PDA

View Full Version : Boogiepop Phantom

Rione
31.1.2004, 20:12:15
Onkos täällä muita, jotka ovat langenneet täysin Boogiepop Phantomin lumoihin? Jopa siinä määrin kuin minä, eli ovat epätoivoissaan melkeinpä valmiita tilaamaan Boogiepop-romaaneja japaninkielisinä ja kääntämään niitä itse sanakirjan kanssa? =) (Romaanejahan ei ole edes englannistettu. Eipä ole muuten mangaakaan. Snif.)

Itse kohtasin sarjan Filmifriikissä, ja ostin ykkösen puutteessa kakkos-dvd:n, jonka jälkeen kolme muuta dvd:tä ilmestyivät hyllyyni alta aikayksikön. Jopa nyt netin omistavana olen iloinen, että minulla on kyseinen sarja ostettuna, se on minun aaaarrrteeni... :love: Viimeisen dvd:n mukana oheismatskuna tuli kuitenkin hahmokuvauksia, jotka oli tehty paitsi animen myös romaanien pohjalta. Nuo tekstit (ja kuvat) herättivät nälkäni. Kiemurantti perusjuoni, joka pysyttelee animessa taustalla ja flashbackeinä, vaikuttaa vakuuttavalta ja joltakin aivan uudelta.

Nyt kysynkin teiltä, onko kenelläkään tietoa, onko Boogiepop -mangaa tahi romaaneja mahdollista saada netistä enkuksi tai edes japaniksi?

Tähän loppuun vielä Boogipopin musiikista. OSTit olivat hmm, "mielenkiintoisia", mutta todellinen helmi on cd Music Inspired By Boogiepop and Others. Tekijänä Yuki Kajiura, tehnyt musiikit mm. Noiriin. Niin ja animen alku- ja loppubiisit ovat (fani)korvissani kuin pörröisen Totoron halaus viileänä kevätaamuna... ;D

freyelise
2.2.2004, 1:15:57
Muistan joskus katselleeni tuota varmaankin pari ensimmäistä jaksoa. Muistan ainakin tytön, joka sai jostakin jonkun mekaanisen lemmikin joka söi matkapuhelimia.

Jotkut animet menevät hämäryydessään yli rajan, boogiepop phantom keikkuu siinä rajoilla. Siitä alkaa kyllä olla parisen vuotta kun katsoin sitä, joten en voi mitään hirmu perinpohjaista analyysia antaa. Jokainen osa tuntui olevan kuin joku Kafkan novelli, jota täytyy ihan tulkita.

Sen perusteella mitä muistan niin sanoisin että ehdottomasti tutustumisen arvoinen ainakin. Riippuu sitten katsojasta meneekö outous överiksi.

Loppuun en voi olla laittamatta pikkuruista fanart linkkiä (http://signalburst.org/josh/art/pic_boogiepop.html)