PDA

View Full Version : Kuin viini?

Heldy
27.6.2002, 12:13:01
Paranevatko FF:ien musiikit aina uudemmissa versioissa, siis onko FF X:än musiikki teidän mielestänne parempaa kuin esim. FF VII:n? Minun mielipiteeni asiasta on että ei ole vaan VII on mielestäni vieläkin paras musiikeiltaan..

Tristam
27.6.2002, 12:23:20
Joo-o... Musiikit järjestyksessä, paras ensimmäisenä.

1. Final Fantasy 7
2. Final Fantasy 6
3. Final Fantasy 9
4. Final Fantasy 8
5. Final Fantasy 10

Elikkäs seiskassa on ja tulee aina olemaan parhaat musat. Kymppiin olen pettynyt, vain pari biisiä sytytti.

Locke Cole
27.6.2002, 14:09:02
Enpä tiedä...se vähän riippuu..tässä minun listani:
1.Final Fantasy VII
2.Final Fantasy IX
3.Final Fantasy VIII
4.Final Fantasy X

Noirre
27.6.2002, 14:58:00
minusta niitä on mahdotonta vertailla, jokainen on upea mestariteos vailla vertaa. En voisi elää ilman Suteki Da Ne, Melodies of Life ja Eyes on me nimisiä kappaleita (ffx, ffix & ffviii) Lisäksi olen aivan totaalisen riippuvainen Yuna & Tidus tribuuttialbumin "feel and go dream" feel nimisestä kappaleesta, joka valitettavasti ei kyllä esiinny pelissä.

Siia: ei niitä voi vertailla. Pidän kaikista!

Kassi
27.6.2002, 15:23:12
Suosikkieni joukkoon mahtuu kaikkea FF I:n ja FFX:n väliltä, joten se ei todellakaan ole iästä kiinni. FFIV:n Apocalyptica tykittää edelleen.

Theemu
27.6.2002, 16:12:20
Originally posted by Kassi
FFIV:n Apocalyptica tykittää edelleen.

Ettei nyt vaan ole se Celtic Moon.

Mutta joo, kympin musiikit ovat olleet aikamoinen pettymys. Se on tietysti ihan ymmärrettävää, sillä nyt kun on supermultimediadvd-aikakausi niin tottahan toki kaikissa peleissä puhutaan. No, ei se kyllä saisi olla mikään syy musiikkien laimeudelle.

Muuten kyllä kiitos, kaikki kelpaa. Eri kiva ylläri oli muuten myös ysin loppudemossa kun sieltä tulikin yhtäkkiä muistaakseni FF2:sta (Symphonic Suitella ainakin on) tuttu kappale.

Kassi
27.6.2002, 16:30:14
Originally posted by Theemu

Ettei nyt vaan ole se Celtic Moon.

Kappaleella on monta nimitystä, sillä sitä käytetään paljon eri muodoissaan kyseisessä pelissä. En tiedä mistä tuon Apocalyptican tempaisin (itse asiassa, mp3-tiedoston ID-tagista), mutta Celtic Moon on FF IV:n soundtrackin, eli siis kokonaisen albumin, nimi.

Celtic Moon, FFIV

05) Main Theme of Final Fantasy IV

Eli turvallisinta olisi sanoa "FF IV:n pääteema". Sehän soi ainakin ilmalaivalla lennettäessä ja maailmankartalla hiippaillessa. Kappaleesta on jopa vokaaliversio, jolla on jälleen eri nimi, Long Distance. Albumilla Final Fantasy Vocal Collections II - Love Will Grow.

Theemu
27.6.2002, 16:45:03
Originally posted by Kassi

Kappaleella on monta nimitystä, sillä sitä käytetään paljon eri muodoissaan kyseisessä pelissä. En tiedä mistä tuon Apocalyptican tempaisin (itse asiassa, mp3-tiedoston ID-tagista), mutta Celtic Moon on FF IV:n soundtrackin, eli siis kokonaisen albumin, nimi.

Juu, kyllä minä sen tiesin mutta kun menin jo kerran tuohon lankaan että Apocalyptica olisi esittänyt tuon nelosen pääteeman.

Kassi
27.6.2002, 19:55:09
Originally posted by Theemu

Juu, kyllä minä sen tiesin mutta kun menin jo kerran tuohon lankaan että Apocalyptica olisi esittänyt tuon nelosen pääteeman.

Jaa että Apocalyptica, se yhtye, olisi esittänyt sen? Tuollaista en osannut ajatellakaan. Luulin sitä laulun nimeksi. :) Enyaakin sille on tarjottu. :D

samiloop
27.6.2002, 19:56:16
FFX musiikit ovat tosiaan vähän erilaisia kuin muissa Final Fantasyissä. Rauhallisempia hissibiisejä ja taustalla pyörivää äänimaisemaa, jotta puhe ei häiriintyisi liikaa. Mielestäni oikeastaan kaikki FFX raidat ovat loistavia.

Toisaalta, huonoja musiikkeja saa FF-saagasta etsiä. Jokaisessa on nippu hienoja sävellyksiä ja kouriintuntuvia melodioita. FF7 actionmusiikit tuntuivat olevan kallistuneena enemmän dark- fear- jne. puolelle, jonka vuoksi ne tulee erikseen mainita loistavina. FF7 on muutenkin täynnä vahvoja melodioita.

psaijai
27.6.2002, 20:39:32
Originally posted by Noirre
Siia: ei niitä voi vertailla. Pidän kaikista!
Amen. Kyllä Noirre täti:Dtietää. Ei niitä munkaan mielestä voi vertailla. Kaikki ovat hyviä ja sillä hyvä.

Sonya
28.6.2002, 18:47:57
Yhdyn Noirren sanaan.. ei niitä voi todellakaan vertailla keskenään =) Kaikki Uematsun sävellykset ovat upeaa kuunneltavaa.

Psykokwak
28.6.2002, 18:51:39
offtopic: Millä tavalla tämä topic eroaa tuosta alla olevasta "missä ff:ssä paras musiikki?" osiosta?

Leviathan
28.6.2002, 22:44:03
Minust ysis on parhaat musiikit, kymppiä en ole pelannut:eh: joten en tiedä paraneeko eteenpäin mentäessä. Tosin paras musiikki kun oli ysis(IX) niin seiskas(VII) on toisiks paras.......ja se vähän hyppelehtii sinne, tänne:)