View Full Version : Ensimmäinen pelisi?
Flaming Amarant
12.4.2002, 16:51:13
Ensimmäinen ostettu pelini oli Starcraft jota ei monet tajunnut siihen aikaan mutta minäpä tajusin.
Mutta mikä oli sun eka pelisi. siis PC:lle.
Shiroi Kumo
12.4.2002, 18:18:58
Ihka ensimmäinen pelini oli joku MSX:n Star Blazer tai joku tuommoinen, mutta PC:llähän se oli mikäs muu kuin Command & Conquer! :P
Moguta
12.4.2002, 18:43:16
Eka ostettu pelini oli... hmm...
älkää naurako: Fatty bear's birthday surprise!
...
;D
Olin jotain... tarhassa... :D
Ilezki
12.4.2002, 19:40:16
Mun omani oli Tomb Raider, olin jotain 8...
The death Magic
12.4.2002, 19:50:04
Ensimmäinen itse ostamani peli taisi olla red alert1.
Ragnarok
12.4.2002, 19:54:12
Ensimmäinen "hankkimani" peli oli Dune 2, mutta peli jonka ostin ensimmäisenä oli Warcraft 2. Pelit siirtyi aikoinaan näppärästi kaverilta kaverille jumalaton nippu korppuja mukana. Parhaiten muistan kun vein naapurin mukuloille Fade to Blackin. Eihän se vienyt kuin n.30 korppua.
Kekezzinen
12.4.2002, 20:30:36
Mikäpä muukan kuin:
Command&Conquer:RED ALERT
ja toinen oli red alertin lisälevy Counterstrike
ja kolmas maanmainio Dungeon Keepper
Seyana
12.4.2002, 21:08:26
Eka peli jota pelasin,oli Packman(tai kuinka kirjotetaankaa :eh: ),mut en kyl muista mikä oli eka ostettu pelini..tais olla joku Timon ja Bumba :D
Minun ensimmäinen pelini oli Tomb Raider 3,jonka sain koneen mukana ilmaiseksi,enkä ole sitä kun keran vaan pelannut...huono peli minun mielestäni,ainakin tällaiselle helposti luovuttavalle ihmiselle
Edited by Rinoa87 on 12.4.2002 22:10
Jos nyt oikein muistan niin se oli Motocross Madness _:huh:
Tais olla Carmageddon tai hjoku sellanen.
// eikun ei, se taiskin olla Sim City 2000. :D =) :)
Edited by Crow on 15.4.2002 20:06
Vaikea sanoa, eka pelaamani peli taisi olla C64:llä joku jonka nimeä en edes muista, eka saamani peli Super Mario Bros ja eka ostamani peli joku Tiku ja Taku Nintendolle, luulisin.
PC-peleistä oli kyse, tarkkaavaisuutta ystävä hyvä.
Edited by King II on 28.5.2002 12:02
psaijai
13.4.2002, 9:53:23
Kauhee mikä kysymys. ??? *miettii, miettii, miettii* En tidä tais olla se ihka ensimmäinen C&C.
Ihan ensimmäinen peli PC:llä taisi olla Paratroopers. Sitten kaverilta markalla ostettu Commader Keen 4.
Mutta se ihan ensimmäinen oikeasti ostettu taitaa olla vasta Ace Of Empires II.
Kyllä se oli NHL97
Vanha kunnon lätkäpeli.
Dreamer
13.4.2002, 14:57:09
Tämähän hankala.
Tais olla joskus monta vuotta sitten Syndicate :huh:
Khazar
13.4.2002, 15:58:36
Hmm... joku tietokoneen mukana tullut Tommi Mäkinen Rally Championship.
isoSILLI
13.4.2002, 16:02:44
Hähää!!!
Tietsikalla se oli varmaan...Micro machines ja nintendolla oli Tom ja Jerry-peli.
Croppola
15.4.2002, 13:33:19
Eikait tollasia enää muista... tai taidampa sittenkin! Tais olla C&C silloin 486. Tein siitä kuuman nimen Uudessakaupungissa kun mulla oli ekana se. Oi niitä aikoja :( ...
EDIT: Yllättävän paljon C&C ekapelejä :huh:
Edited by Croppola on 15.4.2002 16:32
hmm.....Amigalle....joku?? Ei tuu nyt mieleen mikä. Tietokoneelle tais olla eka itse ostettu AvP, muut on yleensä isukin rahoilla ostettu.
Mä säästin kauan rahaa että sain ostettua Delta Force Land Warriorin... Ja se ei ollu mikään turha ostos... Onneks toi Caledor yllytti mua ostamaan sen!
Kieltämättä paha kysymys mikä se ny oli?:eh:
joo Blues Brothers tais olla eka peli :P
tsoppeli peli...
Ukkosritari
17.4.2002, 11:53:58
Ottia tuota... mikäs se nyt oli siitä on kauan. :huh:
Aiwan kaverilta ostin Full Throttlen joka on edelleenkin hyllyssä. Aika lailla ekoja CD-ROM pelejä, Kyseessä on Lucasartsin seikkailupeli.
Oiski NHL 93. Se oli kyllä tosi legenda. Muistan siitä van sen että broidi voitti Ottawan sillee että ne sai yhden vedon kohti maalia :)
Miun ensimmäinen peli tietokoneelle... Taisi olla FF8... Ei kun SIMS! Eiku FF8... Eiku SIMS... :eh: No anyway... Jompi kumpi...
No mun eka PC:lle ostamani peli oli toi Little Big Adventure.Mulla oli vielä siihen aikaan 486 ja pelasin sen vaikka kuinka monta kertaa läpi. :)
Hehehe... taisi olla Worms 2 ^^
Eka peli mitä pelasin oli Dark Reign Demo (nykyään omistan koko version), mutta ensimmäinen ostamani peli oli... =/ *miettii*Nyt MUISTAN! Red Alert ja Nuclear Strike
Edited by Ehrgeiz on 05.5.2002 01:05
Hmm.. taisi olla IBM:n Emergency Room... Haluaisin pelata sitä vieläkin, mutta se pyöri ei... vaatii tarpeeks hitaan koneen!
Huh, onki hiukan jo aikaa ekan pelin ostosta, tais olla C64 Laser Squad joskus vuonna 86 ;) ja hitto et sitä tuli sillon tahkottua. Pc:lle eka oli kavereitten kanssa kimpassa ostettu Wing Commander 1 ja seki tuli pelattuu kyl läpi sil vanhalla 286 rohmulla monesti.
Seuraava mitä varmaan tulee ostettuu on FF9, FF10 tai AvP2 riippuen hiukan mikä sattuu eteen sillon kun on sopivasti ylim rahaa käsissä :).
Helmholtz
5.5.2002, 16:06:15
Muistan varsin hyvin mikä oli ensimmäinen pelini.
Sain 5-vuotiaana NES:in ja Super Mario Brothers 3:n.
Muistan itkeneeni, koska en uskonut ikinä oppivani pelaamaan sitä :)
Nyt kun ajattelee, että Nintendon ohjaimessa on A,B,Start,Select ja suuntanappi, niin se on aika huvittavaa :)
Kyllähän se sitten äkkiä parin kokeneen kaverin avustuksella opittiin.
Tämä on PC-alue, kysyjä ei tarkoittanut NES pelejä
Sorry. En huomannut. Ensimmäinen tietokonepeli jota pelasin oli Worms. Se oli tosin kaverin peli. Ensimmäinen oma peli tietokoneella oli Keen (en muista järjestyslukua).
Edited by Helmholtz on 13.6.2002 02:55
Kings Quest VII
...että niin :P ...
CloudStrife
5.5.2002, 18:18:02
Mun ensimmäinen PeeCee-peli oli Duke Nukem 3D.
Siis tarkoitan ekaa ostettua.
Olisikohan ollut hoover.. ? :)
Sitä pelattiin aina koulussakin.
Täytyykin alkaa tutkia tuota win95:n seedeetä jos se vaikka löytyisi.
Predator
5.5.2002, 20:10:13
Jaa...tais olla Doom1. :)
Anno 1602.
Ja koska luulisin että aika harva on tästä kolmisen vuotta sitten ilmestyneestä loistavasta naksuttelusta tietoinen, tarkennan hieman.
Kyseessä on rauhanomaisin strategiapeli johon on hairahtunut. Asensin demon joskus vuoden 1999 alussa upouuteen tietsikkaani, ja olin heti koukussa. Ainoa ongelma oli se että demo loppui juuri siinä vaiheessa kun alkaa menemään mielenkiintoiseksi, siksi hankin pelin ensitilassa.
Pelissä sinulla on alussa muutama tonni puuta, ruokaa, työkaluja ja muuta perussälää. Ne on lastattu purjelaivaan, ollaan 17. vuosisadan alussa ja keskellä trooppista saaristoa. Tehtävän on löytää hyvä saari josta aloittaa, ja jatkaa sieltä saariston kansoittamista.
Saaristossa on myös muita tietokoneen ohjastamia pelaajia. Saarilla on omat ominaisuutensa, yhdellä voi kasvattaa mausteita, toisella sokeria, toisella on rautamalmia, toisella kultamalmia... näistä saarista kilpaillaan tietokonepelaajien kanssa. Yleensä vain asutan tarvitsemani saaret niin pian kuin mahdollista, mutta pelissä voi myös sotia niistä.
Sotiminen vie aikaa ja rahaa ja luonnonvaroja, joten sitä ei suositella...
Pelissä oli ihan kivat graffat ja todella hyvä musiikkikin(strategiapeliksi ;) ), joten sen kimpussa oli helppoa ja hauskaa hukata aikaa... täytyy varmaan huomenna pelata vähän Annoa. :)
Corpse
10.5.2002, 18:00:02
Ensimmäinen PC pelini taisi olla Duke Nukem tai Doom
Ensinmäinen pelini taisi olla Worms2 tai Quake1 en muista tarkalleen.
Theemu
18.5.2002, 16:08:42
A-10 Tank Killer ja Wing Commander 2. Joskus vuonna '91-'92.
Croppola
18.5.2002, 21:01:49
Originally posted by Zimon @ 18.5.2002 16:10
Ensinmäinen pelini taisi olla Worms2 tai Quake1 en muista tarkalleen.
Ehei kyllä se oli Worms2. Muistan kun tulin silloin vaahtosammuttimen kokoisena pelaamaan sitä sun luo. Hehe. Niin meistä tuli kavereita. Ja myöhemmin ihan ystäviä... *välikommentti*
Sellainen meille ostettiin jo kun olin kolmen. Suurin osa oli serkulta kopsattuja, mutta ensimmäinen muistamani peli oli joku, jonka kannessa pelottavan näköinen mies pitää kasiensä välissä joitain hassuja palloja. Tässä pelissä piti saada joillain ihmepalloilla tehtyä jotain, ja pallot kieppuivat peli alueella paksujen nauhojen avulla tai jotain. Ne olivat siis kiinni toisissaan. Se oli aivan mahtavaa.... ;D En nyt valitettavasti muista nimeä.
Edited by Rune on 18.5.2002 22:08
yksisiipi
23.5.2002, 11:12:00
Liekkö tuo Worms 2 jonka varkain piraattina hankin.
Malokan
12.6.2002, 23:27:21
Joko MDK tai sitten Die by the sword. En muista kumpi tuli ensin.
DOOM 95! Aivan loistava! Ja koodejahan ei silloin tietenkään käytetty... =)
Tristam
13.6.2002, 10:53:52
Ensimmäinen IHAN ITSE ostettu peli taitaa olla
Anttilan TopTen osastolta löytynyt SamnMax - Hit The Road.
Ja peli on tallessa vieläkin ja vanhalla koneella sitä tulee joskus
jopa pelailtua...
<Black Mage>
22.6.2002, 11:12:23
Ensimmäinen pc-peli tais olla Raptor. Silloin pelasin sitä ihan innolla joka päivä.;D
Mun ensimmäisii pelei pclle oli visiin Tomb Raider...en oo ihan kyl varma...mut kumminki...
hmm. Se oli.. se oli... emmä muista sen nimee. Siinä piti seikkailla niillä muropakettien hahmoilla. Niillä krise Crispies vai mikä se oli... Siinä oli se Tony Tiikeri ja semmoisia hahmoja ja päävastus oli joku kroko. :yay:
age ohv empires 1 alus ne viholliset o t örkeen ärsyttäviä ja vaikeita.mutta myöhemmin ne hakkaa aika helposti;D mutta joskus ne epiksii että hyökkää 1000,000,0000,0000 ukolla.
minun ensimmäinen pelini taisi ollaa...
Tomb Raider I (se oli hyvä ja on vieläkin)
että sillä tavalla..:D
Archux
30.6.2002, 23:28:29
Oletan että nyt lasketaan vain PC pelit joten vastaus olis varmaan WC2 tai C&C.
auron_86
1.7.2002, 16:55:50
Eka pelini, nyt tulikin vaikea kyssäri... Se oli joku kuusnepalla... Tais olla peräti Wing Commander, ei eipäs ollutkaan. Enpäs nyt muista mut kuusnepalla se kuiteskin oli, vaikken silloin paljoa vielä pelesitä ymmärtänyt. 8-Bittisellä Nintendolla se oli Roope Ankka, ja Super Nintendolla Zelda: Link to the Past. PC:llä eka oli alkuperäinen C&C.
Kepakko
1.7.2002, 17:38:30
hmm... eka peli..ostettu...pc:lle....
...niin sehän oli Transport Tycoon, se aijempi versio.(ei deluxe)
Sitä tuli pelattua hullunlailla. Aina vastustajien junia, autoja ym. tuli tuhottua kaikilla mahdollisilla keinoilla. :D
Ensimmäinen PC:lle ihan kaupasta ostettu peli oli vuoden 98 jouluna Half Life. Sitä ennen oli piraatteja ja lieroja sekä phobioita. Koska kysyttiin ostettua peliä niin koneen mukana tullut Actua Soccer 2 ei kelpaa vastaukseksi.
Ceassa
10.7.2002, 14:51:20
Ensimmäinen itse ostamani peli taisi olla Roller Coaster Tycoon, jota tuli muutama vuosi sitten tahkottua oikein urakalla. :) Mutta ihan ensimmäisistä pelaamistani peleistä muistan ainoastaan DrugWormin, erittäin vaativa matopeli, jossa tarvitaan peräti kahta näppäintä. :D
Hm... ei oikein muistu mieleen... oliskohan tuo mahtanu olla Leisure Suit Larry 7? :eh:
Rm... sairasta touhua, ja siinä meni maine myös. Mutta voinpas sanoa, että en ostanut sitä itse. Haukkukaa sairaaksi, mutta palan edelleen halusta läpäistä pelin jos tää kone suostuis vaan käynnistämään sen =)
*piiloutuu komeroon eikä aio tulla ulos*
Terminal Velocity tuli silloin joskus hommattua aitona CeeDeellä... ihan vain huomatakseen että 486 ei sitten kuitenkaan jaksanut sitä pyörittää...
Ensimmäinen ei niin aito oli kuitenkin varmaan Doom II joka pyörii vieläkin koneella, tosin aitona nykyisin :)
Warcraft 1.. tais olla ensimmäinen itse ostettu peli.
RenTeR
18.7.2002, 12:29:58
MineBombers :D Guru peli (pitääpä muuten kaivaa hyllystä). Melko varmasti ensimmäinen itse ostettu. Toinen taisi olla wanha kunnon Command & Conquer.
Leviathan
29.7.2002, 11:18:55
Se oli ff8, se saatiin koneen kanssa. Satun tuntemaan nimittäin myyjän ja peli oli tullut asiakas palautteena takaisin kauppaan ja koska paketti oli rikki tai jotain en muista:huh: saatiin peli ilmaiseksi:D .
Daim the Damned
29.7.2002, 21:31:46
Oliskohan Battlezone? ei tollasia muista......
Belwar
18.8.2002, 14:46:34
Eka peli minkä ostin?
mmm...
veikkaisin
7th Quest'ia.
Onko kukaan edes kuullut?
aika pelottava puzzle/adventure peli, 3rd persoonasta.
En vieläkään ole pelannu läpi, mutta kyllä se silti kaapista löytyy :D
Torspa
21.8.2002, 13:53:44
Ensimmäinen pelini oli ilmainen midtown madness1 ja ensimmäinen ostamani peli oli half-life.
Sensori
21.8.2002, 21:51:36
Jaa että ensimmäinen ostettu peli. Katsotaanpas... Hmm... Enpä taida muistaa. Mieleen kylläkin tulee Command & Conquer: Tiberian Dawn. Siis se joka julkaistiin '95. Ennen sitä pelustettiin isoveljen waretspelejä. Civilizationinkin ostin joskus. Ja ties mitä muita, mutten muista enää... Slipstream 5000... EN MUISTA MIKÄ OLI EKA! Ehkä se oli se Civilization. ;)