PDA

View Full Version : Let's go to [Fire Cavern]. I'll meet you at the [Front Gate].

Arwie
30.6.2002, 1:11:19
Eli toisin sanoen- FF8:ssa, ärsyttikö teitä kun he -etenkin alussa- puhuivat [näin]?

Rmh... Okei, nyt sanoin sanottavani. Nyt voisin mennä tekemään voileipää.

*Menee jääkaapille*
*Tulee takaisin*

Hitsien hitsit, huomasin juuri [tomaattien] olevan loppu. Nyt minun pitää mennä [Kemin keskustaan] ostamaan niitä. Huh, edessä on pitkä matka. Parempi muistaa [varustaa GF] kun minulla kerran ei ole varaa [vuokrata autoa]. Lähden siis nyt [Kemin keskustaan] jotta saisin [tomaatteja leivälleni]. ;)

Tristam
30.6.2002, 2:52:19
Eihän se nyt oikeastaan mitään haittaa... Luulevat vaan pelaajia niin tyhmiksi että pitää asiat vääntää rautalangasta.

Ren
30.6.2002, 2:59:20
Ei jeesus mikä Visio :D Tuo on hyvä.

Nyt sitten yhdistetään omaani, joku tekee skriptin joka muuttaa kaiken tekstin Al Bhediksi ja vb-koodit joissa on automaattiset hakasulut ja värikoodaus paikoille, objekteille ja (oleellisille) predikaateille.

Kiitos vaan inspiraatiosta, oi minulle entuudestaan käytännössä tuntematon muusa.

Purity
30.6.2002, 13:17:18
Ei se ärsyttänyt. Itse olisin kyllä tajunnut vähemmälläkin, mutta ilmeisesti se on vaan ihan hyvästä. Itselläni on nimittäin yksi kaveri, joka etsi pelin alussa sitä Front Gate:iä varmaan jotain tunnin, jonka jälkeen soitti minut paikalle opastamaan hänet sinne. Olikin niin vaikeaa.

Arvatkaapas vain, kuinka kauan häneltä kesti löytää Fire Cavern. ;)

Ilezki
30.6.2002, 13:20:22
Ei minua varsinaisesti se ärsyttänyt, vaikka se veikin pari viikkoa aikaa tottua siihen. Loppujen lopuksi se on sitten aika kätsyä, niin ei varmana missaa paikannimeä.

Kepakko
30.6.2002, 13:29:02
Eipä tuo pahemmin häirinnyt,(en ollut edes ajatellut tuota kuin vasta nyt) ilmankin olisin pärjännyt. Onhan noista kuitenkin hyötyä esim pelaajille jotka eivät hallitse englantia kovin hyvin ja pienemmille lapsille varsinkin. Kyllähän nuo muistaakin paremmin kun niihin kiinnittää enemmän huomiota tuollaisena, paitsi eihän niiden sanojen tarvitsisi kuin kerran vain näkyä hakasulkeiden kanssa erivärisenä. Tuo sun esimerkki on kyllä hyvä. ;)

Seyana
30.6.2002, 13:49:35
Ei se varsinaisesti rasittanut,muttei siitä mulle mitään hyötyäkään ollut.en jaksanut lukea sitä GF ohjetta jotenka pänttäsin sitten Ifritin attackeilla:eh: noh,tulipahan heti kiva SeeD level..
Kyllä [näistä] hyötyäkin on niille jotka ei ymmärrä enkkua niin hyvin,tai jotka ei jaksa lukea teksteistä kun pääkohdat.Asiat muistaa paremmin kun niihin kunnolla kiinnittää huomiota.
//typåt valtaa maailmaa..

Tommistus
30.6.2002, 15:23:54
No onhan se ärsyttävää mutta ainakin tulee selväksi mitä tehdä.
Ei ainakan ottanut minulle silmään ennen kun luin tämän. :eh: Nyt rupes pännii...

Celeb
30.6.2002, 16:10:08
Se vain korostaa sitä asian keskipistettä. Se on kyllä kauheaa kun punainen väri tulee melkein valkoiselle taustalle. Ja teksti on siinä muutenkin jo hieman epäselvää.

Candice
1.7.2002, 9:27:38
Eihän niissä mitään vikaa ole. Ainakin mulle, jolle koko peli oli ihan outo ne autto suunnattomasti. Tuli aina huomioitua tärkeimmät asiat ja muutenkin. Täytyy varmaan nolona myöntää, että luulin sen fire cavernin olevan se rautatie tunneli aluksi, kun en osannu karttaakaan käyttää... Nolottaa. :)
Mutta jos ei noita [ohjeita] olis tullu ainakin ykkös ceedeellä olisin ollu ihan hukassa!

Hitomi
1.7.2002, 13:17:09
Heh.. Mäkin luulin eka, et se tunneli on fire cavern..;D
Vaikka ne ohjeet onkin hieman rautalangan vääntämistä, niin ihan hyvä et on olemassa. Tyhmemmätkin(kuten minä) pääsee pelissä alkuun.:D

Doga
2.7.2002, 12:14:12
Kyllä se alussa vähän ärsytti, mutta kun siihen tottui niin ei sitä enää huomannut

Candice
2.7.2002, 13:26:33
Tuli muuten mieleen, että ihme syistä tekin valitatte. Ne ohjeet on kuitenkin meitä auttaan luotu, niin että se peli pääsis eteneen eikä kukaan jäis jahkaan, että hetkinen...:confused:

Älkää valittako noin pienistä jutuista... :doggy:

Ardente veritate ... Urite mala mundi ... Ardente veritate ... Incendite tenebras mundi

Locke Cole
2.7.2002, 17:58:09
Minusta ne olivat hyvä juttu sinänsä koska noin oltiin merkitty jokin tärkeä asia/paikka mihin pitää mennä ja sen huomasi helposti.

Laguna
2.7.2002, 20:12:52
En kyllä kiinnitänyt huomiota kuin vasta nyt mutta kaipa aloittelijat tarvitsevat hieman avustusta.Minäkin luulin aluksi sitä rautatie tunnelia fire caverniksi:eh:

bigspin
3.7.2002, 21:09:37
ei siitä mitään haittaa mulle ollu.olihan se ihan hyvä alussa että ainakin tietää varmasti mihin menee:) onneks se ei ollut lopullista=/

volt
4.7.2002, 9:29:18
Hyvä juttu se vaan on. Tärkeät paikan nimet eivät varmasti mene ohi suun. Eli ei haittaa sen kummemmin. Ja minä ainakin löysin [Fire Cavernin] heti..

Crow
4.7.2002, 10:12:20
No ei se oikeastaan haittaa. Onhan sitä ensimmäisellä pelikerralla usein aika tyhmä, ja ei välttämättää spottaa tekstistä paikannimiä tms. Mutta kyllä ilmankin sitä olisi pärjätty helposti.

Jabberwokki
4.7.2002, 15:30:40
No eipä ärsyttänyt, vaikka kyllähän ne pisti silmään eikä sopinut tekstiin. Mutta onhan se hyvä, ettei mitenkään voi jäädä tärkeät paikannimet näkemättä.

urho
4.7.2002, 16:59:32
Ei se nyt ärsyttänyt, ainakaan paljoa. FFX:ä on se hyvä puoli että noille teksteille ei ole käyttöä kun on se kartta. Tosin, kaveri ei meinannut löytää edes sinne front gatelle... :bored:

Sonya
6.7.2002, 9:22:02
Kyllä se vaan on hyvä asia.. paikat löytyvät helposti, eikä tarvitse aina jäädä jumiin..

Haprog
6.7.2002, 16:29:46
Oli ne mun mielestä aika turhia mut jos joku ei koko ajan jaksa lukee kaikkia tekstejä vaikka ehkä kannattais niin huomaa ainakin tärkeimmät asiat helpommin.

Crow87
5.8.2002, 16:03:45
Mä löysin sen vaikka en edes ettiny koska meinasin kehittää tyypei ensin ja se löytyi niiku siinä ohi mennen siinä samalla

Ra
5.8.2002, 16:25:40
en huomannut siinä mitään ärsyttävää ainakaan hirveän.Kyllä se varmaan joillekin oli hyvä tieto,vaikka en minä kyllä sitä tarvinnut sillä kyllä sitä nyt älyää sen muutenkin minne pitää mennä ja muuta sellaista.Puhuuhan ne ffx:ssäkin niin vähäsen. :P

yksisiipi
6.8.2002, 7:33:43
Eipä tuo haitannut, vaikka toki huomasin. Eiväthän ne hakasulkeet ole ylitsepääsemätön este, keskittävät typerimpien ja kielitaidottomimpien pelaajien huomion oikeisiin sanoihin.

Potri
6.8.2002, 23:15:46
Periaatteessa nuo ovat ihan kivoja, kun neuvotaan kunnolla. Käytännössä taas juttu oli toinen, kun punaisella kirjoitetusta ei saanut TV:n tarkkuudella mitään selvää. Eli menipä nuo nimet ohi. :)
Ärsyttävintä tosin on, että tuota punasta on laitettu myös menuihin. Saa aina sillä merkittyjä numeroita tiirailla.

Echo
6.8.2002, 23:34:14
Hyvä vaan kun tietää minne mennä, jolloin ei tarvitse harhailla jossain etsien epätoivoisesti oikeaa paikkaa. FFX:ssä on lisänä vielä mainio kartta, jonka avulla on lähes mahdoton eksyä.

<Black Mage>
7.8.2002, 14:26:21
Ihan turhia... Tosin ne jotka vetää finaalin läpi ilman kunnon englannin kielen taitoa voi tarvita sitä :D

David A. Mage
11.8.2002, 14:13:54
Hakasulkeilla ei ollut mitään väliä, mutta miksi ihmeessä se täytyy kirjoittaa [Punaisella]..? Silmät siinä vain menee kun yrittää ottaa tolkkua siitä. No onneksi ei mene MGS-tyylin rautalankaväännön tapaiseksi, sillä jos siinä olisi jotain omituisia ja turhia neuvoja kuten MGS:n "Press the action button to drop down", niin siinä vasta hermot menisi, eikö vain?

Mutta kyllähän [Tällainen teksti] saattaa pistää silmiin niille, jotka naputtavat pelin kaikki viestit kärsimättömänä pois, ja vähän ajan päästä sormi suussa etsii seuraavaa menopaikkaa muailman toiselta puolelta. Heille se saattaa olla ihan kätevää...

Zell Dincht
11.8.2002, 16:34:17
Ensimmäisellä pelikerralla ne kyllä ärsytti aika paljon, mutta ei ne enää ärsytä ollenkaan. mä löysin fire cavernin heti, vaikka en edes varsinaisesti sitä etsinyt.

aeris2
21.8.2002, 12:56:11
Hehheh, onhan se vähän ärsyttävää tommonen, ei kai me niin tyhmiä olla, vai? :D

Dagger
1.9.2002, 1:12:17
Varsin kekseliästä.. ^^ Kyllähän nyt muissakin Final Fantasy`issä käytetään värejä mutta se on vain asioiden korostamista varten. Silti ehkä voi näyttää hieman hassulta kun paikkojen nimiä korostellaan erilaisilla väreillä ja [ ], muttei se niin häiritse.

Ceassa
1.9.2002, 13:02:20
Eihän tuo ainakaan minun kohdallani pistänyt silmään lainkaan, mutta nyt kun kiinnittää asiaan enemmän huomiota niin suupielet alkavat väkisinkin nykiä ylöspäin. Onhan se ihan hyvä, että Square jaksaa opastaa uusiakin pelaajia perusteellisesti, mutta luulisi että kaiken maailman [Fire Cavernit] ja [Front Gatet] löytyvät hieman vähemmälläkin vaivalla. :)

Awna
2.9.2002, 11:14:51
Syynä oli varmaankin se, että seiskassa tekstiä tuli ja tuli ja tuli ja sitä klikkailtiin ennen pitkää pois kun ei jaksettu lukea, niin jäi vähän epäselväksi, että mitäs sitten seuraavaksi...?

Kasissa tämä on otettu huomioon. Elikkä kiitoksia Square. Mutta olisi sen tietysti tajunnut vähemmälläkin, että Fire Caverniin pitäisi mennä ja tavataan sitten etuporteilla... :)

Saattaahan se niinkin olla, että Squall on yksinkertaisesti niin tyhmä, että Quistiksen PITÄÄ vääntää asiat rautalangasta. :)

-Rixu-
3.9.2002, 10:46:46
Olisi sen vähemmälläkin ymmärtänyt. Todellakin alkoi tympiä jo parin tunnin pelaamisen jälkeen ainainen rautalangasta vääntäminen. Kyllä se nyt pitäisi riittää, että kerran sanotaan mihin pitää mennä ja tuon GF:n varustamisesta huomauttamisen voisi unohtaa kokonaan. Kyllä sen oppii kun pari kertaa unohtaa ne varustaa :D

LizzieFox
3.9.2002, 11:51:55
Ei minua ainakaan haitannut.
En oikeastaan edes ajatellut asiaa.

En ole pelannut sitä niin monesti että olisin huomannut siinä ärsyttävää.

Chang
3.9.2002, 20:16:10
Ei haitannut oikeastaan ollenkaan.Mutta kyllä sen olisi vähemmälläkin löytänyt.Hermot menisi vasta siinä kun Quistis taluttaisi sinut käsi kädessä sinne [fire caverniin]
Ja sitä paitsi yleensä kun tulee tiettyyn paikkaan niin pelaaminen loppuu ja tulee sellainen animaation puolikas

Rafalski
9.9.2002, 17:30:52
Itse ainakin joskus painan kaikki tylsät vuoropuhelut nopeasti pois ja silti tiedän minne pitää mennä koska paikan nimi lukee korostetusti, ja se on ihan hyvä juttu.

blind
29.9.2002, 17:56:16
Eipä ne juurikaan ole haitannut, mutta hyötykin jäänyt vähäiseksi... Niille jotka eivät englantia hirveästi osaa, [paikkojen nimet] voivat olla pelastus. Eli ilmankin pärjäisin.

Belgarath89
8.10.2002, 12:52:14
The old and wise Belgarath says:
Omasta mielestäni config. valikkoon voisi laittaa kohdan Tutorial on/off taikka jokin tutorial ohitus juttu että jos haluaisi pelata alusta uudestaan niin ne voisi automaattiosesti skipata. :bored: no mitä mieltä olette

kertokaa mielipiteitänne?

:prkl:

Y2J
19.10.2002, 14:27:55
Ei ne niin paljoa ärsytä mutta joskus meinaa mennä hermot kun Quistis sanoo esim. "Go get change your uniform to [Dormitory] and after that we meet at [1st Floor Lobby]" Se on silloin ärsyttävää!