View Full Version : Kefkan torni
Timesplitter
14.4.2002, 9:03:13
Millä taktiikalla sinne pitää lähteä? Tiedän että siellä pitää jakautua kolmeen ryhmään, mutta pitääkö niitä muitakin kouluttaa kuin niitä neljää millä on pelannut?
kyllähän niitä kannattaa jonkun verran kouluttaa et siellä jotenkin pärjää. itse en kehittäny niitä niin jaoin ryhmät silleen että joka ryhmässä oli ainakin yksi huippu äijä. ja jos sulla ei ole vielä kaikkia peli hahmoja niin kannattaa hankkia ne että saa kaikki ryhmät täyteen. siellä tulee ainakin neljä vastusta ennen vikaa bossii joten kannattaa valmistautua kunnolla.
itse en ole vielä päässyt vikaa vastusta läpi koska mun paras ryhmä ei ole tarpeeksi hyvä. minun pitäisi vielä kehittää niitä että niille saisi lisää energiaa, koska vikalla bosilla sitä tarvitsee :eh:
Ultros
14.4.2002, 12:42:26
Originally posted by Rufus @ 14.4.2002 10:12
itse en ole vielä päässyt vikaa vastusta läpi koska mun paras ryhmä ei ole tarpeeksi hyvä. minun pitäisi vielä kehittää niitä että niille saisi lisää energiaa, koska vikalla bosilla sitä tarvitsee :eh:
Minkä levelin tyypit sulla on? Mulla oli parhaat 40-45lvl kun vedin läpi.
Ei niitä tarvitse kouluttaa. Pistät neljä parasta yhteen ryhmään ja sitten piekset yhen reitin pahat bossit ja sitten siirät ne toiselle reitille mene mällä toiseen reittiin.
Nopeempaa tietenki on jakaa parhaat kolmen ryhmän kesken, mutta sillon huononpien pitää osata taikoo esim Cure2, Life2, ja vaikka Doom ja Vanish. (Kun tekee Vanishin johonki vihuun ja sen jälkeen Doom niin se kuolee. Ei väliä mikä vihu kunhan ei oo undead.)
Edited by Cyan on 14.4.2002 13:43
Neruru
14.4.2002, 19:40:03
Ei välttämättä kannata hankkia kaikkia koska vain 12 neljästätoista mahtuu messiin :( Relm ja Strago jäi ulos oottamaan :D
Originally posted by Cyan @ 14.4.2002 13:42
Originally posted by Rufus @ 14.4.2002 10:12
Minkä levelin tyypit sulla on? Mulla oli parhaat 40-45lvl kun vedin läpi.
Ei niitä tarvitse kouluttaa. Pistät neljä parasta yhteen ryhmään ja sitten piekset yhen reitin pahat bossit ja sitten siirät ne toiselle reitille mene mällä toiseen reittiin.
Nopeempaa tietenki on jakaa parhaat kolmen ryhmän kesken, mutta sillon huononpien pitää osata taikoo esim Cure2, Life2, ja vaikka Doom ja Vanish. (Kun tekee Vanishin johonki vihuun ja sen jälkeen Doom niin se kuolee. Ei väliä mikä vihu kunhan ei oo undead.)
enpä muista millä levelillä ne on :/
ei muuten mitää ongelmii siin vikal bossilla oo muuta ku se ottaa kaiken aikaa energiaa pearl windillä :prkl:
ja feynadrenin teksiin vastaten mulla on taas Strago mun yks parhaimmista ukkeleista :D
Bl@ck eVIL
29.4.2002, 7:03:01
jos sulla on mog mukana niin liitä sille RELIC-toimintoon Moogle Charm, jonka saa sieltä Narshen Luolasta........
ja sit ku oot liittäny sen Moogle Charmin sille niin laita se moggi ekaks sun teamiin.
Sen Moogle Charmin ansiosta ei tuu enää yhtään välitaisteluja vaan voit mennä suoraan sinne kolmos kerrokseen ja tappaan se lohikäärme ja se kummitus.
Timesplitter
29.4.2002, 7:41:36
Kävin katsomassa siellä tornissa, ja yritin mennä Mogin ryhmällä niin pitkälle kuin mahdollista, mutta tulin kohtaan jossa pitää ilmeisesti kaikkien ryhmien olla jossain kytkimillä että pääsee eteenpäin. Onko siis muka mahdollista mennä vain yhdellä ryhmällä läpi?
Kefkan torniin lähdin siten että huonoin taso oli 41 (Gau),
ja Umaro jäi pois (Shadow ei ollut ollenkaan pelissä).
Jokaisessa ryhmässä vähintään yksi osasi Ultiman ja
kaksi Cure3:n ja kaikki Osmosen. Kyllä noin pärjää.
Kefkan kimppuun käydessä kannattaa mukaan ottaa
ne jotka hallitsevat Ultiman.
Originally posted by King II @ 01.5.2002 16:11
Kefkan torniin lähdin siten että huonoin taso oli 41 (Gau),
ja Umaro jäi pois (Shadow ei ollut ollenkaan pelissä).
Jokaisessa ryhmässä vähintään yksi osasi Ultiman ja
kaksi Cure3:n ja kaikki Osmosen. Kyllä noin pärjää.
Kefkan kimppuun käydessä kannattaa mukaan ottaa
ne jotka hallitsevat Ultiman.
noista taioista puheen ollen, mistä saa ultiman. siis miltä esperiltä ja mistä sen esperin saa :huh:
Ultiman saa Ragnarock esperiltä...
ja Ragnarockin taas saa Narshesta yheltä Asekauppiaalta, joka kysyy sulta että haluutko kiven vai miekan...valitse kivi niin saat Ragnarockin :D
Originally posted by Kaiser @ 03.5.2002 09:21
Ultiman saa Ragnarock esperiltä...
ja Ragnarockin taas saa Narshesta yheltä Asekauppiaalta, joka kysyy sulta että haluutko kiven vai miekan...valitse kivi niin saat Ragnarockin :D
Ei kannata ottaa Esper-Ragnarokkia. Ota miekka, sillä saa Colosseumilta Illuminan, pelin parhaan miekan.
Mitenkäs sitten Ultima opitaan? Hommaa Cursed Shield Narshesta, Weapon shopin pohjoispuolella olevasta talosta, ja equippaa se jollekulle. Mene vaikkapa Kefkan tornin ympäristöön missä on paljon helppoja vihulaisia.
Kelaa putkeen lävitse 255 (vai oliko se 256?) taistelua (tässä voi mennä pari tuntia, emulaattorilla nopeutuksella meni noin puolesta tunnista kolmeen varttiin) niin että jollakulla on Cursed Shield aina equipattuna. Taistelu kannattaa saattaa päätökseen ennenkuin kirouslaskuri menee nollaan pelihahmon päällä.
Kun Cursed Shieldillä on taistellut 255 kertaa, se muuttuu Paladin Shieldiksi, joka equipattuna opettaa Ultiman. Opetus ei muuten muistaakseni ole riippuvainen saaduista Magic Pointeista vaan vain käydyistä taisteluista.
Edited by Kassi on 04.5.2002 23:55
Helmholtz
5.5.2002, 16:22:02
Joo se riippuu vaan taistelujen määrästä. Kannattaa mennä johonkin ihan alkupaikkaan, jossa on tosi lyhyitä ja helppoja taisteluja, esim. sellaiselle yhdelle pikkusaarelle, jonka sijaintia en enää valitettavasti muista :(
Sitten taistelun jälkeen kuuluu sellainen kilahdus. Siitä tiedät, että se Cursed Shield on muuttunut Paladin Shieldiksi.
Mulla ei ainakaan mennyt siinä hommassa Pleikkarilla kauaa. Se on kyllä sen arvoista.
Ribbonilla (relic) muistaakseni pääsee vielä noista Cursed Shieldin ikävistä vaikutuksista eroon, joten sitä niskaan myös.
Z-e-r-o
7.5.2002, 18:36:43
Tuo Paladin Shield on kyllä aika hyvä mutta ei ihan pelin paras shield ja ja kysyisin että mitkä ovat loput Esperit mitkä voi saada sillä minulla on jo: Ramuh,Kirin, Siren, Stray, Ifrit, Shiva, Unicorn, Maduim, Shoat, Phantom, Carbunkl, Bismark, Zone seek, Fenrir, Tritoch, Terrato, Starlet , Alexander, Pheonix, Crusader, Bahamut ja Raiden (muuttunut Odinista)
Originally posted by Z-e-r-o @ 07.5.2002 19:36
Tuo Paladin Shield on kyllä aika hyvä mutta ei ihan pelin paras shield ja ja kysyisin että mitkä ovat loput Esperit mitkä voi saada sillä minulla on jo: Ramuh,Kirin, Siren, Stray, Ifrit, Shiva, Unicorn, Maduim, Shoat, Phantom, Carbunkl, Bismark, Zone seek, Fenrir, Tritoch, Terrato, Starlet , Alexander, Pheonix, Crusader, Bahamut ja Raiden (muuttunut Odinista)
kyselisin vielä että mistä mahtaa saada nämä esperit?
Crusader, Bahamut ja miten ton odinin voi muuttaa?
ja lisäksi oilisiko hyviä neuvoja sinne torniin missä viholliset tekevät vain taika hyökkäyksiä? sen tiedän että kannattaa olla reflect ring mutta miten sen vastuksen voittaa? aina kun saan sen tapettua se tekee final atackina ultiman vai oliko se jonkin muu, niin kuolen sihen :/
Timesplitter
8.5.2002, 7:08:11
Käytä Life3:sta (sen saa Phoenixilta), jolloin sen Ultiman jälkeen ne hahmot herää mihin sitä on käyttänyt.
Originally posted by Timesplitter @ 08.5.2002 08:08
Käytä Life3:sta (sen saa Phoenixilta), jolloin sen Ultiman jälkeen ne hahmot herää mihin sitä on käyttänyt.
no voihan perskules uhohin aivan tykkänään ton life3:n :eh:
täytyypä mennä kokeilemaan :)
-Aeris-
9.5.2002, 15:35:03
Joku taisi kysellä miten Odinin saa muutettua Raideniksi. Mene sinne linnaan mistä saa Odinin ja siinä on ne kaksi valtaistuinta. Oikeanpuolimmaisesta istuimesta viisi askelta alaspäin ja painat nappia niin oikeanpuolimmaisesta huoneesta avautuu portaat alas josta saa Raidenin ja löytää yhden lohikäärmeen. :)
Theemu
11.5.2002, 13:18:42
Ja Bahamutin saa Doom Gazelta. Siis siltä veijarilta, joka hyökkää kimppuusi kun lentelet ympäriinsä. Doom Gazen HP:t eivät palaudu jos juokset karkuun taistelusta, joten ennen pitkää...
Nightblade
30.5.2002, 18:41:21
Mistä saa Crusaderin? Entäs Zone Seekin? :huh: :huh: Joku väitti, että Zone Seekin saa jostain huutokaupasta, mutta missä ja milloin? (WoB vai WoR?) :huh: :huh:
Theemu
30.5.2002, 18:59:22
Crusaderin saa, kun tappaa kaikki 8 lohikäärmettä. Itse olin kehittänyt hahmoni sen verran tappiin (korkeat levelit, kaikki taiat mitä muista kuin Crusaderista sai), että kun Kefkan tornissa viimeiset dragonit nuijin poikki ja pinoon, ei Crusaderista ollut juurikaan hyötyä. Taisi siinä ihan kiva animaatio tosin olla.
Muistelisin että Zone Seekin sai tosiaan jostain huutokaupasta WoRissa. Vai olikohan se tämä juttu, että jonkun kaupungin laitamilla metsässä oli varas joka antoi jonkun esperin? Tjaa.
Nightblade
30.5.2002, 19:06:40
Mitäs se Crusader opettaa? :huh: Entä Zone Seek?
(Zone Seekillä oli kuulemma paskat loitsut, joten en sitä edes ruvennut etsimään)
Theemu
30.5.2002, 19:10:03
Crusader opetti muistaakseni Meteorin tai jonkun vastaavan. Ehkä vielä toisenkin samanlaisen loitsun joka naputtaa sekä vihollista että omaa jamppaa.
Zone Seek.. X-Zonen?
Roleplayer
1.6.2002, 17:54:45
Rufukselle tiedoks ellet oo jo saanu tietää...Bahamutin saa Doom Gazelta..lentelet ympäri siitä maailmaa sillä aluksella ja tappelet Doom GAzea vastaan...se lähtee karkuun ajelet taas ympyrää ja tapat sen...saat esperin Bahamut...Odin muuttu Raideniks heti samassa linnassa olikos se Ancient Castle...Crusaderin saa ku tappaa kaikki 8lohikäärmettä....siinä se sit olikin :enkeli:
chicag0
3.6.2002, 12:49:15
Originally posted by Roleplayer @ 01.6.2002 18:54
Meteoria ja Mertonia opettaa. Turha, koska Ultimakin on keksitty. Mutta ei sitä kuitenkaan saa jättää hommaamatta.
Odinia ei kannata muuttaa Raideniks sillä Odin on ainut Esperi mistä saa speed +1.
ZoneSeek
Rasp X 20
Osmose X 15
Shell X 5
M POW +2
Wall (30MP) Ryhmälle shell.
Osta Jidoorin huutokaupasta.
Siinä tiedot ZoneSeekistä
:( Joo tämä torni oli aika paha!
En tiedä onko kauhean fiksua nostaa neljä vuotta vanhaa ketjua, varsinkin kun nykyään on lisäksi tälle pelille erikseen apuketju.
Mitäs se Crusader opettaa? :huh: Entä Zone Seek?
(Zone Seekillä oli kuulemma paskat loitsut, joten en sitä edes ruvennut etsimään)
Tuskin ihan p*skat. Zone Seek opettaa nopeasti Rasp 20x ja Osmose 15x taijat, joten ainakin minä sanoisin sitä kovinkin käytännölliseksi esperiksi.
Sitten tämä toimittaja, joka sanoi ettei Paladin Shield ole paras kilpi... kerrohan mikä on parempi?