PDA

View Full Version : Kent

Deux
4.7.2002, 14:43:55
Kuunteleeko kukaan kyseistä bändiä? Min kuuntelee, eikä se haittaa, että laulavat ruotsiksi. Onhan niillä yksi biisi suomeksikkin. Ja kolme niistä on vielä suomalaisia =D . Sanovat soittavansa melankolista poppia eräässä haastattelussa. Ja ovatpahen ne Ruisrokissakin.

//prkl, unohtus että niillä on myös enkun kielinen albumi ja toinen semmonen tulossa ^^

Theemu
4.7.2002, 16:47:30
Originally posted by Tiffany
Kuunteleeko kukaan kyseistä bändiä? Min kuuntelee, eikä se haittaa, että laulavat ruotsiksi. Onhan niillä yksi biisi suomeksikkin. Ja kolme niistä on vielä suomalaisia =D . Sanovat soittavansa melankolista poppia eräässä haastattelussa. Ja ovatpahen ne Ruisrokissakin.

Juu. Ruotsin kieli kuulostaa minusta oikein hyvältä juuri tuollaisessa Kentin kaltaisessa hieman rauhallisemmassa poprockissa, vaikka Joakim Berg tulkitsee eri mukavasti kyllä noita Om Du Var Härin ja Revolution III:n kaltaisia kappaleita.

Käsittääkseni Mustonen, Sirviö ja Mänty ovat kyllä ihan Ruotsin kansalaisia tosin.

//prkl, unohtus että niillä on myös enkun kielinen albumi ja toinen semmonen tulossa ^^

Itse asiassa kaksi (Isola ja Hagnesta Hill on kumpainenkin käännetty englanniksi, tosin kuulopuheiden perusteella väärä kieli pilaa paljon) ja uusi levy on kai tosiaan juu tulossa piakkoin.

Pitäisi kyllä hankkia se nyt vähän pikapikaa. Jos vaikka enemmän sinne Isolan suuntaan olisivat taas kallistuneet kun Hagnesta Hill ei erityisen hyvä kiekko mielestäni ollut.

Noirre
5.7.2002, 15:22:13
Kungen är död on yksi lempikappaleitani, Kentin musisoinnissa on kyllä sanoinkuvaamatonta tunnelmaa.

Roakel
5.7.2002, 16:29:44
Kent on kyllä hyvä bändi, he osaavat tehdä hienoa ja tunnelmallista musiikkia kuten jo Noirre sanoi. Mun mielestä Kentin paras biisi on "på närä håll".

bigspin
5.7.2002, 21:44:31
No mun iso-veli kuuntelee sitä ja kyllä määki niistä joistain sen biiseistä ihan tykkään=) ja Ruotsihan sopii siiheen vallan mainiosti:)

Locke Cole
6.7.2002, 10:37:54
Jeps uusin levy löytyy mp3:sina koneelta. Täytyy sanoa että loistava biisi tuo Dom Andra. Eikä se ruotsin kieli siinä niin kauheasti haittaa.

urho
6.7.2002, 11:04:01
En ole kuullut kun sen mikä pyörii aina musateeveellä, ja minun mielestä se on ihan hyvä.

Tosin en minä sitä varsinaisesti kuuntele, jos sattuu musiikkitv on auki. ja jos se sattuu tulemaan sieltä :D

Captain Cid
8.7.2002, 12:19:23
Kent on huono! :P

FantasyManIX
8.7.2002, 13:01:09
Olen kuullut muutamia kappaleita ja ihan hyviä ovat. En kylläkään mikään hirmu fani ole. Paras kappale jonka olen kuulluut on Dom andra

Sonya
8.7.2002, 17:38:26
Kentillä on muutama ihan kuunneltava biisi.. mut en kyllä ole kyseisen bändin mikään erityinen fani..

Lonely Wolf
8.7.2002, 18:48:37
Joo kuuntelen kenttiä silloin tällöin...mun isosiskolla on liuta kentin cd:eitä :D ...olis joskus mukava nähdä livenä...OM DU VA HÄR rulez!!!(tulikohan kirjoitettua oikein :eh: ...korjatkaa jos meni väärin)

Candice
9.7.2002, 11:39:03
Ah, Kent... Ihastuin viime sunnuntaina ruissalossa kyseiseen bänriin! Siis kaikki laulut on ihan väldig bra ja muutenkin esiintyminen oli loistavaa (lue: Maria piti lava-showsta ja Joakimista)

"Jocke älskling spela pärlor" tulikohan tohon kauheesti kirjotusvirheitä?

zhorn
9.7.2002, 12:45:51
Kent on ihan hyvä bändi ja sitä kuuntelee ihan mielellään. Kyllä ruotsinkielistä musuiikkia voi kuunnella ihan samalla tavalla kuin suomalaistakin.
En osaa sanoa parasta biisiä, kun en ole edes kaikkia kuullut..

Hannu747
11.3.2004, 14:43:51
Tulin saarnaamaan teitä tänne kentistä.
kentin kaksi parasta levyä ovat minun mielestäni selvästi Isola ja B-sidor 95-00. Noita kahta en enää osaa järjestää paremmuus järjestykseen.
Isolalla on loistavia kappaleita mm. Om du var här, Saker man ser, OWC, Celcius, Elvis, Glider ja tietysti 747. Taas B-sidor Chans, Längtan skala 3:1, Noll December, Utan dina andetag, På nära håll, En helt ny karriär I&II, Rödljus I&II. Enempää en jaksa mainita nimittäin B-sidor on tuplalevy. Ykkös cd on parempi kuin kakkonen, mutta on kakkonenkin hyvä, mutta kun puhun B-sidorista kentin parhaana levynä, puhun enemmän ykkösestä, mutta on se kakkonen siellä taustalla. B-sidor 95-00 on kokoelma kentin B-puolista vuosilta 1995-2000, niinkuin nimestä voi päätellä. Ovatko he tehneet B-puolet tarkoituksella noin loistaviksi. Uusi B-sidorkin varmaan tulee, mutta ei vielä hetkeen. Uudet b-puolet Vintervila, Lämnar ja Vinternoll2. Vintervila on uudelleen levytys. kent oli tehnyt sen Havsänglar aikoina ja levytti sen uudelleen. Nämä uudet b-puolet ovat tuttua kentin huippu laatua, suosittelen kaikkille kentistä pitäville niitä lämpimästi.
Sitten kentin kaksi tai kolme siis ovat Hagnesta Hill, Vapen och ammunition ja Verkligen. Näistä HH koostuu upeista kolmen biisin pätkistä. Levy alkaa rokisti ja melankolisesti Kungen är död kappaleella ja sitten Revolt III, sekin on kunnon rokitusta. Muistan tämän kappaleen provinssin keikalta loistavasti, oli aivan sairaan hyvä! Sitten kolmas kappale sinkku Musik non stop. Loistava disko tyylinen kappale, jota suosittelen kaikkille kentistä kiinnostuneille kuunneltavaksi. Se kappale koukutti minut kenttiin, tai toinen hyvä on sinkku menestys Dom andra. Ja sen jälkeen HH:lla tulee kolmen rauhallisen tunnelmointi biisin pätkä, joka sisältää fanien rakastaman Stoppa mig juni kappaleen. Hyppään keski pätkät, vaikka ovat loistavia esim. En himmelsk drog, jonka musiikkivideo on ehkä kentin paras musiikkivideo. Loppupäässä tulee loistavia hiljaisia tunnelmointeja mm. Berg&Dalvana, Insekter. Levy loppuu Visslareniin, josta en itse niin pidä. Isola taas loppuu 747:kaan, joka on ehkä kaikkien aikojen paras kappale.
Uudesta Vapen och ammunitionista. Kolme ekaa biisiä menee loistavasti.(Sundance kid, Pärlor ja Dom andra[sinkku]) näiden jälkeen tulee kaksia aika "huonoa" kappaletta ja sen jälkeen Kärleken väntar, joka on loistava! Provinssissa viimeisten biisien joukossa ja livenä tämä oli helvetin kova, kun astelin pois provinssi alueelta päässäni soi Kärleken väntar ja 747. Ja levyllä Kärleken väntarin jälkeen tulee Socker, joka on ehkä levyn paras kappale. Tämäkin oli aivan sairaan hyvä biisi provinssissa. Olin lähellä nirvanaa siinä vaiheessa. Levyllä Sockerin jälkeen FF(sinkku) tulee kehiin loistava sekin. Näiden jälkeen tulee akustinen jäähdyttely ensin Elitellä ja sitten loistavalla Sverigellä. Verkligeniin. Tämä levy löi kentin lopullisesti läpi Ruotsissa.( Suomessa läpilyönti tapahtui Isolalla.)
Verkligen on loistava levy, mutta lopun Indianer biisiin olen kyllästynyt. Levyn kappele sijoittelu oli epäonnistunut sillä kaikki huiput sijoittuvat alkuun. Omia lemppareitani tältä levyltä: Tio minuter(Till mig själv), En timme en minut[Tämäkin soitettiin provinssissa ja lopun revitys oli huippua!] , harmi kyllä Tio minuterkin olisi ollut lkiva kuulla] Gravitation(sinkku), Halka(sinkku) ja Vi kan väll vänta tills i morgon, joka on taas osoitus kentin loistavista lopetus biiseistä.
Kentin ekaan levyyn eli kent. Tämäkin levy on loistava, mutta jää jälkeen edellisistä. Henkilö kohtainen suosikkini on levyltä Stenbrott. En kommentoi sitä levyä enempää, koska haluan säilyttää tällä viestillä jonkin inhimillisen mitan ja pahoittelen kappale jaon puuttumista. Teen sen jälki käteen jos jaksan.
Voitte kysellä lisää kentin ekasta levystä ja kaikesta jos kiinnostaa. Isolaan takaisin. Levyn nimi on kreikaksi saari. Tämä on huippu levy suosittelen tämän jokaisen levyhyllyyn. Lopetus kappaleen eli 747 sanat ovat loistavat ja loppusoitto hipoo taivasta. Pidän itse tästä kappaleesta enemmän englannin kielisenä, en tiedä miksi.
Niin kent on julkaissut kaksi englannin kielistä versiota levyistä Isola ja Hagnesta Hill. Itse pidän enemmän ruotsin kielisistä. Englannin kielisellä Isolalla on yksi uusi kappale Velvet. Hagnesta Hillillä taas kaksi Quiet Heart ja Just like money. Just like money on taas sitä kentin huippua, mutta näiden kahden tilalta englannin kieliseltä versiolta puuttuu Ett tidsdriv att för dö ja Insekter, jotka molemmat ovat loistavia. Musiikkivideoista parhaimmat ovat Kräm, En himmels drog, Musik non stop(engelska version), 747, Dom andra, FF, Vinternoll2. kentin uutta levyä saadaan odotella vielä pitkään sillä he pitävät "pientä" lomaa tällä hetkellä. Uuden levyn myötä kent taas tulisi Suomeen keikkailemaan ja minun isoveli on luvannut viedä väkisin minut kentin Tampereen klubikeikalle (ei tarvitse pakottaa). Tässä olisi vähän asiaa ja lisää tulossa.

Eli kaikki levyt kent, Verkligen, Isola, Isola engelska, Hagnesta hill, Hagnesta hill engelska, Vapen och ammunition löytyvät täältä ja suuri fani olen. Tuon jutun olen kirjoittanut Provinssin tunnelmissa ja hieman väsyksissä ja pyörryksissä, joten sulkeita ja muita rasittavia piirteitä on paljon ja jotain pientä teiniangstia, pahoittelen. Niin ja tuosta varmaan jäi mainitsematta, että kent on ollut myös nimellä Jones & Giftet alkuaikoina. Myös englannin kielisten sinkkujen b-puolet ovat fantastisia, jota en tuossa todennut.