View Full Version : Kenttäideoita
Amadeus III
28.6.2002, 13:04:40
Eli, homman nimi on tämä, sain juuri valmiiksi yhden (hienon) kentän half-lifen worldcraft ohjelmalla (jos joku sattuu tietämään) ja nyt minulla ei enää ole mitään teemaa tai aihetta mistä ja mitä tehdä. Olen tehnyt kenttiä jo melkein vuoden mutta nyt tuli oikosulku päähän enkä tiedä mistä tekisin, joten, jos jotkut voisivat kirjoittaa tähän topicciin minulle aiheen, teeman jne...olisin todella kiitollinen.
Voisitte kertoa mistä peli alkaa ja miten se kenttä edistyy esim: Sinut juuri siepattiin vankilaan ja nyt on aika häipyä sieltä, sitten vaikka jostain ritilästä pääsisi pois jatkamaan kenttää ja näin.
Kiitos kaikille jotka tähän touhuun ryhtyvät, ideat ovat vähissä ja kysyn nyt teiltä teemaa seuraavaan kenttään...kiitos jo etukäteen.
Ps: Saattaa olla kenties turhakin topicci mutta minulle siitä on (ehkä) hyötyä:D
Kepakko
30.6.2002, 14:22:51
Itsekkin olen world craftilla värkännyt, enimmäkseen olen tehnyt tasoja CS:een.
Tuosta vankilapaosta tuli mieleen eilinen star wars jossa ne pakeni siitä jätepuristimesta, jollainen on myös half lifen yksinpelissä. Siitä vois tehdä uuden version, jossa yritetään aöuksipäästä pois siitä puristimesta ja sitten pitää seikkailla pitkin vankilan käytäviä. Siellä vankilassa vois olla selleissä hirviöitä, jotka sitten jossain välissä pääsisi vapaaksi sähkökatkoksen tms. takia. Vankilaan voisi ottaa mallia vaikka the rock elokuvasta. Loppu olisi sellainen kohta jossa pitää juuri oikealla hetkellä juosta tulilieskojen välistä jossain pannuhuonessa tai vastaavassa.
no siinä oli jonkunlainen idea, ei kovinkaan omaperäinen.
mitähän muuta.. hmm...
Vanha suuri pimeä kartano, johon mennään tutkimaan.(tuliko mieleen RE :D ) Taaskin todella "omaperäinen" idea, mutta pimeitä käytäviä jossa väijyy mörköjä on kiva kulkea. Kartanon kellari voisi olla täynnä vettä, jossa sitten lymyilisi se vesimonsteri mikä on halflifessä. Vedessä olisi esim. jokin vaikka viemäri toisen huoneeseen. Jos osaat tehdä seinän/ovien/ikkunoiden läpi tulevia mörköjä niin se sopisi hyvin tähän jaksoon.
Itse en ainakaan osaa niin tehdä, toisaalta en ole koittanutkaan kun ei countteriin oikeen möröt sovi.
Tuossa oli nyt pari ideaa, lisäilen jos keksin muita.
Archux
30.6.2002, 23:24:15
Pfft ota ammattilaisesta oppia ja tee yksi valtava huone jonka kaikki pinnat käyttää samaa tekstuuria. Sullo huone täyteen pahiksia ja aseita yms ja pari valoa ettei mee ihan sokkokävelyks. Niin minä tein.....okei en osaa käyttää wordlcraftia juuri ollenkaan :(
Amadeus III
1.7.2002, 9:57:45
Originally posted by Archux
Pfft ota ammattilaisesta oppia ja tee yksi valtava huone jonka kaikki pinnat käyttää samaa tekstuuria. Sullo huone täyteen pahiksia ja aseita yms ja pari valoa ettei mee ihan sokkokävelyks. Niin minä tein.....okei en osaa käyttää wordlcraftia juuri ollenkaan :(
Siis selvennetään tätä vähän, en halua että sitä ohjelmaa pitäisi osata käyttää, vaan kenttäideoita jotka auttavat minua tekemään uuden kentän...lue ylin viesti tarkkaan.
Niin ja Kepakolle vielä, ideat voivat olla omaperäisiä kunhan ne ovat hyviä:D ja jos keksit vielä lisää, niin kirjoitteleppas, nimittäin noista ideoista voisi ehkä syntyä jotakin;)
Kepakko
1.7.2002, 18:33:55
Muukalaisten valtaama kaupunki.
Taso voisi alkaa pieneltä kujalta, jonka sivuilla on korkeat kerrostalot.(ei paljon valoa) Kujalla olisi paljon kaikkea kamaa laatikkoja ym. ja niiden väleissä ja takana piileksisi headcrappeja. Kuja olisi kummastakin päästä umpinainen. Toisessa päässä lauta-aita ja toisessa verkkoaitaovi joka olisi lukossa. kuitenkin kujaa reunustavan talon seinässä olisi ovi, joka johtaisi hylättyyn pimeään huoneeseen.
Textuureiksi sopisi jotain slummiasuntojen tyylistä. Huoneessa ikkunat olisi peitetty laudoilla siten että lautojen väleistä tulisi valoa, lattialla ikkunan sirpaleita. Ulos huoneesta pääsisi kahdella tavalla. 1. kun lähestyt huoneen toista ovea, oven läpi tulee yhtäkkiä se scientististä muuttunut hirviö. 2. jos 1 kohta ei onnistu, niin ovi voisi olla sellainen jonka voi itse ampua hajalle. Oven takana on sitten käytävä jossa on laatikkoja. Laatikoiden takana hirviöitä väijymässä, ja headcrappeja laatikoide päällä. (vain sellaisten laatikoiden päällä jotka ovat ukkoa korkeampia joten rapuja ei näy) Laatikoiden sisältä tulevia hirviöitä vois myös laittaa, jos onnistuu. käytävän reunoilla olisi lukittuja ovia ja käytävän päässä ovi, josta pääsee sen kerrostalon aulaan. Jonkinlainen pieni huone, jossa on ränsistynyt vastaanottotiski ja muutama odotuspenkki toisella puolen huonetta. Tässä huoneessa olisi isot ikkunat jotka olisi myös laudoitettu umpeen. Ovi ulos on lukossa joten se pitää ampua.
Ulkona onkin sitten valoisaa joten tässäkohdin tulee tunne "ahh valoa", jos tulee. Ulkona on sitten luonnollisesti paljon autoja kellahtaneena nurin.(autojen modelit löytyy netistä helposti, vaikea itse tehdä) Ne sähköä ampuvat möröt vaeltelisivat ulkona. Ulkona kaatuneet autot ois järjestäytyny niin että pääsee heti oven aukaistua vain yhteen suuntaan. Kun ulkona on jonkun aikaa vaellettu ja mörköjä tapettu, tulisi T-risteys. Tässä pohditaan kumpaanko mennä oikealle vaikko vasemmalle, mutta lähdetäänkin äkkiä esim vasemmalle kunn huomataan että oikealta rymistää se iso otus jota ei tavallisilla aseilla saa hengiltä. Nyt sitten hirveää vauhtia karkuun, tässä tapauksessa vasemmalle. Tien on pitkä ja sen päässä näyttää olevan umpikuja, (vaikka autot jälleen esteenä) mutta tien reunalla onkin ovi joka pitää äkkiä ampua rikki ja menä sisään taloon.
Talo on jälleen pimeä ränsistynyt kerrostalo, jossa sitten pitää juosta rappujapitkin ylimpään kerrokseen. Kerrostalossa paljon scientistimörköjä. ylimmässä kerroksessa löytyy sitten avoin huone, jossa rapuja piilossa. Huoneessa hajotetaan ikkuna jonka takaa löytyy paloportaat. portaita mennään sitten alas tielle asti. Portaat johtaa ihan sen autosulun taakse jonka toisella puolella sen ison otuksen pitäisi olla karkuunjuoksun jäljiltä. Tästä sitten pääsisikin pois kaupungista.
Ohoh, se tulikin hieman yksityiskohtaisemmin. Ei tuosta kauhean pitkää tasoa saa, kun en keksinyt tuohon enempää. Voithan itse vielä lisätä loppuun jotain jos jonkun tuollaisen aiot tehdä.
Jos teet joitain täällä ehdotettuja tai näiden tapaisia tasoja, laita ne nettiin niin minä ainakin haluaisin koittaa niitä. ;)
tee yksi valtava huone jonka kaikki pinnat käyttää samaa tekstuuria
Mun mielestä toi oli ehdotus :)
oikealta rymistää se iso otus jota ei tavallisilla aseilla saa hengiltä
Anteeks tää ei oikeen liity aiheeseen mutta kyllä sen saa hengiltä kun ampuu tarpeeks.
Tee joku pilvenpiirtäjä jonka huipulle täytyy mennä ja tappaa joku pahis, se voisi loppua siihen kun hyppää ikkunasta ulos tai helikopteri hakee katolta, voisi olla toimiva idea mikäli kyseisen ohjelmiston resurssit riittävät semmoiseen, mutta voihan sen tehdä useampaankin osaan.
Kepakko
2.7.2002, 15:16:00
Anteeks tää ei oikeen liity aiheeseen mutta kyllä sen saa hengiltä kun ampuu tarpeeks.
Jaa, senkö todella saa, no tarvii varmaan aika paljon tykittää sitä ensin, eh?
En tiedä pystyykö World Craftilla oikein tekemään lentäviä helikoptereita, tai no ehkä vois tehdä func_trainilla, mutta ei siitä helpolla kovin sulavaliikkeistä tule. :)
Helikopteri on muuten melko vaikea tehdä itse, oisittepa vaan nähnyt sen mun oman tekemän, oli siis sellanen koppero että... :D
jotta tämä teksti ei mene ihan offtopiciksi, niin taas yksi aihe lyhyesti.
Muukalaisten planeetalla oleva armeijan tutkimuskeskus.(textuurien ei tarvitse olla xenin näköisiä, parempi olisi esim. vaikka aavikko alue) Alussa Ollaan vankina ja pitää keksiä tapa päästä ulos. Talon sisällä commandot kulkevat vartioimassa, ja välillä on checkpointteja, joissa tulipesäkkeet. Sisällä sitten riehutaan sen aikaa kunnes löydetään tie ulos ilmanvaihtokanaviensun muiden kautta. Ulkona olisi sitten suuri piha joka on aidoitettu. Paljon tavarakontteja ja vastaavia, jottei jokapuolelle näe. Sitten yhtäkkiä muukalaiset hyökkää baseen ja maasta nousee niitä vihreitä lonkerohirviöitä. Niitä sitten tapetaan ja etsitään samalla tie ulos.
Kaiowas
2.7.2002, 20:41:07
Paikka: Antiikin Rooma
Tehtävä: Tappaa Iso-Paha Monsteri
Pienen kaupunki harhailun jälkeen löydät tien Colosseumille, josta matka jatkuu Colosseumin loputtomiin tunneleihin. Tunneleissa vaanii jos jonkinlaista hirviötä ja ansaa. Mitä syvemmälle maan alle menee sitä synkemmäksi ja vaarallisemmaksi paikka muuttuu. Jo tunnelien ensi metrien aikana saattaa huomata kuinka koko paikka loistaa omaa saatanallisuuttaan, mutta syvemmällä tunneleissa sana pelko saa täysin uuden merkityksen. Pitkien tunneleiden ja suurien kidutushuoneiden jälkeen saavut vihdoinkin paikkaan joka tulee olemaan määränpääsi. Heti päästyäsi määränpäähän huomaat, että paikka ei ole tästä maailmasta. Tällä tuntemattomalla maaperällä kohtaat Ison-Pahan Monsterin.
Amadeus III
3.7.2002, 20:15:56
En tiedä pystyykö World Craftilla oikein tekemään lentäviä helikoptereita
Kyllä sillä pystyy, osaan siitä lähes kaiken, ei ole oikeastaan mitään jota en osaisi. Eihän sitä oikein paljon tarvitse edes miettiä...tekee vain valmiiksi olevan helikopterin joka ampuilee pelaajaa.
Niin ja kiitokset kaikille ideoista, aloin jo tekemään yhden tietyn henkilön antamaa kenttäideaa ja hyvältä näyttää.
Toivottavasti tulee vielä lisää, ideoita näyttää riittävän.
Kepakko
3.7.2002, 20:35:41
Onko sulla mitään aikaisemmin tehtyjä jaksojasi netissä, jotta voisin imuttaa. :) Ois mukava päästä koittaan niitä.
ja äkkiä pikku idea:
taso joka alkaa maihinnosulla. Commandot tulittaisi rinteen yläpäässä. Ja tee kranunheitin viskeleen kranuja sinne rannalle. Se ranta sais olla sitte pitkä. Ei siihen jaksoon muuta tarvi, kun tommosia pikatasojakin on mukava pelata.
Amadeus III
4.7.2002, 12:36:52
Ei mulla ole netissä mitään kenttiä, mutta on mulla yksi episodi valmiina kovolla jos sen haluat, mutta mihin päin nettiä mä sen pistän?
Niin ja mä aloin tekemään Kepakon kertomaa sitä kenttää jossa alotetaan kujalta...mutta mä vähän lyhensin sitä niin että se aloitetaan jo sieltä rakennuksen sisältä...ei ole oikeita tekstuureja ikkunoiksi:)
Niin ja jos joku haluaa näitä kenttiä niin kannatta hankkia They hunger wad-tiedosto, koska käytän aika paljon sen tekstuureja, jos jollain ei sitä ole ja mun kentässä on niitä niin kenttä saattaa näyttää vähän räjähtäneeltä:D
Ultimate3
2.8.2002, 15:33:57
Tee joku iso amerikkalainen koulu minkä juhla salissa olis örkki ja sitä pitäis :tultamunille: ihan hel**tisti
Justin1
30.8.2002, 18:05:26
koti-kaupungin on vallannut isot pahat röllit ja olet päättänyt pelastaa kaupungin ja tarkoitus pelastaa monta ylimystä ja sen jälkeen mennä killaan paljon röllejä ja killaammaan pää-rölli ja tuleekin iso paha tosi paha armeija vihollisia haasta niiden iso pomo ja tapa kaikki jotka koittavat estää eli paljon vihollisia jiihaa....... ota yhteyttä jos haluat lisää aiheita arvon@kastema.to ;D .....