PDA

View Full Version : Mitä musiikkia inhoat saati kummaksut?

Lumi
9.12.2003, 13:41:57
Dodii,elikä musa-aiheessa jatketaan.Tällaista ei muistaakseni ole ollut,joten ideana on kertoa musiikista,joka saa verisuonet pullistumaan,voimaan pahoin tai aiheuttaa pakkoliikkeitä.Myös hetkellisessä mielentilahäiriössä kuunneltava musiikki käy hyvin.

Minä Inhoan
A: Pikku G/Raimssi/muu "ollaannuoriikoviiräppäreijoujou"
Minua järkyttää nämä kaksi henkilöä,jotka kutsuvat itseään "ämceiksi" ja heidän musiikkinsa on muka mullistavaa hiphopin kannalta. Jätkät saarnaa jostain tytöistä ja röökinpoltosta,ja paras on,ku Pikku C huutaa joka vitun väliin Et se tietää Todellaki! muutenkin,kompit on järkkyy shittii,flow aivan hanurista ja muutenkin vaikuttaa tuotteelta koko hemmo,Raimssille sama,mutta potenssiin 56 kermaläjäyrjö

B: LiukuHihnaKissFmMassamusiikki
Kiss Fm aloitti joskus biljoona vuotta sitten "kapinallisena" kanavana,joka huomio kaikkien toiveet,on nuorekas,trendikäs ja tusina muita brändisanoja. Sitten ne haistaa,ah niin suloisen,rahan tuoksun,ja nykyään siellä soitetaan 5 tunnin nauhaa karmaisevimpia massapoppihittejä 2 viikon repeatilla.ainoastaan välispiikit tuo joskus hymähdyksen. kyllähän siellä hyviä biisejäkin soitetaan,mutta kaikesta menee maku,jos sitä 2 minuutin välein tekee/kuuntelee...

C:Mukamas taiteelliset "ollaan nii vitun gurui,ettei me itekään tajuta"klownit
Ihme heebot,jotka soittavat jotain newagefunkpoppijazzsikermäsekamelskaa mukamas älykkäin sanoin ja nerokkain ideoin,saaden jollain kirveelä itselleen tuhatpäisen fanilauman,joka pitää näitä spedejä musiikin suunnantuojina jaylijumalina,joutaisivat kaikki v*ttu soramontun pohjalle.Samoin nämä biisid,jossa on joku 23 tusinassa-tausta ja sanat,jotka kertoo kuinka kaupassa oli tarjouksessa 2 ananaspurkkia yhden hinnalla,saisivat kadota niin syvälle paskaan,ettei itse paskalordikaan tiedä niiden olemassaolosta

D:Tanssilavamusiikki/iskelmä
Yölintu,Agents,Syke...Tarviiko edes alkaa kertomaan?*tärisee kauhusta*

Extravaihtoehto E: Mielenhäiriömusa.....*rumpujen pauketta*...Tsädääm!AmisMuzakki!

Tämä on jotain niin järkkyä kamaa,että sitä sekä vihaa että rakastaa.Kuvitelkaa,miten se on mahdollista,että noin 10 vuotta vanhat biisit löytävät kerta toisensa jälkeen joittenkin amisraksarasvalettipilottitakkikundien ikuisessa laitossa ja pakkelissa oleviin corolliin,joissa rämisee bilteman poistomyyntikaiuttimet pahvilaatikkoboxeissaan max.bassolla ja diskantista ei ole häivääkään? miettikääpä hetki näitä bändejä: Leila K,Erotic,Mr.President,Captain Jack,Pandora,Ace of Base... jokainen näistä kolahti meidänkin makuun...joskus sata vuotta sitten,mutta välillä on äärettömän hauskaa kuunnella näitä muumioituneita hittipiisejä vuosien takaa

Zoukka
10.12.2003, 8:39:28
Buhahaa kun Pikku-gei oli keikalla kainuussa (en muista milloin) niin sitten kun se huusi että kädet ilmaan niin kaikilla oli keskarit pystyssä HAHAAHH G rupes melkeen vetistelemään, näin kertoi yksi ANtti työpaikalta ja ei muuten heru paljon myötätuntoo.

-Suomiräppi, tätä ei voi kuunnella vaikka saisi satasen setelin kouraan. Ja aina pitää olla semmonen tekomöree ääni ja yleensä biisit kertoo jostain "Muijien antamisesta" ym... kaikista pahin on se Kapasiteettiyksikön Ärrä vikanen hemmo, sillä on semmonen kermaperse ääni että vähemmästäkin yrjö lentää :laatta:

-Muotihevi, Linkinpark Evanesence ym... näistä ei teinit saa ikinä tarpeekseen...

-Brittipoppi/rock siis näitä wannabe John lennoneita ilmesyy aina tasaisin väliajoin laulamaan teinityttöäänellä miten ihanaa tai surullista on elämä päällä maan.

-Suomipoppi, kaikki Joret ja muut yksittäiset suomalaiset mies-laulajat on niin :tultamunille: :angi: ja vähän vielä päälle.

Aloha

Disasterpiece
10.12.2003, 15:21:24
Rap/hiphop
Pop
Trance/techno
Linkin parkin tapasia "hevi" bändejä.
Pilulilu metallia esim stratovarius ja sonata arctica.

The_Sipi
11.12.2003, 9:47:44
Kaikenlaista hiphop/rap sh*ttii. Jotain inhoamisen asteesta saattaa kertoa se, että paras "rap-bändi" on mielestäni Raptori. Eipä toi teknokaan enää oikein iske, mutta en mä sitä myöskään niin kamalasti inhoa. Sit kaikki tällaset teinipop-systeemit sais myöskin heittää romukoppaan.

KuroiTenshi
11.12.2003, 10:23:52
Iskelmää, rappia/hiphoppia ja kaikenlaisia poikabändejä en voi sietää. Pikku G on jotain aivan järkyttävää ja Crash vihloo myös pahasti korvia. Sen ukon ääni on vaan niin kamala! Sitten, jos saa mainita biisin, jonka aikana on pakko sulkee radio, niin se on kyllä Siiri Nordinin Sydämeni osuman sai. Korvat männöö!!!
-Muotihevi, Linkinpark Evanesence ym... näistä ei teinit saa ikinä tarpeekseen... Eipä niin... =)

Berrycake
11.12.2003, 14:22:41
Useaa tyyliä tulee vähintäänkin siedettyä, ja aika harvaa karkeasti inhoaa. Mutta sitten se mitä todella inhoaa, inhoaa oikein syvästi! Ja se sellainen on...

"suomi hiphop"
Naurettavaa. Järkyttävää. Häpeäksi kaikelle joka kutsuu itseään musiikiksi. (Niin että toisaalta kun tämä on musiikki-osio, miksihän edes puhun suomihiphopista täällä?) Piikki sivistyneen ja järjellisen yhteiskunnan lihassa! Valkoiset mammanpojat ja tohtorin tutkinnon suorittaneet ruikuttavat ja uhoavat tonnin housuissa (jotka usein nuoremmilla isin antamilla isoilla viikkorahoilla ostettuja). Samaan hengenvetoon käytetään sanaa "ghetto" enemmän kuin olisi oikeutettua. Tai sitten kaikkea ylimielistä ja tyhjänpäiväistä läppää joka verhoillaan sanan "rento" taakse. Täysin kakaroiden näköiset ja kuuloiset pojan nassikat puhuvat muijista. Liekö puolillakaan edes kivekset vielä laskeutuneet. :confused: "Laulu" on lähinnä säälittävää ininää ponnettoman laiskan ja laahaavan taustan seassa.

Valkoiselta mieheltä (puhumattakaan nyt valkoisista pennuista!) puuttuu mustan miehen dynaaminen ja tumma ääni. (joka sopii rappiin ja hiphoppiin taas hyvinkin, sen voin sentään myöntää.) Jokainen pysyköön lestissään!
_____
Kyseessä on vain yhden ihmisen nöyrä mielipide, eikä siitä kenenkään kannata vetää hernettä nenään. Peace out.

pehmo
13.12.2003, 12:16:29
Originally posted by The_Sipi
saattaa kertoa se, että paras "rap-bändi" on mielestäni Raptori. .
Pakkohan tuo on minunkin quoitata, sillä raptori on ainut "rap" bändi jolla ei ole pahemmin mitään sanomaa, kuten nykyisillä. Kaikki sanoituksissa voi huomata vihjauksia "mä rokkaa, mä oon kunkku ja vähän leso ja sillei..."

Mutta aiheessa pysyäkseen niin joku mitä en ole pystynyt kuuntelemaan on Dir en grey (kirjoitettiinko noin?) ja ne kappaleet jotka on suunnattu 50 vuotiaille, mutta eivät ole vielä ikivihreitä. Lisäksi vielä kaikki sellaiset BassBoom kappaleet joissa bassot särkevät ikkunat, eikäm kappaleessa ole sitten mitään muuta.

Ainiin Tärkein meinasi unohtua, eli kaikki amerikan mantereelta tuleva "pop", R'B ja massarap(sisäpiiripyörii). esim Beyonce, Justin timberlake ja 50 cent, eminem menee vielä jotenkin varsinkin vanhempi tuotanto. Noita minä pääasiassa inhoan varsinkin "karaoke" versioina, joita on joutunut muutaman kerran kuuntelemaan.

Cele
13.12.2003, 15:58:58
Enpäs tiedä..

Eniten päähän ottaa Linkin park, Evanesence jne..
Ja kaikki pikku räppärit.. ENITEN kuitenkin vituttaa tuo RAIMMSSI.. Ei voi olla ärsyttävämpää ääntä, ärsyttävimpiä sanoja etc!!!!!

Yllätyksenä ei varmaan tule sitten nämä niin ihanat agents, Jari sillanpää, yölintu jne..

SUCKS

-gunmachine-

nappa
13.12.2003, 22:51:21
No, siis.
On monenmoista musiikkia josta en pidä.

Suomalaisen rapin taso alkaa kovasti mennä alaspäin. Olen aina kuunnellut jossain määrin rap/hiphop osastoa, mutta olen kovin valikoiva. Fintelligens-Kapasiteettiyksikkö-Rähinä meininki ei innosta. Tai voi sitä poikaystävän autossa kuunnella (siltä kun ei voi välttyä) ja ihan menevää se on, mutta jos joutuisin omassa huoneessani kuuntelemaan jotain sellaista, ärsyyntyisin vain. Sitä omassa rauhassa rupeaa miettimään niitä sanoituksia, ja ne eivät toimi näissä kappaleissa. Ja sanoituksillehan ne biisit perustuu. Kapasiteettiyksikön Pakko Saada Sut -biisissä se "mami-kohta" on ihan hullu. Ei kellekään sanota että mami. Ei.

Mutta sitten taas tällaiset ei-niin-uhoajat ovat parempia. Esimerkkinä Paleface, Ritarikunta jne. Tai en ole kyllä niitäkään hirveän paljon kuunnellut mutta olen minä saanut sellaisen kuvan että ne eivät kehu itseään niin paljon kuin tämä Rähinä-akseli. Niillä on letkeämpi meno.

Mutta. Se joka vie järjen mennessään, on iskelmämusiikki. Kammottavaa lemmenlurittelua kliseisillä korulauseilla jotka vaivuttavat psykoosiin, HEI VITSI IHANAA. Hyi kamala, joku Anna Eriksson tai Petri Munck. En minä osaa sanoa tähän enää mitään.

Meya
19.12.2003, 7:09:06
Pikku G ja Gimmel aiheuttavat minulle suurta tuskaa! Pikku G ehkä sen vuoksi, että se on niin olevinaan jotain maailmanluokan-staraa. Ja Gimmel ehkä sen vuoksi, että se on väkisin kyhätty bändi, muijille on kilahtanut nesteet lettiin ja....kyllä varmaan ymmärrätte.

Medic44
19.12.2003, 10:27:50
Pakko aluksi huomauttaa:

Ja Gimmel ehkä sen vuoksi, että se on väkisin kyhätty bändi, muijille on kilahtanut nesteet lettiin ja....kyllä varmaan ymmärrätte.

Inhoatko siis musiikkia vai imagoa?

Noh, itse vihaan ja kummaksun kaikkia musiikkilajeja yhtä paljon. En ole rajoittunut yhteen ja ainoaan musiikkilajiin tai bändiin, vaan kuuntelen lähes kaikenkarvaista musiikkia. Kaikista biiseistä ei tottakai voi pitää, mutta jokaiselta bändiltä yleensä löytyy jokin kuunneltava biisi. Minähän siis kuuntelen yleensä pelkästään sävelten, rytmin tai melodian kokonaisuutta.

Dimmy
19.12.2003, 15:29:13
Mitään musiikin lajia en sinänsä vihaa koska en vielä tähän päivään mennessä ole törmännyt sellaiseen jossa ei jotain hyvää olisi ollut, mutta bändeistä tulee mieleen yksi joka saa näkemään punaista:

Tik-tak

Bändi on ärsyttänyt siitä ensimmäisestä "Lopeta" biisistä lähtien (itseasiassa jos olisin tuntenut tytöt, olisin haastanut oikeuteen julkisesta herjaamisesta lyriikoiden takia) ihan tähän uusimpaan missä jollotetaan umpikornisti jostain vitun kuolleesta pullasorsasta. Yleensä keskitien radiohumppa menee yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos sen enempiä ärsyttämättä mutta kun Mimmu, Mämmi ja Mömmö alkavat meuhkaamaan suuhun nousee välittömästi noin desin verran oksennusta.

Ja ei, minulla ei ole sinänsä mitään naismuusikoita vastaan. Joku Tori Amos on ihan jees (vaikka puhuikin viime Nytissä läpiä päähänsä oikein urakalla) ja jostain Diamanda Galaksesta en uskalla sanoa mitään pahaa niin pitkään kun on olemassa edes äääääärettömän teoreettinen mahdollisuus että neiti kuulee sen...

Roleplayer
20.12.2003, 21:18:56
Tulenpas pilaamaan teiltä kaiken ja sanon, että räppi on parasta musaa mitä voi kuunnella tätä mieltä olen ja siinä jyrkästi myös pysyn. Olkaa te ihan mitä mieltä vain niin minä kuuntelen melkein vain ja ainoastaan tätä shittiä. Oikeastaan on kyllä moniakin poikkeuksia. Mutta poppiin en ikinä tule koskemaan inhoan sitä yli kaiken. Britneyt sun muut hömppäpopparit ei ole mistään kotoisin.. Ja pakko vielä kysyä, vaikka tiedän saavani haukut, mutta joo.. Miksi räppi on muka niin vastenmielistä..? Ja mä tiedän, että räppiä kuunnellaan erittäin paljon maailmalla suomessakin erittäin yleinen musiikkilaji, jota kuunnella joka "Amistossa"(ammattikoulu jos joku ei tajunnu...öhh) Joops no haukkukaa vaan tästä sitten mua jos se oloanne parantaa.

Frodo
21.12.2003, 12:53:41
Inhoan kaikkia bändejä jotka ovat olemassa rahanhimon takia genrestä huolimatta ja suurinta osaa nykyajan musiikista. Rap, Hip-hop ja kaikki niiden alalajit ovat myös sellaista jota en suostu kuuntelemaan sekä tietenkin kaikki ''metalli'' jossa vokalisti ''laulaa'' kuin rapissa ikään, eli siis kaikki PRKLEEN Limb Bizkitit, Linkin Parkit tai muut ääri-homoilu bändit. Ja tottakai Gospel-musiikki ja kirkkomusiikkikin nostattavat vihaa minussa.

Dagger
21.12.2003, 13:41:07
Tökkäisisin teitä, jotka ette ole perustelleet haukuntaanne kepillä. Kaikkien ei tietenkään pidä pitää kaikesta, mutta itse satun inhoamaan perustelemattomia syytöksiä ja kun ihmiset haukkuvat asioita mitä pelkäävät tai eivät tiedä pätkääkään.

Minulle menee yksi biisi sieltä ja toinen täältä. Genret hieman vaihtelevat, ei ole sellaista mitä suoraan inhoaisin, sillä aina löytyy joku hyväkin biisi vaikken muuten välittäisi. Toki kuitenkin minullekin on muodostunut sellaisia mitä kuuntelen enemmän ja vähemmän, mutta jos joku tykkää siitä mistä minä en sen musiikin ja kenties kulttuurin takia - ei massasuosion jne, niin kunnioitan kyllä hänen mielipidettään. Yleensä en tykkää kuunnella radiota kun samat kappaleet toistuvat uudelleen ja uudelleen. Iloiseksi radiota kuunnellessa tulee kun soi joku "vanhempi" biisi, missä ehkä löytyi jotain erilaista ja ei ole aikoihin mokomaa kuullut. Monesti kappaleissa ei ole mitään vaihtelevaisuutta, syvyyttä, ajatusta ja sanomasta puhumattakaan. Inhoan eniten sitä massasuosiota, seksillä musiikin myyntiä, imagoita ja sellaista. En minä ole artistista niin kiinnostunut - olen kiinnostunut siitä musiikista. :)

sketsie
21.12.2003, 22:51:07
Pikku gay ja raimssi;
En tajua miten tälläiset kaksi wannabe räppäriä voi saada levytys sopimuksen ? siis eihän tollasta voi kuunella tosissaan. sama kun kuuntelisi jotain smurffeja...no hei nekin on parempii. tuote sanon minä

Tekno/House/Trance ja muu sen kaltainen;
tää on just tällästä jumputus musaa joitten kaikki biisit kuulostaa aivan samalta. kaupungilla näkee ku amis kusipäät ajelee corolloilla vuosimallia 60 ja popittaa tätä paska musaa.
siinä vaan joku rumpu biitti hakkaa samaa kokoajan ja joku mimmi huutaa väliin aina jotain tyyliin " uuhh peipe i wanna suck your lollipop "....ompas hei monipuolista. =)

Necroth
22.12.2003, 12:17:43
Kuten joku muukin jo sanoi, en inhoa mitään gategoriaa pelkäästään bändin parin perusteella, mutta erillisiä bändejä kyllä inhoan ja se lista tulisi olemaan liian pitkä kirjotettavaksi.

Yksi gategoria on kyllä jota en ymmärrä. Tai siis en ymmärrä mitä hyvää siinä on? Toki ne jotka sitä kuuntelevat ja siitä tykkäävät sanovat juuri päinvastaista, mutta se onkin heidän näkemys asiasa. Itse en saa hip/hop:ista _mitään_ hyvää irti. Rap:iä en mene moittimaan, sillä jotkut ulkomaalaiset artistit ovat olleet ihan kuunneltavia, mutta eipä tätäkään Gategoriaa tule sen enempää kuunneltua kuin autossa ja sillonkin mielummin cd:ltä jotain muuta jos vain suinkin.
Nu-metalia en mene haukkumaan, mutta sen suosio kummastuttaa. Itse en pahemmin kyseistä genreä kuuntele, mutta joitain kuunneltavia bändejä sieltäkin olen saanut haravoitua. Suurimmaksi osaksi se ei kumminkaan itseeni iske.

Tosin mieltymykseni on erittäin ailahtelevaista sorttia, joten en ihmettelisi vaikka vuoden päästä löytäisin itseni kuuntelemasta jotain Eminemiä. Näin futuristisesti ajateltuna se tuntuu tietenkin omituiselta ellei mahdottomalta, but you never know..

DreamTide
24.12.2003, 23:36:38
Jazz

- En vain kestä tätä tekotaiteellista roskaa.
- Nainen kiekuu mitä sattuu ja soittajat soittavat miten sattuu
- Yksi sointu väärin on moka,kaksi peräkkäistä on jatsia
(Dave Mustaine)
- Jatsilla ei aukea olutpullo

Suomi HipHop ja Rap

- Ei taivu kieli eikä musiikillisesti ole mistään kotoisin
- Sopii tosi huonosti muutenkin tähän "pikkujenkkilään"
- En onneksi kuuntele radioitaesim.vanhaa mafiaa joten olen
säästynyt paljolta.

Suomiteinipop/rock

Eli Gimmel,Nylon Beat,Apulanta,Tehosekoitin...
- Ei vaan kiinnosta(pahin kun alkavat soimaan päässä)
- En pidä näitä juuri minään...toista oli Hassisen Kone ja Pelle
silloin aikoinaan. Kuuntelen muutenkin tosi vähän kotimaista.

Black Metal

- laulu sontaa
- Pilaa Heavyn(Black Metal on alalaji)Metallin maineen
- jos ei iske niin turha väkisten alkaa hakemaan jotain mikä
menisi tältä saralta edes jotenkin läpi

Iskelmä
- jos alan iskelmää diggailemaan minut voi lopettaa samantien
- minulle sanotaan aina(vanhemmat ihmiset)että mikset
"aikuistu" ja ala kuuntelemaan oikeaa musiikkia...joopa joo.

Jos nyt tuli sinun mielimusaasi morkattua niin pahoittelut. Olin
vaan rehellinen mielipiteessäni. Paljon jäi sanomatta(esim.britti-
pop,superstarat tyyliin Elton John ja Madonna jne) sillä nuo saa
riittää tältä erää.

Pinchi
25.12.2003, 14:32:03
Alkujaan kirjoittanut DreamTide
Jazz

- En vain kestä tätä tekotaiteellista roskaa.

Tekotaiteellista? Aika paksu väite siihen nähden ettet varmaankaan ole jazziin kovinkaan syvällisesti tutustunut. En ole minäkään tosin, mutta enpä menisi sitä tekotaiteelliseksi väittämään.

Minnen tykkää sellaisesta idioottiamismusiikista, kuten navan alapuolelle sijoittuvista "huumorilauluista" ja niistä tuhannesta ja yhdestä teknojumputus rakkauslaulusta (tms), joissa joku misu märisee sydäntäsärkevällä äänellään. Toisaalta en ole kovinkaan ehdoton musiikin suhteen, niin en toki voi väittää että vihaisin kaikkea amismusiikkia.

Niin vielä DreamTide: Jatsilla aukeaa ainakin viinipullo :D

DreamTide
25.12.2003, 15:04:16
Alkujaan kirjoittanut Pinchi

Tekotaiteellista? Aika paksu väite siihen nähden ettet varmaankaan ole jazziin kovinkaan syvällisesti tutustunut. En ole minäkään tosin, mutta enpä menisi sitä tekotaiteelliseksi väittämään.

Minnen tykkää sellaisesta idioottiamismusiikista, kuten navan alapuolelle sijoittuvista "huumorilauluista" ja niistä tuhannesta ja yhdestä teknojumputus rakkauslaulusta (tms), joissa joku misu märisee sydäntäsärkevällä äänellään. Toisaalta en ole kovinkaan ehdoton musiikin suhteen, niin en toki voi väittää että vihaisin kaikkea amismusiikkia.

Niin vielä DreamTide: Jatsilla aukeaa ainakin viinipullo :D

En todellakaan ole perehtynyt jatsiin. Enkä haluakaan. Monet on todenneet että hyvässä jatsissa on paljon hienoa.
Tietty olen kuullut jatsimaisia koukeroita esim.Progessa.
Olen lähinnä Hard Rock & Heavy Metal/Rock/Blues/Southern Rock/Proge/AOR ihminen.

Nyt ymmärrän miksen juo viiniä :)

Yose
25.12.2003, 16:41:45
[off-topic]Jazz on hienointa musiikkia, heti metallin ja sen alalajien jälkeen mitä on tehty, se jos mikä on taidetta täysillä niin paljon kuin musiikki pystyy olla rennolla fiiliksellä.[/off-topic]

Ja itse aiheeseen, että kummaksun Mainstrem poppia, rokkia ja hiphoppia, vaikka tosin aina välillä pulpahtaa esiin sieltä syvältäkin todellinen helmi.

Vodoun
25.12.2003, 17:00:51
Nooh, kaikilla on omat käsityksensä siitä, missä menee taiteellisuuden raja, mutta jazzmuusikot ovat ainakin maailman parhaimpia soittajia teknillisesti. Ja vaatiihan se hurjaa musikaalisuuttakin, että osaa improvisoida... Kyllä se minusta on loistavaa taidetta..

Kuitenkin, inhoan oopperaa ja iskelmää. Oopperaa siksi, että kaunis taidemusiikki pilataan karmealla laululla. Jostain syystä ooppera ei ole koskaan iskenyt. Oopperalaulajat ovat tietysti loistavia laulajia, mutta itse musiikkilaji on kamalaa minusta.

Iskelmä taas on.... iskelmää. Kaikki kappaleet ovat kuin toistensa kopioita ja mistään ei löydy uusia elementtejä kaivamallakaan. Ja ne sanoitukset.. huhhuh, mitä sontaa. :P

Nykyajan räppi on tietysti minulle täysin merkityksetöntä. Vaihdan kanavaa kyllä ihan suosiolla. En jaksa vaan kuunnella sitä mitenkään. Olen oppinut jollain tasolla ymmärtämään sitä, mutta itse en ostaisi levyllistäkään, tai edes imuroisi netistä kappalettakaan. Sanotaanko, että vierastan sitä enemmänkin kuin inhoan.

nox
25.12.2003, 17:09:12
Kyllä minäkin vaan jazz-muusikoille hattujani nostelen aamusta iltaan. Kyse on kuitenkin ihan mieletöntä taitoa vaativasta taiteenlajista ja suurinosa jazzin tyyleistä uppoaa musiikkina mainiosti minun korvistani sisään.

Inhoan ainakin suomi- hip-hoppia ja rappia, mikä liekään sitten erona. Töllöttimestä tuli juuri Finntelligenssin video mitä katsoessa ei voinut olla hihittelemättä näkyä kun lakanan värinen laiha suomalaispoika huitoo käsillään ilmaa tosi kova ilme kasvoillaan ja selvästi haluaisi muistuttaa hieman enemmän korisstraraa. Mielestäni rap ja hippihoppi ei vaan istu suomeen. Yhtä luonnolliselta ja uskottavalta varmasti näyttäisi joku east coast black metal, afro-amerikkalaiset tekemässä bläkkis-räminää pingviinimaskit naamalla.
Enpä muuten rapista ym. noin muutenkaan innostu oli se sitten mistä tahansa.

Inhoan myös technopop-balladeja tai rakkauslurituksia mitä tulee jatkuvalla syötöllä radiosta. Samaan hengenvetoon voinee mainita kaiken muunkin sieluttoman trendi-krääsän.

Inhoan myös 69eyesiä. Musiikki on käsittämätön munatonta sontaa ja bändi voisi ehkä panostaa enemmän soiton ja biisienteon harjoittelemiseen kuin peilinedessä seisomiseen. Haastatteuluiden perusteella kyseessä on varsinainen lauma hiuksensa mustaksi värjänneitä aaseja ja pässejä. Niin ja rumpalin tukka on rumin minkä olen koskaan nähnyt.

Inhoan tietysti suomalaista iskelmää. Eteenkin sellaista joka on juuri keksinyt yrittää edistää myyntiään mm. trendikkyyteen ja pop-vaikutteisiin panostamalla. Ollakko iskelmä- vai poptähti? Miksi ei voisi olla kumpikin samaan aikaan? Shania Twain ja Kirsi Ranto samassa paketissa. Kamalaa.

Inhoan countrya, joka on 4pop -ohjelman mukaan tulossa muotiin. Inhoan sitä siis jo valmiiksi entistä enemmän.

Ainiin ja inhoan virsiä ja suurinta osaa demobändejä, jotka tekevät paskoja promo -äänitteitä CD-R:lle.

Siinähän se taisikin olla pähkinänkuoressa. :)

Rune
25.12.2003, 18:43:59
Kaiken luokan metalli sun muu roska, jossa ei melodiaa ole ja porukka vaan ärjyy mikkiin jotain sa***nallisia sanoja ja rämpyttää kirtaroita ja paukuttaa rumpuja kuin viimeistä päivää. Siitä tulee oikeasti huono olo, kuvottavaa roskaa. Eli metalli kaikissa sen muodoissa, myös kaikki vähänkään vastaava. Räppi ei minuun myöskään iske, jotenkin mautonta. Hevi ei myöskään sula vatsassa, vielä vähemmän korvissa. En vain tykkää, en sitten yhtään.

Dimmy
25.12.2003, 20:05:05
Originally posted by DreamTide

Black Metal
- Pilaa Heavyn(Black Metal on alalaji)Metallin maineen

Täh? Eiks kehtaa enää mennä Stratovariuksen paita päällä kouluun ku kaverit haukkuu saatananpalvojaks? On se elämä vaan joskus kovaa... :(

Jazz-keskusteluun sen verran että kun musiikista tulee tekniikka-urheilua, tai urheilua yleensäkin, niin silloin ollaan metsässä ja syvällä.

Yose
25.12.2003, 23:42:07
Jazz-keskusteluun sen verran että kun musiikista tulee tekniikka-urheilua, tai urheilua yleensäkin, niin silloin ollaan metsässä ja syvällä. Ja sitten kun ei osata enää soittaa, niin ollaan vielä syvemmällä. =)

DreamTide
26.12.2003, 1:37:53
En oikein osaa vetää samaan perheeseen joitain tasottomia Cradlea/Dimmua kuninkaiden: Led Zeppelinin,Deep Purplen,AC/DC:n tai Black Sabbathin,Judas Priestin tai Iron Maiden kanssa. Hard Rock & Heavy Metal maine kärsii näistä.

Esimerkki:
Juttelen kapakassa jonkin viehättävän olennon kanssa ja tulee puhe musiikista. Kun mainitsen raskaamman musan moni vetää väärän käsityksen asiasta. Se nyt on lähinnä vaan väsyttävää pidemmän päälle pitää ns.puolustuspuheenvuoro hyvän musan linjoilta. Tietty jotkin löytää Blackista jotain hyvää...
ei siinä mitään. Mutta kehoittaisin näille tsekkaamaan vaikka Testamentin/Slayerin/Panteran tuotoksia. Niissä sentään jotain hyvää matskua löytyy.

Saatananpalvontaa esintyy mielestäni eniten ostoskeskusten taustamusiikissa ja radio novassa. :P

Paidoista, mulla on käytössä vain Dead Kennedys,Pink Floyd,ylipieni King Diamond ja muutama Ozzy paita.

Oletteko huomanneet että meillä tässä pikkumaassa on aivan eri(yleinen) käsitys siitä mitä Hard Rock/Heavy Metal on kuin muualla?

Vaikka en juurikaan tiedä paljoakaan Blackista niin jos Dimmu/Cradle kaltaiset on alan huippuja niin takuulla vihaan muitakin. Venomia kylläkin löytyi kolme ekaa joskus 80 luvun alkupuolella. Hauska bändi tämä Cronoksen johtama poppoo.

Iltiksessä oli muuten huonoimmat piisit kautta aikoijen. Aika mauttomia listoja. Ei se ole selitys huonolle piisille että sitä soitetaan liikaa. Silloinhan esim.Smoke On The Water,Lady In Black ja moni muu kuuluisi listalle. Mutta tuli tuosta mieleen mitä inhoan tosi paljon:

Jean Pierre Kuselan Nauravaa Kulkuria eli tätä Loirin tekaisua. Siitä ei näköjään pääse koskaan eroon. Tuli takaisen paikallisen kantakapakan jukeboxiin. Tuon(+Jopen&muiden)takia pakko lisätä kotimainen huumorimusa. Ainut jota kestän on varmaan vanha Sleepy Sleepers. Ne sentään rokkas ja oli aivan sairaita. Livenä jopa hyviä!

Alkujaan kirjoittanut Rune
Kaiken luokan metalli sun muu roska, jossa ei melodiaa ole ja porukka vaan ärjyy mikkiin jotain sa***nallisia sanoja ja rämpyttää kirtaroita ja paukuttaa rumpuja kuin viimeistä päivää. Siitä tulee oikeasti huono olo, kuvottavaa roskaa. Eli metalli kaikissa sen muodoissa, myös kaikki vähänkään vastaava. Räppi ei minuun myöskään iske, jotenkin mautonta. Hevi ei myöskään sula vatsassa, vielä vähemmän korvissa. En vain tykkää, en sitten yhtään.

Vihaat sitten mm.Bon Jovi,Aerosmith,Def Leppard,Him,Kiss,Ozzy,Heart,Van Halen,Scorpions,Whitesnake,
Queen kaltaisia bändejä. Kun nämäkin ovat Heavya, kylläkin melodisemmasta päästä ja osa(esim.Heart)hyvin aikuisrock-henkisiä.

Dimmy
26.12.2003, 9:23:24
Originally posted by DreamTide
En oikein osaa vetää samaan perheeseen joitain tasottomia Cradlea/Dimmua kuninkaiden: Led Zeppelinin,Deep Purplen,AC/DC:n tai Black Sabbathin,Judas Priestin tai Iron Maiden kanssa. Hard Rock & Heavy Metal maine kärsii näistä.

Makuasioitahan nämä tietty ovat mutta minusta joku Led Zeppelin on muutamaa biisiä lukuunottamatta aika pirun tylsä bändi. Samoin AC/DC, jolta tosin löytyy jopa yksi hyväkin levy.

Esimerkki:
Juttelen kapakassa jonkin viehättävän olennon kanssa ja tulee puhe musiikista. Kun mainitsen raskaamman musan moni vetää väärän käsityksen asiasta. Se nyt on lähinnä vaan väsyttävää pidemmän päälle pitää ns.puolustuspuheenvuoro hyvän musan linjoilta. Tietty jotkin löytää Blackista jotain hyvää...
ei siinä mitään. Mutta kehoittaisin näille tsekkaamaan vaikka Testamentin/Slayerin/Panteran tuotoksia. Niissä sentään jotain hyvää matskua löytyy.

Em. yhtyeet tsekattu jo joskus teininä ja Panteraa lukuunottamatta toimiviksi todettu. IMHO Black metallin oikea ymmärtäminen vaatii ensin muun metallin ymmärtämistä ja tuntemista. Noita puollustuspuheenvuoroja en enää itse jaksa pitää. Jos joku nyt välttämättä haluaa pitää minua jonain junttina tai vastaavana sen takia että kuuntelen metallia niin antaa mennä vaan... (Ja sitäpaitsi tulee kyllä muutenkin ryypättyä lähinnä metalli kuppiloissa jossa em. puheenvuoroille ei olisi luonnollisestikaan tarvetta)

Saatananpalvontaa esintyy mielestäni eniten ostoskeskusten taustamusiikissa ja radio novassa. :P

Oikein ja television virityskuva tulee kovana kolmosena. :P

Paidoista, mulla on käytössä vain Dead Kennedys,Pink Floyd,ylipieni King Diamond ja muutama Ozzy paita.

...

Vaikka en juurikaan tiedä paljoakaan Blackista niin jos Dimmu/Cradle kaltaiset on alan huippuja niin takuulla vihaan muitakin. Venomia kylläkin löytyi kolme ekaa joskus 80 luvun alkupuolella. Hauska bändi tämä Cronoksen johtama poppoo.

Jumalauta, mieshän ymmärtää kaikesta huolimatta hyvänkin päälle! Venom und California Ûber alles! Cradlen ja Dimmun huippuudesta voidaan kyllä olla useampaakin mieltä mutta kyllä kieltämättä on vähän sellainen kutina ettet varmaankaan innostuisi mistään VONeista taikka Mutiilationeistakaan...:P

Yose: täysin soittotaidotta lienee suht vaikea musiikkia luoda...? Primitiivinen soittotyyli ei välttämättä tarkoita huonoa soittajaa.

Bodom
26.12.2003, 10:26:24
Täällä onkin oikeastaan mainittu kaikki ne genret, joista en pidä...

Jotenka puhun lyhyesti.

- Koneella tehty musa
- ranhantekoa varten (yksinomaan) tehty musa
- jou jou musa
- artistit, jotka eivät tee itse musaansa vaan käyttävät 100%sti ulkopuolisia tuottajia.

Zantetsuken
30.12.2003, 13:32:37
Originally posted by Zoukka
-Muotihevi, Linkinpark Evanesence ym... näistä ei teinit saa ikinä tarpeekseen...

Äläs nyt oleta, että joka ikinen teini kuuntelee tuommoista moskaa, esim. minä, tejni, inhoan ja halveksun moista p***aa.
Niin tekevät myös kaikki ystävänikin. Tai no joo...taisin vähän turhaan quotata...kyllähän useimmata teinit tuota kuuntelevat...ikävä kyllä...pitäisi antaa niille CMXn levyjä kasa käteen ja sulkea heidät huoneeseen päiväksi, niin olisi maailma edes vähän parempi paikka.

Ja itse asiaan...

Country:
Yöksis byöksis yökkelibyöksis. Oksettavaa musiikkia. Jotkut Texasilaiset hillbillyt kiljuvat karjastaan ja kutsuvat sitä musiikiksi, huhhuh.

Ja se muotihevi:
Kauheaa kakkaa. Eihän tätä kuuntele wanha Erkkikään. Ihme, että ihmisiin uppoaa tällainenkin. Meitä tosiaan on joka lähtöön.

Valtavirtamusiikki:
NRJ, KissFM ja muut soittavat tätä kyseistä hirviää kakkaa jatkuvalla syötöllä. Ei kestä kuunnella hetkeäkään.

Pikku G ja Raimssi:
Häpäisevät Suomirapin ja antavat ihmisille ennakkoluuloja.
Pikku G tietää? No ei minun mielestäni.

Dimmy
30.12.2003, 13:48:17
Originally posted by Zantetsuken

Country:
Yöksis byöksis yökkelibyöksis. Oksettavaa musiikkia. Jotkut Texasilaiset hillbillyt kiljuvat karjastaan ja kutsuvat sitä musiikiksi, huhhuh.

Tuostapa tulikin mieleeni että eräässä radio-ohjelmassa etsittiin aikanaan mahdollisimman typeriä levyjen nimiä ja paras oli ehdottomasti jonkun country levyn: "I wanna whip your cow".
Olenko jotenkin poikkeava jos saan tuosta riettaita mielleyhtymiä?

Ja ettei ihan spammiksi menisi niin ruokailtuani viime sunnuntaina eräässä lähiö-baarissa, tulin siihen tulokseen että jos minusta ikinä tulee diktaattori joka ikinen karaoke-laite hävitetään minun hallinto alueeltani ja huonojen suomi-iskelmien mukana laulamisesta tulee kuolemalla rankaistava teko.

Diamond
31.12.2003, 23:11:42
Suomen kansallismusiikkia ja sekä klassista musiikkia inhoan yli kaiken eli en voi kuunnella noita yhtään hermostumatta. Muutenkin iskelmä bändit ei ole yhtään hyviä myöskään joten vihaan melkein kaikenlaista musaa paitsi rock ja heavy metallista tykkään vain :D. Ei myöskään mikään j-rock tai mikä on tuolta idästä päin olevaa musiikista.

eZRoller
4.1.2004, 23:27:32
Originally posted by Bodom
- Koneella tehty musa
..
- artistit, jotka eivät tee itse musaansa vaan käyttävät 100%sti ulkopuolisia tuottajia.

a) Koneita käytetään enemmän kuin luulet. Trust me.

b) Se, että käyttää 100% ulkopuolista tuottajaa ei todellakaan tarkoita sitä ettei artisti/bändi tekisi omaa musaansa. Tuottaja pitää huolen että biisit ja mahdollinen ulostuleva levy on kuuntelukelpoista ja tasapainoista ja mitäei. Ulkopuolisen tuottajan käyttö ei ole ihmeellistä. näin.

Omalla inho-listalla on Suomalainen peruspoppi, metalli ja suurinpiirtein kaikki sen alalajit, juomalaulut (tarpeeksi näistä).. Mitään musatyyliä en oikeastaan inhoa, yritän olla avoin kaikelle. Joskus omassa suosikkigenressä tulee vastaan täysin paska biisi ja vastaavasti taas toisinpäin.. taijotain.

Leviathan
5.1.2004, 0:19:58
En kai inhoa juurikaan mitään koska löydän kyllä joka genrestä vähintään 2 hyvää biisiä, jep jopa räpistä.
Ei kun onpas yksi jota en voi sietää nimittäin Tusinapoppi (Britney, Shakira ym ym)
Tyyli on aivan 100% samanlainen ja se ärsyttää.
Sitten tyyliin 50cent räppärit jotka toistavat laullussaan sitä samaa ja jokainen musiikkivideo on jotakuinkin samanlainen.
Siis Eminemin sulatan vielä ihan hyvin kunhan ei tarvitse turhan kauaa kuunnella.
Kaikki muu menee ihan hyvin.

Nitromethane
5.1.2004, 9:16:33
Originally posted by Bodom

- Koneella tehty musa

Et taida sitten musiikin ystävä pahemmin olla ;) Sillä monet eri musiikkityylien tuottajat ovat tässä viime vuosien aikana ymmärtäneet rueta käyttämään ns. "kone" soundeja kappaleissaan. Ja sitä paitsi mm. Pop, RnB ja Rap biisien taustat ovat pääosin koneilla tehtyjä. Mutta tämä ei rajoitu ainoastaan näihin genreihin vaan myös lukuisat rock bändit käyttävät "kone" soundeja musiikkia elävöittämään. :)

Oglop
8.1.2004, 23:45:03
Kyl se technoon puolelle kallistuu,ei tajuu...Otetaan sämpli sieltä täältä ja siitä syntyy biisi.Joku Techno-artisti sano hyvin yhdessä dokumentissa "Techno-artistit ei ole muusikoita vaan kollaasi taiteiljoita,jotka ottavat palan sieltä täältä ja tekee niistä kokonaisuuden". :confused:

Candice
16.1.2004, 22:20:26
Kaikki menee, ihan tosi. Minulla on maailman laajin musiikkimaku eikä mikään tietty "laji" saa minua voimaan pahoin tai sammuttamaan sen hetkistä musiikkilaitetta. Pikku G menee sivussa, samoin Kirka. Pavarottia on toisinaan oikein nautinnollista kuunnella, samoin joitakin vanhoja Tauno Palon esittämiä tuotoksia (Rosvo-Roope on ihq!). Moi, mulla soi nyt scooter ja sitä ennen soi type o negative. Minun musiikkimakuni on laaja.

ok, värttinä tekee välillä pahaa...

Warden
17.1.2004, 17:34:12
Minulla on yleisesti aika laaja musiikkimaku, mutta monen muun tavoin on minunkin vaikea sulattaa massateinihittipoppia, mutten jaksa asiasta kovin suurta numeroa usein tehdä.

Suuria inhokeita ovat:

Limp Bizkit : karmeaa musiikkia näin yleisesti ja the Whon Behind Blue Eyesin raiskaus on anteeksiantamatonta.

Pikku G : enough said...

Itse diggailen CMX:ää, Iron Maidenia, Apulantaa, Timo Rautiaista, sekä Metallicaa.

Samoth
17.1.2004, 17:46:31
Ei minulla ole mitään musiikintyyliä vastaan sen kummempia inhoamis- tai kummeksumisreaktioita. Kaipa kukin vastaa loppupeleissä itse siitä minkälaisella musiikilla aivojansa kyllästää tai minkälaisen artistin levyjä kotiinsa kantaa. Enemmänkin minua vihastuttaa se, kun ihmiset yritetään lokeroida kuuntelemansa musiikin takia. Meikäläistäkin on entisten koulu"kavereiden" puolesta useita kertoja kutsuttu saatananpalvojaksi kuuntelemani musiikin takia. Siis haloo, kyse on vain musiikista. No voisinhan minä sitten vastaavasti sanoa että kaikki jotka kuuntelee Pikku G:tä on ihan perseestä, vaikkei asia niin olekaan. Kyllä heistä löytyy ihan mukaviakin ihmisiä. :P

Leon
17.1.2004, 18:01:35
Räppi on aika kamalaa niinkuin teknokin. No ite oon tämmösiä hevimiehiä joten mulla on tieteskin tommonen asenne. Räppi on niin ällöä ku ne laulajat ovat niin tekopyhiä, että sydämmestä oikein ottaa. Ja ne on muutenkin vastenmielisii :). Tekno nyt vaan ei oikein sovi mun makuun, ei sen enempiä selityksiä :D

Maguswarrior
21.1.2004, 13:00:18
Alkujaan kirjoittanut Disasterpiece
Rap/hiphop
Pop
Trance/techno
Linkin parkin tapasia "hevi" bändejä.
Pilulilu metallia esim stratovarius ja sonata arctica.

Pilailumetallista satutaan maailmalla pitämään. Eli se on joidenkin mielestä hyvää. Eikä metallia ole mielestäni määritelty, että mitkä bändit soittavat meltallia ja mitkä ei.

Mielestäni on hyvää ja huonoa musiikkia. Hyvää musiikkia ei välttämättä ymmärrä, ja sitä haukkuu paskaksi.
Mutta huonon musiikin kuulee, esim. gimmel. Väkisin väännetty tuotebändi joillekin pikkulikoille.

Maguswarrior ei ymmärrä:

Humppaa, iskelmää, muotirappia, paskaa...

David A. Mage
8.2.2004, 5:00:05
No olen minä tätä ennenkin näemmä muokannut, joten muokataan taas. Ruma posti.

Nykyisellään, kun nu-metal ja sensellaiset ovat muisto vain, minua ahistaa suunnattomasti lähinnä tekopirteä musiikki, olipa se sitten radiosoittopoppia tai ei. Vaikka kuinka yrittäisin elämäniloinen olla, turhan useat pop-taivaan tähdistä päästelevät ilmoille sellaista sokerimöykkyjä että siinä diabeetikot heittävät henkensä alta aikayksikön ja hammaspeikot siirtyvät purukalustostani pääkoppani päälle poravasaroidensa kanssa. Ei se tällaisen angstimörön korviin vain sovi kirveelläkään, vaikka kirveellä siihen ehkä saisikin hiukan kieroutuneisuutta mukaan. Japanilaiset tosin vie sokerisuudessakin voiton muista, joskus harvoin tietyn j-popin överiys menee niinkin pahasti yli, että se on peräti kuuntelukelpoista. Niin happy go lucky, että se on jo aika necro ja grim.

Myös Mawin kovasta käännyttelystä huolimatta suurin osa rapistä ja hip hopista ei sovi minulle tippaakaan, etenkään ne suosituimmat uhogangstat. Poikkeuksen teen kuitenkin parin häröilyn tapauksessa, joista yksi on Arcturuksen Master of Disguise-remix.

Aiemmin olin valitellut Countrystä, mutta se on parhaimmillaan vähän kuin j-pop. Tavallisesti täyttä paskaa, mutta viimeisen päälle överiksi vedettyä se on silkkaa parhautta. Banjo on soitinten kuningas.

Jostain R&B:stä en aio edes sanoa mitään.

Mutta todetaanpas tässä vielä perään ihan vaikka vakuutteluna musiikkimakuni perseydestä, että radiosoittomusiikin puolella olin jo kauan sitten kehittänyt jonkun omituisen fiksaation Shakiran ääntä kohtaan. Sittemmin huomasin, että tähtönenhän kuulostaa ihan naispuoliselta Simen Hestnæsiltä. Ilmankos.

Mashimaro
11.2.2004, 17:11:00
En oo mikään Linkin Park hullu, mutta ottaa päähän kuinka niitä ja muita nu-metal yhtyeitä haukutaan. Sanotaan, että ne yrittävät olla sitä ja tätä. Asia on niin, ettei ne mitään yritä olla. Ne vaan soittaa niiden omii kappaleita. Tuskin ne ajattelee, et vitsi ku ei viel ihan kuulosta Kornilta. Kaikki bändit ei oo mitään Slipknot wannabe bändejä, mikä on ihan hyvä asia.
Kuunteleeko muuten kukaan muu täällä Ill Ninoa? (En osaa tehä sitä spanish n:nnää)

Davidson
15.2.2004, 0:31:01
No jos paskimmasta musiikista puhutaan, täytyy mainita kyllä ykkösinhokikseni tuo MTV-PASKA! Eihän siellä hoilota aina muut kuin samat räppärit, popparit ja kumppanit eli rap/hiphop, pop, tekno ja dance eivät todellakaan iske!!
Heviä rakastan, punk/rockista pidän, muita siedän...

Mauler
15.2.2004, 18:43:43
Välttelin tätä topikkia pitkään..

Yritän olla vihaamatta mitään musiikin lajia, mutta on eräs joka saa vereni kiehumaan.
Ja se on tämä ns. "skeittipunkki".
Tyyli jolla ei ole mitään tekemistä vanhan aidon punkin kanssa. Vihaan siis avoimesti kaikkea väärää punkkia. Kyllä, olen ignorantti puritanisti. lälälä. Kutsuisivat sitä vaan purkkapopiksi, kunhan jättävät tuon "punk" sanan pois sen yhteydestä. Kaikista huvittavinta tässä on miten pikkupunkkarit nimeävät Glenn Danzigia idolikseen, joka haukkuu pikkupunkkareita minkä kerkeää. Voi pojat.

Kaikkea muuta pystyn sietämään, mutta tuo pistää veren kiehumaan.

Gettostara
9.5.2006, 22:33:57
Räppi ja Purkkapop. Ensimmäinen on suurilta osin pelkkää puhumista hitaasti tai nopeasti. Sanat rimmataan jotenkin yhteen ja niistä tehdään semmoinen soppa ettei täysjärkinen ihminen saa selvää. Miltä kuulostaa ''ya u go me wiht c'mn baby more ontime shit fukkanigga pliis spitchshottamutta annawanna goinb ut and shakaakatheotuass yoyoiam fukin toukh kuy''... Ei minun korvaani hyvältä. Tätä siis inhoan että kummaksun... Miten tämä kuuluu edes tälle alueelle. Vaikka kuinka yritän kuunnella Mawin kertomia ''oikean'' hiphopin artisteja, en saa mitään irti niistä... Samaa kakkaa. Ja isot vaateet ovat menneet naurettavuuksiin... Nykyajan lökäpöksyt eivät edes tiedä mistä isot vaatteet ovat lähtöisin. Nykyään kaikilla on lippis joka pyörii päässä ja housut joissa on rumia kuvia ja tuumakoko 90. On kiva nauraa koulussa näille tyypeille. Näyttävät niin naurettavilta ostamissaan ''näteissä'' mekoissa sen lisäksi että korvalapuista kuuluu ''bumbumbum, joujouwhazzapniggapiz? i am nukkamekkoknaliemamlololo...UuhUuh ha ahahaha nusnus,fucku!''

Purkkapopissa ärsyttää se tekopirteys ja musiikin ''musiikittomuus''. Taustalla nätti koneella väännetty *aseta termi tähän* ja silikonirintainen, ''kaunis'', meikillä peitetty nainen ähkii,vohkii,rääkyy,saa nautintoa ja kertoo joko ''ih bou iam so in luuv'' tai ''soso, somebody help me, ia am rihanna, uuh suck my pussy aahoohuuh aim soo hot''

Tekee pahaa puhua näistä musiikkina. Oma arvostus lähinnä menee artisteille jotka omistautuvat musiikille, tekevät sen tosissaan ja osaavat jotakin(ei tietokoneella tuhatta riviä koottua pitkää sämplijonoa tai ihmeellisiä pieruja ja vinkumisia välissä). Tietysti se että ne kuulostavat hyvältä, on myös olennaista. On kyllä toisaalta muutama poikkeuskin jokaisessa näissä asiassa.

Myös lyriikat ja sanat merkkaavat ja minua ei ainakaan kiinnosta merkityksetön rakkauden hokeminen vaan oikeasti mielenkiintoiset, oli aihe mikä tahansa. Myös epäselvyys näissä esim. mawin räpeissä on ihan perseestä. Ehkä mawilla on jotain ylimääräistä päässän... Joku merkityksen keksimis siru huonoille ja epäselville sanoille.(ei loukkaus, ei kohteliaisuus)

Mukana tulikin pala kauneinta räppiriimiä...yo yo gangbangersyo yo, flush flow hayhou, ahoy... Gorilla onda matawakin houze, i am konna sneez ya nooze...Oma mielipide koko posti

Nyarlathotep
10.5.2006, 6:41:39
Ulkomaalainen räppi ei pure. Tosin ei nykyään mikään muukaan räppi, mutta pienempänä pidin suomiräpistä. En ole ikinä tutustunut mihinkään ulkomaalaiseen underground kulttiräppäriin, mutta pitäisikö? MTV näyttää ihan tarpeeksi Flipsydeä, 50 centtiä, 2Paccia ja Sean Paulia ja en pidä näistä yhtään. Minun ei tarvitse alkaa tutustua mihinkään tuntemattomampaan artistiin, koska ainakin suurin osa räpistä ei iske minuun. En ole nähnyt MTV:ltä kuin ainoastaan kerran jonkun kohtuu hyvän rap-kappaleen ja sen taisi esittää joku J-Kwon tjsp. Suurin syy miksi en räpistä pidä on se, että musiikissa välitän kaikista eniten melodioista. Räppi on ainakin minun käsitykseni mukaan suurimmaksi osaksi tietokoneella tehtyä musiikkia, johon sitten puhutaan/lauletaan. Suomiräp on muuten kohtuu hyvää edelleen. Varsinkin Tulenkantajat on sellainen bändi, joka on ihan hyvä. Tosin saan sanoista selvää ja ymmärrän kaiken. Muunkielisen räpin "sanoma" menee helposti ohi korvien.

Teinihevi/Goottihevi/Goottirock. Sori, saatoin vähän kärjistää tuota genreä mutta tarkoitan tässä juuri Marilyn Mansonia, The 69 Eyesia jne. Latasin muuten kumpaakin pari päivää sitten ja kuuntelin ensimmäistä kertaa elämässäni. Mikä tästä tekee niin hyvää ja ultrasuosittua. En minä ainakaan pystynyt löytämään paljoa hyviä puolia. The 69 Eyesin laulajan ääni on liian möreä ja Mansonin... no sanotaan ainakin, että se raiskasi kunnolla Pink Floydin Another Brick in the Wall II:n.

Ultrabrutaali Death Metal ei ole korville kivaa kuunneltavaa. En myös pidä yhtään gospelmusiikista.

Hukka
10.5.2006, 7:08:20
Purkka- ja amispoppi ja varsinkin ulkomailla kovassa noususuunnassa ollut "Jou-meillä-on-paljon-rahaa-ja-naisia"-räppääminen inhottavat minua. Mielikuvituksetonta ja mitäänsanomatonta soopaa, jolla pyritään vain ja ainoastaan rahastamaan. Tuossa amisjumputuksessa tuntuu ainakin olevan paheena se, ettei siinä yksinkertaisesti ole yhtään mitään järkeä. Musiikiksi sitä tuskin voi kutsua.

Myös ns. "siantappohevi" jossa pitkälettiset setäihmiset (jossakin tapauksessa myös tädit, esim. Arch Enemy) örisevät ja ärisevät aivan kummia hirvittävän huonon sähkökitaran vingutuksen ja rumpujen hakkaamisen päälle. Tällaista kuulee esim. Radio Cityltä viikonloppuöisin. Aika naurettavaa.

Ai niin ja Björk: Siinä yksi kummajainen myöskin. Ihan hämärää musiikkia, mutta sinänsä ymmärrettävää, kun laulaja pukeutuu joutseniin.

The 69 Eyesin laulajan ääni on liian möreä
Möreä-äänisyyshän on juuri mainio asia tuollaisessa musiikissa. Tai no en tiedä The 69Eyesin kohdalla, kun en sitä kuuntele, mutta Type O Negativen laulajalle ja bändin musiikkiin se sopii vallan mainioisti. ^^

Lacrima
10.5.2006, 15:09:27
Minua suorastaan ärsyttää, raivostuttaa ja vihastuttaa kaikki rappia haukkuvat ihmiset. :E Tekisi mieli mennä hakkaamaan päätä seinään, kun kuulen jonkun "viisaan" muotihevarin haukkuvan sitä. Ei kullat, ei teidän tarvitse yksinkertaisesti mennä sinne UG-puolelle rapissä, että saisitte kuulla hyvää musiikkia. Pinnallakin on monta hyvää, mutta niitä ei silti satu MTV:llä näkemään ja vaikka niitä ei MTV:llä näkyisikään, niin silti näitä ei voisi millään muotoa UG-bändeiksi sanoa. =)

En minä silti kuuntele päivittäin sitä, vaikka sitä puolustankin, sillä se uppoaa minuun enemmän joillain keikoilla, kuin kaiuttimista kuultuna. Rap sopii tunnelmamusiikiksi yhtä lailla, kuin black metal, rasvaletti-rock, trance, reggae, jazz, blues, pop, jne.

Miksi minulla olisi jotain musiikkia vastaan? :E Minulla ei ole musiikkia vastaan mitään, mutta kuuntelijoita varten on - ja paljon. Varsinkin nämä jotkut, jotka ottaa sen hyvinkin negatiivisesti vastaan, jos heidän mielimusiikkiaan pilkataan (kuten hevarit ja j-rokkarit) tai lausutaan pientäkin kritiikkiä. Myös jotkut ärsyttävät, koska heillä on pakkomielteenä se, että he pukeutuvat sen mukaan, mitä kuuntelevat. Ei siinä ole mitään hauskaa, että pystyy toisen pukeutumisen perusteella päättelemään kaiken hänen persoonastaan ("ernu", "hevari", "wannabe-hevari", "purkkapoppari", "rokkari", jne).

Ei se musiikki, vaan se yleisö. :P

//Edit. want_a_life: Se kirjoitetaan reggae. ^^ Yksi salaisista rakkaudenkohteistani. <3 Mikään ei ole ihanempaa, kuin tanssia reggae-musiikin tahtiin. Ei edes pogoilu. <3

Auronjii
10.5.2006, 16:09:33
Itse olen suhtkoht kaikki ruokainen musiikin suhteen, mutta taidan olla tulossa vanhaksi... Olen huomannut etten voi sietää minkäänmoista poppia! Se on aika kummallista. Kyllähän minä vielä pari vuotta sitten poppia kuuntelin ihan mielelläni... Oli se sitten latino- tai purkkapoppia, en voi sietää sitä! Ja myös suomi hiphopille on tapahtunut samanlainen juttu... Ja nyt kun rupesi oikein miettimään niin sama tapahtui ulkomaalaiselle rapillekkin! :shok: Ihan totta kuuntelin noita kaikkia pari vuotta sitten! Tai no kyllä rap vieläkin menee. Huh... Hömpintä tässä on se että kuuntelen nyt musiikkia, jota pari vuotta sitten ei olisi tullut mieleenkään kuunnella.. Ja Björk on myös aika ei hyvä. Hmm.. Ja olen aina vieroksunut 69 eyesiä, Negativea, Technicolouria, Him:iä ja muita.

Real Emotion
10.5.2006, 16:37:19
Ja Björk... no, sitä saakin suurin sieluin miettiä. No, onhan se totta, että etenkin Medulla oli hieman hämärä albumi, mutta muuten kyllä Björk on yksi parhaimmista laulajista ikinä. Sitä paitsi eivät ne "kummallisuudet" minua ainakaan haittaa. Teidät kaikki pitäisi pakottaa kuuntelemaan hänen musiikkiansa. <3

Purkkapopissa ärsyttää se tekopirteys ja musiikin ''musiikittomuus''.
Jos mennään pelkästään musiikkiin, eikä välitetä mistään imagosta tai muusta, niin siinä tapauksessa minä ilmoittaudun pitämään muutamista sellaisistakin artisteista, jotka kantavat tätä häpeällisellä termillä siunattua purkkapoppia -nimitystä. Musiikittomuus pitää kyllä siinä mielessä paikkansa, että etenkin juuri tämän genren ympärillä pyörii useimmiten voimakkaasti raha ja se pääasia tuntuu hukkuvan epätoivoisen markkinoinnin sekaan. Tanssibiisit ovat kuitenkin viihdyttäviä ja ne saavat mielen virkeäksi, kyllä niitäkin kannattaa silloin tällöin kuunnella. Rap on myös hyvää, mutta en ala sitä sen kummemmin enää perustelemaan.

Nyt siihen pääasiaan, eli mitä musiikkia minä inhoan. Noh, valitettavasti pääsen jälleen kerran mainitsemaan hevin. Kunnioitan paljon monia hevibändejä, mutta se musiikki ei ole vaan koskaan saanut minua innostumaan. Ehkäpä se johtuu siitä nopeasta tahdista ja siitä "ärjyvästä" sori laulutavasta. Tosin tuollekin tyylille saattaa olla joku oma alanimikkeensä ja olenhan minä kuullut joitakin nättejä heviballadeja joskus.

Sitten on trance/techno, joka valitettavasti kuulostaa korvissani pelkästään puuduttavalta jumputukselta. Ja jazz-musiikki. Siinä minua ahdistavat torvet ja se liiallisen leppoisa tyyli.

Musiikki on kuitenkin niin hieno asia, ettei siitä nyt hirveästi kehtaa valittaa. Mikäs siinä, jos joistakin jutuista ei pidä, sillä maailmassa on silti enemmän hyvää musiikkia kuin huonoa. Dupidupiduu.

Luni
10.5.2006, 16:58:50
On olemassa vain yksi genre, jonka kaikkia edustajia inhoan poikkeuksetta (kaikissa muissa musiikin lajeissa on varmasti jotain hyvääkin). Se on gospel. Ihan varmasti jotkut kristillisen musiikin edustajat ovat musiikillisesti hyvinkin ansiokkaita, ne mitkä tekevät tästä genrestä hirveän ovat lyriikat. Ahdistun jeesustelu-sanoituksista eikä gospel ole gospelia ilman niitä. Voin siis hyvällä omalla tunnolla, vain paria lajin bändiä kuulleena, sanoa koko genren olevan minun korvilleni täysin sopimatonta.

Varsinkin nämä jotkut, jotka ottaa sen hyvinkin negatiivisesti vastaan, jos heidän mielimusiikkiaan pilkataan (kuten hevarit ja j-rokkarit) tai lausutaan pientäkin kritiikkiä. Myös jotkut ärsyttävät, koska heillä on pakkomielteenä se, että he pukeutuvat sen mukaan, mitä kuuntelevat. Ei siinä ole mitään hauskaa, että pystyy toisen pukeutumisen perusteella päättelemään kaiken hänen persoonastaan ("ernu", "hevari", "wannabe-hevari", "purkkapoppari", "rokkari", jne).
Pieni kritiikkihän ei ketään tapa - ei ainakaan pitäisi - jos se on asiallista ja aiheellista. Jos se arvostelu taas on tuon Hukan siantappohevi-kommentin tasoista, niin pakosta alkaa keittää ja tehdä mieli sanoa jotain äärimmäisen epäkehittävää kyseessä olevan päänaukojan musiikillisesta tietämyksestä. Saahan sitä haukkua, pilkata tai mitä ikinä tahtookin mutta sitten pitää myös varautua siihen, että niitä vastavetoja saattaa tulla. Jos minäkin sanoisin j-rock "poikien" olevan munattomia neitejä, minun täytyisi myös varautua siihen, että joku vetää herneen nenään.

Ja mä ainakin kuljen aina alasti ettei kukaan päättelis mun pukeutumisesta mitään!

Gabriel
10.5.2006, 17:21:54
Täällä aiemmin mainittu räppi ei iske minuunkaan. Tiedän juu älyllisestä valveutuneisuudesta ja siitä, ettei kannata tuomita kokonaista genreä, mutten kuitenkaan pidä siitä. Joten olen vain kuuntelematta koko genreä.

Sen sijaan puhdasta rahantekomusiikkia tyyliin Popstars ja Idols katson voivani vapaasti inhotakin. Kun tietää toiminnan motiiviksi pelkän rahanhimon ja vielä noinkin järjestäytyneen, pilaa se itse tuotteenkin, vaikka musiikki ei olisikaan paskaa. Jälkimmäisestä ei tosin ole huolta, sillä se musiikki on niin laskelmoitua lypsämään massoja, ettei mitään menetäkään, vaikka inhoaisi sitä vain sen tekijöiden takia.

Entä kuka oikeasti ostaa niitä Salarakas-levyjä? Moisten ihmisten rahat kuuluisi takavarikoida pakkohyväntekeväisyyteen. :eh:

Fae
10.5.2006, 18:22:23
Minä en varsinaisesti inhoa mitään musiikkityyliä sen itse musiikkityylin takia. Minä inhoan huonoja kappaleita. Tosiasia vain on, että joistain musiikkityyliestä noita huonoja kappaleita löytyy lähes sata prosenttia tuotannosta.

Tuo edellämainittu räppi esimerkiksi on varsin usein liian leppoista ja hidastempoista minun makuuni. Räpistä tulee semmoinen saamaton ja löysä olo. Minusta musiikissa pitää olla voimaa ja aggressiota, ja sen pitää saada tällaisen alkukantaiset vaistot virtaamaan.
Toinen häiritsevä tekijä räpissä on juuri nuo lyriikat. Minä en yleensäkkään missään miusiikissa juuri kuuntele varsinaisia lyriikoita, vaan sitä itse musiikkia itsenään, ja tuossa räpissä ei usein oikein muuta sisältöä ole. Taustat ovat vain samaa löysää rumpukomppia, joka kiertää usein koko kappalen alusta loppuun, eikä mistään melodioista voi juurikaan puhua.
Erityisesti minua sitten inhottavat nämä ylituotteistetut Amerikkalaiset mainstream-/gangsta-/blingblingräppärit, jotka ovat vain täysiä kopioita toisistaan; myyvät levyjä perseellä, eivätkä musiikillisilla ansioilla; ja ihannoivat ja ylläpitävät laajasti alamaailman rikollisuutta.

Mawin Jumalaa, underground räppiä, en ole juurkaan koskaan kuunnellut, enkä oikeastaan, lähinnä noiden yllämainittujen seikkojen (tai no kahden ensimmäisen seikan =)) valossa, aio kuunnellakaan. Kehitä Maw semmonen RapGore musiikkityyli, jossa on tempo 240, niin minäkin saattaisin kiinostua. ;D

Toinen inhokki on sitten nämä kaikki muut ylikaupalliset tuotteet. Varsinkin amerikkalainen Rn'B ja purkkapoppi rhiannoinen ja beyonceineen ja britney'sperseineen on jotain sellaista, mitä en kyllä koskaan varmaan tule sietämään. Perseenkeikuttelu, ja niin huonot lyriikat, että jopa lyriikoista piittaamaton vihaa niitä, on jo sellainen yhdistälmä, että huh. Kun ne naikkoset eivät edes laula, vaan joikaavat vain jotain ihmeen ylösalas lurituksia, niin johan menee meikältä yli.

Kaiken maailman tuotebändit, jotka eivät osaa edes omia biisejään säveltää, ovat kanssa jotain ihan tyhmää. Noissa biiseissä ei ole yhtään sielua ja sydäntä mukana. No tiedänhän, jotkuthan eivät vain osaa tehdä biisejä, vaikka olisivatkin todella taitavia muusikoita, mutta silti toisten tekeleitä ei minusta voi mitenkään soittaa täydellä sydämmellä.

Sitten yksi, jota en vain ymmärrä, on tällainen ihme Noise/taikka industriaali melu/taikka miksisitä ihmeen paukuttelua ja epämääräisiä narinoita nyt kutsutaankaan -"musikki". Sen enempää perustelematta sanon, että se on vain jotain niin kauheaa, että jätän väliin.

Ja tähän väliin pitää sanoa vielä, että "Hevi on parasta, paskanakin!" on ihan bullshittiä. On meinaan olemassa niin huonoja hevibändejä, että jopa minä kuuntelisin mieluummin vaikka Janea, kuin niitä.

...Ja toki noista ylläolevista jzaanreistä löytyy toki poikkeuksena hyviäkin bändejä/biisejä. Ehkä.

Argh! pitää vielä oikein erikseen mainita nämä kaikenmaailman Lovexit ja Uniklubit ja Flinchit... HYI! (ei tarvitse aploodeerata)

Itseasiassa minun ei tarvitse edes lähteä perustelemaan, voin vaan sanoa että asia ei ole noin niinkuin sinä sanot koska olen raatanut asian edestä vuositolkulla ja osaan hommani.Vaikka olisit asunut vuosikymmeniä tolpan päässä saarnaamassa räpistä, ei sekään silti tee siitä itseisarvoisesti hyvää musiikkia, niin kuin tuosta sinun viestistäsi sai kuvan, että olet mieltä.

Myös jotkut ärsyttävät, koska heillä on pakkomielteenä se, että he pukeutuvat sen mukaan, mitä kuuntelevat. Ei siinä ole mitään hauskaa, että pystyy toisen pukeutumisen perusteella päättelemään kaiken hänen persoonastaan ("ernu", "hevari", "wannabe-hevari", "purkkapoppari", "rokkari", jne).Miten siitä, mitä joku kuuntelee, pystyy päättelemään tämän koko persoonan? Kyllä minä ainakin väittäisin olevani oikeasti paljon moniulotteisempikin persoona, kuin pelkkä angstaava ja viiltelevä ihmistenvihaaja, vaikka pukeudunkin mustiin vaatteisiin, joissa on kuvina korkeintaan bläkkisbändien nimiä taikka tribaalikuvioita.

HeavyLord
10.5.2006, 18:51:23
Räppiä ns. vihaan (En varsinaisesti vihaa, mutta en itse räppiä kuuntelisi edes rahasta). Minä kaipaan musiikilta tarttuvan melodian, nopeita kitarasooloja ja sanoituksilta joko kunnon synkistelyä (tyyliin Sentenced) tai kunnon power hevitystä (Gamma Ray on loistava esimerkki). Ja räpissä ei ole mitään noista...
(Ennen asenteeni räppiin oli paljon kielteisempi, suoraan sanoen haukuin koko genren pystyyn. Nyt olen suvaitsevainen ja sanon vain että en pidä räpistä :D)

Kaikki death ja muu tuomionpäivä metalli on suorastaan henkistä (ja fyysistä, korvat särkyy) kidutusta. Jos sanoitukset (hiukan kärjistettynä) kertovat saatanan palvojien uhrausmenoista samalla kun taivaalta sataa verta ja kannibaalit syövät ihmisten aivoja, niin silloin ollaan menty "vähän" liian pitkälle. Ja jos laulu on vain mörinää ja karjuntaa, niin mielenkiintoni bändiä kohtaan tippuu samantien. Esim. CoB:ia voisin kuunnella muuta en pidä Laihon äänestä, minun korviini se on epäselvää sotkua (Sori kaikki CoB-fanit :D).

pensu
10.5.2006, 19:08:50
MTV-rap. Kun on kuullut ja yhden, on kuullut kaiken. Samanlaista Shake that ass bling blingiä joka ikinen kappale, ja videotkin tehdään kaikki saman kaavan mukaan. Tyypit on siellä jossain ihan party party, vähäpukeiset naiset keikuttaa persettä laulajan ympärillä ja on ihan "mmmh, aah".

Toinen on sitten mättötilurääkyhevi. Aivan kamalaa kitaratiluvinkuilua ja epämääräistä rumpujen hakkaamista ja kiljumista ja rääkymistä. Japanilaiset vievät tämänkin aivan äärirajoilleen. Kukakohan sitäkin kuuntelee mietinpähän vaan.

Huonosti tehdyt popbiisit ovat tietenkin luonnollisesti minäinhoanminäinhoanminäinhoan-listalla. Itseään ja toisiaan toistavat lyriikat ja aiheet tylsistyttävät tosiaan. Babyyyy i love youuu i need you baby i love you come back babyyy. Mutta pop voi hyvin tehtynä toki olla hyvääkin, joistain tarttuvista j-pop-biiseistä voin sanoa pitäväni.

Ja viimeisenä vaan ei tosiaankaan vähäisimpänä Lunitarinkin mainitsema gospel. Lyriikat ovat todellakin ahdistavaa jeesustelua -- ja kyllä -- sitä samaa toistuvaa mössöä kaikki. Fiiliskin on yleensä aivan liian terhakas ja iloinen, että alkaa ihan oksettamaan. Oli sitten kuinka Jeesus sydämmessä tehty, en vain voi sietää.

Roxsheena
10.5.2006, 19:30:40
Räppi ja joskus Arrennbiikin (Eli rhythm'n beat miten se nyt kirjoitetaankaan). Se on jotain niin mahdotonta minun korvilleni että löydän noin 100 räppibiisistä ehkä kaksi hyvää ja niissäkin täytyy olla jokin special melodia, mahdollisesti yhdistettynä johonkin perinteisempään soittimeen kuten pianoon tai viuluun ym.
Koko mustan musiikin skene on jotenkin niin yhtä lihakimpaleen ketkutusta, väkivaltaa ja seksiä. Yäk. Ei vaan toimi.

Country. En voi sietää sitä tekopirteää nuotio-kitara-mies-fiilistelyä. Alan voida pahoin jo pelkästään siitä pappamaisesta kompista humpphummphummphummp "Iiiiin Texaaaas there was a gal call'd Maryyyh!!" *köhii karvapalloja* Liian lavastettua ja itseääntoistavaa musiikkia.

Tekno. Joskus, myönnän että joskus tästä genrestä löytyy kyllä ihan hyvääkin kuunneltavaa mutta yleisesti ottaen se vain tuhoaa aivosoluni. Toiset teknobiisit kestävä jotain tyyliin neljä tuntia ja sitten kun vielä koneella on niin suuri merkitys sen tekemisessä että ei siinä oikeastaan jää paljoakaan itse säveltäjän tatsi näkyviin. Taisiis se jotenkin liian helpon kuuloista. Otetaan peruskomppi, naisääni jota samplataan ja pyöritetään sitä luuppina ja taustalle vähän tilulilua. Siinä on jo oivat ainekset teknomusiikkiin.

Yleisesti ottaen olen avoin ja uskon kuitenkin että kaikista genreistä löytyy ainakin yksi hyvä ja kuunneltava kappale :).

Berrycake
10.5.2006, 22:04:53
Juubs olen kirjoittanut tähänkin ketjuun viimeksi vuonna 2003, ja tavallaan edelleen samoilla linjoilla liikutaan (suomihiphop). Tosin, hieman näkökulmaa vuosien varrella keränneenä tuohon voisi nyt laittaa hieman tarkennusta. Tätä on tosin hankalaa pukea järkevästi pähkinänkuoreen, joten selostamiseksi menee (yllättäen).

Minusta on edelleen täyttä pelleilyä valkoisten mammanpoikien (joiden kiveksien laskeutumisen tilannekin arveluttaa) uhoaminen, isottelu, haarojen kouriminen ja chikseistä selittäminen. Minusta se vain on kovin nolon näköistä touhua. Tosin tämä pohjautuu loppujen lopuksi vain muutamiin, tietyistä aiheista riimitteleviin esityksiin, tokihan paljon muustakin voi laulaa ja niin tehdäänkin. Tiedän nimittäin kivojakin suomihiphop esityksiä, kuten Rollon pojat Tulenkantajat (http://tulenkantajat.poko.fi/), sekä esim. Soul Captain Bandin. Ainakin heidän 'isoimpien' biisiensä perusteella mitä olen kuullut, Soul Captain Bandiltä yhden levyn joskus vuonna nakki. //Hups! Soul captain band olikin reggae. :p

Ja kuten monissa muissakin asioissa, myös suomihiphop- sanan alle tosiaan lukeutuu niin paljon kaikkea muutakin kuin teini-ikäisiä balls-wannabe pellejä isin rahoilla ostetuissa KANI- housuissa ja Eckoissa, joten oikeastaan en voikaan yleistää inhoavani täsmällisesti juuri sitä (suomi hiphopia). Eikä nimittäin loppupeleissä se musiikki, vaan yleensäkkin vain vääränlainen sanoma täysin vääränlaisten ihmisten suista ärsyttää minua. Typerä asenne (minusta typerä), päätön seksismin viljely ja kaikenlainen idioottimainen leveily in general. Ja tästä pääsemmekin siihen, että typeriä sanomia ja idioottiasenteita löytyy kyllä oikeastaan paljon muualtakin. Esim. rockskene muistaa isotella ja leveillä ihan yhtälailla tietyissä tapauksissa, ja silikonihoratsujen hinkkautumista milloin mitäkin vasten ei säästellä.

On se jännä, kuinka jokaisen (muunkin kuin musiikillisen) tyylisuuntauksen tiimoilla ei tarvita kuin muuan typerä populääriesimerkki edustamaan, niin on koko alan maine pilalla niiden silmissä, ketkä eivät jaksa pureutua asiaan sen tarkemmin. Hyvänä esimerkkinä juurikin MTV päivittäisrotaatio-hiphop pilaamassa kaiken hiphopin maineen. Meiningillä bling bling baby shake that ass suck my BLACK MAMBA uuh aah. :p Ääliöiden kruunaamattomana kuninkaana vaikkapa 50 Cent. Monelle sana 'hiphop' tuo ensimmäisenä varmastikkin mieleen juurikin tämän (http://www.youtube.com/watch?v=0uPSqiPDjTg&search=50%20cent%20-%20candyshop). Vaikka sama sana voisi tarkoittaa myös vaikkapa tätä (http://www.youtube.com/watch?v=zw82_FafmTs). Väitän ettei tämä jälkimmäinen aiheuta yhtään niin vastenmielisiä tuntemuksia kuin leveilevä ystävänsä ensimmäisessä linkissä :p Tästä voimmekin päätellä että onko se niinkään se musiikki itsessään, vai onko se vain se asenne mikä ihmisiä enimmäkseen ärsyttää. No minua nyt ainakin. :D

Oikeastaan syy siihen, miksi nykyään suhtaudun näihin asioihin niin 'löyhästi' ja armeliaasti, johtuu lähinnä siitä että olen jo vuosia saanut itse puolustaa ah niin muodikkaasti ja asiantuntevin argumentein dissattua japanilaista sarjakuvaa ja animaatiota. Tiedän kokemuksesta, kuinka turhauttavaa se on, kun porukka tulee jakamaan tietäväisiä mielipiteitään surullisin populääriesimerkein perusteltuna. Uskallan väittää, että jos joku menisi vineämään esim. Blackmetal- ketjuun (tms.) muutaman paskan populaaribändin perustein, niin kyllä lätty lätisis. Sekin on aika hauska havainto, että monesti juuri nämä tyypit jotka tarkastelevat dissaamaansa kohdetta 'with untrained eyes' vetävät esimerkeikseen juuri niitä tapauksia, joista ei moni 'tosiharrastaja' perusta paljon itsekään. Go figure... :I

No joo. Pointti tässä postissa oli nyt loppujen lopuksi se, että ei siis taida loppujen lupuksi ärsyttääkään musiikki, eikä minua henkilökohtaisesti enää 'suomihiphop'. Vaan se on se jokin, mikä kuulostaa täysin väärälle väärien ihmisten suista, sekä ihan universaali idioottimainen leveily ja isottelu. Näiden tapausten ei silti pitäisi antaa aivopestä itseään, ja pilata poloisten nöyrämielisten ja innovatiivisten musiikintekijöiden mainetta. Se voi olla hankalaa, mutta yrittää aina voi ja miettiä vähän itse kukanenkin mistä se oma 'inho' kumpuaa ja mihin tarkalleen lopulta kohdistuu.

Tosin edelleen olen sitä mieltä, että vaikka valkoihoinen riimittelisi kuinka ansiokkaasti, ei se kuulosta koskaan niin hyvälle ja luonnolliselle kuin mustan miehen suusta. Musta ääni on voimakas, tumma ja dynaaminen. Harva valkoinen yltää siihen sävyyn, mikä istuu kotoisasti taustan tukevaan biittiin.

Jos jossain olisi kilpailu, jossa voisi voittaa päivän 50 Centin kanssa ja voisi tehdä tämän kanssa 'ihan mitä tahansa', niin minäpä osallistuisin. Ja jos voittaisin, laittaisin sen päiväksi siskoni kanssa tallille tämän orjuutettavaksi ja talikonvarteen lapioimaan paskaa. Ja äijällä ilime muuttuu! Ja turha itkeä rasismista, koska jos olet ääliö niin se on ihan pelkkään korvien väliin sidonnainen. Ei siihen minkä värinen naama sinulla on. Ja se on fakta.

[Jurassic 5 linksusta kiitos Maw, laitoin sen silloin kirjanmerkkikansioon :3]

Amira
11.5.2006, 7:25:42
Mielipiteeni saattaa vaihdella paljonkin, ei ole mitään tiettyä musiikki lajia, josta ei edes yhtä kuuntelemisen arvoista biisiä löytyisi. Vaikka yleisesti jokin musatyyli saisikin minut yökkäilemään niin aina sieltä joku osaa kuitenkin yllättää positiivisestikkin.

Eniten kuitenkin olen huomannut inhoavani räppiä. Niin amerikkalaista kuin suomalaistakin. Minä en vain pidä yhtään siitä jumputijumputi jou-jou tyylistä, en myöskään laulajien äänistä, en edes tummien miehien, jotka ovat valloittaneet räppi puolen musiikista lähes kokonaan. Tarvitsen musiikkia, jossa käytetään ääntä, korkeana, matalana, huudetaan, kiljutaan, kuiskataan. Räpistä löytyy vain sitä samaa 'Mä menin kauppaan - jou - tulin takas, kissä syötiin' :f En vain tykkää. Sama menee noihin suomalaisiinkin, niitäkään ei kestä kuunnella. Tulee jotenkin heti todella huono fiilis, kun sellaista sisko laittaa soimaan huoneessaan tai olkkarissa.

Olen nähnyt tasan yhden hiphop artistin videon, jossa ei ollut vähäpukeisia naisia kiehnäämässä märkänä laulajan kylkeen ja pakko sanoa, että siinä huomasi selvästi sen eron ettei videota kiinnostanut yhtään katsoa. Johtuuko toteutuksesta vai eivätkö he vain osaa tehdä kunnon videota ilman näitä naisia pyörimässä joka nurkan takana? Varmasti niitä videoita löytyy enemmänkin, mutta oma näkemykseni valitettavasti on syntynyt näistä musiikki ohjelmien ylistämistä videoista ainoastaan. Pakko myös sanoa, että hiphop ei naisten esittämänä ole yhtä etovaa kuin miesten. Johtuu siitä machoilusta, niistä uikkareissa hyppivistä naisista siinä vierellä ja ylpeily vaatteilla ja yli suurilla koruilla. Naiset useammin tanssivat videonsa läpi, joka minusta voi olla ihan viihdyttävääkin katsoa taidokasta tanssinäytöstä mudassa kieriskelyn sijaan.

Joop, olen tietämätön ja otan mielipiteeni massaroska-musaohjelmista - minkäs teet. :f

Ildjarn
11.5.2006, 14:38:28
Ihan jokanen kappale mitä nykysin tulee MTV:ltä nii on mulle viemäritavaraa, samoin oikeastaan melkein mikä tahansa mainstream-tarjonta (ei toki kaikki, hienoja poikkeuksia löytyy.) Varsinaisesti en voi sanoa mitenkään inhoavani saatika kummaksuvani tätä tarjontaa ainakaan kovin vahvasti mutta ainakaan minulta ei heru mitään sympatioita sitä kohtaan. Paskaa mitä paskaa.
Genreistä voisin ainakin aika pikaisella miettimisellä mainita Rock'n rollit ja popit.
Kuulostaa varmasti tyypilliseltä "kaikki mitä muut ku mä kuuntelee on paskaa". Ei voi mitään.

Lacrima
11.5.2006, 15:48:30
Miten siitä, mitä joku kuuntelee, pystyy päättelemään tämän koko persoonan? Kyllä minä ainakin väittäisin olevani oikeasti paljon moniulotteisempikin persoona, kuin pelkkä angstaava ja viiltelevä ihmistenvihaaja, vaikka pukeudunkin mustiin vaatteisiin, joissa on kuvina korkeintaan bläkkisbändien nimiä taikka tribaalikuvioita.
Koska ihmiset sortuvat niin pahasti näihin stereotypioihin, että alkavat käyttäytymään monet tasan niin, kuin heidän oletetaan käyttäytyvän. He eivät sitten edes tajua, kuinka syvällä he tässä jutussa ovat mukana, vaan kuvittelevat olevansa "kuin ennen, mutta vain parempia".

Esimerkkejä voisin sanoa muutamia minun omasta tuttavapiiristäni. On esim. heviä kuuntelemaan alkanut poika, joka sitten värjäsi ensimmäisenä lettinsä mustaksi. Eihän tämä vielä mitään, mutta sitten tulivat mustat vaatteet, ketjut, rottaniitit, nahkavaatteet, PVC, kasvojen maalaus, ryyppääminen ja lopulta huumeet, koska "kaikki muutkin". :E

Sitten on eräskin homopoika, joka kaapista tulon jälkeen vain korostaa ja korostaa homouttaan. Hän puhuu jatkuvasti pojista ja joka viidennessä lauseessa vähintään sanoo sanan homo, tai että olen homo. Sitten hänellä on myös kova ulkonäkökompleksi - hän on sairaalloisen laiha, mutta tahtoo aina vain laihemmaksi ja laihemmaksi. Hän on myös alkanut pukeutua merkkituotteisiin, vaikka se veisikin rahaa häneltä sitten muulta elämältä. Hän mielummin söisi vuoden verran pelkkää makaroonia, kuin olisi ostamatta ihania uusia farkkuja. =) Niin ja musiikkimakunaankin on mitä tyypillisempiä ja mielikuvituksettomia bändejä.

Sitten nämä kaikki j-rock/j-popfanit, joita tunnen liikaakin. :E Kaikilla niillä on tummat goottimaiset vaatteet tai sitten sellaiset ylipirteät, joita katsellessa vähintään sokaistuu. :E Eivätkä he näe mitään muuta musiikkia hyvänä, kuin sen kuuntelemansa yhden genren - eivät tule ajatelleeksi, että jokin muukin voisi olla yhtä hyvää, ellei jopa parempaakin. :E

Min olen väsynyt, enkä jaksa kirjoittaa enempää - sääli vanhaa naista. *kolistelee kävelykeppiään*

gosu
11.5.2006, 19:56:09
Kuuntelen kaikkia musiikkigenrejä tasapuolisesti ja poimin kaikista omat helmet.
Ainut genre mitä en ole tajunnut on jazz.. jotenkin niin koukutonta ;o, en tajua miksi jotkut tuota kuuntelee "kuuntelemalla" eikä "taustamusana".

Niin ja avaudumpa nyt pikkusen. Minua vituttaa kun kaikki~ ovat niin genreuskovaisia. Eli tyyliin jos kuuntelet black metallia niin et missään nimessä saa tykätä yhdestäkään rap-kappaleesta, vaikka se olisi hyvä!

Sitten vituttaa nää kaikki marilyn manson gootit, teinihevarit jotka vihaa rappia, yleensäkkin mainstream musiikin kuuntelijoita, jotka siis kuuntelevat sitä musaa vain sen takia että pysyvät massan mukana eivätkä uskalla etsiä parempaa musaa, koska eivät olisi sillon jengissä ;o

Toinen mikä on ruvennu pännimään niin j-rockkarit, ernut ja emokidit joo mut en nyt suututa puolta foorumia ja jätän noista puhumisen.

Muuten tässä ois pikkunen haaste, esittäkää minulle pm:lla tai ircissä genre/muusikko jota inhoan! :)

Elijah
11.5.2006, 20:19:34
Yleisesti ottaen: kaikki rappi on paskaa. Vaikka ei se nyt ihan niin mene. Itse vain yleensä kuuntelen enemmän musiikkia kuin sanoja ja rapissa kun se taustajumputus ei kauhean musikaalista ole. En pidä sen enempää suomalaisesta kuin muun maalaisestakaan rapista, vaikka kyllä niitä ihan hyviä biisejäkin on, kuten Eminemillä on ainakin pari hyvää tai kohtalaista biisiä. Ja kyllähän minä pienempänä kuuntelin jotain Finteligenssia ja Bomfunk 'MC:tä (mite kirjotetaankaan...), mutta nykyään ne kuulostavat vähintäänkin laimealta. Ne vaatteetkin ovat täysin pellejä helvetti.

Sitten on tuo poppi ja r'nb. Sitä en kyllä puolusta juuri yhtään, edes niiden erittäin harvojen hyvien biisien takia. Suurin osa niistä ovat vain erittäin ärsyttäviä ja mikä vielä ärsyttävämpää, on se, että ne jäävät toisinaan päähän soimaan. Ja sitten kun sisko vielä kuuntelee tuota ympäri taloa, niin se ei kovin mukavaa ole.

Sitten onhan niitä vihan kohteita kaikennäköinen ooppera ja kirkkomusiikki, mutta niistä nyt ei jaksa enempää jorista.

Snage
16.5.2006, 19:18:38
En tajua miten rapista voi nauttia. Siinä vain sanotaan nopeita sanoja musiikin tahdissa. Hyvähän on Eminem. Eminem on jotenkin erilaista rappia, koska se on puoleksi laulua. Muita rappajia en tiedäkkään. Teräsbetoni on myös huonoa. Jotkut hippipojat päättivät sitten "Hei pistetään nahkarit pälle ja lauletaan oopperaa!" En pidä siitä lainkaa. Sitten semmoinen jossa sanotaan vain paria sanaa koko laulun aikana. Mitä intoa niissä on? "Call on me, call o..." Ja sitten vielä diskomusiikit. Jotain ihmeen levyn hinkkaamista ynnä muuta. En tunne yhtään laulajaa tai yhtyettä diskomusiikista, mutta kai siellä hyviäkin on.

Nelva
17.5.2006, 16:59:23
Minä en varsinaisesti inhoa mitään musiikin alueita tai tyyliä, mutta kyllä se rap-musiikki tai mikä lie taitaa olla se mitä kaikkein eniten vieroksun ja tarkoitan tällä nimen omaan jotain 50centiä, Eminemiä jne, joita MusicTv kuluttaa kanavillaan parhaansa mukaan. Järki siinä menee kuunnellessa samantapaisia kappaleita putkeen, joita saa muutenkin kuulla joka paikassa. Ja videoita ei edes kestä katsoa. Mustat miehet bling blingeineen ja naisineen ja autoineen... Shake shake, kyllä kyllä. Täysin en tätä musiikkia kuitenkaan inhoa, on tullut kuunneltua myös sellaista edes joteensakin omaperäisempää tavaraa, joita ei ole kulutettu loppuun kaikilla kanavilla. Useamman (missä tahansa osa-alueella) pitäisi muistaa pitää oma tyylinsä tullessaan isoksi nimeksi, eikä hukkua massoihin. Huolimatta siitä, että levyt varmasti myyvät muutenkin.

Kyllä se hyvä musiikki on sellaista, joka pidemmänkin ajan ja kovankin kulutuksen jälkeen on kuunneltavaa. Minä pidän useasta kappaleesta ensin, jopa monista vihatuista purkkapop-kappaleista, joita monet täällä tuntuvat halveksuvan, mutta kyllä sen yhdenmukaisen kaavan huomaa, kun on tullut kuunneltua kappale liian monta kertaa ja tekee vain mieli itkeä, että ei kai taas tätä...

Ted
17.5.2006, 23:26:11
Tarvitseeko sellaista perustella, mistä vaan ei tykkää? Meinaan, se on jokaisen oma sisäinen asia, tuntemus ja fiilis, mikä määrittelee, että pitääkö vai ei. Ei tunteita voi perustella, ne vain ovat. Osittain musiikissakin menee tietysti niin, että on ennakkoluuloja tietyn tyylin suhteen, ei ole kuullut kuin jotain yhtä kahta lajityyppinsä (mahd. huonoa) edustajaa ja on kenties yleisen hehkutuksen, rasittavan porukan tai muun seikan takia alkanut inhoamaan.

Mitä olen itse iän myötä huomannut, on se, että asioihin ei välttämättä suhtaudu, kuin ehkä välillä tahallisen provosoivasti ja leikillisesti, niin kiihkoilevasti. Kuuntelen nykyään paljonkin sellaista musiikkia, mitä vuosia sitten ei olisi voinut kuvitellakaan. Eikä ole mitään syytä olettaa, että se ei voisi jatkua. Kun hieman avartaa mieltänsä, voi huomata pitävänsä monenlaisista asioista. Tokihan on myös niin, että ei kaikesta voi pitää, eikä tulekaan. En ymmärrä kaikensulattavaa makua. On osattava tehdä ero omasta mielestään roskan ja laadun välille.

Ei minulla ole muuta sääntöä, kuin se, että se musiikki mikä antaa fiiliksiä, se on hyvää musiikkia. Sama se, miten se on tehty. Muulla ei ole väliä kuin fiiliksellä.

Hiphoppi on ihan paskaa.

SnowCrow
9.6.2006, 12:11:32
Suurin osa Rap/Hip Hop-artisteista/-yhtyeistä ovat surkeita. Mutta tietenkin on poikkeuksia, kuten jokaisessa genressä. Esmes Don Johnson Big Band. Uskomattoman upea rap-bändi. Ja he jopa käyttävät oikeita soittimia, kuten saksofonia, jota ei tavallisesti rap-yhtyeillä ole.

R&B on surkeaa. Siis tämä nykyajan R&B, ennenhän se oli oikeasti RHYTHM AND BLUES. Siis miten Rytmi ja Blues liittyy mitenkään johonkin Dariniin tai Antti Tuiskuun?! Paska maailma. :I

Poppiakin on montaa erilaista. Mutta kaupallinen supertähti pop on ihan surkeaa. Ne levyt myyvät vain sen "Britney Spears"-nimikkeen takia, joita innokkaat teinifanit joiden idoli hän on, ostavat.

Rokki ja metalli on se mieluisin musiikinlaji. Vaikka tietenkin suurin osa rokkibändeistä onkin aika huonoja. Esim. AC/DC. Joka kappaleessa peruskomppi ja bassolla kolme eri ääntä. Ja jotkut rokkifanit valittaa muun musiikin mielikuvituksettomuudesta. :I

Ja Jazzia ei kannata haukkua, jos ei tiedä minkälaista se on. On muutakin jazzia, kuin sitä 20-luvun swingiä. Nykyjazz on jotain käsittämättömän upeaa (jos se on tehty hyvin.)

Mindless Stuff Shark
12.6.2006, 0:47:48
Jos nyt pitäisi valita yksi musiikinlaji jota minä en siedä... Hip-Hop "R&B" ja Rap
Hip Hop ja Rap on semmoista että vain asiantuntijat tietävät mitä eroa niillä on... Mutta koska se on niin musiikillisesti onttoa niin... että kun hip hopissa ja semmoisessa on vain kaksi tai kolme raitaa.... on se tietokoneen repimä "beat" ja se laulaja/laulajatar joka siis ei laula vaan sanelee rytmikkäästi... Niin biitti tuuppaa aina muistuttamaan peruskomppia rummuilla ja sanoitukset kun nyt sattuvat olemaan niin samanlaisia että niitä on paha jakaa mihinkään alalajeihin...
Sitten kun ne kutsuu sitä eräänlaista hip hoppia vielä Rythymn and Bluesiksi...
Rytmiä se kyllä on... aina se sama rytmi joka menee looppina sen koko biisin ajan... Mutta ne sotkee sen Bluesin sinne... SIIS MIKSI!!!!???? Blues on rokkaavaa ja angstista... R&B on tylsää ja panottuu siihen tyttöön jostain ikivanhasta ysikytä-luvun tyttöbändistä joka käytännössä strippaa kameran edessä joka hiton videossa...(tiedätte keneen viittaan)...

No sen pitäisi käydä perustelusta miksi en pidä siis millään tuollaisesta "musiikista"

Cuomi
14.6.2006, 15:27:10
Countrya ei saa haukkua. Hank ja Käteinen potkii muuten kantapään rautatähti edellä rectumiin jos kehtaattekin vihjailla.

Vihaan kaikkea sitä mitä muunmuassa The Voice suoltaa ulos liukuhihnalta. Sitä naukumista ei kestä kuunnella sekunttiakaan.
Vaikka tuollaiset massahitit unohtuvatkin ihmisiltä vähän ajan päästä niin seuraavana päivänä joku toinen nero haistaa hillot ja lista pyörimään.

Glam Rock on myös jotain niin karseeta. Yritetään olla kovia rock miehiä mutta meikataan ja huudatetaan wannabeita. Saundista en tosin tykkää myöskään.

huru-ukko
17.6.2006, 13:20:15
Onhan niitä pari. Ensinnä tulee pop. Kaikki Britneyt jne ovat ärsyttäviä, ylimielisiä ja sitten se musiikkityyli on myös erityisen ärsyttävää.

Räppi/hiphop on nykyään oikea massakulttuuri. Kaduilla näkee paljon tämän musiikkilajin "diggaajia", jotka näyttävät täysin pelleiltä löysine housuineen, kuin paskat housussa ja muutenkin isoine vaatteineen, joista kuvastuu mukamas arvokkuutta ja isoa egoa.

Itse heavy metallia kuuntelen, en siksi, että muut kuuntelevat, oikeastaan kaverini kuuntelevat kukin mitä sattuu, vaan siksi että pidän siitä musiikista. Ja onhan sitä joskus nu-metallia kuunneltu, nykyään ei enää kovin se iske.

i<3yaoi
17.6.2006, 15:59:30
Sitten on eräskin homopoika, joka kaapista tulon jälkeen vain korostaa ja korostaa homouttaan. Hän puhuu jatkuvasti pojista ja joka viidennessä lauseessa vähintään sanoo sanan homo, tai että olen homo. Sitten hänellä on myös kova ulkonäkökompleksi - hän on sairaalloisen laiha, mutta tahtoo aina vain laihemmaksi ja laihemmaksi. Hän on myös alkanut pukeutua merkkituotteisiin, vaikka se veisikin rahaa häneltä sitten muulta elämältä. Hän mielummin söisi vuoden verran pelkkää makaroonia, kuin olisi ostamatta ihania uusia farkkuja. Niin ja musiikkimakunaankin on mitä tyypillisempiä ja mielikuvituksettomia bändejä.
Tuli tästä mieleen, että poika ei ihan täysin hyväksy omaa itseään ja homouttaan, mutta korostaa sitä kuitenkin, koska se on nykyisen trendin mukaista.

En kuuntele musiikkia mitenkään erityisen paljon, vaikka se yleensä soikin taustalla 24/7. En kuitenkaan ole niin omistautunut, kuin monet täällä tuntuvat olevavn. Kuten monet muutkin, pidän monesta eri musiikkilajista ja kaikista löytyy niitä helmiäja pellejä jotka olisivat jääneet saada soittamaan autotalliinsa.

Tuli tässä mieleen rouva Spears. Vaatteet ja tyyli ovat kamalat, vaikkakin ammentavat ideoita ansiokkaasti pornileffoista. Ja vaikka en pidäkkään niin Britneyn tyylisestä musiikista, niin omalla alallaan Britney on lahjakas ja monipuolinen musiikin tekijä. Parissa vuodessa Britney on muuttanut musiikillista tyyliään onnistuneesti ja useammin kuin Bon Jovi koko uransa aikana.

Hiphop ja aar än bii ovat sellaisai musiikinlajeja joista en erityisemmin välitä. Suomalaiset hipitihoppaajat kuulostavat naurettavilta. Ei jotenkin istu suomen kieleen. Myös 50cent ja muut jotka käskevät naisiaan heiluttamaan persettä, samalla kun ähkivät itse taustalla alkavat kyllästyttää. Eminemiä kuuntelen jonkin verran, mutta uusin tuotanto alkaa jollain tapaa toistaa itseään.

Myönnän, että olen aina halunnut olla "erilainen", etenkin kun kaikki entiset kaverini olivat kilttejä maalaistytöjä. Silti kuuntelen j-rockia siksi, että pidän siitä. Olin pari viikkoa kuuntelematta Dir en greytä ja kun taukoni jälkeen taas kuuntelin sitä,oli melkein kyynelet silmissä ja myöhästyin töistä koska oli pakko kuunnella "vielä yksi". Silti muut fanit nauraa minulle kun pidän Obscure videota iljettävänä.
Minunkin tekisi mieli pukeutua rokimpiin vaatteisiin. Mutta sitten minua pidettäisiin vielä oudon lisäksi ernuna. Vaikea muuten kuvitella kenenkään kuuntelevan musiikkia vain siksi, että muutkin.

Sellainen älytön örinä tai tukanheilutus sankarihevi ei myöskään sujahda korvasta sisään. Eniten kuuloelimiäni oudostuttaa kuitenkin kotimainen iskelmä ja ns. tätimusiikki. Kaikki se kuulostaa niin samanlaiselta kun laulaja toisensa perään kertoo kuinka rakkaus on ihanaa/riipivää/kuinka se mun tyttöni on nätti. Mutta koska tällaisen musiikin kuuntelijoista kaikessa hevissä on identtiset kitarasoolot olen oppinut hyväksymään myös toisten musiikkimaut oikeina. Jokin musiikki vain iskee suoraan suoneen, toinen taas ei,mutta ei se tee musiikista välttämättä huonoa.

Wannabe angstaajat ja syvälliset tiukkoihin nahka-asuihin pukeutuvat teinipojat, kuten Uniklubi taitavat lähinnä olla pikkuisten teinityttöjen päiväunien kohde. Samoin kun laajalti palvottu Antti Tuisku. Josta muuten kuulin kaverin kaverin kaverin sedän, joka on auntonkuljettaja, sanoneen että se Antti haukkuu fanejaan selän takana :P
Sekin osoittaa tietynlaista kypsyyttä, kun kaverini joka fanittaa Antin musiikkia henkeen ja vereen, osaa olla vetämättä hernettä nenään muiden mielipiteiden takia, koska hänelle se musiikki vain on tärkeää, ei toisten mielipide siitä.
Toinen kaverini taas meni Tuiskun keikalle kun ilmaiseksi pääsi. Niinpä hän 12-vuotiaiden kiusaksi lauloi keikalla Antin mukana "hei hei, mikä mulla on kun oon munaton? Mikä mua vaivaa?"

MTV-rap. Kun on kuullut ja yhden, on kuullut kaiken. Samanlaista Shake that ass bling blingiä joka ikinen kappale, ja videotkin tehdään kaikki saman kaavan mukaan. Tyypit on siellä jossain ihan party party, vähäpukeiset naiset keikuttaa persettä laulajan ympärillä ja on ihan "mmmh, aah".

Toinen on sitten mättötilurääkyhevi. Aivan kamalaa kitaratiluvinkuilua ja epämääräistä rumpujen hakkaamista ja kiljumista ja rääkymistä. Japanilaiset vievät tämänkin aivan äärirajoilleen. Kukakohan sitäkin kuuntelee mietinpähän vaan.

Huonosti tehdyt popbiisit ovat tietenkin luonnollisesti minäinhoanminäinhoanminäinhoan-listalla. Itseään ja toisiaan toistavat lyriikat ja aiheet tylsistyttävät tosiaan. Babyyyy i love youuu i need you baby i love you come back babyyy. Mutta pop voi hyvin tehtynä toki olla hyvääkin, joistain tarttuvista j-pop-biiseistä voin sanoa pitäväni.

Ja viimeisenä vaan ei tosiaankaan vähäisimpänä Lunitarinkin mainitsema gospel. Lyriikat ovat todellakin ahdistavaa jeesustelua -- ja kyllä -- sitä samaa toistuvaa mössöä kaikki. Fiiliskin on yleensä aivan liian terhakas ja iloinen, että alkaa ihan oksettamaan. Oli sitten kuinka Jeesus sydämmessä tehty, en vain voi sietää.Taidanpas olla muuten juuri samaa mieltä Sanniaisen kanssa tästä asiasta.

freya™
22.6.2006, 10:40:25
Lukiessani ketjua ihmettelin, että eikö ihmiset muuta huonoa musaa keksi kuin rap/hiphop. Kuitenkin alottaessani kirjoittamaan ja hetken mietittyäni en itsekään oikein löytäny muuta niin omaa mielenrauhaa järkyttävää musiikkia, kuin edellä mainitut.

Yleensäkin kaikki "bling bling, on rahaa ja naisia" touhu on mennyt täysin yli. Ei heillä ole yksinkertaisesti mitään muuta. Kaikki videot ja biisit ovat "musiikiltaan", sanoituksiltaan ja yleisilmeeltään aivan samanlaisia. Ja tässä on kyseessä juurikin nämä täysin kaupalliset 50 Centit sun muut. Kyllähän heilläkin joku suhde on musiikkiin varmasti, mutta se on vain hukkunut niiden rahojen, timanttien ja persposkien taakse. Genreä ymmärtääkseen tarvitsisi varmaan päästä pintaa syvemmällä, mutta missä se pinta on? Koskakohan suomen omat räppimiehet alkavat samanlaiseen touhuun? Eivät koskaan, koska se kökkö ei täällä myy sellaisia määriä, eikä muuallakaan ja tyhjästä on paha nyhjäistä, kuten sanotaan.

Olen melko suvaitsevainen ihminen ja siksi pystynkin löytämään monista musiikin lajeista hyviä yksilöitä, vaikka genre itsessään olisi melko kaukana siitä mitä kuuntelen näin pääasiallisesti. Ja sellaisenkin puolen olen itsestäni huomannut, että tuomitsen joitain asioita musiikin suhteen liian nopesti. Näin kävi esim. Hardcorelle, jota ennen melkein vihasin, mutta josta nykyään löydän uusia huippuja lähes päivittäin.

Ja kyllähän nämä perinteiset suomipopit/rockitkin on aikas vastenmielistä kuunnella, mutta kyllä ne voin siten hyväksyä, että ne tosiaan on kotimaista ja on hyvä että kotimaista musiikkia tehdään. Toisaalta on myös erittäin hyvä, että he eivät tyrkytä musiikkiaan ulkomaille, jolloin menisi maine. ;)

TrillKill
22.6.2006, 21:38:19
Black Metal! mutta en voi sanoa että inhoan mutta kaikki sanat on niissä biiseissä niin vastenmielisiä ja kun itselläni on vahva usko jumalaan niin en niitä kuuntele koska niissä hoetaan kaikki pahaa esim: Satan,Hell,Pain,Suffer,Sin,Doom jne.

Ja en ymmärrä niitä tyyppejä jokka paskalahkeessa yrittää olla jotenki jotakin koviksia ku soittaa niin synkkää musiikkia en ymmärrä yhtään tätä enkä välttämättä haluakkaan

Tonishi
22.6.2006, 22:08:50
Black Metal! mutta en voi sanoa että inhoan mutta kaikki sanat on niissä biiseissä niin vastenmielisiä ja kun itselläni on vahva usko jumalaan niin en niitä kuuntele koska niissä hoetaan kaikki pahaa esim: Satan,Hell,Pain,Suffer,Sin,Doom jne.

Ja en ymmärrä niitä tyyppejä jokka paskalahkeessa yrittää olla jotenki jotakin koviksia ku soittaa niin synkkää musiikkia en ymmärrä yhtään tätä enkä välttämättä haluakkaan

No, koskeeko tuo vain Black Metallia, vai muutakin raskasta musiikkia? Toivottavasti ymmärrät sanoista jotain, jos siinä esim lauletaan: "Devil is a LOSER"..

Muttah, asiaa. Itse en oikein räpistä tykkää. Tai no, riippuu ihan, minkälaista räppäämistä, jou..

Periaatteessa kummaksun kaikkia musiikkilajeja, koska jokaisesta löytyy aina se joku, mistä ei pidä. Mutta silti myös yleensä se, mistä pitää. Räpistäkin siis saattaa löytyä pari, mistä pitää, vaikka muuten kummaksuu koko musiikkia. Tosin tämä ei ole tietenkään kaikilla niin...

Koope
22.6.2006, 22:36:13
No, koskeeko tuo vain Black Metallia, vai muutakin raskasta musiikkia? Toivottavasti ymmärrät sanoista jotain, jos siinä esim lauletaan: "Devil is a LOSER"..

Jos nyt aletaan genreilemään niin Lordi on lähinnä hard rockia eikä mitään black metallia. Mutta joo ei (varmaankaan) kaikissa black metal -biisissä lauleta demoneista ja tämmöisestä.

Joo itse en välitä räpistä enkä myöskään black metallista tai oikeastaan paljon mistään metallista :o. Trashmetalli ja Queensrÿche (mitä se nyt onkaan, ihmiset on montaa mieltä ja minä en ole mitään mieltä) on musiikkia mistä välitän. Dance, suurin osa rockista.. varmaan 97% musiikista on mielestäni huonoa.

Typhorn
23.6.2006, 11:39:26
Kyllä se rap musiikki ensimmäisenä tulisi mieleen. Varsinainen vitsaus, ei puhuminen mitään musiikkia ole. Hemmetin kertakäyttöistä mitäänsanomatonta ei-musiikkia, jota massateinit jaksavat huudattaa.

Vielä kaiken maailman kristilliset kidutuskuorot, ei kiitos. Lisäksi haluan lyriikoihin jotain ajatustakin eikä mitään jeesus pelastaa happy happy happy..

Ja sitten nämä tyyliin Lovex, Technicolour, Negative jne tapaukset, en huomaa näissäkään paljoa muuta eroa kuin nimet.

Joululaulut on kyllä myös ahdistavia...

No mutta tässä listaa kerrakseen, onneksi tv ja radio kanavia voi aina vaihtaa, vaikkei kaikelta roskalta millään aina voi välttyä.

Mithril
26.6.2006, 0:32:29
Hevimiehet vihaavat imagonsa vuoksi hip hopia (kuulleet mtv:ltä 50 centiä) ja konemusiikkia (käyneet halvassa klubissa kuuntelemassa muovisia soundeja), vaikkeivat niistä yleensä tiedä juuri mitään. Yleisimpiä virhepäätelmiä on aina hauska kumota.

"Ei rap ole edes laulua."

Harvempi niin on väittänyt, mutta eipä noissa Barahtrum Incest Murderin ym ym grindibiiseissä heleä laulu soi.

"Puhutaan vaan mikkiin."

Väärin. Yritäpä joskus rytmittää "puheesi" yhtä taitavasti kuin kovan luokan räppärit. Väitänpä ettette pysty. Delivery on taito siinä missä laulukin, vaikkakin erilainen.

"Sanotukset aina jotain bling bling finger on da trigga nigga ho's-juttuja."

Aika kapea katsaus genreen jos ei muuta ole kuullut. Yhtä dorkaa olisi sanoa, että kaikki metallibändit laulavat neitsyiden raiskaamisesta fileerausveitsellä. Mutta huvittavaa toki kuulla tämä väite ihmisiltä jotka todella kuuntelevat tällaista lyriikkaa itse!

Konemusiikki saa osakseen yhtä lailla päätöntä morkkausta:

"Eihän se mitään musaa oo kun ei soittimiakaan ole."

En ole koskaan oikein käsittänyt tätä juttua. Mutta mm. Aphex Twinin biiseistä on mm. sinfoniaorkesteri tehnyt sovituksia. Eikö sekään sitten ole musiikkia?

"Kaikki samanlaista jumputusta ja kuulostaa samalta."

Sama kuin tuon rapin kanssa. Kuultu jotain "best of trance vol. 306:sta" ja siihen pohjautuvat kaikki oletukset.

Kyllästyin.

EDIT: Niin juu, itse en siedä Coldplayta enkä geneeristä radiorockia. Sisällyksetöntä pimputusta.

Eternium
26.6.2006, 11:35:16
Minä en ala tähän "rap on paskaa, yms." Olen kasvanut siitäkin jutusta yli. Todella lapsellista hommaa hokea samaa juttua "rapissa ei ole mitään ajatusta, yms." Uskon, että monet eivät edes itse ole siitä musiikista omaa mielipidettä muodostaneet, ovat kuunnelleet sellaisia radiomagneetteja 50 Centiä ja Eminemiä. Ja monet eivät varmasti itse ole noita mielipiteitä keksineet, ovat vain päättäneet "ok, muutkin sanoo rapista sitä ja sitä, nii miekin teen." Minä en pidä kuitenkaan rapista. Kenties se on juuri näistä Viiskytsenteistä ja muista jäänyt, mutta inhoan gangsta-juttuja. Ne rehellisesti sanoen pelottavat minua. Voin aivan rehellisesti sanoa, että kun näen joukon gangstoja, vatsassani kuplii kummasti. Mutta yleensä olen tietänyt heidät koviksiksi jo muutenkin, joten kai se on siitä.

Toinen musa on sitten black metal. Kun kuuntelee metallia, pitääkö tosimetallistiksi tullakseen kuunnella äärimmäistä ja mahdollisimman saatanallista bläkkistä? Minusta ei. Black metalissa on se oma synkkä vaikutuksensa, vaikkei sitä itse voisi myöntääkään. Aletaan leikkiä saatananpalvojia, ja pian joudut huonoihin porukoihin. Minulle oli käydä valitettavasti näin, mutta onneksi avasin silmäni. Jopa Dimmu Borgirissa on tämä vaikutus, vaikkei sitä uskoisi. Myöskin tosibläkkärien ulkonäkö on pelottava, ja hyvin epäelämän ystävällinen. Kuljetaan mustassa reholetissä ja mustissa pitkissä nahkatakeissa, kessu höyryää huulessa ja pentagrammi roikkuu kaulassa. Anteeksi, jos ryhdyin melkoiseen stereotypia-tyyliseen kuvaukseen, mutta kyllä se näin on. Ainoat Bläkkisbändit, joista musiikillisesti pidän, ovat Satyricon ja Barathrum.

Naskali
26.6.2006, 13:16:10
:eh: En pidä yksitoikkoisesta tyhjästä musiikista. Tätä edustaa R & B ja tietyt tuotteenomaiset pop-pändit. Kaikista muista genreistä löytyy helmiä vaikka kuinka paljon. Toinen musiikki jota inhoan, on suomalaisten iskelmä-immeisten raiskaamat coverversiot ulkomaisista klassikoista. joskus 70-luvulla ne oli myös jees, mutta nykyään iskelmä-coverit ovat myrkkyä tylsyydessään/hengettömyydessään. Sitten en myöskään pidä juntti-renttu-iskelmästä alá Topi Sorskakoski ja Kari Tapio. Kauhistuttavaa ja tylsistyttävää tyhjänpäiväisyyttä.....

Uusia musagenrejä, joita vähän aikaa kammoksuin, mutta nyt rakastan ovat Jazz (Frank Sinatra <3<3<3<3<3<333) ja reggae. Klassinen ja kaikenlainen metalli, jossa on tunnetta, ovat kuitenkin suosikkeinani pyörineet useita vuosia suosikkeinani.

Nalis Aren
26.6.2006, 13:53:26
Oikeasti katsokaa nyt omia postejanne. Jokaisesta genrestä löytyy niitä ihmisiä jotka vetää sen överiksi.

Ja itse en pysty kuuntelemaan trancea / tecnoa enkä myöskään musiikkia jossa tulee yllättäen päätäni vaivaavia ääniä joita on hankala luetella. Lähinnä matala musiikki iskee kyllä bläck örörörörörö repikää siitä.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=HattiWatti^&image_id=38121662 ja siinä teille todellinen tr00 "vitun bläkkis" Eka metalli bändi johon tutustuin oli jotain bläkkiksen kaltaista rimputusta Old Man's Child nimeltään, seuraavaksi tuli darkthrone ja sitten dimmu borgir. Monia muitakin on tullut kuunneltu ja mihinkään ihmeen pahaan seuraan ei o sen pahemmin joutunu.

Räpissäkään ei ole mitään vikaa mutta jos siitä ei saa kiinni ni turha sitä on kuunnella sen takia että "oo vähän oot ego paska ku et pysty kuuntelee räppiä, vitun tr00 metallisti"

"pahis" kuittaa nähdää helvetissä.

// ainiin ja niin kauan kuin sillä musiikilla joko ruokitaan sisäistä helvettiä tai ulkoista kauneutta saamalla rahaa niin mitä väliä. Jos bändi on tyytyväinen kuuntelijakunnan määrään ja pystyy tuottamaan uutta levyä vanhan perään kokoajan ni mitä väliä? Kertoo se jostain.

Clacier
26.6.2006, 18:16:08
Olkoon musiikki mitä hyvänsä ja kuinka hyvä melodia tahansa, mutta jos siinä on jeesuslyriikoita niin minä en sitä kuuntelemaan pysty. Jos vaikutukset ovat vain ja ainoastaan ahdistuminen ja ärsyyntyminen, niin sille ei mitään voi. Parasta siis tyytyä kuuntelemaan jotain muuta, vaikka kuinka yrittäisi olla avoin asioille. Ensimmäisenä tulevat mieleeni gospel ja virret. *puistatus* Nou tänks~.

Seuraavana listassa ovat vuorossa Idolsin ja Popstarsin tyyliset laulut ja laulajat. Yhtä suuret inhon tunteet aiheuttavat kanamainen nenälauluääni ja elämän suurista rakkauksista / rakkauskriiseistä kertovat rakkausluritukset, jotka ovat niin siirappisia että ihan pahaa tekee. Ko. aiheesta pidä muutenkaan... Eniveis. Se on ihan kamalaa. Menee vielä huumorin puolella niissä esikarsinnoissa, mutta että suomalaiset äänestävät niitä semifinaaleihin ja finaaleihin saakka, niin ei voi enää oikein nauraakaan kun melkein itku jo tulee.

Mainittakoon myös kissanrääkkäysblackmetal, joissa sanoituksista ei meinaa saada selvää sittenkään, vaikka lyriikat olisikin kolunnut pariin kymmeneen kertaan läpi. Ei aiheuta samanlaisia inhon tunteita kuin kaksi edellistä, mutta kulmankohotusilmeet ja wtf-reaktiot ovat aika yleisiä tällaisia biisejä kuunnellessa. Vaikka lyriikat olisivat kuinka hyviä tahansa, niitä ei tee mieli kuunnella jos niitä ei 1) kuule liialta kirkumiselta tai 2) kuule instrumenttien liialliselta pahoinpitelyltä.

Ja ihan näin pähkinänkuoressa voisin vielä mainita, että yleensäkin mitään sellaisia biisejä, joissa on paskat lyriikat ja hyvä musiikki tai paska musiikki ja hyvät lyriikat ei tee mieli kuunnella. Pitää olla hyvää musiikkia ja hyvät lyriikat että minä tykkään. P: Useita genrejä kuuntelemalla kuuntelen / vain tykkään kuunnella (metallissa kuitenkin se pääpaino) ja kaikista löytyy niin ihastuttavia kuin vihastuttaviakin kipaleita.

Maw
26.6.2006, 20:12:00
Itse inhoan sekä kummaksun kaiken maailman Rap,HipHop ja Dance musiikkia (lähes kaikkea tollaista). Minä en vain tajua, että mikä siinä Rapissa niin helvetin hyvää on, joku 5 minuutin basso biitti taustalle ja joku puhumaan mikkiin.

Tämän on nyt sanonut todella moni täällä ja ajattelin ottaa kantaa tähän hommaan. Hyvin moni henkilö on puhunut hyvin kummallisia asioita hip hopista ja tuntuu siltä kuin kaikki olisivat joutuneet jonkinlaisen massahuijauksen kohteeksi.
Ennenkuin alatte toistamaan sitä "Joo räppi on vaan blingblingjoumään"-klisettä, joka ei voisi vähempää pitää paikkaansa, katsokaa tämä:

The Roots-nimisen hip hop-kokoonpanon esiintyminen, kestää vain muutaman minuutin, ei pitäisi viedä teidän elämästä paljoakaan aikaa mutta luulisi sivistävän sitäkin enemmän: http://www.youtube.com/watch?v=pplV1Tgrrmo&search=The%20Roots

Hip hop-musiikki ei ole millään lailla perusideansa, ja nykyisen kehittyneemmän kulttuurinsa kohdaltakaan missään tekemisissä minkään "blingblingrahaanaisia"-meiningin kanssa. Nykyään "pinnalla", eli suunnilleen MTV:llä pyörivät rap-artistit myyvät lähes poikkeuksetta tavaraansa jollakin aivan muulla kuin musiikillaan. Be it rahaa, naisia, autoja, mitkä nyt vetoaa massayleisöön. Tämä ei edusta hip hoppia ollenkaan. Tuo edellä linkittämäni video edustaa sitä mitä hip hop on.

Tottakai sitä saa helposti vääränlaisen kuvan kun ei anna itsensä altistua enemmälti, tunnettujakin rap-artisteja on hyviä olemassa, vaikka esimerkiksi Kanye West jos nyt jotakin esimerkkiä kaipaatte. Silti, tuo kirottu poppi mitä radioissa soitetaan ei määrittele hip hoppia, vaan se on vain pieni(ironisesti pienin) osa sitä.

Pointtini on, että ei pidä lähteä sanomaan jonkin musiikkityylin tai asian olevan jotakin mitä se ei ole, varsinkaan kun puhuja ei itsessään tiedä koko asiasta mitään. Se on erittäin typerää katsottavaa kun joku asiasta vähiten tietävä ihminen alkaa selittämään hip hopin olevan juuri tätä "blingblingjoumään"-pälpätystä, metallimusiikin olevan vaan örinää tms, tai nyt yleensäkään minkään asian olevan mitään mitä se ei ole. En minäkään ala selittelemään vaikka tangosta asioita, kun en tiedä siitä paljoakaan. Ja minua vielä pidetään muusikkona, ja musiikista jotakin tietävänä. Että repikääpäs siitä. Mielipide on sitten eri asia, mutta se ei ole absoluuttinen fakta.

Kiitän ja kumarran ja toivon että ihmiset viisastuisivat.

Kheldar
27.6.2006, 12:28:58
Tuskimpa olen vastannut tähän, joten kirjoitetaampas...

Pistetään tähä nyt ensimmäisenä räp/ hiphop vai mikälie onkaan. Ei voisi vähempää kiinnostaa, kun joku tyyppi höpöttää jouta ym. moskaa, ja samaan aikaan toinen hakkaa kumpparilla seinään. En ole koskaan oikein pitänyt, enkä koskaan pidäkään. Muutamia yksittäisiä hyviä biisejä on joskus tullut vastaan, mutta suurin osa täyttä kuraa. Etenkin suomalainen...

Sitten on tuo "muotimusa", jota tyrkytetään Nrj:ltä, Uudeltakissiltä ym. En ole tähän mennessä mitään hirveän tunteella/taidolla tehtyä musiikkia kuullut. Eikä niissä biiseissä ole mitään massasta erottuvaa.

Tietenkin muutamia poikkeuksia löytyy tästäkin, mutta nämä biisit soitetaan yleensä pilalle, jolloin niitä ei enää jaksa kuunnella. Pilalle soittamisesta kertoo jotakin, kun käytiin kisoissa about 300 kilometrin päässä lähtöpaikasta. Sillä välillä ja takaisin tultaessa Kwanin Shine-biisi soi siinä 5-6 kertaa...

EDIT: Vilkaisin tuon The rootsin tuossa hetki sitten. Minua ei suuremmin tuo laulu innostanut, mutta musiikit olivat kyllä ihan hyvät. Poikkeuksia siis löytyy (muutaman kipaleen olen aiemminkin kuullut), mutta ainakin minun kokemuksella suurimmaksi osaksi musiikit ovat olleet sitä kumpparilla seinään -meininkiä...

freya™
27.6.2006, 13:33:01
Pointtini on, että ei pidä lähteä sanomaan jonkin musiikkityylin tai asian olevan jotakin mitä se ei ole, varsinkaan kun puhuja ei itsessään tiedä koko asiasta mitään. Se on erittäin typerää katsottavaa kun joku asiasta vähiten tietävä ihminen alkaa selittämään hip hopin olevan juuri tätä "blingblingjoumään"-pälpätystä, metallimusiikin olevan vaan örinää tms, tai nyt yleensäkään minkään asian olevan mitään mitä se ei ole. En minäkään ala selittelemään vaikka tangosta asioita, kun en tiedä siitä paljoakaan. Ja minua vielä pidetään muusikkona, ja musiikista jotakin tietävänä. Että repikääpäs siitä. Mielipide on sitten eri asia, mutta se ei ole absoluuttinen fakta.

Kiitän ja kumarran ja toivon että ihmiset viisastuisivat.

No eipä silti ole kyllä oikeutettua mennä tuomitsemaan muiden mielipiteitä, vain sillä perusteella ettei niistä pidä. Ketjun aiheena kuitenkin oli juuri kertoa mikä musiikki ärsyttää meitä itseämme.

Kyllä minuakin ottaa pannuun aina välillä ihmiset jotka sanovat, että metalli musiikki on aivan hanurista, koska siinä vaan öristään ja rummut lyövät miten sattuu... En vain jaksa kiinnittää huomiota ihmisiin, jotka eivät välttämättä tiedä mitä puhuvat tai siksi koska en itse pidä heidän suhtautumisestaan.

Ja tiedän, että kirjoitin tuonne ylös, että en pidä "blingbling-joumään-räpistä". Se kertoo, että en välttämättä tiedä asiasta niinkään paljoa, mutta se onkin vain minun mielipiteeni.

Nyt alkaa menemään jo itsensä toisteluun, joten lopetan. Näin metallimiehenäkin voin silti sanoa että: "Peace!" :]