PDA

View Full Version : Bushido Blade

Natsenatu
7.1.2004, 13:09:20
Search-nappi nitisee liitoksissaan kun minä etsin ja etsin ja etsin...
noh,parilla naulalla voin käyttää sitä vielä toiset kaksikymmentä minuuttia...

Siis ketkä ovat pelanneet kyseistä peliä?Minusta aivan mahtava Squaren peli,joka on saanut osakseen valtavasti suosiota. Pelissä on niin monta eri hienoutta. Energiapalkit voi unohtaa hiiteen,silä niitä ei tarvita. Hahmo kuolee tarkasta osumasta ja vahingoittuminen pääsee kunniaansa sitein ja harsoin. Miekkoja on moneen makuun,ja hahmoja on ihan sopivasti.
Grafiikka ja ääninäyttely ovat loistavaa työtä,juonikin on kohdallaan. Kaikkein hauskinta on kuitenkin mättää kaveria katanalla päähän kaksinpelimoodissa ja voittaa sen seitsemännentoista kerran.

Kertokaa omat mielipiteenne/kokemuksenne kyseisestä pelistä.

P.S: jos olen kuitenkin ollut hunsvotti ja tällainen on jo niin hirttäkää minut.

Freelancer
7.1.2004, 20:14:04
EI JÖSSES!!!

Ja mä ku menin luuleen olleeni ainut täällä joka todella arvostaa ja ymmärtää sitä peliä!!

Mulla on bushido blade 1 & 2 osat ja pakko myöntää että 1 osa on omasta mielestäni paljon parempi kuin 2 osa... koska ykkösessä on panostettu enemmän taisteluihin...

Muistuu mieleen ne hyvät ajat ku oltiin kaverin kans ihan pro:ta bushido blades ja vedettiin oikeen kunnon matsit parhaimmillaan saatiin huitoo miekoilla yli puolituntia kun kumpikaan ei luovuttanu sitten millään ne oli aikoja ne..

:)

Wompatti
7.1.2004, 21:39:53
Ei sitä tarvitse aina miettiä onko samanlaista ketjua ollut.

Onhan tuota itsekin tullut joskus pelattua. Peli on loistava, joten on harmi ettei sille ole muuta jatkoa, kuin kakkososa. Ohjaus olisi kyllä voinut olla parempi. Hahmot ovat kömpelöitä, jonka takia on hankala suunnitella liikkeitä. Tai sitten en vain osaa pelata :/

ShadowZero
9.1.2004, 7:28:19
Itse omistan bushido blade kakkosen ja ihan pelattavahan tuo on. Ykköstä en ole pelannut, enkä itse asiassa ole nähnytkään koko peliä. Tuo energiapalkkien puuttuminen on kyllä osittain hyvä ja osittain huono juttu. Kun tuossa pystyy vahingoittamaan toista niin että toinen pelaaja ei pysty käyttämään toista kättään niin tuolle voisi olla jokin rajoitus. Kun on kerran saanut sen käden pois käytöstä niin senhän voi lyödä "uudestaa" mikä hiukan häiritsee minua.(siinähän tulee sellainen keltainen "poksahdus" kun menettää käden) Ja kun menettää tuon käden tuntuu että pelaaja menettää vain yhden asennoistaan miekan kanssa eikä suojaus tai nopeus huonone juuri yhtään. Ja nuo länsimaiset miekat eivät oikein sovi tähän peliin.

Ääninäyttely on kamalaa, meinaan siis kakkosessa. Äänet ovat sijoitettu huonosti välivideoihin ja niistä tuntuu puuttuvan jotain. Minun puolestani olisi saanut jättää japaninkieliset äänet ja laittaa siihen englanninkieliset subit, tämä olisi toiminut ehkä paremmin.

Grafiikka on sitä tuttua turvallista ps one laatua eikä minulla ole siitä juuri mitään pahaa sanottavaa. Katanan tuppiinlaitto näyttää vaan pikkasen tyhmältä kun se tulee siitä tupista läpi.(tai jotain)

Mutta kuitenkin kiva pelihän tuo on, hauska mättää kavereiden kanssa. Odotellaan jos joskus vaikka tulisi Bushido Blade 3

Freelancer
10.1.2004, 20:25:21
Bushido blade 1 osassa ollaan otettu huomioon nuo seikat
siinä kun kaverin käsi vahingoittuu myöskin suojus pettää herkemmin ja ukko hidastuu kanssa jonkin verran ja osaa liikkeistä ei pysty enään tekemään.

jaa että ääni näyttely on hirveetä...
omistan sattumoisen enkku kielisen Bushido blade 2 ja se vasta on hirveetä kuultavaa.

Maguswarrior
12.1.2004, 17:44:20
Bushido blade on kyllä minunkin mielestäni hyvä, ja siinä on kyllä haastetta paljon, ja opettelemista myös.

Kokeilin sitä kerran tuolla FL:n kotona, kun ei ollut muutakaan tekemistä.
Siinä on hyvä, kun eri äijät osaa käyttää paremmin eri aseita, ja se myös, että kaikille saa kuitenkin equipattua kaikki aseet.

Atomos
14.1.2004, 7:16:41
Peli on aivan loistava!!! omistan itse kakkos osan, joten en tiedä minkälainen tuo ykkönen on, mutta olen samaa mieltä ShadowZeron kanssa että pelin dubbaus on aivan kamalaa, olemmehan sitä yhdessä morkanneet, kun on pidetty pieniä peli skaboja,

Kaveri omistaa Bushido Bladen ensimmäisen osan, mutta en ole koskaan päässyt testaamaan sitä, kun se on aina jollain lainassa.