PDA

View Full Version : Unlimited Saga

Auroth
8.11.2003, 12:37:07
Uusimmassa Pelit-lehdessä oli jossain mainoksessa Square Enixin peli nimeltä Unlimited Saga,onko kelään tätä? millanen peli?(kannattaako ostaa) :huh:

ghaleon
10.11.2003, 7:38:09
Ei viellä, mutta tulen hankkimaan. Ainakin sen perusteella mitä olen siitä lukenut se on hyvä. Jotkut ovat kyllä valittaneet, että peli olisi liian vaikea, mutta se on mielestäni vain hyvä, koska lähes kaikki uudet rpg-pelit joita olen pelannut ovat aivan liian helppoja.

Fantasy X
10.11.2003, 15:37:30
Muuten Unlimited Sagan mukana tulee
FFX-2 pelivideo jossa on se joku juttu missä se Tiduksen
näköinen tyyppi on siellä vankilassa ja se puhuu siihen sphereen.
En muista mikä ton videon nimi nyt oli :eh:
Ainakin kun olin kaupassa kattoin sen kantta nin siinä oli FFX-2 tunnus ja tarra että tätä ei ole ennen Japanin ulkopuolella nähty

Keepa
14.11.2003, 20:11:54
Ostin eilen kyseisen pelin, mukana tulee Final Fantasy X-2 Eternal Calm- eli Another Story, jonka saa myös netistä(japanin kielisenä).

Itse peli on hyvä, tosin hieman vaikea. Pelissä on 7 eri tarinaa, alussa voi valita yhden 7hahmosta.

Suosittelen.

Piltz
22.11.2003, 1:49:03
Kuinka pitkä se Eternal Calm demo on? Onko pitempi ku FF X:n demo aikoinaan?
Entä tää US? Voisiko joku selittää siitä sen karttasysteemistä,ku se kuulosti niin oudolta tuolla Square-Enixin jenkki sivuilla....

Roleplayer
23.11.2003, 16:51:32
Hmm..itse olen hankkimassa tätä peliä itselleni lähiaikoina ja tulin tänne lähinnä kyselemään, että minkälainen tämä peli oikeastaan on. Onko se ostamisen arvoinen? Se on kyllä suhteellisen kallis ,mutta jokainen Squaresoftin peli on ostettava hinnalla millä hyvänsä. Jos joku voisi kertoa lisää pelistä niin olisin kiitollinen.

//edit: Peli on saanut joka paikassa erittäin huonot arvostelut, mutta olen silti päättänyt tämä pelin hankkia vaikka sai kokonais pisteissä jonkun 6.5/10, mutta pelin musiikkeja on ainakin kehuttu erittäin hyviksi.

Banjo_Bill
24.11.2003, 11:33:06
Mene Googleen ja laita hakusanaksi:
"Unlimited Saga" Review

Lue vähintään kymmenen arvostelua ja päätä sitten onko tämä peli hintansa arvoinen (esim. 59,50 VPD:stä). Jos ei, niin odota puolivuotta ja osta tämä käytettynä jostain nuhruisesta divarista.

Leviathan
24.11.2003, 15:27:00
Ostin pelin jo viikko sitten, jaa ihan kiva, vaikka tosin aika vaikea :D Niin tosiaan alussa saa siis valita yhden olikohan se nyt 7:tä hahmosta ja tarina kehittyy siitä valintojen mukaan. Mutta niin olen ymmärtänyt että silti ne kaikki 7 hahmoa tulevat mukaan, ennemmin tai myöhemmin.
Hiukka pettymys kyl oli se että grafiikka on muuttunut sellaiseksi "sarjakuva" maiseksi. Eli enää ei saa nauttia siitä silmiähivelevästä grafiikasta.

No joo mukana tulee siis se FF X Another Story ja sitten se
FF X-2 "Real Emotion" demo.

Onhan se aika kallis, vaan kyllä ihan hyvältä vaikuttaa.

moogle
24.11.2003, 20:59:14
Eipä tuo minusta sen kallimpi oo kun muutkaan PS2 pelit... Stockmannilta sen saa hintaan 57,90e, ihan normi hinta minusta. Itse oon ajatellut pelin myös hankkia, ihmettelen vaan, et missä viipyy kaikki suomalaiset arvostelut? Ei ees mitään ennakko arvostelua oo näkynyt Pelit-lehdessä tai Pelaajassa...saatikka sitten Tiltissä tai Playssä... Joskus oli jotain pientä juttua siitä jossain, mut siitä on aikaa jo jotain puol vuotta!!!

Kreifi
25.11.2003, 1:01:14
Veljen kanssa katsottiin, että Pelit-lehdessä oli tuosta mainos, mutta itse pelistä en ole mitään kuullut. Se on jännää, että täälläkin on pelille ketju, mutta ei oikeastaan mitään infoa itse pelistä. Hyvä juttu.

ochu
6.12.2003, 10:19:54
Mä voin myydä omani pois jos joku haluaa ostaa.
Seitsemän tarinaa alkaa olla jo liianki tuttuja. :) :confused:

emaililla tarjouksia/kyselyjä/kaikkee

Kreifi
13.3.2004, 16:57:52
No, nyt peli on omistuksessa ja pelaamista tunti takana. Manuaalin luettuani olin ihan pihalla. Ajattelin, että kyllä se siitä, kun pelaamaan ryhtyy, kai ne nyt jotain neuvoja antaa, mutta ei. Aikas suoraan minut heitettiin sinne seikkailemaan ja pian tulikin ongelmia, eikä manuaali osannut vastata niihin. Käyttöliittymä, kehityssysteemi ja kaikki muu roska tuntuu nyt ainakin aikas vaikealta. Varmaan kaikki mitä olen tehnyt on mennyt päin mäntyä. Onkohan tämä niitä pelejä, joita pelataan 5 tuntia ja sitten aloitetaan alusta, koska osaa jo pelata, mutta mokasi alun kohtalaisen hyvin.

Pelin vaikeusaste tuntuu olevan kohtalaisen korkea, mutta ei toistaiseksi liian korkea. Muutamat vaikeustasonnostot aiheuttavat vain load-save-rumban, joka ei ole ikinä kivaa.

Mutta peli vaikuttaa äärimmäisen mielenkiintoiselta, uudelta tuulelta jopa. Ikävä kyllä, näyttäisi siltä, että juonta ei ole nimeksikään(?).
Pelissä on tosiaan seitsemän eri hahmoa, joista saa valita. Sitä en tiedä kuinka paljon eri hahmot poikkeavat toisistaan, veikkaisin vähäisestä jonkin vertaan.
Jos peli on toteutettu hyvin, tässä on varmasti pelaamista moneksi tunniksi eri hahmoilla. Tosin manuaali jo vihjailee, että hahmoilla olisi samoja tehtäviä, mikä ei ole laisinkaan hyvä juttu jos tosiaan pelin aikoo kaikilla hahmoilla mennä läpi.

Olisi kiva kuulla mielipiteitä sellaisilta, jotka pelin omistavat ja ovat sitä pelanneet, mutta ei kiitos spoilereita.

pehmo
13.3.2004, 17:48:24
Kuten jotkut saattavatkin tietää myin omani Roleplayerille, syy myyntiin oli se että peli ei vastannut käsitystäni hyvästä pelimekanismista.
Hahmojen kehittäminen oli ärsyttävää kun joksus piti korvata hyviä kykyjä huonommilla vain sen takia että on pakko. Niin pitkälle en päässyt että olisin päässyt leikkimään taikojen kanssa.
Se mitä pelistä luin ja pelasin niin pelissähän on 7 hahmoa ja jokaisella on oma tarinansa, käsittääkseni vain kaupunkikohtaiset Adventuret ja tavarankuljetus tehtävät ovat samoja.

Liikkuminen on pelissä aika tuskaa sekä se että aseet pitää ladata aina suurinpiirtein yhden juonellisen jakson välein.

Itse ostin pelin koska ajattelin "Squaren peli=hyvä peli", mutta minua ei pahemmin haittaa vaikka se ei lyödy enää hyllystäni. Eikös FF X-2 lisätkin olleet mukana vain lisäämässä myyntiä. Käsittääkseni tämä peli on enemmän enixiä kuin Squarea. Empä mene ihan takuuseen mutta muistelen jossain nähneeni juttua enixin pelistä 7th saga. Kenties mitään yhteyttä?