PDA

View Full Version : Heroes of Might and Magic -sarja

Kekezzinen
13.4.2002, 16:15:27
Niin kyse on siis peecee pelistä:
Heroes of Migth and Magic
Onhan peli ilmestynyt muillekkin kuin pc:lle.
Eli siis mitä mieltä olette kyseisestä pelistä??Minusta se on ehdoton hitti peli.Kavereiden kanssa tahkotaan sitä aina 3 saakka yöhön.Minulla on 1,2,3 ja kohta nelonen.Myäs kaikki Heroes lisälevyt kuten Clash of the Dragons ynnä muut.
Kertokaapa mielipiteitänne sun muuta.

En löytänyt tälläistä topiccia tuolta joten päätin siis tehdä tämän,piste.

Raine
13.4.2002, 16:17:49
Kerran taisin demoa kokeilla,mutta sain silloin koneeni jälleen tilttiin ja siihen se tyssäsikin  =)

Croppola
13.4.2002, 16:38:42
Heroes on ihan loistava pelisarja. Ittellä ei ole omana kuin Heroes III mutta ykkösestä se kaikki silloin lähti liikkelle, sitten kakkonen ja viimein hankin III omaksi ja hakannu sitä PALJON. Mitäpä tosta muuta? Se on loistava!

orimos
14.4.2002, 13:42:44
Onhan noit kaikkia muita paitsi tota ykköstä aina yömyöhään asti on tullut pelailtua. Elikkäs onhan noi kyllä hyviä pelejä, mutta se neljäs osa ei näytä yhtään niin hyvältä kuin noi edelliset.  :(

Edited by orimos on 14.4.2002 14:43

Crow
14.4.2002, 13:44:32
Mä oon pelannut vähän Heroes of Might and Magic kolmosta.
Se oli ihan jees, mutta ei mua oikeen jaksa kiinnostaa sellaset pelit.

Kurko
14.4.2002, 21:20:05
Ai että olenko pelannut?
Ykköstä pelasin liikaa. Liikaa = Niin paljon että kakkonen jäi hyllyyn pölyyntymään
eikä kolmosta eikä nelosta ole ollenkaan.

The death Magic
15.4.2002, 7:09:54
Omistan 3:n ja 2:n ja Clash of Dragons:n ja aion hankkia 4:n ja olen kaikkia pelannut aika paljon. Hyviä ovat vaikka kaikki eivät pidä niistä.

Edited by The death Magic on 18.4.2002 09:21

Amadeus III
16.4.2002, 10:22:04
Ykkönen oli ehdoton suosikkini ja sitä jaksoin pelata monta vuotta...kakkonen oli kanssa jonkin aikaa hyvä peli mutta ei ollut niin hyvä kuin ykkönen.

Kolmosta en ole edes pelannut ja siitä olen kuullut että on aika huono peli :/

Razorblade
16.4.2002, 11:30:44
Ihan hyviä pelejä kaikki. Ykkönen on kyllä ihan klassikko.Kaikkia Heroes Of Might and Magiceja olen pelannut.

Kurko
16.4.2002, 11:41:43
Sattuisikohan kukaan tietämään kuinka hyvä GBC:n Heroes on?
Itselläni ei ole mitään tietoa.

Ilezki
16.4.2002, 19:02:56
Kolmosen demoa olen joskus kokeillut, ja jopa harkinnut ostavani sen, mutta päätin sitten jättää sen taloudellisten ongelmien takia.

Jabberwokki
17.4.2002, 12:22:16
Mä tykkäsin siitä kakkosesta, mutta kolmonen ei ollut kovinkaan hyvä. Eipä noi strategia-pelit oikein maistu.

Jim Profit
17.4.2002, 13:37:46
Kolmonen on läpi hakattu ja nelonenkin on tulossa..

Härski
24.4.2002, 7:59:36
Kaikkia on kokeiltu ja kakosta on mätetty jo ihan liikaa. Ne kaikki on ihan hyviä, kai :huh:

Pyromaniac
24.4.2002, 8:13:30
se on tosi hyvä peli olen pelannut paljon kaverilla kun en omista tietokonetta mikä oso on paras teidän mielestä? :huh:
minusta IV

Chang
24.4.2002, 11:48:35
Kolmosta on tullu hakattua todella paljon,ehkä jopa liikaakin mut kyllä niitä kaikkia jaksaa aikansa pelailla :D

Moppi
4.5.2002, 14:36:43
Muistan kun joskus tosi kauan sitte pelattiin peliä jota kaikki sanoi vaan nimellä Heroes [hirous]. Mä en tiedä mikä niistä se on, mutta muistan että se oli MAHTAVA :D

CloudStrife
4.5.2002, 20:12:52
Kaikkia on tullut pelattua TODELLA PALJON...
Kahvia & Heroes 3:sta 36h putkeen oli mahtavaa...
Sitä seurasi saman verran unta...

Predator
5.5.2002, 20:12:45
Oon pelannut ykköstä...on hyvä peli!  :D

Flaming Amarant
6.5.2002, 17:20:42
Onhan mulla Heroes 2 ja 3 ja kakoseen yksi lisäosa, kolmoseen 4 lisäosaa, Clash of dragons, warlords of wasteland, Armageddons blade (signussani on se alotusruudun örvelö) ja shadow of death. Tosin ne ovat kaikki piraatteja.

Heroesit ovat parhaimpia PCpelejä, ei parhaita kummiskaan. :D

Jim Profit
10.5.2002, 9:39:31
Juuri eilen tuli tahkottua Heroes 4:n eka campaign-läpi, (se true blade)..

dusty
10.5.2002, 10:00:40
Joskus pelasin kolmosen demoa.. se oli kiva. Sitten kun halvalla löysin jostain Heroes III ja Armageddon's Blade-paketin niin eikös se pitäny ostaa vaikka viimeset rahat meni. Nykysinhän sais vielä samaan pakettiin Shadow of Deathin mut enpä sillon sitä tajunnut. Ja siihen on vielä enemmän lisälevyjä?

Edited by dusty on 10.5.2002 11:01

Archux
8.6.2002, 14:21:19
Mulla ollu kaikki heroesit (vaan King's Bounty ja lisälevyt puuttuu). Onhan se erittäin hyvä sarja. Jatkuvan HoMM2 pelaamisen jälkeen ei kyllä ne myöhemmät enää jaksanu pitää kiinnostusta yllä yhtä pitkään mutta hyviä pelejä silti.

Ukkosritari
11.6.2002, 16:54:12
Kokeilin HoMM ykköstä kaverin piraattirompulta kerran ja nyt hankin HoMM IV:n. Moottori on huomattavasti jämerämpi isometrialla toteutettuna. Pidän Might & Magicista eikä HoMM sarjakaan ole mikään huono. Nelosta voiskin melkein sanoa jo StrategiaRPGksi.

urho
20.6.2002, 10:19:42
Heroes pelit on aivan huippuja. Heroes 3:sta tuli aina pelattua kavereiden kanssa vaikka kuinka kauan :) ehdoton hankinta. Harmi kun ei nelonen toimi mun tietokoneella :[

Kumama
28.6.2002, 0:42:05
Heroessiä on tultu pelattua IIItä ja IItä ja molemmat o mun lemppari pelejä. Itse peli ja grafiikka on upea saavutus 3DOolta. Aion hankkia IV koska siinä on mahtavia uudistuksia ja sen saa halvalla

Marmadoc
1.7.2002, 1:20:23
Juu kaikki Heroesit omistan ja vain muutama lisäosa kolmosesta puuttuu, vaikka olen kaverilta lainaamalla tahkonnut nekin aina parissa päivässä läpi.

Mutta Heroes IV oli kyllä positiivinen yllätys, sitä on jaksanut pelata paljonkin ja kenttiäkin löytyy helposti lisää.

Loistava pelisarja pakko myöntää.

Yakomaru
17.7.2002, 17:05:15
Heroesin ykkönen on AIVAN mahtava peli!
Sitä tahkos joskus ja vielä silloin tällöin montakin tuntia putkeen;)
Peli ei saa musta olla liian pitkä tai vaikea ja Heroes sopii täydellisesti.

Haprog
18.7.2002, 22:02:41
Mulla on HOMM kolmonen ja nelonen mutta mun mielestä kolmonen on paljon parempi kuin nelonen vaikka se onkin paremman näköinen. Nelonen on mun mielestä jotenkin hieman liian monimutkainen eikä sitä jaksa pelata kauaa. Kolmosta on tulllu joskus pelattua kavereiden kanssa aika paljonkin.

Daim the Damned
29.7.2002, 21:35:12
Mainio peli. kaveri kans tahkotaan aina välillä ykköstä. (hittipeli)
3 on kans aivan luokaton peli (siis hyvällä tavalla luokaton :) )

Tristam
30.7.2002, 1:55:46
Heroes of Might And Magic... Aahhhh... Miten kauniilta se kuullostaakaan.
Kyllä, olen tämän sarjan pelejä pelannut vähän enemmänkin, eniten ykkös osaa.
Omistan siis HoMM1, HoMM3 Shadow Of Death ja HoMM4:n sain juuri tänään!!!
Olen häpäissyt itseni ja sorruin ottamaan pelin kaverilta kun poltettuna sain. Shame on me. Juuri äsken vedin tutoriaalin läpi. Nyt sitten muiden kenttien kimppuun. Taitaa mennä myöhään yöhön niinkuin monesti ennenkin...

yksisiipi
31.7.2002, 17:51:42
Heroes of Might And Magic kolmosta on tullut pelattua kavereiden kanssa varsin hektisesti ja pitkään, mutta into lopahti lähes yhtä nopeasti kuin alkoikin. Kakkososaa olen pelannut vain demona, vaikuttaa ihan hyvältä.

Sensori
21.8.2002, 22:41:29
Mutta ei HOMM:it Disciplesejä voita ei. Ei sille voi mitään, menneen talven lumia ovat. HOMM3:sta on tullut mätettyä kyllä aika paljon joskus. Warlordseista vaan ainakin on enemmän hyviä muistoja. ;)

Torspa
23.8.2002, 17:14:22
Onhan minulla toi HeroesIII lainas.Ollu kyllä jo niin kauan et kai se on mun oma:D.Tässähän on kyse aivan mahtavasta pelisarjasta.
Yksi parhaimmista vuoro-pohjaisista strategia-peleistä.Aina sitä tulee kaverin kanssa tahkottua lomilla yön yli(hieman liiankin paljon).

Tar_Minastir
25.8.2002, 15:27:17
Aivan mahtava, aivan mahtava :D
joskus kuudennella tuli mentyä koulun jälkeen koko päiväksi pelaamaan Heroes 2:sta kavereille. kun ei ollu omalla koneella tehoja :eh:

a.k.u
30.8.2002, 7:42:09
Heroes. Kyllä. Heroes of Might and Magic. Mahtava peli. Kolmea ensimmäistä osaa pelaa kaveriporukan kanssa vaikka koko viikon lopun putkeen. Nelonen on minulle jollain tavalla pettymys. Se ei vaan tunnu niin heroesilta kuin esim. kolmonen.

Deux
1.11.2002, 15:02:15
Mitämitämitä...! Olenko sokea, vai eikö täällä ole YHTÄÄN keskustelua ^ylläolevasta^ aiheesta! Ja jos olen sokea (siis tällänen topicci on jo) niin senkun suljette. Mutta laittakaa please sitten sen edellisen ketjun osoite mukaan ta linkki sinne olisi erittäin paljon vieläkin kivempi..

Vai ettekö ole pelanneet tätä sarjaa?
Minä olen pelannut vain II:sta ja III:sta neljästä. Mutta niin hyviä ne on olleet että niiden kanssa (ihan niinkuin finaleidenkin) on vierähtänyt vähän enmmänkin kuin pari tuntia. Hahmot (niinkuin kaikki muukin) on kyllä hämäävän pientä ja ko. pelit bugittavat kivasti vanhalla tietskallani, mutta se nyt on vaan pientä.
Kaksinpeli on vieläkin parempi, kuin jos pelaisi yksin konetta vastaan.

Mutta onko muita tätä sarjaa pelanneita?

Perfektionistiseen silmääni osui yhden kirjaimen virhe topicin otsikossa, joten korjasin sen :). -Ilezki

Tordragon
2.11.2002, 11:26:06
Yeah, siis Heroes of Might & Magic -sarjaa[Otsikko korjattu. -Ilezki] *grins* Tokitokitokitoki..

Kaikkia olen pelannut, paitsi ykköstä. Kakkonen kun on suhteellisen alkeellinen niin ei sitä ykköstä uskalla edes kokeilla. Mitäpä minä siitä tosin tietäisin. Ja en minä oikein nelostakaan uskaltaisi suositella, kyllä tuon pelisarjan hienoudet kulminoituvat tuohon kolmanteen osaan, se vain on niin loistava. Nelonen meni hieman monimutkaisemmaksi, tosin tätä kautta monipuolisemmaksi, mutta silti. Sanotaan näin, että kolmonen on tarpeeksi monimutkainen ja silti niin simppeli pelata, puhumattakaan monipuolisuudesta. Jep.

Monipeli on jäänyt vuosien varrella hieman vähemmälle, pelissä kuin pelissä ja myös tässä pelisarjassa. Sillä, sanomattakin selvää on, että monipeli tässä rokkaa. Kakkosta tuli pelailtua moninpelinä hyvin paljon joskus vuosia sitten. Kolmosta tuli kokeiltua, mutta koneeni ollessa tuolloin liian hidas jäi se moninpeli sitten siihen lagihelvettiin. Nyt voisi olla asiat toisin, pitäisi vain peliseuraa saada.

Myös kenttiä innostuin kakkosen aikaan rakentelemaan. Mitä tulee siis tämän HoMM-sarjan kenttäeditoreihin niin toimivia ovat, saavat koukkuun ja pahasti. Ne eivät ole mitenkään monimutkaisia käyttää ja silti niillä saa ammattimaista jälkeä aikaan. Että näin. Voisi melkein sanoa, että kenttäeditorien parissa vietetty aika on suhteellisen iso osa koko ajasta mitä itse pelisarjaan tulee ^^

Olen pelannut ja tutustunut, jos ei tuosta tullut asia selväksi *grin*

Kurko
13.11.2002, 18:39:16
Napsautus The Lukkoon ja linkero.

http://foorumit.fffin.com/showthread.php?s=&threadid=71

O jea. Muistakaa search ppl.

Sitähän minä käytinkin kun varmistin tämän topicin ainutlaatuisuutta, en kai osaa käyttää sitä :\ -Ilezki

Haha, eikös merge ollutkin parempi idea? -N

Ei kukaan voi muistaa sellaisia vB-hienouksien olemassaoloa :p -Ilezki

Muistaa muistaa ja osaa myös käyttää, mutta laiskuus voitti ja teetin työn muilla. -mr. royalblue

Prometheus
20.11.2002, 9:52:32
HoMM on aika kohtalainen pelisarja. En tosin ole enää pitkiin aikoihin näitä pelannut, mutta ykkösosaa pelasin jonkin aikaa ja kakkonen on itsellä. Ihan mukavaa, varsinkin kaksinpelinä samalla koneella.

Mua ärsyttää se, että kun pelaa valtauspeliä niin vastustajat kerää aina ne kaivokset itelleen kun oon vasta saanut ne omistukseen. Sitten kun ne mainit hakee takasin, niin onkin jo taas uudet paikat vallattu. Mulla kun tulee pelissä aina semmonen fiilis, että kaikki on pakko saada itelleen. Vallatessa kaupunkeja teen sen ydinjoukollani niin tiuhaan tahtiin, että muut cityt jäivät lähes kokonaan puolustamatta. Että semmosta. En ole kovasti taktikoinut tossa pelissä, muissa kylläkin ajattelen vähän pitemmälle.

Kolmoseen ja neloseen en ole tutustunutkaan. Eikös niitä pelejä myydä nyt monta osaa yhdessä spesiaalipaketissa. :huh:

Välillä siihen peliin kyllästyi, mutta sitten taas jaksoi jonkin aikaa myöhemmin.

Lord Angsaar
20.11.2002, 12:18:02
Itselläni on III&IV... Olen myös pelannut ykköstä ja kakkosta mutta mielestäni III oli paras...
HoMMIV oli kyllä suuri pettymys... en tiedä miksi, mutta kun olin pelannut tarpeeksi kauan HoMMIII:sta ei IV tuntunut sen jälkeen pelattavalta.

Colimar
6.1.2003, 19:39:03
Heroes of might and Magic sarja on kyllä yksi parhaimpia pelisarjoja joita olen pelannut. Nelonen ei mielestäni ole mikään kovin hyvä. Johtuu siitä että siinä kaikki herot yms. tuppaavat hukkumaan taustaan. Kolmas Heroes on kyllä kaikkein paras osa tästä pelistä sitä jaksaa tahkota vieläkin. Nettipelinä se on yrityisen hauskaa kun saa vähän älyä vastaansa, tietokone vastusja kun tuppaa olemaan aika tyhmä. Nettipeli tietysti vie aikaa kun vuorot taisteluineen tuppaavat kestämään vuorokausi tolkulla

Tordragon
29.1.2003, 14:57:41
Originally posted by Colimar
Nettipelinä se on yrityisen hauskaa kun saa vähän älyä vastaansa, tietokone vastusja kun tuppaa olemaan aika tyhmä.
Niin, henkilökohtaisesti minua on läpi koko Heroes-sarjan suorastaan v*tuttanut konetta vastaan pelaaminen. Ei toki tietenkään, jos High Score-listaa tavoitteena pitää. Mutta muuten, se jatkuva karkuun juokseminen ja se saakelin kyttääminen siellä reunoilla on _hyvin_ hajoittavaa, näin psyykkiseltä tasolta. Jos ajat vaikka heroa takaa niin se suostuu kyllä juoksemaan sitä helvetin ympyrää vaikka hamaan loppuun asti, mikä tässä tapauksessa on pelaajan hermot. Ja kun vähänkin poistut linnan läheltä niin sieltä se kykkii välittömästi eikä heti.

Moninpeli tosiaan poistaa sitten tällaisen käytöksen kun pelaajat nyt eivät, luonnollisesti, ilman tutkimista mistään mitään tiedä ja virheitä on vältettävä viimeiseen asti. Eikä mahdollinen hyökkäys suinkaan tapahdu tietokonemaisen tarkasti, vaan virheitä myös näissä ja sitä rataa.

Nettipeli tietysti vie aikaa kun vuorot taisteluineen tuppaavat kestämään vuorokausi tolkulla
Tai viikkotolkulla *grinnie* Kolminpeli jokseenkin osaavien pelaajien kesken ja kenttä on joku large. Kyllä sellaisesta kun voittajana selviää niin olo on sanoin kuvaamaton tai muuten vain euforinen, jos kahvilla on osuutta asiaan.

happosai
7.2.2003, 20:04:16
kaikkia muita paitsi VI:ta olen pelannut. loistavia peleja, joskus muinoin on tullut pelailtua kavereitten kanssa ensimmaista osaa monia monia tunteja putkeen. enpa keksi muuta sanottavaa, helkkarin hyvia peleja.

memo
10.2.2003, 18:15:10
Yköstä ja nelosta en oo pelannut... Kaikki on kyllä ihan huippu pelejä, ja niitä pelaa ihan ilokseen! Harvemmin nykyään on kuitenkaan tullu pelattua...

Ikiolo
17.2.2003, 14:56:35
Mä olen pelannu II,III,IV:sta Kakkonen on hyvä, mutta kolmos osa on ehdottomasti paras:D. Sitten tuli sarjan pahin moka IV:soso:.

Mitä ne oikein ajtteli! Ne viskas pois hyvän upgrade systeemin ja moraalikin jäi toissijaiseksi, linnojen yhdistys ei toimi eikä ne Magic systeemi oo hyvä. Mun mielestä nelonen pilas koko sarjan.

Ei se heron liittäminnen taisteluun ollu hyvä idea ja ne artifactit ne menetti sen hohdon. Ja en myöskään pitänyt siitä range countteroinnista ja se ranged attack damage systeemikin on susi kolmosessa paljon parempi.

Eikä ne heroeksen pää jehutkaan olleet tyytyväisiä. Mun kuuleman perusteella koko nelosen tekijäryhmä sai potkut. Aivan oikein toivotavasti vitos osa on parempi, niin sitä voisi sit hurmiossa taas pelata läpi yön. ;)

welho
17.2.2003, 18:52:34
Oon pelannut I,II,III ja IV ja paras on III. Nelosesta en oikein tykännyt kun siihen oli yritetty tunkea liian paljon uutta kamista

PhoenixFlame
2.3.2003, 16:53:22
Heroessit rulaa! Itelläni on kakkonen ja kolmonen (Kummatkii cräkättyjä) Nelonen ei miust enää oo kovinkaa hyvä, mut kolmonen on ihan super! Kolosen grafiikka ja taistelu systeemi oli ihan toimivaa, mut sit tuli nelonen :( Noh, kolosen cooleimmat tyypi on arkki enkelit ja haltiat, cooleimmat linnat: (yllätys yllätys) rampart ja castle!

RED XIII
6.3.2003, 18:55:12
HoMM on yksi maailman parhaista pelisarjoista.
Olen pelannut kaikkia HoMM-sarjan pelejä, omistan kolme.
Lisäosia en omista. Paras on kolmonen, tosin kakkosen se jokin Alliance tai jtn. taulu on paras(oikeassa alakulmassa on tietokone, jolla on heti titaaneja. Lemppari hahmot:Arkkienkeli, Cerberus, Lohikäärmeet ja pari muuta. Kakkosessa pelaan Knightillä, Wizardilla tai Warlockilla. Kolmosessa Castlella, Rampartilla tai Dungeonilla. Nelosessa Chaos tai Life.

Raika
8.3.2003, 10:31:37
HoMM -sarjan pelit ovat uusinta IV:ta lukuunottamatta olleet joko hyviä tai todella hyviä, eikä tuo IV:kään mikään surkea esitys ole. Peleistä 2. osa kolahti kaikkein kovimpaan. Joskus muinoin erään kaverini kanssa pelasimme sitä Hot Seattina parhaimmillaan 14h putkeen. Vaikka pelin grafiikka ei ole mikään loistava, mutta se ajaa/ajoi asiansa. 3. osa on luultavasti se paras: monipuoliset hahmot, sankarit ja esineet. Ja tarpeeksi yksinkertainen grafiikka

IV:ta pidän muita huonompana siksi, koska siinä grafiikka on mennyt jo liian tarkaksi. Poimittavat/aktiiviset asiat hukkuvat taustaan. Ja ne musiikit... jotain ooppera-hoilotusta, jota ei kyllä kestä hevonenkaan 15min pidempään. (Itse mutetin ne heti 5min pelin jälkeen)

Yksinpelin ideaa HoMM -peleissä en ole koskaan tajunnut. Vuoron voi skipata koska haluaa: jos on rahapulaa, niin siitä vaan skippaa muutaman kierroksen ja taas ollaan rahoissa. Muutenkin ne skenaariot ovat aina olleet hieman tylsiä. Suosittelen 3. osaa lämpimästi kaikille, jotka eivät sitä ole vielä kokeilleet.

Tordragon
8.3.2003, 20:36:39
Originally posted by Raika
Peleistä 2. osa kolahti kaikkein kovimpaan. Joskus muinoin erään kaverini kanssa pelasimme sitä Hot Seattina parhaimmillaan 14h putkeen.
Jep, kakkonen kyllä tuo minullekin mieleen moninpelin, mutta ihan verkon välityksellä. Kolmatta osaa tulikin tahkottua tuolla hot seatilla. Muistan vain pientä valitettavaa tuosta kakkosesta, että yleensä se pelaaja hävisi joka raivasi isoimmat möllit tieltä päästäkseen toisen päälle. Se menikin sellaiseksi defutussodaksi. Mutta hot seat on kyllä erittäin onnistunut ko. pelisarjassa. Ei sitä periaatteessa tarvitse verkossa jauhaa kun yhtä istumista se kuitenkin on ^^

IV:ta pidän muita huonompana siksi, koska siinä grafiikka on mennyt jo liian tarkaksi. Poimittavat/aktiiviset asiat hukkuvat taustaan. Ja ne musiikit... jotain ooppera-hoilotusta, jota ei kyllä kestä hevonenkaan 15min pidempään. (Itse mutetin ne heti 5min pelin jälkeen)
Höpö höpö, oopperakailotus roxxor. Tosin, en nyt muista minkä lajin kaupunkiruudussa esiintyvä kailotus kyllä meinasi ajaa allekirjoittaneen jonnekin muualle, mutta pieni virhe muuten hyvässä audiovisuaalisessa tarjonnassa. Poks.

Tuota olen kanssa miettinyt miksi juuri neljäs osa lähinnä ärsytti, tai miksei löytynyt vastaavaa draivia pelata kuten esimerkiksi kolmannen osan saralla löytyi. Saattaa nimittäin juuri olla nuo grafiikat, kentät ja tappelut ovat jotenkin liian yksityiskohtaisia ja väriloisto kentissä on myös hieman enemmän kuin tarpeeksi. Sarjan kun olisivat vain jättäneet kolmanteen osaan niin hyvä. En minä tuota myöskään pitänyt niiden herojen osallistumisesta taisteluun, loppujen lopuksi.

Yksinpelin ideaa HoMM -peleissä en ole koskaan tajunnut.
Kuin myös. Sinällään se tosiaan on outoa, ettei yksinpeliä, lähinnä kampanjoita, saatu läheskään niin mielenkiintoiseksi kuin itse moninpeliä. Tokihan yksinpeli toimii kun High Score listaa täytetään, mutta kampanjoissa en ole ikinä nähnyt mitään mielenkiintoista. Taitaa melkein olla ainoa peli mitä en tavallaan ole yksinpelinä edes pelannut, custom gameja lukuunottamatta.

Tiituli
15.3.2003, 14:53:29
Pelannut kaikkia ja on ihan pisteen hyvä pelisarja....siis kyllä niitä on parempiakin mutta kylllä tämä hakkaa monet muut..... Ja tätä voi pelata kauan kyllästymättä.....(pelasi kerran kamun kanssa 6 tuntia putkeen :D )

Lazuli
8.4.2003, 6:21:08
Olen pelannut Heroe's III:sta, kamun luona. Se on tosi hyvä parhaita pelisarjoja todentotta. Mutta yksi kysymys III:sta : voiko kaksin pelissä tallentaa ilman että vain ykköspelaaja voi jatkaa jos lataa sen tallennetun? Tiedättekö mistä niitä III:osia voisi vielä ostaa?

The death Magic
8.4.2003, 12:16:19
Heroes4:sta voisi kommentoida sen verran että yksiköiden päivittämisen poisjättäminen oli paha moka. Minun mielestä se olisi saatu jättää. Grafiikat ja musiikki ovat loistavia(tai ainakin ihan hyviä)

Sankareiden(herojen) mukana olo taistelussa on minun mielestäni vitun hyvä idea. Kerran onnistuin voittamaan about 15 evil eyea pelkästään heron avulla. Eipä olisi ollut kolmosessa mahdollista niin :P Myöskin uudet esineet eli ne juomapullot sankareille oli hyvä uudistus. Niistä on paljon hyötyä.

Linnojen rakentaminen on samanlaista tosin rahaa saa ärsyttävän paljon vähemmän. Aina pitää etsiä gold mineja tai ei saa paljon mitään yksiköitä. Tosin yksiköiden tuleminen päivittäin paransi peliä. Yksiköistä vielä sen verran että jotkut level 4:n yksiköt kuolee turhan helposti. Esim Thunderbirdit ja Championit. Kerran tapoin 194 Thunderbirdiä vain 88:lla Phoenixilla.(no oli siinä vielä pari apuria vieressä mutta silti.)

Ja koska ei ole enää niin isoa armeijaa joitakin yksiköitä on harmittavasti jäänyt pois mikä ei ole kivaa.

Mutta no Heroes4 on ihan hyvä peli lopulta vaikka siitä puuttuukin pari asiaa mikä kolmosessa on paremmin.

Yose
2.5.2003, 22:51:10
Yritän karttaa tätä pelityyppiiä, koska en siitä paljoakaan välitä. Vain vähän olen peliä nähnyt, ja sen perusteella voin sanoa, että positiivinen yllätys, ihan kiva, mutta en tykkää tällaisista peleistä, enkä varmaankaan lisää aio pelata.

Yurikosan
7.5.2003, 20:18:32
4 on ehkä niistä huononi.. se moninpeli on niin kälysesti tehty kun tiettis pelaajilla kestää kaks vuotta vuorojensa kanssa.. muuten nelonen kai olisi paras.. mutta kyl parhain sarjan numero on 3!!!! sitä tosiaan tuli tiitulin kanssa pelattuu se 6 tuntii putkeen x) ne oli niitä aikoja ne.. (tai sitten se oli kakkonen, mutta sillo se oli niin hyvä vaa :D)

StrongBad
22.5.2003, 8:09:50
En ole kunnolla muita pelejä pelannut kuin kolmosta joka oli superuber. Justiinsa tän tyypin pelit kolahtaa kalloon ja tämmösten kanssa voi vierähtää monta tuntia. Ykkösen ja kakkosen olen nähnyt ja ne ovat hieman vanhentuneita. Nelonen ei ole mikään hyvä koska siinä ei ole yhtä legendaarista taistelusysteemiä kuin kolmosessa.Kaikin puolin mahtava pelisarja jota kannattaa kokeilla. Ainiin kolmosessa erilaiset linnat on hyvin tehty.

Ken_Masters
22.5.2003, 12:23:40
Itse olen pelannut ykköstä ja kolmosta. Ihmeellistä, että kolmosen pelaajia riittää vielä, (HoMM III on jokseenkin vanha peli) itse en omista HoMM III:sta, mutta kaverilla olen pelaillut tätä ihme kyllä, vielä hyvää peliä.

Tordragon
22.5.2003, 13:01:11
Originally posted by Ken_Masters
Ihmeellistä, että kolmosen pelaajia riittää vielä, (HoMM III on jokseenkin vanha peli)
No hittolainen. Ihmekös se, että meitä riittää kun kerta nelonen on suolesta (nojoo joo, verrattaen). Tai vaikea kuvitella, että mitä muuta kuin kolmosen kierrättämistä tässä pitäisi sitten tehdä *g* Toisin sanoen: kaukana ihmeellisestä on asia.

Mutta yksi kysymys III:sta : voiko kaksin pelissä tallentaa ilman että vain ykköspelaaja voi jatkaa jos lataa sen tallennetun? Tiedättekö mistä niitä III:osia voisi vielä ostaa?
Rehellisesti sanoen yritin kyllä ymmärtää mitä tuolla haettiin takaa. Omasta kokemuksestani (ehkä riittävästä sellaisesta) sanon, että kyllä kavereiden kanssa pelatut pelit on pystytty tallentamaan ihan ok, eli niistä on päästy jatkamaan myös porukassa.

Ja tuosta ostettavuudesta sen verran, että seuraa ahkerasti Huuto.net (http://www.huuto.net) -sivustoa, onnistuu ehkä sitä kautta. Muuten en toisten puolesta jaksa nyt googlettaa.

Roleplayer
22.5.2003, 20:17:16
Heh...Tämä peli sarja on mainio lukuunottamatta pelin viimeistä osaa eli IV...SE oli todellinen pettymys sarjan historiassa...Itse omistan tällä hetkellä HoMM III...Olen pelannut sen puhki ja jatkan vieläkin pelaamista vaikka onhan tämä peli jo kohtuu vanha...Olen kokeillut pelata sitä myös netissä...Sielläkin riittää pelaajia vaikak muille jakaa :P..Tällaisia pelejä pitäisi olla enemmän markkinoilla..Näihin ei ikinä kyllästy..Näitä voi pelata päivät pitkät vaikka jos ei ole mitään tekemistää..Aika kuluu rattoisasti...

Shasta-
22.5.2003, 21:18:34
Joo-o. Kyllä pelit tiedän.
Itselläni on koneella Heroes III, jonka kanssa kävi niin että se muuttui liian vaikeaksi. Jäin jonnekkin paikkaan umpikujaan, ja vastassa oli paljon kyklooppeja, joten peli alkoi pänniä. Hain netistä HIUKAN koodeja, joiden avulla kokosin mahtavat arkkienkeli/musta ratsastaja armeijat, sekä paljon, PALJON rahaa ja rajattoman liikkumisen. Olihan se aluksi hauska, täytyy myöntää, mutta sitten alkoi tylsistyttää kun lähes joka vihollinen pakeni, tai jos ei paennut niin kuolivat yhdellä iskulla.

Ja PS2;llä on Heroes of Might and Magic:Quest for the Dragonbone Staff. Tämä peli jaksoi pitää otteessaan aika pitkään. Tosin Minulla oli hillitön tuhlaamishimo ja rakkaus demoneja ja lohikäärmeitä kohtaan, joten arvaatte miten kävi. Lopulta sain kuitenkin kerättyä omasta mielestä erittäin paljon lohikäärmeitä, muistaakseni 32 kpl. Kyllä oli elämä silloin helppoa!
Mutta kun vastassa oli toiseksi viimeinen vastustaja, sekä -->1000 Knightiä, jäi lohikäärmeitäkin vain muutama henkiin.
Ja kaikenpäällisiksi olin vielä unohtanut sitoa sopimuksen kyseistä korstoa vastaan. Kyllä otti päähän.
Peli menee lopussa AIVAN liian vaikeaksi Easy-tasollakin. Enkä kuulu näihin taktikoija ryhmiin. "Osta-kun-saat" periaatteella pärjäsin aika pitkälle.

Kyllä nuo pelit ovat hyviä, mutta joko liian vaikeita taikka liian helppoja ;)

auron_86
30.5.2003, 20:40:59
Vielä pari vuotta sitten en Heroesista pahemmin perustanut. Ajattelin sen olevan sellaista aivotonta ja tylsää huttua mitä ei jaksaisi pelata puoltatuntía kauempaa. Erehdyin.

Tässä kuukausi sitten kun käväsin kaverilla tämä pelasi Heroes 3:sta, ja pienen katselun ja ihmettelyn jälkeen innostuin pelistä heti. Poltin sen itselleni, asensin koneelle, ja jäin koukkuun.

Peli on todella hyvä, vaikka idea on yksinkertainen on siihen saatu upotettua jotain sellaista joka jaksaa pitää koukussa tunnista toiseen. Taistelut ovat viihdyttäviä vaikka ovatkin aika yksinkertaisia, ja niistä yllättävän monimutkaisia. Pelin ääressä saattaa hyvinkin vierähtää parikin tuntia sitä huomaamatta (ainakin minulla). Tähän mennessä yksi kampanja ja monta single missionia on menty läpi, ja lisää pitäisi mennä nyt kun kesälomakin alkaa. Onpahan ainakin aikaa pelata myöhään kokoaikaa kelloon vilkuilematta.

Largo LeGrande
31.5.2003, 10:22:22
Alkujaan kirjoittanut ?
nelosta sitä pääosaksi on tullut pelattuu kaverilla. hyvä peli on, mutta harmi kun HOMM4 pelissä ei o moninpelii

psst... kyllä on! Imuta päivitys vaikka 3D0:n kotisivuilta tai jostain alla olevista linkeistä!

Final Fantasyjen jälkeen ehkäpä pelihistorian parhaimpia pelejä! Varsinkin III:ssa on sitä jotakin. Erityisesti pidän isosta liudasta komeita olentoja ja ihanan simppelistä grafiikasta. Äänet musiikit sopivat peliin ihanasti. Saan kylmiä väreitä pienistä "melodiosta", kun kerää aarteita tai kun menee tuulimyllylle... Itse omistan HOMM III Completen ja HOMM IV. Neljäs osa ei kyllä paljon sytytä. Pitäisi varmaan hankkia WOG (Wake of the Gods) ja jäädä taas koukkuu tuohon ihanaan peliin.

Hyviä linkkejä HOMMasta kiinnostuneille:

www.celestialheavens.com - paljon infoa ja uutisia pelisarjasta
www.heroescommunity.com - laajimmat ja parhaimmat HOMM-foorumit
www.toheroes.com - Tournament of Honor. Haluatko laadukasta peliseuraa ja erillaisia pelityylejä ja tulla arvostetuksi HOMM-pelaajaksi? Tänne näin, oli peli sitten HOMM III tai IV!
www.mmportals.com - infoa ja strategioita
heroes.mycomport.com - Paljon karttoja pelisarjaan
www.h3trio.com - infoa, strategioita ja ennättyslistoja
www.strategyplanet.com/homm/wog - infoa Wake of the Gods:sta, fani pohjaisesta lisäosasta HOMM III:een.

forever_child
25.6.2003, 0:28:00
No joo,onhan ne ihan hyviä pelejä *sanoo se joka on pelannut 7 tuntia putkeen*. Joskus vuosi sitten pelasin ensimmäisen kerran..kolmosta. Siitä se sitten lähti.
Vähän aikaa sitten löysin kolmos osan anttilasta ja tietenkin aivan innoissani ostin sen..tulihan sitä sitten pelattua..vähän aikaa. Nyt ei enää kiinnosta.
Kokeilin myös nelosta kaverini luona mutta se ei oikein iskenyt joten pelaan mieluummin kolmosta :D

Mamsmilk
27.6.2003, 22:24:07
Omistan Heroes of Might and Magic restoration of erathian.
Peli on mukava monin pelinä. Pelaan sitä veljeni kanssa usein ja se on yksi lempipeleistäni. Heroes kolme on parempi kuin nelonen,
koska nelosen taistelut ovat hiukan outoja ja siinä ei ole hot seattia.Heroes sarjasta tekee hyvän se, että niissä on paljon hirviöitä.

Largo LeGrande
6.7.2003, 11:48:11
Alkujaan kirjoittanut Mamsmilk
...ja siinä ei ole hot seattia.

Kyllä siinä vain on hot seat, usko pois. Muistaakseni sun täytyy on singleplyergame, valita kartta ja sitten lisätä pelaajia napsuttelmalla niitä lippuja tai mitä ne taas olikaan. Onhan tossa pelissä myös normaalimoninpeli, imuta patchi tai osta jokin lisäosista.

Mutta onko se sitten vaivanarvoista? Se on asia erikseen...

Rune
7.7.2003, 10:34:27
Kyllä hot seat on missä tahansa HOMM:ssa kaiken arvoista. Niin mahtavia pelejä olen pelannut kavereideni kanssa, että... Mutta nettimoninpeleistä en tiedä. Voisihan sekin olla ihan mukavaa. En nyt muista onko pelin sisällä chatti mahdollisuutta, mutta se ainakin voisi auttaa paljon lisäämään nettipelien arvoa. Minusta on ainakin mukava keskustella vastustajan kanssa. Mutta se siitä. Ja kaikissa HOMM:eissa (tai nelosesta en tiedä, en ole pelannut, mutta eiköhän sinäkin ole) on ehdottomasti hot seat. Se pitää vain tajuta, kuinka se toimii.

Dimmy
31.8.2003, 16:45:31
Kakkos- ja kolmos-osaa on aikanaan tullut hakattua hyvinkin reippaita määriä. Itseasiassa luulisin että pisin aika mitä olen mitään peliä putkeen pelannut lienee mennyt juuri HOMM parissa, en kyllä kuolemakseniikaan jaksa muistaa oliko kyseessä osa kaksi vai kolme jossa pelasin yksinpelillä Extra-large kartan yhdeltä istumalta lävitse. (Semmoinen lohikäärmeen pään muotoinen kartta, jos jollakulla on parempi muisti.) Aikaa taisi mennä joku lähemmäs 12h...
Hemmetti kun tämän ketjun lukeminen aiheutti hirvittävän hingun lähteä taas valloittamaan maailmaa lohikäärme armeijan kanssa. Mielellään tietenkin kaverilta. Pitänee pihistää taas kolmonen lainaan velipojalta.

Nelonen näytti ainakin lehtikuvissa tympeältä.

Storm Summoner
11.9.2003, 19:43:24
Heroes III:a tulee isoveljen kanssa tahkottua joskus jopa yökolmeen asti. Se on niin mukava peli. Hyvä idea tosiaan.

Mitä Heroes IV:en tulee, se oli häpeäpilkku :prkl: ! Siinä ei ollut upgradeja, ei saanut kuin osan yksiköistä kerralla ja muitakin heikkouksia mitä tähän hätään ei tule mieleen.

Jubei
15.9.2003, 7:32:17
Kolmonen menetteli, mutta en kyllä saa millään tätä peliä omien parhaideni joukkoon. Johtuu ehkä siitä että pidin pelistä 10-vuotiaana ;)

Zeratul
3.10.2003, 6:30:21
Itse olen "hirmuheroessi", viikko ilman heroessia on henki pois. Hyllystä löytyy 1,2,3 ja 4...pakko sanoa että kakkonen ja nelonen ovat parhaimmat sarjassaan. Ykkönen on nykyään vanhentunut (no shit sherlock) ja kolmonen on vaan cräppiä. Niin että...paras peli mitä olen koskaan pelannut tämä heroes.

HAIL HEROES II AND IV!!!

Meppu
3.10.2003, 7:12:20
Hihii. Olen pelannut Heroes III serkkuni luona. Kerran olin yötä siellä, joimme lämmintä kaakaota ja söimme leipää samalla kun pelasimme sitä... Koska se oli ensimmäinen kertani, niin se meni aika surkeasti... Mutta onneksi se nyt menee ihan hyvin. Hauskinta on pelata sitä kahdestaan. :D

Evander Hiljainen
3.10.2003, 13:12:42
Minä käytän pelejä vain stressinpoistovälineinä. Eli en pelaa koskaan huvikseni.

Heroes of Might and Magic on vanhan Jazz Jackrabbitin lisäksi ainoa peli, jota pelaan. Jotenkin se on niin puuduttavan yksinkertainen. Osaan kaikki kentät melkein ulkoa. Siinä pelissä oikeastaan kiehtoo vain se lohikäärmeillä räiskiminen.

Minulla on kakkonen ja kolmonen. Ykköstä en ole koskaan nähnyt ja nelosta ei vaan tullut hankittua.

Bodom
30.10.2003, 22:36:20
HOMM -sarja on kyllä mahtava! En ole pelannu 1:stä.. Mutta muut sarjan peleistä löytyy. Omat suosikkini on 2 ja 3, juurikin mainitussa järjestyksessä. 2 on niin hienon "karamellivärin" näköinen.. 3 on hieman rujompi, mutta siinä on kaikki ne ominaisuudet, joita tässä sarjassa mielestäni pitäisikin olla. 4 ei vaan enää sytyttänyt. Olihan sekin ok.. mutta mieluummin etsin netistä lisäkenttiä esim. 3:een ja pelaan sitä :)

ceeb
31.10.2003, 0:56:20
Ehdottomasti pitkäikäisin pelisarja jota olen koskaan pelannut, FF:ien jälkeen tietysti. Heroes of Might and Magic on kehittynyt suuresti ensimmäisestä osasta mitä nyt neljään astiko niitä on tullut?
Itse olen kolmannen osan demoa pelaillut hieman ja parannuksia niin pelillisesti kuin grafiikallisesti on paranneltu huomattavasti.

Rauhottava peli tunnelmallisine musiikkineen. En ymmärtäisi jos ei jokainen, edes jotain peliä joskus pelannut, pitäisi tästä pelisarjasta.
Pidän kyllä huomattavasti enemmän tämän pelin yksinpeluumoodista kuin pelaamista verkossa. Tätä peliä jaksaa tahkoa monta tuntia putkeen kuin FF:iä konsanaan.

'Jecht'
31.10.2003, 7:47:12
Minulla on kyseisestä sarjasta kolmas versio. Aluksi ihan hyvä paketti mutta liiankanssa alkaa tympimään jos pelaa esim vasta jotain 3 tuntuia. Ei hyvä peli minusta.

SnowCrow
29.11.2003, 19:10:04
En ole pelannut muita kuin kolmosta, ja se löytyy, niin kuin Shadow of Death sille. Imutin sen kyllä Kazaasta ja siinä ei toimi animaatiot eikä musiikit:/ Mut kyllä hyvin peli silti toimii. Ja teen paljon kenttiä kolmosessa, tällä hetkellä teen XXL kokoista kenttää.

Neo-Bahamut
4.12.2003, 11:45:49
tässäpä aihe joka on minun sydäntä lähellä. Pelaan "rakkaan" kämppikseni kanssa tai sitten kavereiden kanssa Heroes of might & magic - sarjan 4. osaa ja Winds of war -lisäriä :) täytyy vain kehua itse peliä,siinä ei ole mitään vikaa ja moninpelinä aivan mahtavaa ajanvietettä (ehkä liiankin hyvää?) tällä hetkellä olen taas vaihteeksi väsäämässä omia karttoja ,joita on tällähetkellä valmiina jo toistakymmentä XXL-karttaa ja yksi ikuisuus-projekti joka valmistuu ..joskus.. :D nyt vaan on liian monta HTML-projektia sun muuta serverin säätöä ettei aikaa paljoa jää pelaamiseen ..ikävä kyllä.

Ze Shoopuf
6.12.2003, 17:34:21
Löysinhän tällasenkin!
Juu, eli en ite peliä omista, mutta kaverini omistaa ja mulla on se tällä hetkellä lainassa. Se on sitten se kolmonen...
Toinen kaverini tykkää siitä paljon ja pelataankin usein sen kanssa yhdessä, siis sitä Multiplayer-versiota.
Eli peli on kiva. Vaikka grafiikat ainakaan siinä kun ratsastaa ei välttämättä oo ihan parhaat, niin kuitenkin peli on hauska. Se on erittäin todentuntuinen ja siinä saa sekä luoda jotain ja tuhota. Eli tarkoitan tuolla että saa rakentaa omaa kaupunkia ja ottaa sinne armeijaa ja myös taistella niitä muita vastaan. Ja saa kerätä aarteita. =D
Toivoin joululahjaksi nelosta, että toivottavasti se löytyy jostain, äiti kyllä sanoi, ettei löytänyt Kodin Anttilasta, mutta eihän sieltä mitään löydä.. :D