PDA

View Full Version : vBulletin 3

Jackal von ÖRF
18.1.2004, 22:41:19
vB3 on hyvää vauhtia valmistumassa (tässä RC3:n tuloilmoitus (http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?t=92465)). Nyt olisi hyvä rako päättää, missä välissä nykyinen foorumisofta päivitetään siihen. Operaation johdosta foorumit ovat pimeänä muutamasta tunnista pariin päivään.

Gabriel
18.1.2004, 22:50:25
Jopas on saanut odottaa. :D Mikäli tuohon linkkiin on uskomista, niin pahimmat bugit on kai korjattu, joten miksei heti. Ainahan voi päivittää tarvittaessa, ja lapsi pääsee leikkimään uudella lelulla.

Kreifi
18.1.2004, 22:53:20
En äänestä, mutta sanon seuraavaa.

Heti, jos Kaali katsoo jaksavansa päivittää sitä myöhemmin. Jos ei, niin eipä meilläkään sitten ole mikään kiire.

psaijai
18.1.2004, 23:56:55
Päivitetään 5-8 helmikuuta uusimpaan julkastuun versioon (eli ilmeisesti RC3), koska sillon se ei mua haittaa kun en ole kuitenkaan koneen ääressä. :D

Jos ei tuo niin sit v. 3.0.0, niin on ainakin kunnollinen.

ceeb
19.1.2004, 6:18:32
Mitä turhia kiirehtimään. Ootellaan sitä 3.0.1:stä, niin voidaan ainakin toimivuudesta olla varmoja ja kun vielä nämä vanhatkin voorumit näyttävät jotenkin toimivan.

Jackal von ÖRF
19.1.2004, 7:37:46
Vanhoja liitetiedostoja tuskin pystytään siirtämään vB3:een (täällä on käytössä yksi liitetiedosto-modi). Ihan näin vain tiedoksi.

Granite
19.1.2004, 7:51:25
Sitten kun Kaali viitsii/ehtii. Omasta puolestani otetaan käyttöön vaikka heti, mutta koska nykyinen foorumikin toimii vielä varsin hyvin niin mitään kiirettähän tässä ei ole. Kaali tehköön foorumilleen sen minkä tarpeelliseksi näkee ja silloin kun sen tarpeelliseksi näkee.

Mickey
19.1.2004, 15:16:00
Minä odottaisin korjattua versiota. Ei heti ilmestymisen jälkeen, vaan sitten kun siitä on räikeimmät bugit korjattu. Turha sen kanssa nyt on kiirehtiä, aika ainakaan tuota RC-versiota kannata ottaa käyttöön.

Versio 3.0.0 voi hyvinkin olla täysin toimiva ja suhteellisen bugivapaa, mutta minä kuitenkin odottaisin sitä päivitettyä versiota, koska se kuitenkin ilmestyy suht pian tuon alkuperäisen jälkeen, mikäli siis jotain korjattavaa on.

Helpoin ja kätevin tie on siis minusta odottaa korjattua versiota ja iskeä se paikalleen, se kun on kaikkein varmimmin toimiva.

Uber Weapon
19.1.2004, 15:48:06
Alkujaan kirjoittanut Kreifi

Heti, jos Kaali katsoo jaksavansa päivittää sitä myöhemmin. Jos ei, niin eipä meilläkään sitten ole mikään kiire.

Olen samaa mieltä kuin Kreifi niin minun ei tarvitse olla omaa mieltä.

Roakel
19.1.2004, 15:51:22
Ei kai tässä mitään kiirettäkään ole joten miksi ei odottaa sitä valmista versiota. En oikein näe mitään syytä vaihtaa "keskeneräiseen" softaan ihan heti kun ei siihen niin kauan aikaa mene kunnes se kunnolinen on käyttövalmiina, toimiihan tämäkin vielä joten minulla ei ole mitään hoppua saada uutta käyttöön heti.

Yose
19.1.2004, 17:01:19
Kaikkein parhaimmalta kuulostaa odottaa 3.0.1 versiota, mitään kiirettä kun ei ole, ja säästytään sitten turhilta säätämisiltä.

Candice
19.1.2004, 18:11:42
Minusta olisi paras odottaa kauneinta ja korjatuinta versiota. Kuten monet muut ovat sanoneet "Mikäs kiire tässä on?". Foorumit pyörivät tälläisenään kyllä vielä ainakin jonkun aikaa. Hyvää kannattaa odottaa :)

psaijai
19.1.2004, 18:17:35
No sitten kun on aika julkasta versio 3.0.1 aletaankin jo miettimään että jos odotettaisiin versiota 3.0.2 tai ties vaikka 4.0.0 versiota. Bugeja löytyy kyllä kaiken aikaa ja parannuksia tehdään jatkuvasti, joten käytännössä se nyt olisi varmaankin aivan sama missä vaiheessa päivityksen tekisi. Tälläseen paikkaan ei kuitenkaan kannata mun mielestä alkaa tunkemaan mitään beta tai RC versioita ja eiköhän tuohon 3.0.0 versioon oo bugit korjattu. Jos sitä aletaan kauheesti venyttämään niin päivitystä ei tule koskaan.

Toisaalta...mikä tässä versiossa edes on vikana? Vai ovatko parannukset enimmäkseen adminien avuksi? (löytyishän se vastaus varmaan sivuja tutkimalla mut ei nyt jaksa :P )

nox
19.1.2004, 18:23:51
Originally posted by psaijai
No sitten kun on aika julkasta versio 3.0.1 aletaankin jo miettimään että jos odotettaisiin versiota 3.0.2 tai ties vaikka 4.0.0 versiota.

Ekassa versiossa on aina bugeja. Mutta eikös aika usein tuollainen .1 versio tulekin aika nopeasti sitten .0:n jälkeen. Itse tuskin malttaisi olla päivittämästä softaa heti. Eli iskisin sen 3.0.0:n heti kuin mahdollista kun ensimmäinen pukipäivitys kuitenkin (oletettavasti) tulee aika pian sen jälkeen. Kyllähän se 3.0.0kin varmasti on jo ihan toimiva ja hyvä joskaan ei täydellinen. Vai?

Potri
19.1.2004, 18:40:23
Jos aiemmista liitteistä kerran joudutaan luopumaan, niin parasta vaihtaa samantien, ihan paras avatar ketjuakin ajatellen. Mistä sen tietää poikkeaako lopullinen versio tuosta RC3:sta juuri ollenkaan.

psaijai
19.1.2004, 18:44:17
Siis lähinnä ajoin takaa sitä, että v. 3.0.0 on paranneltu versio versiosta 2.x.x. Sitten löydetään 3:sta bugeja, jotka korjataan taas seuraavaan versioon ja niin edespäin. Tietysti onhan hyppäyksestä kakkosesta kolmoseen tapahtunut jotain suurempaa, mutta siksihän on ennen varsinaisen version julkaisua beta sekä näitä RC versioita, joissa selvitetään bugit. Ne sit korjataan varsinaisessa versiossa, jotta siinä ei olisi enää mitään. Eli mielestäni voisi päivittää jo 3.0.0:ssa, mutta kyllä tällä pärjää hyvin vaikka sit siihen 3.0.1 tai tarvittaessa pidemmällekkin. Hyvin toimii ainakin käyttäjän kannalta, joten tehköön päätöksen sitten päivittäjä.

Wompatti
19.1.2004, 19:41:18
Kun 3.0.0 tulee, niin asennetaan se. Jos odottaa bugikorjauksia, voi joutua odottelemaan kauankin. Bugeja kuitenkin yleensä löytyy melkein aina, vaikka olisi jo versio 3.2.6, joten ei minusta ole kannattavaa. Sitä vartenhan nuo pre-3.0.0 versiot ovat, että siinä valmiissa ei bugeja enää olisi. Kun on sitten asentanut 3.x-sarjan softan, niin pitäisi kuitenkin olla helppoa päivittää sitten se yhdellä numerolla, jos tulee jotain patcheja.

Kurko
19.1.2004, 22:13:38
Minulla ei ole mitään kiirettä tuon kanssa, joten ihan hyvin voisin odottaa sitä ensimmäistä korjattua versiota, saapahan ainakin ilmeisimmät bugit liiskattua. Siinä säästyy Kaalilta vaivaa kun ei sitten tarvi myöhemmin korjailla.

Prometheus
20.1.2004, 11:11:18
Ei varmaan ole mitään niin kiireistä, ettei sitä bugikorjattua versiota voisi vähän kauemmin odotella. Kyllä tämä varmasti jossakin vaiheessa siihen uudempaan pitää vaihtaa, jos se paremmaksi kerta todettu on (eihän sitä vanhaa...). Mutta luulenpa, että asia menee joka tapauksessa siihen, milloin Kaali itse viitsii. Mikä ei tietenkään ole mikään ongelma.