PDA

View Full Version : Paluu Tulevaisuuteen -trilogia

Disasterpiece
17.12.2003, 19:30:49
Mitäs pidätte kyseisestä trilogiasta?Ykkös ja kakkos osat on täl hetkel suosikki leffoja mutta kolmas osa ei ollut niin hyvä.

The_Sipi
18.12.2003, 12:27:02
Kuuluu niin sanottuun pakko katsoa -leffoihin, sillä trilogia vetoaa vieläkin, vaikka ikääkin on karttunut enemmän kuin tarpeeksi. Kunhan nyt ei tule liian usein. Yleensä leffat, joista on tykänny lapsena, ei ole tykänny enää vanhempana, mutta tämä on yksi niistä poikkeuksista.
Missä mahtaa olla toinen aikakone tällä hetkellä? Kun Doc (vai kuka se olikaan) matkusti villiin länteen, hän vei aikakoneen sinne. Myöhemmin Marty matkusti villiin länteen aikaan, jolloin Doc oli jo siellä autoineen, joten siellä pitäis olla kaks autoa. Mutta kolmosleffassa ei puhuttu kuin yhdestä autosta. Miettikääpäs sitä ;)

LizzieFox
18.12.2003, 17:54:33
Katselin noit aleffoja josksu pikkuisena kun olin sairas. Ihastuin elokuva sarjaan täysin. Ihastuin myös siihen päähenkilöön. Hihii.. No normaalia varmaankin. Olihan se aika söpö ^.^ Meidän kirjastosat löytyi ne kaikki filmit.

Joku osahan tuli nyt n.2 kk sitten tv:sta muistaaksnei. Kuitenkin tänä vuonna jos tuo aika juttuni meni ihan pieneen. Totta puhuakseni en muista.

Jeth
18.12.2003, 17:58:42
Kyllä ne ovat ihan hyviä. Vaikka kun kavereilta kysyin mita mieltä ovat, he vain nauroivat "Voi v***u ne on ihan paskoja!"

Paras niistä on kyllä se Villi-länsi juttu. Koska se villilänsi "kiehtoo" minua jollain lailla niin se saattaa olla syy siihen.

Natsenatu
24.12.2003, 21:42:54
Juuh,olen pienehkön elämäni aikana tapittanut jokaisen neljä kertaa per episodi.
Niiden juoni on ihan mukaansatempaava,ja huumoria löytyy.
Minusta Paluu tulevaisuuteen-leffat kuuluvat leffahistorian merkittävimpiin teoksiin,ja olisi mukava saada kaikki kolme videohyllylle. :D

En nyt itse ala arvostelemaan niitä joka eivät niistä pidä (kuten eräät...) Heidän leffamakunsa suuntautuu erilaisiin elokuviin kuin mistä itse pidän.

Bodom
26.12.2003, 10:47:27
Olihan se hyvä trilogia, ei siinä mitään. Muistan hyvin kun pienenä tuli sellainen "pakko nähdä, kuinka tarina päättyy" -fiilis. Lisäksi ne aikaparadoksi jutut on aina kiehtoneet mua, kuten tieteiselokuvat yleensäkin.

Marty "Nobody calls me a chicken" McFly on legenda!

Disasterpiece
27.12.2003, 23:07:23
Nyt on sitten hankittu tuo trilogia dvd pakettina.Kuva ja ääni on hiottu aivan mahtaviksi.

Arma
30.12.2003, 19:19:16
Tämä on kaikkiruokaisen leffafriikin pakko katsoa ja onhan kaikki kolme osaa tullut katsottua pariin kolmeen otteeseen. En tiedä, mutta näihin elokuviin ei vain kyllästy niissä on sitä jotain. Nehän on tehty siinä 80-luvulla? Jos en väärin muista. Ja ohjaana on Steven Spielberg, joka on yksi maailman parhaita ohjaajia ainakin minun mielestäni. Olen aina pitänyt 80-luvun elokuvista ja musiikista paljon enemmän kuin esim. 90-luvun siksi kai trilogiakiakin viehättää niin paljon.

Baneslave
30.12.2003, 19:22:04
Olen kaikki katsonut ja mahtavia ovat ihan täydellisen hauskaa ja kivaa. Kaikkien pitäisi nämä katsoa elämänsä aikana.

Disasterpiece
30.12.2003, 21:32:49
Alkujaan kirjoittanut Arma
Tämä on kaikkiruokaisen leffafriikin pakko katsoa ja onhan kaikki kolme osaa tullut katsottua pariin kolmeen otteeseen. En tiedä, mutta näihin elokuviin ei vain kyllästy niissä on sitä jotain. Nehän on tehty siinä 80-luvulla? Jos en väärin muista. Ja ohjaana on Steven Spielberg, joka on yksi maailman parhaita ohjaajia ainakin minun mielestäni. Olen aina pitänyt 80-luvun elokuvista ja musiikista paljon enemmän kuin esim. 90-luvun siksi kai trilogiakiakin viehättää niin paljon.

Sen verran korjaan että ohjaaja on Rober Zemeckis ja Spielberg on tuottaja.

Arma
31.12.2003, 9:49:36
Disasterpiece kiitos korjauksesta. Eihän ihminen voi kaikkea muistaa näin suoralta kädeltä.

Zephiroth
16.1.2004, 19:16:14
Katsottu on ja voin sanoa että hyviä ovat etenkin 1 ja 2
3 ei ole aivan yhtä hyvä........peukku ylös näille leffoille

nox
16.1.2004, 19:50:37
Joo! Kyseessä on aivan loistotekeleet. Ensimmäisen osan olen nähnyt liian monta kertaa. En tiedä, että olenko jo sitten hieman kyllästynyt vai onko osat II ja III muuten vain hieman vauhdikkaampia. Paluu tulevaisuuteen olisi varmasti kamala jos se olisi tehty vaikka 90- tai 2000 luvulla. 80-luku sopii tarinalle kuin nyrkki pers... silmään.
Doc Brown on mielestäni sangen hauska hahmo ja näyttelijä Christopher Lloyd on muutenkin persoonallinen tapaus. Michael J. Fox oli lapsuuteni lempinäyttelijöitä ja pidän hänestä edelleenkin. Ainakin noissa/tuossa vanhoissa rooleissa.

Candice
16.1.2004, 22:32:44
:love:Michael J. Fox:love:

Minä kirjoitin tuolle miehelle pienenä rakkauskirjeitä. Ehdoton lempinäyttelijäni tuolloin, tahdoin mennä jopa vihille kyseisen miehen kanssa. Joten mitä luulette pidinkö noista elokuvista? No tottakai, se viaton tyyli, johon ei enää oikein törmää nykyajan elokuvissa sai pienen pellavapään kikattamaan vielä seuraavanakin päivänä. Koko idea aikamatkustamisesta sai mielikuvituksen lentoon ja ammensin noiden elokuvien punaista lankaa useissa leikeissäni.

Tykkäsin, pidän vieläkin.

EndaRellA
18.1.2004, 15:04:52
Juuh.. tuli juuri tossa mieleen että minäkin nuita kattelin siskon kanssa.
Sisko tykkäsi siitä miesnäyttelijästä(kun taas minä tykkäsin siitä proffasta).
Olihan niitä kiva katsella kun ne oli niin jänniä..ja sellasia mistä jälkeenpäin tuli mukava olo.(paitsi silloin kun muita osia ei saanut kirjastosta enää)
Voih...tulee niin vanhat ajat mieleen ^^

Blackjack
20.1.2004, 14:32:34
Pari kertaa on tullut katottua koko sarja läpi. Nämähän ovat aivan mahtavia elokuvia. Kolmas osa on kyllä ehdottomasti huonoin, mutta silti aivan katsottava leffa. Jos haluatte katsoa leffan jossa on samaa fiilinkiä, niin katsokaa Interstate 60. Tämäkin on tosi hyvä leffa. Mukana on myös Michael J. Fox (marty) ja Cristopher Lloyd (Doc), tosin pienissä sivuosissa.

Lumi
20.1.2004, 14:48:03
Eikös interstate 60 ole myös pelinä? muistaakseni olen tuota joskus pelannut. Mutta asiaan, eikös tätä voisi suoraan heittää "Huonoin Leffa" ketjuun? Paluu tulevaisuuteen elokuvat kun ovat ihan karseita *snickers*

Granite
20.1.2004, 14:52:29
Originally posted by The_Sipi
Missä mahtaa olla toinen aikakone tällä hetkellä? Kun Doc (vai kuka se olikaan) matkusti villiin länteen, hän vei aikakoneen sinne. Myöhemmin Marty matkusti villiin länteen aikaan, jolloin Doc oli jo siellä autoineen, joten siellä pitäis olla kaks autoa. Mutta kolmosleffassa ei puhuttu kuin yhdestä autosta. Miettikääpäs sitä ;) Mietippäs itse hiukan tarkemmin. Doc hautasi aikakoneautonsa luolaan, josta Marty sitten löysi sen 50-luvulla kolmososassa (tämä kerrottiin kyllä Docin kirjeessä kolmososan alussa). Tällä samaisella autolla Marty sitten matkasi villiin länteen hakemaan Docia. Eli tuolla aikavälillä villissä lännessä oli tavallaan kaksi aikakoneautoa (toinen Martyn mukana ja toinen luolassa odottamassa että marty löytää sen kymmenien vuosien päästä), vaikkakin kyseessä oli yksi ja sama vekotin. Siinä vaiheessa kun Marty ajoi autolla takaisin omaan aikaansa ja paskaksi sen junan alle, tuhoutui se yksi ja ainoa aikakoneauto. Kaara siellä villissä lännessä jäi edelleen odottamaan että Marty löytää sen 50-luvulla. Mikäli Doc (tai joku muu) olisi siirtänyt sen pois sieltä niin Marty ei olisi voinut löytää sitä kolmos-osan alussa ja koko päätösosaa ei olisi voinut tapahtua. Muista, että kyseessä on ollut koko ajan yksi ja sama auto, vaikka edestakaisin aikamatkustelemisen takia sama mobiili saattaa olla useaan kertaan samassa ajassa.

Kyllä, olen pitänyt aiheesta esitelmän ylä-asteen aidinkielen tunnilla, kun sai pitää esitelmän haluamastaan elokuvasta. Eli Paluu Tulevaisuuteen-trilogiasta on tullut tykättyä kovastikin. Ja varsin mukavaa viihdettähän se on edelleen. Plus että Christopher Lloyd on aivan tautisen hauska näyttelijä.

Blackjack
20.1.2004, 15:05:28
Eikös interstate 60 ole myös pelinä? muistaakseni olen tuota joskus pelannut. Mutta asiaan, eikös tätä voisi suoraan heittää "Huonoin Leffa" ketjuun? Paluu tulevaisuuteen elokuvat kun ovat ihan karseita *snickers
Peli jota nyt muistelet on Interstate 76 tai sen jatko-osa interstate 82 ja kertoo ihan eri asiasta kun kyseinen elokuva. Vaikka et tykkäisikään Back to the future elokuvista, niin suosittelen kuitenkin interstate 60:tä. Se on suunnattu vanhemmalle yleisölle ja kertoo ihan eri aiheesta. Älyllisesti stimuloivampi teos.

Eliza Liv
27.1.2004, 12:33:40
Juu, kuuluu kokoelmaan. Meillä on koko trilogia nauhalla ja feiföritti on ehdottomasti se kolmonen (minä halusin olla pienenä länkkäri), eikä siitä ole kauan kun sen viimeksi katsoin. Olen katsonut kaikki varmasti kymmeniä kertoja.
Doc oli toooosi hauska hahmo ja Marty juuri sellainen pienten lasten idoli.... ainakin silloin kun minä olin vielä pieni. Kokonaisuudessaan trilogia on mahtava. Sen seurassa on vietetty aikaa ja saatu mukavia muistoja^^

Eternium
14.2.2006, 16:21:18
Nostanpa tästä maailman parhaimmasta kertovan ketjun ystävänpäivän ja sen, että ne tulevat telkusta, kunniaksi. Rakastan elokuvaa todella. Näyttelijät ovat aivan napisti leffaan valittu, musiikki on parhaimpia leffamuziikkeja ikinä, ja juoni on sekä hilpeä, että vakava. Michael J. Fox on todella vakuuttava rämäpää-Martynä, ja Christopher Lloyd on kuin luotu Docin osaan. Sivunäyttelijätkin Tom Wilson, mm. ovat todella hyviä. Biff on yksi lempipahiksistani leffoissa. En jaksa kyllästyä elokuviin, ja katsonkin niitä, kun olen suruinen. Leffa ei sinäänsä naurata, mutta saa hyvälle tuulelle. Ja vaikka ensimmäisestä leffasta on noin 20 vuotta aikaa, tehosteet eivät näytä kamalan vanhentuneilta.Eivät itseasiassa ollenkaan, hyvät hyssykät. Käheetä, eikö vain? Arvosana koko trilogialle: 9/10, koska en pidä liiemmin kolmososasta. Docin lähtö on niin vittumaista siinä.

redshinobi
14.2.2006, 17:21:16
Tykkään. Ja kaikille RHCP / Flea faneille tiedoksi, Flea näyttelee sivuosissa Paluu Tulevaisuuteen 2 ja 3. 2 hän taisi olla se Needles, kolmosesta en tiedä.

Taisin nähdä nämä ekan kerran joskus 9 vuotiaana, kun sain sedältäni trilogia DVD 'boksin' lainaan, katottiin sitten useita kertoja, lemppari osa on varmaan 3 (joka ei ole näköjään kovin suosittu verrattuna muihin osiin :O )

Leon
14.2.2006, 19:30:00
Kaikki osat olen nähnyt kahdesti taikka kolmesti. En ole ihan varma. Mutta täytyy sanoa, että ensimmäinen katsomiskerta oli todella hyvää ajanvietettä, ja niitä todellakin jaksoi katsoa ja mietiskellä niitä asioita. Toinen kerta oli sitten paria vuotta myöhemmin (ensimmäisellä kerralla olin 8-vuotias), kun ne näytettiin telkkarista. Silloin ei innostanut niin paljon, vaikka en mitään muistanutkaan. Kolmas mahdollinen kerta oli joskus tässä kaksi vuotta sitten. Jos oli. Saatan muistaa väärinkin.

Elokuvien ajassamatkustamisidea on kyllä loistava ja se on toteutettukin hyvin, vaikka muutama kohta minua on jäänytkin ihmetyttämään. Jos katsoisin nuo vielä kerran läpi, osaisin kai sanoa mitkä kohdat, mutta nyt en jaksa/kerkeä. Muutama kiva kikkakin elokuvissa on ollut, kuten eräs veikkaus(?)rivi tulevaisuudesta.

Jos et ole katsonut, kannattaa ainakin kokeilla.

Zenes
14.2.2006, 20:19:40
Olen nähnyt ne aivan liian harvoin. Taitaa olla vain kerran per osa. Tyksin kyllä paljon. Ainakin silloin kun katsoin ne. Ja mitä nyt muistelen niin ei ne hassummalta kuulosta edelleenkään.

Aikamatkustus kiehtoo minua muutenkin. Paradokseja on kiva miettiä ja muutenkin. En kylläkään ole katsonut kovinkaan monia muita aikamatkustukseen liittyviä elokuvia. Henkilöt on kivoja. Eritoten se proffa. Näyttelijä suoritukset hyviä ja niin edespäin.

Ei ehkä ihan parhaita elokuvia mitä olen nähnyt, mutta ei myöskään kauaksi liippaa. Kouluarvosanana trilogialle 9.

Hukka
15.2.2006, 11:34:38
En kai minä noista kummemmin tykkää, mutta ihan lapsuudenmuistojen kunniaksi oli pakko katsoa ensimmäinen ja toinen osa kun ne telkkarista tulivat.
Aika useaan otteeseen olen kyseisen trilogian katsonut, mutta hirveän vähän niistä muistin.

Muuta en kyllä osaa leffasta sanoa kuin että erikoistehosteet on leffan ikään verrattuna aika hienot. Olin melkeinpä yllättynyt kuinka hienoa jälkeä yli 20 vuotta sitten tehtiin. Ilmeisesti leffan teossa oli aika iso budjetti tai jotakin.

Ihan hauska triglogia siis, mutta ei tosiaankaan mikään lemppari. :p

Davidson
15.2.2006, 13:31:57
Kyllä, edelleen iskee after all these years. Ehdottomasti yksi parhaimpia leffatrilogioita ikinä.

Paluu Tulevaisuuteen -elokuvissa on jotenkin onnistuttu luomaan sellainen tunnelma, jossa missään vaiheessa ei ehdi tylsistymään millään ja hyväntuulisuus suorastaan pursuaa katsojiin. Näihin elokuviin ei sopisi millään yletön seksillä tai väkivallalla mälläily. Juuri tällainen 1980-lukulainen viattomampi lähestymistapa tekee näistä elokuvista hyviä. Toki päähenkilön kommellus on myös huvittavaa katsottavaa, josta elokuvan pääasiallinen komediapuoli lopulta muodostuukin. Juonen kuljetus on yhtä lailla laadukasta, eikä musiikeissakaan ole purnaamista. Ja niinkuin aina hyvien leffojen kohdalla: Tunnussävelmä on klassikko.

Näyttelijöistä Michael J. Fox, Christopher Lloyd sekä se Biffin näyttelijä ovat luonnollisesti parhaitaan rooleissaan ainakin mieleenpainuvuuden suhteen. Ja eikös se Christopher Lloyd näytellyt Beetle Juicessakin vähän vastaavanlaista sekoa? :huh: Jos se oli juuri hän, häneltä tuntuu taipuvan juuri nämä hullun/semihullun roolit.

// Ai niin, sarjassamme 'unohdinpa sanoa':

- Kakkonen on paras.
- huomasinpa tällä tämänkertaisella uusintakierroksella, että Martyn tyttöystävän näyttelijä vaihtui ykkösen ja kakkosen välillä. Näin sivuhuomautuksena.

Critis
16.2.2006, 14:05:55
Tottakai olen kyseisen elokuvatrilogian nähnyt, aikas montakin kertaa muistaakseni. Kyllä lasken tämän parhaimpiin leffatrilogioihin joita olen nähnyt, näissä leffoissa on molempia seikkailua ja komediaa sopivan paljon ja aikamatkustamis teema on myös kiinnostava. Michael J. Fox ja Christopher Lloyd hoitavat molemmat roolinsa upeasti varsinkin Lloydin esittämä Doc hahmo on hauska ja seko kaikkine sekavine aikamatkustamis kommentteineen. Biff Tannerin legendaarinen repliikki ''hey McFly are you chicken'' on mielestäni yksi legendaarisempia leffa repliikkejä ever, myös se kohta jossa Biff saa paskat päällensä ''kirjaimellisesti'' on yksi leffojen hauskimpia kohtia. Itse pidän kakkosta parhaimpana osana ja huonoinpana kolmosta, se villinlännen meininki ei napannun yhtä hyvin kuin kakkosen 50-80 luvulla seikkailu, mutta ei kolmonen mikään floppi missään nimessä ole, hell no. Yksi asia mikä vielä loppuun pitää mainita on tunnari se on yksi legendaarisempia leffa tunnareita ever. Mutta kaikenkaikkiaan legenda leffoja kaikki kolme.

M1green1
16.2.2006, 19:31:51
Pitkästä aikaa, kun on taas päässyt kattelemaan nämä elokuvat uusiksi, niin nämähän ovat iskeneet lähes yhtä lujaa kuin ensimmäisellä katselukerralla. Olin unohtanut vaikka mitä. En tosiaankaan muistanut yhtikäs mitään tästä ensimmäisestä osasta (olinkohan ikinä edes nähnytkään) ja toisesta vain muutaman Biffiin liittyvää juttua. No, oli miten oli, tuli taas hekoteltua, kun ne tilanteet ovat jatkuvasti niin koomisia. Sitte tuota viimeistä osaa en vissiin ole ikinä nähnytkään, kun tuo länkkärihommeli ei kuulosta oikein tutulta. Eli pitääpä sitte sekin katsella huomenna, että saan minäkin tämän trilogian päätökseen omalta osaltani.

Kurosaki Ichigo
27.2.2006, 21:49:48
Onhan tämä trilogia tullu parit kerrat katottua, ja täytyy sanoa, että on yksi parhaista trilogioista ikinä. Minusta ykkösosa on paras, varsinkin alussa(1000 megawatin kaiutin:eh:). Kolmososa on huonoin, en ole ikinä pitänyt siitä paljon, mutta hyvä sekin on. Kakkososa on ehkä mielenkiintoisin, pääsee näkemään millainen maailma on 2016 luvulla ^^. Suosittelen trilogiaa kaikille, ja suosittelen myös sitä Interstate 60 elokuvaa, sekin on hyvä.

Jerige
28.2.2006, 14:06:44
Paluu Tulevaisuuteen -trilogia on mielestäni yksi parhaista. Olen pitänyt siitä pienestä pitäen, vaikka en ymmärtänytkään silloin siitä. Olen katsonut trilogian monen monta kertaa. Tarina on mielenkiintoinen ja hauska, eikä elokuvaa katsottaessa tule tylsistyneeksi ollenkaan. Ykkönen on kuitenkin joissain kohdissa hieman tylsä, mutta alku ja loppu ovat hyviä. Kakkonen on kyllä suosikkini, koska siinä DeLorean lentää. :shy: Pienempänä ja vieläkin pidän DeLoreanista ja sen takia minä usein miten katsonkin sen (no, tietenkin elokuvan takia myös).

Erinomainen leffa trilogia!