PDA

View Full Version : Minkä tyyppisistä elokuvista pidät? Ja mikä on suosikki?

Leviathan
26.6.2002, 16:39:33
Siis jos tämmöinen on jo ollut niin senkus vaan lukkoon. Eli minkä tyyppisistä elokuvista pidät? Ja mikä on suosikki?

Itse pidän Kauhu elokuvista. Lemppari on Hohto tosin se on aika vanha elokuva. Olenkin ollut aina outo:D

Noh edittaan tähän nytten sitten joitakin muita hyviä leffoja: Vankila (vanha, mutta idea on ihan hyvä. Toteutuksesta en sano mitään), Pahuuden järvi (Ei ehkä pelottava, mutta muuten hyvä), Uhrilampaat (ei varmaankaan tarvitse selittää), Water world (enpä tiedä, jotenkin vaan pidän tästä elokuvasta) ja Jäniksen vuosi (Mahtava SUOMALAINEN leffa).

psaijai
26.6.2002, 17:00:38
Otsikko vois olla vähän valaistavampi mutta mulla ei ole oikein suosikki alaa. Jokaiselta alueelta on aina joitain hyviä elokuvia ja paras on kyllä uusin Star Wars eli episode kakkonen.

Sonya
27.6.2002, 8:11:47
Jaa.. no ite tykkään katella millon minkäkinlaisia leffoja.. kauhu leffoja kyllä tulee katottua aika paljon..
Suosikki elokuvia mulla ei ole.. Hohto ja alienit ovat kyllä ihan hyviä..

Wompatti
27.6.2002, 8:52:22
Omiin suosikkeihin kuuluvat hyvät elokuvat, sanotaan nyt esimerkiksi Saving Private Ryan, Forrest Gump, Dogma, Lord Of The Rings, Matrix ja Green Mile. Niissä on "sitä jotain". Sitten yksi hyvä, jossa on ehdottomasti tyyliä, on Ocean's Eleven, se uudempi.

absinthe
27.6.2002, 10:43:28
Originally posted by Wompatti
Sitten yksi hyvä, jossa on ehdottomasti tyyliä, on Ocean's Eleven, se uudempi.

Amen, pappa. Se jos mikä oli fiksu leffa. (toisin kuin spygame, jota erehdyttiin heidin kanssa katsomaan, ja joka on tylsin leffa jonka olen koskaan nähnyt).

Hmm, no, vaikea tietysti lähteä mitään tiettyä alaa nimeämään :p minuun tekee elokuvassa yleensä suuren vaikutuksen musiikki, ja mitä parempi sellainen, sitä parempi leffa. Myös tosipohjaiset ja elämänläheiset leffat tuntuvat kotoisammilta katsoa.

Crow87
27.6.2002, 11:17:19
Kyl se menee toiminta ja Fantasia elokuvien puolelle.
Lempi elokuvat M.I.2 ja Final Fantasy.

Safir
27.6.2002, 11:23:24
Minä pidän komedioista ja sitte myös fantasiaelokuvista.

Komedioista siksi, kun ne yleensä ovat niin viihdyttäviä ja hauskoja. Niitä jaksaa kattella paljon. Eivätkä ne yleensä ole edes tylsiä. Niistä komedioista suosikkejani ovat mm. Hal ja iso rakkaus, Rottaralli, Blondin kosto, Hamekyttä...

Noh, fantasiaelokuvat ovat yhtä hyviä. Niissä on aina sellaisia lohikäärmeitä ja ritareita ja taikureita. Ne ovat siksi niin kihtovia, kun eivät kerro 'oikeasta maailmasta'. Dungeons ja Dragons on loistava esimerkki. Jännittävä, kiehtova maailma. Erilainen. ^^

Jotkut draamat ovat hyviä, kuten eräs Angel eyes niminen. Katsoin sen kerran ja se oli todella kaunis elokuva. Melkein itkin muutamissa kohdin. Luulin ennen että sen typpiset elokuvat on huonoja, mutta sittenkin erehdyin. Ihan hyviä.:)

Gabriel
27.6.2002, 12:24:49
Harvat elokuvat kestävät. Tosin teini-iän aikoihin onnistuin katsomaan Mars Hyökkää peräti 17 kertaa. :eh:
Nykyisistä paras on kai Aikakone. Tunnelmallinen, kaunis eikä kovinkaan kliseinen.

Parhaimpien komedioiden sekaan luokittuvat kylläkin Monty Python, venäläinen Maski Show sekä Yrjö W Puskan "Kasvoton pelkuri on hyökännyt maahamme!" -niminen teos. :rispekti:

Locke Cole
27.6.2002, 13:58:39
Öh, minä pidän kaikenlaisista elokuvista:
Pelastakaa Sotamies Ryan, Matrix, Lord of The Eings, Dungeons and Dragons(!!!!!!), Alien 1-4, ynnä muuta, ynnä muuta.

Kepakko
27.6.2002, 16:15:08
Pidän monenlaisista elokuvista. Draamoista en ehkä niin paljoa välitä, mutta kyllä niitäkin on hyviä, esim vihreä maili on todella hyvä elokuva. Matrixia ja pelastakaa sotamies ryania katselen myös mielellään, sekä austin powers leffat ovat myös hyviä.

//edit:Ai niin tietysti, melkeen unohdin. LOTR on myös yksi lempielokuvistani.

Tsunami
27.6.2002, 17:19:49
Scifi,äksön ja komedia.Eiköhän ne siinä ollu.
Lempi elokuvaa mulla ei oo, mutta esim.Matrix on ihan hyvä.

Psykokwak
27.6.2002, 19:42:12
Aika kaikkiruokainen olen elokuvien(kin) suhteen, mutta "all time favouritet" on silti aika scifi-henkisiä.

Eli vannon Scottin nimeen ja kumarran 'Bladerunneria' ja alkuperäistä 'Alienia' ja Anime puolelta 'Wings of Honneamise'a. Eikä tuo Crowen tähdittämä 'Beautiful Mind'kaan huono ollut, vaikka ei scifiä olekaan.

Silti pystyn katsomaan ilman oksentelua vaikka Jackie Chanin pätkiä tai Jet Lin 'Fist of Fury'a. Ei tyylilajilla ole väliä, kunhan itse pätkän parissa vaan viihtyy.

/edit: korjasinpa yhden hauskan virheen =)

Swordman
28.6.2002, 0:01:13
Kyllä sitä tälläinen elokuvakonkari huomaa että kukaan ei todella KATSO elokuvia kun kaikilla on suosikkeinaan joku hollywoodin isobudjettinen äksöntusina leffa.Ymmärtääkö kukaan edes elokuvia,katsooko kukaan elokuvia syvemmmin.Suht lyhyen elämämme aikana keskiverto(eli ei elokuvahullu) ihminen katsoo lähes kaikki surkeimmat leffat mitä markkinoilta löytyy ja ykkösenä katsotaan aina pelkkiä hollywoodin pinnallisia leffoja jotka on tehty tyhmille ihmisille.Katsokaa kunnon elokuvia ja se on KÄSKY.

Juu voinhan mine pistää vähän leffoja näkyviin mitä suosittelen,toi Takeshi Kitano on kyllä Kingi:

Kauhu:

teksaasin moottorisahamurhaaja : Hupaisa,ristiriitainen ja outo kokemus,musiikki on ihan päätöntä kanan kiljuntaa.
George a Romeeron zombie trilogia : Paljon verta ja luuta,hypnotisoiva,realistinen ja uudelleen katsomis arvoa reilusti.

Sci-fi:

Alien : kaikki tuntee tän limaolion
Dark City : vähän kuin blade runner mutta oudompi

Toiminta :

John Woon koko tuotanto(paitsi hard target ja face off) ovat hyviä äksjönpotkuhakkausturpiinveto leffoja maustettuna kunnon juonilla ja visuaalisuudella.
Matrix : todellisuus on vain harhaa kuin myös tämä foorumi

...............äääh en keksi ny mitään enää,en jaksa menen nukkumaan,lisään leffoja kun jaksan.

Psykokwak
28.6.2002, 1:07:13
Jaa että muita kuin Hollywood pätkiä? No:

Bessonin 'Suuri Sininen ', Japanilaisista leffoista 'Seven Samurai ' & vaikka 'Kagemusha'.

Ja samalta saarelta löytyy myös yksi omaperäisimmistä nykyohjaajista, eli Takeshi Kitano, jonka yksi leffa (taisi olla ' Hana-bi ') esitettiin joku kuukausi takaperin töllössäkin. Ja osaa mies näytelläkin. Katsokaa vaikka 'Battle Royale '.

Niin ja Swordman .. Arvostelit kyllä osuvasti, mutta et kuitenkaan sitten itse, yhtään omasta mielestäsi hyvää elokuvaa listaan osannut laittaa. =)

Laita vaan omia favouritteja peliin ja häikäise meitä. Voi löytyä vaikka minkälaisia klassikoita, joita ei ole vielä itse ehtinyt katselemaan.

/edit: Pirun typot..

nox
28.6.2002, 11:56:50
Kaikki elokuvat menee. Ainoa poikkeus ovat suomalaiset klassikkoelokuvat, jotka ovat kamalaa katsottavaa.
Yksi lempielokuvista on "Dance me outside", joka kertoo parista parikymppisestä intiaanireservaatissa asuvasta jäbästä. Ei kovin tunnettu leffa.

Chang
28.6.2002, 12:02:43
Jaah
Ite katon kaiken tyyppisiä leffoja mut parhaita on ehdottomasti Matrix,Lord Of The Rings,Star Wars klassikot+episodi2,Godfather,Thunderbolt,Saving Private Ryan noissa on sitä jotain myös Snatch-Hävyttömät on hauska ja katottava leffa...

Heldy
28.6.2002, 16:55:40
minä pidän melkein kaikenlaisista kuvista, mutta en tylsistä :D
Vertical limit oli ihan hyvä... ja Star Wars...spidermanin katselua odotan..:D

hyzky
29.6.2002, 10:43:53
No mä tykkään kieli poskessa tehdyistä seikkailu-elokuvista.Ja suosikkini on Indiana Jones:Viimeinen Ristiretki.

Tykkään myös monista muista elokuvatyyleistä eli katselen milloin mitäkin.

Nightblade
29.6.2002, 11:32:21
No, onhan niitä hyviä elokuvia paljonkin, mutta action, scifi ja kauhuelokuvat ovat sitä mieluisimpaa katsottavaa minulle. Kyllähän kunnon komediatkin aina silloin tälllöin piristää, eli niitäskin tulee töllättyä.

marvin
1.7.2002, 14:30:18
Loppupeleissä olen kaikkiruokainen, mutta suosikit löytyvät sci-fi puolesta. Bladerunner, Total Recall, Alien ja Aliens, Terminaator 2 ja 12 Apinaa pulpahtavat ensinnä mieleen. Uusimmista filkoista peukalot nostattaa Jacksonin Taru Sormusten Herrasta: Sormuksen Ritarit, yhtä visuualisesti häikäisevää teosta en ole nähnyt.

Mutta ylitse muiden on David Fincherin Fight Club. Ällistyttävä. Soap.

Tiituli
1.7.2002, 16:51:17
Kaikki menettelee mutta pitää eniten komedioista ja muut menee jotenkin mutta harvoin katselee draamaa...

Esim: Zoolander, 40 päivää 40 yötä hyviä....

auron_86
1.7.2002, 22:16:54
Olen oikeastaan kaikkiruokainen, mutta etusijalla ovat komediat vaikka suosikki elokuvat ovatkin ihan muuta. Draamat tosin ei mene alas kirveelläkään.

Suosikit: alkuperäinen Star Wars trilogia, Pelastakaa Sotamies Ryan, Full Metal Jacket, Taru Sormusten Herrasta, Alien 1,2,3,4

Roakel
4.7.2002, 12:31:40
Mä pidän kaikenlaisista elokuvista, usein tulee katsottua komedioita. Näistä elokuvista pidän erityisen paljon taru sorumusten herrasta, star wars ja mrs. doubtfire.

nursetwiggy
4.7.2002, 12:39:35
kokonaisuus on se joka tekee elokuvasta Elokuvan. hyvä juoni, osaavat näyttelijät ja tunnelma kohdallaan niin se on siinä. tähän mennessä upein näkemäni leffa on ehdottomasti ollut magnolia, siinä on sitä jotain. hyvänä kakkosena sitten pulp fiction, hohto, schindlerin lista, american beauty ja epäillyt.

//edit; mainostetaanpa vielä, että eilen [18.7] tullut suzhou river oli loistava.

AlkoTanko
5.7.2002, 9:17:11
Kyllä oma elokuvamakuni ulottuu paljolti toiminta- ja sotaelokuvien puolelle, mutta on mukana joitakin todella laadukkaita draama/komedia/jännitys/kauhuelokuviakin, esim:

The Pledge- Kunniasanalla: ehdottomasti Jack Nicholsonin paras elokuva. Kannattaa katsoa heti kun on tilaisuus.

Ilmestyskirja. Nyt Redux: tuli kuukausi pari sitten vihdoinkin katsottua tämä Francis Ford Coppolan lähes raamatullinen Vietnam-eepos, ja se oli todellakin näkemisen arvoinen.

Memento: Guy Ritchien tähdittämä elokuva on todellakin laadukas juonen ja käänteisen tarinankerronnan ansiosta.

Fight Club: Pitt ja Norton tyylittelevät kunnolla tässä elokuvassa. Yksi parhaita koskaan näkemiäni elokuvia.

Shadow of the Vampire: paras vampyyrielokuva loistavilla näyttelijöillä, mm. John Malkovic ja Willem Dafoe.

Unelmien Sielunmessu: ahdistava ja murskaava tarina huumeista ja niiden haittapuolista. Tämän leffan kun katsoo kerran, sen muistaa loppuikänsä.

Taru Sormusten Herrasta- Sormuksen Ritarit: tarvitseeko sanoa muuta?

The Killer: ensimmäinen toimintaelokuva, jonka lopussa meinasi tulla itku. Chow Yun Fat on elementissään.

Matrix: katso THS:än kommentti.

Isku Mogadishuun: Yhdysvaltain epäonnistuneeseen Somalia-operaatioon perustuva elokuva olisi voinut kenen tahansa muun ohjaajan käsissä kääntyä jumalattomaksi tähtilipun ylistämiseksi, mutta onneksi elokuva päätyi Ridley Scottin käsiin, joka muokkasi hyvästä kirjasta erinomaisen sotaelokuvan, jossa sotilaat eivät ylistä isänmaataan ja lippuaan vaan taistelevat epätoivon päättäväisyydellä henkensä puolesta satojen vihollisten ympäröimänä.

Olimme Sotilaita: Iskun Mogadishuun tapainen elokuva ensimmäisestä suuresta taistelusta Yhdysvaltain ja Pohjois-Vietnamin välillä osaavilla näyttelijöillä, kuten Mel Gibson, Sam Elliot, Barry Pepper, Madeleine Stowe, Greg Kinnear ym.

Listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta riittäköön nuo.

Candice
5.7.2002, 10:03:40
Olen todella kaikkiruokainen noiden leffojen (ja musiikin) kanssa. Noh komediat, kauhu, aktion ja romanttiset hempeilyt on ehkä ihan etusijalla

Star Wars (alkuperänen trillogia):
Harrison Ford nuorena slurps :P. Onhan nää kaks uusintakin kaunista katseltavaa, mutta niistä puuttuu se jokin...

Matrix:
Katoin sen viimeks toissapäivänä ja silti tuntuu, että se loppu pahasti kesken ja haluaisin vaikka itse kirjottaa jatkon jos se ilmestys nopeesti sillain...

007:
kaikki bondit paitsi kaks viimesintä on iihania. Varsinkin Timothy Daltonin esittämä James on luuuuutunen.

Lord of the rings:
Klassikko jo syntyessään

Austin Powers:
ykkönen on ihana ja kakkonen vielä ihanampi (kiitos Mini-me:n)

+ suomi-filmit, kaikki kauhu-pläjäykset, jotka on tultu nähtyä, Donovan Quick, Armageddon, Titanic ja candy candyt (ei ne taida olla varsinaisia elokuvia vaan videolevitykseen pistettyjä lasten sarjoja, mutta jäin niihin jo lapsena iiihan koukkuun)

angela
5.7.2002, 10:19:57
hmm...en osaa nimetä minkään tietyntyyppistä elokuvalajia. mä kyllä ihastun minkä lajin leffaan vaan, jos se on mun tyylinen.

star warssin epidosit IV-VI on kyllä tosi hyviä.
ja armageddonista tykkään.

Lazba
5.7.2002, 15:06:35
No nyt meni keskustelu jo vähäsen "lempileffanne?"-tyyliseksi.

Minä pidän erityisesti aasialaisesta elokuvasta. Tällä en nyt tarkoita Chackie Chan -elokuvia ja kung fu -mättöä, vaan vähän "erilaista" elokuvaa esim. seuraavilta ohjaajilta: Takeshi Kitano, Wong Kar-Wai, Zhang Yimou, Edward Yang ja Nobuhiko Obayashi. Suosikikseni voisin ehkä mainita Kitanon Hana-bin.
Niin, ja jos joku on myös kiinnostunut yllä olevista ohjaajista ja heidän elokuvistaan, voin keskustella aiheesta mielelläni. Samanlaista elokuvamakua omaavia en ole vielä nimittäin missään jostain syystä kohdannut.

Ja tuo listahan ei muuten tarkoita, etten mistään Hollywood-elokuvista pitäisi. Tuon tyylisistä vain yleensä pidän enemmän. Ei kukaan voi yleistää esim. sanomalla että Hollywoodista tulee pelkkää paskaa, se kun ei kuitenkaan ole totta. Mutta Hollywoodista tulee kuitenkin hyvin paljon vähemmän hyviä elokuvia.

Helluva
7.7.2002, 16:42:18
hmmmm.. Enpä osaa mitään kategoriaa lempielokuvistani sanoa.. mutta Toimintaelokuvia en voi sietää.. tuo nyt oli hieman offtopic kommentti mutta nyt itse asiaan.. eli parhaat elokuvat..

elikkäs Parhaita elokuvia kautta aikojen:

The Crow(se ainoa ja alkuperäinen, ensimmäinen osa), Paluu tulevaisuuteen(se ensimmäinen osa, kaikista hauskin), Ocean's Eleven, Disneyn piirretyt, kaikki ennen Pocahontasta(silloin Disneyn piirrettyjen laatu mielestäni laski) ja Shrek..

Noista luettelemista elokuvistakin voinee päätellä että elokuvamakuni on aika laaja..
Näitä Rambo tyylin toimintaelokuvia (terminaattorit, Diehardit sunmuut) en ole koskaan tajunnut ja tuskin koskaan tulen tajuamaankaan.. Ocean's Elevenilläkin minua peloteltiin.. mutta se osottautuikin strategiseksi ja varsin älykkäästitoteutetuksi ja mainioksi elokuvaksi.. jehee.. noniin.. eiköhän tämä ollut tässä..
ugh.

yksisiipi
7.7.2002, 17:32:26
Historialliset spektaakkelit (ja kaikkea kanssa...) ovat usein miellyttäviä, ainakin Gladiaattorin ja Braveheartin osalta. Myös kirjoihin perustuvat (varsinkin ne onnistuneet) elokuvat ovat myös mahtavia, esimerkkinä niistä LotR ja Romeo & Juliet.
Ja tietenkin LotR on paras!

On kuitenkin melko vaikea sanoa pitävänsä vain yhden tyypin elokuvista, kun yhtä hyvin pidän joistain kauhuelokuvista (Hohto, Erämaa Syö Miestä), toimintaelokuvista (Tarantino -tuotanto) tai noista jo mainituista spektaakkeleista. Hyvä elokuva on aina hyvä elokuva oli se mitä lajiketta tahansa.

Chrono
8.7.2002, 12:23:40
Tällä hetkellä tulee katsottua paljon japsi leffoja. Viimeksi katsomani leffa oli tabu joka oli itse asiassa aika hyvä leffa kun sen vaan ymmärsi. Ja LOTR on todella hyvä sekä piirrettynä että elokuvana.

Jabberwokki
8.7.2002, 16:59:38
Mulla ei ole mitään lempigenreä. Parhaita leffoja on The Lord of the Rings, Gladiator, Ocean's Eleven, vanhat Star Warsit, varsinkin Impeiumin vastaisku ja Terminator2.

FantasyManIX
8.7.2002, 17:29:41
Minulla ei ole oikeastaan mitään lempigenreä. Parhaiden elokuvien listalle pääsevät ainakin nämä:
Lord of the rings, Gladiator, Matrix ja Jet Lin leffat.

Arwie
8.7.2002, 17:43:00
Leffamakuni menee aika pitkälle laidasta laitaan, silpomisleffoja on hyllyni täynnä, samoin mielestäni viihdyttäviä amerikkalaisia hömppäelokuvia, jotka saavat aina murska-arvostelut.

Ehdoton suosikkini on West Side Story, jota ei varmaan kukaan muista. Se oli mielestäni koskettava ja ikimuistoinen.

Muita huippuja Bridget Jones, Taru Sormusten Herrasta, Gladiator, Tuulen Viemää, American Beauty, Moulin Rouge sekä jostain syystä molemmat American Piet, häröilyelokuva mutta niissä on myös syvällistä sanomaa ja todentuntuiset hahmot saivat kaikki sympatiani puolelleen. Sydämeeni on myös jäänyt hyvin hartaana Disney-leffa Bambi, jota olen rakastanut lapsuudesta saakka. Uusista lastenleffoista Shrek on suosikkini. Hohto on myös aivan loistava elokuva. Blondin kosto oli myös viihdyttävä, mutta se on niitä elokuvia jotka unohtaa hyvin nopeasti.

Lonely Wolf
8.7.2002, 19:02:41
No kaipa vois sanoo et Lord of the Rings, Matrix, Elossa, Ice Age (hulvaton :D ), Lancelot, Punainen Labyrintti, Päättymätön tarina....en nyt muista muita, mut noi on tän hetken suosikkini...Huumori, Draama ja Kauhu, Fantasia ja Action ovat lemppareitani :D :D

Pinchi
8.7.2002, 20:23:09
Laatuleffat ovat mieleen, olipa se sitten trilleri, draama, komedia, nyyhkyleffa, kauhu... No sellaiset jenkkiläiset kassamagneetti teinijeejee leffat alkaa käydä jo hermoille, mutta kyllä jotkut niistä ovat mainioita (esim. lotr). Wanhojen klassikoiden, ei-amerikkalaisisten ja pienellä rahalla tuotettujen leffojen joukosta voi löytyä todellisia helmiä.

Purity
8.7.2002, 20:40:42
Ei minulla ole mitään tietty tyyliä mistä pidän noissa elokuvissa.. sellaiset mitkä nyt ovat vaan hyviä. Mutta minä inhoan tusina komedioita. Eli sellaisia missä on joku tyhmä blondi pääosassa, ja juonesta ei olla kuultukaan, tyyliin Blondin Kosto, Bridget Jones, yms.. näitä on varmaan tuhansittain. Muutkin sellaiset leffat, missä ei oikein ole omaa juonta, vaan kaikki on mahdollisimman matkittua eivät oikein iske minuun. Esimerkkinä toimikoon Pearl Harbor (minä inhoan sitä).

Viime kesänä (ja vähän syksylläkin) kävin katsomassa melkein kaikki elokuvit mitä vain tuli (siis melkein, ei kuitenkaan ihan). Suurin osa oli kamalia, mitkä jäivät mieleen (eli siis olivat hyviä) oli Memento, Moulin Rouge, Tekoäly (ei kyllä ehkä aivan suosikki leffojani, mutta paljon parempi kuin mitä nykyleffat yleensä, imo), Shrek ja LOTR. Nuo olivat nyt ne melko uudet leffat, on minulla sitten vanhempiakin suosikkeja, mutta en nyt muista nimiä.

Edit: Tyttöni mun! Minä rakastan rakastan sitä elokuvaa! Se on aivan ihana! Ikävä kyllä minulla ei ole sitä omana.. :(
Mutta se on silti ihana elokuva!

Crow
10.7.2002, 21:53:09
Parhaita elokuvia on sellaiset, jotka pistää ajattelemaan. Parhaita ovat:
-Kuudes aisti
-Fight Club
-American History X
-Unbreakable
-The Matrix
-LOTR
-Truman Show
-ja tietenkin Uuno Turhapurot.

Hotaru
17.7.2002, 22:10:33
Kukaan ei ole tainnut mainita näitä: Monty Python and The Holy Grail, Life Of Brian, Meaning Of Life ja Jabberwocky. Loistavia kaikki, mutta Holy Grail ja Jabberwocky on parhaat... *repeilee* "We are the Knights Who Say... Ni!" Mihinkään tiettyyn genreen en tavallan ole jäänyt koukkuun mutta tuollaisesta insane-huumorista olen aina tykännyt. Onhan niitä muitakin, mutta nuo tuli nyt vaan mieleen.

Crimson
17.7.2002, 22:18:23
Min tykkään vähän kaikista leffoista, mutta Star Warsit on kyllä ykkösiä...^^ Niitä ei voita mikään!!!
Mutta kauhutkin menee ja Ocean`s Eleven oli tosi hyvä.. Min kun en kattele paljoakaan leffoista joissa ryöstellään... Ne on tylsiä...
Ja Final Fantasy... Se oli kanssa tosi hyvä!!!

Alucard
18.7.2002, 0:03:01
Kaikkien loistavien anime-leffojen (kuten Ghost In The Shell) seasta nousee pinnalle Clive Barker´s Hellraiser ja jatko-osa Hellbound: Hellraiser II. Eli kaikenlaiset hyvät anime-leffat, väkivaltaiset ja ahdistavat kauhut ja kaikenlainen "hyvä" hörhökomedia maistuu kyllä...;D

Yakomaru
18.7.2002, 15:38:29
Mulla on semmonen aika vaihteleva elokuvamaku.
Ennen kaikkea vihaan romanttisia komedioita, sillä ne ovat hirveää katsottavaa.
Elokuvat, joista pidän, ovat joko hirveää mättöä tai kauhua.
Hellraiser-sarja teki vaikutuksen. Ja tottakai osa sotaelokuvista on mahtavia. Selviytymistarinat ovat aina kiinnostaneet.:)

Amadeus III
19.7.2002, 14:38:12
Varmaan ensiksi tulee scifi-elokuvat, kaikki predatorit, alienit ja star warssit. Tykkään myös actionleffoista jonkun verran mutta oikeastaan mikään muu mulle ei kolahda.

Ben
19.7.2002, 19:52:52
eipä ole suosikki genreä. Se on hyvän leffan merkki mulle kun pyöritään Las Vegasissa. :) Paras leffa on Casino. Suosittelen jos kukaan ei oo nähny

Neruru
25.7.2002, 17:50:12
Scifi ja samuraileffat enimmäkseen. Nyt ei tule lemppareita paljon mieleen, paitsi wanhat Star Warsit, Once upon a time in China ja ehdoton ykkönen, Samurai Fiction^^:P

Ihan pienenä suosikki oli Bluesbrothers, mutta en ole nähnyt sitä aikoihin, enkä muista siitä mitään.

chad
27.7.2002, 14:38:14
Ite tykään toiminta,komedia ja scifi leffoista...nistä top 5
1.The Fast AND THE Furious
2.Zoolander
3.Vanilla sky
4.MIIB
5.Resident Evil

Eltsi
28.7.2002, 11:13:29
.

Nemes
4.8.2002, 13:00:41
Eniten pidän erilaisista scifi-, fantasia-, tieteis-, ja kauhuelokuvista, mutta myös hyvät komediat kuten American Pie menevät ja samoin jotkut toimintaelokuvat kuten Indiana Jones ovat mukavaa katsottavaa, tosin moni toimintaelokuva tahtoo olla samankaltainen eli sankari on joku superäijä joka osaa tehdä ihan mitä vaan ja monesti mukana on- etenkin vanhemmissa elokuvissa- nainen joka ei osaa muuta tehdä kun vaan kirkua. Piirrettyjäkin on mukava katsella jos joku hyvä sellainen osuu kohdalle ja muistelen vieläkin kaiholla etenkin Hopeanuolta ja leijonakuningasta (pitäisi katsoa ne pitkästä aikaa jokupäivä =/ ).
Kotimaisista, draamoista ja rakkauselokuvista en pidä alkuunkaan, tosin Titanic on poikkeus.

Tässä luettelen vielä suosikkielokuvani, ne eivät tosin ole paremmuusjärjestyksessä koska hyviä elokuvia on niin paljon, mutta tässäpä niistä muutama: Star Wars, Matrix, Fifth Element, Taru Sormusten Herrasta, Resident Evil, Spider-man, Tomb Raider, Final Fantasy (olisi saanut olla fantasiamaisempi kuten pelit), Valkohammas, Alien ja Harry Potter. Siinä oli muutama hyvä elokuva jotka nyt tulivat mieleeni.

Mauler
4.8.2002, 18:40:47
Elokuvat jotka pistää ajattelemaan.
Tai on muuten vain erilaisia ja kummia.
Päällimäisenä tottakai Kellopeli Appelsiini.
Muita ihan meneviä on... Vanilla Sky, Tarantino leffat (heh), Avaruus seikkailu 2001.... ja jotain semmosia.

btw, Forrest Gump on loistava!

May
4.8.2002, 19:54:57
Lähes kaikki menee lukuunottamatta vanhoja suomalaisia ja jotain kammottavia romanttisia komedioita..Hrrrrr.
Lähinnä tulee lainailtua ja katsottua kauhua ja jännitystä.
Nyt kesällä on kyllä tullut katsottua Disneyn klassikoita öisin, kun ei tule uni simmuun ja niistä ehdoton suosikki on Leijonakuningas. Jotenkin ne kaikki prinsessa tyhjäpää leffat ei iske. :eh:
Tykästynyt olen myös elokuviin Painajainen ennen joulua, vihreä maili ja From Hell. Viimeisessä taitaa Johnny Deppillä olla jotain tekemistä asian kanssa... =)
Ja loppuun mainos.
The Cube
TV1
23.45 8.8.2002
Olkaa ystävällisiä ja katsokaa. Niin teen myös minä. Saa nähdä saako sen lisätä suosikkeihin.

Rowena
5.8.2002, 18:19:20
Tykkään monenlaisista leffoista... Esim. SE, Hohto, Blade, Gladiaattori, Final Destination, Matrix... Mutta eniten tykkään kauhuleffoista :D

kawaii-chan
5.8.2002, 19:11:51
Hmm.. Kirjotin kerran yhden listan huippu-leffoista, mutta en tosiaankaan muista niitä enää.. No laitetaan tähän mitä nyt tulee mieleen:

Mononoke Hime :lovetus:
Tonari no Totoro
Porco Rosso
Wings of Honneamise
Apocalypse. Now.
Hohto
Evil Dead
Lord of the Rings
Kummisedät
Blade Runner
Fifth Element
Slam
Final Fantasy =)
Hellraiserit
Pulp Fiction
A Fish Named Wanda
ja tietty......

K U NI N G A S P I N G V I I N I !!

Eh... Vika on oma tekemä :eh:

mindless
7.8.2002, 20:05:53
Viimeaikoina en ole katsonut muita elokuvia kuin kauhuja, joten niitä ainakin tulee paljon katseltua.

Mutta lempileffat ovat kuitenkin Battle Royale, final destination - viimeinen määränpää (Kakkos-osan menen katsomaan sitten kun se tulee ensi-iltaan), the ring ja surmanloukku.
Ja nuo lempielokuvat joita luettelin, ovat kaikki ainakin jonkin verran "kauhua".

Mutta komedioitakin tulee katseltua sillointällöin.

Toimintaleffat eivät oikein mene läpi. mutta sekin riippuu.

Dreamer
8.8.2002, 6:08:40
Minä olen aina pitänyt fantasia aiheisista elokuvista, silloin joskus nuorempana näin muutaman ja vaikka se niiden toteutus ei ollut mitään huomattavia valolla ja koneilla temppuilua, vaan ennemmin teatterin kaltaista, niin ne ovat jääneet sydäntä lämmittämään. Nyt kun tulee ajatelleeksi, niin ne taisivat ollakkin lapsille suunnattuja elokuvia (ei tule heti ajatelleeksi, kun lapsena pelkäsi niitä niissä esiintyviä hirvityksiä). Muisti pelaa huonosti jo nyt, mutta sellainen taisi joskus olla kuin Päättymätön Tarina...

Mutta kun kaivautuu tuolta menneisyydestä, niin kaikki komediathan aina menee. Ainakin ne, joiden vitsailun ymmärrän (miten muutenkaan). Ja jonkinlaista toimintaakin voi aina katsoa tylsään hetkeen.

Zhal
12.8.2002, 23:29:24
Trilleri ja sci-fi

Top5: Gladiator, The Matrix, Minority Report, Silence of the Lambs, Memento

Ja mulla on sit ihme himo indie leffoihi kuten Cube ja Memento.

Zarin
26.8.2002, 11:06:05
Suosikkini ovat sci-fi ja fantasialeffat. Star Warsin kaikki episodit ovat ikuisia ykkösiä, ja muita ovat mm. Lord of the Rings, Fifth Element ja Muumion paluu.

Flaming Amarant
26.8.2002, 12:07:59
Kaikenlaiset hyvät elokuvat, eli kyllä kelpaa draama- , sota- , sci-fi- , fantasia - , äksön- , kauhu- , mikä vaan noiden elokuvatyyppien edustajaista voi kolahtaa.

eniten on kolahtanut: Matrix, LoRT, StarWars, Alien, Painajainen Elmstreetillä, muita en tällähetkellä muista, sillä ne eivät ole kolahtaneet niin tehokkasti, tai sitten se voi johtua väliaikaisesta muistihäiriöstäkin.

Torspa
27.8.2002, 13:43:06
Minä tykkään fantasia leffoista josta luultavasti johtuu että Taru Sormusten Herrasta-Sormuksen Ritarit on mielestäni paras leffa.

Yomii
27.8.2002, 13:56:12
no tuota, kaikenlaiset [varsinkin vähän vanhemmat, niissä on tyyliä :D] scifi-leffat menee, kauhu menee.. kaikki rymistelytkin menee oikeassa seurassa.

mainitsemisen arvoisia ovat kaikki alienit, lotr, hohto, star warsit ja sittes sesese... äärgh, lyökää mua.. pyhäinhäväistys... tää 'what? you're going to arrest me for smoking?' todella hyvä leffa kuitenkin, editoin nimen kunhan nyt vaan muistaisin sen ^^

//basic instinct ! <3 se se oli ^_^

LizzieFox
2.9.2002, 13:08:20
Minä tykkään katsella scifi ja kauhu elokuvia.

Fift element on yksi parhaimmista.
Tykkään myös todella paljon Alien elokuvista.
Ne on niin jänniä...;)

Yuana
20.9.2002, 19:25:22
Kauhu ja kauhukomediat on aivan lyömättömiä. Yleensä sitä tulee kuitenkin katsottua enemmän kauhu leffoja kuin komedioita. Kauhukomedioita taitaa muutenkin olla tosi vähän, tai sitten ne eivät ole sattuneet käsiini. Lempparia en nyt tähän hätään osaa sanoa.

Chastity Rowan
20.9.2002, 23:24:57
Mun ikuinen suosikki on Kauhuleffat. Suosikkileffaa en niinkään osaa kertoa, mutta kauhu ja mystiikka elokuvissa on lähellä sydäntäni.
Esim. vaikka Stephen kingin romaaneihin perustuvat elokuvat ja sitten mary shelleyn frankestain on todella hyvä. Sleepy hollow on hyvä kanssa ja kaikki missä suolet ja veri lentää ja kauhutrillerit on myös mukavaa katsottavaa.

Pyramid Head
20.9.2002, 23:36:14
Minä tykkään aivan kaikenlaisista elokuvista, ei ole mitään gengreä mistä en erityisemmin pitäisi. Riittää kun elokuva on hyvä. Hyvällä elokuvalla tarkoitan ennenkaikkeai hyvää kokonaisuutta, osaavia näyttelijöitä sekä sujuvaa ohjausta. Myös hyvä ja tunnelmallinen musiikki on aina plussaa elokuvassa, kuten myös hyvä kuvaus. Parhaita leffoja mitä olen nähnyt on mm. Clockwork Orange, Ilmestyskirja. Nyt (Redux), Lost Highway, Mulholland Drive, Magnolia, Unelmien sielunmessu, Kauriinmetsästäjä.. ja paljon muita =)

vapouraven
22.9.2002, 17:48:22
Noh, tässä olis pari katsottavan arvoista leffaa:

~Hannibal
~Uhrilampaat
~Gladiator
~Matrix
~Unbreakable
~Unelmien Sielumessu
~Traffic
~Vertigo
~The Life of Brian
~Zoolander (nimikin jo naurattaa...)
~The Blair Witch Project
~Julmia Aikeita
~Ocean's Eleven
~Training Day
~Tohtori T ja Naiset

Venyi hieman tuo lista ^^'
Kuten huomaatte, olen aika kaikkiruokainen mitä leffoihin tulee. Huonojakin leffoja tulee katsottua (vähän liiankin usein), mutta ei niistä sitten sen enempää.....

From Finland
28.9.2002, 13:30:44
Rocky 1-5,American Ninja 1-2,The rock,Rautanaamio,Braveheart,Batman ovat mielestäni parhaita elokuvia..enkä osaa luokitella mistä tyyli lajin elokuvasta pidän eniten..kaikki menee paitsi peli elokuvat.

memo
30.9.2002, 16:36:34
Pidän komedioista ja "äksönistä" joten esim.
Star Warsit ja Austin Powersit jyrää :boing:

blind
1.10.2002, 10:13:47
Se minkälaisen leffan haluan katsoa, riippuu silloisesta mielialasta.
Jos nyt kuitenkin miettisin mistä pidän eniten (on fiilikset katsoa useimmin), sainoisin että toimintaelkokuvia, joissa on paljon kung-futa yms.

urho
1.10.2002, 15:32:11
Pidän itse action/komedia elokuvista. MR.Beanit on hyviä. THS on myös ihan törkeen hyvä elokuva. MIB2 on myös listalla.

Anime elokuvia on tullut joskus myös kateltua. Scifi elokuvat on paksusuolesta, TSW on ainoa katsottava Scifi elokuva.

DjCloud
2.10.2002, 14:34:47
Minun lempi elokuvat on
Matris :aivan JEESUS!!!!, olen varmaa katsonut miljoona kertaa.
Crouching Tiger Hidden Dragon :siinäkin loistava leffa niin uskomattoman hienosti tehdyt taistelut että JES!!!
Ring of the Lord :Hienoa että kirjasta tehtiin leffa oon tyytyväinen tähän tuotokseen
Final Fantasy:Ei ole mikään tykki leffa mutta niin silmiä hivellen tehty että MAMMAMIIIÄ!!

Joo no siin oli jotain värvellystä

hellfire..HOT!
2.10.2002, 15:35:03
1. Army of Darkness
2. Apocalypse,now
3. About a Boy
4. Dogma
5. Chasing Amy

Parhaat elokuvat tekevät Kevin Smith ja David Fincher
Paras elokuvatyyli laji joista pidän on seikkailu, satiiri, musta komedia ja fantasia.

sketsie
9.10.2002, 16:41:46
Kun minun harrastuksiini kuuluu elokuvat niin katon kaikenlaisia elokuvia. Käyn joka kerta kattomassa elouvateatterissa jonkun leffan. Tykkään enimmikseen komedia elokuvista mutta kyllä ne muutkin elokuva tyypit käy. Suosikkeihin kuuluu Good Will Hunting ja Monthy Pythonit. :)

Redmage
18.10.2002, 21:17:19
Noh, minä pidän ehkä eniten kaikenlaisista fantasia elokuvista, vaikka niitä ei olekkaan tehty kovin paljoa........ Niistä tietysti lemppariksi varmaankin mainitsisin TSH:n..... Mutta pidän myös paljon esim Alieneista ja muista vastaavista, ja Veren Vangit! Sitä ei sovi unohtaa, yksi ehdottomia suosikkejani! =)

Moppi
18.10.2002, 22:27:44
Öhöm, no ei ole kylläkään mitään genreä erityisesti, hyvä elokuva on hyvä elokuva, turhat kategorioinnit voi unohtaa.

Hyviä elokuvia ainakin:

-Mafiaveljet
-Casino
-BladeRunner -Writers Cut (Ensimmäisessä versiossa ei esim ole kuuluisia loppusanoja)
-StarWarsit, järjestyksessä alkuperäiset, sitten kakkonen ja sitten ykkönen
-Lotr - Sormuksen ritarit
-Fight Club
-Ocean's eleven

tottakai siitä unohtui joitain, mutta väliäkö tuolla :)

Juliet
18.10.2002, 22:50:38
Melkein kaikenlaiset elokuvat menee. Paitsi sellaiset, jotka yrittää olla jotenkin viisaita ja niissä vaan hapatetaan jostain mistä ei kukaan tajua yhtään mitään. Myösikin liiallinen räiskintä ärsyttää. Toimintaelokuvissa ei siis mitään vikaa, kunhan siinä elokuvassa on muutakin sisältöä eikä se toiminta ole siinä se itse tarkoitus. Hyviä komedioita en ole nähnyt kovin montaa, mutta mitä pervompi, sitä parempi... :D Jotkut draamat ja tositarinoista tehdyt elokuvat ovat usein myös hyviä. Fantasia elokuviakin ja menneisyyteen sijoittuvia elokuvia saisivat tehdä rutkasti lisää... :P

Sitten niitä lempielokuvia.. Kaunis mieli, gladiator, kuudes aisti, Meet Joe black, samurai fiction, matrix, Lord of the rings [joka ei kylläkään ole vielä mitään kirjan rinnalla...] seitsemän vuotta Tiibetissä jne... tulee näin ensimmäisenä mieleen, jotka olivat ainakin ensimmäisellä katselu kerralla hyviä. Tosin joitakin niistä on tullut nykyisin katsottua niin paljon, että ei niitä enää jaksa edes vilkaista... niin kuin matrix. Mutta loistoleffoja kaikki. Myöskin Päätön ratsumies oli siinä mielessä hyvä, että se sijoittu hieman erilaiseen ympäristöön ja aikaan - tosin kauhuleffa se ei missään nimessä ollut, minä ja kaverini kun naurettiin kippurassa sitä katsoessa. :D Mutta varsinaisia lempielokuvia minulla ei ole, on monia niin loistavia että ei niitä kaikkia voi edes muistaa.

Raziel86
21.10.2002, 23:55:14
Elokuvia?? Minun lempi elokuvia?? Kuulkaas nyt, jos minä alkaisin pistämään tähän kaikki lempileffani niin tästä tulisi liian pitkä...
isken tähän sellsen top 10 jos sopii??
1 Kummisetä
2 kummisetä 3
3 Kummisetä 2
4 Aliens
5 Terminator Judgement Day
6 Mortal Kombat
7 Austin Powers agentti joka tuuppasi minua
8 Star Wars Return of the Jedi
9 Terminator
10 Alien 3
11 Alien resurrection
12 Street fighter
13 Double dragon
14 Driver
15 Gladiaattori

Hups!!! Tuli viisi ylimääräistä....Noh, antaa olla... Siinä on minun top 15... ;D

Adl2000
22.10.2002, 12:09:13
Action elokuvat. Olen katsonut lähes kaikki elokuvat missä Mel Gibson on näytellyt. Lethal Weaponit on melkein parhaimpia.

NOesc
23.10.2002, 11:29:00
kyllä se menee tonne action/scifi puolelle

tällä hetkellä suosikki on :

FINAL FANTASY THE SPIRITS WITHIN

mutta kautta aikain suosikki on

Shindlerin lista

sillä se on tositapahtumiin perustuva
(kaikki Kunnia oskar shindlerille :rispekti: )

Senshi
24.10.2002, 9:11:12
Parhaat elokuvat on minun mielestä seikkailu-toiminta. Ja Fantasia leffat, mutta Taru sormusten herrasta ei oikein iskenyt.
mutta mainitsen tässä muutaman leffan Samurai Fiction on Japanilainen hieno leffa, kannattaa kattoa! sitten aika vanha leffa nimeltä Long Kiss Good Night. :D:D siinä on äksöniä.
Ja tietysti disnin leffat :D leijona kuningas ja kaunotar ja hirviö rulaa.

Vodoun
25.10.2002, 14:12:21
mitä mitä??!! enkö mä tosiaankaan oo vastannut tähän??

noo.. Elokuvien tyypillä ei oikeastaan ole mitään väliä. Jos se on hyvä niin sitten se on riippumatta siitä onko se komedia vai draama tms. Tosin yleensä noi vakavanpuoleiset elokuvat jää mieleen enemmän. Suosikki on Kurosawan Seitsemän Samuraita. Munamissimo!

LizzieFox
29.10.2002, 13:51:10
Parasta leffaa en osaa nyt nimetä mutta tykkään kauhu ja scifi elokuvista. Jos tässä muutaman sanoisi niin ainkin Alienit ja
the final destination olivat tosi hyviä leffoja.
Semmoisita pidän.
Olen aina ollut vähän scifi hörhö ja kaikenlaiset jännät ufo leffat menee aika hyvin minulla.

Doomtrain
30.10.2002, 8:10:35
katson mieluiten Komedioita ja scifit ja kauhut menee myös ja loput siinä sivussa.

Paras leffa? no se olis sitte varmaan Nothing to lose :)

Wakka
6.11.2002, 16:25:14
Lempi leffat on Taru sormusten herrasta,Exit wounds,Matrix,The one,eli siis melkein kaikki jotka oon kattonut.
Kattelen mieluiten komedia;D ja toiminta:tultamunille: leffoja.

Saria
11.11.2002, 14:54:12
No jaa eniten ehkä Scifi elokuvist tykkään ja no muita sitte kattelen kans aika paljon eli aika sekalainen maku mulla. Lemppari elokuvaa en kyl osaa sanoa tai no en tiiä sitte mikä ois paras niit on nii monia hyviä elokuvia joita oon nähny. Kai se paras on joku semmonen Scifi elokuva sitte

The White Mage
13.11.2002, 14:24:45
Kyllä niitten varmaan kauhu leffoja täytyypi olla..
Vaikka tosin jotkut kauhu leffat pistää ihon kananlihalle aivan perusteellisesti, niin silti pidän niiden kattomisesta..jotkut taas on niin latteita ja varsinkin jos saman kauhu leffan katsoo usempaan kertaan siitä häviää ns. maku eikä sitä jaksa enää katsella eikä se enää edes pelota

Parhaimmistoa en osaa luokitella tässä ja nyt..mutta kyllä niitä muutama hyvä on esim. Hannibal Lecterin kootut seikkailut :)
HORROR!!!

-Rixu-
14.11.2002, 10:43:56
Toiminta ja fantasia viehättää eniten. Komediaa on välillä kiva katsoa, mutta se pitää olla laadukasta komediaa! Erilaiset piirretyt ovat myös tosi hyviä. En pidä teinikauhusta enkä teinikomediasta. :P Järkyttäviä. =/ Tällaiset Blondin kosto ja Blondien luokkakokous ovat hirveimpia elokuvia mitä maapäällään kantaa. Niitä ei voi katsoa ilman tuskia.
Kauhua en hirveästi katso, mutta kyllä sekin on välillä ihan mielenkiintoista katsottavaa.

Muutama suosikki elokuva: Strek, Titan A.E. , Matrix, LOTR, Hiipivä tiikeri Piilotettu Lohikäärme, Romeo must die, MI2 ... jatkuu.

Diamond
27.11.2002, 12:36:31
mä tykkään kauhu/scifistä ja ei ole suosikkia ku on niitä lempi leffoja niin paljon että en jaksa luetella niitä kaikkia. editoin lisää myöhemmin taas.

Lempileffat:
taru sormusten herra
star warsit
alienit
hellraiser

Jaguar
30.11.2002, 10:49:18
Mä tykkään kaikista fantasia/fiction elokuvista ja mun lemppari on kyllä Taru Sormusten Herrasta. Ja se piirrettykin oli aivan mahtava!

Outraider
2.12.2002, 17:02:59
Scifi/ fantasia (noilla jotain eroa?) elokuvat ovat mielestäni parhaita ja kakkosena toiminta elokuvat. aiheena kelpaa kaikki enemmän tai vähemmän yliluonnollinen.

Hyviä leffoja
Star wars I ->
LotR: FotR

Paras leffa
Braveheart (katoin ton yhtenä kesänä varmaan viiteen kertaa ja voisin tehä sen milloin vaan uudestaan :D)

NanoFlare
5.12.2002, 8:39:00
Kaikista kunkkuleffoja on mun mielestä jackie chanin leffat!
Taru sormusten herrasta oli ok mutta kun verrataan Harry potteriin niin Harry potter leffa jää 839700 kilometriä jälkeen heti lähdössä!Mieluummin luen pelkkiä kirjoja paitsi että niistäkin alkaa mennä maku.
Yksi hyvä leffa oli kanssa tämä Mib II
Black Suits Coming! ;D

Toia
5.12.2002, 9:05:15
MInä pidän eniten Fantasia leffoista, mutta tällä hetkellä minulla ei ole mielessä lempi leffaa.
mutta näistä leffoista olen kyllä pitänyt Final Fantasy, Star Wars, Alien ja Taru sormusten herrassta.

Frodo
13.12.2002, 14:22:20
Kauhu tottakai ja paras elokuva on ehdottomasti Evil Dead 1.Veri on olvini, kiljunta on musiikkini.

jb_slasher
14.12.2002, 13:14:53
Meikä pitää sellaisista nk. mustista komedioista. Fight Club on yksi tällaisista, hieno lajityypin edustaja, ja samalla meikän lempileffa.

Feamor
14.12.2002, 15:47:55
Mä tykkään fantasia ja komedia leffoista,mutta en kyllä voi sanoo,että mikä niistä on paras,koska niitä on niin hyviä.

Type-R
14.12.2002, 16:49:11
Seikkailu ja action leffat ovat parhaita. Myös psykologiset jännitys leffat ovat nannaa. Erityisesti seitsemän on loistava elokuva.

miikka
17.12.2002, 9:45:54
Omat suosikki elokuvani ovat seuraavat:

Stars Wars 4-6

Parasta näyttelytyötä ja mielenkiintoinen juoni. Tulee silloin tällöin katsottua uudelleen ja huomaan niitten olevan ehdottamasti parhaimmat koko saagasta.

Taru Sormusten Herrasta - Sormusten Ritarit

Hienosti toteutettu hanke ja mielenkiintoista katsottavaa. Erikoisefektit ovat toteutettu mielestäni hienosti ja niistä ole nähtävissä esim. Star Wars II tapaista "loistoa" (siis toisin sanoen efektit eivät paista niin pahasti silmään).

Kotkat kuuntelevat

Luettuani kirjan halusin katsoa, millainen on siitä tehty elokuva. Huomasin, että onneksi elokuva seuraa kirjan tapahtumia eikä sekaan ole kirjoitettu mitään ylimääräistä.

Kreifi
17.12.2002, 10:53:24
Olisin voinut vannoa, että olen joskus vastannut tähän ketjuun. Noh, ehkä joku mode on poistanut viestini, koska olen ylistänyt liian paljon kaikkea hyvää. Koitan ottaa tällä kertaa hiukan rauhallisemmin, että ei tarvitse poistella. :se_hymiö:

Itse pidän oikeastaan kaikista lajityypeistä. Komediaa olen alkanut vieroksua oikein tosissaan, koska sieltä suunnalta tulee aivan hirvittävästi paskaa, ja harvoin mitään hyvää katsottavaa. Toimintakin on jäänyt hiukan taka-alalle, pitäisi varmaan taas kaivaa sitäkin esille. Myös jotkin musikaalit, lyhytelokuvat jne. ovat jääneet vähemmälle katsomiselle, osittain siksi, että niitä ei joka paikasta tupsahda esiin. Millekkään lajityypille en kuitenkaan ole uskollinen, tai suosi mitään lajityyppiä, sillä kaikista löytyy aina jotakin upeaa katsottavaa.

Millaisista leffoista pidän? Todella vaikea alkaa määrittelemään, mutta silmään iskee jotkin ominaisuudet.
laatu:
Laadukas leffa on aina mukava katsoa. En tarkoita laadulla vain sitä, että lavasteet on tehty laadukkaasti, vaan koko tuotannon laadukkuutta noin yleensä, käsittäen kaiken käsikirjoituksesta näyttelijävalintoihin.
tyyli:
Jos tyyliä löytyy niin minähän olen innoissani. Yksi hemmetin tyylikäs henkilöhahmo leffassa voi tehdä jo siitä hyvän. Tyyliä voi luoda myös monin muin tavoin. Tyylikkyyttä on aina kiva katsoa.
näyttelijät:
Noh, hyvä näyttely on hyvää näyttelyä.
ohjaus:
Sama kuin näyttelemisessä.
uudet ideat:
Uudet ideat on uusi tuulahdus. Niillä on jotain uutta tarjottavaa ja niitä katsoo, vaikka elokuva ei olisi mitenkään muuten hyvä.
erikoisuus:
Erikoisuus viehättää aina (ei aina sitä samaa vanhaa). Erikoisuus on yleensä vieläpä jotain uutta (ks. yllä).
visuaalisuus:
Dark City, Crow, Sleepy Hollow jne. Voiko tuosta enää sanoa muuta? (voi) Upeita ympäristöjä on aina todella kiva katsella. Oli se sitten rämäinen kaupunki tai upea metsä, se miellyttää silmää. Visuaalinen ilme tarkoittaa myös rooliasuja ja sellaista. Sormusten Herran visuaalinen ilme kokonaisuudessaan on yksinkertaisesti loistava. Visuaalinen ilme tekee joskus itse leffan (mitä olisi Sormusten Herra ilman sitä visuaalista ilmettä?). Pelkästään se (kuten ei mikään muukaan luettelemistani asioista) kuitenkaan tee leffasta hyvää/suosikkiani.
juoni:
Kuka tekee paskalla juonella muuta kuin tappaa itsensä tylsistymiseen. Juoni ei ole aina ehdoton, mutta hyvin toteutettuna se tekee elokuvasta jo paljon paremman.
musiikki:
Taru Sormusten Herrasta! Musiikki voi tehdä niin uskomattoman paljon.

Näitä voisi vielä luetella lisää, mutta tuossa oli kai ne tärkeimmät. Ei lajityyppi, eikä edes ominaisuudet, vaan leffa itse.

En nyt enään jaksa alkaa kyhäämään tähän mitään listaa suosikeistani, mutta sanon Taru Sormusten Herrasta, kun se nyt on (taas) ovella (ja jo mainittu *vink vink*).

Yhteenveto: En ole mitenkään rajoittunut elokuvien suhteen (onkohan tuo nyt varmasti tullut jo esille?).

Mara
17.12.2002, 15:58:36
No American Yakuza on ihan hyvä, koska siinä on äksöniä. Sit Hämärästä Aamunkoittoon on iha kohtalainen,koska siinä on paljasta pintaa ja veri lentää :angi: Sit lopuksi Ocean´s eleven, koska se on niin nerokas.(Ei tietty näyttelijöissäkään ole mitään vikaa)

PS: CLOONEY JYTÄÄ!!!

silent_deadly
18.12.2002, 18:35:18
Tykkään semmosista sota,äksön ja fantasia leffoista.
Lempparit on tällä hetkellä toimintatäytteiset Isku mogadishuun ja Pelastakaa sotamies Ryan. Taru sormusten herrasta:Sormuksen ritarit rulaa!!! :) :) :)

elukka
23.12.2002, 19:35:21
Pidän fantasia ja komedia leffoista. Suosikki on (ainakin tällä hetkellä) Taru Sormusten Herrasta.

Liquid
30.12.2002, 13:26:58
Fantasia sekä psygologisista kauhuelokuvista pidän eniten.

Hyviä elokuvia on tietysti niin paljon, että vaikee sanoa suosikkia, mutta yksi parhaista on: "Lord Of The Rings - followship of the ring/The Tow Towers"

Ja sitten kauhu elokuvista on ehkä... eipä nyt tule mieleen mitään yksittäistä, joten edittaan jos tulee.

Insidious
1.1.2003, 12:08:46
Ehkä toiminta/komedia/kauhu elokuvat iskevät parhaiten....ehkä paras elokuva on heat/ajojahti tai Face/off......tuo copycattikin iskee ihan hyvin... =D

Laiska-Mato
4.1.2003, 19:54:07
Tjaa-a... mun lemppari leffa genre olisi kaiketikin... parodiat.

Esim.
Spy Hard.
Takaa Haettu.
Hei me lennetään!
Hei taas me lennetään!
Men In Black

Ja monet muut.
(kolmessa ensimmäisessa mainitussa leffassa muutens näyttelee Leslie Nielsen ;) )

Jubar
4.1.2003, 20:48:59
tonari no totoro.

olen myynyt sieluni tälle elokuvalle. näin sen aika hiljattain ja olin ihan myyty. tuli taas mieleen taas nuo lapsuuden taikuuden täyttämät vuodet.

nyt elokuva pyörii päässäni 24 tuntia vuorokaudessa.

<3

The Pro
8.1.2003, 11:15:36
Leffojen suhteen olen melko kaikkiruokainen...
Lempileffoja:
Léon - The Professional
Luc Bessonin paras elokuva... Jean Reno teki mielestäni uskomattoman roolityön elokuvassa...
Ocean´s Eleven
Todella älykäs ja pikkutarkka leffa...

Ja monia jota en nyt muista...

tuli taas tokaan viestiin heitettyä vähä edittii...

Amaterasu
3.2.2003, 16:29:31
Nagisa-Rannikon tyttö on ihan hyvä.Se tuli telkustakin tässä taannoin.Ei nykyään kyllä tule paljoa hyviä elokuvia...hehe sellaisia lyhyitä räiskintöjä. Ehkä semmoiset surulliset leffat on minusta parhaita...can't say... :eh: ja hyvät tieteis- ja fantasia elokuvat rulettaa.
Taru sormusten herrasta on hyvä.Miten pääsikään unohtumaan.

anttoonius
4.2.2003, 15:59:10
Minun suosikkeihini kuuluu:

Amores Perros
Meksikolainen episodielokuva, joka yhdistää kolme tarinaa. Kaikissa tarinoissa on selvästi esillä sekä koirat että rakkaus (perros&amores) Uskomattoman hyvä.

Mulholland Drive
Lynch on nero.

Kolme väriä: sininen
Älyttömän kaunis, ja sympaattinen taide-elokuva.

Kellopeli Appelsiini
Maailman väkivaltaisin ja sairain elokuva mielestäni.
Tämä on hyvä esimerkki siitä, että kubrick todellakin oli aikaansa
edellä.. Malcom Macdowell on muuten loistava

Ei kenenkään maa
Bosnia-Hertzegovinalainen satiiri sodasta. TÄYDELLINEN!!!!!

Do the right thing
Fuckin' hyvä leffa Brooklynin kuumimmasta päivästä.!

American History X
Loistava käsikirjoitus ja Edvard Norton.

Fargo
Mielestäni yksi parhaita trillereitä 4-ever. Ankea, Tyly ja täydellisesti kirjoitettu.

Magnolia
Loistavat näyttelijät/käsikirjoitus/musiikki ja muut.
Magnoliassa henkilöiden tunteet kuvataan niin realistisesti ja läheltä, että voi melkein tuntea henkilöiden hengityksen niskassaan. Mielestäni kaikkien aikojen paras USA:lainen elokuva!

Kaikki Äidistäni
Superhyvät näyttelijät, varsinkin se yksi transu. Kaunis elokuva.

Memento
Painostava, outo ja TÄYSIN OMAA LAATUAAN.

Kimpassa
Mielestäni paras ruotsalainen leffa. Kertoo 70-luvun ruotsalaisesta kommuunista jonka asukkaiden elämää kuvataan vähintäänkin hilpeästi. Todella RENTO elokuva.

The Matrix
Erikoistehosteiden ja mielikuvituksen taikaa.

Mies joka ei ollut siellä
Tässä 2000-luvun film noirissa on kaikki kohdallaan; jopa laahaava rytmi ja ankea tunnelma.

Clockers
Mekhi Phiefer tekee elämänsä roolin huumediileri Strikena. Todellinen nigga attitude leffa

Ja äitiäs kans
whii gadigadi. Sangen mainio tämäkin.

..ja on monia muitakin mutta nyt ei tullut mieleen

edit:// Ainiin sit viel Fight Club, Ilmestyskirja. Nyt, Kuudes Aisti ja L.A Confidental...

..ja Godfather 1 & 2 sekä Suuri Gangsterisota!

Nuo ovat myös tod. hyviä!!11

ixion
5.2.2003, 14:54:29
Tykkään toiminnasta ja jotku komediat on hyviä.Ei oikeastaan ole mitään lempi leffaa.

Natamian
14.2.2003, 19:17:08
no mäkin tykkään kauhu leffoista niin kuin levithan ;D ne on parhaita. Oon kattonu hohdonkin, mutta ei se paras kauhu leffa oo. Mun mieleen on YÖN LAPSET :D he hee vaikka se vähän oksettikin mua!!!

Seyana
16.2.2003, 15:40:44
Pidän musiikkielokuvista, kuten Moulin rouge. Se oli visuaalisesti niin näyttävä. Tarinakin oli ihan kaunis, mutta enemmän pidin siitä tunnelmasta. Toinen musikaalielokuva mistä pidän on Dancer in the dark. Se oli paikoin vähän vaikeasti käsitettävä, mutta todella hyvä. Ja loppu jäi mieleen.
TSH-trilogian kaksi ensimmäistä osaa ovat olleet valkokankaalla todella näyttäviä. Musiikit ja maisemakuvat erityisesti.

Vihreä maili oli hieno leffa. Tarina ja ne henkilöhahmot tekivät siitä hyvän. Loppu oli myös traaginen ja mieleenpainuva.

Katson myös hyvin paljon myös sellaisia aivan turhia ja mitään sanomattomia leffoja suoraan Jenkeistä. Sellaiset ihan idiootit komediat alkaa olla aika hauskoja iltaisin..

Frodo
20.2.2003, 6:17:32
Kauhu osuu parhaiten ja suosikki elokuviini kuuluvat Evil Dead-trilogia, Nosferatu (molemmat versiot, aiempi ja myöhempi),Dracula(1931 ja 1992),Texas Chainsaw massacre(iiiiiiiiiiiiiihana elokuva), Driller Killer, Cannibal Holocaust, Dog soldiers, an American werewolf in London, the Wolf Man, Dawn of the Dead ja kaikki missä veren määrä menee yli ymmärryksen.

happosai
26.2.2003, 14:17:08
Minun lempielokuvia ovat

Toimintaelokuvat

Joissa ei aina tarvitse olla edes kunnon juonta (Van Dammesta en pidä ollenkaan)
Esimerkkejä: Terminator 1&2, Kaappaus merellä, Kaappaus Raiteilla

Komediat

Joissa pitää olla hyvä juoni. Ja hauskat näyttelijät, tottakai.
Esimerkkejä: Austin Powersit, Scary Moviet, American Piet, Road Trip (toi on kuningas elokuva)

Trillerit/Jännärit

Ilman toimivaa juonta näistä ei tule mitään. Morgan Freeman on loistava.
Esimerkkejä: Seitsemän, Tappava seitti, Luunkerääjä

En voi sietää mitään imeliä rakkauselokuvia, hyi yäk! Sellaiset pitäisi kieltää lailla.

Lempielokuvaa en laita, koska on liian monta hyvää elokuvaa.

(Nuo tuolla toimintaosastolla on ensimmäiset elokuvat jotka tulivat mieleen)

Ænima
27.2.2003, 23:14:10
Pidän kaikenlaisista elokuvista. Ei ole mitään genreä, mitä inhoaisin ylikaiken eikä myöskään varsinaista suosikkigenreä. Kuitenkin, katson mieluummin ajatuksia herättävää elokuvataidetta kuin tyhjänpäivästä Hollywood-viihdettä, eli ns. "aivot narikkaan" leffoja, vaikka tottakai niitäkin aina silloin tällöin tekee mieli katsoa/joutuu katsomaan.

Muutamia suosikkielokuviani:

The Godfather Trilogy
Kaksi ensimmäistä Kummisetää ovat niitä suuria Amerikkalaisia klassikoita, jotka jokaisen elokuvia harrastavan tulisi nähdä. Kolmas osa on hieman heikompi, mutta kuitenkin ehdottomasti katsomisen arvoinen sekin. Kummisedissä parasta on se, että ne ovat niin paljon muutakin kuin pelkkiä mafiaelokuvia. Kummisetä on saaga suvusta ja sen vaiheista läpi vuosikymmenien. Erinomaista elokuvataidetta.

A Clockwork Orange
...ja muut mestari Kubrickin elokuvat, kuten 2001: Avaruusseikkailu, Barry Lyndon, Hohto ja Full Metal Jacket. Kubrick oli tinkimätön elokuvatekijä ja sen lisäksi loistava visionääri, Kubrickin elokuvat ovat aina olleet tavalla tai toisella visuaalisesti häikäisevää katsottavaa.

The Thin Red Line
Sotaelokuva, jota monet eivät ymmärtäneet. No eihän sitä ymmärräkkään, jos odottaa Saving Private Ryanin tyylistä räiskintää, verta ja väkivaltaa. The Thin Red Line on kuitenkin mielestäni yksi kaikkien aikojen parhaita sotakuvia, kaunis ja koskettava kuvaus sodan mielettömyydestä. Ja tällä kertaa sankareita ei tehdä. Jos et ole nähnyt The Thin Red Linea, suosittelen lämpimästi, mutta älä odota Ryanin tyylistä sotaleffaa.

Mulholland Drive
...ja muut David Lynchin leffat. Olen aina pitänyt mysteereistä ja muista oudoista asioista ja näitä Lynchin elokuvissa piisaa. Tuskin kukaan muu osaisi tehdä niin outoa ja surrealistisen kaoottista teosta kuin esim. Eraserhead. Lynch on yksi kuvakerronnan mestareita.

Amores perros
Meksikolaisen Alejandro Gonzalez Inarrutin esikoiselokuva yhdistää kolme tarinaa, joihin kaikkiin liittyy hyvin läheisesti sekä rakkaus (amore) että koirat (perro). Väkevä elokuva, josta ei puutu suuria tunteita eikä rankkoja jaksojakaan. Suosittelen.

Fucking Åmål
Fucking Åmål on niitä harvoja elokuvia, jotka todella tekevät minut iloiseksi. Harvoin on teinien elämää kuvattu näin uskottavasti ja ymmärtäväisesti kuin mitä ohjaaja Lukas Moodysson on tehnyt. Hollywoodin teennäiset teinileffat (joissa yleensä teinejä näyttelevät näyttelijätkin ovat 20-25 vuotiaita aikuisia) jäävät kauas kakkoseksi tämän raikkaan ja koskettavan elokuvan rinnalla. Myös ohjaaja Moodyssonin Tillsammans on kerrassan mainio elokuva.

Magnolia
Modernin amerikkalaisen elokuvan (aliarvostetun) mestarin Paul Thomas Andersonin monisyinen kuvaus amerikkalaisen pikkukaupungin ihmisistä. Jokaisella elokuvan päähenkilöllä on anteeksiannettavaa ja jokin muu taakka sydämen päällä. Mutta entäs jos kaikki on jo liian myöhäistä? Magnoliassa kaikki toimii, lähes täydellinen elokuva.

Lunete*Almasy
4.3.2003, 17:29:57
Leffojen suhteen minulla ei ole mitään erityistä suosikkityyppiä / genreä, mutta näin yleisesti ottaen voin sanoa pitäväni kaikenlaisista seikkailu -, draama -, jännitys - ja kauhuelokuvista (jos ne ovat laadukkaita eivätkä mitään amerikkalaista teinikirkunaa). Myös jotkin komediat, sotaelokuvat ja action -leffat menevät, suomalaisista en niinkään välitä.
Laitetaan nyt sitten muutamia (omasta mielestäni) hyviä leffoja tähän, eli: Gladiator (siinä on hyvä tarina, hyvät näyttelijät ja loistava aihe), Leon (Jean Reno tekee aivan loistavan roolisuorituksen tässä, elokuva on osaltaan myös hauska), Todistettavasti elossa (se on jotenkin kiva, ja siinä on mr. Crowe ;D ), Tomb Raider (myönnän kyllä, ettei se kuulu kaikkien aikojen parhaimpiin, mutta sen olen silti katsonut suunnilleen 7-8 kertaa...), Ace Ventura 2 (tämä on suorastaan klassikko...! :D ), Taru Sormusten Herrasta osat 1 & 2 (vaikkakin eroaa huimasti kirjasta ja on kaikkien elijah-/orlando -fanien rakastama on se silti hienosti toteutettu). Ja lopuksi on vielä pakko antaa kunniamaininta eräälle piirroselokuvalle: Lilo & Stitch! Se on kertakaikkiaan aivan ihana kokonaisuus; hahmot, tarina ja toteutus. :)

Eliza Liv
11.3.2003, 12:16:59
Ehdottomia ykkösiä:

Star Wars: I, II, IV, V, VI.
-Vaikka tarina onkin koottu eri maailman myyteistä ja survottu avaruustaistelun muotoon, elokuviin en kyllästy ikinä!

Gladiaattori
-Koskettava tarina. Jostain syystä vihasin tarinan Commodusta...

Taru Sormusten herrasta
-Fantasian mystiselle olemukselle ei voi mitään. Elokuva on vain katsottava uudestaan ja uudestaan.

Muumio ja sen paluu
-Kiehtova tarina Egyptin hiekan alla piilevistä voimista.

Omasta mielestä vaadin elokuvalta paljon, mikäli jaksan katsoa ja ostaa sen omaksi. Nämä elokuvat ovat kylläkin helposti lisätään tyypillisiin ei-tuo-ole-mahdollista-tappeluelokuviin, mutta minkäs sille voi.

Elokuvan tulee olla hyvin tehty. En tietenkään tuomitse vanhoja elokuvia - niistäkin löytyy klassikot kaappiini - mutta huonosti ja hätiköidysti tehty elokuva on yhtä kuin tylsä elokuva. Mikäli elokuvan tekoon ei panosta (hyvä juoni ym.), se saa minulta nopeasti leiman "turha elokuva". Mikäli elokuvassa hyppii (lentää, taistelee) lempinäyttelijöitäni, kiinnostun elokuvasta enemmän kuin normaalisti. Ja kolmanneksi, tärkeää minulle on myös elokuvan aihe ja tyyppi. Komedia, kauhu, fantasia, seikkailu, kaikki sekaisin... kaikki käy, mikäli elokuva kiinnostaa minua. En siis katso pelkästään kauhua tai pelkästään sotaelokuvia, vaikkakin kaapistani löytyy eniten scifi-, fantasia- ja historiallisia elokuvia.
Suomalaisia elokuvia en oikein aina ymmärrä.

Ja sitten on nämä piirrettyklassikot, kuten Ötökän elämää, Keisarin uudet kuviot, Shrek ja Ice Age. Näille saa nauraa kuollakseen ja parhaimmat sisäpiirivitsitkin syntyvät elokuvien ja piirrettyjen pohjalta. Elokuvafriikkinä tulee toisinaan laskettua, kuinka paljon aikaa vietän tv:n edessä. Ennätys on putkeen kolmetoista tuntia... :ohhoh:

Jeth
19.3.2003, 14:40:00
no kyllä tulee kattottua Screamejä ja Tiedän mitä teit viime kesänä/tiedän YHÄ mitä teit viime kesänä.
Matrixiin alan jo pikkuhiljaa kyllästyä mutta kyllä sitä vielä katsoo.
Suosikista en nyt sano tarkkaan mutta Resident Evil on huippu ja Asterix elokuvat ovat ihan hauskoja, ja onhan tietysti Shrek hyvä.

Kosmetiikkamies
9.4.2003, 9:36:28
Huh-huh, lempileffa-laji??
Herran jestas, oliskos se vaikka, öö... Emmä tiedä. Olen elokuvien suhteen melko avarakatseinen eli melkein kaikki käy.
Noh, lempileffoja:

Leon
Director´s Cut on yksi parhaista elokuvista jota olen ikinä nähnyt ja hankin tämän Region 1- DVD:n , koska se Euroopan versio on pätkitty ja siinä oli tekstitysongelmia ja tämän takia sitä ei saanut kaupoista (ainakaan täältä missä mä asun). Elokuva on ohjattu hyvin ja siinä on sopiva musiikki.

Gladiator
Loistava elokuva jossa Russell Crowe esittää mahtavaa roolia Maximuksena. Tätä ei varmaan tämän enempää tarvitse selittää...
Muuten kuka tietää mikä on se biisi joka soi sen Karthagon taistelun uusinnan aikana, alkaa siinä kun Maximus nousee sen valkosen hevosen selkään?? Se on varmaan yksi parhaista leffabiiseistä..

Charlien Enkelit
Todella hauska elokuva, jolle todellakin nauraa. Näyttelijät hoitavat hommansa ihan perustyyliin.

ja tietenkin
Ocean´s Eleven
Älykäs ja yllättävä elokuva jossa näyttelijät suoriutuvat hommastaan erittäin hyvin (Pitt, Clooney, Garcia, Damon jne.) ja sopivat rooleihin hyvin.

Yose
10.4.2003, 11:21:27
Monenlaisia elokuvia on tullut katottua, joten en oikein tiedä varsinaista tyyppisuosikkia, mutta hyviä löytyy aina:

Fantasia:
-Taru sormusten herrasta: sormuksen ritarit
Erinomainen elokuva. Harmi kun en ole kirjoja lukenut. Lemppari hahmoja on varmaan Gandalf ja Legolas. Mielestäni tämä oli parempi kuin kakkos osa

-Taru sormusten herrasta2: Kaksi Tornia
Hyvä kanssa, mutta jokin teki ykkösestä paremman, kuitenkin molemmat Tsh:oot ovat huippuluokan elokuvia.

Komedia:
Sankarit sukkahousuissa:
Hohhoo ;D erittäin hauska pila Robin Hood elokuvasta. Elokuva on täynnä juuri niitä tyhmiä läppiä, joille kuitenkin loppeen lopuksi eniten nauraa. ;D

Avaruusboltsit:
Toivottavasti muistan nimen oikein, mutta kuitenkin asiaan: Elokuvaa en ihan kokonaan ole nähnyt, mutta se yli puolet minkä olen nähnyt on erittäin hupaisa, ja täynnä juuri yhtä surkeita puujalkavitsejä kuin tuo aiempikin leffa, että niille nauraa kippurassa, mutta yleensä tämmöiset komediat eivät elokuvina ole kummoisia, joten niillä vitseillähän niissä pelataan. Yksi elokuvan hupaisimmmista kommenteista oli seuraavan tyyppinen:

Tiputin voimasormuksen
Ei se haittaa sain sen muropaketista
Mutta?
Käytä swartschia

Ei varmaan menny yhtään yhtään lausetta täysin oikein, mutta jotain tommosta se oli. Ja elokuvahan oli siis Star Wars pila, mutta en tiedä miksi siellä puhutaan jostain sormuksesta

Ace Ventura1:
Surkee leffa, mutta olen huumori miehiä, joten se on parhaita komediota mielestäni, koska siinä on hauskoja juttuja.

Kukijiron kesä:
Eihän tuo oikeasti mikään komedia ole, itseasiassa luulisin, että japanilaiset ovat tehneet tuon ihan tosissaan, mutta naurut irtosivat niin makeasti, että en keksi parempaakaan paikka. Kyllä niillä japanilaisilla on hyvä huumorintaju.

Sotaelokuvat:

Black Hawk Down:
Elikkä isku mogadishuun. Elokuva on parhaita näkemiäni sotaleffoja, se on tositarina ja kertoo jostain 1992 muistaakseni somaliassa, no ainakin jossain afrikassa käydystä sodasta. Tätä elokuvaa todellakin suosittelen.

Vihollisen keskellä:
Toinen sotaleffa. Melkein yhtä hyvä kuin aiemmin mainittu, mutta iihan eri juoni, ja kyseessä oli joku muu sota jota en muista. Elokuvassahan kaksi jätkää lähtee hävittäjällä vihollisen alueelle, ja vihollinen huomaa sen, jonka jälkeen hävittäjä ammutaan alas, miehet selviävät, mutta toinen ammutaan kun vihollinen löytää koneen lopun elokuvaa, (melkein koko elokuva) kertoo toisen miehen matkasta takaisin vihollisen alueelta pois...

Muita:

Star Wars:it:
Kaikki Star Wars:it ovat hyviä, suurin osa nämä kaikki osat ovatkin nähneet, joten ei niistä sen enempää.

DarkVampire
21.4.2003, 18:44:39
Siis lempi elokuva tyyppi? Kauhuleffat on ihan kivoja katsoa, mutta meneehän ne seikkailu/huumori leffatkin. Hohto on kyllä paras tähän mennessä näkemäni kauhuleffa. Vanhat leffat ovat ihan hyviä.

Muita hyviä leffoja: Vankila(en ole hirveän paljon nähnyt, nukahdan aina), Paholais talo, Manaaja (kaiketi), Piranha (hauska leffa).

Muuta en keksi nyt, editoin kyllä jos jotain tulee mieleeni.

Melinda
28.4.2003, 16:14:04
Kauhuelokuvista tykkään kans eniten, vaikka kyllä tuo fantasiakin ihan menettelee.
En ole ikinä ollut mikään leffafriikki, enkä todellakaan juurikaan leffoja paljoa ostele.Tuo The Ring ja LotR kakkos osa olisi seuraavaksi ostoslistassa.Mutta en ole todellakaan leffoja juurikaan melkein ostellut, kun telkkarista tulee nykyään ihan tarpeeksi ohjelmia ja leffoja, joita katsoa.
heh, odottakaa vaan ja pian sieltä tulee ennen joulua tämä teidän Lord of the Ring:kin..(vaikka sen olen kyllä videona jo hankkinut).
Parhaimpia leffoja:Hohto,American Pie,Lord of the Ring(kuinka monta kertaa se täytyy toistaa?),Gilbert Grabe(miten ikinä kirjotetaankaan)...no en nyt muista, vaikka olen telkkarista monta hyvää (kauhu)leffaa nähnytkin.

Illuusia
28.4.2003, 20:08:04
Aasialaiset elokuvat ovat mielestäni kauneimpia, ei sillä että olisin erityisesti ns. aasia-fani. Kyllähän muuallakin toki tehdään hienoja elokuvia, sillä suurin osa lempifilmeistäni ON tehty jossain muualla kuin Aasiassa, ne vain eivät säväytä yhtä lailla.
Lempielokuvani:

Hiipivä tiikeri, piilotettu lohikäärme

Mahtavat taistelukohtaukset ja henkilöt, erityisesti Jen on suosikkini.

Tomb Raider

Lara Croft - tarvitseeko muuta sanoa? Siinä naisessa on potkua.

Kaikki Jane Austenin filmatisoidut kirjat, esim. Järki ja tunteet

Rakastan rakkaustarinoita...

Oopperan kummitus-filmit

Niitä on muutama.

Lancelot, Merlin, Robin Hood ym. miekka ja ritarihömpötykset

Rakastan. Ehdottomasti.

Mahtavat perustelut.

Gerad
28.4.2003, 20:33:31
Harmikseni huomasin että tässäkin ketjussa on aasialainen filmiteollisuus jäänyt taka-alalle, joten päätin korjata asian.

Eli ne parhaat/suosikki leffani.

Once upon a time in china 1-5
Once upon a time in china and america
Best of the best
Bloodsport
Jacki Chanin varhaistuotanto ja miksei ne uudemmatkin, tosin tuxedosta (smokkimies) en pitänyt ollenkaan.
Kaikki Bruce Leen tuotanto, paitsi Leen kuoleman jälkeen tehty Game of Death josta en todellakaan pitänyt, koska aidon Leen poissaolo näkyi liian selvästi.

Olisihan niitä leffoja varmaan muitakin, mutta en jaksa laittaa niitä nyt ja hyvät Hollywood leffat jätin protestina pois. Olen varmaankin jonkin sortin friikki kun tunnun olevan ainut joka tuollaisista elokuvista pitää, mutta ei se haittaa olen tottunut siihen, koska asun täällä korvessa junttien ja peelojen keskellä.

Zhal
1.5.2003, 1:51:33
Trillerit kolahtaa kyllä parhaiten. Niissä on parhaimmillaan painostava tunnelma ja juoni on monimutkainen ettei sitä heti pakosti tajua vaan toinen ja ehkäpä kolmaski katselu kerta tarvitaan (aina parempi mitä enemmän leffaa tarvii kattoo mun kohalla :) ). Kauhuistakin pidän, mutta harvoin niissä on hyvä tunnelma saavutettu.

Parhaimpia on selvästi (ei tietyssä järjestyksessä):
Mulholland Dr.
Se7en
Memento
The Game
Rear Window
Silence Of The Lambs

Merya
3.5.2003, 18:38:41
Oon aika kaikkiruokanen yksilö elokuvien suhteen, mutta parhaimmat leffat on kyllä kauhua ja fantasiaa, sekä Angelina Jolieta.. Ainoo mitä mä en oikein sulata on nämä suomalaiset musta-valkoset ja sitten pjorno enkä Uunoja..

Lempparileffoja on:

Kauhu
- Elm Streetit
- Hammaslääkäri
- Child's play
- Bram Stokerin Dracula
- The Third Circle
- Haunting-Paholaistalo
- Uinu, uinu lemmikkini
- etc -

Fantasia
- Taru Sormusten Herrasta
- Harry Potterit
- Legenda
- Labyrintti
- Päättymätön tarina
- Hook-Kapteeni Koukku
- Rölli ja metsänhenki
- etc -

Angelina Jolie
- KAIKKI -

Gakuto-seme
9.5.2003, 9:26:21
Eiköhän mun suosikkeihin kuulu Veren Vangit ja sitten tietysti tää Taru Sormusten Herrasta trilogia...

Aiona
16.5.2003, 13:19:55
Fantasiaelokuvat ovat hyviä. Kai sen satuominaisuuden takia.
Sci-fi leffat menee myös ja samoin jotkut toimintaelokuvat. Sitten on myös piirretyt. Niissä on sellaista, mitä ihminen ei voi tehdä missään normaalitilanteessa.

Elokuvat parhaimmasta päästä:
Taru sormusten herrasta
Hiipivä tiikeri, Piilotettu lohikäärme
Star Wars
X-men
Ice Age
Shrek

Kaikkia en viitsi listata, koska niitä on suoraan sanoen liikaa.

Thuei'iral
18.5.2003, 10:14:51
Pidän komediosta, kauhuleffoista ja joistakin tämmöisitä "taiteellisista (tai jotain sinne päin) elokuvista".
Lempileffoihin kuuluu:
Ritarin Tarina
Moulin Rouge
Amelie
Sherk
Spirited Away
ja tietenkin Romeo and Juliet (siis se jossa näyttelee se kuuluisa Leopardi:))

Prima
18.5.2003, 14:11:08
Kaikista genreistä löytyy jotain hyviä elokuvia. Erityisesti tykkään varmaan sci-fi, fantasia ja mafia elokuvista. Kauhuleffat eivät oikein minuun iske. Vanhoista elokuvista en oikein myöskään tykkää paitsi jotkut vanhat Chaplin elokuvat ovat hyviä.

Parhaita näkemiäni elokuvia on mm. Braveheart, Lord of the Rings, Matrix, Talvisota, Veren Vangit ja vanhat Star Warsit.

edit: Perhana. Veren Vangit meinasi unohtua.

Clawlynna
1.6.2003, 4:11:33
Yleensä tulee katseltua lähinnä sci-fi-, kauhu- ja toimintaelokuvia. Varsinkin Akira Kurosawan teokset ja muutkin Japanilaiset elokuvat kiinnostavat. (törkeän vähän samuraista kertovia elokuvia maailmassa)Sieltä parhaimmasta päästä ovat esim:

Seitsemän samuraita :yay:
Hidden fortress
Yojimbo
Aliens 1-3
The assasination
Henkien kätkemä
Hiipivä tiikeri, piilotettu lohikäärme
Blade runner
Star wars (episodit 6-9)
Harakiri
Kagemusha
Ran
Matrix
The return of the living dead

Gil-Galad Ronso
7.6.2003, 15:35:59
Pidän monenlaisista elokuvista. Hyvä juoni on elokuvassa kaiken A & O. Lemppari elokuvani ovat Sormusten herra 1 & 2, American Beauty ja The Game. Listan viimeinen elokuva on kyllä ehkä paras kaikista. Se pitää katsoa jos haluaa nähdä hyvän elokuvan. Kyllä Matrix on myös ihan hyvä.

Dezibeli
8.6.2003, 10:19:48
Itse pidän komedioista, jännäri/kauhu- ja joistakin toimintaleffoista.

Olen kai jo joskus maininnutkin, että olen nähnyt päätä huimaavan määrän toimintaleffoja, osa todella paskoja ja pari ihan hyvääkin.
Lemppari leffani ovat nämä:
The Ring (jenkkiversio, mutta silti se oli pelottava), Titanic (melkein ainut nyyhkyleffa, josta jopa pidän! :)), The Matrix (hyvät tehosteet ja juoni, vaikkakin...), The Matrix Reloaded (katso edellistä), Talos The Mummy (tää on best komedia! ;D Onko kukaan muu nähnyt tätä?), LOTR (molemmat osat) yms. yms.

Lizia
8.6.2003, 21:47:05
Olen todellinen leffa-friikki, joten pidän monenlaisista elokuvista, olivat ne sitten kauhua, komediaa tai actionia. Star Wars:t kuuluvat kestosuosikkeihin, Muumiot ovat hyviä ja Jackie Chanin elokuvat ovat todella legendaarisia. LotR ensimmäisen osan olen nähnyt, mutta se kuuluu elokuviin, joita jaksaa katsoa vain kerran pari (kumma kyllä). Matrix:n toisen osan haluaisin nähdä. Olihan ensimmäinen osa todella mielenkintoinen. Kauhu elokuvia olen nähnyt paljon, mutta eipä niistä sen enempää. Enimmäkseen katselen kuitenkin scifi ja action elokuvia.

q-me
11.6.2003, 12:58:10
Hmm... Minun ongelmanani taitaa olla se, että pidän melkein kaikista elokuvista. Kauhusta en tosin juurikaan pidä. Lähinnä minuun uppoaa hyvät komediat, draamat, trillerit ja jännitys.

Minun on ainakin mahdotonta vastata kysymykseen: "Mikä on lempielokuvasi?". Hyviä elokuvia on niin tuhottomasti, eikä niiden vertailu oikeastaan onnistu. Jokainen filmi on kuitenkin erilainen. Mainitsen nyt muutaman lempielokuvani, kun en niitä voi oikein paremmuusjärjestykseenkään pistää:
*American Beauty, äärimmäisen hieno elokuva.
*Magnolia, hienoja roolisuorituksia.
*Matrix, minä pidin. Monimutkainen ja hyvä juoni sekä hienot efektit ja taistelukohtaukset säväyttivät.

Siinä nyt muutama, mitä äkkiseltään tulee mieleen.

Ihan meinasi unohtua:
*Road to Perdition, hyviä gansteri- ja mafiaelokuvia ei kovinkaan monia löydy.
*Spy Game, vai oliko se nyt Spy Game? :huh: Se leffa luitenkin, missä Brad Pitt ja Robert Redford esittävät pääosia mukavassa agenttijännärissä. Hienosti kerrottu elokuva, uskomaton.

make
13.6.2003, 20:20:06
Tykkään äksön kuvista kute moni muukin sit kauhu ja scifi kuvat on kans lemppareita :tultamunille: :henkeli:

Rose *Valkea Neito*
21.6.2003, 23:46:58
Noh...eiköhän se kallistu sinne fantasian, äksönrymistelyn ja kauhun puolelle.

hyviä leffoja.
-Hohto
-Terminator 1-2,(3)
-Manaaja
-Taru sormusten herrasta 1-2
-The Omen 1-3
-Punainen Lohikäärme

Sepirotti
28.6.2003, 13:46:12
Kunnon kauhuleffat esim. Blair witch project :up:

Sun Elizabeth Lee
30.6.2003, 14:49:04
Minä tykkään katsella kaikenlaisia leffoja paitsi kauhua. En voi sietää kauhua. Se saa selkäpiini värisemään. Jännitys menee, mutta se tappaminen. Ei sovi minulle. Mutta katselen mielelläni seikkailu/toiminta/huumori/jännitys/romatiikka-leffoja. Lempileffojani ovat:

1.Harry Potter 1&2 (toka oli parempi)
2.Muumio 1&2 (toka oli parempi)
3.Moulin Rouge
4.Rakastunut Shakespeare
5.Taru Sormusten herrasta 1
6.Nunnia ja konnia 1&2 :D (juu, toka oli parempi :D)
7.X-men 1& 2 (toka oli parempi)

Siinä nyt mainitsemisen arvoiset :D

Keefa
15.7.2003, 10:51:49
Jokainen genre käy.

Lempielokuvikseni mainitsen vaikkapa nämä:

Saving private Ryan
Shangai Noon
Ace ventura 1 & 2
Matrix

Anya
16.7.2003, 7:50:57
Originally posted by Gerad
Harmikseni huomasin että tässäkin ketjussa on aasialainen filmiteollisuus jäänyt taka-alalle, joten päätin korjata asian.

Eli ne parhaat/suosikki leffani.

Once upon a time in china 1-5
Once upon a time in china and america
Best of the best
Jacki Chanin varhaistuotanto
Kaikki Bruce Leen tuotanto, paitsi Leen kuoleman jälkeen tehty Game of Death josta en todellakaan pitänyt, koska aidon Leen poissaolo näkyi liian selvästi.

Voisin halata sinut kuoliaaksi. Vihdoin joku toinenkin arvostaa aasialaisia elokuvia. Sääli vain että kaikissa omaamissani Bruce Leen leffoissa on ihan kamala jenkkidubbaus.O_O
Voisin allekirjoittaa nuo kaikki leffat paitsi Once Upon Time in China 2-5 sekä China and America, joita en ole nähnyt. Ja voisin lisätä listaan aivan hulvattomat ihmissotkukaaokset Fong Sai Yuk 1&2 sen.

Sääli että kaikki joille mainitsee Jet Liin alkavat arvostelemaan hänen jenkkituotantoaan, muistamatta/tietämättä että Jet Li teki paljon ennen niitä töitä aasialaisten elokuvien parissa. Ei mitään, minä kyllä pidän niistä jenkkipläjäyksistäkin. No juuh, jatkan iltasella kun tulen töistä.

DarkAngel
18.7.2003, 9:55:25
Katselen ehkä enimmäkseen draama -tai komedialeffoja. Joskus myös toimintaa, tosin räiskimisestä tulee silmät kipeäksi.
Mutta kauhua en voi sietää. Kaksi kauhuleffaa olen katsonut, ja ne saavat riittää.

Suosikkileffojani ovat: (eivät välttämättä järjestyksessä)
The Matrix
The Matrix Reloaded
8 Mile
Pahat pojat
Kreikkalainen naimakauppa
TSH Kaksi tornia
TSH Sormuksen ritarit
Harry Potter ja salaisuuksien kammio
Paholaisen asianajaja

Clacier
18.7.2003, 11:28:25
Um... Seikkailu, scifi, toiminta, fantasia, komedia, jännitys, joskus kauhukin mikäli leffasta ei ole vaaraa saada pahempia traumoja. Yliampuvat seikkailuelokuvat ja "veri roiskuu joka toinen minuutti" -leffat eivät myöskään ole minun makuuni. Liika teurastaminen on aina pidemmän päälle kyllästyttävää ja muutenkin ällöttävää.

Kauhuleffoista menee useimmista maku heti ensimmäisen katselukerran jälkeen [osittain siksi että tulee traumoja] joten yksikään kauhuleffa lukuunottamatta Langolieereja ei ole yltänyt lempileffojeni listalle. Jännitys-, fantasia- ja komedialeffoja sen sijaan jaksaa katsoa useampaankin otteeseen.

Ja niin se lista:

Harry Potterit 1 ja 2 [Salaisuuksien kammio oli parempi.]
Muumiot 1 ja 2 [Molemmat olivat yhtä hyviä.]
Star Warsit 1, 2, 4, 5, 6 [joista 4, 5 ja 6 ovat parempia.]
Langolieerit [en ole nähnyt kuin yhdesti, tekisi mieli nähdä toistamiseen.]
Final Fantasy the Spirits within [sama juttu tällä.]
TSH Sormuksen ritarit [kuin myös tälläkin.]
Independence day [ei jaksa usein katsoa leffan pituuden takia mutta anyway...]
The Fifth Element [tosi hauska xD]
Ace Ventura: luonto kutsuu [niin tämäkin.]
The Matrix [toinenkin pitäisi joskus käydä katsomassa.]
Ice Age [ihku ^^ Pitäisi hankkia omaksi.]
Spirited Away [paras anime-elokuva mitä on tullut katsottua.]

Hyuga
18.7.2003, 19:42:59
Jaa että minkä tyyppisistä leffoista pidän. Hmm.....!....?...
Tällä hetkellä menee scifi. Ja komedia on aina suosiossa (ainakin silloin kun käyn teatterissa mikä ei sinäällään liity tähän)
fantasiakin käy oikein hyvin ja tietty äksön kuten Rock.
Hyvistä leffoista sinäänsä ei löydy mielipidettä. mutta lotr. ei oikein mulle käy. Ei mielenkiinto jostainsyystä riitä. Niinkuin ei myöskään matrixsiin.
Alienit kyllä käy ja terminator, sekä bean,

Max Weapon
3.8.2003, 17:16:42
elokuvat mistä pidän on ( Mad Max, Mad Max 2, Mad Max 3 ovat aivan mahtavia asenne tyyli aikakausi varsinkin eka Mad Max jota monet ei oo näyny, FF, water world, kaikki uuno turhapuro elokuvat, fast furious, 2 fast 2 furious tuningin esi taistelioita, matrix reloaded.) tää lista vois jatkuu vaikka kuinka pitkälle siinä ekat mitkä tuli mieleen.

Melkor
4.8.2003, 15:20:41
Pidän itse asiassa kaiken tyyppisistä elokuvista. Voisin oikeastaan sanoa, että katson pääasiassa pelkkiä hyviä leffoja (onhan tuo makuasia, mutta kriitikoiden mukaan). Tarantinot ovat kyllä aika täydellisiä.
Tässä nyt listaa parhaimmista: Pulp Fiction, the Lord of the Rings, Reservoir Dogs, the Matrix, Hiidenpata, Natural Born Killers, Kummisedät, Meet the Feebles, Bad Taste, Hohto... voisin jatkaa listaa loputtomiin (ainakin melkein), mutten jatka! :P

Burnhill
10.8.2003, 18:51:37
Pidän hyvistä elokuvista.
Elokuvista, joissa on actionia ja hyvä juoni... myös komedia menee.
Tässä pari esimerkkiä loistavista elokuvista joita olen nähnyt:
Pirates of the Caribbean: Curse of the black pearl ( Aivan mahtava elokuva, 1 parhaista mitä olen nähnyt.)
Matrixit ( Loistava tarina ja hienoja tappelu kohtauksia... )
The lord of the rings ( aivan mahtavaa fantasiaa... )
Bruce: Almighty ( Jim Carey on paras... ;D

Lloope
10.8.2003, 19:11:26
Pidän jonkin verran scifi ja fantasiaelokuvista. Jim Carreyn elokuvat ovat myös poikkeuksetta naurattaneet (eli olleet hyviä). Tietenkin myös muunlaiset elokuvat; joka genressä on jotain hyviä. Mel Gibsonin elokuvat ovat myös hyviä. Speden tuotantoa oikein keräilen, todella hervotonta materiaalia.

Tässä parhaita:
Taru Sormusten herrasta 1 & 2
Koko speden tuotanto (ainakin ne mitkä olen nähnyt)
Sähköputkimies
Men In Black (siis ykkönen)
Kanuunankuularallit
Matrix (en ole nähnyt reloadedia)
Star wars episode 1 & 2 (vanhemmatkin ovat ok, mutta eivät tälle tasolle yllä)
Johnny English

EDIT: Oli ihan pakko lisätä listaan Johnny English

Assassin
11.8.2003, 17:37:59
Niitä vois luetella loputtomiin ;D Mutta tässäpä tärkeimmät
The Thing jännä ja synkkä meestariteos Carpenterilta
Ja ainakin Terminaattorit. Jotkut historialliset leffatkin on loistavia, esim Braveheart ja Gladiator.Mahtavia on myös Das Boot, Conan Barbaari, Predator. Pidän siis monen typpisistä leffoista ja kuten sanoin listaa olis voinu jatkaa loputtomiin.

cRaZy Al BhEd
11.8.2003, 18:06:10
hyvin monista, hyvin erilaisista leffoista. tykkään actionista(charlies angels, tomb raider, daredevil...), fantasiasta(HP:t ja TSH), sekä monista muista. näin äkkiä tulee mieleen muumiot, skorpionikuningas, moulin rouge, täydellinen murha... nyt mut ajetaan koneelta, editoin myöhemmin, jos keksin lisää.

Pike
13.8.2003, 15:07:48
No oma makuni on aika sekalainen. Itse pidän paljon toiminta ja sotaelokuvista. Suosikkejani Taru Sormusten Herrasta, Star Wars episodet, Pearl Harbour ja myös toisaalta komedioista Mies joka tiesi liian vähän ym...

Arma
21.8.2003, 18:50:04
Olen suhteellisen uusi ihminen täällä, mutta pitäisi saada jotain aikaan :D

Siis millaisia elokuvia katson? Hmm, olipa vaikea kysymys. Voisin sanoa olevani kaikkiruokainen: toimintaa, komediaa, rakkautta, jossain määrin kauhua, fantasiaa ja mitä tahansa tältä väliltä sekä everything beyond it... hahahaa... Bring it on!

No joo. Jotkut ovat laittaneet lempielokuviaan, mutta minulla päättäminen on mahdotonta sillä viimeksi näkemäni elokuva on vähän aikaa se paras. Mutta yhdeksi suosikikseni voisin kai sanoa Saksikäsi Edward.

Son Of Jogurt
23.8.2003, 15:22:18
Hmm....pistitpä vaikean kysymyksen...hmm...

Pidän itse hyvin monenlaisista elokuvista. Eniten tykkään toiminta sekä komedia elokuvista, mutta pidän myös paljon muusta.

Lempi leffaani en pysty oikein sanomaan koska olen nähnyt niin monta elokuvaa, mutta jos nyt pitää äkkiä keskiä jotain niin sanotaan nyt Taru Sormusten Herrasta: Sormuksen Ritarit sekä Kaksi Tornia, James Bondit, Kurkunleikkaajien saari, Mission Impossible sekä monen monta muuta elokuvaa mitä ei juuri nyt tule mieleen.

Itse en tykkää niin paljoa kauhusta mutta jos joku hyvä kauhuelokuva tulee eteen niin katson mielelläni.

Niin joo tietysti vielä Taistelu Pohjolasta 1, 2 ja kaikki muut Sivula&Friends productionin leffat.

Jos et ole vielä katsonut mitään Sivula&Friends productionin elokuvaa niin mene lataamaan ne osoitteesta: www.the-eetu.cjb.net.

Sideburn
28.8.2003, 10:57:16
Minähän olen elokuvien suhteen varsin kaikkiruokainen.
Koskettavat leffat toimivat, joskus pitää hakea vähän karskimpaa actionia ja kauhu maistuu aina.
Komediat/parodiat myös jees, elleivät ne ole jatko-osashittiä, kuten esim. Hei, me lennetään. Edellämainitun kaltaiset Leslie Nielsen - kökkökomediat ja teinikomedia ei minulle toimi.
Paras leffa.... tai siis parhaat... tähän on pienen mietinnän jälkeen helppo vastata, eli This Is Spinal Tap ja Bad Taste. Ja noiden lisäksi vielä Matrixit.

Yashiza
28.8.2003, 22:31:20
Komediat ja kauhut rulaavat. :D Suosikkielokuva on Pakko olla IN(johtunee Michael Vartanista, Drewista, ja tunteista jota elokuvassa on), ja The Ring tulee perässä.

ManijaiNinja
1.9.2003, 21:20:13
Minä pidän fantasia ja kauhuleffoista. Suosikkeja ovat Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring & Two Towers,
Pirates of Caribbean. Kauhuleffasuosikkia en tiedä oikein, mikään ei ole ollut niin hyvä.

Tommi
1.9.2003, 22:16:43
Itse olen kaikki ruokainen elokuvien suhteen. Tärkeintä itselleni on kuitenkin elokuvissa kuvaustyyli ja juoni.

En kyllä osaa listata kunnolla _suosikkeja_, mutta tässä kuitenkin joitakin mainitsemisen arvoisia.

Requiem for Dream, Pi, City of God (Cidade de Deus), Seven Samurai (Shichinin no samurai), Mulholland Drive, Scarface, Trainspotting, Sweet Sixteen, Memento, Donnie Darko, Godfather (Ykkönen vain), Fargo, Goodfellas, Fight Club...listaa kyllä voisi jatkaa vielä pitkälle.

Valitettavasti listalta jää nyt pois monta erittäin hyvää japanilaista ja aasialaista elokuvaa, mutta pitää etsiä ensin käsiin kyseiset dvd:t, että muistan nimet.

Otus
17.9.2003, 12:00:09
Jaahas. Täytyypä myöntää tykkääväni kauhusta ja romantiikasta sekä huumorista. Paras soppa tulee jos ne kaikki yhdistetään, esimerkkinä vaikka Tim Burtonin Päätön ratsumies ja Saksikäsi Edward. Ah, mitä mestariteoksia. Muutenkin Burtonin elokuvat kolahtaa, vaikka en ole niitä kaikkia katsonut. Ainoa tähän asti näkemistäni, mistä en suuremmin pidä on Mars hyökkää, vaikka sekin on omalla tavallaan niin vänkä ja omintakeinen.
Myös anime-elokuva Metropolis oli sangen ihastuttava tuttavuus. Mukavasti seikkailua ja äksöniä.

Jubei
24.9.2003, 20:37:01
Ja taas yksi vaikea kysymys...Lempi leffaa on todella vaikea sanoa. Pidän kaiken tyyppisistä leffoista. No kerrotaan edes mielestäni hyviä leffoja.¨
Action:
Blade 1 ja 2
Terminator 1,2,3
X-men 1, ja 2

Hulk
Matrix 1 ja 2

Kauhu:
Hohto
Alien 1,2,3
Kuolleiden yö

Rakkaus sössötys:
Titanic

Huumori
valehtelija valehtelija
Alastomat aseet
Fantasia:
Taru sormusten herrasta 1 ja 2

Ja paljon kaikkea muuta... :D

Ayumi
4.10.2003, 18:14:03
Ensinnäkin fantasiaelokuvat on kivoja. Mm. Taru sormusten herrasta (PARAS!! :D ) ja Willow... En kyllä hirveesti tiedä enempää. Lisäksi tykkään kattoo sellasia elokuvia, jotka ovat jollakin tavalla syvällisiä ja kauniita (kuten esim. hiipivä tiikeri, piilotettu lohikäärme)...Siis yleensä amerikkalaisten elokuvien vastakohtana, jotka ovat pelkästään tyhjänpäivästä kaahailua, ammuskelua ja räjähdyksiä. Älkää kuitenkaan käsittäkö väärin, koska onhan jenkeillä toki mooonta laatuleffaa. Nykyään vain tuntuu siltä, että he keskittyvät vain toimintaleffoihin. Mutta ei kai niissäkään mitään vikaa ole. Vaihtelu virkistää :P

Hellenic
9.10.2003, 18:05:05
Pidän erityisesti Sci-Fi elokuvista.
Mutta varmaan silti paras elokuva mitä olen tähän mennessä katsonut on Lord of the Ringsit
The Matrixit on myös hyviä...

Komediat on tietysti myös hyviä, ja omaa luokkaansa...

Bodom
27.10.2003, 21:39:01
No elokuvan genrellä sinänsä ei ole niin väliä... Pääasia on, että elokuva on tehty taidolla ja oikealla asenteella. Etenkin juoni on oltava kunnossa ja sen pitää kantaa alusta hamaan loppuun asti. Jos juoni vielä on yllätyksellinen (eli katsoja ei arvaa lopputulosta etukäteen), niin se se vasta onkin plussaa! Hyvät näyttelijät auttavat aina saamaan aikaan paremman lopputuloksen. Kuin pisteenä i:n päälle olisi vielä, jos elokuvan päähahmo(t) jollain tavalla kasvaisi elokuvan edetessä ja "ottaisi hänelle kuuluvan paikan haltuunsa". Myös se, että pienetkin voivat saada yhdessä suuria aikaan on aina ollut lähellä sydäntäni. Varsinaista suosikkielokuvaa ei ole.. mutta sanotaan nyt muutama kuitenkin: LOTR:it, Forrest Gump, Braveheart, T2 ja Gladiaattori.

Oikeastaan kaikki muut genret menevät, mutta musikaaleista ja "taide-elokuvista" en erityisemmin pidä...Myöskään "romanttiset komediat" eivät kuulu suosikkeihini.

EDIT: typo korjattu

Fera
6.6.2005, 16:26:37
Oikeastaan mitä lajia elokuva on, niin sillä ei ole väliä. Pidän kuitenkin hyvistä seikkailuista kuten Indiana Jones sun muut sellaiset argeologiset moviet. Muumiot ovat myös hienoja seikkailu/kauhu vaikka toinen osa ei nyt niin jännitävä olekkaan. Niissä on aina sellaista viehkeyttä, ja hienot maisemat ovat seikkauluissa myös tyypillistä. Pirates of the Caribbean on paras seikkailu/toiminta mitä olen nähnyt.

Kauhu on myös yksi lemppareistani. Ringien (ja varsinkin 2:sen) pelottava tunnelma sai hiukset pystyyn ja muutenkin kauhu on ihanaa vietettä minulle. Kauna nyt oli vain säikyttelyä, eli sellaiset eivät ole minusta hyviä. Kunnon juoni on kauhuissakin tärkeä. The Others on myös yksi parhaista kauhuelokuvista.

Fantasia elokuvat ovat ehdottomia suosikkejani, sillä varsinkin LOTR:ien kaltaiset mahtavat elokuvat saavat minut kihisemään riemua ja katson aina silmät tapilla noita elokuvia.

Myös historialliset elokuvat ovat suosikkejani. Varsinkin Kingdom of Heaven ansaitsee kunniamaininnan, vaikka hieman venytetyltä tuntuikin. Niissä on aina ihania taisteluita ja muinaiset maisemat yleensä salpaavat hengen. Myös Troija on ihan hyvä tähän sarjaan kuuluva teos.

Mutta kaikkein paras elokuva, mitä olen nähnyt on Gladiaattori (Gladiator). Siinä vasta teos, joka vie mukaansa ja koskettaa erittäin paljon. Musiikki on mahtavinta mitä olen elokuvissa kuullut ja kaikki ne lavasteet aina mahtavasta Colosseumista aina palaneelle maatilalle ovat silmiä hivelevää. Hahmot ovat unohtumattomia ja Russell Crowe (Maximus) hoitaa roolinsa moitteettomasti. Kunniaa saa myös Joaquin Phoenix (Commodus) ja Connie Nielsen (Lucilla) ja kuvauksissa baariin kuollut Oliver Reed (Proximo). Kaikki taistelut, mitä tämä sisältää, ovat henkeä salpaavan upeita ja parhaimpia mitä olen nähnyt. Veri kyllä lentää. Lisäksi tämän elokuvan loppu saa minut aina itkemään, joten tunteiden herätyksestä tulee myös hirveästi plussaa. Ridley Scott on yksi aikamme legendoista.

Arvosana: ***** (Täydet pisteet, koska tälläisiä historiallisia suurelokuvia tehdään enää niin harvoin!)

Sir Edmund
7.6.2005, 17:28:24
Minulle tärkeintä elokuvassa on aina juoni. Ei se toiminta tee siitä elokuvasta kovinkaan kummoista, sillä sitä ei jaksa enää pidemmän päälle katsella kovinkaaan pitkään. Yleisellä elokuvan tyylilajilla ei ole niin väliä, sillä melkein kaikenlaiset elokuvat menevät minulle. Jonkin asteiset taide-elokuvat menevät käyvät myös minulle, mutta sentään kaikkein oudoimpia en jaksa katsoa. Laadukas näyttely on myös aina se oleellinen osa elokuvaa. Eihän sitä voi mitenkään katsoa jotain aivan hirveästi näyeltyä laatuleffaa.

En pidä romanttisista komediosta enkä amerikkalaisista komediosta yleensäkään. Ne vain ovat niin hirveitä, eivätkä sovi minulle millään lailla. Tuntuvat olevan niin tyhjiä sisällöltään ja kierrättävät aina samoja vanhoja ideoita. Muutenkaan kevyet ihmissuhdedraamat eivät ole niitä suuria suosikkejani.

Näkemistäni elokuvista suosikkejani ovat sellaiset laatuelokuvat kuin Forrest Gump ja American Beauty. Nämä tulevat aina ensimmäisenä mieleen, kun kysytään suosikkejani. Pidän toki monista kulttielokuvista kuten alkuperäisistä Star Warseista ja Indiana Joneseista. Ne edustavat vanhoja elokuvia, joissa kaikki oli vielä uutta. Enpä ole viime aikoina paljon Indiana Jonesin kaltaisia laatuelokuvia uusian nähnyt. Tietyt mahtipontiset elokuvat vetoavat myös minuun suuresti. Suuret taistelut miekoin keihäin ovat mahtavaa katsottavaa. LOTRit ovat ihan hyviä, mutta eivät mielestäni niin hyviä kuin itse kirja. Juonen yllätyksellisyyskin vetoaa minuun ja tästä on mahtavana esimerkkinä erikoinen elokuva The Game, jota katsellessa olin viiden minuutin välein aina eri mieltä loppuratkaisussa.

Elokuva on usein myös hyvä, jos se on jotenkin erilainen tai muuten vaan omaa hyviä uusia ideoita. Sitä jaksaa aina katsoa paljon paremmin elokuvaa, joka kertoo jostain muusta kuin mihin on tottunut. Erikoisesta tyylistä voisin mainita Vidoqun, jossa värimaailma ja visuaalinen toteutus ovat erikoisia ja lumosivat minut heti. Omaperäinen idea taas on korealaisessa Oldboyssa, jossa mies lukitaan pitkäksi aikaa huoneeseen ja sieltä vapautuessaan on aivan ulkona maailman tapahtumista. Harmittavasti en kerennyt kaverilla elokuvaa kokonaan katsoa, mutta se tuntui silti aivan mainiolta leffalta.

Lord JF
7.6.2005, 18:31:10
Pidän oikeastaan aika monenlaisista elokuvista, mutta tärkein asia ovat kiinnostavat juoni ja hahmot.

Suosikkielokuviani ovat ehdottomasti kaikki STAR WARS :rispekti: leffat.

Pidän myös todella paljon mafia elokuvista ja kummisedät ja Once Upon a Time in America ovat suosikkielokuvieni listalla.

Myös sotaelokuvat ovat kaikessa mahtipontisuudessaan mukavaa katseltavaa vaikken pahemmin pidäkkään mistään scifi-leffojen avaruussodista (poikkeuksena Star Wars).

Myös vanhat komediat kuuluvat suosikkeihini. Silloin osattiin vielä tehdä huumoria kun taas nykyään kaikissa komedioissa on vain kakka ja väkivalta huumoria.

Niin ja trillerit ovat kanssa mukavaa katsottavaa silloin kun niihin on saatu aikaan oikea tunnelma. Ikävän usein ne kuitenkin muuttuvat tavallisiksi action leffoiksi.

Sininenkissa
7.6.2005, 19:00:22
Minä pidän taistelu/action/komedia/kauhu/skifi-elokuvista ainakin. Taistelu ja action on oikeastaan varmaan melkein sama asia.
Minuun iskee hyvin Jackie Chanin tuotanto. Niissä on komediaa, taisteluita ja toimintaa. Kaikki melkin yhdessä.

Kauhu on hyvää myös, vaikkakin en aina voi sitä katsoa. Voin vain katsoa sellaista lievää kauhua, en sellaista ihan missä aivan koko ajan lentää veri ja päätputoilee. Tai jotain vastaavaa. Sellainen Hohdon tyyppinen vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta.

Skifistä sen verran voin sanoa, että avaruus on kiehtovaa joten miksi en pitäisi näistä elokuvista? On mielenkiintoista nähdä mitä ihmeellisempiä avaruusolentoja ihmisen mieli on toteuttanut ja miten ne on toteutettu sitten. Ja maailmanloput on aika hienoja, vaikka en halua sellaista sattuvan oikeasti.

Joo, menen tästä.

ninniz^
7.6.2005, 20:52:43
Oon kans melko kaikkiruokainen elokuvien suhteen. Mut ehkä parhaimpia on komediat, fantasiat ja piirretyt :D Mutta ei sillä lajilla oo niinkään väliä. Tärkeintä useimmissa leffoissa on juoni ja mielenkiintoset hahmot.

Lempileffoja on Pirates of the Caribbean, Muumio, Lotr, Shrek 1 & 2, Star warsit, Indiana Jonesit, Nuija ja tosinuija, Ace Venturat, Saksikäsi Edward ja monta monta muuta. Suurin osa Disneyn piirretyistä on kans tosi hyviä, oikeesti =)
Ai nii ja kauhu leffat on kans hyviä. Mainittakoon vaikka Ring ja sit monet vampyyri leffat. No mun mielestä hyvii leffoja on liikaa ni en nyt kaikkii ala täs luettelee :P

Adray
7.6.2005, 21:32:14
Itse pidän kasarileffoista, toimintaelokuvista ja trillereistä (niin tavallinen kuin psykologinen)sekä fantasia- ja seikkailuelokuvista. Suosikkielokuviani ovat Commando (karskin kasaritoiminnan aatelia :D), Terminaattori-elokuvat, Star Warsit (paras), Taru Sormusten Herrasta-trilogia, Perhosvaikutus (ehdottomasti yksi parhaista elokuvista mitä olen nähnyt), Taistelu Pohjolasta-elokuvat (katsoin Bofferin kaikki ladattavissa olevat elokuvat viime päivinä ja kaikki ovat olleet aivan mahtavia :D sai ainakin nauraa), Troija ja King Arthur. En katso kauhuelokuvia, ne pelottavat minua.

Grove
8.6.2005, 10:28:39
Kaikista elokuvista, jotka sijoittuvat jollakin tavalla satojen jos ei jopa tuhansien vuosien takaisiin sotiin. Etenkin *kuolaa* tälläisiin "ei tuliaseita" sotiin, esim Kingdom of Heaven, King Arthur, Troija jne. Eli siis sellaisiin keskiaikaisiin sotiin. Minä en tajua mikä näissä niin kiehtoo, mutta kertoohan sekin vähän kiehtomisesta kun Age Of Empires II sattuu kuitenkin olemaan vieläkin yksi lempipelejäni :D.

Sitten toinen taas onkin tälläiset vähän nykyaikaisemmat sodat, joissa taas ammutaankin tuliaseilla. Etenkin jotenkin Vietnamin sotiin liittyvät sodat kiinnostavat minua. Esimerkkinä muutamia kukkausia sitten TV:ssä näytetty Hamburger Hill- leffa joka kertoi Vietnamin sodasta oli jotain aivan mahtavaa minun silmissäni. Eikä vain siksi, että siinä lensi verta ja sisäelimiä.

+ vielä on tavallaan kauhuelokuvat. Tavallaan siksi, että kovin monesta kauhuelokuvasta en oikein välitä, mutta pari esimerkkiä ovat esim. Manaaja ja Kauna. Kaunasta tykkäsin vielä enemmän, olen katsonut se sen jo niin monta kertaa, että mikään ei enää tosin hätkähdytä.

Mutta pääasiassa olen sotaelokuva ihminen.

pensu
8.6.2005, 22:57:29
Se riippuu tietenkin vähän millä tuulella olen. Kauhu- ja jännityselokuvia on aina mukava katsella yksin pimeässä keskellä yötä. Hyvistä komedioistakin pidän, kunhan eivät ole liian.. ööh.. semmoisia. Romanttiset elokuvat eivät yleensä iske, vaikka olenkin aikamoinen romantikko jos sille päälle satun sattumaan :D.

Lemppareitani ovat Austin Powersit ja Wolf (ainakin silloin kuin viimeksi katsoin sen, tein tämän päätöksen. Enää en edes muista tarkalleen millainen tämä leffa on). Matrixit ja Titanickin ovat ihan kivoja. ^______^

Meya
9.6.2005, 15:17:49
Kauhuelokuvat toimii aina. ^__^ Zombie-mätöt kunniaan. Paras elokuva taitaa olla klassikko nimeltä Redneck Zombies. Mitä muuta voi toivoa enää elokuvalta, kuin tyhmiä punaniskoja, pontikankeittoa ja punaniska-zombeja. *se yksinkertaisesti toimii*

Luni
9.6.2005, 19:26:04
Tykkään erityisesti sci-fistä (vähän fantasiastakin) ja eurooppalaisista draama/taide-elokuvista.
Kauhuun minulla on viharakkaussuhde. Suurin osa kauhuelokuvista ovat surkeita. "Älä missään nimessä ota tätä vakavasti" -leffoja sanotaan yleensä komediaksi eikä kauhuksi, mutta nykyään niiden raja on vähän lähtenyt häilymään (esim. amerikkalainen versio The Ringistä, Kauna, Hide and Seek ja Manaaja). Toisaalta ei minuun iske sekään kauhun genre, jossa laitetaan joukko teinejä yhteen kasaan ja teurastetaan (Tiedän mitä teit viime kesänä, Perjantai 13.). Ja ne keuhuelokuvat, jotka ovat mielestäni hyviä/ihan oikeasti mielenkiintoisia, eivät ole varsinaisesti kauhua (Veren vangit, Uhrilampaat ja Omen I-II). Vanhat kulttikauhuleffat ovat kyllä melkoisen loistavia.

Näistä mainitsemistani sci-fi -elokuvista suosikkeja ovat Star Warsit (episoidit IV-VI ja III), Matrix (vain ensimmäinen - kakkonen ja kolmonen on perseestä) ja Perhosvaikutus (joka perustuu saman nimiseen kirjaan).
Jos haluan katsoa jotain henkevää, katson jotain eurooppalaista. Suosikkiohjaajat ovat tanskalainen Lars Von Trier ja espanjalainen Pedro Almodóvar. Ensimmäinen tekee dogma/taide-elokuvien tyylisiä juttuja, jälkimmäinen enemmänkin draamaa (espanjalaisesta draamasta vaan tuppaa usein tulemaan jotain melko taiteellista). Suosittelen molempia ohjaajia lämpimästi, jos psykologia ja ajattelu on sydäntä lähellä.

Harmonica
9.6.2005, 20:38:53
Katselen yleensä melko monenlaisia leffoja, ainoat jotka jätän yleensä väliin ovat kauhuelokuvat ja romanttiset elokuvat.
Tämänhetkinen suosikkigenreni on lännenelokuvat, erityisesti spagettiwesternit. Varsinkin Sergio Leonen elokuvat ovat aivan loistavia, tämänhetkisenä suosikkina Huuliharppukostaja.

Vitamiinivalmiste
9.6.2005, 21:31:37
Hmm.

Tykkään katsoa kauhua..ja jonkun verran jotain älyttömiä lastenelokuvia/komedialeffoja. Varmaan ehkä tähän asti parhaat katsomani elokuvat ovat olleet Manaaja (vasta äskettäin katsoin sen, se oli kyllä aika huvittava välissä :D) sekä varmaan Teksasin moottorisahamurhat. =/ En ole oikein ottanut selvää vanhanajan kauhuleffoista, mutta saa sitten myöhemmin nähdä.

'Jecht'
9.6.2005, 22:08:22
Sellanen Sci-Fi toimninta jossa myös fantasiaa mukana on hyvä. Ja sota leffat on myös hyviä!

Parhaat leffat on Matrix -trilogia, Star Wars -saga ja Tuntematon Sotilas.

Ja kaikkihan tietää että Tuntematon Sotilas on Simply Thö Best
-------------------
Owned by FF8 Guru.

Siivetön
9.6.2005, 23:22:23
Minä katselen ihan mitä vain... Tai noh.. Mitkään ihan pienimmimmille tarkoitetut elokuvat eivät jaksa enää kiinnostaa, mutta Disneynkin elokuvia tulee joskus katseltua, ovathan ne nyt ihan hauskoja (viimeksi tuli katseltua Lehmäjengi ja siinä ainakin nauroin.)

Minulle riittää että kuulen jotain tai näen trailerin yms ja olen kiinnostunut leffasta.. Pahaksi onneksi en kylläkään ole mikään porvari joten useimmiten joudun odottamaan että elokuva tulee videolle tai dvd:lle enkä pääse sitä elokuviin katsomaan.

Viimeksi olen elokuvissa käynyt katsomassa Kaunan, ja pelkäsin (myönnettäköön..) vaikken muissa kauhuelokuvissa olekaan koskaan peljännyt (paitsi ehkä jossain Scream kolmosessa ala-asteella)

Viimeksi DVD:ltä katsoin elokuvan Minority report (kun nyt anttilasta sain neljällä eurolla) hintaansa nähden elokuva oli loisto ostos! Olin oikein tyytyväinen itseeni kun sen olin löytänyt! Kerrankin minä tein löydön ostoksilla ollessani.

Suomalaisien lefojen suhteen olen hieman nirso... Mielestäni suomalaisten elokuvien laatu on hieman, njäh - huono! Nousukausi tosin oli yllättävän hyvä! Tiina Lymi pelasti!

Parhaita effoja joita tähänasti olen nähnyt ovat: The Others, Dogville (olin tylsistyä aluksi, sitten lopuksi tajusin kuinka hyvä se oli!), Das Boot (saksalaista sukellusvene-actionia kahdeksankymmenluvulta!), Minority Report Amelie, jne... Myös Pieni Suklaapuoti kuuluu suosikkeihini (vaikkakin se on hieman 'girlymovie' - eipä voi mittään, sanoma on minusta hyvä!)

TSH elokuvat ovat mielestäni täyttä ROSKAA! Omistan kaikki DVD:t ja olen katsonut jokaisen kaksi kertaa, toisella kerralla JOKAINEN oli todella tylsä.. Liian pitkiä, liian tylsiä - Tappakaa jos mielitte! (Vetoan sananvapauteen, jälleen)

Amira
10.6.2005, 2:35:26
Kaikki oikeastaan menee minulla, kunhan on jonkin verran kiinnostava. Vaikea kysymys, koska leffoja on niin paljon. Kai sitä eniten tulee katottua kauhu leffoja ja fantasiaa. Kauhut on ihania jos ne oikeasti saavat pelkäämään, täällä on oikein tullu tavaks että kaikki kerääntyy meille kattomaan yöllä kauhu leffoja, jonka aikana ilkeät veljeni ystävät pelottelevat minut sydänkohtauksen partaalle hyppäämällä ovesta tai hiipimällä sohvan takaa ja nappaamalla selästä. Minusta on kuitenkin inhottavaa jos kauhu menee sellaiseksi, että siinä tapetaan koko ajan ja koko idea kärsii, jos siinä edes sellaista on. Jännitystä pitää kauhu leffoissa olla, ei vain puukottamista ja veren roisketta. Fantasioissa sitten kiinnostaa.. fantasia. Minusta on ihana katsoa elokuvia, kuten Lord of The Rings, Harry Potter (ei saa nauraa), Buffy ja muut vampyyri leffat ym. Fantasia jotenkin vain iskee varsinkin jos se poikkeaa paljon "normaalista" maailmasta, eli tarinalla on oma maailma ja omat ihmeet, kuten esim. Taru Sormusten Herrassa.
Tietenkin myös sellaiset kuin Jackie Chan leffat, Oceans Eleven ym. iskevät. Niitä katson mielelläni myös.

Juuh, eiköhän ne ollut siinä. Parhaita leffoja en osaa luetella, koska niitä on niin paljon ja se vaihtelee monesti. Tuo Alien jota monet ylistävät ei jotenkaan iskenyt, vaikka katsottava se oli niin jotenkaan en saa siitä sellaista "upea kauhu elämys" -kuvaa.

Faratest
10.6.2005, 7:54:25
Pidän seikkailuelokuvista, joissa on vähän kaikkea. Minun lempielokuvani ovat Pirates of the caribean ja Hornblover ja muutamat muutkin. :)
Minusta ne ovat hyviä elokuvia, koska niissä on tarpeaksi taistelua. :)
Hornblover tylsisty loppuun päin, mutta silti kirjoitin sen elokuvan tuohon, koska siinä oli paljon taisteluja alussa. :)

Thalassa
10.6.2005, 10:50:38
Olen elokuvien todellinen elokuvien suurkuluttaja ja ihan friikki niihin. Elokuvissakin tulee käytyä enemmän kuin todellisudessa olisi tarve. Voisin luokitella ne jopa yhdeksi rakkaista harrastuksistani.. Mutta joka tapauksessa minulle ei ole mitään varisnaista elokuvamakua, vaan kaikki menee. Erityisesti lähellä sydäntäni ovat kuitenkin kauhu, ja jännitys sekä ranskalaiset elokuvat. Ah, minä yksikertaisesti rakastan niitä.
Kauhun pitää tietenkin olla laadukasta, ei mitään veristä puukkojahtia sun muuta moottorisahamurhaa. Arvostan elokuvissa eniten juuri juonta, joten tämän kriteerin täytyy myös kauhuleffan täyttää. Minä en ainakaan katso elokuvia, jotka ovat pelkää tappamista.
Sama pätee myös jännityselokuviin. Siinä pitää olla oikeaa jännitystä ja elokuvan täytyy nipistellä mahan pohjasta, että sitä voisi sanoa oikeaksi ja laadukkaaksi jännitykseksi. Pelkkä aseilla heiluminen ja ammuskelu menee vähän yli.
Ja sitten ovat vielä nämä ah-niin-ihanat ranskalaiset elokuvat. Tällä kertaa en vain tarkoita Ranskassa tehtyjä elokuvia, vaan ihan kaikkia elokuvallisia tuotoksia, jotka jollain tapaa liittyvät tuohon ihanaan maahan ja kieleen. Tottakai ne oikeat ranskalaiset elokuvat vetävät usein vertojaan amerikkalaisille yrityksille samaan, mutta on tässäkin poikkeuksia. Hyvänä esimerkkinä musikaali Moulin Rouge, joka oikeasti rakastan. Loistava elokuva hyvillä näyttelijäsuorituksilla ja kliseisellä, mutta silti mukaansatempaavalla juonella.
Sanoisin, että Moulin Rouge on yksi tämän hetkisistä suosikeistani. Lempi tai parasta elokuvaa en yleensä määrittele, elokuvia ja niiden genrejä kun on niin monia ja elokuva voi olla hyvä monella eri osaalueella. Ja vielä koska olen katsellut niin monia elokuvia, joista en enää muista edes puoliakaan, parhaan elokuvan nimeäminen niiden kaikkien joukosta olisi todella vaikeaa.
Tällä hetkellä mieleen on kuitenkin jäänyt Collateral, Ocean's elven sekä pari muuta ranskalaista elokuvaa.

Niin ja sitten tietysti on vielä sci fi-elokuvat ja Star Wars, sekä ne ikärajaltaan tämän ikäisiltä kielletyt ja joustamattomat elokuvat.. En minä niistä kuitenkaan järkyty tai kuole kauhusta.. ;D

Velvety
13.6.2005, 12:45:37
Minä pidän monista erilaisista elokuvista. Voisi sanoa, että minulla on monipuolinen elokuvamaku. Pidän fantasia, romanttisista, action, kauhu ja scifi elokuvista kuitenkin eniten.

Jos fantasiaelokuvista pitäisi suosikki valita, niin se olisi luultavasti Taru Sormusten Herrasta: Sormuksen Ritarit ja Harry Potter ja Azkabanin Vanki. Jos noista pitäisi kuitenkin päättää, kumpi on parempi, se olisi Sormuksen Ritarit, koska se on luotu kunnon fanatasiamaailmaan jo ihan kirjana. Sormuksen Ritareissa vain on sellainen fantasiamainen tunnelma, joka pitäisi olla jokaisessa fantasiaelokuvassa, jotka olen katsonut. Harry Pottereista puuttuu jonkinlainen fantasiamainen tunnelma. Kirjanahan ne ovat oikein hyviä, mutta elokuvat eivät kuitenkaan ole ihan sellaisia kuin olin kuvitellut ja toivonut niiden olevan.

Romanttisissa elokuvissa suosikkini on ehdottomasti musikaali Moulin Rouge. Se on loistava elokuva minusta vai pitäisikö sitä sanoa musikaaliksi, kun siinä lauletaan? Pitäisi varmaan. Myös Titanic on yksi suosikeistani. Olen katsonut jälkimmäisen monta kertaa ja vieläkin joskus tulee elokuva katsottua alusta loppuun, en vain tajua miten jotkut voivat itkeä sitä tuijottaessaan. Minä en koskaan itkenyt kun katsoin Titanicin. :] Harvoin minä itken, kun katson surullisia elokuvia.

Action elokuvista ei nyt yhtä suosikkia ole, mutta Jackie Chanin elokuvat ovat sellaisia, joista pidän kovasti. Huumoria ja actionia on ja se on hyvä. Shanghai Noon on yksi suosikeistani. Unohtamatta tietenkään Charlien Enkeleitä, joka on todella hauska elokuva ja siinä tapahtuu kaikkea.

Kauhu. The Ring on suosikkini. En ole jatko-osaa nähnyt, mutta pidin silti kovasti tuosta mainitusta kauhuelokuvasta hyvin paljon. Minua ei pelottanut lainkaan, kun katsoin tuota. Minua vain väsytti kovasti kun katsoin sitä. Ei, elokuva ei ollut tylsä vaan minä olin juuri tullut eräältä leiriltä illalla. Lipitin Pepsiä ja korkeintaan nauroin kohtauksille. En tiedä, mikä minua vaivasi. Ja kun koulussa katsoimme yhtä kohtaa ja mie vaan olin hyvin tylsistyneen näköisenä. :3

Scifi. Lempielokuvaa ei ole, mutta sama se. Pidän näistä tieteiselokuvista, ne ovat oikein mielenkiintoisia. No X-Men mainitsee erikoismaininnan, koska se on sen verran hyvä elokuva. Olen nähnyt vasta ensimmäisen osan, mutta pidin heti kyseiestä elokuvasta ja jatko-osan aion katsoa kun jaksan. :3

Siinäpäs se.

Archetype
15.6.2005, 10:56:29
Kaikki elokuvat, joilla on jokin tapahtuma tai historiallinen fakta takanaan, ovat yleensä kiinnostavimpia. Lajina mm. sotaelokuvat ovat hyviä esimerkkejä. Vaikka ne menisivätkin raiteiltaan oikeiden tapahtumien suhteen, niin se lisää yleensä vain omalaatuisuutta ja arvaamattomia ratkaisuja. Sotaleffa suosikit: Full Metal Jacket, Platoon, Pelastakaa Sotamies Ryan, Isku Mogadishuun, Tuntematon Sotilas ja Talvisota.

Ja kuten jo tällä laudalla pyörimisestä voi päätellä, on fantasiaelokuvat myös suuri viettini. Niissä tulee puhtaasti esille tekijöiden mielikuvituksen taso ja kekseliäisyys. Tosin leffan budjetilla on myös suuri osa tässä genressä, niin negatiivisesti kuin positiivisesti. Fantasian ohella voisin mainita myös scifi-elokuvat, jotka mielikuvitusmaailmallaan liittyvät kyseiseen genreen.
Hyviä esimerkkejä fantasia- ja scifi-elokuvista: Lord of the Rings -trilogia, Matrix -trilogia ja Alien -trilogia.

Klassikomaisiin suosikkeihini voisin luokitella myös hyvin laidasta laitaan rikollisuuden syövereihin painottuvat leffat. Parhaimpia esimerkkejä ja itselleni tärkeimpiä ovat: Kummisetä -trilogia, Suuri Gangsterisota (Once Upon a Time in America) ja Mafiaveljet (The Godfellas).

Siinähän niitä tärkeimpiä mainitakseni. Lista jatkuisi melko pitkälle, mutta totuttaudutaan nyt tähän.

Highwind
16.6.2005, 11:03:16
Ite kattelen väh kaikkee mut kyl se kauhu sarja nousee parhaax et sellasii leffoi kattelee mielellään mut muutki menee kuha o hyviä.
Parhaimpia leffoja: Pimeyden Ruhtinas, Herrasmies Liiga, Shanghai Knights, Gladiaattori, Star Wars V Imperiumin Vastaisku, Starsky&Hutch, Rush Hour 2, Master and Commander maailman laidalla, Veijareita vai Vartijoita, Hamekyttä, Häjyt(ehdottomasti paras suomalainen elokuva.), Godzilla.
Enemmän kuitenkin leffalistan parhaimmuus kärkeen nousee seikkailu ja toiminta komediat. Kauhuleffoja ei oikeen saa parhaimpien joukkoon vaikka ne ovatkin kaunista katsottavaa.

Sisko ja sen Sisar
16.6.2005, 11:44:22
Sisar: Noo kyllä kauhuelokuvat on elämän ilo ja suola. Ja fantasiaelokuvatkin on hyviä. Esimerkkejä... no ainaskin Manaaja, vaikka jotkut kohtaukset saivatkin sydämen pomppaamaan kurkkuun, ja Taru sormusten herrasta oli hyvä, vaikka viimeinen osa olikin sairaan pitkä ja takamus puutui sitä katsoessa. Painajainen Elmstreetillä oli hirveän pelottava, vaikka onkin aika vanha. Myös komediaelokuvat ovat hyviä, niinkuin esimerkiksi suomalaiset Spede-elokuvat.

Yaden
16.6.2005, 14:24:59
Fantasiaseikkailut, on mielestäni elokuva tyyppeistä kaikkein paras.
Lord of the ring Sykähdytti heti, fantasiaa suoraan pursui:)Ja nämä historiallisuudetkin sopi hyvin elokuvaan, vaikken kovin historiasta perusta.
Harry Potter Ei ehkä yllä ihan lorttarin tasolle, mutta tästäkin tykkään:)
Pidän todella paljon kaikesta taikuudesta ja velhoista(noidista myös) ja sitä rataa, Potterissa on kaikkea sitä.

HeavyLord
11.7.2005, 22:42:53
Eniten tulee katsottua komediaa ja kauhua (ja tietysti animea! My Neigbbour Totoro ja Princess Mononoke on mahtavia!) Myös Jackie Chanin leffat on huippuja! :up:
Ja suosikkeja on paaaaljon, joten tässä muutama huippu komedia ja kauhuleffa:

Komedia

Monty Pythonin Hullu Maailma
Mahtava leffa, olen nähnyt miljoonia kertoja ja joka kerralla jaksan hymyillä samoille kohdille :D

Brianin Elämä
Sama selitys kuin äskeiseen :D

Kala Nimeltä Wanda
Jos yksi ehdoton suosikki pitäisi sanoa, niin voittaja olisi tämä!
Ehkä hauskin leffa ikinä :D

(+melkein kaikki Jim Carreyn leffat)

Kauhuleffat

Kauna
TODELLA pelottava elokuva, ainakin ekalla kerralla!
Katsomisen arvoinen leffa jos haluaa pelkoa ja hermoja raastavia ääitehosteita!

Candyman
Ei pelottava leffa, mutta se tyyppi joka hoiti Candymanin roolin vakuutti leffan olevan hyvä olemuksellaan ja äänellään

(Ja paaaaaaljon muita hyviä kauhuleffoja kuten Hohto, Kuolleiden Aamunkoitto ja muut)

*Want to taste my knife?*

Dragon77
14.7.2005, 1:28:46
Minä pidän erityisemmin kauhu-, jännitys-, sekkailu- ja fantasiaelokuvista. Jonkun verran pidän komedioista. Lempi elokuvia on monia, tässä muutamia.

KOMEDIA
Esim. Ohukainen ja Paksukainen-elokuvat
(saa nauraa itsensä ihan kipeäksi.)

KAUHU
Esim. Stephen Kingin SE ja Cujo kauhun mestarin parhaampia kässäriä.
(SE kertoo olennosta joka herää 30 vuoden välein syömään SE voi olla kaikkea mitä eniten pelkäät. Cujo on berhandinkoira, joka tulee yht`äkkiää raivohulluksi ja alkaa tappamaan niitä, jotka tulevat sen reviirille)

JÄNNITYS
Esim. Stephen Kingin Rose Red
(opiskelija ryhmä tutkii yhden kartanon historiaa ja uinuvaa pahuutta)

SEIKKAILU
Esim. Dungeons Dragons
(Kamppailu hyvän ja pahan välillä, elokuvassa paljon lohikäärmeitä, muutama haltia ja yksi kääpiö. On siinä muitakin olentoja jonkin verran.)

FANTASIA
Esim. Taru sormusten herrasta: trilogia
(Viimeisen päälle tehty fantasyelokuva, jos et ole nähnyt niin suosittelen ehdottomasti. Et tule katumaan.)

Mickey
31.7.2005, 17:31:35
Olen koko ajan enemmän ja enemmän kallistunut klassikkojen puoleen. Pidän kaikenlaisista elokuvista, eli ei sen genren ole niin väliä, kunhan elokuvaa on mukava katsoa ja aika ei sitä tehdessä tunnu pitkältä.

Jos nyt kuitenkin jotenkin pitää kuvailla, niin pidän toiminnasta, kauhusta ja komediasta sopivina annoksina todella paljon, mutta kyllä kunnon draama vie voiton kaikeasta huolimatta. Joskin väkevät sotakuvaukset ja länkkärit ovat myös aina mahtavia...

Vanhoista elokuvista mainittakoon nyt ainakin Casablanca, Tuulen viemää, Täältä ikuisuuteen, Kwai-joen silta, Seitsemän rohkeaa miestä, Papillon, Kummisedät 1 ja 2, sekä Ilmestyskirja. Nyt. Ainakin minä lasken nuo jo klassikoiksi kaikki.
Vanhemmissa elokuvissa näkee mistä kaikki on lähtöisin. Tunne on enemmän mukana ja kaikki ideat eivät ole sataan kertaan jo käytettyjä. Tunnelma on edellä mainituissa elokuvissa niin hyvä, että nykyisistä elokuvista suurin osa voi vain uneksia sellaisista saavutuksista.
Voiko Humphrey Bogartin ja Ingrid Bergmanin välistä säkenöintiä enää Casablancan jälkeen olla missään? Ja monia nykyäänkin eläviä lausahduksia voi elokuvista bongata paljonkin.

Ei nykyelokuvaakaan voi tietysti täysin huomiotta jättää. Braveheart, Pianisti, Schindlerin lista, Terminaali ja From Hell. Suuria näyttelijäsuorituksia, joita voi pitää helminä muiden elokuvien joukossa. Johnny Depp ja Mel Gibson ovat mielestäni tämänhetkisistä näyttelijöistä parhaasta päästä. Taitoa löytyy.

Ei siis mikään kamalan miehinen leffamaku ole.

Tatsuki
4.8.2005, 15:45:02
Kauhuleffat ja fantasia okei ja komediatkin joskus :P Kauhuleffoissa kiehtoo juri se kauhu kun saa pelätä jotain ja silleensä mutta niistä jää aina traumoja :D Tykkään kans monenmoisista Aasialaisista elokuvista; hyppii puiden latvojen tasolla jne. Ne on erilaisia näistä normaaleista ja ehkä siksi vähän kiehtovampia..

Lempi leffa. Jaa.. En tiiä.. TSH trilogia on hyvä. Kaunastaki tykkäsin (amerikka versio) Empä tiiä..

painajaisesi
9.8.2005, 20:00:35
kaikki mahdolliset fantasia scifi elokuvat :lovetus: myös suuri osa "super-sankari" leffoista menee... =)

pari hyvää leffaa: constantine muuten ihan fantastinen leffa mutta itse constantinen olisi pitänyt olla blondi pritti, mutta näyteliä oli musta tukkainen amerikkalainen.... nyöks :eh:
viimeinen lohikäärme jo aika vanha elokuva joka kertoo ritarista joka yrittää listiä yhtä lohikäärmettä... musiikit oli tässä leffassa plussaa :)
tällä hetkellä ei tule muita scifi elokuvia mieleen kuin star trekit jotka muuten ovat mielestäni parempia sarjana kuin elokuvana :P

Victim
16.8.2005, 7:21:44
Kaikki mahollinen kauhu, toiminta ja komedia. Kaikki mikä on katsomisen avoista. Esim.resident evil, evil death, braindead. Kaikkein eniten kuitenkin katson kauhua. Kun katson kauhua siinä vaan tuntuu että ei ainakaan ole mikään tylsä leffa kyseessä.

Saruwatari
7.9.2005, 17:23:31
Kauhu on enimmäkseen sydäntä lähinnä, sitten on jonkinmoinen fantasia.
Lempielokuvia ei minulta oikein löydy, mutta sanotaan nyt pari elokuvaa mistä pidän.

Uhrilampaat.
Anthony Hopkins sopii minusta todella hyvin tähän rooliinsa, enkä osaa enää kuvitella häntä missään muussakaan roolissa. Odotin jotain huonompaa kun ensikerran sen katsoin, kun aika vanha on jo, mutta oli iloinen yllätys kun se ei ollutkaan niin huono kuin kuvittelin.
Muuta sanottavaa? Ei.

SAW
Tästäkin minä pidän.. ja ehkä se on lempielokuvanikin.
Kukaan ei voisi arvata kuka murhaaja on, paitsi ehkä villillä veikkauksella.
Todella hyvä juoni, ja jätettiin kivasti "kesken".

Olen niin laiska, etten jaksa nyt miettiä enempää hyviä elokuvia joita olen katsonut elämäni varrella. Joten, lista jää lyhyeen.

Mici
12.9.2005, 19:59:07
En nyt hirveästi leffoja katsele eikä minulla ole mitään lempi leffoja joten minun oli hieman vaikea päättää mitä äänestäisin. Päädyin kuitenkin komediaan. Komedia elokuvia olen nähnyt ehkä kaikkein eniten, joten sen takia sitä äänestin. Kauhu elokuvia olisi kyllä kiva nähdä, mutta se on ihan eri asia että uskallanko edes katsoa niitä. :eh: Romanttisia elokuvia en ainakaan tule katsomaan, se ei tulisi kuuloonkaan. Toiminta elokuvat ovat ihan hyviä, mutta kyllästyisin nopeasti siihen räiskimiseen.