PDA

View Full Version : Miten katsotte leffanne?

Scalio
30.6.2002, 23:09:50
Tai töllöä nyt yleensäkin? Onko jonkin sortin kotiteatteriviritys, vai 14" töllö pöydän kulmalla? Löhöätkö sängyssä, vai laiskanlinnassa? Jotain kummallista, kuten katsot töllöä aina lähes alasti, tai jotain muuta :)

Ittellä on nyt tässä ollut vähän aikaa projektina pykätä jonkinlainen "kotiteatteri", jos sitä nyt voi sellaiseksi kutsua :) 24" laajakuvatoosa, kotiteatterivahvistin ja "kunnon" kaiuttimet. PS2:n ostan tossa jossain välissä, että voi vielä kattoa leffojakin :eh: :)

EDIT: Noniin. Nyt se kotiteatteri-virityskin on kasassa. Melkein kaikki kesätyörahat meni, mutta nyt PS2 pyörittää leffat ja subbari murisee nurkassa. Kohosi elokuvanautinto aivan uusiin sfääreihin, se on varmaa. Tällaisia vehkeitä kerräntyi nurkkiin:
JVC 24" laajakuva, AudioPro BlackDiamond-kaiuttimet, AudioPro B1.35-subbari, Harman/Kardon AVR2500-vahvistin.
Mutta kuten tässä on tullut mainittua, ei sitä oikeaa valkokangasta voita mikään :)

Mauler
1.7.2002, 0:02:28
mulla on just 14" teevee pöydänkulmalla, usko tai älä. siitä sitten tiirailen joskus jotain leffoja mitä teeveestä tulee. sängystä käsin.

Maximus
1.7.2002, 9:07:07
Mullakin on tollanen 14'' TV tässä huoneessani mutta siitä en kato muuta kuin pelejä ja DVD leffoja kun sen antenni on pas*ana...
Tv ohjelmat ja leffat katon olohuoneen TV:stä sohvassa ja ihan vatteet päällä;D

Silver
1.7.2002, 10:32:22
Riippuu hiukan, jos TV varattu, katson sängyllä maaten 19" näytöltäni (siis DVD tai TV leffat). Yleensä katson sohvalta 28" telkusta TV:stä tulevat, ja samaisesta tuolista ja viissiosta XBoxin kautta DVD leffat.

psaijai
1.7.2002, 12:49:45
Vähän riippuu. TV:n leffoja tulee seurattuu olohuoneen 28" televisiosta ja joskus oman huoneen 15" (vai onko toi nyt 14") televisiosta. DVD leffat katon kans olkkarissa paitsi jos se on varattu niin sit pitää mennä systerin huoneeseen koska sekin haluu nähä ne ja siellä on kans 14" telkku. VHS leffoja voikin sit kattoo mistä vaan kun ne näkyy kaikissa televisioissa.

marvin
1.7.2002, 14:18:11
Omasta huoneesta löytyy 21" töllö, wanhapaska VHS -nauhuri ja Pleikka2:nen josta koostuu leffateatteri ála minä. Yleensä katson ohjelmia kuin ohjelmia sängyssä löhöillen ja ihmetellen, vaatemäärä riippuu yleensä ajankohdasta. Aamuisin ja yöllä vaatekerta on paljon ohuempi kuin vaikkapa päivällä. =)

Kun joskus muutan ikiomaan kämppään niin silloin rupean kehittelemään kunnon leffafriikille sopivaa toimitilaa, nyt se ei ole ajankohtaista koska vanhukset valittavat heti jos voluumi on liian korkealla.:prkl:

Archux
1.7.2002, 16:08:16
Omassa huoneessa joku 24 tuumanen telkku ja alakerrassa isohko laajakaistatöllö kotiteatterivirityksillä (saetelliittikaijuttimet ja subwooferi). Lisäks sieltä löytyy ps2 ja xbox eli DVD:itä kattelen.

Shiroi Kumo
4.7.2002, 12:14:08
Oman huoneen pikkuisesta 32:n tuuman laajakuva töllöstä katselen yleensä DVD:t, TV lähetykset, nauhoitukset ja pelit. Onhan tuolla olohuoneessakin 28:n tuuman laajakuva töllö, mutta harvemmin siellä tulee mitään katseltua.

Ja ihan 20 vuotta vanhassa kovarakenteisessa tuolissa tulee vietettyä katselu tuokiot ja yleensä vaatteetkin vielä päällä. ;D

volt
4.7.2002, 14:36:11
21" tv huonessani, siitä katselen kaikki ohjelmat ja ps2 on vieressä joten pelaan sillä myös ja katson DVD-elokuvia.
Olohuoneessa on 27" tv, siitä katson leffat ja videot.

Dreamer
4.7.2002, 15:12:01
28" TV:n olen saanut omaan huoneeseeni kuljetettua, sitä sitten katson omassa sängyssä mukavasti maaten tai vaikka tuolilla (videot vietiin huoneestani, ps2 on kuitenkin jäljellä, joten kait sitä joitain DVD elokuvia voisi katsella).

Jos nyt saisi rahat kasaan tai jonkin hyllyn viriteltyä, niin voisin lyödä jotkut kaiuttimet lisää tunnelman lisäämiseksi... saa nyt nähdä.

Roakel
4.7.2002, 15:35:20
24 tv:n ostin pari kuukautta sitten huoneeseeni, katon sillä enimmäkseen DVD leffoja.Olohuoneessa on 28 tv jolla katson tv:tä, aika harvoin elokuvia.

Kepakko
4.7.2002, 19:09:07
Ei löydy mitään kotiteatteria, vain 21" telkkari. Sängyssä/tuolissa röhjötän ja kattelen ohjelmia tai elokuvia.
En paljoa ostele mitään karkkia/popkornia ym. kun katselen elokuvia, ehkä joskus kun vuokraan(jota teen hyyyvin harvoin), mutta en muuten. Ja vaatteet pysyy päällä kun kattelen.
Olenpa kuitenki kytkeny stereot telkkariin, mutta eipä sitä miksikään kotiteatteriksi voi sanoa.

angela
5.7.2002, 8:52:51
hmm...mun "telkkarina" toimii mac-tietsikka.
huono kuva, huono ääni, mutta käy paremman puutteessa.
sieltä tulee tiirailtua pakolliset sarjat sekä elokuvat sängyllä istuen/löhöten riippuen vuorokaudenajasta :)

Candice
5.7.2002, 9:13:46
14" pienellä pöydällä jätti-sängyn edessä. Sitä tulee käytettyä paljon. Yleensä makaan peiton alla ja hakkaan pleikkarin nappeja ihan hulluna tai sitten katon jotain elokuvia. Sarjat katon yleensä olohuoneen isosta telkusta koska omassani ei näy muuta kun maikkari ja kakkonen. Antennilla ja mulla ei toi yhteiselo oikein suju... :prkl:

Mutta yleensä kun tuijotan telkkaria niin meikäläisellä on pakonomanen tarve hörppiä vettä (puolessa tunnissa menee n. 2 litraa) ja mainoskatkoilla juoksen vessassa... paha tapa, mut vesi on hyvää kun se on riittävän kylmää=)

Sonya
6.7.2002, 14:31:18
No yleensä kaikki mahdolliset elokuvat katon omasta telkustani.. Se on 21".. ei mikään älyttömän iso valkokangas, mutta kyllä se menee.. sain sen muutama päivä sitten :D

AlkoTanko
6.7.2002, 14:54:29
Miten milloinkin. Täysin sattumanvaraista.

Nightblade
6.7.2002, 16:35:19
No mulla on semmonen 21" teevee ja videot semmosen lipasto/hyllystö -viritelmän keskella sekä laiskanlinna.

Plutsrmuik
6.7.2002, 23:12:24
kaikki uudet leffat katon tietsikalla, laiskanlinnassa löhöillen surround äänillä (viimesin resident evil).

Normaalit teeveestä tulevat leffat katsastan ihan vaan sohvalta

yksisiipi
7.7.2002, 17:34:58
Aika usein katson telkkaristani (koko on mahtavat 24") joko suorana mitä pääkanavilta on tarjottavana tai joskus katselen videoilta. Elokuviin tuhlaan aika harvoin.
Kotiteatterisarja olisi kyllä poikaa...

Supah
7.7.2002, 22:59:05
telkkarista ja sitten dvd:t tietokoneesta (pitäis hommaa ehkä kunnon dvd soitin ettei tarvitse tyytyä pc:n pieneen ruutuun ja huonoihin ääniin:eh: )
ja tuleehan sitä välillä leffateaterissakin käytyä mutta todella harvoin

urho
8.7.2002, 7:40:27
Kattelen yleensä tuosta meidän olkkarin 24 tuumaisesta jtn videoita tai ihan tv:tä. Ei tuolla mun käpysellä 14" töllöllä jaksa tehdä muuta kun pelata... :eh:

Tosin käynhän minä joskus katsomassa ihan elokuvateatterissa jotain harvoja hyviä elokuvia, jos sieltä sattuu niitä tulemaan.

Rini
16.7.2002, 2:30:34
Leffoista tykkään enemmän valkokankaalla. Enemmän fiilistä, ääntä, näköä ja kaikkea ^^ Kävisin teatterissa enemmänkin, jos vaan olisi rahaa mutta noin kerran kuukaudessa tällä hetkellä riittänee :p

Telkkua tulee töllötettyä enimmäkseen omassa huoneessa, sängyn pohjalta retkottaen (ah, relaxing..). Tosin videoita pitää katsoa toisessa huoneessa, kun omat videot on p*skana :(

RenTeR
16.7.2002, 8:56:21
PC/DVD tietenkin ;) 19" monitori ja Inspire "ikkunansärkijä" 5.1 + SB Live! 5.1. Hmm, voisi periaatteessa leffateatterissa ruveta käymään, olisi 2x sarjalippua käytössä ja asunto vielä vähän aikaa Hesas ;)

snaketus
16.7.2002, 18:15:29
Sanotaan nyt näin että kotiteatteri. Eli teatterivahvistin ja kunnon kaiuttimet aisiallisine subbareineen ja ps2 lähinnä dvd soittimena, tosin kunnon soitin on hankinnan alla. Ja sohva on just sopivasti siinä jne. Vain yksi pikku puute. Telkkari on vain 21" normaali 4:3 ;)

eZRoller
10.8.2002, 4:47:12
omassa huoneessa sohva, taktisen pieni telkkari, ps2 DVD, telkkari vahvistimeen ja jos on sen arvonen leffa, roudaan kaikki 4 isoa skobea sohvan ympärille..saundit ainakin kelpaa.
koomista seurata jotain leffaa, pieni kuva, suuri ääni.

Crimson
10.8.2002, 10:28:31
En tiedä kuinka iso tuo telsu on, mutta iso se on... :D Yleensä raahaan sen huoneeseeni, laitan töpselit seinään ja alan katsomaan. Yleensä telsu on pöydän päällä, ja min löhöän sängyllä sipsit nokan edessä.
Mutta harvoin katson mitään leffoja tai sarjoja telsusta... Ei sieltä tule mitään hyvää.... :prkl:

Eltsi
12.8.2002, 1:46:03
Philipsin 25" (PT4423) töösä toimii tuossa nurkassa, siihen kytkettynä Philips vr277 videot, sekä Playstation 2.(2 alueen leffat vaan) Tarvittaessa tietokoneen tv-outin kytkeminen töösään onnistuu myös. Varsin mainio keksintö animea ja dvdrippejä katsellessa.

Äänipuolesta vastaa Pioneer 5.1 VSX-709RDS vahvari, Yamaha NS-45EC etukajarit, Yamaha NS-P60C paketti (takakaiuttimet+keski) ja Yamaha YST-SW105C subwoofer.

Makoilualustana toimii tuolainen sänky, jossa seisoo juuri minun toiveiden mukaan tehty hermeettinen tyyny ja pussituoli. (pehmyt kasa sen olla pitää) :P

Zhal
12.8.2002, 22:44:59
Eipä löydy sen kummallisempaa kuin 21" Philips. DVD ja VCR toimii soittimina ja.

Ja suoraan kysymykseen vastatakseni tapana on ollut ostaa 1½l Coca-Colaa ja pussi popkornia aina ku katon elokuvan (tietenki raha tilanteen mukaan ostanko vai en).

Red-XIII
15.8.2002, 18:38:50
Minulla on ihan pakkomielle aina katsoa kaikki kauhuleffat illalla:
Eli; Ekaksi viritän kunnon pehmusteet ja selkänojan. Sitten käyn hakemassa juotavaa ja syön ns. iltapalan (käytetäänkö nimeä yöpala?) Sitten voin alkaa katsomaan elokuvaa illalla/yöllä! Päivisin kun katson jotakin niin on oltava iso sohva hiljaista, verhot kiinni ja yksin kotona siis tai ehkä kaverikin paikalla! Sitten on kaikki hyvin!

Leviathan
16.8.2002, 12:09:26
Riippuen leffasta......

Jos haen vuokraamosta jonkun kauhuleffan jota en ole ennen katsonut laitan omanhuoneen pimeäksi popcornia/sipsiä ja 0.5l limu pöydälle ja leffa voi alkaa.

Jos taasen katson jonkun vanhan jonka tiedän hyväksi esim:Hohto, katson ihan missä vain.

Jos taasen katson DVD:tä pimennän huoneen sohvalle peitonkanssa istumaan

Zantetsuken
27.8.2002, 19:11:40
32" Sony laajakuva ja 'kotiteatteri' kaiuttimet sohvan molemmilla puolilla.
Omassa aivan liian isossa oleskelupaidassa ja peiton kanssa sohvalla istuen/maaten/löhöten.
DVD:t katson PS2:lla jostain 18"(tai jotain sinnepäin) telkkarista.
Omaa telkkua mulla ei oo joten omasta huoneesta en mitään katso.(yllättäen :eh: )

Velvet
29.8.2002, 15:32:45
Minulla on Salora-merkkinen telkku omassa huoneessa (ja sen alle on kytketty PS2 ja muuta kivaa ^^. ) ja sillä on ongelma: kunnei se kakka ei aina halua antaa kuvaa ruutuun :D Hitsi mulla on hyvä telkka.
Videoita ei meillä yleensä katsota kun videot on sitä laatua että ne syö kaikki kasetit, ovat hiukan vanhat. Olkkarissa sitten onkin jo kunnon peli, iso telkku. Siitä katsotaan sateliitti kanavia kun vain sattuu huvittamaan.
Jaa ja miten? Tietysti sohvassa rönöttäen. Mitenkäs muutenkaan?

Banjo_Bill
30.8.2002, 10:58:33
Alakerrassa Philipsin 32" pullea laajakuvatelkku ja jokin Sonyn S-500 sarjan (tai jotain sinnepäin) kotiteatteripaketti (R2, ja ei näy NTSC-värit), kiinni telkkarissa S-video liitännällä (olisiko mahdollista saada S-video liittimestä ulos RGB-signaali, sillä TV-tukisi NTSC:tä RGB-sisääntulon kautta? Olen hieman tampio näissä yksityiskohdissa). VHS-laitteistona toimii jotkin Panasonicin 600 sarjan HiFi-rakkine.
Yläkerrassa 28"Panasonicin 4:3 kuvasuhteen telkkari (pal/ntsc yhteensopiva) ja PS2 varustettuna DvD-region X levyllä ja RGB-piuhalla. Kun vielä saisin joskus hommattua uudet kaiuttimet stereoihini niin saisi edes vähän parempaa ääntä. VHS videoina toimii joku Sanyon Hifi-videon-irvikuva.
Siinäpä ne.
Ai niin... eräästä kolmannesta huoneesta löytyy joku 18-20" vanha mökkitelkkari ja siihen on kytkettynä Philipsin VR2000 järjestelmän videot (vaauuu).

Assassin
30.9.2003, 19:50:21
Meikä kattoo joko DvD-soitimella 32 tuuman telkkarista, Ikivanhalla VhS:sällä tai Ps2:hdella n:15 tuuman telkkarista tai tietokoneesta.

nappa
30.9.2003, 19:55:47
Täydellisessä pimeydessä, muulla ei ole väliä.

Guha
8.10.2003, 9:45:03
14tuumanen pöydän nurkassa. Katson aina TV:tä tietokone tuolista samalla kun surffaan netissä. :ooh:

Banjo_Bill
8.10.2003, 10:28:43
Yläkerta:
28" Panasonic
PS2 + RegionX + RGB kaapeli
Philipsin hifi videot (myös ntsc-toisto) + RGB -kaapeli.
Asento: löhöän nojatuolissa.

Alakerta:
32" Philips laajakuva
Sonyn S-500 sarjan kotiteatteripaketti + S-video-johto (vain R0 ja R2 levyt)
Panasonicin hifi-videot + RGB-kaapeli.
Asento: sohvalla poikittain tai nojatuolilla istuma asennossa.

EDIT: voi kura, en nimittäin huomannut/muistanut, että olen jo vastannut tähän... pois... mene POIS senkin typerä viesti..

The Mynthon Fighter
8.10.2003, 10:30:16
Mulla on 20" combi TV. (siis tv ja videot samassa) Katon omalla sängyllä yleensä maukuu asennossa.

Melkor
13.10.2003, 12:40:53
Minä katselen leffoja perus 20" töllöstä ja kolmen istuttavasta laiskanlinnassani istuskellen. PS2:sen myös omistan ja myös mukavat kajarit... töllöni ei vain ole stereotöllö. :(

Jeth
13.10.2003, 13:41:25
Tuosta saatte itse katsoa millaiset värkit on olohuoneessa.

JAHUU! (http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/j/e/jeth89/1066044908255.jpeg)

Kyllä noilla pystyy elokuvia katsomaan ihan hyvin.

forever_child
13.10.2003, 14:12:48
Oma tv:ni on 21" Philips. Siitä on kiva katto leffoja ja maata sängyllä.

Nykyään en kyllä katso enää kovin paljoa elokuvia tv:stä. Enemmän tietokoneelta. Lataan kaikki uusimmat elokuvat koneelle ja katson siitä. Näyttö on 17".

Pyro
13.10.2003, 14:29:08
Minä katson elokuvani löhöten säkkituolissa, kaukosäädin vasemmassa kädessä ja pussillinen karkkia oikean reiden päällä.
Minun tv:ni ei ole pöydän kulmalla, vaan sille on varattu oma pöytä huoneeni nurkasta.
Joskus kun katson esimerkiksi TSH:n laajennettua versiota, minä makaan sängyssä pitkittäin tyyny leuan alla ilman minkäänlaisia vaatteita.
Outoa, neh?

Bodom
25.10.2003, 17:42:27
25" Nokiallahan niitä tulee pääosin katsottua. Joskus myös tietokoneesta ja hyvin harvoin porukoiden 36" laajakuvasta. Toisinaan, jos käyn kaverilla, niin sitten Sonyn videotykillä :)

Kotona makaan yleensä kovalla lattialla, vaikka vieressä ois TV -tuoli ja pehmeä sänky..Erikoisuutena aina pieni tyyny, jota pidän kylkeni alla. No, makunsa kullakin. Yleensä en syö kun katon leffaa, mistähän sekin ja johtuu (?) Yleensä haluan katsoa leffat vieläpä yksin. Siksi en käykään teatterissa kuin hyvin harvoin.

Edit: luin vanhan kommenttini ja kommentoin lisää.. Olen siis aina kovalla lattialla, vaikka vieressä olisi sänky + TV tuoli ! :D Myös tiekoneella pelatessa käytän puutuolia, vaikka olisi mukavan pehmeä tietokone-ergonomia-systeemituoli.

ceeb
25.10.2003, 21:01:38
Nautin katsoa elokuvia yleensä yksin, kun kukaan ei ole kommentoimassa ja valittamassa jos jonkun muun mielesä se leffa on huono. Elokuvissa eri asia. Nautin käydä myös sielläkin melkein yhtäpaljon kuin katsoa yksikseni kotona elokuvia, kun siellä saa oikeastaan yhtä rauhassa katsoa.

Joka kerta elokuvaa katsoessa napostelen jotain pientä tai suurta, nälästä ja himoista riippuen. TV:tä kun en seuraa, ellei sieltä tule jotain hyvää elokuvaa, niin aikani tv:n äärressä kuluu pelkästään leffoja katsellessa dvd:ltä ja joskus erittäin harvemmin vhs:ltä.

Ferithem
26.10.2003, 14:20:29
Leffaa katsoessani teatterissa nojailen yleensä tuoliin ja ihan kiltisti napitan valkokankaalle. Joskus saatan laittaa silmät kiinni vain väsymyksestä parin sekunnin ajaksi. Popkorneja tai karkkia mässytän aina mainosten aikana, ja sitten ne unohtuvatkin (tai loppuvat). Joskus laitan jalkani edessä olevan istuimen päälle, mikäli siinä ei istu ketään. Se on mukavaa.

Kotona katson elokuvia yläkerran töllöttimestä, jonka tuumaisuutta en edes tiedä. Kai se on sellainen keskikokoinen tai isohko... Istun sohvannurkassa tai makaan lattialla, riippuen elokuvan luonteesta. Tykkään katsoa elokuvia yksikseni, sillä seurassa en pysty keskittymään kunnolla ja rupean hölöttämään. Alakerran telkkaria katsoessani makaan sängyllä, pää sängynpäädyn päällä.

Eliza Liv
27.10.2003, 10:45:41
Posted by Jethuliini
Tuosta saatte itse katsoa millaiset värkit on olohuoneessa.

JAHUU! (http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/j/e/jeth89/1066044908255.jpeg)

Kyllä noilla pystyy elokuvia katsomaan ihan hyvin.

Ja tuon takia tykkään enimmäkseen katsoa leffat teillä^^

Tapani riippuu niin kovin elokuvasta ja seurasta. Kauhuelokuva ym. on pakko katsoa pimeässä huoneessa, mieluiten jonkun toisen kanssa joka pitelee minusta kiinni, etten kaada sohvaa.

Muuten valaistuksen täytyy olla himmeä tai huone täysin pimeänä. Ja jos olen yksin, katson elokuvat aamutakki päällä. Emminä jaksa kotona ruveta pukemaan.

Jotain mässyttämistä olisi hyvä olla, muttei mikään pakollinen sekään, sillä yleensä jos elokuva on hyvä, unohdan kaiken muun ja keskityn tarinaan.

Komediat tykkään katsoa muiden seurassa. Mikä onkaan sen mukavampaa kuin nauraa porukalla typerälle puujalkavitsille?

Täydellistähän se sitten on jos pääsen käpertymään pehmoisella sohvalla kullan kainaloon.

arkkienkeli
29.10.2003, 16:25:01
Tulee yleensä löhöiltyä sohvalla. Ei sitä kyllä koskaan pysty katsomaan tauotta kun aina pitää välissä mennä hakemaan jotain syötävää. Yleensä kun katsoo jotain leffaa niin joutuu aina kilpailemaan kumpi pääsee sohvalle, minä vai veljeni. Toinen joutuu sitten istumaan nojatuolissa.

Ja tietenkään meillä ei ole laajakuva TV:tä, joten kuva ruutu on niin pikkuruinen, että sitä on tylsä katsella. Ei löydy edes DVD-soitinta. Hyvä niitä leffoja on silti katsella vaikka ei olisikaan parhaimmat mahdolliset varusteet. :)

MPT
29.10.2003, 19:39:18
Katson yleensä telkkaria olohuoneessa BEKO 28¨ televisiosta ja jos sattuu olemaan hyvä leffa niin JVC:n vahvarin kautta äänet. Televisiota ei tule paljoa nykyään katsottua. Leffat katson joko BEKO:sta Unitedin soittimella tai läppärilläni (Acer Aspire 1601)

Roleplayer
29.10.2003, 21:07:13
Aika vaatimattomasti yleensä leffoja katson. Yleensä katselen niitä 32" laajakuva telkkarista sängyltä. Ja kun ei ole DVD:tä enään ja videot on rikki on tyydyttävä telkkarista tuleviin leffoihi. Meille on kyllä tulossa kotiteatteri sarja luultavasti jossain vaiheessa joten saisi siihenkin jonkinlaista tunnelmaa sitten kun sellainen saadaa. Ainahan sitä on hauskempi katsoa mitä suurempi TV ja mitä paremmat äänet

korppis
29.10.2003, 22:20:56
DVD: Katson ne kuule ihan omassa sängyssäni ja n. 3 metrin päässä on telkku, josta tulee jotain mitä satun ostamaan. Katsos citymarketista saa 7€ vanhoja hyviä leffoja. Esimerkiksi Exit Wounds. Sen olen tässä katsellut n. 5 kertaa ja vieläkin mielyttää. Sitten kun isä hankki kotiteatterin saatin joku 10 leffaa niin niitä oon myös katellu.

VHS: Videoita minulla ei ole mutta isän laiskanlinnasta katson vanhoja leffoja. (Nykyäänhän kaikki on melkein DVD). Sieltä pitäisi tulla Star Wars: Episodi 1, joka on vieläkin rautaa ja jotain muita kivoja. En tähän hätään muista, koska juuri nyt olen kannettava jalkojen päälle, sängyssä ja kirjotan viestieä tänne.

Muu tapa: Menen leffaan harvoin. Ikinä en mene yksin. Mitä järkeä? Fiilis parempi, kun ollaan kavereiden kanssa. Pirates of Caribbean on tullut viimeksi katottua, viiden kaverin kanssa, yhden heistä synttäreillä ja ihan cooli leffa oli, että suosittelen. Muutama viikon ennen tätä jouduin menemään kattoo äidin siskon lapsen (serkku) kanssa, joku tiikeri juttu. Ihan kiva se oli, koska siinä sai tehä muutakin kuin syödä popkornia ja limsaa, nimittäin, nauraa!

S_S
5.11.2003, 13:33:54
Minä katson suurimman osan elokuvista koneelta uuttena eli sillin ko ne eivät ole vielä usomessa elokuvissa :D .. koska en jaksa koskaan odotella että ne tulevat DVD:lle koska olen todella laiska käymään leffassa. DVD:ltä myös katson leffoja silloin tällöin ja tietenkin TV:stä silloin ko tulee jotain kiintoisaa .

Natsenatu
15.11.2003, 20:43:36
Hehe.

Levy DVD:hen.
Pepsiä ja popcornia.
Ja yöllä ne valot sammuu... (valot pois)
Joku kiva misu kainalossa :D JIII.... hei, eihän se ole mahdollista minulta :( Pitää kai tyytyä koiran seuraan.

No suomeksi= yleensä DVD:ltä, kun sellainen on hankittu meirän taloon...
Ja videoita kanssa, kun niitä on mulla enemmän.
Ai niin juu, on hyvä olla rento ja väljissä plus hengittävissä vaatteissa. Ettei kiristä eikä tule hot olo.
Ja tietysti runsaasti jotain napsimista ja limsaa.

Berrycake
15.11.2003, 23:21:14
:confused: ensiksikin en tiedä kämpässäni olevan television tuumamäärää ... (voitteko kuvitella.) mutta on se ihan suht. hyvän kokoinen. Sonyn hyvät halvat monovideot perinteisiin vhs istuntoihin sekä ps2:nen ajamassa dvd soittimen virkaa. Äänentoisto tapahtuu pelkillä tv:n kaijuttimilla. Jalassa mukavasti villasukat, ja kissa kainaloon pakkautuneena on mukava mähötä =D

Geosgaeno
15.11.2003, 23:36:06
Yleensä katson elokuvat samalla kun makaan sohvalla. En pysty katsomaan elokuvia yleensä päiväsaikaan, who knows why? Mutta illalla katsottaessa ne ovat jotenkin, hem, silloin niitä jaksaa katsoa enemmän. Päivisin olen liian energinen istumaan/makaamaan paikoillani TV:täni katsoan joka on muuten perus tv (20'') ja ihan riitoisa minulle, vaikka olkkarissa olisikin isompi, mutta tykkään katsoa elokuvat omassa rauhassani :P

LizzieFox
17.11.2003, 19:30:28
Minulla on n.15 tuumainen vanha telkku pöydälläni tietokoneen ruudun vieressä. TV:ni on suurempi kuin näyttöni mutta tv:ni on varmasti miljoonasti pienempi kuin teidän tietokoneen näyttönne. Telkkua katson sängystä jso vaan näen. Minulla on huono näkö ja tv on n. puolen metrin päässä minusta. Minusta on kiva löhöillä samalla kun katselen elokuvia. Syön ehkäpä samalla sipsiä ja juon limukkaa. Aah.. Tekee taas mieli sipsiä ja limukkaa.. Joskus katson elokuvia koneeltani jolloin vedän sängyn ihan kiinni pöytääni jotta näen edes jotakin pienestä ruudustani.

The_Sipi
18.11.2003, 10:54:58
Katselen tv:tä (Panasonic 21") tätä nykyä pääasiassa sohvalla, kun kämppääni sellaisen sain, vaikka ei koko leveydeltään mahdukaan siihen makaamaan. Telkkari on siinä oikealla puolella. Joskus saatan katsella telkkaria nojatuolista, varsinkin jos syön samalla. Joskus illalla taas kattelen sitä sängyltäni, vaikkei tekis mieli nousta pistämään sitä kiinni (kun kaukosäätimellä pistää kiinni, jää kuvaruudun alapuolelle sellainen punainen valo ja se vähän häiritsee illalla pimeässä, kun yrittää nukkua)

Lloope
18.11.2003, 15:05:10
Jos dvd:ltä (kuten yleensä) tai VHS:ltä katselen, niin olohuoneesta tuosta... hmm... oliskos tuo nyt 24" tai 28" tuuman ei-laajakuvatelkusta. Äänet tulevat ihan tv:n kautta, koska ei ole mitään kotiteatteriviritelmiä. Jouluksi ajateltiin laittaa, mutta sitten kunnon dvd-soitin meni edelle :P

Nykyään dvd-elokuvat katsotaan ps2:lla, mutta kuten sanoin, jouluksi ostetaan "oikea" dvd-soitin. Yleensä joko istun tuossa kolmipaikkaisella sohvalla, tai jos tilaa on niin makaan tai sitten jommalla kummalla noista tv-tuoleista. Popcornia tai muuta herkkua pitää aina tehdä, jos vain sattuu kaapissa olemaan :)

Mutta jos katselen omasta telkusta, niin se on tuollanen... hmm... en tiedä oikein, mutta yhden tai kaksi "pykälää" tuota olohuoneen tv:tä pienempi tv. Makoilen sängyllä, kun tv on sopivasti melkein sängyn jalkopäässä tai sitten istun sängyllä. Tätä tv:tä käytän vain pelatessa tai illalla tv:tä katsellessa, kun muut ovat menneet nukkumaan, enkä katso satellittikanavia.

cloud-79
18.11.2003, 16:03:46
Meillä elokuvia katsotaan olohuoneessa 28" ei laajakuva TV (10v vanha) DVD-soittimella koska VHS-videoita en omista enään..
äänet tulevat vahvistimen kautta 5.1 digitaalisena tai DTS kumpi elokuvassa nyt on ja bassoa korostetaan 10" audiopro aktiivi subbasella... samaisen laitoksen kautta tulevat myös peleissä äänet..

TreasureHunter
13.12.2003, 1:01:10
Katson elokuvat philipsin 28 tuumaisesta
laajakuva telviosta. Äänenä on 2.1 stereo
kaiuttimet. Yleensä makaan sohvalla.

Ashe
15.12.2003, 21:08:32
Minulla on tuollainen 14 tuuman telkka, jolla katson videoita, silloin kun jaksan videolaitteen hakea alakerrasta. DVD:t katson tietokoneella, PS2 tuntuu kärsivän joistain mystisistä ongelmista. Joskus pitää kehitellä luksusta ja sitten viritellään äänet stereoiden kautta.
Mitään telkkaohjelmia/elokuvia ei tule katsottua, ellei sitten tule jotain mitä olisi tarkoitus nauhottaa.
Lojumispaikkana toimii tuo.. sohva, joka toimittaa sekä sängyn että ainoan paikan johon ei kasata metreittäin tavaraa ja vielä yleisen kulkureitin virkaa huoneessani. Pimeää pitää myös olla.

Jos menen leffateatteriin katsomaan elokuvia, niin menen yksin (kavereita? missä?) ja yleensä tämä elokuva tulee käytyä katsomassa useamman kerran, esim. viimeisin eli Pirates of the Caribbean kahdesti.

Svengikettu
2.1.2004, 21:43:22
Iha sohvalta käsin katon kaikki DVD-leffat PS2:n kautta. :) Oon tosin liittäny pleikkarin "äänijohot" stereoihin, jolla saa aikaan iha mukavat äänet. :eh: Leffojen katseluajoista, että jos TV stä tulee joke leffa vaikka 22:00, ni katon sen sitten, mut joku esim. Taru sormusten herrasta, nii alotan katsomisen n. kahden aikaan. VHS-laitetta ei oo huoneessa ja siitä olen iloinen! ;D

Diamond
2.1.2004, 22:16:23
Jos katon leffoja niin yleensä olen omassa huoneessa ja katon mitä telkkarista tulee eli omasta sängystä käsin ja telkkari on muutaman metrin päässä, kun alan kattoo dvd leffoja niin katon ne sitten olohuoneessa koska siellä on se toinen dvd laite ja koska silloin on kiva pimentää kaikki valot ja laittaa leffan pyörimään. Mä en tiiä noista monenko tuuman telkkari meillä on kotona mutta se on aika ISO =)

Neo-Bahamut
3.1.2004, 10:31:14
katson kaikki leffani xboxillani (DivX ja kaikki muutkin formaatit) löhöten rakkaassa laiskanlinnassani,mitää erityistä äänentoistoa ei ole,vain 28" telkkari :)

Darruel
3.1.2004, 16:59:46
Katson leffat videolta tai dvd-soittimella. Minkäänlaista äänentoistosysteemiä ei ole. Vain se kaiutin, mikä telkkarissa on.

Mayatar
8.1.2004, 8:01:14
Alkujaan kirjoittanut Danzigo
mulla on just 14" teevee pöydänkulmalla.
Jep. Halusin joskus välttämättä isomman telkkarin sijaan, 14" combon mihin videot kuuluvat rakenteellisesti.

Kun joskus katson VHS:iä kotona, liitän tähän comboon tietokoneen kaiuttimet. Voihan sitäkin kutsua äänentoistojärjestelmäksi? ;|

Paljon katson leffoja Kreifillä, missä on isompi telkkari ja sänky, paremmat äänet, sekä deeveedeiden katsomisen mahdollistava pleikka 2. Myös leffavuokraamo on lähempänä.

Joskus katselen leffoja veljellä, millä on jonkinmoinen kotiteatteri, laajakuvatelkka, dvd-sotin ja äänentoistojärjestelmä.

Tykkään että on hämärää ja varsin häiriötöntä. Katson leffat pääasiallisesti sängystä. Semmoinen on mukavan rentoa.

Narvinye
9.1.2004, 11:25:20
hmm.28´tv..on mein pieni mötikkä. Siitä katson tv:stä elokuvia aika paljon,useimmiten ihan tylsyyden vuoksi. DVD:ltä tulee katsottua harvemmin kun ne on kalliita ._, ja VHSäni ovat suurinosa televisiosta nauhotettuja elokuvia.
Ensiksi vaadin täyttä rauhaa niitä katsoessa :E sitä että toinen kertoo jotain stooria siinä samalla..ei ei einäin. Lisäksi mahd. pimeässä. SE on kaiken aa ja oo. Silmät tappavaa touhua muttakun se ruutu on silloin kaiken lumoaisimmillaan ^^;;
Joskus tietokoneelta katsottuna pitää olla kuulokkeet korvilla, eli en tajua mistään muusta yhtään mitään.
(Ja tärkein tapa mitä pidän itsestäänselvyytenä on ettei elokuvaa jätetä kesken tai aloiteta puolivälistä katsomaan. Pistää vihaksi jos mikä tuommoinen raiskaus ja epärispekti niitä kohtaan ::E ..näin btw) TV:stä katsoessani makaan sohvalla virnuillen.Tietokoneelta katsoessani joudun istumaan toimistotuolilla josta on pehmusteet lytyssä ja kaasujousi rikki..kiitos isälle joka istui ne...
Elokuvan ajalla tai paikalla ei ole mitään väliä(oho true addict) ^^