PDA

View Full Version : Anime elokuvia

Janzku86
14.1.2004, 7:52:49
Niin, että millasia anime-leffoja tiedätte ja millasia ne ovat (ja mikä on paras)
Itse tiedän:
- Laputa: Castle in the Sky (ihan katsottava)
- X: the movie (on ihan hyvä, mutta jotkut asiat menee kyllä yli ymmärrysten)
- Cowboy BeBob: Knocking on the Heavens doors (toivottavasti muistin oikein ja kyllähän ton kerran katsoo)
- Ghost in the Shell (menettelee)
- Blood: the Last Vampire (turhan lyhyt, muuten hyvä)
- The Cat Returns (ei hyvä, mutta ei huonokaan)
- Nadesico: Prince of Darkness (aivan mahtava)
- Akira (hyvä)
- Princess Mononoke (mononoke hime, loistava)
Ja paras anime-leffa: Vampire Hunter Bloodlust D (nimestä en ole ihan varma, mutta tämä on paras vämpyyri-leffa ja siinä on hyvät musiikitkin)
Tosin, paras anime-leffa saatta muuttua Narutoon (joskus elokuussa, jos muistin ajankohdan oikein), kun siitä tulee elokuva.

Loput editoin myöhemmin (jos niitä edes oli enempää)

EndaRellA
18.1.2004, 15:00:56
Itse tiedän pari kun sää kaikki luettelit jo mitkä minä tunsin :D mutta jäihän tänne vielä:
- Henkien kätkemä(huippu oli. mystinen ja täynnä iloa ja surua ja ystävyyttä )
-Nausicaa of te walley of the wind (Tämä elokuva oli todella koskettava ja muutenkin ihana elokuva. Suosittelen ehdottomasti!!)
Siinä ne pari vielä mitkä tiesin ;)

Enda

Kaiowas
20.1.2004, 12:29:02
No nyt yht'äkkiä tulee mielee:

Ninja Scroll (Hyvä ninja klassikko, hienoja taisteluja ja paljon verta)
Samurai X - The Movie (Rurouni Kenshinin seikkailuja elokuvalla, ihan hyvä elokuva)
Metropolis (Ihan hyvää viihdettä, mutta aika lailla mitään sanomaton)

Kyllä mä tiedän muitakin, mutta ne on jo mainittu joten en jaksanut niitä laittaa. Paras anime leffa on kyllä tällä hetkellä Henkien kätkemä. Huonoin on kyllä varmaan Blood: The last vampire, juuri sen lyhyyden takia ja jostain syystä piirrostyyli vähän ärsytti minua.

Mashimaro
1.2.2004, 20:50:54
Ninja Scroll: Ok. Vähän raju, ei ehkä mun tyyliä. Tykkään actionista, mut välillä meni vähän yli...

Ghost in the Shell:Hyvä.

Miyazakin leffoja: (Totoro, Punainen sika, Prinsessa Mononoke, Henkien Kätkemä) Todella hyviä, Totorokin on vaan niin symppis...

Cowboy Bebop: Alku oli lupaava, mut muuten se oli aika tylsä.. En oo nähny sitä sarjaa, mut oon kuullu et se on paljon parempi ku se leffa.. Täytyypi hankkia siis.

Meil on viel monta muuta; Akira, Apple Seed jne. mut en oo viel kattonu. On pari animesarjaa kesken, haluan vaan kattoo ne loppuun...

Pay Gried
1.2.2004, 21:12:25
Olen nähnyt aika vähän anime-elokuvia mutta mielestäni paras oli ehdottomasti Princess Mononoke. Pidin sen juonesta ja hahmotkin olivat tarkkaan mietittyjä. Ehdottomasti paras Anime-elokuva ikuna. Ainakin siis minun mielestäni.
Toiseksi paras on Henkien kätkemä, jossa oli myös hyvä juoni. Se oli myös ensimmäinen anime-elokuva jonka näin.
Kahta viimeistä en luokittele paremmuus järjestykseen.
Eli Ghost in The Shell. En oikein tajunnut koko elokuvaa, mutta en myöskään jaksanut katsoa sen alkua, eli en voi oikeastaan sanoa mitään, but anyhow, jälki oli ainakin hienon näköistä.
Sitten Escaflowne the Movie: Girl in Gaea. Minun mielestäni aika huono elokuva. Olin kuullut, että elokuva seuraa sarjan askelia, mutta luulin väärin. Piirrustusjälki oli joissain kohdin omituista, jotkut hahmot muuttuivat täydellisesti (esim. Millerna ja Allen) ja juonikin vei harhaan täydellisesti. Ei minun listani kärjessä, voisin sanoa.

psaijai
1.2.2004, 22:02:53
No katsottu on kaikki jotka tässä (http://www.avutonankka.com/psaijai/animelist/) listassa on merkitty elokuviksi (movie) ja jotka ovat saaneet arvosanan.

Paras anime elokuva on kyllä ehdottomasti Spirited Away (Sen to Chihiro no Kamikakushi). Tarina, kerronta ja totautus ovat aivan uskomattomia ja kyseinen elokuva on tullu katottua moneen kertaan. Onneksi se saatiin suomeenkin DVD:llä oikein yleiseen levitykseen, joten hintakaan ei ollu mikään kallis. :)

Janzku86
2.2.2004, 8:27:58
Originally posted by psaijai
Paras anime elokuva on kyllä ehdottomasti Spirited Away (Sen to Chihiro no Kamikakushi). Tarina, kerronta ja totautus ovat aivan uskomattomia ja kyseinen elokuva on tullu katottua moneen kertaan. Onneksi se saatiin suomeenkin DVD:llä oikein yleiseen levitykseen, joten hintakaan ei ollu mikään kallis. :)
Niin, Studio Ghibli:ltä (toivottavasti kirjoitin oikein) tulee melkein aina ihan hyviä elokuvia. Laatu on omaa luokkaansa ja tarinan kerronta on loistavaa, mutta tosin eräässä elokuvassa, jossa pesukarhut ja ihmiset sotivat keskenään (en muista nimeä), niin siinä piirustus-jälki on loistava, mutta tarinan kerronta tylsä. No kerrahan senkin katsoin. :D

Mashimaro
2.2.2004, 9:49:54
Tietääkö joku muuten Miyazakin loput leffat? On siis nähny Totoron, Punasen sian, Prinsessa Mononoken ja Henkien Kätkemän. Yks kaveri on nähny sen leffoi seittemän, mut ei tiiä niiden nimii ku japaniks.. Tiedän et on olemassa joku "Leijuva linnake" en tiiä onks se jo julkastu virallisesti Euroopassa, se on siis sen vanhempii leffoi kai..

psaijai
2.2.2004, 10:25:19
Miyazakin leffoja on ainakin Nausicaa of the Valley of the Wind, Laputa: The Castle in the Sky, My Neighbor Totoro, Kiki's Delivery Service, Porco Rosso, Princess Mononoke ja Spirited Away. Taitavat olla vielä tehty tossa järjestyksessä.

Tuo Laputa: The Castle in the Sky on varmaan se "Leijuva linnake" mitä ajattelit ja on ihan hyvä elokuva. Kannattaa kattoa.

Melkor
10.2.2004, 17:36:18
Itse asiassa en ole kovin montaa animeleffoja nähnyt. Miyazakin tuotoksista olen kaksi nähnyt: Princess Mononoke ja Henkien kätkemä. Sitä en osaa sanoa, että kumpi on parempi. Erittäin mahtavia molemmat!
Niin, ja tietenkin olen nämä Hopeanuolet katsellut... suomeksi dubattuna. Ei siis mikään miellyttävä kokemus. :P Ehkäpä ihan japaniksi puhuttuna voisi olla hyväkin.
Vampire Hunter D:stä olen vain nähnyt muutaman minuutin alusta. Mielenkiintoisen näköinen; siis pakko nähdä joskus tulevaisuudessa!

OmniWepon
13.2.2004, 15:32:03
tästä anime elokuvista tulikin mieleen että saako suomesta ostettua mitään Anime elokuavia(DVD).tai onko suomalaisia sivuja josta saa tilattua?

Roakel
13.2.2004, 16:02:38
Originally posted by OmniWepon
tästä anime elokuvista tulikin mieleen että saako suomesta ostettua mitään Anime elokuavia(DVD).tai onko suomalaisia sivuja josta saa tilattua?
Suomen animetilanne on todella heikko eikä täällä myydä kaikkien Pokemon/Digimon krääsöjen lisäksi mitään muuta kuin Henkien Kätkemää ja Hopeanuolta. Suomessa on olemassa joitakin pieniä erikoisliikkeitä joista saa ostettua importattua animea, helsingissä on olemassa liike nimeltä filmifriikki (http://www.filmifriikki.fi) ja Pieni Leffakauppa (suosittelen).

OmniWepon
13.2.2004, 18:59:23
Alkujaan kirjoittanut Roakel

Suomen animetilanne on todella heikko eikä täällä myydä kaikkien Pokemon/Digimon krääsöjen lisäksi mitään muuta kuin Henkien Kätkemää ja Hopeanuolta. Suomessa on olemassa joitakin pieniä erikoisliikkeitä joista saa ostettua importattua animea, helsingissä on olemassa liike nimeltä filmifriikki (http://www.filmifriikki.fi) ja Pieni Leffakauppa (suosittelen).

aika kallista.mutta monta animee mitä haluaisin niin on.
onko ne jotain pakkauksia jossa on monta animesarjaa taio jotain?

ei yksi jakso voi maksaa 32egee

Roakel
13.2.2004, 19:03:31
Originally posted by OmniWepon
aika kallista.mutta monta animee mitä haluaisin niin on.
onko ne jotain pakkauksia jossa on monta animesarjaa taio jotain?

ei yksi jakso voi maksaa 32egee
Se riippuu ihan sarjasta, jotkut CD:t sisältävät kolme ja jotkut peräti 6, mutta kallista se joka tapauksessa on katsoen jaksojen määrää.

OmniWepon
13.2.2004, 19:18:00
paljonkohan se tekee postimaksun kanssa :D
haluaisin tilata ainakin 5 DVD animea ja ne ois

kummakkin FullMetaPanic!
2 GundamWingiä
ja yksi ZoneOfTheEnders

tekee rutkasti rahaa :eh:
jota mulla ei oikein oo.
mutta kesäloma ja keä työ rahalla varmasti saan.
ja rippirahat viel päälle :D
arvion että yli 800 egeä kesällä tulee tienattua
JEAH!

CHANT WAIT!

Echo
16.2.2004, 10:28:32
Kaikki Ghiblin loistavat tuotokset löytyy listattuna AnimeNfo:sta (http://www.animenfo.com/animestudio,64,crsacf,studio_ghibli.html). Jos vapaa-aikaa löytyy, suosittelen vaikka kaikkien kattomista. :) Jos yksi pitäisi valita, niin se olis ehkä Totoro.

Cowboy Bebop: Knocking on Heavens Dooria suosittelen myös (saa nykyään Suomestakin dvd:nä). Toimintaa ja huumoria koko rahan edestä.

Jaguar
18.2.2004, 12:46:03
Justsa samat ku tolla ekalla postarilla mutta lisätään siihen vielä toi Grave of the Fireflies

Necrofobia
21.2.2004, 20:21:00
Onhan sitä muutamia anime leffoja nähty. Tässä nyt ne jotka muistan

Ghost In The Shell - Ihan hyvä leffa, ei valittamista

Princess Mononoke - Tämä oli aika hyvä

Slayers - Tässä sai nauraa :D

NGE - Ihan kätevä

Spriggan - Hyvä

liquids
21.2.2004, 21:14:38
no leffoja en ole nähnyt kuin yhden kun on enemmän noita sarjoja tullut katottua... Mutta uskon että olen nähnyt sen parhaan, tai no ainakin melkein parhaan, eli Akiran. Akira on tullut katottua useampaan kertaan eikä siihen meinaa millään kyllästyä...