PDA

View Full Version : Runescape

Mikey
29.6.2002, 19:47:53
Kuinka moni teistä pelaa runescapea?

Ja mitä mieltä olette pelistä?
Peliin voi tutustua täältä:
http://www.runescape.com/

Nightblade
29.6.2002, 19:49:27
Pelasin ennen, en enää. Se on vaan jotenkin niin tylsää siellä.

hyzky
29.6.2002, 19:54:06
No minäkin pelasin ennen mutta joku kolmisen kuukautta sitten huvikseni kokeilin pelata uudestaan niin siinä tuli joitain kysymyksiä mitä rekisteröinnissä kysyttiin enkä muistanu niitä,joten siihen jäi enkä uutta halunu aloittaa.

Eetupatukka
29.6.2002, 20:04:33
Väärä alue.

Gyro
29.6.2002, 20:19:27
Mä pelailen sitä aina silloin tällöin

Nightblade
29.6.2002, 20:27:40
Kaverini muuten pelaa siellä. Nimi tais olla therock666, tai jotain sinne päin (niin, se on ihan helvetin tyhmä nimi, mutta).

Kurko
29.6.2002, 23:00:04
Sinänsä aika laiha ketju, johon vastaillaan juu, ei tai silloin tällöin.
Mutta antaa nyt olla ja ehkäpä tämä kuuluu tänne PC-peleihin ennemminkin.

//edit: Olen ikuinen säätäjä, vaadin lisää sisältöä joten laitoin vähän lisäystä topicciin, jos ei haittaa?

//edit2: Itse en peliä pelaa, itse asiassa vasta tänään kävin katsomassa mikä peli on kyseessä. Laitetaas vielä topicin alkuun osoite ettei muidenkaan tarvi ihmetellä.

//edit3: Oho, nythän minä huomasin että tämä oli ensin häröilyssä ja sieltä siirrettiin PC, internet ja ohjelmointi alueelle. Tämä on siis siirretty kahdesti. No kaipa se kelpaa tännekkin, näkemyksestä riippuen. :)

Tristam
30.6.2002, 0:14:51
Olen kyllä peliä kokeillut, mutta ei sytyttänyt minua.

-kikki-
30.6.2002, 6:48:23
minä pelaan runescapea ja oon todennut että se on hyvä peli... Minun nimi on alien92 ja suosittelen sitä! :D

Archux
30.6.2002, 23:21:08
Pelasin tota ennen enkä koske siihen enää tikullakaan. Se mesta vilisee peeloja ynnä muita idiootteja ja se peli on muutenkin huono. Kenen neron leimaus oli että taistelussa ei voi yhtäaikaisesti olla kuin 2 henkilöä?

Runescape on äärimmäisen suosittu vain koska se jostain syystä levisi räjähdysmäisesti peelojen keskuudessa. Peelothan eivät tunnetusti älyä ettiä mitään parempaa vaan hakeutuvat muiden peelojen sekaan peliin nimeltä Runescape.

www.mpogd.com on paikka josta löytää pienessä hetkesse varmaankin satoja ilmasia nettiropeja joista jokainen on parempia kuin Runescape.

Falco
2.7.2002, 15:48:19
Mä pelailen joskus mun nicki on Stalfer muuten pelaisin enemmän mutta kun en saa siitä pelistä paljoakaa selvää? Jos voisitte opastaa mua joku kerta? :D :prkl:

The Blinzar
2.7.2002, 15:57:23
Ihan nakki (huono) peli. Kaveri pelaa sitä, mut se on ihan huono siinä. :eh:

Kepakko
3.7.2002, 18:15:48
Ei tuota enään oikein jaksa pelata. Lagaa ikävästi ja muutenkin kaikki ilo mennyt siitä. Kepakko nimellä olen pelaillut.
Ahkerasti harrastin ennen malmien kaivua ja ajettelin nousta 60 leveliin asti jotta pääsisin mining guildiin. Kun olin hullunlailla pelannut ja mining lvl50, huomasin että seuraavat 10 leveliä vaatii melkein samanverran expiä kuin aikaisemmat 50. Siis ei tuollaisessa ole mitään järkeä, tuntuu että se on vain pelin pitkittämistä.

volt
4.7.2002, 16:10:50
Olen kokeillut, parikin kertaa. Molemissa kerroissa otin sen samantien pois. Huonot grafiikat, lagii paljon. Tylsä. Kaiken lisäksi en tajua siitä mitään.

Rune
7.7.2002, 16:46:06
VAIHTO!!! Tuo edellinen posti on ikävanha. En enää pelaa, en varmasti. Silloin joskus kun aloitin (oli ensimmäinen nettirope jota koskaan pelasin) oli mukavaa, seikkailin (huom. oikeasti Seikkailin!) kavereiden kanssa ja tutkin maailmaa ja porukka oli kivaa ja mukavaa ja suuri osa ihmisistä jopa jaksoi ropettaa. Mutta se oli silloin joskus... Sitten kun pääsi pikkaisen sisälle ja alkoi tajuta miten peeloa porukkaa siellä on, niin alkoi samalla ekspotus ja statsien kehittäminen. Kun lähes jokainen siellä ei tajua mitään siitä, miten sellaisesta pelistä voi todella saada jotain oikeasti irti, ei kauheasti enää jaksanut innostaa. Kun ihmisille sanoo kadulla "Hi!", porukka on hiljaa tai vastaa "**** u u stupid n00b". Tämä on juuri sitä mitä se on nykyäänkin. Valitettavasti. Tekijät ja modet (se joku Andrew) tekevät kauhean vaivan päivittääkseen sitä ja pitääkseen sen pystyssä, mutta kun porukka on teini(x) peeloja jokainen, ei palkkio ole välttämättä kovin mainittava. Ja kaikkein tyhmintä on, että lähes jokaisen nimi joka vastaan kävelee on joku "fadmpi65238" tai "Wille666" tai jotain muuta p***aa. :fuckya: Raivostuttavaa! :prkl: Ja yksi pahimmista ongelmista on, että suuri osa pelaajista on kaiken lisäksi suomalaisia. Porukkaa tulee vastaan jotka kysyvät sitten "do u speak finish??+?" niin meinaa tulla jotain... Fckprklstn....! Silloin yleensä sanon hyvällä englannilla ja usein ilman kirjoitusvirheitä "No, I don't, sorry." Tajusitteko kuvan? Ei, en enää koskaan. Memberinä voisi tosin olla todellakin paljon rattoisampaa, niillä on Todella paljon lisää matskua siellä eivätkä monet ääliö peelot jaksa maksaa sellaisia hintoja, joten porukan silläpuolen aitaa luulisi olevan laadukkampaa.

Necroth
4.12.2002, 14:28:50
Juu ennen pelasin enemmän nykyään vähemmän...
Nimi on: Predator999.(jos jotakuta nyt kiinnostaa...)
Combat lv:60 (taas, jos jotakuta kiinnostaa)
Ihan kiva...ennen oli tosi hyvä mut kiinnostus hiipuu... :bored:

edit:// en jaksa enää pelata...siinä päivitetään enää pääosin members aluetta ja ilmais alueelle tulevat päivitykset vaan huonontavat!

nox
4.12.2002, 14:37:48
Ei oikein minun makuuni. Tosi tylsä jne. En kyllä ole pahemmin perehtynyt tuohon systeemiin ja niin ollen pelannut sitä vain muutamia kertoja. Ainoa hauska juttu oli kun siellä joku tyyppi totesi että: Perkele, puhuko toi suomea?! Ennen kuin koitin Runeascapea niin olin kuullut sitä hehkutettavan aika paljon ja odotin siltä vähän enemmän. Sain sellaisen kuvan että se olisi tyyliin jonkun Diablon näköinen. Hih hih...petyin hieman.

Prometheus
5.12.2002, 7:52:40
Minä kuulin tästä pelistä töissä vasta samoihin aikoihin kuin rekisteröidyin tänne. Siksi pelasinkin (imperf.) siellä Promethes nickillä. Joku häijyläinen oli jo vieny Prometheuksen.

Töissä peli ei toiminut javan takia ja kokeilin kotona. Siinä on kyllä paljon ongelmia ja eikä se loppujen lopulta näytä kovin kaksiselta, vaikka 3D:tä käyttääkin (sanon aina 3D, kun en ole varma millä voisin kutsua sitä muuten jne.).

Pelasin muutamia kertoja, mutta ei sitä sen enempää sitten jaksanut. En viitsinyt alkaa kohotteleen leveleitä tai tehdä kahta tehtävää enempää. Enkä taida enää käydä pelaamassa muuteskaan.

Ei inspiroinu.

Tordragon
5.12.2002, 8:16:12
En pelaa.
(tekisi mieleni jäädä tähän, mutta njää.)

Näin MoonTV:n URL-ohjelmassa pätkän saitista, ja kun mainittiin kerran sanat "roolipeli" ja "on-line" niin miksikäs ei? Taisi tulla "ilmainen" -sanakin esille. Mutta ilmainen näyttää todella tarkoittavan juuri tuota Runescapen tyylistä säätöä. Ruma kuin mikä, tosin lagia ajatellen.. Ja motukallahan minä sitä yritin pelata, muttei siitä mitään tullut. Lagitti kuin viimeistä päivää. Ja ottaen huomioon tosiaan tuon ulkoasun ja sen, ettei peli kovin graffa-heavy ole niin outo juttu. Kiinteäkö tuollaista varten pitäisi olla? Kuitenkin: jengi heittää vain huonoa läppää siellä ja kun siihen kyllästyin niin juoksin metsään ja kuolin johonkin pupuun tai jotain. Siinä.

Jotkut sitä näyttävän kehuvan, ja kyllähän tuo ilmaisjudanssi toimii. Mutta mieluummin minä jotain oikeaa peliä pelaisin netissä, oikeasti.

Diamond
3.3.2003, 11:38:29
pelaan runescapee mutta en ihan aina pelaa kun en voi kun pikkubroidi pelaa sitä myös. Mun nicki on sielä kollop.

silent_deadly
3.3.2003, 17:37:46
Pelasin "runeskeippii" vähän aikaa mut tylsistyin parissa viikossa.
Ihan hyvä peli, mutta kävi ainakin mulle tylsäks. Lopetin pelaamisen varmaan sen takia koska en oikein saanut tehtäviä läpäistyä. Grafiikat on kyllä aika ala- arvoisia ja taistelu aika hölmö mut kyllä sitä jonku aikaa pelaa.

ramvolter
3.3.2003, 18:20:31
pelailen sitä sillon tällön...hahmon nimi: Stargher ja tällä hetkellä se on lvl.14

Draqon
17.3.2003, 12:08:19
Karmea peli... pelasin tuota noin vuosi sitten nyt kun näin tämän ketjun ajattelin kokeilla pelaamista... Ennen peli jaksoi kiinnostaa kun meni kaveriporukan kanssa runevarusteissa mättämään greater demoneita 64 levelin wildernessiin, muta peli ei tunnu enää miltään sen jälkeen kun ostin Diablo kakkosen...
Jos siis runescape on mielestänne hyvä niin ostakaa ihmeessä Dia kakkonen (sen saa alle 30 egellä käytettynä)

ramvolter
17.3.2003, 16:00:25
Alkujaan kirjoittanut Draqon
Karmea peli... pelasin tuota noin vuosi sitten nyt kun näin tämän ketjun ajattelin kokeilla pelaamista... Ennen peli jaksoi kiinnostaa kun meni kaveriporukan kanssa runevarusteissa mättämään greater demoneita 64 levelin wildernessiin, muta peli ei tunnu enää miltään sen jälkeen kun ostin Diablo kakkosen...
Jos siis runescape on mielestänne hyvä niin ostakaa ihmeessä Dia kakkonen (sen saa alle 30 egellä käytettynä)

no saa kyllä uutenakin, ainakin playeronesta Diablo 2 + lisälevy = alle 40€

happosai
18.3.2003, 15:33:56
Pelasin ennen, en pelaa enää. Minusta se on vain niin p3310. Tämä johtuu sen takia että täälllä päin kun porukka pelaa, ne pelaa noin 10 tuntia putkeen (-röökitauot). Ja kerran eräs kaverini menetti r2h:oon, se melkein veti mua turpaan.

Crow
19.3.2003, 19:52:39
Mitä ihmettä, taas Runescape-ketju?!? Näitä on ainakin kymmenen jo valmiiksi..

Pelasin joskus vuosi sitten pari viikkoa kunnes kyllästyin Runescapessa salajuoniaan punoviin peeloihin.

Barret_87
31.3.2003, 8:32:03
Ennen vihasin sitä. Sitten alotin pelaa ja nyt olen taas kyllästynyt.
Free äijällä siinä ei ole mitään kivaa.
enkä tiedä onko kannattavaa mennä memberiks.

SDNKorento
1.4.2003, 18:29:10
Pelinä Rune on täysi paska: animaatio, taistelut, nuolet... on niin paljon asioita jotka tekevät runesta huonoimman pelin, mutta silti...silti siinä on piilevä voima joka kutsuu pelaamaan. Itse en pelaa runea paljon, mutta pidän sitä ookoo pelinä. Varsinkin porukan kanssa.

Btw. Nimeni on locke_27 ja salasanani wera... hups :D

SnowCrow
11.4.2003, 18:01:46
Mä pelaan RyyniKaappia aina sillon tällön.Äijä 50lvl, nimi on SnowCrow1.Mulla oli Rune fulli mut tympäännyin siihen peliin ja annoin sen pois.Mainaan tätä nykyä vain.Eikä mining levelkään oo mikään paras(48).Ja RyyniKaapissa muutenkin on lattea graffa, tyhmät taistelut.Siinä voi vaan kävellä,ei juosta.Et.. :down: :down:

urho
11.4.2003, 18:21:37
Joo pelaanhan mä runee. lvl 66 hemmo on rune fullit (kite&batu&scimmy ja hatchet päälle) ja rune 2h. Pinkki party hat, 13 hallo mask settii ja vajaat sata santa hattuu löytyy. Mining 66, str 70 ja kaikkee kivaa. Hyvä peli.

gosu
12.4.2003, 20:58:29
Oon minäkii joskus pelannu aikoinaan 56kmotukalla . Oisko mulla ollu joku 30levelin ukko ja jotain aika huonoja tavaroita en jaksanu vaan enää pelata ku vie niin pirusti aikaa ja liikaa sitä hahmon kehitystä...

Butakh
12.4.2003, 21:16:46
Juu pelaan. Kaikki vaa haukkuu Runee ^^. Omasta mielestäni erinomainen peli, suunnilleen vuoden pelaillut. Pelaan Runea joka päivä, toisaalta hahmoni on member, enhän halua maksaa 5 euroa kuussa siitä että pelaan kerran viikossa.. Addatkaa batukkamies, jos kiinnostaa minut lisätä frend- listaanne. Muuten Heinäkuussa Runeen tulee uudet grafiikat, myös free pelaajille. Toisaalta enpäs niidenkään laadusta ole varma.. Mitä kuvia nähnyt niin näyttää muutama hirviö tyhmemmältä kuin nyt (esim. lehmät). Hmm.. Juu hahmoni combat ei ole kuin köykäinen 49, skill total tällä hetkellä 510+ ja korkein kyky fishing lv. 63. Hahmoni ei ole erityisen hyvä vaikka olen Runea reilu vuoden mättänyt, tämä selittyy sillä että tein uuden hahmon kun aloitin pelaamaan membereissä. Entisen combat on 48 ja skill total jotain 430 paikkeilla.
/edit Huomasin jälkikäteen että haukuitte p33l0jen määrää. Freessä saattaa olla p33l0ja, mutta membereissä et tapaa yhtään p33l0a etkä muunkaan sortin scammeria.

Gilgamesh
23.4.2003, 18:56:34
Juu olen pelannut, kyllä nyt kaduttaa kun on niin paljon aikaa mennyt hukkaan =/ . Äijä oli jotain lvl.45-50. Ennen kun broidi vaan pelas sitä, en pystynyt sieltämään koko peliä. Sitten joskus yks kaveri kysy, että pelaatko sitä ja blaa blaa ja sit se alko vähä kiinnostamaan. Pelasin sitä pari kk ja siihen jäi. JA TOISTA KERTAA EN KOSKE.

n4x
24.4.2003, 16:35:40
Pelasin kerran parikymmentä sekunttia mutta lopetin koska se oli niin karmivan näköinen ja tylsä.Eihän grafiikka tee pelistä hyvää mutta ei sitä uskaltanut katsoa. :confused: Ainoa plussa oli se että se on ilmainen ja taitaa pysyäkkin kokoajan ilmaisena.

Maailmasta löytyy paljon parempia MMORPG:tä sanon minä.

Yose
4.5.2003, 17:20:14
En pelaa, enkä ole pelannut, ja en välttämättä tule pelaamaankaan, koska minultä jää yleensä tämmöiset massanettipelit täysin huomiotta, enkä niihin koske. Aika tylsä peli varmaan on en usko, että tämäkään peli on minun tyyliäni, mitä nyt olen pelistä kuullut.

Oktobotti
12.5.2003, 14:58:52
Nettiroolipelien rasittavin puoli on useimmiten täysi riippuvaisuus muista pelaajista, mikäli itse haluaa edes saada jotain irti koko seikkailusta. Jonkinlaiseen klaaniin liittyminen on lähes pakollista, mikäli halajaa edes välttävää määrää kokemuspisteitä sekä esineitä. Ja hommanhan kruunaavat vielä ne idiootit, jotka pistävät koko homman tahallaan läskiksi.

Lisäksi omistautuminen pelille on välttämätöntä, ja se pitää liittää päiväohjelmaan hinnalla millä hyvänsä vain sen takia, että pelihahmo ei jäisi toisten jalkoihin ja kehitys olisi tasaista. Ja kun vain muistelenkin niitä unettomia öitä, joiden ansiosta sain hankittua itselleni jonkin turhanpäiväisen haarniskan…
Homman tietysti solmi mukavasti pakettiin se, että joku minuakin uudempi pelaaja oli saanut itselleen viisi kertaa komeamman varustuksen vain nuoleskelemalla jonkun tähtipelaajan saappaita.

Runescapea vaivaa tietysti noiden edellä mainittujen lisäksi karu grafiikka ja kömpelösti toteutettu taistelusysteemi. Intoni peliä kohtaan voi päätellä lukemalla viestiä.

auron_86
16.5.2003, 21:26:23
Pelasin joskus silloin kun tuo koko peli saatiin pystyyn. Pidin siitä oikein paljon, mutta loppujenlopuksi mielenkiinto kai vain loppui kyseistä peliä kohtaan.

Kokeilin myös peliä parin viikon ajan vuosi sitten, ja täytyy sanoa että kyllä oli surkea esitys. Grafiikka ei minua ole ikinä kiusannut, joten se siitä. Taustamusiikkeja ei ollut, kiitos siitä. Käyttis toimi totuuttelun jälkeen jotenkuten, vaikka aiheuttikin aina silloin tällöin tiettyjä ongelmia oikopolkujen puutteen ja huonon sijoittelun takia. Sitten se itse kaataja oli itse pelaajat. Suurinosa näistä oli niitä tyypillisiä peeloja jotka juoksevat toisten perässä anellen kamoja. Sitten toinen ääripää ovat nämä über pelaajat jotka ylpeinä esittelevät varustustaan ja mainostelevat klaaniaan. Nämä nyt olivat tyypillisimmät stereotypiot pelistä, mutta uskaltaisin väittää että niitä esiintyy turhan paljon (vaikka kuuluvatkin pelin henkeen). Jos runesta jotain haluaa saada irti niin siihen pitää kyllä tosissaan paneutua, pelkät parin minuutin sessiot eivät riitä mihinkään.

Sitten minä ihmettelen mikä ihme siinä pelissä niin paljon viehättää, kun täälläpäin oppilaat lintsaavat tunneilta ja koulusta vain jotta saisivat pelata rune. Ei ehkä ihan kaikkein paras vaihtoehto nimittäin, ja elämääkin pitäisi olla pelin ulkopuolella, mutta tämän kylän pojille elämä on rune, jota en voi ymmärtää. Seiskojen ja kuutosten kohdalla tämmöisen käyttäytymisen viekä ymmärtäisi, mutta kun tuota tapahtuu jopa lukiossa. Typerää sanon minä.

Frodo
17.5.2003, 9:11:55
Pelasin viikon, mutta sitten kun kaikki tulee kaupungissa aina mättämään minua miekalla niin alkoi ottaa päähän.Minuun ei oikein iskenyt, sillä MMORPG-peleissä joita minä pelaan ei saa olla outoja pelihahmon pallonmuotoisia irvikuvia joten sain tarpeekseni ja peli lähti kovalevyltä pois suoraan roskiksen kautta.

Gil-Galad Ronso
20.5.2003, 17:13:54
Kyllähän vanhaa kunnon Runea tuli pelattua aikanaan monta tuntia päivässä. Sitten meni vaan yhtenä päivänä hermot koko peliin ja annoin lvl. 45 hahmon pois. Tavaroita sillä oli ainakin siihen aikaan melkein 100 k edestä ellei ylikin. Peli oli aikanaan hyvä, mutta sitten piti lopettaa.

StrongBad
22.5.2003, 7:27:26
Runescape on ihan hyvä köyhille ihmisille joilla ei ole varaa muuhun...Suosittelen Neverwinter nights:ia tai Diablo2 niille kenellä riittää konetehot tai muuten vaan rahaa löytyy. Itse olen pelannut Runescapee mutta ukkoni siinä ei ole mikään parhain. Tietenkin suosittelen tätä jos haluaa löytää ilmaista hupia nopeilla servuilla. Lopetin itse tämän pelin pelaamisen koska siinä oli liikaa sitä ihme kikkailua. Eli jos halusi jonkun miekan niin kiviä sitten vaan hakkaamaan...Questit tässä pelissä ovat aika mielenkiintoisia mutta joutuu kulkemaan pitkän matkan ennenkuin löytää jotain questiin liittyvää. Tämä peli on kuin Ultima Online ilmaisena. En keksi enää muuta sanottavaa...

Ken_Masters
22.5.2003, 12:41:54
Olen itse pelannut tätä peliä tosi vähän, tai ei se niinkään peli ole, tai siis on, tai. En tiedä jos on hyvä kone hyvä yhteys(toisin kuin minulla) kannatta mielummin ostaa vaikkapa: DiabloII tahi Neverwinter nigths. Ne ovat laadukkaita, toisin kuin Runescape, mutta jos käyt netissä, vain koulussa tai kirjastossa, joudut tyytymään java-peleihin tai Runescapeen.

KzM
25.5.2003, 9:27:04
Yli 50% pelaajista on alle 12 vuotiaita jotka eivät osaa englantia, joten niiden kaa on mahdotonta kommunikoida. Ja ne toiset 50% on täysin peeloja. Sen lisäksi graffiikka on syvältä sieltä, peli laggaa, tylsä jne. Pelailin ennen mutta ei kestännyt kun alle viikon niin siihen kyllästyi. En suosittele!!

Puck
5.6.2003, 0:15:43
joskus aluksi kun kokeilin niin peli tuntui surkealta kun en tajunnut oikein mistään mitään mutta sit mun uberduber kaveri autto mua ja hoksasin että vau täähän on aivan mahtava pelailin pari kuukautta oikein innokkaana mutta sitten innostus vaan lopahti eli en oikein tykkää kyseisetä pelistä mutta kyllä sitä joskus jaksaa muutaman minuutin pelata

SnowCrow
12.7.2003, 18:30:12
Ööööö... Toi Frodo tais kirjottaa tossa aikasemmin näin:

Pelasin viikon, mutta sitten kun kaikki tulee kaupungissa aina mättämään minua miekalla niin alkoi ottaa päähän.Minuun ei oikein iskenyt, sillä MMORPG-peleissä joita minä pelaan ei saa olla outoja pelihahmon pallonmuotoisia irvikuvia joten sain tarpeekseni ja peli lähti kovalevyltä pois suoraan roskiksen kautta.

Ai miten niin kaikki tuli tappamaan kaupungissa kun toiset pelaajat ei voi hyökätä kimppuun kun vain Wildernesissä. Jos kaikki tuli hakkaamaan sinua sniin olit varmaan hyökänny ite joittenkin guardien tai tämmösten kimppuun^^)

Frodo
22.7.2003, 13:22:49
Originally posted by SnowCrow

Ai miten niin kaikki tuli tappamaan kaupungissa kun toiset pelaajat ei voi hyökätä kimppuun kun vain Wildernesissä. Jos kaikki tuli hakkaamaan sinua sniin olit varmaan hyökänny ite joittenkin guardien tai tämmösten kimppuun^^)

Siis tämä tosiaan tapahtui kaupungin sisällä, linnan edessä.Eräs paskiainen tulee mättämään miekalla ja minä en guardejen kimppuun ollut ikinä hyökännyt.

SDNKorento
22.7.2003, 13:52:16
Kyseinen otus saattaa olla herr White Knight.

Sample H0512
25.7.2003, 9:18:28
Minääääh oon kuules e174 :D (totta se on jos vaikuttaa huijjaukselta...) Kertokaa nimi jos haluutte tehä ystävyyttä...

Blitzace
29.7.2003, 9:51:02
mulla on siinä äijä jota käytän vain siihen että käyn välillä zekaamassa kuinka paljon se on mennyt huonompaan suuntaan.
jos näkisin joskus sen keksijän niin...
... :tultamunille::)

Disposable Hero
31.7.2003, 7:27:32
Minäkin pelasin runescapea, about puoli vuotta sitten.
Mulla oli lvl 59 äijä, rune full ja jotain muuta rojua.

Pelaamisen lopetin periaatteessa siihen että se rupesi olemaan tylsä. Aina piti heilua saman kiven luona ja napsuttaa hiirtä.
Joku jo mainitsikin että suurin osa pelaajista on *leso leso* noin 65-90lvl tai sitten tyyppejä jotka ruinaavat tavaraa.

Kerran mun toisella hahmolla jonka lvl oli 15, menin Dwarven Minessiin ja kirjotin -Plz, I need money!-
Heti tuli joku 70 levelinen tyyppi ja sanoi - Here take these-
ja latas näyttöön 2 Rune Long Swordia.

Toxic
24.8.2003, 12:10:26
SUPER EDIT: teen koko tekstin uusiksi, olen muuttanut käsitykseni runesta kokonaan....
eli: Runescape on maailman typerin pelipaikka mitä olla ja voi. ja se on mukamas vielä maailman suosituin nettiroolipeli... luultavasti vain koska sieltä ei saa hahmoa poistettua. Runescapessa on kaikki aivan päin helvettiä. Grafiikat, ukon ohjaussysteemi, peli nykii, vaikka on adsl, jne. eli kaikki jotka vielä pelaavat runea: LOPETTAKAAAAAAAA!!!!!!!!!! menkää mielummin pristontaleen :D (mainostusta, mainostusta.)
www.pristontale.com

creature
24.8.2003, 12:21:13
toxic mikä levelinen ukko sulla on mun on 46lvl joten pelaan aika paljon ja mun nimi on ***** joten addaa tää nickki sun listaa myös.

Son Of Jogurt
30.8.2003, 21:52:53
Mulla on aika monta ukkoo mut paras on 47 lvl äijä. En pelaa enään koska se tuntuu tyhmältä. Into lähti noin puoli vuotta sitten. Jos joku tarvii niin minulla on 6 rune-2h:ta ja paljon muuta hyväää kamaa. Nimi on tiklu ja jos tarvitte jotai niin ilmoitelkaapas.

Evil Zack
28.12.2003, 14:31:28
On se ihan hyvä morpg nettiselaimelle tehtynä. No, grafiikan puolesta aika köykänen mutta ei se mitään. Ja sinnehän on sitäpaitsi tulossa freehinkin uudet graffat nyt keväällä. On tullu jo jonkin aikaa pelailtua, taukoja pidetty parikin mutta nyt jatkan taas. Combat 77, skill total 835 ja kaikkea kivaa sälää pankissa. Kutsukaa hulluksi jos haluatte, minä en välitä :D .

/edit: Dimmu, ne äänet on ihan "kewlit". Kokeilin sitä RS2 betaa kun kaveri on memberi, siellä sitten toikkaroin ympäriinsä ja musiikki vaihteli alueen mukaan. Esim. Draynor Manorin musiikki sopi sinne aivan erinomaisesti. Ne yrittää saada sen RS2:sen valmiiks maaliskuussa.

/edit: Suurin osa näistä pro pelaajista ei anna yhtään mitään ns: beggareille eli tavaran ruinaajille. Itse en ole ikinä antanut mitään (ilmaiseksi) enkä saanut yhtään mitään (ilmaiseksi). Ja pro:ista vaan jotain 3% jakaa tavaraa ilmaiseksi. Että niin! Ja muutenkaan ruinaaminen ei kannata, paljon enemmän iloa saa irti jos itse hommaa kaikki romppeensa ja rahansa.

/edit: Ja sitten, varsinaisia "peeloja" on runescapessa varsin
vähän, tai no riippuu miten itse määrittelet "peelon".

/edit: Tuo pristontale olisi muuten ehkä hyväkin mutta kun se lagaa niin s**tanasti! Mikään ihme kun kaikki serverit Aasiassa. Mulla ei tuo rs lagaa melkein ikinä, mitä nyt silloin tällöin pieniä lagi piikkejä.

/edit: Hmm. Tuohon Frodon kommellukseen saattaa selitys löytyä siitä, että joskus muinoin runessa pystyi hyökkäämään muiden pelaajien kimppuun. Osa porukasta ei pitänyt tästä joten tuli joksikin aikaa Player-Killer hahmo luokka, ja tälläkin tavalla sai hyökättyä vain muiden PK:oiden kimppuun. Sitten lopulta tämä systeemi poistettiin ja tilalle tuli tuo iki ihana wilderness.

Diamond
16.1.2004, 2:47:00
Niin on ja enkä välitä vaikka siinä oisi huonot graffat yms jutut. En voi sille mitään jos en pysty lopettaa pelaamista, ootan tota RS2 kun se tulee ilmaisillekkin se pelattavaksi toivottavasti siinä oisi äänet kaikille. Äänistä en oikein tiedä pitäisinkö niistä kun on tottunut tohon että ei ole ääniä runescapessa.

Baneslave
16.1.2004, 21:23:41
Onko toi pristontale ilmainen?

Ja runescape se on S.U.R.K.E.A Kaikki vain ''takoo hahmolleen tasoja ja lisää tasoja ja vielä lisää tasoja. 99,9999999% porukasta on peeloja. Ja 90% uusista pelaajista saavaat kymmeniä tuhansia tähti pelaajilta. Minullekkin tarjottiin mutta kieltäydyin.

freyelise
28.1.2004, 17:21:30
Kokeilin laajuuden ja ilmaisuuden houkuttelemana minäkin tätä hyvältä kuulostavaa online ropea. Jotenkin ei vaan iskenyt. Mitään erityistä ryhmähenkeä ei pääse syntymään kun kaikki vaan juoksevat päitä ties kuinka monensina jalkoina viuh vauh sukkelasti eikä yhtä ötöä voi piestä kuin yksi pelaaja kerrallaan. Taistelukin oli melko pitkästyttävää katseltavaa. Voipi olla että jää toista kertaa pelaamatta.

Sitten huomasin vielä että RunEscapen mukanahan virtaa koneelle nippu spywarea. Sai olla kymmenen minuutin välein ad-awarella skannailemassa kun mainosikkunoita pompsahteli tyhjästä. Hyi hyi.

@TranceKuja@
29.1.2004, 15:37:09
Pelasin Runescapee ennen mutta en enään, kun hahmo kuoli
ja sain tietää että sille meren toisellle puolelle pääsee vain jos on member ja silloin pitäisi maksaa..... :eh: :cry:

Oranos
2.2.2004, 18:07:49
Pelailen joskus. Hahmoni on Fenrir-91

Cena
10.2.2004, 17:10:43
F U! Heh, joo... Meillä täällä teinit pelaavat kyseistä peliä kirjastossa... Ja kaikki koneet ovat sitten varattuja. Ei kyllä minuun nappaa kyseinen ilmaismättö.. :)

Sergei Susi
11.2.2004, 14:46:25
Joo. Silloin tällöin.
Supersilli

Donter
18.2.2004, 8:36:51
Pelasin runee viimeks 4 vuotta sitte, äijästä tule kehitettyy alle 10 lvl maagi.

Koitin sitä taas pari kuukautta sitten mutta siihen alkuu oli laitettu joku vame harjotus juttu mikä kestää ainakin puoltuntii, en jaksanu läpästä sitä ja siihen jäi.

Butakh
19.2.2004, 18:30:11
Originally posted by Donter
Pelasin runee viimeks 4 vuotta sitte, äijästä tule kehitettyy alle 10 lvl maagi.

Koitin sitä taas pari kuukautta sitten mutta siihen alkuu oli laitettu joku vame harjotus juttu mikä kestää ainakin puoltuntii, en jaksanu läpästä sitä ja siihen jäi.

Ristiriitainen väite. RuneScape "laukaistiin" vuonna 2001, joten et ole voinut pelata sitä viimemmäks 4 vuotta sitten :D. Ja tuo "vame harjotus juttu", eli tutorial. Sen läpäisyssä menee about ~ 10 min. Ei kannata haukkuu jos ei tiedä totuutta ;).

Itse lopetin RS pari kk sitten, tuli sitä tarpeeksi tahkottuakin :P. Hahmon combat level jäi 75, skill total 1034, ja parhaimmat statsit olivat fishing (83) ja cooking (82). Ei pelissä mitään vikaa ole, siihen vain ajanmittaan kyllästyy ;). Tosin, on niitä sellaisiakin ketkä mättää runea 24/7. Esim. eräs nimeltämainitsematon suomalainen pelaaja, joka omaa useammankin skillin maksimitasolla (eli 99).

Nythan tuo rs2 :kin on beta testauksessa, ja moni sitä kehuu, tosin haukkuja on tullut lähes yhtäpaljon. RS lopetettua aloitin pelaamaan Ragnarok Onlinea :P. Ja myös tuo priston tale on hyvä ja ilmainen peli :).

Natsenatu
24.2.2004, 20:35:18
Aloitin kunnollisen Runen pelaamisen (siis loin accountin mutten alkanut maksavaksi memberiksi)ja ei ole oikein innostanut kun olen pelaillut Vice Cityä. Tyyppini on semmoinen tappelija,joka on levelillä 11 ja osaa kaikki taiat Enchant lvl 4 jokin,en muista. Veemäistä on että menetin varustuksista rahat,runet,kypärän ja viitan sekä paljon muuta hyödyllistä kun joku lirupää tappo minut wildernesissä. Jäi vain loput haarniskasta ja pitkä metallimiekka.
Ai niin,olen jäsenenä semmoisessa klaanissa kuin Scorpio...eli jos näette minut siellä (nimimerkki Bellrace)niin voitte kysyä jos haluatte liittyä. Se on ilmaista eikä ole mitään testejä.

Byuu
7.3.2004, 8:57:06
Kokeilin sitä kerran ja totesin, että seon aivan p****!
Siinä ei ole minkäänlaisia musiikkeja, peli pätkii ja taistelut on niin päättömiä. Tämä kuvaa hyvin taisteluita :nuija: Pelkkää nuijimista.

En ymmärrä miten peli voi kiinnostaa pitemmän päälle. Jos olette eri mieltä ni sanokaa.

Riku
8.3.2004, 7:19:34
Joskus kolahti oikein kunnolla, ukkoni lvl onkin 68 :P Ja nick King Leoric (omaperäistä).

Apocalypse87
8.3.2004, 8:13:39
kokeilin ja totesin että on surkein peli mitä olen pelannut, Helbreath on paaljon parempi kuin surkea java-pohjainen runekaappi, suosittelen että jätätte pelin koska.. se on niin surkea ettei sanani riitä kuvailemaan, mutta asiaan tuskin voin vaikuttaa, että pelaatteko sitä vai ette... kuka tykkää, kuka ei..

eli parempia pelejäkin on keksitty.. suomihb is teh best (mutta lopetan senkin kun ostan FFXI:n)

muthei.. elämä jatkuu

Outraider
8.3.2004, 11:44:30
Joskus katselin kaverin pelaamista tämän olan yli ja _silloin_ se näytti kivalta ja meinasin, että voisinpa itsekkin tuota pelata. Tuskaisesti sitä sitten kotona latailin (siis ensin sen perusosan + päivitykst päälle) ja kun pelaamaan pääsi, niin jaksoin pelata alle 30 min enne kuin kyllästyin. Aika nopeasti se kovolta lähti ja silti jotenkin saastunut "hyi että kun tuli noin huonoa peliä pelattua"-tunne. Vaarnan tämmöisen hirvityksen sydämmeen.

Archux
9.3.2004, 22:10:08
Nyt kun olen hiukan viistastunut voinen kommentoida Runea hieman paremmin kuin edellisessä viestissäni joskus vuonna 3.

Runescapeen on todella tulossa päivitys joka parantaa pelin ulkoasua ja pelattavuutta aika rutkasti, mutta yhä pelistä löytyy käsittämättömiä suunnitteluvirheitä joiden olemassaoloa en edes aijemmin tajunnut kun ajatukset vain kiteytyivät sen karsean taistelusysteemin ympärille.

Runescape ei nimittäin kannusta pelaajia tekemään yhtään mitään yhdessä. Kun tapellaan, ei ole mitään syytä tapella yhdessä kavereiden kanssa, sillä kaikki hahmot osaavat samat jutut eikä pelissä edes voi muodostaa ryhmiä joissa vaikkapa kokemusta irtoaisi ryhmän kokoon perustavan kertoimen verran enemmän. Myös kaupankäynti muiden pelaajien kanssa on käsittämättömän hankalaa ja siksi suurin osa pelaajien tekemistä tavaroista myydäänkin suoraan NPC-kauppoihin. Ainoa tapa saada tavaransa esille on seistä keskellä kaupunkia ja spämmata chattiruutua jollain vilkkuvalla mainoslauseella.

Käsittääkseni keskivertopelaajan muutamatuntinen pelisessiokin menee siihen että ensin klikkaillaan kiveä että saadaan louhittua jotain metalleja jotka sitten kiikutetaan näppärästi pankkiin. Kun tätä on tehty tunti tai pari siirrytään tekemnään vaikkapa 200 rautamiekkaa jotka kaikki myydään NPC:n omistamaan kauppaan. Sitten pelaaja voikin mennä tyytyväisenä nukumaan tietäen että miningexpiä tuli lähes seuraavaan leveliin asti ja smithingleveli peräti nousi pykälän. Tuo ei tosin vielä vaikuta hommaan mitenkään, vaan huomenna odottaa toiset 200 rautamiekkaa ja niistä saatavat rahat (peli yhä pakottaa jokaisen pelaajan harrastamaan kaivostoimintaa ja sepäntöitä jos meinaa saada edes muutaman kolikon taskunpohjalle).

Periaatteessa kyseessä on siis graafinen chattihuone jossa suurin osa kävijöistä on iältään alle 14v.

welho
10.3.2004, 8:53:21
Joskus tuli pelattua tuota, mutta sitten se unohtui. Ihan kohtuulliselta se silloin tuntui kun sitä pelasin, mutta nyt se ei oikein iske enää.

Prinsessa Garnet
10.3.2004, 10:45:21
Olen nähnyt kun pikkusisko on pelannut mokomaa...eikä kyllä jaksa minua kiinnostaa.
Joskus varmaan pitää kuitenkin itsekkin kokeilla. Ihan vain että tietää siitä vähän enemmänkin kun se sen verran suosittu on.

mambo
15.3.2004, 8:04:06
Pelasin sitä viimeks joku 2 kuukautta sitten, oon tylstyny siihen ihan täysin,(pelasin sitä vähän yli vuoden ) kaikki questit tehty ja en jaksa enää kouluttaa mun ukkoo nykyään katon vaan updatet ja muut jutut message centteristä en muuta.Ja tosiaan tappelut ovat tätä :nuija: :angi:
Ja onhan siinä vähän tiimi pelaamistakin yhessä tehtävässä tarvii kaverinkin :rispekti: wow

Timmi
23.3.2004, 21:14:54
meikä aina sillon tällön pelaan ku kavereille pitää tehä runekamaa ku sattuu olemaan smith ja mining 99 =) rahaa tuloo ja nopeest :murjotus:

Zenes
30.3.2004, 8:39:16
Kokeilin joskus pelasin vartin... IHAN KAUHEE!!!!!!! :prkl: Mulla on kyl kaveri, joka pelas sitä päiväs n 6 h ja oli ihan hulluna siihe. Ei muusta puhunukkaa... Ei sekää enää sitä pelaa!

Nausku
30.3.2004, 21:43:30
Eilen tuli juuri päivitys tuohon RunEscapeen joka muuttaa siihen täysin erilaiset grafiikat. Tällä kertaa ne tosiaan on 3D:tä. Myöskin tuli iso kasa lisää tavaroita, äänieffektejä, monsuja, vaatteita jne.

Joten kaikki vanhat ja uudet pelaajat tulkaa kokemaan uusi elämys uuden Runescapen mukana.
(hieno mainos, eikös vain)

Ryu-chan
31.3.2004, 17:31:44
En pelaa tosiaankaan.

On paljon parempiakin nettiroplauksia jotka ovat muuten aika lailla samanlaisia, mutta PALJON parempia. Niihin luen mukaan pelin nimeltään the fourth coming.

Muutenkin, esim t4c:ssä ei tarvitse jatkuvasti katsella ääliömäisiä suomalaisia. Ne suomalaiset, jotka siellä käyvät ovat ihan järkevää porukka. Tämä kaikki tietysti johtuu serveristä. Ainoa huono puoli tässä muuten niin hyvässä servussa on, että se on ilmainen. Tämä vetää sinne enemmän ja enemmän köyhiä idiootteja. Yksikin oli sellainen, että olin lainannut hänelle ainakin viisi tuhatta kultarahaa kahteen kertaan (se on ISO raha alkulevelisille). Kun olin vaihtanut nimimerkkiäni menin kysymään hyvällä englannilla tältä kyseiseltä henkilöltä, oliko hänellä LAINATA rahaa... vastaus oli: ei hänellä ollut paljoa yhtään rahaa... Kun hän seuraavan kerran tulee luokseni aion kyllä sanoa tästä hänelle... :prkl:

Smuqe
8.4.2004, 19:33:15
Hyhyyyyiiiiiii! Minä EN pelaa runea, enkä tule ikinä pelaamaankaan!!! On netissä parempiakin roolipelejä, tai no PALJON parempia. Itse pelasin runea noin vuosi sitten (häpeä, voi mikä häpeä!!!) ja olin aivan innoissani tein pizzaa ja kaikkea...(juujuu olen aivan pölvästi ampukaa minut) Mutta. Sitten huomasin netissä pelin Pristontale, ihan sattumalta kun kooklesta etsin jotain. sitten niitä ropeja alkoi putkahtelemaan linkistä jos toisesta, ja ''Sayanora, runescape!'' . Tein kamuni kanssa kunnon lähtöparaatin itselleni ( eli: ''mwahaa idiots this game sucks damn u're stupid'' ja juoksin ympäriinsä.. vihdoin pääsin wildernessiin ja hakkasin melkein kaikki 30 lv ukollani :) kunnes lopulta tuli jotain jäämömmöjä jotka tappoivat minut.. jes!)

Elippä: rune haiseeeeeeeeeeee. joo.

Leon
8.4.2004, 20:27:16
Joskus vuonna kivi haksahdin tähän peliin ja pelasin sitä ja pelasin ja pelasin. Nyt minulla on joku 60 lvl ukko, mutta ei semmosta tönkköäkin tönkömpää peliä jaksa pelata Erkkikään (hyvä vertaus kuva ;) ).
Ja nyt se on vielä tönkömpi ja omituisempi ja surkeampi ja ties mitä ku se RS2 tuli. Siis voi hu0h niitten kanssa jotka pelaavat sitä. Hankkikaa elämä tai parempaa pelattavaa :D .

Diamond
8.4.2004, 22:27:24
Joo Runescape2 on nyt aukastu kaikille pelaajille ilmais- ja memberi pelaajille.
Sanon että olen tosi pettynyt siihen kuin ensimmäiseen versioon pelistä. En enään todellakaan pelaa Runescapea kuin joskus. :cry:

SDNKorento
25.4.2004, 11:13:31
Hohoo, moinen teinipeli viehättää edelleen. Uuden version mukana innostuskin palasi, tosin porkkana puuttuu. Ei tiimipeliä tai mitään muuta joukkohubaa, ei mitään juonellisia tavoitteita, kuten taistelu goblin armeijaa vastaan. Uusi versio päivitti suurimman osan lapsuuksista, mutta vielä on jotain fixattavaa. Pelissä ei todellakaan ole järkeä, jos jää vain mainaamaan tai batlaamaan.

Suosittelenkin eläytymistä pelimaailmaan. Esimerkiksi lyöttäytyminen jonkun tuntemattoman hepun mukaan saattaa avata uusia mahdollisuuksia. Itse tutustuin erääseen hollantilaiseen ja meistä tuli melko hyvät ystävykset. Sitä ennen olin erään pelaajan ""orja", joka oli vähintääkin yhtä hauskaa. Pelistä saa kaiken irti, jos pelaa samantasoisten kavereiden kanssa.

Natsenatu
26.4.2004, 18:55:19
Hohoo, moinen teinipeli viehättää edelleen. Uuden version mukana innostuskin palasi, tosin porkkana puuttuu. Ei tiimipeliä tai mitään muuta joukkohubaa, ei mitään juonellisia tavoitteita, kuten taistelu goblin armeijaa vastaan. Uusi versio päivitti suurimman osan lapsuuksista, mutta vielä on jotain fixattavaa. Pelissä ei todellakaan ole järkeä, jos jää vain mainaamaan tai batlaamaan.

Sou truu. Grafiikat paranivat muttei peli ole siitä pahemmin muuttunut. Vaikka onhan Jagexilla vielä monta vuotta aikaa kehittää Runescapea vaikka mihin suuntaan. Tappeluihin voitaisiin tehdä joku parannus,vaikka tappelun aikana omaa hahmoa voisi ohjata näppäimistöllä,eli vaikka suojata,pistää,hakata et cetera,ettei tappelu olisi pelkkää vuorotellen toisia nuijimista joka käy pidemmän päälle tylsäksi. Juonta ei pelissä tietenkään ole,kun sattuu olemaan online-peli. Tehtävien avulla voi repiä pelistä enemmän irti kuin vain hakkaamalla ököjä.

Suosittelenkin eläytymistä pelimaailmaan. Esimerkiksi lyöttäytyminen jonkun tuntemattoman hepun mukaan saattaa avata uusia mahdollisuuksia. Itse tutustuin erääseen hollantilaiseen ja meistä tuli melko hyvät ystävykset. Sitä ennen olin erään pelaajan ""orja", joka oli vähintääkin yhtä hauskaa. Pelistä saa kaiken irti, jos pelaa samantasoisten kavereiden kanssa.

On se kivaa siihen asti kunnes menee tämän tuntemattoman tyypin kanssa wildernessiin ja tämä listii sinut. =) Se on kamojen menoa,ja hermojen. Siksi kannattaisikin tallettaa kaikki tärkeämät tavarat pankkiin ettei tule tippa linssiin kun menee henki ja tavarat siirtyvät bittitaivaaseen.
Eivät sentään ne kaikki siellä mitään itsekkäitä huijareita ole,kun onhan miulla ollu monta hyvää kaveria siellä.

Runescapea pelailen ihan mieluusti mutta hitaan koneeni takia ruutuun änkeää joka viides minuutti ärsyttävä Connection Lost-teksti. Jagex on kyllä tunkenut vinkkejä sivulleen että miten näistä pääsisi eroon mutta eipä ole juuri auttanut,tuntuvat vain lisääntyneen.

Loigor
29.4.2004, 21:02:40
Ennen pelasin sitä ihan innolla, mutta nyt on vähän jääny, kun se on vaan sitä levelin kasvatusta... ei mitään juonta... nicki on i3ery ja soli kai 57 combunen.

Nykyään tosiaan vilisee niit peeloja siellä sun täällä... siksi niin tylsä peli.

Niin ja ihmiset, ymmärtäkää, Rune ja Runescape ovat aivan eri pelejän... Rune on kyllä varmaan aika hyvä...!

Elazul
2.5.2004, 22:18:25
Tulihan tuota ennen pelattua paljonkin mutta nyt ajattelen lähinnä että mikä tuossa pelissä oikein viehätti. Siinä kun ei melkein muuta tehdä kuin kehitetään leveliä ja muista pelaajista suurin osa on erittäin ärsyttäviä.
Koskaan en kuitenkaan tuosta pelistä maksanut ja se olisikin ollut täyttä rahantuhlausta. =)

SCSA
5.5.2004, 14:13:25
Niin ja jos joku pahemmin peliä mättää niin suosittelen käymään tällä sivulla

'NGRUNESCAPE (http://www.ngrunescape.tk), liittykää ihmeessä forumille ja postatkaa mulle samalla nimellä...

Sookie
15.5.2004, 12:45:18
Kyllä sitä vähän väliä pelailen, käyn kattelemassa. Jonkun aikaa sitten kun uuden hahmon loin, pari vuotta sitten vielä pelasin ihan täysillä sitä. Mutta nykyään vain välillä käyn katselemassa paikkoja....

Unski
29.5.2004, 9:41:13
Pelailen Runea aina ajoittain tällä samalla nimimerkillä.
Suht. kiva mutta ikäistä seuraa on vaikeata löytää ja kaikki on joitain 10v skidejä joiden kovin puheenaihe on:"MUN ATTACK ON KORKEEMPI KU SUN ATTACK!!" tai vastaava. Heitä on sitten kiva loukata verbaalisesti. :D
MUTTA!
Mikäli joku finulainen haluaa ottaa minuun yhteyttä (se saattaisi tapahtua!) niin toki mutta kannattaa heti alussa mainita olevansa finusta tai saatan avata sanaisen arkkuni.

Grove
29.5.2004, 9:59:29
Minä itse en ole tuosta kauhean innostunut, tosin se saattaa ihan hyvin johtua siitä että minun koneellani sen käynnistys kestää n. 10 min. ja kun olen sitä pari kertaa kokeillut niin se ei ole ollut minusta niin pitkän odotuksen jälkeen se ei ole sen arvoista. Tuo vaikutti ensin ihan hyvältä mutta siihen kyllästyy vähän ajan päästä. :eh:

Z-e-r-o
31.5.2004, 1:49:44
Pelasin tota ennen enkä koske siihen enää tikullakaan. Se mesta vilisee peeloja ynnä muita idiootteja ja se peli on muutenkin huono. Kenen neron leimaus oli että taistelussa ei voi yhtäaikaisesti olla kuin 2 henkilöä?

Runescape on äärimmäisen suosittu vain koska se jostain syystä levisi räjähdysmäisesti peelojen keskuudessa. Peelothan eivät tunnetusti älyä ettiä mitään parempaa vaan hakeutuvat muiden peelojen sekaan peliin nimeltä Runescape.

www.mpogd.com on paikka josta löytää pienessä hetkesse varmaankin satoja ilmasia nettiropeja joista jokainen on parempia kuin Runescape.

Eli periaate on aivan sama miksi Counter-Strikea'kin pelataan, parempaa löytyy muttakun peelot ovat tyhmiä ja heitä pelottaa hankkia sitä oikeata taitoa.

Bahis
21.6.2004, 14:47:42
Ihan kivahan se on.
Itse pelaan koska haluan olla kaveriani(joka hakkaa runee vähintää 3h/päivä) parempi...
Pelaan hahmolla: Lord Dande(LVL 59)

Ainii...

juujuu olen aivan pölvästi ampukaa minut

PAM!!!

Kumama
27.6.2004, 23:16:46
Hohhoi tylsäksi tuo runescapekin on käynyt viime vuosina olen pelannut sitä nimellä Ruiska mutten jaksa enää pelata moista farttia peliä sitäpaitsi punescapen uudempi versio on entistäkin rumempi ja laamampi.

Burnhill
8.7.2004, 0:02:17
Tätäkin on tultu pelattua jonkin verran. Ekan kerran aloin pelaan tätä heti sen ilmestyttyä, kun bluerose13x oli jumala 99 smithingin kanssa ja Faladorista ei ollut tietoakaan. ahh! Tuolloin pelillä oli vielä tulevaisuus... Tällöin jaksoi pelata oikein urakalla, mutta sitten kun uudistuksia alkoi tulemaan pelaaminenkin hiipui...
Nykyään sitä ei tule pelattua. Ehkä joskus saatan käydä kattomassa mikä on meininki, mutta siihen se sitten jääkin. Tuo rs2 näyttää huonommalta kuin edeltäjänsä ja tuntuu siltä kuin Jagex on aloittanut haudan kaivamisen itselleen.
Kuten edellä jo mainitsin minulla on account (samalla nickillä kuin olen täällä) kyseiseen peliin ja jos jotakuta kiinnostaa hahmoni statsit niin käy katsomassa itse :)

Zei_Zei
9.7.2004, 0:46:17
92 combat, jäsen yhdessä eliiti klaanissa, kamaa löytyy ja tappoa tulee. Eli tylsäksi kävi :D
Pelasin ennen kuin wilderness tuli kun kavereiden yllytyksestä tietenkin. Hirveät kisat kuka on paras jne... eikai kukaan sitä muuten pelaisi.

RS2 vielä vie lopunkin peli-innon kun taistelut ovat epäselviä isolla porukalla. Puhumattakaan siitä kuinka saa kuullu kokoajan "fre stuf plz" aneluita. On siellä hyviäkin tyyppejä, mutta harvoin niitä sattuu eteen.

King For a Day
20.7.2004, 1:37:57
...oh come on... who can play that kind a crap?

BYOND:lta löytyy paljonkivempia... kuten esim. seika... tai mystic journey... vaikka vähän hassun näkösiä onkin...silti parempia kuin rune...

The_Sipi
20.7.2004, 11:57:43
Pelasin joskus, en pelaa enää. Miksi? Muutin muualle ja kiinteä yhteys jäi entiselle kotipaikkakunnallein. Vieroitusoireet? Ei, vaikka pelasinkin kaks ja puol vuotta melkein yhteen putkeen (yks kolmen kuukauden paussi oli). Kyllähän siinä suurin osa vapaa-ajasta meni, varsinkin kun pelattavien (lue: keskeneräisten) PS2-pelien määrä oli useimmiten nollassa. Ja vielä kun samalla surffaili muuallakin netissä, niin jaksoihan sitä. Palaanko joskus takaisin? Ehkä, ehkä en. Kyllähän mulla on tavoitteena, että se Prayer olisi vuoteen 2039 mennessä 99, mutta vain aika näyttää, tuleeko siitä mitään.

Kun aloitin pelin tammikuussa 2001, maailma näytti niin suurelta, niin suurelta, vaikkei draynor manor ja Free-servujen länsipuoli (se, missä on kaikki dwarven minesit ja se yks kaupunki) ollut vielä tuolloin avattu, Wildernessistä puhumattakaan. Ihmettelen vaan, kuinka suurilta tuo alue näyttää nykyisille aloittajille, varsinkin niiden harvojen, jotka heti ensi hahmonsa pistää alusta asti membuun. Vielä tuolloin servuja taisi olla kolme ja hyvä, jos edes sataa ihmistä per servu. Muutaman kuukauden pelasin nimimerkillä Sipi, mutta kun se jäi bugin takia seinän toiselle puolelle Varrockin kirkon yläkertaan, en tuolloin osannut vielä pyytää sitä pois sieltä, vaan tein uuden äijän, jonka nimi oli omaperäisesti Sipii. Vielä tänäkin päivänä minulla on tuo tyyppi main characterina ja niiden lisäksi vielä Sipitys n00b-killerinä. Alussa tein mitä tein, mutta sitten, kun liityin Suomiliittoon ja Karuihin (jonka pomomiehiä olen vielä tänäkin päivänä), sai pelaaminen uutta vipinää. Sitten 2002 maksoin itseni membuun ja siellä pidin hauskaa parisen vuotta. Membu loppu pari viikkoa sitten ja viime elokuun jälkeen en kovin montaa kertaa käynyt sitä pelaamassa (alle viisi). Mutta silloin kun maksoin itseni uudestaan membuun, en tiennyt, että muutto olisi vain parin kuukauden päästä.
Sipii on monella tapaa erikoinen hahmo. Kavereilta saanut paljon kuittailua siitä, että en treenaa yhtä fighting skilliä kerralla, vaan kaikkia saman aikaisesti. Tämä on ollut minun tapani siitä asti, kun sen original dragonin tapoin (ja siitä on kauan). Lisäksi Sipii on tunnettu siitä, että se on skill total treenaaja ja viettää suurimman osan ajastaan big bone respalla keräämässä prayerii. Siitäkin huolimatta, että prayer on vasta 72. Sipii:n huonoin skill on runecrafting, koska en ole käynyt RS2:n membupuolella kertaakaan, eikä toiseksi huonoinkaan kauas siitä pääse, onhan herblaw vain 68 ja paras skilli on mining, 86. Editoin lisää joskus, kunhan ehdin.

Tonishi
24.7.2004, 21:26:37
Minä pelailen sitä taasen :shy:... Runescape on ihan hyvä, kun kivan levelinen...minua alkoi kyllästyttää rune sen takia, kun olin runescapessa kaverini "orja"/"palvelia" :prkl:...Sen takia pidin PITKÄÄ taukoa, ja nyt pelaan taas ^^...Kannatan, että pelaatte sitä, jos vaikka pitäisitte siinä välillä taukoa :shy:...

Auroch
24.7.2004, 22:22:16
Juu onhan sitä tätäkin tullut pelattua mutta lopetin kun kävi tylsäksi ja kun parempiakin oli tarjolla. Jos ny muistan oikein nii hahmo tais olla joku 46 tai jotain.

Regi
5.8.2004, 2:53:40
Tuotakin tuli joskus fanaattisesti pelattua, mutta alkoi kyllästyttämään Runen "päiväkuvio"

*Tee ase myy se* Tee ase myy se* Tai *Mene wilduun pakene!*
Olisi paljon parempi jos saisi jonkun tavoitteen, että kehittäisi hahmoa.
mielestäni uudempi versio on huonompi kuin vanha pikseli hirmu,
Ja hahmoni oli 50 lvl.

Amira
5.8.2004, 5:28:14
En tajua kuinka joku voi pelata sellaista, siinä ei ole minkäänlaista ideaa. Pikkuveljet pelaavat sitä hulluina ja silloin kun eivät pelaa he puhuvat siitä. Olen kokeillut peliä joskus kun pikkuveli pakotti, se oli se yksi kerta vähän kävelin edes takas ja jo riitti. En ymmärrä pelin ideaa, mitä siinä koitetaan saavuttaa? Onko siinä edes mitään vai juoksevatko kaikki ympäriinsä myymässä/vaihtamassa ja keräämässä tavaraa?

Aerthos
5.8.2004, 10:57:45
Minäkään en tajua koko hommaa.
Kerran, tai pari olen kokeillut, mutta ei kiitos.
Ihan outoa niin vain juosta ympäriinsä "Hei osta miekka 5 eurolla" :D

Shin
5.8.2004, 16:14:01
Runescape on saastaisin nettipeli mitä olen pelannut. Serkut olivat aivan innoissaan koko pelistä, ja päätinpä sitten kokeilla. KA-MA-LA. Kuka 10-vuotias sen grafiikkamoottorin on suunnitellut, Runescape on tainnut juuttua sinne 80-lukuun. Vau, totta tosiaan, hirveä pimpampom-musiikki soi taustalla, pahvimiehet nykivät ihmeellisesti (eli taistelevat) ja koko paikka kuhisee peeloja ("can u sel me fre stff???+?+?+").

En suosittele Runescapea kenellekään itseään kunnioittavalle henkilölle.

Evil Zack
8.8.2004, 14:09:23
Kuka 10-vuotias sen grafiikkamoottorin on suunnitellut
Grafiikka on kohtuullisen hyvää ottaen huomioon, että kyseessä on nettiselain peli sekä sen, että jokaiseen serveriin mahtuu n. 2000 tyyppiä.

Vau, totta tosiaan, hirveä pimpampom-musiikki soi taustalla
Sen musiikin voi laittaa pois päältä.

koko paikka kuhisee peeloja ("can u sel me fre stff???+?+?+").
Tuo on suhteellisen totta, mutta kyllä sieltä paljon asiallistakin porukkaa löytyy, itsellänikin lista täynnä asiallista porukkaa (joista isohko osa itseäni vanhempia).

Nyarlathotep
15.8.2004, 20:14:23
Hoh, RuneScapekin tosiaan kasvanut hivenen. Itse muistan pelanneeni silloin kun oli pari serveriä joilla oli muutama tuhat pelaajaa :> Nostalgista.

Mutta ei se Rune ollut hyvä silloinkaan, eikä ole nytkään. Ehkä jaksoin pari kuukautta aktiivisesti tahkota, mutta järjetön lagi, rumat grafiikat (3D:tä, mutta huonosti toteutettua, 2D on parempaa) ja yleensä kaiken muunkin bugisuus häiritsi. :ooh:

MMORPG Rune ei ole, ropea ei ole missään. PvP-systeemi on aivan kummallinen, tosin muussa tapauksessa koko peli olisi pelkkää hack 'n' slashia (on se tosin nytkin). Ultima Online on tämän genren kunkku ja tulee olemaan kauan, vaikkei sekään niin hyvä ole. Hyvä peli kuitenkin, jos on kiinteä netti, ei halua UO:sta tai kumppaneista maksaa eikä piraattishardeilla pelata, ja kyllähän tätä aikansa tahkoaa. Lopulta tulee kuitenkin kyllästys, väkiselläkin :F

ManGa
23.8.2004, 16:07:45
Yksinkertaisesti ei kiinnosta.
Runea pelaa ainoastaan ne jotka eivät osaa pelata (oikeita)roolipelejä. :P

Bahis
24.8.2004, 10:15:57
Runea pelaa ainoastaan ne jotka eivät osaa pelata (oikeita)roolipelejä. :P
Siis mita meinat tolla oikeita rooli pelejä?
Esim.?

Riku
24.8.2004, 10:47:20
RuneScape ei ehkä ole mikään roolipeli sieltä parhaimmasta päästä, mutta se on hemmetin addiktoiva. Eikä se ole jokaisessa asiassa niin yksinkertaista kuin "Lahdataan örkkejä ja kerätään expaa" tai "Kerätään rahaa ja hankitaan parempia varusteita". RuneScapessa mainataan mineraaleja, sulatetaan ne, ja tehdään uusia varuseita. Kalastetaan, hakataan puita, tehdään juomia, leivotaan, tehdään ruokaa jne., kunhan tutustuu paremmin kyseiseen peliin muullakin tavalla kuin lahtaamalla ötöjä, niin löytää uusia ulottovuuksia. Itse pelasin tätä ainakin 2 vuotta, ja ukkoni onkin jo lvl 73 :eh: 2 vuotta riitti siihen että kyllästyin RuneScapeen.

Unski
25.8.2004, 16:05:29
Siis mita meinat tolla oikeita rooli pelejä?
Esim.?

Varmastikin sitä, että Runessa EI pelata hahmoa, jolla voi tehdä erilaisia päätöksiä, jotka vaikuttavat maailmaan ja ympäristöön tai edes kunnolla hahmon omiin piirteisiin.
Runessa ei ole käsitteitä hyvä tai paha.
Oikea ja vääräkin ovat vain itse pelin käyttäytymis sääntöjen muodossa.
Rune ei ole roolipeli, hyvin harva PC:lle ilmestynyt roolipeliksi väitetty peli oikeasti on.

Ja lisä valoitusta varten tsekkaapa se linkki siqnun alta, okei?

Gilgamesh_Windwaker
31.8.2004, 20:58:46
En halua olla mitenkään töykeä, mutta minusta netille on parempaakin käyttöä, kuin pelata B-luokan nettipelejä. Sitäpaitsi pelatkaa mieluummin vaikka Baldur's gatea tai vastaavaa. :P

Tonza9113
19.9.2004, 14:58:10
Mun mielestä Runescape on TOSI hyvä nettipeli. Se on kuin Everquest. Pelaatko sitä enää nykyään? Mikä on hahmosi nimi?

Olba
19.9.2004, 15:05:57
mielestäni tämä Runescape on aivan kun joku Diablon vanha, pikku lapsille tehty serkku. ei millään pahalla, mutta RUnescape ei ole niitä parhaita pelejä.

ascalon
21.9.2004, 18:39:49
Diabloa RS ei kyllä muistuta paljon ollenkaan. Aika puhdasverinen nettirope se kyllä on. Asiaan vihkiytymttömät voivat toki olla eri mieltä. Enää ei riitä motivaatio pelaamiseen, mutta Silloin Joskus oli kyllä aivan koukussa. Tekemisen laajuus ja myös jonkinlainen vapaus on todella hyvä asia. Kyllä ne sepäntyöt jaksoivat jo alkuajoista kiinnostaa.

Sample H0512
8.10.2004, 10:41:37
Mä kun sain pari millii kovalla työllä ni päätin antaa pikkusii lahjotuksii, yhelle tyypille annoin rune baxe ja r2h ku se kerjäs kamaa multa ja sit mun pikkuveli pelas ja tapas sen tyypin kenelle annoin r2h ja baxe. pikuveli kysy et antaisko pari koota lainaa (en ite jaksanu drop tradettaa) ni sit se hyypiö sanoo : "I've never accepted stuff from anyone and never begged either" Sit tuun mun tyypil nopee siihen "Never begged or accepted stuff, huh?" Vähän tyyppi hiljeni =)

Sarutobi
10.10.2004, 17:48:37
oon joskus himotta nu runee... mut ei helve... ku on pa*ka peli, jokku jopa maksaa siitä... se paljon lupauksia tuottava rs3d oli yhtä pask* ku joku 1700: luvun kiinalainen lautapeli... en suosittele kenellekkään, en edes ekaks mmorpg:s. no onhan niitä kyl paskempiakin ( käykää tibia.com:issa ja naurakaa elämänne naurut)

Rappi
30.10.2004, 21:23:47
Jos sanotaan suoraan Runescape on ihan surkea. Pelasin sitä ennen. Okei okei tiedän. Kyllä häpeän sitä. Se kaipaa musiikin ja paremman grafiikan ja paremmat seikkailut ja koko juttu pitäisi parantaa.

The Flare
2.11.2004, 7:24:55
Joo en enää pelaa mutt oon pelannu on siinä mielessä ihan hyvä kun se on ilmanen. Siinä mielessä ihan hieno kun niitä aseita voi takoa.
Mutta nyt jälkeen päin se on aika tylsä. Kun sitä tuli ennen aika pitkään rempattua. Nyt mun mielestä se on aika huono.

Prometheus
2.11.2004, 23:05:31
Boooring!

Lukkoa jo viimein. Ei tätä kukaan jaksa enää lukea enkä sitä kyllä suosittelisikaan. Tämä ketju on muutenkin jo liian työläs suostansa ylös vedettäväksi eli ei kannata alkaa turhaan siivoilemaan.