View Full Version : Dvd
Nightblade
28.6.2002, 21:06:59
Tällänen topikki voi sitten jo olla, joten poistakaa vaan, jos tarttee.
Jokatapauksessa, haluaisin vain tietää, kuinka monella on jo DVD. Meidän äiti osti semmoisen toissapäivänä, ja en kyllä tiedä, oliko järkeä. Onhan DVDssä hyvä kuvanlaatu ja kaikenmaailman kohtausvalikot ja erikoisominaisuudet, mutta ei minua silti huvittaisi maksaa elokuvan hinnasta puolta enemmän. Eli kysyn siis, onko teillä DVD ja onko se mielestänne hyödyllinen tai parempi kuin videot?
psaijai
28.6.2002, 22:27:33
Niin meinaat kai DVD konetta? Onhan mulla PS2 ja DVD on miljoona kertaa parempi kuin VHS. No ei nyt ihan mutta on parempi. Ostan nykysin kaikki leffat DVD:nä koska niissä saa extra tavaraa ja ne säilyy palon pidempään kuin VHS. Sit kun tallentavan DVD:n hinta tulee alaspäin ja on varaa hankkia se niin sit ei enää VHS:ää tarvii mihinkään.
Tristam
29.6.2002, 0:29:56
Kyllähän ps2:sta se löytyy ja tietokoneelta myöskin, on se vaan niin hyvä vaikka en TODELLAKAAN ole mikään leffojen suurkuluttaja. Mutta on se paljon kätevämpi jne.
Crimson
29.6.2002, 0:36:52
PS2:sen kun omistan niin en DVD-soitinta tarvitse:D
Mutta,mutta.... Ei siitäkään itse asiassa ole hyötyä, koska miukulla ei ole Region X:ää jolla niitä miukun DVD:itä katsella...
BTW; nyt kun DVD-soittimista puhutaan, niin täytyykö olla jokin siru PS2:sessa että pystyy katsomaan poltettuja DVD:itä...?
No mulla on PS2:nen (kuten monilla muillakin), joten DVD laitetta en aijo hankkia..
Roakel
29.6.2002, 11:01:53
Mulla on DVD ja ps2,vaikka ne hinnat on aika kalliita niin silti ne on sen arvoisia :)
Leviathan
29.6.2002, 13:12:27
Joo onhan DVDlaite meil, on se paljon parmpi kuin nirmaali video laitteisto. Ekstraa ja kaikkea kivaa mukana:D
Hitomi
29.6.2002, 17:36:20
DVD-soitin löytyy kotoa ja mun mielestä se on paljon parempi kuin VHS-systeemit ihan jo kuvanlaadun ja extrojen takia. Ja vielä kun region-free soitin, niin pystyy katsomaan esim. jenkkileffoja, joista löytyy paljon semmoista hyvää tavaraa jota ei todennäköisesti tulla koskaan julkaisemaan euroopassa.
Shiroi Kumo
29.6.2002, 20:50:02
Ei erillistä DVD-soitinta löydy, mutta PS2 (of course:) ) ja DVD-ROM asema löytyy. Ja kuvanlaadusta täytyy sanoa, että kyllä se voittaa VHS:n 10-1 eli takaisin VHS:ään en palaa vaikka maksettaisiin.
Crimson
30.6.2002, 12:54:34
Originally posted by Shiroi Kumo
takaisin VHS:ään en palaa vaikka maksettaisiin.
No mitä vikaa VHS:ssä sitten muuta on kuin kuvanlaatu...?
:huh:
Jos on kunnon telsu ja videot, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia!!! Ja tietysti videonkin pitää olla kunnossa!!! Sama se on DVD:llä... Jos PS2/DVD-soitin on kunnossa, telsu on kunnossa ja DVD kunnossa niin se näkyy... Ja periaatteessa VHS kestää paremmin, koska DVD:t voivat olla aina rikki jo ostaessa!!! VHS:t harvoin!
Miulle esim kävi Gundam Wingin Operation1:sen kanssa!!! Eli oli jo rikki ostaessa!
Ja VHS:sässä ei tarvita Region X:ää tai muita tollaisia saadakseen katsoa amerikkalaisia, australiaaisia ja japanilaisia leffoja!!!
Vaikka DVD:t onkin hienoja, niin silti, ne ei voita VHS:iä!!!
Psykokwak
30.6.2002, 13:21:34
Löytyy "tavallinen" DVD-soitin, PS2:n ja olipa tässä matolaatikossakin jonkin aikaa DVD-asema. Eli joo, DVD aikaan olen jo siirtynyt pari vuotta sitten.
Ainoa harmittava seikka on tosiaan vieläkin se, että polttavat asemat on niin kalliita. Minullakin on noita VHS:ä reilusti yli pari sataa, niin olisi kiva saada ne DVD-muotoon muutenkin kuin ostamalla samat elokuvat uudestaan..
Juu, löytyy kummatkin. Sekä ps2 että Dvd. Ihan hyödyllinenhän se on. Mutta ei parempi kuin VHS. Niihin kun on tottunut.. niin.. ei muut ole niin hyviä.
Ei ole erillistä DVD:tä mutta PS2:sta kyllä löytyy.Ja Tässä Nuhapumpussakin on jonkin sortin DVD asema:P.
VHS:t homehtuu kaapeissa telkun alla. Ei tule enää koskaan edes mietittyä vuokraako DVDn vai VHS:n, paljon mukavampi katsoa selvää kuvaa, ilman kelailuja ja hassuja kasetteja. Vanhojen videoiden data on ollut jo ajat tarkoituksena siirtää Divx formaattiin CD-Levyille, mutta se projekti on jäännyt nyt taustalle.
Laitteena DVD elokuviin käytän pääosin XBoxia med 28" telkka(*köhlotsabetterdvdominaisuudetkuinps2ssa* :D)
Vaihtoehtoisesti kompuutterin kautta joko 19" näytöllä tai 28" telkalla.
Originally posted by Crimson
No mitä vikaa VHS:ssä sitten muuta on kuin kuvanlaatu...?
:huh:
Jos on kunnon telsu ja videot, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia!!! Ja tietysti videonkin pitää olla kunnossa!!! Sama se on DVD:llä... Jos PS2/DVD-soitin on kunnossa, telsu on kunnossa ja DVD kunnossa niin se näkyy... Ja periaatteessa VHS kestää paremmin, koska DVD:t voivat olla aina rikki jo ostaessa!!! VHS:t harvoin!
Miulle esim kävi Gundam Wingin Operation1:sen kanssa!!! Eli oli jo rikki ostaessa!
Ja VHS:sässä ei tarvita Region X:ää tai muita tollaisia saadakseen katsoa amerikkalaisia, australiaaisia ja japanilaisia leffoja!!!
Vaikka DVD:t onkin hienoja, niin silti, ne ei voita VHS:iä!!!
Kun puhutaan siitä että DVD on kestävämpi kuin VHS, tarkoitetaan sillä sitä, että digitaalisesti voit katsoa elokuvia niin monta kertaa kuin vain haluat kuvalaadun siitä kärsimättä. Analoginen edes takaisin kelailu taas kuluttaa kasetin nauhaa ja kuvanlaatu huononee huomattavasti.
Jos puhutaan siitä kumpi kestää iskua paremmin, niin sitten ollaankin jo aika hakuteillä...
Eikä kaikkia euroopan ulkopuolisia VHS -leffojakaan voi katsella tavallisella PAL -nauhurilla, mind you.
Kaiken kaikkiaan olen hyvin tyytyväinen DVD -formaattiin, varsinkin kunnon äänentoisto laitteilla katsellessa huomaa mikä ero on digitaalisella ja analogisella elokuvalla...
Itselleni riittää PS2 DVD -soittimeksi vielä aivan loistavasti. Sitten kun tallentavat DVD:t yleistyvät ja hinta tippuu rahvaan lompakkoluokkaan aion hankkia kunnollisen DVD soittimen ja lopullisesti kuopata VHS -sotaratsun.
Kaiowas
2.7.2002, 15:05:12
Omistan PS2:n joten DVD löytyy. Onhan se hyvä, mutta se vain harmittaa PS2:lla katsoessa, että ei saa kaukosäätimellä sammutettua konetta. Ja ei ne DVD-elokuvat enää kauhean kalliita ole, paitsi ehkä uudet. Esim. Anttilasta saa lähes aina jotain tarjous leffoja, eikä kaikki ole edes kauhean vanhoja.
Ja se ketä kyseli että tarviiko sirun jos haluaa katsella poltettuja DVD-elokuvia. Kyllä tarvii. Jos olet innokas hankkimaan sellaisen, sen voi tilata osoitteesta http://www.hevnet.com hinta on 110€, jos haluat että se asennetaan puolestasi hinta 190€ (suosittelen, koska juotettavia johtoja tulee 23).
bigspin
2.7.2002, 21:19:28
no jaa.en omista Dvd laitetta/PS 2:sta mutta iso-siskolla on, joten siellä tulee katottua niitä.onhan siinä parempi kuvalaatuja muuta ekstraa mutta kun ne elokuvat on niin helskutin kalliita=/
mutta tulevaisuudessa se PS 2 täytyy kuitenkin joskus ostaa:D
kyllähän dvd minun mielestä vhs:n hakkaa 5-0 ekstrojen,kelaussysteemin ja niiden tekstitysten mukaan ainaskin
itelläni ei ole varsinaista dvd soitinta mutta kyllä tietokone kelpaa siihen mainiosti
ja eihän niitä dvd:tä tarvitse aina ostaa itse aina vuokraan
AlkoTanko
5.7.2002, 10:43:59
Kyllähän tuo löytyy Ps2:sta, ja kivaa sillä on ollut, paitsi kun sillä ei näy kaikki dvd:t. Perkele.
DVD:nä ehdottomasti. Paljon parempi kuvan laatu, valikot ja kaikki muukin. PS2:lla katselen yleensä DVD:ni, ja myöhemmin kun nuo meidän nykyinen VHS-Nauhuri pamahtaa, silloin me ostetaan varmaan nauhoittava DVD-Soitin.
Pitäisi myös ostaa se PS2:sen Kaukosäädin, jolla sitten voi tsiikailla jo DVD-Elokuvia ja kunnolla :D
mitä järkeä ostella enää VHS- Videoita, kun kummiskaan niitä ei enää kohta tehdä. DVD Rocks.
joku DVD-soitin meiltä löytyy,tavallisia videoita ei enää edes ole..ainakaan toimivia..:eh:
RenTeR
15.7.2002, 12:47:01
DVD. Kyllähän noita VHS-leffoja löytyy halvalla mutta kuka niistä enää maksaisi kun paremmin saa. Lisäkohtaukset kivoja, jotkut ekstrat melko turhia mutta trailereissa on potkua. Nyt kun vielä pistäisivät Star Warsit (ne oikeat) DVD:lle.
snaketus
16.7.2002, 18:27:35
Jep DVD roks. VHS on paskalaatunen niin kuvaltaan kuin ääneltäänkin kunhan varsinkin äänet tulee muualta kuin telkkarin omasta monokajarista. Dolby Digital™ 5.1 ääntä ei voita tällä hetkellä mikään kun kunnon action leffaa kattoo.
Zell Dincht
11.8.2002, 20:22:52
DVD ehdottomasti. DVD-ROM asema löytyy ja sitten kun ostan ps 2:sen jossain vaiheessa niin rupean katsomaan niitä sillä.
Rowena
11.8.2002, 20:48:01
Ei vielä ole DVD:tä, mutta ensviikolla meille pitäis tulla PS2.
Luulen silti etten osta DVD:eitä siihen, koska onhan ne vielä aika hintavia...
Theemu
11.8.2002, 21:45:02
Originally posted by Troublesome
Luulen silti etten osta DVD:eitä siihen, koska onhan ne vielä aika hintavia...
Pelithän ovat sitten halpoja, juu.
Yleensä kehityksen jarruna toimiminen kuuluu perustoimintoihini, mutta olen ihan onnellinen että PS2:n omistan ja voin videovuokraamoista ja kirjastoista onnellisena ottaa elokuvani levyllä enkä kuluneella videokasetilla.
No kyllä minultakin se PS2 löytyy. Ja yleensä vuokraan/ostan vain DVD:itä. Kyllä se DVD on minusta paljon parempi kuin VHS ,ne kivat lisä jutut on just mahtavii:D ja onhan siinä ne kuvanlaatu ja muut jutut.
No ei se ehkä pakosti "tavallisen" elokuvakatsojan (kaikki voiki pähkäillä millane o tavallinen elokuvakatsoja) silmissä ole mieltä mullistava laite, mutta leffafriikit siit tykkäävät. Eli itsekkin tykkään ja ei haittaa kalliimpi hinta. Ei en ole kovin rikas mutta ostan silti DVD:itä ja jos ei oo tarpeeks rahaa niin ei voi mitää, pitää säästää lisää.
Vince II
14.8.2002, 19:50:47
Mulla on ihan iki oma DVD ja ihan soitinkin!!
Eip oo dvd-asemaa/soitinta... Mutta olen ehdottomasti sitä mieltä että dvd on käytännollisempi kuin vhs.
Ja eihän nuo dvd:n alue jaot ole kovinkaan hankala homma verrattuna siihen että yleensä (tai ainakaan vanhemmilla) suomesta ostetuilla video-nauhureilla ei pysty katsomaan jenkeistä tuotua videota koska on eri kuvaformaatti...