PDA

View Full Version : Lainaatteko pelejä?

Darruel
24.10.2003, 18:16:35
Omasta mielestäni tämmöinen oli jo, mutta en ainakaan searchilla löytänyt. Eli siis lainaatteko esim. konsolipelejä kavereiltanne/kavereillenne? Itse kyllä lainaan, mutta tunnen monia ihmisiä, keillä ei ole esim. lupaa vanhemmiltaan tai eivät muuten vain halua lainata pelejä.

psaijai
24.10.2003, 18:45:17
Kyllä mä lainaan, mutta en ihan kenelle vain. Pitää olla tuntenu jo vähän pidempään ja sellainen johon todella voi luottaa, ettei pelit tule naarmuisina takaisin. Tietysti jotain sit pitää saada minunkin lainaan.

Ihan käteväähän se on lainailla, niin säästyy rahaa kun joku ostaa jonkun pelin ja minä taas sit toisen. Tietysti esim. FF:t on pakko olla omina, mutta sellaiset vähän "huonommat" pelit on lainatavaraa. :)

Jabberwokki
24.10.2003, 20:49:44
Kyllä lainailen silloin tällöin. Sellaisia pelejä lainaan joltain kaverilta, joita olen odottanut aiemmin, mutta jotka ovat ehkä olleet hieman erilaisia kuin olen odottanut, etten ole viitsinyt ostaa, mutta haluaisin silti pelata. Olipa hyvin tehty lause.
Ja joskus kun ei itselläni satu olemaan mitään pelattavaa niin saatan kysäistä olisiko kaverilla joku peli mitä ei juuri pelaile. Tietysti voin myös jonkun oman pelin lainata siinä samassa.

freyelise
24.10.2003, 20:51:29
Minä olen huono kaveri kenellekään siinä mielessä että lainailen pelejäni hyvin nihkeästi. Jos cd levyt kestäisivät vähän enemmän damagea niin sitten ehkä, mutta nykyisellään ei ei, paitsi ehkä ihan parhaalle ystävälle. (siitä tietää nauttiiko luottamustani jos saa minut lainaamaan itselleen jonkun peleistäni)

Olen oikeastaan oppinut tämän ystävältäni, joten ymmärrämme toisiamme ja käymme aina sitten toistemme luona kylässä pelaamassa toistemme pelejä jos sattuu niin että samassa kaupungissa päivän pari sijaitsemme. Se on sitäpaitsi sosiaalisempaakin kuin pelata yksin kaapissa.

Jeth
24.10.2003, 21:40:10
Kyllä lainaan, ellei ole sellainen peli mitä pelaan oikein useasti. Ja riippuu se siitä kauanko hän ajatteli pitää sen.

Kreifi
24.10.2003, 22:15:51
Pienenä poikana sitä ei tosiaan osannut arvostaa rahaa - kuten äiti sanoi. Sillon sitä lainaili ja heitteli pelejään jos johonkin suuntaan, mutta sitten kun ikää karttui, ja ohessa hiukan järkeäkin, sitä tosiaan ymmärsi, että niitä hiton kalliita pelejä kannattaa varjella kuin lapsiaan (cd-levyjä).

En oikeastaan lainaa kuin ihan muutamalle. Olen kyllä alkanut lipsumaan ja lainaillut taasen, pitänee varmaan tarkistaa linjaa.
Veli on semmonen vehje, että sille annan lainaan mitä vain, saanhan häneltäkin aina.

Lyhyesti: kyllä minä katson minne ne hemmetin kalliit pelit annan.

yksisiipi
25.10.2003, 12:10:13
Olen köyhä, joten ei ole varaa ostella edes piraatteja, ainakaan ihan joka päivä. En tosin paljon nykyään pelailekaan, joten tarve ei ole kovin suuri. Mutta aiheeseen palaten, tokihan minä lainaan pelejä, joskus. Useammin lainaan kavereille kuin lainaan heiltä. Vaikka pelikokoelmani ei olekaan vallattoman suuri, aina löytyy joku joka haluaa pelata jotain tylsää peliä, jonka joskus olen itselleni poltattanut. Eikä huolta rikkimenemisestä, kun ei minua oikeastaan kiinnosta, veisi vain pois. Alkuperäisiä pelejä minulla on varmaan neljä tai ehkä viisi, mutta niitä ei ole paljoakaan lainailtu.
Kavereiltani harvemmin lainaan pelejä, mutta joskus täytyy saada pieniä maistiaisia jostakin hienosta pelityksestä. Sitten jos todella kiinnostaa niin ostan tai poltatan sen. Yleensä se yksi pelikerta riittää, eli ei tarvi tuhlata rahojaan.

Yooha
25.10.2003, 12:13:45
Eli kuten vastauksen otsikosta voi lukea, kyllä lainaan. Köyhällä opiskelijalla ei ole varaa ostaa niitä IHAN kaikkia kiinnostavia pelejä, joten kaveriporukan kesken tulee lainailtua. Tällä tavalla säästää rahaa ja saattaa törmätä johonkin vähemmän tunnettuun, mutta sitäkin parempaan helmeen, jota ei ole itse huomannut ostaa, esim. Twisted Metal 2, joka ainakin minun mielestäni kuuluu PSOnen parhaimpiin moninpeleihin.

Ihan kenelle tahansa en noita pelejäni lainaile ja silloinkin kun lainaan, otan "pantiksi" jonkin kaverin peleistä. Näin kaveri ei onnistu ottamaan peliä omaksi ilman, että menettää jotain omistaan. FF:t ja muut klassikot on toki ostettava ihan itse, lainana ei niihin ehdi tutustua vaadittavaa 200 tunnin vähimmäisaikaa. Tämä tuli karvaalla tavalla huomattua, kun lainasin eräältä tutulta Star Ocean 2 ja jouduin lähes kyyneleet silmissä luovuttamaan sen takaisin omistajalleen. Baka!

korppis
25.10.2003, 14:05:28
Lainailenhan minä. Kyllä se on siksi, koska en halua ostaa pelejä, niin lainaan kavereilta. Minulta on vieläkin lainassa pelejä, esim. FF9:ni on lainassa (Siksi, koska en tykkää pelistä, tai tykkään, mutta jumituin yhteen kohtaan) ja juuri nyt minulla on lainassa Metal Gear Solid.

Roakel
25.10.2003, 14:22:17
En ole ikinä oikein viitsinyt lainata pelejä kenellekkään vaikka olisivatkin olleet kuinka tuttuja tahansa sillä halusin aina pitää pelini hyvässä kunnossa ilman mitään rikkinäisiä koteloita ja naarmuisia pelejä, sellaisina oli tapana saada ne takaisin enkä edes haluaisi tietää millä konstilla he niitä käsittelivät. Joskus nuorempana muistan lainaaneni yhden parhaimista peleistäni ystävälle joka tavallisesti osasi pitää omia pelejään hienossa kunnossa ilman turhia naarmuja, hänelle sitten lainasin sen yhden pelin ja sain se takaisin kotelo täysin romuna ja pelikin oli todella huonossa kunnossa. Sen jälkeen oli vaikea luottaa niihin ihmisiin kun kyse oli peleistä joten tänä päivänä en lainaa pelejä kenellekkään.

Bodom
25.10.2003, 18:10:45
Lainaan, jos joku pyytää.. Mutta nykyään harvoin muut pyytävät lainaksi kuin parhaat kaverit. Ennen lainasin enemmänkin. Itse en lainaa juuri koskaan pelejä. Yleensä dvd leffoja sitten, jos mitään.

Ferithem
26.10.2003, 14:35:25
Lainaan pelejä kavereilleni ja toisinpäin. Vaikka ei olekaan kovin miellyttävää antaa lainaksi rakastamansa peli (esimerkkinä IX), lainaan silti. Olen todella kiitollinen eräälle ystävälle, joka lainasi minulle Suikodenit, ja rakastuin niihin heti. Valitettavasti jo nyt (puolentoista vuoden kuluttua siitä) alkaa olla ikävä...

Lainaaminen on kivaa, ei tarvitse maksaa turhasta jos vaikka sattuisikin vihaamaan lainaamaansa peliä. Ja toisaalta, jos rakastuu peliin niin senhän voi ostaa omaksi... mahdotonta vain minun tapauksessani, Suikodeneja kun ei saa sitten mistään :(

Guha
26.10.2003, 20:08:08
Kyllä lainaan pelejä mutta vain läheisille kavereille ja ystäville. Silloin joskus kakarana(tai no oonhan mää viäkin aina välillä aika kakara mut any way) niitä tuli lainattua ja heiteltyä melkein joka suuntaan, mut onneks on tullut järkeä vähän lisää ja nykyään katon tosi tarkkaan kenelle niitä lainaan.

Assassin
26.10.2003, 21:09:20
Kyllähän sitä tulee joskus pelejä lainailtua kun kaverit ei hajota niin hyvä tulee. Yleisesti otan tietenkin vastineeksi jotakin lainaan.
Niin se homma etenee.

Ruhve
26.10.2003, 21:14:43
Kyllä lainaan. Lainaan kummikin vain sellaisille joihin voin luottaa, että he tuovat pelin takaisin uhtenä kappaleena ja toimivana.
Pari kertaa olen lainannut sellaisille jotka eivät tuoneet peliä toimivana takaisin. FFVIII:n lainasin ja sen kun se tyyppi palautti niin eipä ole enää mahdollista pelata sitä alusta kun se jumiutuu aina ykkös CD:n loppu demoihin.
Sitten kanssa lainasin Jade Cocoonin, niin se ei mennyt edes alkuvalikkoon kun se jo tilttasi.

Jubei
27.10.2003, 9:12:57
Kyllä lainaan. Lainaan kummikin vain sellaisille joihin voin luottaa, että he tuovat pelin takaisin uhtenä kappaleena ja toimivana.

Samat sanat. Olen minä muutaman kerran lainannut pelejä kavereilleni ja ne olen kyllä saanut ihan hyvässä kunnossa takaisin. Ainoastaan kahdesta pelistä en ole varma olenko saanut ne takaisin, vai ovatko ne jääneet sillle tielleen :huh:

Ceassa
27.10.2003, 10:44:02
Ennen vanhaan sitä ei niin kamalasti ajatellut että mihin suuntaan niitä kalliita pelejään jakeli, mutta nykyään en ole kovinkaan halukas peleistäni luopumaan. Omat naispuoliset kaverini eivät niinkään pelaamisesta välitä, mutta veljeni kaverit haluavat usein pelejäni lainaan ja heille niitä joskus annankin, mutta yleensä haluan siitä sitten ikäänkuin pantiksi jonkin hyvän pelin heiltä, jota sitten oman pelin vieroitusoireissani voin hakata.

Mutta siitä minä vasta huudon nostan, kun kuulen että veljeni on mennyt jakelemaan pelejäni kavereilleen ilman lupaani - sitäkin on joskus päässyt sattumaan ja auta armias veljeni kohtaloa tuolloin. Pari - hieman vanhahkoa, tosin - peliä onkin jäänyt niiltä reissuiltaan teille tietämättömille enkä ole niistä sen koommin kuullut, vaikka veljeni kuinka onkin vannonut hommaavansa ne takaisin. Se ärsyttää, ärsyttää kovasti.

Olen hyvin tarkka myöskin sen suhteen, missä kunnossa pelit takaisin palaavat. Yleensä kaverit ovat pitäneet niitä kuin kukkaa kämmenellään, mutta joskus ohjekirjasia puuttuu tai levyyn on ilmestynyt muutamia harmittavia naarmuja. RIP veljeni ja hänen kamunsa.

Tälläkin hetkellä oma rakas FF kasini on veljeni parhaalla kaverilla lainassa, mutta sen luotan saavani takaisin täysin ehjänä. Tai ainakin paras olisi, murrr.

Roleplayer
27.10.2003, 20:25:06
Tätä tulee tehtyä usein. Joudun useasti alentumaan lainaamaan pelejä kavereiltani joko suuren rahapulan vuoksi ja en voi ostaa kyseistä peliä tai sitten se on vain huono ja en haluisi ostaa sitä mutta haluaisin kokeilla. Nykyään ei ole paljon tarvinnut kavereille pelejä lainailla mutta ennen tein sitä hyvinkin usein. yleensä kaverini saavat pelit mainiossa kunnossa takaisin, koska pidän niistä erinomaista huolta. Toisin kuin monet muut pitäisivät. Ennen oli sillain että pikkuveljeni jakeli minun ostamia pelejä joka suuntaan ja sain niitä keräillä sen kavereilta jotka olivat naarmuttaneet jokaisen pelin sellaiseen kuntoon että se oli käyttökelvoton siihen mennessä.

The_Sipi
28.10.2003, 10:51:15
Kerran lainasin Grand Theft Auton systerin jätkäkaverille (ne asu pääkaupunkiseudulla), myöhemmin niille tuli ero ja niin oli pelini mennyttä ikuisiksi ajoiksi. Ja kyllähän mä lainasin kaverille Die Hard Trilogyn, mutta en oo saanu sitä takaisin, enkä sitä ottaiskaan... itse asiassa se ei ollu ees mun peli, vaan broidin, mut se taas niin tyhmä, ettei osaa ees kaivata sitä. Mutta tätä nykyä en pelejä lainaa kenellekään, enkä myös myy pelejäni, jos ne ovat olleet hyviä. Tähän todettakoon, että olen myynyt pois ainoastaan Matt Hoffman Pro BMX:n sekä Baldur's Gate: Dark Alliancen.
Myöskään en lainaa muilta kavereilta pelejä, sillä en koskaan tiedä varmasti, missä vaiheessa sen läpi menisin ja sen ehjänä säilyminenkään ei olis ihan varmaa (vaikken oo omiakaan koskaan rikkonut). Riski on pieni, mutta olemassa kuitenkin. Jos kaverilla on peli, jonka haluaisin, niin ostan sen... viimeisimpänä esimerkkinä Silent Hill 2

Toxic
29.10.2003, 16:03:04
tietysti lainaan. tosin jos levyssä on pienikin vika (naarmu, lohkeama, etc.) lainaaja saa maistaa rautaista nyrkkiä :D .(kyllä, olen väkivaltainen)Ja lainaan pelejä & muita ainoastaan luotettaville henkilöille.

Meppu
29.10.2003, 16:08:53
Kyllähän tuota on tullut lainailtua muutaman kerran pelejä. On ollut jopa koko konsolikin lainassa... Veljeni kaverilta lainattiin Nindendon vanha laatikko, että saataisi pelata Mariota ja Tikua & Takua. Serkuiltani olen vähän väliä lainaillut pelejä.

Aiona
29.10.2003, 16:09:20
Lainaanhan minä. Tällä hetkellä on lainassa Final Fantasy kasi, koska itse en sitä omista. Jossain vaiheessa pitäis kyllä ostaa itse, mutta katsoo nyt kerkiääkö.
Ja minun pitäisi palauttaakin se peli, kun se on jo ollut huostassani parisen kuukautta.
Mutta on sitä aika harvoin tullut lainattua jotain peliä, kuitenkin olen aina palauttanut pelit takaisin, jos olen niin luvannut. Ja lupasin palauttaa tuon kasin huomenna..

Von Wiensburgh
29.10.2003, 19:42:06
Lainaan kavereille pelejä, kunhan vain tosiaan tunnen tämän lainaajan hyvin ja on tuttu kaveri pidemmältä ajalta.
Pelejä en pahemmin lainaa kavereilta, mutta tämä johtunee siitä, että kavereilla on vähemmän pelejä kuin minulla, ja vielä kaiken lisäksi samoja kuin minulla.
Vice City:n haluasin lainata jälleen, mutta kaveri jolla tamä oli, on hankkiutunut tästä aarteesta eroon, joten kaipa se täytyy ostaa.

Meya
30.10.2003, 12:03:06
En lainaile pelejäni muille....ne ovat minun, yksin minun! (^-^) *byähhähääää* :mad:

ceeb
30.10.2003, 12:37:01
Lainaan kyllä mielelläni tutuille pelejä olettaen myös että pääsen heidän pelivarastojen kimppuun, joita yleensä nyt sattuu olemaan rutkaasti enemmän kuin minulla itselläni. :D

Pelien lainausten periaate on että henkilö jolle niitä voi lainata, tai yleensäkään mitään cd.itä/tai vastaavia, pitää olla luotettava levyjen käsittelijä. On myös hyvä teitää että levyt palaavat kotiin sitten tietyn ajan kuluttua.

Oikeastaan Final Fantasy pelini ovat ainoat joita en suostu lainaamaan kenellekkään. Serkkuni taitaa olla ainoa kuka on voittanut luottamukseni näiden pelien säilyttämisessä, kun kyseinen herra osaa arvostaa FF:iä yhtä paljon kuin minäkin. Tiedän ja lupaan että maailmassa on niin paljon FF:ien vihaajia jotka vain odottavat tilaisuutta tuhota juuri SINUN pelisi, joten olkaaka kansalaiset varovaisia näiden pelienne perään. Vaara vaanii joka nurkan takana. Vääruskoiset!

Shai
30.10.2003, 16:14:52
Siis mitä vittua?!?! Tarttee vanhempien luvan että voi lainata jotain pelejä. Siis tuo on säälittävä no offense niille ihmisille.

Joo minä lainailen molempiin suuntiin. On se mukavaa aina saada joku uusi hyvä peli lainalla läpi pelattavaksi, ja lainata kavereille joku uusi peli niille läpi pelattavaksi. Parempaa tuo on kuin Waretus.

gorppi
1.11.2003, 17:28:23
Joskus aikanaan tuli joitain pelejä lainattua, kun ei ollut ihan kaikkia pelejä varaa ostaa, ja kaveripiireissä pelejä pyöri suht. runsaasti.
Nykyään tahti on vähän hiipunut, muttaa kylä sitä joskus tulee ihan hetken mielijohteesta kaverien hyllyistä pelejä napattua. Minulta kyllä porukat lainailee sitäkin enemmän... Johtuen ehkä "pienehköstä" kokoelmasta, mikä syö turhan paljon hyllytilaa huoneesta.
Lainailuhan on kaikin puolin järkevää touhua, jos vain homma toimii. :)

Natsenatu
15.11.2003, 19:27:07
Mää en ole ikinä lainannut mitään pelejä kellekkään,paitsi kerran.
Lainasin Asterixin ja Obelixin kamulleni, ja sitten se hukkas sen :prkl:
Muita en ole lainaillut/lainannut paitsi joskus lainasin yheltä tyypiltä Megaman kolmosen SNESsille. Se oli mulla lainassa pitkään, jotain yli puoli vuotta (menin sen laina-ajassa läpi varmaan kymmenen kertaa)

Muuten en lainaa edes räsymattoa, kun se joutuu vaikka minne eikä sitä palauteta.
Siksi olisi hyvä, että muutkin ajattelee mitä tekee. Tuskin ketään huvittaa saada se peli takaisin paskaisena ja rikki menneenä.

Kairi
15.11.2003, 20:16:55
Lainaan vain niille ihmisille, johon luotan tosi paljon, mutta vain niitä pelejä joita mä en pelaa niin usein. Yleensä mä annan heidän lainaa niitä pelejä niin kauan kunnes he ovat saaneet sen pelattuun läpi, ellei mä oon sanonut heille, milloin pitää palauttaa takaisin.
Minulta ei kuiteen usein lainata pelejä, koska minulla on yksi paha sääntö niille lainaajille ja se on "Jos siihen peliin tulee yksikin uusi naarmu, niin osta mulle uus peli, piste."
Itse en lainaa muilta pelejä varsinkin kaveriltani, koska he eivät pelaa paljon, heillä on liian vähän pelejä tai heidän pelit eivät sovi minulle.

On kuitenkin olemassa semmoinen ihminen, jolle en ikinä lainaa mun pelejä tai muita juttuja hänelle, ellei minun on pakko ja se tyyppi on mun serkku.
Hän haluaa aina lainaa multa pelejä, mutta lainattuaan hän ei enään palauta niitä minulle tai niihin peleihin tulee hirveästi naarmuja. Jos en lainaa hänelle niin hän kertoo sen äidille ja minun on pakko lainata hänelle mun pelejä (hänen äiti on tosi pelottava).
Silloin kun mä haluan lainaa häneltä pelejä tai jotain muuta, niin hän sanoo mulle "Kysy mun äidiltä". Tuntuu siltä, et hän ei haluu lainaa mulle pelejä, koska 15-v poika pitäis jo osata päättää omista peleistä. Vaikka saisin niitä pelejä lainattuun, niin tuntuu siltä että lainasin ne kirjastosta tai jostain vastaavasta paikasta, koska he kirjoittavat aina muistiin mitä mä olen lainannut, niitten määrä, hinta ja eräpäivä, jolloin mun pitää palauttaa niitä takaisin ja kaikkee muuta. Nykyään, jos serkkuni yrittää lainaa multa jotain, niin mä teen samoin kuin hän, eli sanon hänelle "Kysy mun äidiltä" tai hän joutuu täyttämään niin sanotun "lainaus lappu" minulle.

Riku
5.2.2004, 10:49:15
Itse lainaan aina, jos itse en pelaa, eräs kaverini ei lainaa edes kirveellä uhatessa, no ehkä joskus, mutta sekin vaatii kauheaa kinumista...

Excalibur
7.2.2004, 21:21:44
Kyllä minä lainaan
mutta se riippuu vähän pelistä
esim FF7 mää en lainaisi mistään hinnasta
koska aika usein voi saada pelin takaisin kivoilla naarmuilla

Clacier
7.2.2004, 23:18:57
Että lainaanko pelejä? No en. Ainakaan kovin mielelläni. Minulla on liikaakin huonoja kokemuksia pelien lainaamisesta.

Noin vuosi sitten lainasin erään todella uuden, naarmuttoman pelin eräälle ystävälleni, ja hän lupasi palauttaa sen parin viikon kuluttua. Noh, pari viikkoa kului, eikä peliä kuulunut takaisin. Odotin toiset pari viikkoa siinä toivossa, että hän tajuaisi palauttaa sen ilman, että minun pitäisi vaatia sitä takaisin. Ei mitään. Lopulta raivostuin, otin puhelimen kauniiseen käteen ja soitin hänelle. Yllätys yllätys, hän ei vastannut puhelimeen. Tuota jatkui jonkin aikaa. Soittelin hänelle lähes joka viikko, eikä hän koskaan vastannut puhelimeensa. Jos soitin kotipuhelimeen, hän ei koskaan ollut kotona.

Kun hänellä sitten alkoivat jotkut tunnit samassa koulurakennuksessa kanssani, tapasin hänet sattumalta käytävässä. Pysäytin hänet ja tivasin, missä pirussa se peli oikein viipyi. Hän sanoi, ettei ollut vielä mennyt sitä läpi, ja sanoi palauttavansa sen sitten kun on mennyt sen läpi. En viitsinyt sanoa mitään vastaankaan, koska hän kuitenkin oli ystäväni, ja tiesin melko varmasti, ettei hän yrittäisi pölliä peliä itselleen tai naarmuttaa sitä tai mitään... eihän?

Peli siis jäi hänelle, ja jonkin ajan kuluttua unohdin koko asian. Sitten kerran kun olisin halunnut pelata kyseistä peliä, ihmettelin missä se on. Muistin, että ainiin, sehän on vieläKIN lainassa. Soitin hänelle, mutta hän ei taaskaan vastannut puhelimeen. Seuraavaksi laitoin tekstarin, johon hän ei myöskään vastannut. Pari päivää myöhemmin hän oli laittanut eräällä foorumilla pm:n ja sanonut, että hän tuo pelini viikonloppuna. Noh, eipä hän tuonut sitä sinä viikonloppuna. Kesti vielä parisen viikkoa, kun hänen serkkunsa kävi tuomassa sen ja hipsi tiehensä.

Voi elämä sitä järkytystä kun avasin pelikotelon. Ohjekirja oli taiteltu ja sen reunat olivat kuluneet, kuin koko läpyskä olisi ollut esihistoriallista tavaraa tai jotain. Ja itse peli oli vieläkin järkyttävämmässä kunnossa. Ennen niin naarmuton peli oli nyt naarmuja täynnä. Kyllä sitä pystyy vielä pelaamaan, mutta tuskinpa ne naarmut siihen tyhjästä olivat ilmestyneet. En ole edes varma haluanko tietää, miten kyseinen tyyppi kohtelee pelejään. Laitoin hänelle tekstiviestin ja kysyin, mitä kirottua hän oli oikein tehnyt kiekolle. Ei vastausta. Siitä lähtien hän on vältellyt minua parhaansa mukaan. Siihen loppui ainakin se ystävyys. Peli oli hänellä, öh, 'lainassa' hieman yli vuoden ennen kuin sain sen takaisin, enkä ole varma olisinko saanutkaan, ellen olisi alkanut hiillostaa häntä.

Ei kauan tuon tapauksen jälkeen tämän tyypin serkku tuli kysymään pelejä lainaksi itselleen ja veljelleen. Ajattelin, että tuskinpa hänen serkkunsa kohtelevat pelejä yhtä surkeasti mitä hän, joten annoin lainaan kaikki pelit jotka hän halusi (yhteensä neljä.) Hän sanoi palauttavansa ne sitten, kun on mennyt ne läpi. Sanoin, että ei, kun kahden päivän päästä. Hän valitti, etteivät he ehdi mennä niitä kahdessa päivässä läpi. Sanoin, että se on voivoi, kun minä haluan ne takaisin kahden päivän päästä ja sillä selvä. Joko se kaksi päivää, tai ei mitään. Hän suostui ja lähti. Mutta sainko minä niitä pelejäni takaisin kahden päivän päästä? Siitä vain, arvatkaa. Tiedätte sen sanomattakin.

Viikko kului enkä ollut vieläkään saanut pelejäni. Seuraavana perjantaina hän toi yhden peleistä takaisin, ja sanoi että palauttaa loput huomenna. Ihme juttu, hän todella toi ne takaisin seuraavana päivänä. Levyt olivat jopa kunnossa. Samalla hän kuitenkin halusi vielä yhden pelin lainaan, ja koska hän ei ilmeisesti ollut kohdellut kaltoin viime kerralla lainaamiansa pelejä, suostuin. Sanoin, että se pitää kanssa sitten tuoda sen kahden päivän kuluttua. Hän suostui.

Kuitenkaan peliä ei alkanut kuulua kahden päivän kuluttua. Soitin heidän mummolleen (siellä he olivat olleet kun olivat lainanneet pelit), ja tämä sanoi, että he ovat lähteneet mökilleen. Kysyin koska he tulevat. Viikon päästä. Jassoo. Viikon päästä sain pelin takaisin, mutta peliin kuuluvan toisen levyn kotelo oli hävinnyt, ja molemmat levyt oli tungettu samaan koteloon. Ohjekirjan välissä ennen lainaamista ollut koodilappu oli tiessään. Tivasin, missä kotelo ja lappu olivat ja hän vain totesi olkiaan kohauttaen "no emmä tiiä." Käskin hänen etsiä ne HETI ja tuoda tänne. Seuraavana päivänä kun soitin sinne, hän totesi, ettei löydä niitä. Hän sanoi, että yrittää vielä etsiä niitä ja ilmoittaa sitten jos löytää ne. Nimenomaan JOS löytää. Tuosta on nyt kulunut kaksi kuukautta, eikä niitä ole vieläkään löytynyt. Lyönpä vetoa, ettei hän ole koskaan edes yrittänyt etsiä niitä.

*sigh* Kauheaksi selittämiseksi tämä näemmä aina menee halusin sitä tai en. Viestin pointti siis oli, että en todellakaan lainaa. Ehkä parhaalle kaverilleni, joka sentään pitää peleistä huolta (ei käytä niitä frisbeinä tai pyyhi niillä pöytiä tjtn), voin lainata, mutta muiden on turha kyselläkään.

Gabriel
7.2.2004, 23:34:48
Clacierin postauksesta näkee hyvin sen, miksei pelejä kannata lainata. Itse olin aikoinani hyvinkin avokätinen pelejeni kanssa, eikä yllättävä kyllä kovin pahasti käynyt kertaakaan. En tosin ole vielä kolmenkaan vuoden jälkeen takaisin Legacy of Kain: Soul Reaveriani sekä Tomb Raider: The Last Revelationiani. Se ei kuitenkaan ole kovin ihmeellistä, sillä lainasin nämä pelit toisessa valtiossa asuvalle kaverilleni. :eh:

Nykyään minulta ei pelejä paljoa pyydetä lainaan, johtuen varmaan siitä että olen siirtänyt melkein kaikki kaverisuhteeni netin puolelle. Yläasteen alussa jaksoin vielä tavatakin luokkatovereitani ja siten sekä lainata heiltä pelejä että lainata niitä heille, mutta muutos sosiaalisessa elämässäni on tehnyt lopun siitäkin. Olen tälläkin hetkellä valmis lainaamaan pelejäni tietyille henkilöille, mutta heitä onkin yhden käden sormilla laskettava määrä. Lainaan myös pelejä osalta näistä ihmisistä ja pidän ne hyvässä kunnossa. Hieman kristillistä ajattelutapaa soveltaen saadaan tästäkin kaikkia tyydyttävä vaihtoehto: kohtele kaverisi pelejä niin kuin haluaisit kaverisi kohtelevan pelejäsi.

Tyttöystävän kanssa vuorotellaan GameCube-konsolin omistuksesta, mutta se onkin yhteinen. =) Olisin kuitenkin valmis myös lainaamaan sen hänelle, jos se ei olisi.

Jubei
7.2.2004, 23:54:05
Taas menee hieman Quottamiseksi, mutta...whatever.

Itse olin aikoinani hyvinkin avokätinen pelejeni kanssa, eikä yllättävä kyllä kovin pahasti käynyt kertaakaan.
Itselläni oli sama juttu. Lainailin välillä niitä kelle vaan ja sain ne kyllä ihan kunnossa takaisin, mutta aikarajoista ei osattu pitää kiinni. Juuri niinkuin Clasierin esimerkissä. Ensin sanotaan että pidän pari viikkoa. Sitten ei olla pelattukaan läpi ja pyydetään lisäaikaa. Lopulta pitää tulla suunnilleen itse hakemaan.

Ennen olisin lainannut eräälle kaverillenikin, mutta enään en tiedä. Hän kun sattuu olemaan niin ailahtelevainen persoona. Juttelimme tuossa vähän aika sitten X-2:sesta. Kaverini sanoi että ostaa sen kun se tulee. Seuraavalla viikolla hän oli myynyt pleikkarinsa. Sitä seuraavalla hän oli ostanut sen takaisin. Silloin oli kyllä hieman :ooh: . En oikein viitsi lainata hänelle pelejä, kun hänhän voi vaikka myydä ne. Ihme epeli.

Chang
8.2.2004, 11:20:50
Kyllä lainaan kaverille tai lainaan kaverilta. Ei se mitenkään erikoista ole. Tosin vain kavereilleni koska ne sentään osaa pitää huolen peleistä. Jotkut katsos pitää niistä huolta kuin terroristi kohteistansa.

bigspin
8.2.2004, 11:49:32
No se riippuu aikalailla kenelle lainaan ja mitä pelejä lainaan.
Luotettaville kavereilla voin tietysti lainailla mutta heillekkään en niin mielelläni FF pelejä lainaa :)

Huonoja kokemuksia lainaamisesta on vain yksi.
Lainasin SaGa Frontier 2:sen kaverilleni ja kun sain pelin takaisin, oli se keskeltä halki.
Tämän jälkeen olen sitten ollut tarkempi noitten pelien lainaamisessa.

Necroth
8.2.2004, 11:49:33
Ennen lainasin melkein kenelle tutulleni vaan, kunnes huomasin kuinka hankalaa joiltain kavereilta oli niitä pelejä saada takaisin. Joiltain sai ihan kun vaan pyysi tuomaan, mutta useimmat kaverit pitkittivät pelin palauttamista, ja pahimmassa tapauksessa muistan erään kaverini antaneen erään pelini noin 4 kk sovittua aikarajaa myöhässä. Toki olin tätä muistuttanut ja muuta, mutta aina vastaus oli "Joo joo. Saat huomenna koulussa." ja eipä vaan peliä siellä ollut. Siksi nykyään en lainaile pelejäni muille. Paitsi joissain harvoissa poikkeustapauksissa.

Diamond
10.2.2004, 11:21:35
Lainaan kyllä pelejäni mutta en kenelle tahansa. Mutta jos tunnen jonkun tosi hyvin, niin silloin pystyn lainaa pelejä kavereille jotka asuu lähellä niin lainaan. Mulla on joskus sillain että olen aika hidas palauttaa koska mulla on joko töitä tai muita menoja joten palautan pelit aina kyllä takas kun löytyy aikaa jostain välistä.

Final Fantaseita en lainaa kenellekkään koska niitä ei voi antaa lainaa, siksi koska ne on pyhitettyjä pelejä joita en voi antaa lainaksi :D

naakka
10.2.2004, 16:00:09
En kovin usein lainaa pelejä kavereilta tai kavereille, mutta sattuneesta syystä on tällä hetkellä koko PS konsoli ja FF:t 7-9 lainassa kaverilla. Minun ongelmani on lähinnä ehkä se etten osaa kieltäytyä jos kaveri kysyy lainaan jotakin, pelejä tai cd:itä, ajattelen aina että luulevat etten luota heihin. Toisaalta minulla ei ole koskaan ollut sen suurempia kauhukokemuksia peli/musiikkilevyjen lainailusta, lukuun ottamatta sitä tosiseikkaa että _äitini_ ei osaa kohdella cd-levyjäni kunnolla.

Noissa cd-peleissä on tosiaan se ikävä ongelma että en naarmuuntuvat todella herkästi. Nytkin se FF9 jonka lainasin kaverilleni oli ihan uusi, kertaakaan pelaamaton, ja odotan jännittyneenä millaiseen kuntoon se on pistetty. En sentään ihan kauhulla sillä olen tuntenut kaverin niin kauan että uskallan luottaa häneen ja siihen että hän pitää pelit kunnossa. Tietysti, jos niin ei ole niin sitten tulee sapiskaa oikein kunnolla. Hieman kyllä ahdistaa kun tutut pelit ovat poissa näkyviltä enkä tiedä miten niitä kohdellaan, mutta yritän kuitenkin parhaani mukaan luottaa.

Vieraille en lainaa vaikka kysyisyvätkin. Tai no, kerran lainasin luokkakaverilleni PC:n FF7:n mutta silloinkin lainasin vain kopion. Aitoja pelejäni en lainaisi mistään hinnasta kuin tutuimmille tutuilleni. Tällaisia tuttuja sattuu tosin olemaan vain yksi, eli kaverini jolla nuo pelit nyt ovat lainassa. Oikeastaan hyvä ettei minulla ole enempää kavereita koska voi olla etten todellakaan pystyisi kieltäytymään jos he pyytäisivät jotakin lainaksi. Silloinkin pitäisi ehkä keksiä jotain nerokkaita tekosyitä "En voi nyt lainata kun on se ja se peli kesken" aina vaan :D

volt
10.2.2004, 17:29:50
Lainaan, mutta harvoin. Pleikkarille en ole koskaan lainannut mitään, sen jätän pikkuveljelleni joka sitten lainaa omilta kavereiltaan. Tietokoneelle sen sijaan tulee lainaltua vähän väliä jos jotakin.

En lainaa miellellään pelejä oiken kenellekkään, koska kuten muutkin ovat maininneet, ne tulevat sen kuntoisina takaisin että saa aina pelätä että toimiiko se enää edes. Jostain syystä jotkut eivät tajua pistää ne CD:t takaisin koteloihin minne ne kuuluvatkin, vaan jää usein jonnekkin hyllyyn lojumaan tai lattialle, mikä ei tietenkaan suojaa niitä mistään naarmuista.

Zephiroth
10.2.2004, 17:46:46
Juuh kyllä minä kavereilta lainaan kun ei omilla rahoilla paljon riemuita ja kun yksi kavereistani sattuu olemaan hieman rikas.
Häneltä sitten lainaan kaikki uusimmat pelit :D ja hän haluaa tai siis hänen täytyy lainata minulta myös yksi peli (sen vanhemmat käski) ja kyllä sitten kerran ärsytti kun minä palautin pelin ehjänä ja hän antaa käteen rikkinäisen pelini :mad:

Cele
10.2.2004, 18:50:16
Kyllähän noita usein käy kylässä, ja mun pelit taas käy muualla.
Paitsi nykyään on tullut vähän huonoja kokemuksia, kun kannet taitaa olla aina rikki kun saan pelin takaisin. Ainakin yhden tietyn henkilön kohdalla.. ;)

Monella on sellainen, että eivät saa lupaa lainata/antaa lainaan.
Outoa..

-gunmachine-

Nostrovia
16.2.2004, 13:56:10
En lainaa. On huonoja kokemuksia, kun joskus lainasin kaverille pelin se tuli takaisin semmosessa kunnossa ettei meinannu tunnistaa omaksi enää. Ei suostunu maksaan korvauksia, koska ihme kyllä toimi vielä ja oli kuulemma jo valmiiks huonossa kunnossa, sitten se kehtas pyytää vielä toista peliä lainaksi siinä vaiheessa meinas nyrkki heilua. Ja sitten kun tuo asia unohtui niin tyhmyyksissäni sitten lainasin sille toisen pelin, mutta oliko se oppinut pitämään peleistä huolta? NO EI!! Se peli oli vielä pahemmassa kunnossa kun aikaisempi ei edes toiminut enää, sen pelin se ihme kyllä suostui korvaamaan. Tuon jälkeen en enää ole pelejä lainaillut, paitsi ihan muutavalle tyypille keneen luotan (ja ihan sen takia et kaveri voi testata millanen peli on jos se vaikka itse haluaa ostaa saman pelin).

Donter
16.2.2004, 14:13:21
Alkujaan kirjoittanut Nostrovia
En lainaa. On huonoja kokemuksia, kun joskus lainasin kaverille pelin se tuli takaisin semmosessa kunnossa ettei meinannu tunnistaa omaksi enää. Ei suostunu maksaan korvauksia, koska ihme kyllä toimi vielä ja oli kuulemma jo valmiiks huonossa kunnossa, sitten se kehtas pyytää vielä toista peliä lainaksi siinä vaiheessa meinas nyrkki heilua. Ja sitten kun tuo asia unohtui niin tyhmyyksissäni sitten lainasin sille toisen pelin, mutta oliko se oppinut pitämään peleistä huolta? NO EI!! Se peli oli vielä pahemmassa kunnossa kun aikaisempi ei edes toiminut enää, sen pelin se ihme kyllä suostui korvaamaan.

jotenkin samanlailla minullekkin on käynyt, tosin pelit on aina toiminut kun olen saanut takaisin.

Nykyään en viitsi lainata pelejä moraalisista syistä, kaverini polttaisivat pelin enkä minä tue sellaista. Netistä tulee ladattua kyllä anime, musiikkia ja joskus harvoin leffoja mutta pelejä en wareta :angel:

OmniWepon
17.2.2004, 17:59:41
minä lainailen pelejä.kaveriltani....se saa 100Egee kuukaudessa ja ostaa aina pelin.tällä hetkelläkin siltä 3 pelii lainassa.
ja sen nmi on Kimmo.lainaan myös joillekkin pelejä.vain parhaimmille kavereille.

Nitromethane
17.2.2004, 18:36:50
Harvoin tulee itse lainattua kenellekkään. Mutta jos sattuu kaverin pelihyllystä löytymään semmoinen peli, mitä voisi kokeilla, niin silloin kysyn kaverilta lainaan. Mutta itse en lainaile, koska liian monesti on peli tullut rikkinäisenä takaisin, vaikka olisikin lainannut luotettavimmalle kaverille. Myönnän toki itsekkin rikkoneeni yhden laina pelin mutta sen sentään korvasin.

mogvisti
20.2.2004, 17:46:03
Minulla ei ole minkäänlaisia rajoitteita siitä saanko lainata pelejä kenellekkään ja lainaan pelejä jos joku vain haluasi niitä ( en oo ostanu mitään pelejä vähään aikaan ja mul on itelläni vaan jotain Crash Banditcootteja jota kukaan ei halua lainata)

Itse oon lainannut kavereiltani esim. kaikki Final Fantasyt ja monta muuta peliä. Siinä säästää mukavasti rahaa kun vaan lainailee pelejä.

Mutta kyllä minä ite ostan pelejä jos kukaan muu kaveri ei sitä osta. Seuraavaksi pitää varmaan hommata Metal Gear Solid III:n

liquids
21.2.2004, 16:51:22
Kyllähän niitä on tullut monta kertaa lainattua edestakaisin... Nykyään en kyllä enää lainaile koska olen ainoa joka omistaa cuben kaveripiirissäni

Melkor
22.2.2004, 19:53:02
Kyllä, lainaan hyvin paljon pelejä kavereilleni ja myöskin kavereilta. Hyvä tapa tutustua peleihin, ettei tule tehtyä turhia ostoksia.
Välillä kylläkin olen saanut pelejäni takaisin kannet rikottuina, mikä kylläkin harmittaa. Mutta juuri tuollaisille henkilöille yritän olla lainaamatta yhtikäs mitään.
Kerran jopa unohdin kenelle lainasin rakkaan Metal Gearini, mutta kaikeksi onneksi sain sen vuoden päästä ehjänä takaisin. Ei sentään ollut niitä tyyppejä jotka lainaa pelejä, muttei palauta. :P

Necrofobia
22.2.2004, 20:34:24
En yleensä lainaa pelejä

Muutamia pelejä oon lainaillu jos oon halunnu kokeilla niitä että minkälaisia ne on

Kaikki hyvät pelit ostan itse esim. vaikkapa Final Fantasyt

Flame
23.2.2004, 7:28:39
Lainailen pelejä toisella paikkakunnalla asuvan veljeni kanssa aika jatkuvastikin. Hyvät pelit ostan itselleni tai pyydän vanhuksilta joululahjaksi. Toisinaan tulee outo olo kun ei enää muista mikä on veljen peli ja mikä oma. Sitten saatan antaa vahingossa esim. veljen Tekkenin lainaan ystävälle. Olen kerännyt huomaamattani kohtalaisen luotettavat ihmiset ympärilleni joten en pelkää lainata heille pelejä. Pisimpään olen tainnut pitää lainassa vain final fantasy kasia, eli kohta kolme vuotta. Kohta veljeni varmaan alkaa pyytää omia pelejään lainaksi minulta.. =)

Velvet
23.2.2004, 9:09:30
En lainaa vain pelejä. Lainaan kaverilleni joskus koko PS2:sta jos hän haluaa testi pelata läpi jonkun pelini. Hän saattaa pitää konetta lainassa kauemminkin, muttei se minua haittaa ollenkaan. Olen vain mielissäni, että hän pitää pelistä.

Prinsessa Garnet
23.2.2004, 14:15:47
Lainaan vain sillon kun olen löytänyt jonkin hyvän pelin joka kaverilla on eikä satu olemaan rahaa sen ostoon. Kun saan rahaa niin menen ostamaan pelin ja palautan lainassa olevan. Tällä hetkellä on lainassa ffVII.

Byuu
6.3.2004, 7:23:47
Lainaan pelejä, mutta vain semmoisia joita en oikeastaan enää pelaa. On meillä niinkin vanhoja pelejä, ettei edes peli kaupat ota vastaan. :eh: Ne sopii lainapeleiksi! :D

Drifter
11.3.2004, 16:35:57
En lainaa, on aina yleensä tullut naarmusina takas, huonoja kokemuksia on tosta lainaamisesta, kerran tuli yks peli sellasena takas että ne kansi paperit oli revenny ja siinä levyssä oli perkeleesti naarmuja.

WeeDarsH
11.3.2004, 17:13:40
Lainaan, mutta en ihan jokaiselle.
Ne joille lainaan, käsittelevät suht hyvin niitä ja tietävät mitä siitä seuraa, jos tuovat levyt naarmuisina ja kotelot rikkinäisinä takaisin.

Tosin kauheasti en lainaile muutenkaan pelejä, kun kaikki haluavat lainaan vain siksi aikaa, että voivat poltella itelleen. Siksipä joitakin pelejä on mitä en lainaa vaikka kuinka vinkuisivat.

Kyllä lainaan myös kavereilta pelejä itselleni välillä ja pidän hyvää huolta niistä. Ei nyt muistu yhtään peliä mieleen joka olisi ollut naarmuilla ja/tai kotelot rikkinäisinä palauttaessani.
Lukuunottamatta eräitä koteloita(ei itse pelin kuitenkaaan) jotka hajosivat, kun joku jomppeli oli viskannut reppuni rappuset alas ja tietenki peli oli siellä... vaihdoin nekin kannet kuitenkin ehjiin.

Ahtopaine
12.3.2004, 19:05:36
En enää kun kävi aika ikävästi kun kaverin pikkusisko oli syöny ff 9:sin ohjeista puolet ja seedee oli ihan naarmuinen no laitoin kaverin äidin ostamaan uuden. :D Mut kyllä mä lainaan aika usein pelejä.

Misha-san
15.3.2004, 15:50:34
Mi en enää ikuna lainaa kellekkään pelejä, enkä mielummin itsekkään lainaa joltain muulta, koska pelkään rikkovani sen -_-'.
Ja jos lainaan jollekkin, niin sääntönä on se, että sen pitää olla täsmälleen samassa kunnossa, kun sen lainasin, tai muuten saa ostaa miulle aivan uuden... Joten toisin sanoen lainaan pelejäni enää vain Hikarille, koska tiedän, että hän ei niitä särje (hän tietää kuinka ikävää on saada puolikuntoisena peli takaisin, jote häneen voin luottaa ^^)
Siis ne pitää olla täysin täsmälleen niin narmuttomia (tai naarmuisia-_-') kun lainaus hetkellä!

Miyuki
16.3.2004, 14:59:33
Lainaan kavereilta harvoin, mutta silti eri pelejä. Itse en lainaa, mutta se johtuu siitä kun joku kaveri katsoo mitä pelejä meillä on niin hän vain sanoo että omistaa jo samat pelit, on pelannut ne läpi tai on lainannut jo joltain muulta. Niitä pelejä en lainaa, joita sillä hetkellä pelaan.

vegeta
18.3.2004, 14:37:08
Onhan noita pelejä tullu lainattua aika lailla yksikin peli ollut n.2 vuotta lainassa...
Pitäs vaan saaha kymppi lainasta pois että pääsisin sen pellaa läpi...typerää piti mennä lupaamaan jotain peliä lainaan :prkl:

black_hawk
21.3.2004, 15:37:47
Totta kai lainaan jos haluun nähhä jonki pelin eka.Niin ei mene niin paljon rahaa hukaan vaan saa ainin tietää minkä lainen se on mutta yleensä ootan että tulee jokin hyvä peli sit joku mun kaveri ostaa sen ja pelaa läpi niin sen jälkeen otan sen lainaan ja pelaan läpi siis ilmaseks se on lainaa misessa parasta

Ja ite annan lainaan pelin jos tunnen toisen tarpeeksi hyvin eli tosi harvalle.Ei pelin lainaan antamisessa oo mitään järkeä sillä se jolle sä annatsen lainaan saa pelata sen ilmaseks läpi ja sä oot maksanu siitä noi 60 euroo eli lainaan anto ei kannata mutta lainaan otto kannattaa.Joskus olin niin typerä että annoin vielä niin pitkäks aikaa että toinen pelas aina ne pelit läpi ennen mua se oli ärsyttävää :prkl:

Zell
25.3.2004, 16:29:58
Me lainailemme paljonkin kavereiden kanssa puolin ja toisin siinä säästää paljon rahaa. Ja mitä järkeä on pitää sellaista peliä hyllyssä pölyttymässä, jota ei pelaa? Kun sen antaa lainaan, niin saa yleensä jonkun toisen pelin itselle lainaan.

Daial
26.3.2004, 15:17:50
Olenhan minä kerran lainannut kaveriltani FFVIII:in, kun en itse vielä omistanut yhtään FF:iä. Ja se oli lainassa tasan kuukauden kunnes sain ihan oman Final Fantasy VIII:in :P (hitsi mitä toistoa).
Katsotaan nyt lainaanko vielä Leyalta FFIX:n, kun en millään saa kokoon 11 euroa omaan yhdeksikköön.

Omia pelejä olen sitten lainannut kavereilleni -hetkinen- kolmisen kertaa (pääosin FF:iä (ja vielä kerran tuo sana toistuu)). Muille en sitten menisi lainamaan millään. Vain jos he ovat saaneet täyden luottamukseni.

Muistui tässä mieleen tapahtuma, jolloin veljeni otti uuden Heart of Darkness-pelini ja meni pelaamaan sitä kaverilleen ja he vetivät sen samantien läpi. Voi vimpula, miten minä raivostuin siitä. Juuri ostettu ja veli ryövää sen heti. Tämän takia käyttäydyn aika omistavasti omia pelejäni kohtaan ja yleensä haluan, että olen itse vetänyt pelin läpi ennen kuin lainaan sen kellekään.

Candice
26.3.2004, 18:26:44
En, en ja en. En missään herran nimessä. Olen todella tarkka siitä, minne pelini annan ja luultavasti ainoa, joka niitä välillä yrittää lainaksi kinuta on veljeni. Veljelläni on kolme vaippaikäistä, joten arvatkaapa kolme kertaa lainaanko tälle perheelle yhtään mitään.

Ystävistäni vain yksi taitaa pelata pleikkarilla, mutta tällä on ykkönen ja minulla kakkonen, joten sinnekään ei tarvitse hätäillä joutuvansa noita pelejä lainaamaan (tämä ihminen muuten sai minut ihastumaan finaleista lainatessaan minulle kasin). Jos joku haluaa pelata pelejäni niin tulee meille pelaamaan. Minulta ei heru tässä asiassa. Olen tarkkaakin tarkempi, sillä ne pelit, ne todella maksavat.

Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, ettenkö lainailisi jatkuvasti veljeltäni monkey islandia.

Kuppa
3.5.2004, 9:54:01
Lainaanhan minä... On ihan hauska lainata kavereilta pelejä, jotta ei tarvitse itse ostaa kyseistä peliä. Jos kaveri pistää pelin p***aksi, nin voinhan aina pyytää korvauksia... ;D

ijikemushi
3.5.2004, 15:35:19
Itse en pahemmin lainaa kavereilta. Tulee sitä joskus tehtyä. Ei enää pahemmin. Lainaan kavereille pelejä nykyään aikas harvaan. Yksi kaveri on hukannu multa kaksi peliä ja yhden pelin kotelon jossa oli CD key. Tietty se syyttää iso veljeään asioista... Noitten tapahtumien jälkeen oon lainannu vähän harvemmin.

Elazul
3.5.2004, 20:34:04
Tuleehan sitä silloin tällöin pelejä kavereilta lainattua. Kerrankin minulla oli eräs peli kaverilta lainassa yli vuoden =) . Ja jos kyseessä on PC-peli, niin sen voi sitten ehkä polttaa itsellensä eikä enää tarvitse lainata.
Minulta itseltäni ei kyllä kovin usein ole lainattu pelejä, ehkä muutaman kerran.

The Black Mage
3.5.2004, 21:44:11
Kyllä minä pelejä kavereille lainaan, tosin vain niille joihin luotan eivätkä pelaa pesäpalloa peleillä :D
Minulla on ollut kaverin Nhl 2003 lainassa aika pitkään ja hänellä minun Tony Hawk 4.

Sookie
8.5.2004, 11:22:46
Kyllä minäkin niitä lainaan, ei ole tullut mieleenkään ettäkö siitä jotain lupaa pitäisi kysyä....en osaa sanoa. Aika monet läpipelatuista peleistäni on lainattu kaverilta. Olenhan minäkin lainaillut sitten pelejä, nyt on ainakin FFVIII lainassa yhellä.