PDA

View Full Version : Kirjoituskilpailu

absinthe
30.6.2002, 20:23:39
Jep, taas yksi. Tälläkertaa vähän vaativampi ja moniulotteisempi. :)

Elikkäs, kaikki sign-upit tänne, EI MINULLE PMNÄ, pm ilmoittautumisia ei lasketa. Eli halukkaat iskevät viestin, ja jos on jotain kysymyksiä, tähän ketjuun. Sisään pääsevät kaikki 7.7 mennessä ilmoittautuneet.

Sitten vähän sisällöstä, eli...
Tämänkertainen kirjoituskilpailu on laajin tähänastisista. Se koostuu neljästä eri osiosta, kyllä, neljästä, ja kilpailijoiden tulee suorittaa kolme pakollista kirjoitusta, ja, jos haluavat, yksi vapaavalintainen.

Osiot ovat:

1 - Arvostelu (aihe: vapaa) pakollinen
Kilpailijat kirjoittavat arvostelun jostakin pelistä, elokuvasta, kirjasta, etc. Aiheen saa valita itse.

2 - Runo (aihe: arvottu) pakollinen
Kilpailijoille arvotaan aihe runoon, ja yksi fraasi jonka tulee esiintyä runossa. Jokainen tietysti tekee oman tyylinsä mukaisesti.

3 - Tarina (aihe: fanfic) pakollinen
Fan ficciä mistä tahansa pelistä, kirjasta, elokuvasta.

4 - vapaaehtoinen (aihe: vapaa)
Tarina, runo, laulu, arvostelu, fan ficci, asiateksti, ihan mikä vain vapaavalintainen teksti.

Voittaja valitaan näiden töiden perusteella tavanomaisella ja hyvin hankalalla äänestyksellä, jossa saavat äänestää kaikki FFfinläiset. Siitä sitten enemmän ajankohtaa lähempänä. Tähän ketjuun vain ilmoittautumiset ja tarinoille tulee sitten oma ketjunsa. Lisäksi suorittamisjärjestys arvotaan.

Oukeis, halukkaat mukaan vaan. :) Osallistunpas tähän sitten itsekkin.

Tsunami
30.6.2002, 20:40:28
Haluan osallistua, vaikken olekaan mikään mestari tässä lajissa...

//Perse,joudun perua osallistumiseni:( :( :( .10.7 lähden tangomarkkinoille:eh: ja sieltä päin yhelle leirille:bored: .

Purity
30.6.2002, 22:51:54
Tuota.. tämähän on Suomalainen FF-sivusto, mutta onko se kuitenkin sallittua tehdä joku noista teksteistä englanniksi? Kyllähän nuo muut luontuisivat ihan suomeksi (ainakin jotenkuten), mutta runoja en vain osaa raapustaa suomeksi, kun englanti on jotenkin luonnollisempaa.

Eli siis, jos saa kirjoittaa runot englanniksi, niin olen mukana (vaikka tuskin pärjään >.<), mutta jos pitää kaikki olla suomeksi, niin en ole.

//Eikun olkoon. Olen mukana vaikka pitäisi runot tehdä suomeksikin (luulen, että pitää >.<), vaikka englanti luontuukin paremmin. Mutta kysyn kuitenkin, että onko se mahdollista tehdä se englanniksi? Tuo kun siihen arvotaan joku fraasi, niin siinä varmaankin tulee sitten suomeksi, mutta ainakin jos tuon vapaa ehtoisen tekee, niin saako sen tehdä englanniksi?

Kassi
30.6.2002, 22:58:05
Osallistun.

Mutta, kuten Puritykin, voisin tärvätä hetken nuoruuttani rukoilemalla teiltä että runopuolen voisi suorittaa englanninkielisenä. :)

absinthe
30.6.2002, 23:00:50
Kirjoituskieli on kaikissa suomi tai englanti.

Kassi
30.6.2002, 23:05:52
Originally posted by Ally
Kirjoituskieli on kaikissa suomi tai englanti.

Kaikissa? Kiitän ja kumarran. :)

Ren
1.7.2002, 4:39:51
Jos sitä nyt tähänkin ilmottautuisi ihan huvikseen.

Celeb
1.7.2002, 9:38:03
Arvostellaanko kaikki jonkun henkilön tekemät jutut erikseen, vaiko jokaiselle työllä oma arvosana tms?

absinthe
1.7.2002, 10:15:39
Originally posted by celebrati
Arvostellaanko kaikki jonkun henkilön tekemät jutut erikseen, vaiko jokaiselle työllä oma arvosana tms?

Jokaisesta osiosta äänestetään erikseen paras ja se joka sai eniten pisteitä voittaa. Mutta kuten sanottu, tästä enemmän sitten lähempänä ajankohtaa.

Gabriel
1.7.2002, 12:10:37
Ihan jo perinne velvoittaa, mukana ollaan. :)
Jottei tästä tulisi ihan spammiviestiä, niin kysynpähän että kuinka kauan on aikaa kirjoittaa tekstejä?

Ren ja Pene, tämä on ihan pakko myös teille!=D

Seyana
1.7.2002, 14:18:12
Voisihan sitä aina yrittää..
mikään runoniekka en kyllä ole,mutta nuo muut menee:eh:

Noirre
2.7.2002, 1:01:15
mukana.

tuure
2.7.2002, 20:00:05
Originally posted by Gabriel
Ren ja Pene, tämä on ihan pakko myös teille!=D

Totta maar! Minut saatte laskea muonitusvahvuuteen!

Loistavaa...

//Saakos tässä käyttää vanhoja töitä? (Varastossa miljoona leffa- & kirja-arvostelua ja 40 A4-sivua vievä fanfic... =/ )

absinthe
2.7.2002, 20:07:50
Originally posted by penetrator

Totta maar! Minut saatte laskea muonitusvahvuuteen!

Loistavaa... Alankin heti kirjoitella =)

//Saakos tässä käyttää vanhoja töitä? (Varastossa miljoona leffa- & kirja-arvostelua ja 40 A4-sivua vievä fanfic... =/ )

No enhän minä mitenkään sitä voi tarkistaa. Mutta se olisi suositeltavaa. Toivon että olette rehellisiä. Ja tuoreet tekstit ovat aina tuoreita.

Kurko
3.7.2002, 14:25:51
Pitkän ja hartaan harkinnan jälkeen päätän ilmoittaa itseni kisaan. Olen mukana.

Sitten olisi kiva tietää esim. fan ficin pituus. Joku kun mättää 15 A4:n verran tekstiä fontti koolla 10 samassa ajassa kuin minä vaikkapa 2 A4:sta fontti koolla 12. Olisiko joku joustava pituusraja kohdallaan?

Ja uusia kirjoituksiahan me suosimme, eikö? Ei ole kiva jos rempoo kaikki tekstit jostain kovalevyn pimeimmästä nurkasta tiedostoista jotka on kirjoitettu kolmastoista heinäkuuta vuonna karva ja kivi.

Jåå.. tästä juteltiin Allien kanssa.. Vanhoja tekstejä ei saa käyttää.. Näin sovittiin ainakin alustavasti. Eli ei pelkoa, kaikki alottaa puhtaalta pöydältä ;) - Pene

absinthe
3.7.2002, 15:13:50
Kultapienet, annan teille kyllä ihan yksityiskohtaiset ohjeet sitten kun on kunkin osion aika. Älkää niistä nyt murehtiko.

Sami E
3.7.2002, 16:44:00
Originally posted by Gabriel
kuinka kauan on aikaa kirjoittaa tekstejä?

Minuakin kiinnostaisi. Mukaan kun tulen.

absinthe
3.7.2002, 16:57:24
Viikko/osio, eli kirjoittamisaikaa on viikko. Koko homma kestää siis yhteensä neljä viikkoa + voittajan valinta. :]

Mickey
3.7.2002, 18:19:06
Kaipa minäkin osallistun ja yritän kirjoitella jotain.
Runoja en ole ikinä kirjoittanut, mutta kerta se on ensimmäinenkin:)

Razorblade
3.7.2002, 18:22:38
Kaivo, minä olen mukana. Pääsempä taas nolaamaan itseni kirjoitustaidoillani. (UGH, tyhmyydestä rangaistaan. Mitäköhän minä joudun kärsimään)

AlkoTanko
3.7.2002, 23:44:05
Originally posted by Razorblade
Kaivo, minä olen mukana. Pääsempä taas nolaamaan itseni kirjoitustaidoillani. (UGH, tyhmyydestä rangaistaan. Mitäköhän minä joudun kärsimään)

Jos se nyt sinua yhtään lohduttaa, niin pistän itseni listalle. Minun tarinani ovat sitä laatua, että omasi ovat takuulla kuin Tolkienin kynästä.

Ja muuten, voittaako tästä jotain konkreettista vaiko vain mainetta?

4.7.2002, 13:20:01
Oh mine. Osallistun, vaikka saattaa tulla pienoisia onkelmia, kun nettiä ei ole aina lähellä edes viikkoon, niin on se vähän vaikeaa kirjoittaa. Ja niin; tuleeko ilmoitus alkamisesta PM:nä vai tänne sivustolle??

Ren
5.7.2002, 2:58:56

Osiot ovat:

3 - Tarina (aihe: fanfic) pakollinen
Fan ficciä mistä tahansa pelistä, kirjasta, elokuvasta.

Mitenkäs tämän kanssa muuten, kun "fan fic" tarkoittaa ihan virallisesti muiden luomien hahmojen käyttöä omassa tekstissä. Minä en ole sitä ikinä harrastanut, en tule harrastamaankaan enkä pidä sitä henkilökohtaisesti mitenkään mielekkäänä. En minä ole runoakaan ikinä kirjoittanut, mutta tässä fanfic-asiassa minulla on sellainen itseeni kohdistama sääntö, että kaikki pitää tehdä alusta loppuun itse.

Niin mutta siihen kysymykseen, eli tarkoittaako tämä todellakin orjallista muiden hahmojen käyttöä vaiko vain fiktiota?

absinthe
5.7.2002, 16:52:00
Originally posted by Ren

Mitenkäs tämän kanssa muuten, kun "fan fic" tarkoittaa ihan virallisesti muiden luomien hahmojen käyttöä omassa tekstissä. Minä en ole sitä ikinä harrastanut, en tule harrastamaankaan enkä pidä sitä henkilökohtaisesti mitenkään mielekkäänä. En minä ole runoakaan ikinä kirjoittanut, mutta tässä fanfic-asiassa minulla on sellainen itseeni kohdistama sääntö, että kaikki pitää tehdä alusta loppuun itse.

Niin mutta siihen kysymykseen, eli tarkoittaako tämä todellakin orjallista muiden hahmojen käyttöä vaiko vain fiktiota?
Ihan sanan varsinaisessa merkityksessä fan ficciä, eli muiden hahmojen käyttöä. En nyt oikeen viitsisi sinun takiasi koko kisaa ruveta muuttamaan joten koita keksiä jotain mahdollisimman lähelle osuvaa.

Ren
5.7.2002, 18:00:18
Ihan sanan varsinaisessa merkityksessä fan ficciä, eli muiden hahmojen käyttöä. En nyt oikeen viitsisi sinun takiasi koko kisaa ruveta muuttamaan joten koita keksiä jotain mahdollisimman lähelle osuvaa.

Suits me, minä vaan valehtelen tai nimeän hahmoja uusiksi :)

Gabriel
5.7.2002, 18:26:41
Originally posted by Ren

Suits me, minä vaan valehtelen tai nimeän hahmoja uusiksi :)

On muuten täysin varteenotettava vaihtoehto! Jokaisessa FF:ssä jota olen pelanut sai nimetä ainakin jonkun hahmon ihan mielensä mukaan. Joten sen täytynee kelvata täälläkin.

absinthe
5.7.2002, 19:37:35
Muistakaa että tarinasta pitää tulla ilmi selvästi mihin se viittaa ja lähde pitää ilmoittaa. Jos tämä ei teille kelpaa joudutte valitettavasti osallistumaan sääntöjen mukaisesti tai olemaan osallistumatta.

Purity
5.7.2002, 19:38:33
Voi pirkule.. minun täytyykin jättäytyä pois tästä. Olisin kyllä halunnut osallistua, mutta muistin juuri, että olen tämän paikan jättämässä nyt vähäksi aikaa kohtapuoliin, niin ei minulla taida olla aikaa kirjoittella noita juttuja. :(

Niin, että min ei olla sittenkään mukana.

Kassi
6.7.2002, 20:05:46
Muistakaa että tarinasta pitää tulla ilmi selvästi mihin se viittaa ja lähde pitää ilmoittaa. Jos tämä ei teille kelpaa joudutte valitettavasti osallistumaan sääntöjen mukaisesti tai olemaan osallistumatta.

Hmmm... saako tehdä ns. 'risteytyksen' eli käyttää hahmoja useammasta pelistä/kirjasta/tv-sarjasta (sana 'lähde' hämää hieman vain yksikö muka)? Huonoa läppäähän siitä takuuvarmasti syntyy mutta kuitenkin. :D

absinthe
6.7.2002, 23:53:32
Originally posted by Kassi

Hmmm... saako tehdä ns. 'risteytyksen' eli käyttää hahmoja useammasta pelistä/kirjasta/tv-sarjasta (sana 'lähde' hämää hieman vain yksikö muka)? Huonoa läppäähän siitä takuuvarmasti syntyy mutta kuitenkin. :D
Saasaa. Niin kauan kun lähteet on esillä.

AlkoTanko
6.7.2002, 23:57:27

Saasaa. Niin kauan kun lähteet on esillä.

Tuosta vielä. Saako tehdä niin, että yksi henkilö, vaikkapa päähenkilö, on itse keksitty, mutta muut hahmot ovat todellisia? Tai no, on todellisia hahmoja ja todellisia hahmoja...

absinthe
7.7.2002, 0:49:52
Originally posted by Muukalainen

Tuosta vielä. Saako tehdä niin, että yksi henkilö, vaikkapa päähenkilö, on itse keksitty, mutta muut hahmot ovat todellisia? Tai no, on todellisia hahmoja ja todellisia hahmoja...
Lopettakaa pilkunviilaus ja odottakaa että on sääntöjen aika.

Moppi
7.7.2002, 22:46:29
Moppi mukana.

absinthe
8.7.2002, 19:16:56
Ilmoittautuminen = slut.

Gabriel
8.7.2002, 21:46:33
Kysymys kuuluu:
Pitääkö esim. pelin ficin olla uskollinen loppuratkaisulle? Jos joku hahmo on vaikka kuollut lopussa? Vai pitääkö olla vain hahmot?

Kurko
10.7.2002, 0:03:44
Saadaanko sitä joustavaa pituusrajaa fan ficille, vai pitääkö tehdä ylipitkä romaani ettei ainakaan lyhyydestä voi moittia?
Tuli vaan mieleen...

//edit: Urpo meni sinne eikä löytänyt pituusrajaa, vaikka luin tekstin miten päin vain (hmm... ilmeisesti viesti on koodattu). No teen jonkun pari sivua pitkän, eikä kukaan sitten valita lyhyydestä.

absinthe
10.7.2002, 12:58:23
Menkää urpot tänne (http://youzen.fffin.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=839) ja katsokaa mitkä ovat säännöt.

Kassi
22.7.2002, 2:03:43
Noh. Laitoin sitten tuon kirjoitukseni sinne. Saa nähdä onko kukaan muu saanut mitään aikaan. Onneksi oli lisäaikaa, alunperin kirjoitin tuon suomeksi.

Takaraivossa on tunne että jokin on pielessä mutta en osaa sanoa että mikä.

Kurko
23.7.2002, 19:08:15
Sainpas sen kirjoituksen tehtyä. Olin aika laiskalla päällä ja kirjoitin sen alun aikaa sitten, mutta lopun eilen. En oikeen ole tyytyväinen tulokseeni (ihan kuin olisin kuullut tuon ennenkin), mutta kyllä sitä on jopa kehuttu. Alkuperäinen idea oli tehdä fanfic raamatusta, mutta sitten ajattelin että kaikki tylsimmät meistä alkaisivat syyttämään minua ties mistä, niin jätin tällä kertaa väliin. Ehkä sitten siinä vapaassa osiossa, koska vähemmän tylsä yleisö on kovasti vaatinut sitä tarinaa.

Mikähän on sitten seuraava osio? Runoa olen jopa vähän päässäni kehitellyt.

Kassi
23.7.2002, 22:27:27
Mikin ja Kingin tarinat olivat toki myöhässä, mutta onko nyt otettu huomioon että eilen FFfin oli hiukan epäkunnossa, ja että jotkut voivat päästä internettiin vain esim. illalla?

Kurko
24.7.2002, 5:23:47
Originally posted by Kassi
Mikin ja Kingin tarinat olivat toki myöhässä, mutta onko nyt otettu huomioon että eilen FFfin oli hiukan epäkunnossa, ja että jotkut voivat päästä internettiin vain esim. illalla?

Todellakin, sain tarinani viimeisen silauksen tehtyä kun foorumit oli vähemmän toimintavalmiudessa. Sen takia julkaisin sen päivän myöhässä.