View Full Version : Foorumin lay-out
selailin tässä muutamia sivuja Häröstä ja Yleisestä eikä sattunut tällaista topiccia silmään.
Kysymys on yksinkertainen.
Pidättekö "FFfin Traditional" lay-outtia vaiko "V-Bulletin 2 Default" lay-outtia foorumissa?
Nyt on käytössä tämä V-bulletin default.
Kaali tahi Wompo saisi tännekin laittaa nuo posteissa näkyvät profiilit paksummiksi ja sukupuolen näkymään tänne. Ei muuten ole kovin kivan näköistä kun profiilit ovat eri paksuisia.
Käytän paria muuta foorumia joilla on perinteinen vB2-ulkoasu, ja menisin totaalisesti sekaisin jos käyttäisin sitä tässäkin. Eli ihan FFfin. Se erottuu joukosta edukseen.
Ja ne profiilit ovat kyllä hirveitä erikokoisina, jos vaikka jonkun avatar on sen maksimin 120 pikseliä leveä niin näky on karmea.
Edit: kokeilin vBulletin-ulkoasua ja muistin sen alkuperäisen syyn miksen käytä sitä. Jotkut käyttäjistä kirjoittavat vaaleanpunaisella viestinsä ja niitä ei voi Operalla lukea edes maalaamalla tekstiä.
Jackal von ÖRF
28.6.2002, 21:12:34
Originally posted by celebrati
Nyt on käytössä tämä V-bulletin default.
Kaali tahi Wompo saisi tännekin laittaa nuo posteissa näkyvät profiilit paksummiksi ja sukupuolen näkymään tänne.
Jos tuota layouttia muutettaisiin, niin se ei olisi enää "vBulletin Default". Nyt se on täysin muokkaamaton, niin hyvässä kuin pahassa. Tuo oletusulkoasu sisältää alunperin joitakin bugeja ja puutteita, joita olen tähän FFfin-ulkoasuun korjaillut. Niihin sisältyy tuo, että vasen palsta ei näy 175px leveänä, vaikka koodissa on jotain sensuuntaista yritetty säätääkin. Lisäksi siirtymäruudut (tai mitä ne nyt ovatkaan) eivät näy Operalla keskitettyinä, jonka korjaan FFfin-ilmeeseen kunhan viitsin.
Jos joku välttämättä haluaa vaalean foorumin, niin on mahdollista, että tehdään layout, jossa on samat templatet kuin FFfin Traditionalissa, mutta vain toiset värit. Jos joidenkin viestien lukeminen vaalealla taustalla tuottaa vaikeuksia, niin lisätään nappi, jota painamalla tai viemällä hiiren sen päälle viestin taustaväri vaihtuu. :D Toimii yhtä varmasti kuin tämmöisen paikan (http://koti.mbnet.fi/luontola/animelist.php) värit.
Originally posted by Jackal von ÖRF
Jos joku välttämättä haluaa vaalean foorumin, niin on mahdollista, että tehdään layout, jossa on samat templatet kuin FFfin Traditionalissa, mutta vain toiset värit.
Se ei kyllä ole täysin välttämätöntä mutta vaalea FFfin layoutti olisi hyvä. Vaikkapa hieman tämän vbulletinin tapaiset värit saattaisivat sopia.
Originally posted by Jackal von ÖRF
Jos joidenkin viestien lukeminen vaalealla taustalla tuottaa vaikeuksia, niin lisätään nappi, jota painamalla tai viemällä hiiren sen päälle viestin taustaväri vaihtuu. :D Toimii yhtä varmasti kuin tämmöisen paikan (http://koti.mbnet.fi/luontola/animelist.php) värit.
Operalla on ainakin mahdollista lukea ne viestit sillä Ctrl + G yhdistelmällä. Joten siitä ei tule ongelmaa ainakaan Operan käyttäjille.
Originally posted by celebrati
Operalla on ainakin mahdollista lukea ne viestit sillä Ctrl + G yhdistelmällä. Joten siitä ei tule ongelmaa ainakaan Operan käyttäjille.
Doh, miksei kukaan ole minulle tuosta Ctrl - G:stä ennen kertonut? :D
Tristam
29.6.2002, 1:19:20
Tuo olisi kyllä hyvä että viestin taustavärin saa nopeasti vaihdettua koska jotkut fiksut ihmiset täällä käyttävät viesteissään värejä, jollain näin jopa tummansinisen vaikka fffin tausta on vähän liian samanvärinen. (Onko? Olen värisokea :D) Eikä tällä näytöllä saa muillakaan väreillä kirjoitetusta selvää... Elikkä toi nappi jollain patentilla tohon että väriä voi vaihtaa tai sitten värilliset viestit pannaan. Olisko mitään?
psaijai
29.6.2002, 1:43:27
Mä vaan sitä et mulle on ihan sama vaikka olis vaaleempikin lay-out mut kaipa tää tumma pysyy edelleen kehissä? Tämä on mun mielestä yks fffinin valttikorteista. Erillanen kuin muualla. Lisäksi tää on erittäin mukava kun ei rasita silmiä kirkkailla sävyillä.
Mäkään en tienny tosta Ctrl + G jutusta. Ai että mä rakastan operaa. Nyt saa sit näkymään ne spoleri jututkin. Ainut haitta että hetken on sokeana kun lävähtää valkosta ruutuun mut kai sen voi niistä väri asetuksista vaihtaa?
FFfin Traditionaalia pidän
Pinchi
29.6.2002, 21:18:31
traditionaalista pidän, sillä ainakin meikän tekstinväri näyttää siinä paremmalta. Orpo olo tulee muuten.
Nightblade
30.6.2002, 16:17:45
Ihan traditionaalia käytetään, paljon parempi kuin vb.
Ilezki
30.6.2002, 16:27:26
Käytän FFfin Traditonaalista, sillä kuten muidenkin mielestä, minustakin se erottuu muista erokseen. Minä en pysty sitäpaitsi sietämään vaaleita värejä foorumeissa kovin suurina annoksina, joten siinä on toinen syy miksi sitä käytän.
Joo, min myös käytän FFfin Traditional lay-outia, mutta min mielestä siinä vois olla ne tutut ja turvalliset topic-ikonit, siis terra, chocobo jne... Ne tekis FFfin traditionalista traditionaalisemman... =) Muutenhan tää lay-out on suorastaan loistava! :D