PDA

View Full Version : Bahamutin hauta (minun tarina)

Tonishi
26.12.2003, 15:52:47
Noniin tässä mun tarina, jonka on petannut afeni (käy heaven foorumia). Korjasin tämän 26.12.03 virheistä.

Bahamutin hauta

Osa 1

Kirjoittanut: Tonberry12

Petannut: Afeni

Ikä raja: kaiken ikäisille.

Suosittelen ff faneille tätä tarinaa.

Vivistä tuli kuningas, kun Garnet ja Zinade halusi näin. Vivin ikä on nyt 30 ja näyttää ihan samanlaiselta kuin Balck witz (se kumminkin), mutta on kiltimpi. Eiko on kuningatar, koska hän on 14 vuotta ja Cid päästi hänet Vivin luokse.

Kaikki tiesivät, että Bahamut oli kuollut ja että hänet saa henkiin. Kuningas Vivi määräsi prinssi Vuvi lähtemään ja keksimään miten Bahamutin saa henkiin.
Kuningatar Eiko sanoi prinssille, että hän saa naida prinsessa Eilon, jos hän herättää Bahamutin henkiin. Vuvi sai valtakunnan uljaamman chocobon, jonka nimi on Choco. Vuvi sai osan eidoloneista käyttöön, jotka olivat Ramuh, Shiva, Ifrit, Ark, Anima, Valefor ja Magus sisters. Vuvi lähti matkaan vaaroja. Vuvi meni chocon kanssa eteenpäin, kunnes he tapasivat muukalaisen.
’’K- kuka sinä olet?’’
änkytti Vuvi. Muukalainen vastasi:
’’Minäkö? Olen Freijy. Entä itse?’’
''Minäkö? Olen Prinssi Vuvi XII ja etsin Bahamutin hautaa ja keinoa miten Hänet herätetään henkiin’’, Freijy pyysi päästä mukaan ja Vuvin otti sitten hänet mukaansa. ’’Tiedätkö mitään Bahamutista Freijy?’’, kysyi Vuvi. ’’En, muuta kun sen kuka Hänen henki sielun on’’, vastasi Freijy. Choco pysähtyi yhtäkkiä. ’’Choco, miksi pysähdyit?’’, ihmetteli Vuvi. ’’KVEEEEH!’’, kiljaisi Choco. Vuvi katsoi eteensä ja huomasi ,että vastassa oli Chocobo eater ja earth eater. Freijy hyppäsi ilmaan ja Vuvi ihmetteli minne hän katosi. Sitten yhtäkkiä keihäs tuli taivaasta ja Freijy perässä ja Chocobo eater kuoli. ’’M- miten sinä tuon teit?’’, änkytti Vuvi. ’’Helppoa jos on Lohikäärmesoturi’’, sanoi Freijy. Vuvin kokosi kaikki voimansa ja teki salamapurkauksen earth eateriin ja se kuoli. Nyt oli taas Freijyn vuoro ihmetellä. ’’Miten sinä sitten teit tuon?’’ ’’Olen Mustamaagi’’, kertoi Vuvi. ’’OOH!’’ ihaili Freijy. ’’Muuten mikä Äitisi ja Isäsi nimi on?’’, kysäisi Vuvin. ’’Äitini nimi on Freya ja isäni nimi on Fratley. Isäni on taas maailman ympäri matkalla’’, vastasi Freijy surullisesti. ’’Sattuuko Fratley tietää missä Bahamutin hauta on?’’, kysyi Vuvi. ’’SANO ISÄÄNI SIR FRATLEYKSI!!!’’ Huusi Freijy. ’’Anteeksi.’’ pyysi Vuvi. ’’Ei hän tiedä sitä, vaikka hän on jo mennyt maailman 19 kertaa ympäri. Tämä on 20 kerta kun hän kiertää maailmaa. ’’OHO!’’, ihmetteli Vuvi. ’’Mitä ’’OHO?’’ Maailman kiertely on isästä hauskaa’’, sanoi Freijy. Kaksikko jatkoi matkaansa Chocon kanssa ja oudot otukset tulivat esiin. ’’Keitä te olette? Miksi olette täällä?’’ yksi otus kysyi. ’’Niin miksi te olette täällä?’’, kysyi toinen otus. ’’M- mitä te olette?’’ Kysyivät Vuvi ja freijy samaan aikaan. ’’Mekö? Me ollaan goblin- kansaa. Entä itse?’’ ’’Mekö? Minä olen Prinssi Vuvin ja tässä on Lohikäärmesoturi Freijy’’, vastasi Vuvi. Hetken kuluttua oliot menivät tiehensä salaman nopeasti Vuvi ja Freijy tajusivat, että olioilla oli jotain lohikäärmeisiin liittyvää. PUM!!! PUM!! PUM! Oliot soittivat jotakin isoa rumpua, joka kutsui lohikäärmeitä. ’’Te Taistelette lohikäärmettä vastaa ennen kuin menette läpi tästä!’’, goblin huusi. Jättiläismäinen lohikäärme tuli yhtäkkiä sankarien eteen. ’ROAAAAARRHH!!!’’, karjaisi lohikäärme. ’’(gulp)’’ ,Vuvin äänähti. Freijy katosi taas ilmaan ja Vuvi jäi yksin. Vuvi oli kokoamassa voimiaan myrkytys loitsuun, mutta lohikäärme löi häntä hännällään. ’’Ouuh!’’ Valitti Vuvi. Keihäs tuli taivaasta Freijy hyppäsi alas perässä ja hän huomasi että Vuvin oli loukkaantunut. ’’Ota, äkkiä.’’ sanoi Freijy. ’K-kiitos’’, kiitti Vuvi. Vuvi, joka joi potion- pullon niin hän ajatteli Valeforin tulevan hätiin ’’, Freijy mene piiloon, äkkiä.’’ Sanoi Vuvi. ’’Miksi?’’, Ihmetteli Freijy. ’’Kohta näet.’’ vastasi Vuvi. Lohikäärme oli jo heikoilla, mutta pysyi pystyssä vieläkin. ’’Valefor, tule ja näytä voimasi!’’, huusi Vuvi. ’’Valefor? Kuka tai mikä hän on?’’ kysyi Freijy. ’’…’’ ,Vuvi oli hiljaa. ’’IIIK! HAIHDUN! APUA!’’ , kiljaisi Freijy. ’’Katso’’, sanoi Vuvi tyynesti. Valefor tuli taivaasta ja hyökkäsi oikopäätä lohikäärmeen kimppuun. ’’Hyvä, että kutsuitte Hyvä Prinssi’’, sanoi Valefor.

Toivottavasti saatte selvää tästä. Editoin, jos ETTE saa selvää.

Natsenatu
26.12.2003, 17:27:59
Ihan kiva,vaikka pikkaisen lyhkäinen. Ja puheenvuorjen tulisi alkaa OMILTA riveiltään.
Mutta muuten hauska(hko). Sinulla sitten mielikuvitus lentää. Luulin Freijyn olevan kirjoitusvihreä :D mutta hän olikin aidon neiti Crescentin jälkeläinen. Huh.

Kai sinä nyt sentään lisää teet?Tee ihmeessä!

Evil Zack
27.12.2003, 12:31:25
Ihan mukavan kuuloinen stoori, muuta valittamista en löytänyt kuin tuon alun: Vivillä ja Eikolla on FF9:ssä noin 2-4 vuoden ikäero ja tuohon olet pistänyt heille 16 vuoden ikäeron ja sitten se on Black waltz ei Balck witz. Jatka ihmeessä kirjoittamista.

Zephiroth
15.1.2004, 15:54:01
Muutamia kirjotusvirheitä mutta ei se haittaa :D
Tosi hyvä tarina......loppu liian nopeesti ja kummasti
Toivottavasti teet lisää mä ainakin odotan :)
Teethän?? :doggy:

Dragon
22.1.2004, 7:55:55
ihan ok tarina... sulta sitä mielikuvitusta ei puutu :)

Gabriel
22.1.2004, 15:56:36
Tuota, tuota.

Ottaen huomioon alueen tarinoiden yleisen tason, lähden arvostelemaan tätä ottamatta huomioon sitä tosiseikkaa, että kirjoittaja on yksitoistavuotias.

Panostusta tarvitaan lisää ja paljon. Havaitsin lukuisia kielioppivirheitä, joista varsinkin yhdyssanavirheet haittoivat lukemista. Hyvä tarina pelastaa kuitenkin kielioppivirheiltäkin paljon, tässä niin ei kuitenkaan ollut. Pahimpia olivat mielestäni lukuisat epäjohdonmukaisuudet. Esimerkkinä nyt ehkäpä kaikkein räikein ja heti alussa esiintynyt: Vivistä kuningas koska "Garnet ja Zidane halusivat niin"? En kykene arvaamaankaan motiiveja moiseen, ja luulenpa että jo kuningattarena ollut Garnet ei haluaisi luovuttaa valtaistuintaan Eikolle ja Zidanen asemaa Viville. Mitä sitä paitsi kansa sanoisi varsinkin kun black maget tekivät Kujan alkuunpaneman sodan yhdet verisimmät hirmutyöt? Tuo ei kerta kaikkiaan käy laatuun. Kuten myös se, että Vivin ikä olisi 30 ja Eikon 14. Johonkin aika-avaruuden pyörteeseenkö se Eiko tippui ja siirtyi tulevaisuuteen? :P Tuollaista räikeää virhettä olen taipuvainen pitämään jo pelkkänä vittuiluna.

Sitten vielä: hahmojen karismaa ei ehkä aivan lisää se, että heillä on taipumusta änkyttää aina kenen tahansa vieraan kohdatessaan. Mahtaa olla kaupungillakäynti hankalaa. Eri Finaleiden sekoittamisesta en myöskään pidä, mutta se on jo ymmärrettävää kun crossovereita on kirjoitettu jo vuosikaudet.

En voinut myöskään olla huomaamatta, missä vaiheessa tuon korjasit virheistä, mikä sai minut ajattelemaan, missä vaiheessa oikein kirjoitit tuon. Ilmeisesti osa II tulee joskus yli kuukauden päästä, ja siinä vaiheessa lukijoiden mielenkiinto lienee hiipunut. Jos ihan oikeasti tahtoo kirjoittaa jotain, niin kannattaa myös ottaa se homma vakavasti. Stephen King kirjoittaa päivittäin ja useita tunteja päivässä, mikä näkyy hänen tuotannossa. Jotkut kirjailijat ovat tuottaneet yli 200 sivua yhden ainoan päivän aikana, ja eräs, jonka nimeä en nyt muista, kirjoitti yli 500-sivuisen romaanin alle kahdessa vuorokaudessa. Nuo ovat siis ääripäitä ja todellisia huipputuloksia, mutta tarinaa kannattaa tosiaan jatkaa päivittäin jos siitä jotain tahtoo tehdä. Muuten tuloksena on yleensä kehnoa ja mielenkiinnotonta sotkua.

SnowCrow
7.2.2004, 18:18:28
Vuvi saa naida Eilon, jos hän herättää Bahamutin henkii. Tarina loppuu siihen että Vuvi tappaa lohikäärmeen... Mutta kai uusi osakin on joskus tulossa. Kuvailuja ei ollut yhtään kappaletta, harmiksi.
Ja jutteluissa:
"Kuka sinä olet?" "Minäkö? Minä olen prinssi Vuvi. Entä itse?" "Minäkö?" Minäkö? Minäkö? Minäkö? Minäkö?
Ihan kuin ne ei tietäisi että heistä puhutaan...
Tai tämä:

’’Tiedätkö mitään Bahamutista Freijy?’’, kysyi Vuvi. ’’En, muuta kun sen kuka Hänen henki sielun on’’, vastasi Freijy.

Hänen henki sielun on????
Hyvä idea, huono toteutus.

Tidän kyllä että olet nuori... Nuorempi kuin minä mutta näkisit enemmän vaivaa tämän vuoksi

mogvisti
20.2.2004, 6:52:37
Tarina oli ihan luettava, eikä muutamat kirjoitusvirheet haitanneet ( minulla on niitä varmaan omissa viestessä enemmän kuin tarpeeksi ;D ) Kyllähän tuollaisen tarina kirjoittamiseen on varmaan mennyt jonkin aikaa ja huomaa että olet miettinyt mitä haluat sanoa. Aika hyvín kirjoitit :up:

Aerthos
10.3.2004, 12:40:57
Toi oli todella hyvä tarina! :) Ehkä hieman jotain puutti, en tiedä mitä. Mutta hyvä oli. Mä oon itsekkin 11-vuotias FF-fani ja kirjotin mäki tänne tarinan, jonka nimi on Sumenonin tarina (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?threadid=8272). Toi mun tarina ei oo kylläkään mikään paras. Sun oli parempi. Olis kivaa lukea lisää näitä sun tarinoitas.