten. En sano ettei niin saisi tehdä, mutta onko se viihdyttävää pelaamista? Minusta ei.
Kaikkein vaikeintahan on ampua nopeasti, tarkasti ja suoraan päähän (jonka hitboxia on muuten pienennetty valtavasti ja hitboxbugien myötä välillä menee kudit lävitse päästä) on minusta erittäin upeaa taidonnäytettä, varsinkin kun itse siihen ei pysty.
Olen nähnyt joitain. Sen myönnän kyllä ihan avoimesti, että näkemäni CS:n kärkipelaajat ovat aivan hel-vetin tarkkoja. Mielestäni vaan vaikka QWDM:n hallitseminen vaatii paljon monimutkaisempaa toimintaa: Pitää olla tarkka, pitää osata lukea peliä, kaikki pitää improvisoida. DM:ssä ei ole etukäteen suunniteltuja paikkoja (paitsi isot powerupit) muita taktiikoita kuin saumaton yhteispeli, jossa kuka tahansa voi respawnata milloin tahansa minne tahansa.
Ihan oma mielipide. Koskaan kuullutkaan Nirvin sinkopelejä pilkkaavista kolumneista vuodelta -98.
No se on vähän karikatyyri. Nykyisin mahaan pultattu sinko on useimmille merkki negatiivisesta "epärealistisuudesta" ja cs "realismia". Noihin aikoihin kyllä tosiaan olikin niitä toinen toistaan huonompia quake- ja dukeklooneja, mutta...
Ja nämä isoista rahoista ja sponsseista tappelu onkin vasta jotain se. Tässä pelissä on niin paljon potentiaalisia joukkueita jotka voivat voittaa turnauksen kuin turnauksen. Joten taisteluhenkeä ei puutu.
Eurocuppien tuloksia tutkailemalla voi kyllä huomata, että voittajat ovat aika usein samat. Kun kyseessä on kuitenkin raha, kuka yksilö haluaisikaan vapaaehtoisesti ruveta haastajaksi? mTw, ocranan Suomen jaosto, Deutschlands kranke Horde ja Schröet kommando löytyvät aika monen cupin kärkipäästä. Pelaajien liikkumisesta en tiedä mitään, ties vaikka olisivat lähes samat jätkät uusilla nimillä.
Quake kun on menettänyt pelaajiaan niin paljon, niin en näe siinä mitään mielenkiintoista mätätä jonkun 5:den klaanin sarjalla.
Jooh, tuo on kyllä kiistaton tosiasia. QW kärsii pelaaja- ja klaanipulasta, ja kuolee varmasti hyvin pian.
Esimerkkejä herra hyvä, esimerkkejä.
Noh, se nyt on toki arvotuskysymys, mutta minusta ei ole mielekästä pelata rahan vuoksi. Oikea ammattilaisurheilu on aika kovaa peliä kentän ulkopuolellakin ja voittaminen on kaikki kaikessa. Nykyään klaanejakin käsittääkseni valitaan ja perustetaan ihan tienaamistarkoitusta varten, ja minusta se vie pelistä pois sen kivan elementin, että kaikki ovat yhteisen asian harrastajia.
Ymmärrät varmaan eron sen välillä millaista "yhteenkuuluvuutta" kokevat 3-divisioonan jalkapallonpotkijat ja rahattoman qwdm:n pelaajat, kun taas kaksi rahasta kilpailevan klaanin (tai yrityksen) työntekijää sitä tuskin tekevät.
Joku ehkä tykkää pelata hiki hatussa ja pyrkiä rahaympyröihin, mutta minä en. Kukaan ei toki pakota, mutta ilmapiiri muuttuu pohjalta alkaen.
Okei tokihan tuon liioittelun olisi voinut jättää väliin. Tarkoitan vain sitä että jos ei tähän peliin paneudu tosissaan, ei voi myöskään siinä pärjätä kovinkaan pitkälle.
Ei vaan enemmänkin ihmettelin sitä, että on hyvä kun "pelissä tarvitsee taitoa" ja paha kun "pitää pelata tunteja pärjätäkseen".
Kiinnostus vasta alkaakin kun pääsee niihin isompiin kuvioihin.
Minusta sen ei pitäisi olla niin. Pelasin ehdottomasti hauskimmat qwtf-matsini keskitason klaaneissa.
Tämä minun kommenttini olikin lähinnä juuri niille ketkä valittavat siitä public tasosta johon mielestäni ei pitäisi kiinnittää huomiota, sillä publicit eivät pahemmin merkkaa mitään.
Se on toki totta. CS on selkeästi parhaimmillaan klaanitasolla, mutta koko skeneä vaivaa tietty pöljyys enkä varsinaisesti pidä sitä peliä nyt niin nerokkaana keksintönä.
Pelannut joskus Diablo 1:stä kunnolla?
Lvl 46 100% legitti maagi, jolla kaikki varusteet itse luolista kaivettu. Termistön ja aseet olen valitettavasti unohtanut. Kaikkea sitä jaksoi, vaikka olihan sekin pioneeripeli tavallaan...
Alkujaan kirjoittanut Ren
Joten rushimisen olemassaolon lisäksi se on välineurheilua?
Valitettavasti.
No en minä tietenkään tarkoittanut mitään aloituspaikan perimmäisen laatikon takana istumista, mutta aika usein joku kärrää hostaget nyt vaikka autotalliin tai jonnekin muualle perimmäiseen nurkkaan jonne on vain yksi ovi, ja siinäpä sitä nyt taas ollaan sitten. En sano ettei niin saisi tehdä, mutta onko se viihdyttävää pelaamista? Minusta ei.
Tämän takia en pelaakaan cs_ mappeja. Kaikki nämä star_wars mapit ja de_ mapit ovat kovassa huudossa ja aim_ mapit siinä samalla.
Eurocuppien tuloksia tutkailemalla voi kyllä huomata, että voittajat ovat aika usein samat. Kun kyseessä on kuitenkin raha, kuka yksilö haluaisikaan vapaaehtoisesti ruveta haastajaksi? mTw, ocranan Suomen jaosto, Deutschlands kranke Horde ja Schröet kommando löytyvät aika monen cupin kärkipäästä. Pelaajien liikkumisesta en tiedä mitään, ties vaikka olisivat lähes samat jätkät uusilla nimillä.
No nuo ainakin. Mutta kyllä niitä on aika samantasosia sellaiset lähes 10 klaania tällähetkellä. Tuohon listaan lisättynä esim eoL, mTw.se, infernum, GoL, Matrix, aAa.
Noh, se nyt on toki arvotuskysymys, mutta minusta ei ole mielekästä pelata rahan vuoksi. Oikea ammattilaisurheilu on aika kovaa peliä kentän ulkopuolellakin ja voittaminen on kaikki kaikessa. Nykyään klaanejakin käsittääkseni valitaan ja perustetaan ihan tienaamistarkoitusta varten, ja minusta se vie pelistä pois sen kivan elementin, että kaikki ovat yhteisen asian harrastajia.
Ei kukaan aloitakkaan pelaamaan sitä rahasta. Mutta kun tämän osaa ja pääsee juuri niihin kuvioihin jossa sitä alkaa kerääntymään. Mikä olisi parempaa kuin nauttia täysillä mitä tekee ja saada siitä vielä kaikenlisäksi rahaa.
Lvl 46 100% legitti maagi, jolla kaikki varusteet itse luolista kaivettu. Termistön ja aseet olen valitettavasti unohtanut. Kaikkea sitä jaksoi, vaikka olihan sekin pioneeripeli tavallaan...
Siispä koneelle bolo ja laz runeja pätkimään. Nickisi muuten oli peliaikoinasi?
Hmm sen voin sanoa että kountterissa ei todellakaan kannata ryysiä.. jos olette katsoneet yhtään kovemman luokan klaani matseja tai sekin kyllä riippuu kentästä mutta yleensä sieltä tulee ihan heti silmään panos
.Ja kyllä ne Cs fragi videot on paljon siistimpiä kun jotkut Quake 3 videot fragit näyttää siistimmille ja porukka lahdataan HELVETISTI.
Ja yleensä kaikki jotka haukkuu cässää eivät ole pärjänneet siinä ja ovat olevinaan HC quake miehiä.Ja olen aivan varma, että jos parhaimmait CS miehet rupeis pelamaan jotain quake niin he olisivat hyvin nopealla huipulla.
Tämän takia en pelaakaan cs_ mappeja. Kaikki nämä star_wars mapit ja de_ mapit ovat kovassa huudossa ja aim_ mapit siinä samalla.
Njoo, totta kyllä. De-mapit ovat kyllä minusta vielä puolet ihan kamalaa sontaa ja koneen polvilleen laittavia snipa-aukioita, mutta osasta tykkäsin. Dust ja se linnapiha ovat rushrush, mutta esim. prodigy on yksinkertaisuudessaan hyvä. Myös aztec on ok, vaikka vähän liian vähän lähitaistelua siinäkin syntyy.
Minä olen aina pitänyt vippimapeista, Oilrig, tundra ja sitten se jossain uudemmassa tullut kartano (uusien nimiä en muista enää) olivat hauskoja jos porukka osasi yhtään pelata. Pakotettu tiimipeli on niin kivaa. "Jos ette suojele, juoksen suoraa tykin eteen ja sitten loppui teidän fraghunttauksennekin." Aina toimi.
Ei kukaan aloitakkaan pelaamaan sitä rahasta. Mutta kun tämän osaa ja pääsee juuri niihin kuvioihin jossa sitä alkaa kerääntymään. Mikä olisi parempaa kuin nauttia täysillä mitä tekee ja saada siitä vielä kaikenlisäksi rahaa.
Ei toki aloita, kun tietskaripelien elinkaari on yleensä sen verran lyhyt, mutta sanoithan juuri itsekin, että rahapalkinnot houkuttaisivat. Minä kannatan amatööritoimintaa lajissa kuin lajissa.
Klaanien muodostumista kun tuo rahapolitiikka varmasti vähän sanelee jo. Kun on niin hyvä, että on varaa valita ja mahdollisuus rahoihin, niin varmaan ne sitten mielellään ottaakin. Hauskempaa kaikki silloin oli, kun kaikki klaanit perustettiin kaveriporukassa ja sitten pärjättiin jos pärjättiin.
Tähän loppuun The fast show -laina:
"Little boys in the park playing football, shirts as goal posts, oh it is wonderful..."
Siispä koneelle bolo ja laz runeja pätkimään. Nickisi muuten oli peliaikoinasi?
Vaihteli hahmoittain. Maagit nimesin Reneiksi tietyillä variaatioilla, warriorit Stimpyiksi ja roguet joillain naismaisilla väännöksillä noista.
Diablo-ajat olivat yleisestä naiiviudestaan huolimatta kasvattavia. Silloin sitä oppi, että xiittaaminen ja duppaus on peppusesta.
Originally posted by Demonray
Ja yleensä kaikki jotka haukkuu cässää eivät ole pärjänneet siinä ja ovat olevinaan HC quake miehiä.Ja olen aivan varma, että jos parhaimmait CS miehet rupeis pelamaan jotain quake niin he olisivat hyvin nopealla huipulla.
Joo just, kaikki kuitataan aina kateudella ihan kuin äiti opetti. Ihan tiedoksesi, todella monet huipputason CS:n pelaajat ovat entisiä guagettajia. Köh köh. Suosittelen tutustumaan vaikka Schröet Kommandon tai Clan Z:n historiaan, tai vaikka ocranan nykymiehitykseen. Jo minä tunnistan niistä tyypeistä kolmanneksen vanhoiksi quakettajiksi. Jos osaa yhtä fps:aa hyvin, on siirtyminen toiseen toki suhteellisen helppo.
Sinähän varmasti oletkin pätevä ihminen minun HC:yttäni arvioimaan?
Amadeus III
30.4.2003, 17:23:36
Kauhiata wineemistä yhden modin takia, toiset tykkää toiset taas ei.
Ja jos Ren haluaa nähdä kunnon De kentän niin käyppäs imuttamassa netistä semmonen kun De_volare, siitä varmasti pidät :P
Siihen rushaamiseen vielä sen verran että se todellakin on taitolaji, eikä tällä tarkoiteta mitään "menenpäs puukon kanssa heti niin pitkälle kun pääsen ja tapan porukkaa" Jos rushataan, niin rushataan tyylillä. Esim, de_dustissa on nähty klaanipelien aikana että kätevin tapa on rushata eri suunnista jonka jälkeen vihollinen menee sekaisin suunnista ja siitä saa jo muutamat vastustajat pelistä pois. Myönnän, rushaaminen on erittäin tyhmä taktiikka jos sitä ei osaa, mutta jos osaa kentän, niin täytyy osata myös rushin.
originally posted by Ceeb
Todella paljon turhia aseita joita ei tarvitse minkäänlaisissa matseissa
Suurinosa pistooleista ovat kyllä turhia mutta mikään muu ase ei ole turha. Kaikki SMG aseet ovat erittäin tehokkaita ja tappavia aseita, eikä mikään niistä ole ns. turha ase. Sniput ovat hyviä jos osaa vähänkään tähdätä, paitsi AWM jolla tappaa vaikka osuisi varpaaseen :P
Kannattaa käydä meidän kotiservulla pelaamassa, haluan fffiniläistä peliseuraa meidän servulle 80.222.170.200 tai lag.mine.nu:27015 (pakko mainos, ei voi mitään)
AWM ei todellakaan tapa, jos osuu varpaaseen ei edes jalkaan.
Ja kyllä CounterStrikessä niitä turhia aseita on esim:Gsg1 vai mikä se on maksaa 5000$ ja sen saa terot ja vastaava cteillä on todella turha.
Amadeus III
2.5.2003, 12:44:43
AWM ei todellakaan tapa, jos osuu varpaaseen ei edes jalkaan.
Ja kyllä CounterStrikessä niitä turhia aseita on esim:Gsg1 vai mikä se on maksaa 5000$ ja sen saa terot ja vastaava cteillä on todella turha.
Siis AWM tappaa äijän kuin äijän jos osut vaikka käteen, jalkaan jne... Todistettu juttu, paitsi jos ampuva henkilö on liikkeessä ja toinen hyppää, juuri silloin niin saattaa jäädä ehkä 10-20 hp:tä.
Ja tuolla 5000$ tarkoitat sitä kallista snipua vai? Jaa-a, sekään ei ole turha, täytyy vain yksinkertaisesti osata ampua erittäin pieniä sarjoja joilla vihollinen tippuu helposti.
Alkujaan kirjoittanut Amadeus III
Kauhiata wineemistä yhden modin takia, toiset tykkää toiset taas ei.
Perusteltuja väitteitä ja keskustelua.
Suurinosa pistooleista ovat kyllä turhia mutta mikään muu ase ei ole turha. Kaikki SMG aseet ovat erittäin tehokkaita ja tappavia aseita, eikä mikään niistä ole ns. turha ase.
Totta. Pistooleissa on tasan kaksi jota voidaan käyttää oikeasti kunnolla: USP & Desert Eagle. Muilla aseilla et matsissa tee mitään muullakuin AUG:lla, Coltilla, AK:lla, Sig 552:llä, AWP:llä ja joskus MP5:lla. Kerro toki mitä teet matseissa jollain haulikoilla tai näillä: TMP, Mac 10, UMP, P90, Scout, G3, Sig 550, Para.
[/QUOTE]
Sniput ovat hyviä jos osaa vähänkään tähdätä, paitsi AWM jolla tappaa vaikka osuisi varpaaseen :P
Mihinköhän versioon sinä olet jäänyt? Mikään snipu ei tapa yhdestä kudista ellei osu torsoon tai päähän. AWP:lla ei todellakaan tapa yhdellä kudilla, jos vastustajalla on kevlari ja kypärä, muusta kuin torsosta ja päästä.
Siis AWM tappaa äijän kuin äijän jos osut vaikka käteen, jalkaan jne... Todistettu juttu
Ja se on edelleenkin AWP. Tai tarkkaan sanoen AWM/P. Vanhoissa versioissa, ennen näitä muutamia uutta versiota about 1.1-1.4, Katso ihan huviksesi consolesta mikä siellä lukee kun joku tappaa awikalla.
Ja ei. Ei todellakaan tapa yhdestä kudista jos vastustajalla on 100hp, kevlarit ja kypärä. Todistettu on.
paitsi jos ampuva henkilö on liikkeessä ja toinen hyppää, juuri silloin niin saattaa jäädä ehkä 10-20 hp:tä.
Liike ja hyppy ei vaikuta aseen tehoihin. Etkä millään voi osua AWP:llä liikkeestä. Jos osut sitä jalkaan tai käteen tai alaruumiiseen awikalla, jää se 10-20~hp.
Ja tuolla 5000$ tarkoitat sitä kallista snipua vai? Jaa-a, sekään ei ole turha, täytyy vain yksinkertaisesti osata ampua erittäin pieniä sarjoja joilla vihollinen tippuu helposti.
ja mikäli jos tässä nyt puhutaan niistä G3:sta ja Sig 550:sta niin nämä kaksi ovat todella epäkäytännöllisiä matseissa. Epätarkkoja ja vielä melkeinpä tehottomampia kuin scout. Matseissa on tarkoituksena tappaa nopeasti ja ei ole varaa ampua pahemmin ohi tai kulutaa lipastaan yhteen vastustajaan, koska tähän mennessä olet jo varmasti itse kuollut. Toki tämä toimii joitan top 100+ klaanimatseissa. Siitä ylemmäs ei mitään saumaa.
Amadeus III
2.5.2003, 19:54:52
Ok, korjaan vähän. Ilman kevlaria AWM tappaa heti, noin, oletko nyt tyytyväinen?
Kevlarin kanssakin se tekee semmoset rapeat 80-90 vahinkoa kumminkin jos et osu päähän tai torsoon.
Kerro toki mitä teet matseissa jollain haulikoilla tai näillä: TMP, Mac 10, UMP, P90, Scout, G3, Sig 550, Para.
Haulikot ovat pelissä sitä parasta antia ja jolla tapan kaikista eniten, ihan vain tiedoksi. :P
Ja kaikki nuo aseet jotka luettelit ovat käytännöllisiä. Ja miten niin scout on muka turha? Scouthan on yksi pelin parhaimmista aseista nopealla latauksellaan. Paralla tekee jos haluaa taktikoida, etenkin se on hyvä ase peittämään oman puolulaisten askeleet kun lähestytään vihollista. Sitten vielä P90, siis miten voit sanoa tätä turhaksi aseeksi? Koneessa on niin paljon tehoa ja panoksia mahtuu ihan kiitettävän paljon. Muista en sano mitään, koska muuten tästä tulisi jo liian pitkä posti :P
Ok, korjaan vähän. Ilman kevlaria AWM tappaa heti, noin, oletko nyt tyytyväinen?
Olennainen asia mainita sen teho kevlareiden kohdalla(kin). Kevlarit kumminkin on yksi tärkeimmistä välineistä aseen kanssa koko pelissä loppupeleissä.
Haulikot ovat pelissä sitä parasta antia ja jolla tapan kaikista eniten, ihan vain tiedoksi. :P
Sitten joko pelaat publeilla Peliplaneetoilla ja matseja top 100:n tienoilla ja päälle. Tosiasiahan on että et haulikon tehoilla ja tarkkuudella pärjää kenellekkään kuka osottaa crossiaan sinuun ja osaa käyttää vähääkään coltia, ak:tam augia tai sigiä. Jopa usp ja deagle voittavat haulikon tehoissa ja tarkkuudessa miten vain.
Ja kaikki nuo aseet jotka luettelit ovat käytännöllisiä. Ja miten niin scout on muka turha? Scouthan on yksi pelin parhaimmista aseista nopealla latauksellaan. Paralla tekee jos haluaa taktikoida, etenkin se on hyvä ase peittämään oman puolulaisten askeleet kun lähestytään vihollista. Sitten vielä P90, siis miten voit sanoa tätä turhaksi aseeksi? Koneessa on niin paljon tehoa ja panoksia mahtuu ihan kiitettävän paljon. Muista en sano mitään, koska muuten tästä tulisi jo liian pitkä posti :P
Lue (http://guides.barrysworld.com/cs/weapons/) ihmeessä aseiden tehoista sun muista faktoista joista tuolla sivuilla luetellaan. Mikään ei voita tehoissa AWP:tä, AK:ta, Coltia, AUGia eikä Sigiä. Scouttia voi tietysti ne käyttää jotka osaavat snipuja todella hyvin ja ei ole rahaa ostaa awp:tä. Muille se on täysin turha kun vastapuolella on kovemman kaliiberin aseet. Ja kuka hemmetti mene ja tuhlaa 5k paraan jotta pääsee poraamaan tyhjää että toinen pääsee livahtamaan 'äänettä' jonnekin? Turha ase. P90 ei pahemmin eroa MP5:sta, hieman tehokkaampi ja kalliimpi. Mielummin sitä käyttää vaikka AK:ta tai Coltia jotka ovat hieman tätäkin kalliimpia.
Kuten jo sanottu. Näillä muilla aseilla ei tee yhtikäs mitään paitsi niitä vastaan ketkä eivät osaa pelata. Enköhän ole jo antanut tarpeeksi faktoja siitäkin asiasta ja voidaan jättää sen puiminen sikseen.
//
Alkujaan kirjoittanut Demonray
Muuten ceeb tuo sinun aseopas on todella vanha. :D
Niinpäs onkin. Ihmettelinkin tota AWP:n ja MP5:n tietoja.
Muuten ceeb tuo sinun aseopas on todella vanha. :D
Ja awikka ei tapa jos ampuu varpaaseen ja vaikka ei olisi kevlareita.
Amadeus III
3.5.2003, 7:49:59
Ja awikka ei tapa jos ampuu varpaaseen ja vaikka ei olisi kevlareita.
Eipä.
Lue ihmeessä aseiden tehoista sun muista faktoista joista tuolla sivuilla luetellaan. Mikään ei voita tehoissa AWP:tä, AK:ta, Coltia, AUGia eikä Sigiä. Scouttia voi tietysti ne käyttää jotka osaavat snipuja todella hyvin ja ei ole rahaa ostaa awp:tä. Muille se on täysin turha kun vastapuolella on kovemman kaliiberin aseet. Ja kuka hemmetti mene ja tuhlaa 5k paraan jotta pääsee poraamaan tyhjää että toinen pääsee livahtamaan 'äänettä' jonnekin? Turha ase. P90 ei pahemmin eroa MP5:sta, hieman tehokkaampi ja kalliimpi. Mielummin sitä käyttää vaikka AK:ta tai Coltia jotka ovat hieman tätäkin kalliimpia.
Ihan kun en tietäisi. Ja tuota sivua en edes katsonut mutta monilla sivuilla on lukenut että P90:in tehokkuus on siinä uspin tasolla. Ai kuka tuhlaisi 5000 semmoiseen? No hei haloo, kyllä minä ainakin haluan voittaa klaanipelin vaikka siihen menisi 16000, ja tuo taktiikkaa toimii erittäin hyvin, yleensä jopa pari saan ammuttua vielä kaikessa hälinässä.
Kuten jo sanottu. Näillä muilla aseilla ei tee yhtikäs mitään paitsi niitä vastaan ketkä eivät osaa pelata. Enköhän ole jo antanut tarpeeksi faktoja siitäkin asiasta ja voidaan jättää sen puiminen sikseen.
Taidat olla sinä joka et osaa pelata... :P
Edit: Hihi, herätti kiinnostusta tämä keskustelu siinä mielessä että haluaisin oikeasti pelata Ceebiä vastaan. Tule joskus pelaamaan 80.222.170.200 tai lag.mine.nu servulle ;)
Pelaan vieläkin countterii lanissa tai sitten joskus (harvoin) botteja vastaan. Ilman niitä chiitti ja haxor p33l0ja peli voisi olla paljon parempi...
:solong: p33l0 haxorit & ziittarit
BlackWalzi
21.5.2003, 11:06:56
joo on tota cs:ää joskus ennen valitettavasti tullut pelattua... Mut se on kyllä suoraansanotusti ihan per****tä.
Syinä: Siinä o xiittereitä turhan paljon. Äijät aina pistää teltan pystyyn johonki nurkkaan ja kämppää siinä loppu päívän. Ja tyyppejä saa ampua lippaallisen melkein että kaatu jossei sitte ammu päähä joka taas ärsyttää siinä että vastaan tulee xiitteri vaikka niin saat joka laakista päähän. Ja joku kranaattiki on niin naurettava...(Day of Defeatis o sentään realistisuutta)
Täl hetkel pelaan Natural-Selectionia jossa tarvitaan muutaki ku aivot nollille ja räiskimään)
StrongBad
22.5.2003, 7:49:16
Joo en itse ole pelannut CS:ää mutta olen kuullut että moninpelissä käytetään cheatteja aika paljon. Myös peli on hieman vanhentunut joten suosittelen ennemmin UT2003. Ei minulla mikään countteria vastaan ole mutta se rupeaa olemaan hieman vanha...Olen itse pelannut normaalia Halflifea ja sitten sitä blueshiftiä. Ihan hyviä pelejä kummatkin vaikka ovatkin "hieman" vanhentuneet. Mutta eikös Half-life2 ole tulossa jonkun ajan päästä? Sen voisikin jo ostaa...
Ken_Masters
22.5.2003, 12:30:57
Olen sitä mieltä, että CS on hupi peli! (Vanha Suomalainen sananlasku) Olen itse pelannut peliä ja vaikka sen vanhuudesta huolimatta CS on ihan hyvä peli. Minä pidän juuri sellaisista peleistä, missä voi ostaa mitään, jos voi ostaa räiskintä peleissä niin :D . Eipä muuta tästä halvasta ja hyvästä klassikosta
Amadeus III
Taidat olla sinä joka et osaa pelata... :P
Juu no varmasti en osaa enään yhtä hyvin pelata kuin ennen kun on sen verran välineurheiluksi mennyt ja harrastanu tätä peliä lähes puoleen vuoteen enään kunnolla. Mutta sen verran voin sanoa taustatietoja että olen pelannut top 10 klaaneissa ja beta 6:sta lähtien, että on minulla sentään jotain tietoja tästäkin pelistä.
Alkujaan kirjoittanut StrongBad
Joo en itse ole pelannut CS:ää mutta olen kuullut että moninpelissä käytetään cheatteja aika paljon.
Liioittelua. CS:ssä esiintyy melko varmasti eniten hackeja ja cheatteja kuin muissakin peleissä mutta ei se sitä tarkoita että joka pelissä niitä olisi kun menet tätä peliä pelaamaan. Toki näitä esiintyy vähän väliä, about 5/500 pelistä.
Myös peli on hieman vanhentunut joten suosittelen ennemmin UT2003. Ei minulla mikään countteria vastaan ole mutta se rupeaa olemaan hieman vanha...Olen itse pelannut normaalia Halflifea ja sitten sitä blueshiftiä. Ihan hyviä pelejä kummatkin vaikka ovatkin "hieman" vanhentuneet
Pelin ikä ei vaikuta mitenkään pelin laatuun varsinkin kun sitä päivitellään uudenveroiseksi 'jatkuvasti'. Vrt. beta 6 -> versioon 1.5 muutos ja tulevaan 1.6:sen muutoksiin.
Alkujaan kirjoittanut Ken_Masters
Eipä muuta tästä halvasta ja hyvästä klassikosta
Ilmainen.
Edit.
Edit: Hihi, herätti kiinnostusta tämä keskustelu siinä mielessä että haluaisin oikeasti pelata Ceebiä vastaan. Tule joskus pelaamaan 80.222.170.200 tai lag.mine.nu servulle ;)
Tule ihmeessä itse surffi.vipille tai jonnekin jossa voi edes pelata. Pingi vaatimus alle 40 kiitos.
Malokan
23.5.2003, 16:39:20
Haluaisin mainita muutaman asian, mitkä kiinnittivät tässä keskustelussa huomioni.
Ensiksi voisin mainita että kokemukseni CS:stä ovat hyvin rajalliset. Kaikki nykyinen tieto
pohjautuu muutamaan pelikertaan sekä "asiantunteviin" kommentteihin Pelit.fi:n foorumilta.
Joku mainitsi CS:n olevan realistinen sekä sooloilua (rushaamista) vähän omaava peli.
Omasta mielestäni näin ei juuri ole. Otan esimerkkinä America's Armyn, jossa oikeasti
vaaditaan kunnon joukkuepeliä. Toki AAO:ssa esiintyy myös sellaisia sotasankareita,
jotka silpovat yksin puolet vastustajan joukkueesta mutta kuitenkin. Ja eikös se ole niin,
että CS:ssä kestää aika hyvin osumia? Monissa muissa nykyisissä FPS-peleissä osuma
saattaa tappaa yhdestä (eikä tarvitse osua edes päähän)?
En ala väittelemään, koska tarkkaa tietoa asiasta ei ole, mutta halusin vain ilmaista mieleniintoni.
P.S. AAO:ssa tunnetaan yleisesti tyypillinen CS-pelaaja: tämä juoksentelee yksin välittämättä
muista ja kuolee täten aika nopeasti. Poistuu muutaman pelin jälkeen valittaen kuinka
paska peli AAO on. En tiedä ovatko nämä rambot vain erityisen tyhmiä CS-pelaajia,
mutta ainakin he erottuvat nopeasti joukosta.
Z-e-r-o
23.5.2003, 17:49:23
Originally posted by Malokan
Haluaisin mainita muutaman asian, mitkä kiinnittivät tässä keskustelussa huomioni.
Ensiksi voisin mainita että kokemukseni CS:stä ovat hyvin rajalliset. Kaikki nykyinen tieto
pohjautuu muutamaan pelikertaan sekä "asiantunteviin" kommentteihin Pelit.fi:n foorumilta.
Joku mainitsi CS:n olevan realistinen sekä sooloilua (rushaamista) vähän omaava peli.
Omasta mielestäni näin ei juuri ole. Otan esimerkkinä America's Armyn, jossa oikeasti
vaaditaan kunnon joukkuepeliä. Toki AAO:ssa esiintyy myös sellaisia sotasankareita,
jotka silpovat yksin puolet vastustajan joukkueesta mutta kuitenkin. Ja eikös se ole niin,
että CS:ssä kestää aika hyvin osumia? Monissa muissa nykyisissä FPS-peleissä osuma
saattaa tappaa yhdestä (eikä tarvitse osua edes päähän)?
En ala väittelemään, koska tarkkaa tietoa asiasta ei ole, mutta halusin vain ilmaista mieleniintoni.
P.S. AAO:ssa tunnetaan yleisesti tyypillinen CS-pelaaja: tämä juoksentelee yksin välittämättä
muista ja kuolee täten aika nopeasti. Poistuu muutaman pelin jälkeen valittaen kuinka
paska peli AAO on. En tiedä ovatko nämä rambot vain erityisen tyhmiä CS-pelaajia,
Yhdyn edelliseen puhujaan. Sillä CS sukkaa ja kovaa. Vaikka minäkään en nyt paljon sitä ole pelannut pelaan paljon Americas Armya ja näitä CS peeloja siellä tosiaankin näkee. Esimerkkinä vaikka tapaus jossa AA'ta kokaileva CS pelaaja huusi kuin hinaaja kun ei päässyt peliin enää mukaan. (kuoli 10 min erässä ensimmäisen 20 sekunnin aikana) Kysyi vielä neuvoa muilta ja kun nämä kuittasivat että kuolleet pusyvät kuolleina siitäkös se lysti alkoi. Tyyppi riehui siitä kun ei näy kunnollisia Healt palkkia ja armoria ei ole. Myöskin kritiikkiä sai se että kun sai osumia niin juoksunopeus laski. Ja PAHINTAHAn tietty oli se ettei Snipulla saanut 15+ headshottia erässä. (ihme kun hän oli sen edes saanut)
Ja joku nyt huijaa tuossa Realismista ja vähän sooloilua omaavasta Counter-Strike kommentissaan. Pelissä muuta ole kuin rushareita eikä Realismin häivääkään.
Ja tottahan sekin on, että AA'ssa on paljon noita eliittipelaajia mutta HE ovat tehneet töitä sen eteen. Ja hyvät syövät huonot.
Alkujaan kirjoittanut Malokan
Nämä FPS pelit kun sattuu olemaan varsin erityylisiä pelitavaltaan, niin näitäkin tapauksia löytyy jotka ovat juuri aloittaneet kyseisen pelin ja sitä ennen pelannut jotain toista tiettyä FPS-peliä. CS:ssäkin saa nähdä näitä dm pelejä pelaavia kuten esim. UT2003, Quake etc, jotka tulevat nappipohjassa liikkeestä ja valittavat tämän jälkeen miten paska se CS oikein on kun ei osu mihinkään vaikka tähtää ja ampuu kunnolla.
Amadeus III
25.5.2003, 8:50:53
Yhdyn edelliseen puhujaan. Sillä CS sukkaa ja kovaa. Vaikka minäkään en nyt paljon sitä ole pelannut pelaan paljon Americas Armya ja näitä CS peeloja siellä tosiaankin näkee. Esimerkkinä vaikka tapaus jossa AA'ta kokaileva CS pelaaja huusi kuin hinaaja kun ei päässyt peliin enää mukaan. (kuoli 10 min erässä ensimmäisen 20 sekunnin aikana) Kysyi vielä neuvoa muilta ja kun nämä kuittasivat että kuolleet pusyvät kuolleina siitäkös se lysti alkoi. Tyyppi riehui siitä kun ei näy kunnollisia Healt palkkia ja armoria ei ole. Myöskin kritiikkiä sai se että kun sai osumia niin juoksunopeus laski. Ja PAHINTAHAn tietty oli se ettei Snipulla saanut 15+ headshottia erässä. (ihme kun hän oli sen edes saanut)
Alan saamaan tarpeekseen näistä kommenteista, siis jos pelaatte CS:ää, ettekö osaa mennä millekkään paremmille servuille? Vaikka Suomalaisille tai jotain, itse en ole vielä nähnyt yhtään kunnon "CS peeloja" joka olisi whinennyt niin paljon että olisi bannit/kickit saanut...
Ja nyt tämä CS:än kiinnostus senkun kasvaa kun tuo Warcraft III modi julkaistiin, sitä ei sentään tarvitse ottaa tosissaan.
Realismia CS:ässä on vain: liikkuminen eri aseilla, ei liian korkeat hypyt, aseiden "potkivuus" ja se että crosshair laajenee ammuttaessa, eli näin ei osu kaiken aikaa samaan kohtaan.
Tästä saa olla ihan mitä mieltä vain, mutta itse pidän CS:ässästä ja tulen aina pitämään. :P
SnowCrow
29.5.2003, 11:20:00
Mistä muualta "Kauntterin" voi hankkia, kuin kaupasta? En viitsi kuluttaa siihen rahaa :D
Kazzaastakin koetin.... Kun se oli ladattu ei tullukkaan Kauntteri vaan...
NHL 2002 :eh:
Amadeus III
29.5.2003, 18:15:39
Mistä muualta "Kauntterin" voi hankkia, kuin kaupasta? En viitsi kuluttaa siihen rahaa
öö, vaikka sen kotisivuilta? Ja kyllä kazaastakin löytyy :P
Counter-strike (http://www.counter-strike.net)
Counter-Strikeen kyllästyin about 2kk sitten, ja lopetin pelaamisen. Olin sitä ennen pelannut puolitoista vuotta, ja paras klaani oli cb top 30..
-Kokki-
nojoo, tuli sitä joskus puoli vuotta pelattua. mutta ei sitä sen jälkeen enää jaksa, maistuu täysin puulta :prkl: .
ja hermoille käy vielä isoveli, joka vaahtoaa tämmöstä: ''tää on maailman paras peli!'' ''hei mä oon klaanissakin jo!'' ''et sä napero tiedä peleist mitää kato kountteri jyrää'' eihän tommosta kestä! :mad:
miksi pelata cs kunon keksittu muitakin modeja. itse pelaan aktiiivisesti ns ja siinä sentään täytyy käyttää enemmän jarkeä kuin cs, mutta en moiti muita modeja. Esim. dod ja muutkin netti pelit ovat ihan hyviä
Counter-Strikessä oli joskus aika paljonkin hohtoa. Mapit tuntuivat loistavilta ja aseet ja... heti tietokoneen ostettuani (tai ennemminkin, ostatettuani) hommasin Half-Life Generationsin, eli siis paketin, joka sisältää nämä kaikki HL:n viralliset lisäosat. Nettipelinä en omistanut silloin muita, joten oli pakko päästä kokeilemaan. Tämä peli imaisi täysin mukaansa. Tahkosin aika mielettömästi tätä silloin.
Pelistä alkoi kuitenkin laskemaan hohto, kun alkoi huomaamaan skenen tason. Joko kohtasit pelatessasi niin hyvä pelaajia, että sait luodista samantein silmääsi. Tai sitten kohtasit jotain peeloja huijaajia tai ns. tk'ereitä [tiikeireijeitä], jotka siis tappoivat omia yhtenään (TK = TeamKill, jossei joku tiennyt). Mitä enemmän tätä peliä pelasi, sitä enemmän siitä meni hohtoa. Ikävä sinänsä, koska pelin idea on sinänsä todella toimiva, jos vain kanssapelaajat olisivat yhtä toimivia. En kuulunut koskaan mihinkään klaaniin (jos kaveriklaaneja ei lasketa), koska: 1. En halunnut kuulua. 2. Olisin ollut liian surkea kuulumaan 3. En olisi luultavasti jaksanut sitä jatkuvaa peeloilua.
Nyt kuitenkin olen löytänyt pelini: Battlefield 1942. Tässä pelissä ei (ainakaan vielä) ole niitä peeloja, koska suosio ei ole niin suuri. Ja servereiden valvonta on paljon aktiivisempaa ja tiukempaa (adminit pelaavat yleensä itse aika paljon servereillä). Tämä varmistaa sen, että jos joku peelo servulle eksyy, niin ei hän siellä kauaa juhli.
Yhteenvetona: CS olisi hyvä, jos pelaajat eivät olisi täysin aivottomia (toki poikkeuksiakin löytyy) tai über-hyviä.
Burnhill
24.7.2003, 14:26:38
Aivan loistava peli!! Melkein liian hyvä. Tulee sitäkin pelattua 4-7h päivässä. Tuo publicilla pelaaminen on kyllä perseestä, koska siellä vaan huntataan. Kyllä tämäkin peli on parhaimmillaan kunnon clan -matseissa :tultamunille:
:rispekti: for those who kill me! ;D
Pelasin tätä modia ennen ei-himopelaaja -mielessä, mutta lopetin noin vuosi sitten kyllästymisen uuvuttamana. Kävin vähän aikaa sitten pelaamassa (kokeilumielessä) kaverin kanssa jälleen ja en kestänyt pitkään serverillä. HL engineen vanhuus näkyy selvästi, jos verrataan vaikka battlefieldiin. Kenttäsuunnittelukin on sieltä syvältä, puut ym. lisukkeet (jos niitä edes kaikissa kentissä on) ovat yksinkertaisesti tehtyjä, spritejä, kooltaan liian suuria. Äijät ovat liian pieniä vaikkapa oviin verrattuna. Melkein joka kentässä tämä ilmiö näkyy. No pelihän on tehty vanhemmille koneille ja bf taas uusille.
Muutenkin modi on hakattu puhki, ettei siinä innosta enää mikään. Pahin asia koko cs:ssä on skene. Kaikki ovat vain fragien perässä, huijataan, valitetaan, m00n, s00t, x11t ym. jutut. Vertaanpa bf:än desert combatiin. DC:stä löytyy edes jotain tiimityöskentelyä. Pelattavaakin on hiukan enemmän (ei ole vain aseella tohottamista, vaan voi kaappailla eri kulkuneuvoja). Valittajia ei ole näkynyt kovinkaan paljoa, cs:än tasolle ei yllä lähellekään. Onhan cs:ssä hostage ja pommikentät, mutta kukaan harvoin hostageja pelastelee, pommikin laitetaan vain matkan varrella refleksin omaisesti. Klaanijutut saattaa tuoda joillekin lisää virikettä, itse en niitä jaksanut kauan huijausjuttujen ja valitusten takia. Jos olet cs:ään kyllästynyt pelaaja, ehdotan siirtymistä vaikkapa bf:ään ja varsinkin sen modiin desert combatiin. Tämä postaus meni nyt bf:än ja dc:n ylistykseen (ne ovat vain niin loistavia).
Minä itse kokeilin cssää säännöllisen Tac Opsin pelailun jälkeen enkä pitänyt ollenkaan, mutta vertaillaan nyt vaikka näitä pelejä.
Aluksi kun koetin D3Dlläkin huvikseni pelata niin näin eräiden seinien läpi kuin ilmaa vain. Muutenkaan en juuri grafiikoista pitänyt tässä tapauksessa, mutta jos hl2lle tulee uusi cs niin kait ne grafiikat hieman paranevat. Itse pidän ut:n "nukkegrafiikasta", kuten eräät cs pelaajat sitä kutsuivat, kun testasivat tac opsia jonkin aikaa.
Sitten vielä tästä realistisuudesta en menisi puhumaan sillä minun mielestäni "realistisuus" ei ole se mitä peliltä välttämättä vaaditaan jotta se olisi niin nautittava. Ennemmin kallistuisin vaikka quakejen pariin vaikka niitä en pelaakkaan. Sitäpaitsi rushaaminen on cs:ssä tehty niin hankalaksi että mieluummin vain tahtoo jäädä kamppaamaan jonnekin nurkan taakse. Tac Opsissa taas rushaus on nimensä mukaista eli saatetaan heittää flashiä tai kranua ja sitten sisään niin nopeasti ja tehokkaasti kuin vain osaa.
Sitten taas on vielä se että onnistuminen riippuu erittäin paljon mms. äänien hienosäädöstä jolloin voi saada aikaan melkoisen äänitutkan. Ei siinä tarvitse kuin suurinpiirtein tietää missä porukka on ja sinne ampuu muutaman kudin seinän läpi ja porukkaa on kuolleena. Toki Tac Opsissakin ovat eräät tweakanneet ääniään extremeiksi mutta tässä pelissä taas niillä ei saa aivan samanlaista vaikutusta mielestäni. Oli muuten suurinpiirtein huvittavaa katsoa erästä cs pelaajaa joka oli tweakannut ääniään ja kuuli satojen "metrien" päästä kun äijä tuli nurkan takaa.
Asevalikoimasta en mene itse valittamaan vaikka siellä todellakin on näitä turhia aseita mutta missäpä pelissä ei olisi..
Scenestä olen kuullut paljon ja nähnyt myös. Itseänikin alettiin syyttelemään jostain syystä (olin vääntänyt d3d pois ja laittanut opengl) xiiteistä publicilla vaikka en pelannut kovinkaan hyvin. Olenko siis 1337?!=!!?. njoo.. Tosin kyllähän peeloja jonkinverran joka pelissä on ja peelot ovat lisääntyneet kyllä huomattavasti Tac Opsinkin pelaajalistoilla mutta nämä eivät silti ole pahemmin päässeet publicceja pilaamaan.
Ja tähän perään varmaan kannattaa ottaa vielä Xiit asiat eli huomioidaan se että mitä enemmän pelaajia pelaamassa peliä sitä enemmän tulee peliin hackejä. Riippuu sitten ihan siitä että miten aktiivisia huijauksenestotiimejä on olemassa ja jäävätkö porukat sitten todella kiinni ja potkaistaanko ulos koko communitystä. Cssän huijauksentorjunnasta en yksityiskohtaisesti tiedä mutta uskoisin että useimmat botit ja hackit kyllä jäävät kiinni viimeistään pelatessaan matseja klaaneissa kunnon servuilla. Publiceilla taas.. noh. Tac Opsissakin vaanii maineikas Elf klaani joka on surullisenkuuluisa boteistaan hackeistaan ja muista radareista mutta tässä on myös hyvä puoli. He nimittäin pääasiassa pitävät teoksensa itsellään ja kerran tapahtui jopa niin että he laittoivat erääseen teokseensa takaoven, joka yllättäen paljasti jokaisen joka sitä käytti eräälle irc kanavalle. Moni joka "testasi vain" bännättiin clanbasesta ja vähän kaikkea muutakin tapahtui. Tac Opsin 2 cheatin estoa To-protect ja T.O.S.T (tactical ops server tool) ovat erittäin kehittyneitä ja kummatkin jatkavat päivittymistään.
No. Yhteenvedosta vaikka sen verran että en voi sinänsä verrata cs tai to, koska ne ovat sinänsä eri tyyppisiä. Itse kuitenkin kallistun Tac Opsin pariin jossa näillä äänitweakeilla ja siten boxin tai seinän läpi ampumisilla ei ole niin paljoa merkistä.
Olen saattanut puhua paljonkin potaskaa ja korjatkaa jos olen jossain väärässä.
Sellasen vajaa vuoden verran pelailin ja yhdessä KUNNON klaanissa olin mukana, joka matsejakin pelaili (minun ja kaverini perustama) ja parissa muussa, jotka hajosivat samantien. Nykyään maistuu ihan puulta koko peli, tylsä... Jospa sitten taas jaksaisi kokeilla, kun se 1.6 tulee. Public servereillä on sen verran peeloa se touhu, että ei paljon innostakaan. Puheet on tyyliä "0mG X11t LoL!!!11" kun joku ampuu jonkun toisen ja tiimipeli on nollissa, joten pienimuotoisen klaanitouhun ja vähän asiallisemmilla servereillä pelailun jälkeen kyllästyin täysin "tavalliseen" counter-strikeen.
Taitaapi jäädä 1.6 tulematta. Counter-Striken kehittäjätiimillä on kuitenkin monta muuta projektia nyt käynnissä.
Ehkäpä sitten taas Half-Life 2:lle voisivat kyhätä modin aiheesta.
Joo, kyl tulee pelattua CS:sää. Tuli tos pelattuu jotain yli 36h putkee viikonlopulla oleissa LAN illas. Kyl oli ilan hauskaa, 8 henkee yhteesä, ois saanu olla enemmänkin.
Kyl DoD on parempi.
LizzieFox
4.9.2003, 8:53:48
Pelaan Countteria kyllä. Mutta en kovinkaan paljoa nytten kun koneeni on vähän.. miten sen nyt sanoisi. Huono. Pitäisi osioida uudelleen ja vaihtaa näytön ohjain. Sitten voisin taas alkaa pelata. Se on kyllä huipun kuuloista kun menee jonnekkin 'muuhun maahan' (servulle) pelaamaan ja siellä ei ymmärrä sitten mitään mitä muut puhuu.[
//
'Mä oon kakstois vee moon leettii. Kävin kutosluokalla vaan kerran koulussa. Säästin kaikki viikkorahani tietokoneeseen. Kaikki pitää mua kovana jätkänä kun pelaan suomen kovimmissa cs klaaneissa'
Oli pakko..kieh kieh..
Originally posted by LizzieFox
Pelaan Countteria kyllä. Mutta en kovinkaan paljoa nytten kun koneeni on vähän.. miten sen nyt sanoisi. Huono. Pitäisi osioida uudelleen ja vaihtaa näytön ohjain. Sitten voisin taas alkaa pelata. Se on kyllä huipun kuulosiat kun menee jonnekkin 'muuhun maahan' (servulle) pelaamaan ja siellä ei ymmärrä sitten mitään mitä muut puhuu.
Opiskele kieliä.
Itse aloin pelamaan cs:ää joskus beta 2:n aikaan, kun kysyivät suljettuun testailuun. Kyllähän sitä tuli sitten pelattua aktiivisesti aina beta 7.2:n asti. Kyllähän me aikoina kamelille pistettiin jauhot pussiin.
Nykyään tulee oikeastaan pelailtua vain inside matseja ocranan (entisten ewokkien) kanssa. Eipä publiceilta löydy haastetta tai mitään muutenkaan taktisen iloisaa pelaamista. Kyllähän tuo cs maistuu jo niin kolutulta luulta, että enemmänkin keskittyminen jää Ra3 ja ET:n pelailuun.
Nyarlathotep
24.9.2004, 7:41:43
Vaikka en pelaa kauntteria niin tiedän että siinä on vetovoimaa kuin mustassa aukossa. Aseet ovat megamahtavia mutta yksinpelimahdollisuudet ovat huonot. Joskus latasin Steamin koneelle ja pelasin countteria noin viikon verran mutta ei sitä enää kauan jaksanut pelata mutta se on ehkä paras nettipeli maapallolla mutta onko kukaan pelannu counter 2D:tä siinä on kokeilemisen arvoinen peli.
EDIT:// Vielä sitä että kuka on pelannu countteria xbox-livellä?
Kyllähän tota counter-strikea tulee pelattua n.2h päivässä silloin kun on aikaa, jota ei nykyään oikein tahdo riittää. Tosta haasteesta siinä et oon löytäny yhden servun jossa on haastetta ja jossa joutuu oikeasti ajattelemaan(eikä ne tyypit valita siellä). No oon pelannu sen 6kk (pelasin 1.0-1.3) mutta silti. En pelaa klaanissa tai valita jos joku sattuu vahingossa ampumaan seinän läpi päähän. No on totta että niitä xiittareita on jonkun verran ja jotkut selvät ottavat päähän, kun jokin aika sitten pelasin VAC servulla ja katoin vaa kun se pyöri ympyrää ja ampu seinän läpi päähän ja sitä ei voinu votea ulos kun sillä oli joku esto systeemi.
No, aion hankkia HL2 joka tulee olemaan aika kova peli jos se on sitä mitä ne on luvannut. Grafiikka ja se source enginen fysiikan mallinnus... toivottavasti saan sen pyörmään omalla koneellani(siis HL2:n). Kyl siihen koukkuun jää jos ei oo rahaa ostaa muita hyviä pelejä joissa olisi hyvä nettipeli ja muista modesta sanoisin että omasta mielestäni cs on silti paras mutta se on oma mielipiteeni.
Itse pelailin sitä puoli vuotta sitten. En osannut ja frageja tuli vähemmän kuin kuoloja. Nyt en enää ahkerasti sitä pelaile. Aika ironista kun kummatkin isoveljet ovat 1337 :tejä CS:sä. Toinen oli (tai on. en tiedä siitä klaanin menosta oikein mitään) klaanissa. CS on hyvä peli niille jotka sitä osaavat! FF-kawaii-ihqu-fanit pääsevät vain flammaamaan tätä peliä foorumeilla.
Kyllähän sitä pelataan aika aktiivisesti, klaanissa, joten nuo public peelot eivät ole niin tuttuja minulle. Mutta kyllähän klaanimatseissakin on ksiittejä, mutta siksi pyremmekin käyttämään aina ssc:tä (Screenshot client).
Pelaillut kohta noin vuoden. Kyllä täytyy sanoa että mahtava peli.
onhan sitä tullu n. 5v pelattua (joku 90-luvun loppu, eli toi lukuhan vanhenee)(eli betasta asti). loistava peli johon ei helposti kyllästy. johtunee siitä että netissä pelaa niin eritasoisia ihmisiä ja cs:ssää ei mitenkään voi pelata läpi.
siis klaaneissa oon pelannu (nytkin), ja publicilla aika usein.
adenipoo
7.4.2005, 19:22:04
no oon mie sitä pelannut aina silloin tällöin, kerran oli tietokoneella mutta sitten se poistettiin, ja nykyisin koulussa pelataan välituntisin lanissa luokkamme oppilaitten kanssa. En ole kovinkaan hyvä pelaamaan mutta saatan silloin tällöin pärjätä ihan hyvin. olen pelannut kaverin luona ihan jossain servuilla, mutta enhän mie siellä pärjää. jooh kyllä sitä pelaa ainakin lanissa ja hyvällä porukalla.
puputtaja
7.4.2005, 19:37:58
hyvä peli, kyllä on, mutta juuri nämä xiittarit inhottaa. Ja jotenkin minun tietokoneella toi ampuminen ei oikein suju, kun tuntuu että kaikki luodit menisi läpi. counter strike source, vaikutti kyllä alkuun tosi hyvältä, mutta kun ei mun kone "oikein" jaksa pyörittää sitä ;D
Ennen tykkäsin tästä pelistä, mutta nykyisin tämä kyllästyttää jo raakasti. Ekan kerran taisin pelata jotain beta 5.x:ää. Silloin siinä oli vielä sitä jotain... Awikalla kuoli varpaasta ja siinä oli ilman zoomiakin tähtäin ja lataus nopeus awikassa oli myös nopeampi. Eli se oli silloin aika ylivoimainen. No ei aivan. Jotkut muutkin aseet olivat nykyistä tehokkaampi ym.
Nykyisin servut ovat täynnä xiittareita tai muita peeloja. Harvoin tulee pelattua, joskus kaverilla aina tulee kokeiltua... Sourceakin kokeilin. Ei minusta mikään hirveän hyvä...
Mr.Luigi
2.5.2005, 18:05:00
Pakkohan tuota on pelata ku on noi kaikki :D
Alotin viime syksynä ja mua on pyyetty esim. cvx klaaniin ja muihin suomen ex. best klaaneihin. Tykkään pelata mieluiten Condition Zeroa ja sourcea 1.6 on huano. Tykkään todellakin pelata.
Psiit äijät on kyl kauheita mut nyt kun on tullu huijaus ohjelman huijaus ohjelmna on hauskaa. pelaan yleensä CD servuissa et ei olis nii paljon xiittareita.
Sourcee tulee hakattuu keskimääri pari tuntii päiväs. Oon pelannu vasta joku reilu kuukaude sitä. Ja kyllä nyt myöntää, että siihen alkaa olemaan jo pikkasen koukussa. Xiittareit on kyllä mut onneks vähenemään päin. Eniten siin silti ärsyttää kaikki tk-tyypit mitkä tulee sin vaa pilaamaa muitten pelejä.
Snabii
11.5.2005, 22:07:35
Kyllähän tuota condition zeroa tuli joskus pelattua aika paljonkin. Sitten siirryin siitä sourceen, jota pelasin vähän aikaa ja sitten kyllästyin, kun tuli niin paljon ostettua pelejä kerralla. Ihan hyvä peli. Joskus tykkäsin siitä aika paljonkin mutta nyt se on alkanut lähinnä kyllästyttää.
Call of Duty, Farcry, Battlefield... Ne veivät lopulta kaiken huomioni ja unohdin CS:n lähes kokonaan.
En pidä CS:stä kovin paljon mutta välillä tulee asennettua kun alkaa jotenkin soida että CS CS CS!!! mutta kyllästyn siihen aina liaan nopeasti.
Pitkään aikaan ei ole muuten tullut tota CS himoa mutta nyt kerron mielipiteeni...
Huono Grafiikka
Hackien käyttäjät
Kökkö veri
Kaiowas
21.5.2005, 6:48:57
En nyt mitää vidduile tai viisastele, mutta voisitko kertoa jotain listaa että millasiin ex-huippuklaaneihin olet puolen vuoden pelaamisen aikana päässyt? =)
Joo olen yhtä utelias, kuin Qure. Puolen vuoden aikana huippuklaaneihin...vähän epäilyttää. Ensinnäkin huippuklaaneissa on harvemmin tilaa, ja toiseksi vaikka olisikin, ei niihin kauhean helposti pääse. Tietysti voihan sitä puolen vuoden aikana vetää oikeen kunnon ultimate no-lifet ja pelata 24/7, ehkä sitten alkaa taidot olemaan jo kunnossa. Mutta mikäs minä tässä olen epäilemään...voi hyvinkin pitää paikkansa, mutta koska olemme internetissä, ja mikä vielä pahempaa, keskustelupalstoilla, epäilys vie kyllä voiton...
By the way, olen sukua Tauno Palolle.
Henkka12
19.10.2005, 13:26:27
Lållero!
Okei, pelailen ceeässää ihan säännöllisesti, ihan hauska peli. Ei mitenkään liian aito... aseetkin on ihan palikoita. No ihan kiva peli, mutta noi superhero servut ja muut xiitterit on ihan perseestä. Lempimappini on aim_crazyjump.
Ei, en kirjoita enempää, pitää mennä pelaamaan ceeässää ;)
ijikemushi
23.10.2005, 10:43:59
Päätin tässä pari päivää sitten koittaa CS:ää taas, mutta eipä siitä tullut mitään... Piti päivittää Steam ja sitten vielä itse CS ja sitten kun joinaa niin alkaa latautumaan sadat äänitiedostot. Lopputulokseksi sain sen että ei enään ole CS:ää tai Steamia koneella kun annoin deleten laulaa.
Olihan CS sillon joskus hauskaa, mutta ainut valitus lagista, tiimeistä, awm:stä/awp:stä, camppaajista, xiittereistä, frageista, tiimi työskentelystä, flasheistä, smokeista tai ihan mistä vaan. En ole pariin vuoteen pelannut ja saa nähdä pelaanko enään koskaan.
Yksi asia kyllä minua on vaivannut. Mistä Köyntterin lempinimi Slämäri tulee? Ihmetyttänyt jo jonkin aikaa niin kysytään sitten täällä.
Eetami
23.10.2005, 12:43:17
Slämäri sanasta en ole koskaan kuullutkaan :o ihan meillä päin sitä kynäriksi sanotaan.
Pelailen melko tiiviisti kynäriä. Nyt on tullut vähän pidempi jakso tullut pelaamatta, paitsi tänään pelasin hetkisen ystäväni kanssa. En muuten ole pelannut kuukauteen koko peliä. Kyllä minä siitä vielä innostun, ei se huono peli ole. Ja tiimityöskentelyn ja muun vinen voi lopettaa pelaamalla klaanimatseja. Niissä ei ole valitettavaa.
Zoikkeli
28.10.2005, 13:36:25
Itse olen pelannut cs:sää jo about ½v iha hyvä peli mutta minä pelaan yleensä vain War3serv ku normaali servuilla on liika cheattareita iha hyvä peli on mutta ei sitä aina jaksa! :shy:
olen itse claanissa nimeltä JEW se pelaa yleensä vain w3 serv
Mutta cs on hyvä (kannattaa pelata!)
Ichimaru
18.11.2005, 11:21:20
itse olen pelannut sitä kohta 1,5 vuotta ja cb klaanin pts oli 1670 5on5 ladderissa... Ehdottomasti paras half-life 1 modi ja Day of Defeat tulee hyvänä kakkosena.. Jos ette halua pelata xiit servuilla suosittelen erityisesti Gamers.fi:n Ssc servuja ja muita suomalaisia.. C-D servut ovat yleensä aika puhtaita mutta whine peeloxeista ei valitettavasti -.- :F
CS:n huonot puolet ( puplic )
1. 12-13w vinettäjä heliumit
2. Xiittarit
3. Peelot jotka häiritsevät muiden peliä ( team flassit / ta / tw )
4. Se helvetillinen Steam pakko jos haluaa pelata kunnon servuilla
CS:n hyvät puolet
1. Matsit
2. Mukava kaveri porukka peli
3. Eliittiä Laneilla
4. Harvat NoN-xiit / vine servut ( Gamers.fi:t )
5. Halpa ( sisältyy Half-Life 1:n hintaan )
// edit
Ainiin ja klaanin nimi oli vissiin Team.Vittuilee! tagi --> vittuilee! [nick]
// edit
Klaanimme on tosiaankin kaatunut piti vielä seki lisätä
Hollow
14.12.2005, 19:50:07
Counter-Strike on minusta paras nettiräiskintäpeli koskaan (saan kuitenkin varmaan Battlefield 2:n joululahjaksi, joten mielipide voi muuttua... kuka tietää). CS on parhaimmillaan hyvän porukan kanssa, joka tajuaa tehdä tiimityötä eikä lähde hortoilemaan minne sattuu vain rankin perässä. Oli se vain kerran Sourcessa mahtava tunnelma kun admin tuli meille hirveää häviöputkea läpikäyville teroille ja hän sitten antoi käskyjä ja vedettiin kunnon strategiat niin johan alkoi voittoja tulemaan. Yksi oli tällainen (minulla on tylsää, joten jaksan kertoa siitä):
Mappina oli Prodigy. Terot pääsevät kulkemaan kahta reittiä: Oikealla olevan bunkkerialueen tai sitten awikkahuorien kansoittaman suoran käytävän läpi. Admin käski puolen porukasta mennä bunkkeria päin, puolet joukkueesta jäävät kämppimään (:P) baseen. Juju on siinä, että CT:t luulevat että "ne tyhmät terot meni rushimaan bunkkerin läpi" ja kävelevät muina miehinä Terojen basen ohi. Me pysyttelemme laatikon takana ja kun viimeinen tyyppi on mennyt, eikun AK:t paukkumaan ja kukaan CT ei yleensä kerkeä reagoimaan mitään (tässä vaiheessa alkaa tulemaan melko runsaasti niitä "vittu"-viestejä :D). Sitten terot menevät käytävän läpi, planttaavat varan vuoksi ja menevät hoitelemaan loput CT:t, jotka tappelevat bunkkerialueella. Tuo toimi ainakin kahdesti samalla servulla.
Eli todella mahtava peli. Voisivat jotkut lopettaa sen CS:n dissaamisen kun eivät puheista päätellen ole koskaan edes pelanneet sitä.
ku on olemassa nii paljon parempiakin pelejä.Ja varsinki siinä vaihees ku ruudulla vilistää "oWneD!" "Omg" "noob" tekstit nii menee viimesetki peli-innot.Et on enemmän huonoja ku hyviä kokemuksia ko pelistä,emmä sitä sano et ois huono peli,ja varmaan aivan loistava peli kaveriporukas.Mut mielummin pelaan esim Halo 2 xboxilla tai Rainbow Six Raven Shield Pc:eel.
snaketus
19.1.2006, 12:43:41
Sanotaan nyt näin, että tuli tätä pelattua joskus sillon kun se oli beta vaiheessa. Kaikkein paras versio taisi olla beta 7.0. Lopetin pelaamisen siihen paikkaan kun se versio 1.0 julkaistiin. Toki tuota kyseistä betaa tuli aina laneilla, silloin kun niitä vielä harrastimme, pelailtua.
Ja todellakin tämä pelin on vain niin hyvä kuin sen kyseisen servun pelaajat ovat. Eli yleensä todella paska. Ellei niitä ihania beta aikoja lasketa, silloin ei paljokaan niitä whinettäjiä ja cheatereita nähty.
Hmm... Olin 6-luokalla silloin kun ensimmäisen kerran tätä pelasin. Sain ilmaisen HL:än kaveriltani, koska hänellä ei ollut kunnon nettiä, joten hän ei voinut pelata oikein mitään, koska HL:kin oli jo läpi paukuttanut. Silloin taisi olla näitä 1.3 aikoja, jolloin bugeja kyllä löytyi, mutta peli innosti eniten. 1.4:sta en muista ollenkaan, varmaan pidin taukoa tällöin. Mutta kuitenkin 1.5 oli seuraava mitä pelasin. Tässä bugeja ei enään pahemmin ollut ja WONkin oli todella toimivaa tavaraa. Silloin pelasin eniten, koska juuri uuden koneenkin olin saanut. Mutta se innostus loppui kuitenkin noin puolen vuoden peluun jälkeen.
Seuraava yrityskerta oli silloin kun STEAM ilmestyi. Olin kyllä aika järkyttynyt. Pelaamaan ei meinannut päästä mitenkään, eikä mikään oikein onnistunut pelatessa. Lagiakin oli enemmän. Siihen se pelaaminen jäikin. Nykyään oon vain välillä käynyt testailemassa. Enemmän pelaan ET:n TCE modia. Siinä on sentään jotain realistisuutta.
//Niin, ja vielä, kannattaa todellakin pelata niitä vähän tuntemattomampia pelejä. Niissä on vähemmä näitä koodareita ja 10vee pentuja. :)
Sananium
19.1.2006, 16:45:00
Kyllähän CS:ää tulee pelailtua nettikahvilassa LANeissa pienellä porukalla pari tuntia aina kun aikaa on (eli tosi harvoin). Ihan OK peli kun pelaa tuttujen kanssa, mutta netissä pelaaminen on ihan kauheata. Ei sitä jaksa, kun kaikki pikku penikat tulee vineemään jos pelaa pikkusenkin paremmin kuin ne. Sitten kun vielä joskus (tooooosi) kun pelaan netissä, eksyn servolle jossa parikin äijää käyttää cheateja. Se ei ole kivaa. :( Ihan hyvä peli kuitenkin, kun pelaa vähän kerrallaan, harvoin ja hyvien kaverien kanssa. Ei siitä muuta iloa oikeastaan ole. Lisäksi uudet versiot ovat jotenkin monimutkaisempia ja tyhmemmänoloisia kuin aiemmat versiot. Minut onkin ristitty porukassa The Moramieheksi, Nännimieheksi ja Avikkamestariksi. Olen nimittäin koko porukan paras puukkomies, tarkk'ampuja ja sarjatulimies!
Sitäpaitsi Final Fantasyt, Kingdom Hearts ja MGS vievät nykyään kaiken aikani. :P
//Ei meillä avikkaa käytetä edes paljoa (siis tavamapeissa), mutta aimmapeissa jyrään! Ja sarjatulimies on nyt sellainen, että osuu sarjallakin aika hyvin...
Hollow
20.1.2006, 17:45:38
En tiedä miten onnistutte aina menemään kaikille paskoille servuille, mutta lähes kaikilla millä minä olen ollut, olen nähnyt ihan asiallista porukkaa.
Olen nimittäin koko porukan paras puukkomies, tarkk'ampuja ja sarjatulimies!Voin sanoa ettei noissa kahdessa jälkimmäisessä ole mitään ylpeiltävää. :P Awikka nimittäin on pelin vittumaisin ja vihatuin ase, sillä osuu jumalauta aina sinne mihin tähtää ja kaiken lisäksi se tappaa laakista yhdellä laukauksella. :prkl: Peli ilo menee kun vastapuoli käyttää lähes vain pelkkää awia. Siksi suosinkin servuja joilla se on rajoitettu yhteen per tiimi.
on tätä peliä kans tullu pelattua montakin vuotta ,mutta kun sain BF2 niin en ole cs:sää pelannut sen älkeenja muutenkin kun sielä rupes olla halvatisti xiittareita ja muita itterakkaita plösöjäjotka aina haukkuvat kun kuolee ja nauravat kun tulee headshotei- Vattumaista:prkl:
Günther Strikeä ei jaksa vain pelata. Olen ~½ vuotta pelannut ja kyllästyin. Peeloja ym. ihan liikaa. Ja peli on kovin yksiuloitteinen ja epärealistinen. Yksiulotteisella tarkoitan että pelissä on vain kaksi tavoitetta, tappaa vastustajat ja laittaa/purkaa pommi, tai pelastaa panttivangit.
Red Orchestraa tuetaan. Jos kukaan nyt tietää mikä se on. RO siirtyy pian Steamin ylläpitoon!
HavoCast
17.3.2006, 16:23:03
Olen pelannu ko. peliä suunnilleen 2-3 vuotta mutta nyt olen siirtynyt CoD2:seen. CS on vain liian kikkailemista ja täynnä outoja kuolemia (jopa itse ampuja ihmetteli että kenet hän muka tappoi). Ja tottakai CS on myös täynnä bugeja sekä ärsyttävää väkeä (public-servereillä ja myös clan-servereillä). Jotkut pelaavat pitkän aikaa ja kun kerrankin onnistuvat, aloittavat saman meiningin kuin muutkin, eli huutelevat toisille joilla menee huonosti "v**** nyybbä!" yms.
CoD2:seen siirryttyäni ei ole sellaisia valituksia näkynyt ja hyvä niin, ei online-pelaaminen saa olla "suorittamista" vaan hauskanpitoa.
EDIT: Ai niin, tuo AWP on myös yksi syy miksi CS on huono peli. Sillä osuu vaikkei tähtäisi sinne päinkään. Otat sitten ennakkoa kymmenen metriä tai et ollenkaan, osuu se silti. Ja tottakai se tappaa vaikka ampuisi varpaille. Jotkut vielä netissä väittävät että "AWP on parhaiden ase, vaatii taitoa". Hah, mitäs taitoa siinä vaaditaan. Samaisessa pelissä otin itse AWP:n näyttääkseni heille. Eikä mennyt kauaa kun he jo valittivat "AWP pois vitun nyybbä! Jätkä istuu siä vaa!!1". Siinä se pro-ase.
Itsekkin omistan CS 1.6 ja CSS, mutta ei ole tullut pelattua koskaan vaikka olenkin omistanut monta vuotta. Syy siihen on varmaan se että olen aina omistanut paljon parempiakin pelejä mitä pelata, kuin jotakin yliarvostettua räiskintää, jossa yli puolet pelaajista ovat unohtaneet pelintarkoituksen.
Laudon
18.9.2006, 18:39:09
Itse olen pahasti koukussa Counter-Strikeen. Todella pahasti. Osaan jokaisen default-mapin ulkoa ja muistan jokaisen aseen hinnan. :D En vain voi sille mitään...
Vaikka itse sanonkin, niin voisin sanoa että olen varsin hyvä pelaamaan, pääaseena tietenkin M4 tai AK-47, mielituiten jälkimmäinen. Scouttiakin joskus tulee käyteltyä, mutta awikkaa ei tueta! Toisaalta vaatii sen käyttäminen taitoakin, nimittäin jos oikein taitava pelaaja tulee vastaan niin siinä on awikkamieheltä nirri pois. Awikkaa käytettäessä pitää olla täysin liikkumatta ja ase on hidas lataamaankin. Ärsytystä aiheuttaa kylläkin se, että vaikka osuisi pelaajan varpaaseen niin kuolo korjaa.
Nuo xiittarit ja "vitun nobo"-elitistit ovat vain stereotypioita, joita on TODELLA harvassa. Ei sitä peliä kannata onlinessa pelata jos on niin herkkä ettei jotain awikkaa kestä.
Kuitenkin CS:n tiimihenki on vertaansa vailla, on aivan mahtava tunnelma kun rushi onnistuu jossain Dustissa.
Ja Assyille sitten tietenkin mennään ensi vuonna. :D