PDA

View Full Version : NeverWinter Nights

Tiituli
1.7.2002, 16:57:49
Oletteko jo pelanneen? Ja oliko mielestänne hyvä? Oliko peli odotusten mukainen? Noh kuitenkin..... Mielestäni Grafut ihan kivat mutta peli oli liikaa Diablon tapainen....

Silver
1.7.2002, 17:27:29
No luetellaanpas:

1.Tämä on väärällä osastolla
2.Diablon tapainen? wtg :)
3.Jos omistat aidon version, ilmoitteleppas PC osastolla stickynä olevaan NWN-moninpeli topicciin.

Locke Cole
3.7.2002, 12:47:04
Sitä haluaisin kysyä että kun peliä pelaa esim. netissä niin onkos siinä kuukausimaksuja? Olen itsekin hiukan ajatellut ostaa tuon pelin. Hauska peli varmasti kavereiden kanssa lanittaessa.

n4x
3.7.2002, 14:13:20
Ei ole kuukausimaksuja.Ostamisen arvoinen peli:)

Cloud
11.7.2002, 21:59:43
Kyllä tuo peli tuli ostettua, ja ihan kaunis on niinkuin sanotaan. Harmi vain ettei kone jaksa oikein pyörittää peliä, joutui tyytymään minimiasetuksiin vaikka kone on recommended-masiinan tasolla.

RenTeR
18.7.2002, 12:33:51
Käsi ylös joka on oikeasti saanut jotain vähänkään uudempaa pyörimään virallisen required-tason koneella :D JK2 esmes 350MHz 64Mb +3Dkortti ...mahtaa joo toimia (vai oliko se 128M). Ja haluaisin myös nähdä koneen joka pyörittää Morrowindiä täysillä detaileilla ;)

yksisiipi
20.7.2002, 12:38:07
Noin tunnin olen spelannut, kaverilla tosin. Aloitus oli jokseenkin tylsä, mutta pikkasen parani jo kaupunkiin päästessä. En usko, että siitä on Tormenttia tai BG2:sta lyömään, mutta mestariteos se varmasti on.

auron_86
23.7.2002, 10:49:23
Alotin tänään. Ihan hyvältä tämä kyllä vaikuttaa. moninpeliä en vielä oo ehtiny koettaan, mut ainakin yksinpelin puolesta ihan kannattava ostos

Yurikosan
4.8.2002, 14:49:20
muakva pelihän se on.. lanissa varsinkin kivaa.. netissä ei pelaaminen ei oikeen jaksa kiinnostaa kun se maksais muuteski.. ja samahan se toisaalta on pelaako lanissa vai netissä paitti tosiaan se on lanissa ilmaista.. juu mun kone pyörittää tähän menne kaikki pelit mitä oon ostanu nii maximi tehoilla =) ei oo tähän mennes ainakaan jöppiny ykskään peli..

Kone statsit:
AMD Athlon 1,5ghz
512mb muistia
Geforce 3 Ti 500
Sound Blaster live(ei muista loppua :P )

Zhal
13.8.2002, 13:08:58
Moni tuntuu antavan mielipiteensä yksinpelin perusteella joka valitettavasti kyllä on liikaa Hack'n'Slashiä. Mutta pelihän ei painota edes yksinpeliin vaan nimen omaan siihen moninpeliin joka yrittää mukailla PnP ropeja. Eli kaikki riippuu kuinka hyvä GM pelissä on tai kuinka hyvän kampanjan joku on tehnyt. Oon kuullu että jotkut ovat jo tehneet myös maailmoja tyyliin DAoC, UO, EQ jne, mutta ei kuiteskaan niin isoja (tai en minä tiedä en oo kokeillu).

Kuhan oman koneen saan päivitettyä niin pääsen sitten testaamaan myös netissä.

Ja Yurikosan mistä päättelit että se maksais jotai kun pelaat netissä ? NwN ei toimi samalla tavalla kuin MMORPG:t jotka pyöriivät tehokkailla servereillä ja tämän takia maksaisi jotain pelaajille. Ja jos ois maksullinen nettipeli ei ois yksinpeliä eikä LANia mukana.

Von Wiensburgh
28.9.2003, 22:16:01
Nostan tämän historian pölyn alta, koska ajattelin, että kun on ensimmäinen lisäosa jo ilmaantunut ja toinen jouluksi tulossa, niin tästä saattaisi vaikka keskustelua syntyä.

Eli onko kuinka monella tämä Shadows Of Undrentide-lisäosa?
Ja mielipiteitä?

Itse olen todellakin tämän hankkinut, ja olen vallantyytyväinen ollut hankintaan. Uusi seikkailu on minusta mainio.

Uudet hahmoluokat ovat minusta aivan tarpeeksi uusia, ja uudet öppiäiset ovat hyvin tehtyjä, ja sopivat peliin kuin liima paperipussiin.

Nyt vain odottamaan joulun aikoihin ilmestyvää uutuutta.
Tämä uusi tekele ei ole sitten vissiin ihan alusta aloitettavaa tyyppiä, koska siinä suositellaan aloitettavan tasolla 15 olevalla hahmolla, ja hahmon pitäisi pelin aikana kasvaa jo puol-jumala tasoille.
Uusia hahmoluokkia, uusia öppiäisiä ja uusi seikkailu on siis tulossa.

Ja miten muuten on, kuinka paljon olette "seikkailuja" hakenut netistä?
Suosituksia hyvistä seikkailuista voisi laittaa, ja mahdollisesti linkin sivulle, josta sen saa ...

Täältä (http://nwvault.ign.com/index2.shtml) saa paljon hyviä moduleita, ja paljon vähän huonompia, eli pelattavaa riittää. Itse suosittelen Shadowlords / Dreamcather tarinaa.
Olen myös muutamia muita hakenut, mutta en ole vielä pelannut.

Kookasi
30.9.2003, 23:27:55
Totta mooses, onhan tuo Shadows of Undrentide hankittu jo aikoja päiviä sitten. Se tuo kiitettävästi laajuutta hahmorakenteluun, mutta esim. Harper Scout on aivan turha klassi, minkä olisi voinut syrjäyttää vaikka Weapon Masterilla. Onneksi jälkimmäinen tulee Hordes of the Underdarkiin.

Yksinpeliä en ole edes aloittanut pelaamaan enkä edes aloita, hankin SoU:n ainoastaan laajentamaan moninpelin mahdollisuuksia.

Sinänsä itse peliä on minusta aika turha verrata Diabloihin, mutta tämä kertookin jo itse pelaajasta paljon - hakkaa ja huido kaikkea mikä liikkuu nirhaten se viimeinenkin liikkuva kana sieltä karsinasta. Mikäli pelaaja on todella kiinnostunut NwN:n roolipeliosuudesta eikä vain siitä miten monta dragonia saa kerralla tapettua, niin tätä lähemmäs ei tietokonepeli itse legendaarista PnP D&D:tä pääse.

Ole hahmosi ja tunne hahmosi, älä vain juokse jokaisen vihollisen perään muutaman kokemuspisteen toivossa. Ajattele kuin hahmosi ja tee niin kuin hän tekisi.

Ei mättöä, vaan roolipelaamista - siinä NwN on parhaimmillaan. Kiitos.

Maguswarrior
24.1.2004, 13:20:35
NWN:äänhän tuli se uusi laajennus, se Hordes Of The Underdark.
Kyllä ne nyt tykkää laajentaa sitä peliä, ja mikäs siinä, jos sitä ostetaan, ja onhan se nwn yhtiä parhaimpia pelejä, mielestäni.
Ja nyt kysymys niille, joilla on Shadows Of Unrentide tai Hordes Of The Underdark:

Kannattaako niiden ostaminen? :huh: Onko niissä mitään
MERKITTÄVIÄ uudistuksia?

Olen nimittäin ajatellut laajennuksen ostavani, jommankumman, en ole vielä päättänyt... Kiitos vastaajalle! :D

Z-e-r-o
25.1.2004, 0:34:47
Molemmat lisärit, on hyvä tai pikemminkin tulee hankkia. Ja ilman nettiä et tee NWN'ällä mitään. Se nimittäin pohjautuu noin 75% fanien rakentamiin Moduleihin joita pelataan muitten kanssa netissä. Yksinpeli ei ole nyt mikään niin häikäisevä. Mutta servut kuten esim. StormPlay (http://www.stormplay.org) taikka Anphilia ovat loistavia. (ensimmäinen on Taru Sormusten Herraan perustuva Multiplayer servu, enimmäkseen Hack&Slash. Toinen taas on raskas roolipeli josaa eläydytään tai sitten lähdetään)

EDIT:// Tietty noita suositeltuja (mm Pelit lehden testaamia) yksinpeli modeja on tullut testattua mutta kyllä se silti paremalla maistuu siellä netissä. (StormPlaytäkin kansoittaa noin 20 Suomalaista)

Von Wiensburgh
4.2.2004, 9:44:15
Molemmat lisäosat löytyy täältäkin, ja en nyt oikein osaa sanoa kumman ostaisin ennemmin, varmaan Hordes Of Underdarkin, mutta molemmat kannattaa hankkia, se on minun mielipide.

Ruhve
4.2.2004, 11:09:21
Peli löytyy kyllä ja molemmat lisäosat on tullu hankittua. Itse päätarina ja shadows of the undrentide on tullut pelattua läpi yksinpelillä, mutta toi Hordes on th Underdark odottelee vielä vuoroaan. Underdarkin olen kylläkin aloittanut, mutta alkua pidemmälle en ole vielä päässyt.
Kyllä mie ainakin tykkäsin tuosta yksinpelistä. Tietenkin se voi johtua siitä, kun en ole päässyt pelailemaan moninpeliä oikeastaan paljon yhtään, kiitos 56 modeemi yhteyden. Tylsyyspäissään tuota yksinpeliä kyllä pelaa montakin tuntia putkeen ihan helposti.

Shadows of the Undrentiden taisin pelata noin viikossa läpi, kun eu ollut pahemmin tekemistä. Eipä tuo lisäosa ainakaan paljoa uutta peliin tuonnut, Prestige classit on minun mielestäni ainakin aika turhia. Tottakai tietenkin jos haluu esim. jostain rangerista tehdä arcane archerin niin peliin tulee lisätunteja lisää.

Hordes of the Underdarkista en voi hirveesti mitään sanoa kun sen pelaaminen on jäännyt ihan alkutekijöihin vielä. Luulen kuitenkin, että tässä lisäosassa on enemmän uusia juttuja kuin ensimmäisessä. Muistaakseni tässä pystyy nostaa levelit 40 asti, sen mielestäni ihan kiva muutos. Sen myös huomasin että hahmon juokustyyliä ja restiä on muutettu.

Suosittelen siis kaikille roolipelin ystäville jotka eivät omista kyseistä peliä.

Kookasi
5.2.2004, 15:23:09
Alkujaan kirjoittanut Z-e-r-o
servut kuten esim. StormPlay (http://www.stormplay.org) taikka Anphilia ovat loistavia.
Kaukana loistavasta. Anphilliassa olen käynyt ja roolipelaamisen osuus oli ruokottoman huonoa:

-"Hey, wanna see my new weapon? It glows, yay!"
-"Yarr! Me ol' axe be tha best thin' dere can be!"
-"Wanna find out, you fag!?!?!"

Kenties liiottelin murteen suhteen, eihän ne kääpiöt siellä murra tosissaan vaan typottavat murteensa. Roolipelaaminen siis pyörii sen ympärillä kellä on hienoin ase tai kypärä, ken on listinyt eniten jättiläisiä jne. Idea vastakkaisista valtoista voisi toimia, mikäli pelaajat viitsisivät edes vähän panostaa.

Daggerdale oli kerran painonsa arvoinen kullassa, mutta adminin vaihtuessa se juoksee kusenkeltaisena alas tunturipuroja ennen pitkää päätyen jäteviemäriin. Pelaajat roolipelaavat ja vieläpä hyvin, mutta pelijohtajien taso on naurettavaa. Juonia he osaavat tehdä, mutta tietämys maailmasta on rajoittunutta ja virheen tehtyään sitä ei myönnetä, vaan syytetään pelaajaa. Itse lähdin kyseiseltä serveriltä pois 9 kuukauden pelaamisen jälkeen, kun mitta meni yli.

Nyt olen aktiivisesti viikon verran yrittänyt löytää uutta serveriä, mutta hiljaista tuntuu olevan, kun muistuttavat joka ikinen liikaa Anphilliaa. Silver Marshes on seuraava tutkimuskohde, että morottaa saa Kookasin logatessa. Peace.

Dougar
6.2.2004, 19:40:33
Minäkin ostin NWN + SoU paketin (Erikseen kylläkin) tässä joku kuukausi sitten. Yksinpelinä en oo jaksanu alottaa oikein, sillä ostin pelin lähinnä hyvän nettipelin toivossa. Noh, löysin IMO hyvän servun (Pari päivää ehdin pelata) nimeltään Cerea, mutta ne meni asentamaan siiten HoU:n ja pelaamiset loppuivat siihen.

Oon yrittänyt metsästää uutta serveriä, joka ei olisi kauhean realistinen, suht paljon mättöä jne. Pari ihan OK servua on löytyny, mutta ne ovat olleet joko epävakaita, hukanneet inventorysta tavaraa tai lagi on ollut sietämätön. Cereassa peli näytti mielenkiintoiselta, mutta nyt en meinaa löytää serveriä.

Nyt peli on homehtunut kaapissa parisen viikkoa, kun ei sitä serveriä löydä millään..

Informoikaa ihmeessä jos tiedätte jonkun tälläisen serverin. (SoU pitäisi olla asennettuna kun sellainenkin on kerran tullut ostettua)

Kookasi
6.2.2004, 19:48:11
Alkujaan kirjoittanut Dougar
serveri, joka ei olisi kauhean realistinen, suht paljon mättöä jne.
Ensin, hommaa nyt ihmeessä se HotU. Vain 36% kaikista moduleista on SoU:ta varten.

Toiseksi, ehkäpä Tarala Online Adventures sopisi sinulle Action-sarakkeen alla.

Asmodeus
11.2.2004, 7:20:04
Olen palannut ja on tosi hyvä!!! Kaikki lisälevyt olen hankkinut ja pelannut läpi paitsi HOTUn sillä olen jumissa black slaadissa, kun en saa sitä hengiltä. Joten päätin siirtyä pelaamaan nettiin Ajojahdin severille. Pelaako kukaan muu siellä? :huh:

Kookasi
11.2.2004, 11:40:49
Alkujaan kirjoittanut Asmodeus
päätin siirtyä pelaamaan nettiin Ajojahdin severille. :huh:
Olen käynyt. Hahmot (6-7 kpl) istuivat puunjuurella roolipelaten esileikkejä Whisper-viestinnällä. Mahtaavaa, en tule sinne enää ikinä. :solong:

Eliroaero
19.2.2004, 13:30:46
Kyseinen peli löytyy ihan aitona totta kai ja joululahjaksi hankittu Shadows of Undrentide.

Hordes of the Underdark täytyy kyllä myös hankkia jahka mahdollisuus tulee.

Ei tosiaankaan mikään nopeatempoinen peli ja tekemistä tulee enemmän suhteessa siihen mihin tahtiin tehtäviä ehtii suorittamaan.

Psynever
24.3.2004, 20:03:33
Noh, CEP tuli sitten tänään ja se on lunastanut kaikki minun odotukset siitä, aivan mahtavaa for real. Itsekkin aktiivisesti moduulia parin ystävän kans buildailen ja tämä sisältää aivan mahtavan lisän siihen, taitaa olla että kohta about kaikki serverit vaatii tämän niin suosittelen downloadaamaan jos multiplayeriä neverwinterissä pelailet

http://nwvault.ign.com/Files/hakpacks/data/1080062054000.shtml (Tässähän se.)

Ja suosittelen Fraghaus Krynniä kunhan se pääsee beta-vaiheesta eteenpäin ;)

Wiseman
30.3.2004, 16:43:25
Nwn on ihan hyvä peli periaatteessa. Olen kaverilta sen lainannut, mutta jostain syystä kyllästyin siihen melko nopeasti. Esim. Baldurs Gate on miljoona kertaa parempi...

Necrofobia
30.3.2004, 21:30:03
Olen pelannut, molemmat lisäosatkin löytyy mutta ei omana. Ihan kohtuullisen hyvä peli mutta minä en niin kauheasti pidä. Joskus pelasin melkein sen ensimmäisen lisäosan melkein läpi mutta en ole nyt pitkään aikaan pelannut. Varmaan silti yksi parhaista PC roolipeleistä koskaan...tai ei aivan, Baldurit on parempia mutta eivät nekään ADOMin tasolle yllä. NWN on myös netti-rpg:tä parhaimmillaan, itse en ole netissä kumminkaan pelannut. Suuren plussan koko peliin tuo se että voi tehdä itse kampanjoita, muuten peli olisi aika turha ja lyhyt.

karpo90
7.8.2004, 11:08:07
Jup oon pelannu sitä tossa yksinpeli kamppanjassa( peli on piraatti), mutta poistin, kuin bugit murhasivat alituiseen talletukseni ja aijon nyt ostaa virallisen pelin, kun kerta siihen sisältyy se multiplaajeri. Tykkään pelistä kovasti. Minusta peli ei ole vain hack´n slashia, mutta myös hyvän tarinan sislätävä RPG. Ääninäyttely on hyvää ja hahmot erinomaiset. Clässejäkin löytyy, sekä kehityksen varaa. Kopioni alkaa pänniä, kun aina Chapter kakkosessa tulee bugi, joka tuohaa tallennuksen ja sen mukana hyvän ukon. Mutta sitä vartenhan on sitten nääs viralliset pelit. Kopiossani bugit tulivat alituiseen, vaikka vain jos otat käyttön lävistävän nuolen. MRRR...

Pelaan omien suunnitelmien mukaan alkuperäisen NWN:nän läpi yksinpelillä ja hankin nuo lisäosat jälkeenpäin. Hahmoni olen jo valinnut. Olen ihan lääpälläni druideihin. Edellisessä savessa minulla oli nelejäntoista levun ukko( Duidi 7, ranger 7). Sitten tuli bugi, jonka jälkeen raivo :mad:

Leon
7.8.2004, 12:02:46
Ensimmäisen osan olen pelannut läpi. Jatko-osia en jaksanut hankkia, koska koneeni oli jo vaikea pyörittää NWN:kin. Idean hankkia pelin sain serkultani, joka oli lainannut kyseistä peliä kaveriltaan. Olin siis hänen luonaan katsomassa kun hän itse tykitti peliä 24/7 :D Se rupesi harmittamaan ja koska peli näytti niin hyvältä päätin ostaakkin sen.
Pelailin sitä sitten viime joulusta kevääseen saakka ja lopulta pääsin läpi. Sen jälkeen menin nettiin pelaamaan, joka oli aikamoinen pettymys. Nettiversioon ei lisätty mitään kummempaa vaikka päivityksiä tuli koko ajan :(. Lopulta kyllästyin ja heitin koko pelikotelon (CD sisällään) nurkkaan lojumaan ja sen jälkeen en ole siihen koskenutkaan. Diablo 2 sopii enemmän minun tyyliin. :)

Unski
1.9.2004, 17:26:25
Never on loppujen lopuksi ihan hyvä sekä nätti peli ja toimii hyvin "opetuspelinä" D&D:n ^^
Itse ostin sen kauppoihin ilmestyessään, kuten myös lisäosatkin.

Entä kuinka moni teistä on harkinnut nyt NWN 2:ta, jota on nyt alettu työstää?

Ruhve
3.9.2004, 17:50:56
Entä kuinka moni teistä on harkinnut nyt NWN 2:ta, jota on nyt alettu työstää?
Minä kuulin tästä kakkososasta vähän aikaa sitten ja oikeastaan jo silloin päätin, että ostan sen. Toivottavasti kuitenkaan siitä ei tehdä mitään koneen tehoja syövää peliä, muuten joudun uusimaan ainakin näyttiksen.

Toiseksi hieman kuitenkin harmittaa se, että peli vie tilaa ihan hemmetisti koneella. Tällä hetkellä ykkönen lisäosineen ja hakkeineen vie minulla sen 7 gigaa tilaa. Eli kakkososa tulee viemään enemmän tilaa.

Mie tarvin uuden kovalevyn -__-

blinkhalo
5.9.2004, 20:18:00
Oki, oon omistanut NWN:n jo melkeen vuoden, pelasin Howards LOTR:ssa melko kauan, kävi liian puuduttavaksi, sit löysin Lands of Ardan. Ei mikään rp servu, mutta hieno kuitenki, modiin ovat käyttäneet ihan älyttömästi aikaa /ja 700mb hakpakkeja ><)
Pelailin sielläkin hiukan aikaa, ja kyllästyin koko nwn:ään..
Kunnes kaverini perusti servun ja pääsin DM:ks sinne :)

Nyt yritetään tehdä action pohjasesta lotr servusta rp servua. Pelaajat vaan ei halua ymmärtää, että siellä pitäs roolipelata.

LuX
7.7.2006, 9:57:54
Löytyykös täältä kyseisen pelisarjan faneja? Ketju käsitelkööt niin wanhempaa ykköstä kuin syksyllä saapuvaa kakkos-osaa.

Itse löysin nwn:n joskus pari-kolme vuotta sitten, jolloin pelasin yksinpeli-osion läpi, ilman lisäosia. Juoni ei silloin säväyttänyt ollenkaan vaikka pelin loppuun asti jaksoinkin vääntää, ja moninpelistä en silloin tiennyt mitään, kun sattui olemaan *köh köh* varmuuskopio kyseisestä pelistä.. =)

Sittemin peli sai olla hiljaiselossa vuoden pari, ennenkuin from out of nowhere minut valtasi himo pelata jotain ropea netissä. Jotenkin päädyin neverwinter nightsiin, ostin kaveriltani pilkkahinnalla pelin deluxe-version, jossa oli mukana myös ne kaksi lisäosaa.

Vasta kun nettiin pääsin pelaamaan ja löysin erään persistent world servun, jolla pelaan vieläkin, aloin käsittämään miten pelissä rakennetaan kunnon hahmobuildeja ja sepä minua vieläkin kiehtoo pelissä; aina vain paremman, tehokkaamman tai erikoisemman hahmobuildin keksiminen, jolla voi sitten muiden pelaajien parhaimmistoa vastaan ottaa matsia. :cool:

Kakkos-osahan ilmestyy 11.9 ja minä ainakin olen niitä jotka ostavat pelin kyllä heti kun se on saatavilla.
No mutta pitemmittä puheitta, keskustelua niin alkuperäisestä pelistä kuin tulevastakin.

//Yhdistetty alkuperäiseen. T: JF

freya™
7.7.2006, 11:23:03
Tästä aiheesta kirjoittelinkin jo johonkin ketjuun jotain mietteitä, mutta kaipa tänne voi laittaa niitä hieman lisää, kuitenkin nyt ollaan asiaa käsittelevässä ketjussa.

Elikkäs siitä on nyt varmaan joku ~2 vuotta kun ensimmäiseksi tutustuin NWN sarjaan. Minulla melko samanlaiset fiilikset kuin LuXillakin, että piti saada jokin hyvä roolipeli PC:lle. Tämä johtui suureksi osaksi siitä, että minulla oli tuolloin aivan jäätävä lukubuumi menossa ja kaikki kirjat joita luin olivat fantasiakirjoja ja näin ollen lähellä aihetta.

Ensimmäiseksi sain käsiini juuri tuon alkuperäisen pelin, jota tahkosinkin hyvän aikaa ja melko lähelle loppua, ainakin kuvittelin niin. Hyvää tässä pelissä oli tuohon aikaan ainakin erittäin hyvän näköinen ulkoasu ja se seikka, että kontrollit siinä toimivat hyvin. Oli kyse sitten taistelemisesta tai vain pelkästään kaupungissa juoksemisesta. Hahmoni oli muistaakseni ihan perus haltia ja hän taisi olla maagi. Tällä hahmolla peluu oli muistaakseni paikoin melko vaikeata, mutta olihan minulla mukanani aina toiselta maailmantasolta kutsuttu musta pantteri. (Kuin Quenwhyvar konsanaan)

Tähän tarinaan puutun sen verran, että olihan se paikoittain melko hajanainen, varsinkin kun niitä sivutehtäviä ja luolastoja tuli tutkittua todella paljon. Pääsi aina välillä punainen lanka hukkumaan. Mutta kyllä minä siitä ihan nautein täysin siemauksin ja täytyy myöntää, etten tuota PvP puolta kyseisestä pelistä ole koskaan koittanutkaan. (Johtuen suurimmaksi osaksi pelin alkuperästä)

Erilaisia aseita, varusteita, tavaroita ja skillejä/taikoja pelissä muistaakseni oli yllinkyllin ja niitä sai melko vapaasti lyötyä kuinka monta vaan halusi ja omisti. Toisin kuin esimerkiksi Guild Warsissa, jossa skillejä saa vain 8 samaan aikaan. Se kyllä otti välillä päähän, kun oli taistellut niin piti levätä kaikki käytetyt taiat takaisin käyttökuntoon, jotta pystyi jatkamaan eteenpäin kuolematta. Eipä siinä muuta, mutta se vei vain peliaikaa. Niin ja joskus levätessä vihulaiset saattoivat yllättää sinut kesken unien, jonka takia yksinpelaamisen valtti, eli SAVEtus oli paras ystäväsi.

Toisista osista ei minulla ole niin paljoa kokemusta, ainakaan tuosta Shadows of Undrentide(?) osasta, joka taisi olla järjestyksessä ensimmäinen lisäosa. Toisesta lisäosasta sainkin koluttua melko paljon, johtuen sen mielenkiintoisesta juonesta jossa pelaamalla pääsi tutkimaan Uumenalaa ja taistelemaan Drow haltioita vastaan. (Tuttuja Forgotten Realmsin kirjoista) Tämä taisi kyllä paikoittain olla melko vaikea jonka takia tämä jäi kesken joskus aikoinaan, olen kyllä säästänyt kaikki köh, köh... imaget, jotta voin peliä joskus vielä jatkaa.

Sitten päästäänkin tuohon NWN2:n, joka ilmestyy todellakin melko pian. Sitä olen odottanut melko paljon myös johtuen siitä, että olen mielenkiinnolla lukenut sen kaikista uudistuksista ja pelimekaniikasta yleensä. Vähän vain pelottaa se seikka riittääkö koneestani tejot kyseisen pelin pyörittämiseen. Toisaalta Oblivion kyllä pyörii melko hyvin, joten pelot taitavat olla aiheettomia. Tässä toisessa osassahan on aivan uusi pelimoottori ja melko huikeat grafiikat, ainakin mitä olen kuvankaappauksista nähnyt ja niinhän se oli, että kakkos osassa pystyt ryhmääsi ottamaan myös NPC pelaajia. (Siis enemmän kuin yhden) Tämän luulisi ainakin helpottavan sellaisia pelaajia, joille vaikka ykkösosa oli liian vaikea.

Editoidaan sitten lisää, kun pääsemme kakkososaan käsiksi...

Jubei
27.7.2006, 12:14:12
Nostetaanpas nyt tämäkin, vaikka minua vituttaa nostaa ketjuja joissa on tuon tasoinen aloitusposti vuodelta kivi ja nakki.

Jooh eilenyöllä taisi mennä puoli kolmeen että sain vihdoin kyseisen pelin pelattua läpi. Kaikenkaikkiaan aktisysteemi oli hyvä, tosin toiseksi viimeinen ja viimeinen akti olivat ehkä turhaa expatusta kahteen edelliseen verrattuna. Ykkös ja kakkosakteissa ei ollut mitään kovin paljon expaa tuottavia vihollisia tai tehtäviä, mutta kolmonen ja nelonen olivat sitten täynnä lohikäärmeitä ja joitain 1000+ expan tehtäviä. Eniten ehkä ärsytti se miten peli syrji maageja ja muita taian käyttäjiä ottaen huomioon että itse pelasin wizardilla. Varsinkin nelosaktissa meinasi palaa kiinni kun kaikki creator racen heput olivat automaattisesti magic immuneja, siis wtf sauvallako niitä pitäisi alkaa hakkaamaan? Eniten ärsytti se kun oma hahmo pääsi vihdoin käsiksi joihinkin kasilevelin taikoihin, niin ne eivät enää tehonneet kehenkään. Henchihän niitä sitten pisteli kumoon oman hahmon seistessä vieressä. Viimeinen paikka oli kyllä mielenkiintoinen, en edelleenkään tajua miksi ne kuningattaren "valitut" olivat vaikeustasoltaan effortless, kun muut kaltaisensa olivat aikaisemmin olleet challenginneja. En edes tajunnut ensin ettei viimeisessä paikassa voi nukkua.

Päättäriä vastaan mennessä henchi kuoli, pelin pelanneet varmaan tietävät että ensin on tapettava kuningattaren takana olevia tyyppejä jotta Moragin immuniteetit katoavat. Ajattelin ensin että pitäisikö alkaa pieksemään niitä taioilla, mutta tajusin etteivät taikani välttämättä riiittäisi tämän jälkeen enää itse päävihun voittamiseen. Tuolloin pausesin pelin ja selailin hieman inventaariotani...hei, plus 5 echancmentin tikari! "Voi sitä ainakin koittaa" ajattelin, tuolloin suojataikoina päälläni olivat vielä Greater stoneskin, shadowshield ja haste. No pieksin tikarilla sen immuniteetin antavan tyypin ja sitten hyökkäsin Moragin kimppuun tikarilla. Hassun näköistä kun joku ubermaagi vain hakkaa viimeistä vihulaista tikarilla, kaikki heal-pullot (7 kappaletta, koko pelin aikana olin löytänyt 9) meni, mutta sainpahan kyseisen vihulaisen tapettua ja olin kyllä hetken, että "woohoo". Nyt sitten voisi siirtyä toiseen lisäosaan "Hordes of the underdark."

Yleisesti ottaen pidin kyllä pelistä paljon, ensin manasin sitä yhdellä hahmolla pelaamista, mutta siihenkin tottui. Tehtävät olivat ihan mielenkiinoisia, vaikka yllätyin että en päässyt kuin 16 levelille pelin lopussa. Luulin meinaan pääseväni ainakin jollekkin 20 levelille. Jokatapauksessa suosittelen kaikille, vaikka onhan tästä kakkonenkin jo kohta tulossa. Tosin jos sitä ei kone kestä, niin tämä on kyllä ehdottomasti kokeilemisen arvoinen.:)

Edittiä pukkaa:

Joo pelasin nyt tuon hordes of the underdarkin lävitse ja voisi siitäkin vähän kommenttia heittää. Eli ihan ok setti, mutta en pitänyt niin paljoa kuin alkuperäisestä neweristä. Pääsyy sille oli se, että hordes of the underdarkissa oli aivan liikaa buzleja. Minä pidin paljon enemmän newerin "tapa sata vihollista päästäksesi juonessa eteenpäin"-mallista kuin underdarkin "suorita 10 hiton ärsyttävää buzlea saadaksesi päästäksesi juonessa eteenpäin"-mallista. Oikeastaan buzlejen määrä oli juurikin se seikka joka jätti ärsyttävän maun suuhun. Jos niitä ei lasketa, niin hordes of the underdark oli ihan mukava paketti. Rakkaustarinat olivat ihan kivoja, vaikka mielestäni bukasivatkin kun loppukuvat väittivät että hahmoni vietti loppuelämänsä kahden eri naisen kanssa. :D Pidin myös tosinimihommasta, vaikka siitä olisi saanut enemmänkin irti. Olihan se ihan kivaa vain käskeä loppupomoa kuolemaan tämän tosinimellä, säästyi taistelemisen vaivalta. :D Sitten vain shadows of the undrentiden kimppuun seuraavaksi.

Lisää edittiä
Jooh nyt on sitten pelattu shadows of the untentide lävitse ja pakko sanoa että tämä oli ehkä se heikoin suoritus. Hahmo ei kehittynyt kuin levelille 13, juoni tuntui nopeasti tekaistulta eikä peli muutenkaan pahemmin iskenyt. Ehdottomasti huonoin noista kolmesta, parhaana pidän edelleen alkuperäistä NWN:ää. Hordes of the underdark tulee toisena, se oli lähinnä ärsyttävä, mutta tykkäsin epic level characterisysteemistä. Ajattelin nykyiselläkin characherillani aloittaa vielä tuon, mutta en taida jaksaa. En vain jaksa vetää kaikki buzleja uudestaan.

Wiz
7.5.2007, 10:50:53
ehdottomasti paras tietokoneella oleva roolipeli mitä netissä voi pelata, itsessäänhän OC, SoU, Hotu eivät tarjoa paljon mitäämn mutta internetissä näillä RP servuilla tuli pelailtua paljon.

Tykkäsin ns. aikuismaisesta käytöksestä mikä RP servuilla oli. Action servuilla pyöri vaan angstisia ja kiukkuisia teinejä:lovetus:.

kokonaisuutena pelistä on jäänyt vaan hyviä muistoja:D

fernircide
25.6.2007, 16:14:37
ostin tänään tuon nwn 2 ja asensin ku yritän alkaa pelaan nii ruutuun pamahtaa tuommoinen tekst "Original disc could not be found or authenticated." mitä pitäis tehä??

Sgt.Gustaffsson
30.6.2007, 18:54:07
En NWN kakkosta ole pelannut, mutta villinä veikkauksena asennus meni jollain tavalla pieleen tai pelaamiseen levyn pitäisi olla asemassa. Hyvin villinä veikkauksena.

Ykkösosaa olen kyllä pelannut. En netissä niinkään, mutta yksinpelillä lävitse ja olen myös tehnyt omia kenttiä. Editori on harvinaisen selkokäyttöinen tuollaiselle pelille. Peli oli muuten mainio.
Tosin siinä minulla on hieman onkhelmaa... Tietääkö kukaan miten jousiammuntamaalitaulun saa laitettua editorissa niin, että kun sitä ampuu saa xp:tä?