View Full Version : Legend of Mana
Olipa kerran tällainen peli: http://mmxz.zophar.net/rpg/mana3/som3.html Ja sitten, olipa kerran tällainen pieni poika joka rakastaa Seiken densetsu I-III:sta, ja Tahtoo saa**na tuon pelin!!! :fuckya: Eli tietääkö kukaan mitään kyseisestä pelistä, se tuli tuon sivun mukaan US:ään vuonna 2000. Kuinka on mahdollista että sana ei ole levinnyt noinkaan mahtavan pelisarjan uudesta osasta? Vai olenko ihan muuten vain out. Mistäköhän voisi saada, minä nimittäin hankin tuon, maksoi mitä maksoi. Mitäs kuvittelette tuosta?
Niera Kuuranpoika
30.11.2003, 15:59:13
Olihan tuosta silloin jotain juttua, ainakin Super Powerissa tuo arvosteltiin (numero 9/2000) mutta arvostelijoiden mielestä peli oli pettymys, sai vain kuusi pistettä kymmenestä. Itse en ole peliä pelannut, käsittääksenihän siitä ei edes julkaistu pal-versiota. En siis voi itse sanoa mielipidettäni siitä, mutta arvostelijoiden mielestä pelin ohjaus ja juoni olivat melko huonoja, grafiikka ja äänimaailma sen sijaan saivat paremmat pisteet.
Razakin
30.11.2003, 17:01:51
Eiköhän tota peliä jenkkien Ebaysta helposti saa ja Huuto.netistä myös, sen verran yleinen on. Ikävää vaan että ei tullut Eurooppaan asti.
Peli itse on grafiikoiltaan todella kaunis Psone-rintamalla, ja Yoko Shimomuran musiikit ovat loistavia ja laulaapa pelin aloitus ja loppukappaleen muistaakseni Rednexin laulajatar ruotsiksi. Juoni pelissä on kyllä vähän sekava, ennenkuin tajuaa miten pelin eri tehtävät kannattaa pelata läpi, nimittäin pelissä on muistaakseni 3 tai 4 erillistä juonta joita pystyy kaikkia samaan aikaan pelamaan.
Erikoista LoMmissa on se että pelaaja saa päättää itse minne seuraava alue pistetään, ja onpahan niilläkin vaikutusta siihen että saako kaikki tehtävät samalla pelikerralla. Ja enpä ole itse vielä edes kaikkia tehtäviä saanutkaan, pitäisi vaan jaksaa emulla pelata eteenpäin. Mutta kyllä pelistä tunnistaa että on Seiken Densetsua, eri asevaihtoehdoista ja vihollisista. Eipä tässä viiti enempää turista etten spoilaisi peliä, mutta kehotan hankkimaan, etenkin jos aitona saa käsiin.
ShadowZero
1.12.2003, 10:16:58
Kyllähän tämä peli hyllystä löytyy, piraattina tosin. Aikoinaan kun kuulin tästä pelistä olisin kyllä voinut maksaa täyden hinnan aidosta mutta kun kuitenkin sain kokeiltua sitä niin olihan aikamoinen pettymys. Kuten erään lehden arvosteussa sanottiin tämän pelin omaperäisin puoli on tämän pelin heikkous, eli siis tämä että saa itse rakentaa maailmankartan. Tämä ei nimittäin toimi, ainakaan minun mielestäni. Maailman kartta on tökön näköinen ja juoni ei oikein aukene ollenkaan.Tai sanotaanko että tässä pelissä ei ole pitkäaikaista juonta vaan pitää suorittaa pikku tehtäviä että saa viimeisen paikan esille.Taistelu on taas todella hauskaa ja aseiden tekeminen on tämän pelin hauskin puoli ja vielä sekin että asevalikoima on sen verran laaja että varmasti löytyy mieluinen ase (oma ykkösuosikkini on ehdottomasti keihäs). Jotenka vaikka haukuin tämän pelin melkein tässä lyttyyn ei se meinaa etteikö tätä kannattaisi hankkia, kyllähän tästä saa vähäksi aikaa pelattavaa ja puuhailtavaa. Seiken densutsu faneille pakkohankinta.
Eliroaero
6.12.2003, 15:09:00
Joo peli löytyy CD-Imagena ja pelailen sitä ePSXe:llä. Poikkeaa hyvin paljon entisestä kaavasta täytyy löytää esineitä, että pääsee uusiin paikkoihin suorittamaan uusia tehtäviä jne. Monet tehtävät saa suorittaa haluamassaan järjestyksessä.
Systeemi muistuttaa kaikista eniten Seiken Densetsu kolmosta taistelulta siinä mielessä, että aseet vedetään esiin vain silloin, kun vihollisia on näkyvissä.
Grafiikka on periaatteessa 2-uloitteista ja hienoa mutta joitakin 3D-efektejäkin löytyy (monet loitsut & erikoishyökkäykset)
Säveltäjä ei enää ole Hiroki Kikuta vaan Yoko Shimomura joka on näillä tietoa säveltänyt musiikin ainakin peleihin Live A Live ja Parasite Eve.
Kaiken kaikkiaan ihan hyvä peli.