View Full Version : Romit ja emulaattorit
Maguswarrior
3.2.2004, 11:52:16
Tuli vain mieleen, että pelaako monikin ihminen emulaattoreilla pelejä? Ja käytättekö niitä laillisesti?
Itse pelailen emulla jonkin verran, laillisesti ja laittomasti...
Mutta mitä mieltä olette emuttamisesta?
Onko se :soso: vai :yay:
Tähän ketjuun ei sitten enää suvaita pelkkiä luetteloita pelatuista peleistä ja/tai käytetyistä emulaattoreista. Sellaiset eivät kivoja, joten ne poistetaan. -Prometheus
Siis täh? Omistat pelin itse ja alennut pelaamaan sitä emulla? No pisteet vaan sullekkin.
Kyllähän emulointi on ihan ok jos tahtoo pelata joitakin ikivanhoista peleistä joita ei enään saa miltein mistään (kuten Super Mario RPG ja BoF pelisarja) ja onhan se muutenkin ihan hyvä vaihtoehto jos tahtoo olla nuuka eikä huvittaisi ostaa esim. GBA:ta ja sille hyviä pelejä. Ainahan laiton on laitonta, mutta silti...
(Jee! Kahdessadas viesti! :solong: )
Maguswarrior
4.2.2004, 11:55:14
Tarkoitin juuri, että lataa vanhoja, esim. nes-pelejä, kun ei niitä viitsi ostaa...
Latasin juuri Ocarina Of Timen netistä (N64), kun n64-pelejä ei mielestäni myydä enää...
Laitontahan se on, ainakin vielä... :D
Minun ei ainakaan tarvitse kärsiä 50Hz värähtelevää kuvaa emu-pelejä pelatessa. Ja saahan konsoleiden peliohjaimet PC:llä toimimaan teese-itse-menetelmillä tai ostamalla adapterin. Useimmat pleikkaripelit saa emuloinnilla paremman näköiseksi jos omistaa kohtuu tehokkaan koneen. Emuja pelattaessa päästään samaan tulokseen ellei jopa parempaan, kuin konsolilla pelatessa.
Siis täh? Omistat pelin itse ja alennut pelaamaan sitä emulla? No pisteet vaan sullekkin.
Itsellänikin on pleikkarin pelejä, vaikken omista konsoliakaan.
freyelise
4.2.2004, 15:56:50
Minä pelaan kyllä kutosta mielummin emulaattorilla kuin pleikkaversiona latausaikojen takia. Tuli kutonen pleikalle ostettua, joten kai minä nyt sitten saan sitä laillisesti pelata emutettuna, mikä on miellyttävämpää kuin tuijotella kolme sekuntia mustaa ruutua aina kun menee menuun.
Vasta äsken hommasin pleikka emulaattorin pc:lle, mutta en ole vielä kokeillut koska pleikkapelini ovat eri talossa missä asun. Nes ja Snes emulaattorit ovat kyllä tuttuja, megadriveä olen kokeillut ja monia muita harkinnut mutten sittenkään viitsinyt. Tai no, gameboy advance ja N64 emulaattorit löysivät tiensä luokseni ihan vähän aikaa sitten, mutta vähänpä niitä on tullut pelattua.
Emulaattorit ovat jees jo siinä mielessä että niillä voi kokeilla kalliita konsolipelejä ennen ostamista, ellei ole kaveria joka ostaa kalliita konsolipelejä.
Mjuuha tuleehan noita harrastettua. En näe mitään syytä pitää NES, SNES, Sega megadrive jne. laukautettujen laitteiden emulointia laittomana. Jos ainoa tapa ostaa pelejä ja laitteita on nettihuutokaupat ja käytettyjä kamoja myyvät lafkat, niin emuloinnissa ei ole mitään pahaa. Ja suurin osa pelien valmistajistakaan kun ei ole enään olemassa. Joko konkurssin tai fuusoitumisen johdosta.
Nitromethane
4.2.2004, 18:07:57
Itse omistan kolme Nes pelikonsolia, joista valitettavasti yksikään ei toimi. Tämä yksityiskohta on ajanut minut käyttämään emulaattoreita. Nostalginen tunne pelata vanhoja klassikoita, tosin näppäimistö ei korvaa sitä nelikulmio ohjaimen tunnelmaa.
Snes pelikonsolinkin omistan, mutta käytän silti emulaattoria Snes pelien pelaamiseen, ehkä juuri helppouden takia. Snes:lläkin on monia pelaamisen arvoisia klassikoita, joista mainittakoon kaikki Snessille ilmestyneet Final Fantasyt: FF 4, FF 5 ja FF 6 (jonka muuten omistan myös PS versiona). Muita klassikoita mm Mario World 1 ja 2, Donkey Kong:it, Zelda, Mario Kart, nämä keksin tähän hätään, mutta noita edellä mainittuja pelejä tulee vieläkin pelattua.
Suomen lainsäädäntö kieltää emulaattorien käytön, jos ei omista alkuperäsitä kappaletta, konsolista, tai pelistä. Mutta kukahan tuotakin lakia pystyy valvomaan ja sitä paitsi, monia noista peleistä ei saa enää mistään, joten emulaattorin käyttö on mielestäni siinäkin suhteessa hyväksyttävä. En usko että yksikään pelifirma konkurssiin menee jos noita vanhoja pelejä haluaa ladata netistä ja pelata emulaattorilla.
Emulaatioissa on helppo huijata. Perinteisen (ja hitonmoisen idioottimaisen) konsolimaisen "tallenna vain tietyissä paikoissa" pystyy kiertämään kätevästi snapshoteilla. Jossain tasoloikissa ja toimintapeleissä se on varsinaista huijausta mutta noissa roolipeleissä varsin kätsy.
Outraider
5.2.2004, 9:10:04
Paha minä. pelaan vieläkin vanhoja FF:iä emulla, tai no "pelaan", en ole vähään aikaan pelannut. Raha tilanteen takia en uudelleen julkaisuja pystynyt ostamaan. Vanhempia pelejä, mitä ei enää, ainakaan helposti, mistään saa, pelaan emulla, kuten Megamanit.
Niera Kuuranpoika
5.2.2004, 14:10:18
Kyllähän noita emulaattoreita tulee käytettyä. Esimerkiksi NES:n Final Fantasyt ja SNES:in FFIV tuli pelattua emuilla silloin kun niitä ei ollut Euroopassa saatavilla, mutta jälkikäteen olen kyllä ostanut aidot versiot. Mielestäni noiden NES- ja SNES-pelien warettamista ei voi paheksua, koska aitoja pelejä ei voi ostaa enää muuta kuin käytettynä, ja niistähän ei mene centin centtiä pelien valmistajille. Koska piratismin paheksuttavuushan on juuri siinä, että se syö pelin tekijän tuloja, noiden vanhojen pelien kohdalla siitä ei voida puhua. Kenenkään on turha muistuttaa siitä että pelin tekijät yhä omistavat oikeudet noihin peleihin. Tietenkin omistavat, mutta jos aitoa ei voi kaupasta enää ostaa, he eivät voi mitään hävitä.
Eri asia sitten on uudempien pelien pelaaminen emulaattoreilla (tosin on myönnettävä, itsekin on tullut syyllistyttyä kaverilta kopiointiin). Mutta jenkkipelien pelaamisessa emulaattoria voi käyttää aivan laillisestikin, oma tv:ni esimerkiksi ei tue NTSC-signaalia, ja koska mieluummin pelaan pelejä omassa huoneessani kuin roudaan pleikkarin olohuoneen television ääreen, Xenogearsia ja FF Tacticsia pelaan kätevästi tietokoneella emulaattorilla (pelit ovat aitoja samoin kuin molemmat pleikkarit, ykkönen ja kakkonen, joten ei pitäisi kenelläkään olla valittamista)
Ainoa haitta on pieni nykiminen videoiden aikana, mutta muuten hjuva.
Laittomasti ja laillisesti käyttelen emulaattoreita. PSX-emuja käytän Chrono Crossin pelaamiseen(on mulla se cd:llä poltettuna) ja joskus jos pleikkari ei oo käytettävissä, niin sitten emulla niitä täydellisen laillisesti pelailen.
Vanhemmat pelit(NES, SNES, GBC) menevät sitten emulaattorilla täysin laittomasti! :D En kylläkään ole jaksanut emuja pelata vähään aikaan, lukuunottamatta tuota CC:tä.
Zephiroth
9.2.2004, 14:32:18
Jonkinsortin emu kyllä löytyy (kun en näistä jutuista oikein tietä :( ) ja sen kun vasta äsken imutin (oikeastaan isoveljeni sen imutti mulle :D ) niin ei sillä paljon pelejä vielä ole niinkuin yksi :huh: Niin yksi ja se on Chrono Trigger jota on tullut paljonkin pelailtua.
Eikös tämä ole Suomessa laillista ainakin vielä :huh:
Natsenatu
9.2.2004, 15:09:02
Pelaan,laittomasti :boing: mutta onko sillä muka jotain väliä?
En tällä hetkellä edes pelaa,koska olen auttamattomasti jumissa Crono Triggerissä ihan vain sen takia ettei ole äänikorttia.
Myöntää täytyy,ettei kyllä innostakkaan,kun emulla pelatessa peli on aika buginen.Suomenkielinenkin versio olisi,mutta kun sekin herjaa vaan että ei toimi blaah blaah...
Joo,minulla on Snes-emu.CT:n lisäksi pelasin vähän aikaa FF6:sta,kunnes sain sen joululahjaksi pleikalle,ja Breath of Fire 2:sta,mutta siinäkin tuli pieni onkelma ja on into jotenkin lopahtanut kokonaan emulla pelaamiseen.
Kunhan löydän hyvän pelin,niin kai sille emulle tulee pitkän ajan jälkeen käyttöä.
Locke88
14.2.2004, 17:48:53
Ite tykkään pelata emuilla ja niissä on hyvä kun saa ainakin SNES emulaattorissa tallentaa koska huvittaa ja emulla tietenkin pystyy pelaamaan kaikkia vanhoja hyviä peliä mitä ei enää löydy.
Eliroaero
17.2.2004, 19:40:11
Olen emuttanut viitisen vuotta ja emulaattoreita löytyy seuraaville vehkeille: NES, SNES, Game Boy, Super Game Boy, Game Boy Color, Game Boy Advance, Nintendo 64, PSX, Turbo Grafix 16/PC-Engine, C64, Amiga, Neo-Geo, Capcom Play System 1 & 2, Arkadi (MAME), Megadrive/Genesis, Mega/Sega CD, 32X, Master System, Game Gear.
Pelejä löytyy arvatenkin "vähän" ;D
The death Magic
18.2.2004, 9:46:10
Emulaattorilla pelailen ainakin PSX,NES,SNES,Sega Megadrive ja N64 pelejä. Ainiin ja Gameboy advance pelejä myös. Niin ja vielä ainakin C64,Amiga ja Arcade pelejä.
Monenlaista tulee pelattua. Laillisesti pelaan noista vain PSX pelejä ja paria NES peliä.
mogvisti
19.2.2004, 17:53:26
Kyllä ne emulaattorit on ihan :up:
Itse pelailen emuilla pää asiassa, niin nololta kun se kuulostaakin, Pokemoneja ja muita pelejä joita en viitsi ostaa.
Kyl se emulaattori bisnes taitaa laitonta olla mut eipä toi mua haittaa, kyl niillä on varmaan itse kukin jotain pelaillu
liquids
19.2.2004, 21:49:55
kyllähän noita SNES ja NES pelejä on emulaattorilla pelailtu jo monta vuotta... Vanhoja Final Fantasyjä enimmäkseen, ja muita ropeja, kuten Breath Of Fireja. Kyllähän se emulaattoreilla pelailu mielestäni ihan jees-toimintaa on (no tietysti niin). Parisen sataa peliä löytyy...
Mitä ohjainta pidätte emuttamisessa parhaimpana, joka sopii peliin kuin peliin? Vai pelaatteko näppäimistöllä? Oma suosikki on GameCuben ohjain.
Davidson
1.3.2004, 11:38:26
Emulaattorit ovat tärkeä osa pelivalikoimaani koneella. Niitä minulla löytyy seuraaviin pelikonsoleihin: Sega, Nintendo, Super Nintendo, Amiga, Game Boy ja Playstation, jota tuli käytettyä varsinkin, ennen kuin hankin ihan oikean version. Pelasin sillä esim. Final Fantasy IX:n läpi, minkä teki erityisen helpoksi mahdollisuus tallentaa peli joka tilanteessa. :D
Nykyään en oo vaan hirveenä kerennyt emuloimaan, kun on ollut noita "muita projekteja"...
Necrofobia
1.3.2004, 11:47:39
Tottakai sitä emulaattorit pitää olla, varsinkin vanhemmat konsolit pitää olla kuten NES ja SNES. En kuitenkaan mitään ps2 emulaattoreita tarvi kun löytyy kone itseltäkin
PC pelaamiseni on lähinnä vain tuota emulaattoreilla
SnowCrow
14.3.2004, 13:06:14
Njoo... Pelaisin jos vaan olis.
Mistä semmosen vois pölliä?
Yks hyvä paikka aloittaa on www.ngemu.com. Luonnollisesti kannattaa käyttää googlea emulaattoreiden etsimiseen.
Täältä http://www.lik-sang.com/ kannattaa käydä kattelemassa ohjainadaptereita. Oma suosikki http://www.lik-sang.com/info.php?category=162&products_id=2143&. Kaikki napit tärinöitä myöten toimii.
Kyllä emut on :up: . Itse omistan FFI-FFVI:t emulle sekä myöskin joitain megamaneja, Emulla on kiva pelata koska siinä voi seivata milloin haluaa, vaikka joskus se kyllä on vähän turhan helppoakin.
Kyllä se musta on ihan :yay: . Itse pelaan paljon emuilla... Kun ei jaksa ees ostaa pleikkaria... Ja pakko saada pelata FF9... On mulla sit aika paljo GBA, SNES, NES, Sega ja muitakin romeja. Mm. FF 1-6 o romeina. :D Enkä itse asiassa omista mitään noista laitteista :enkeli: Eli siis pelaan laittomasti.
Pelailen emuilla lähinnä FF, Crono Trigger ja GBA:lla Mega Man Battle Networkkeja (ne on vähän parhaita :) ).
Originally posted by Maguswarrior
Latasin juuri Ocarina Of Timen netistä (N64), kun n64-pelejä ei mielestäni myydä enää...
HAH! MYYDÄÄNPÄS! www.dlc.fi/~~vpd/index.htm ! Tuolta löytyy, ja niin löytyy luultavasti monesta muustakin paikasta. Kärsivällisyyttä siihen etsimiseen! Ja nyt näiden höyryjen päästämisen jälkeen siihen aiheeseen.. :D Minä pelaan SNES ja NES pelejä emuilla, tosin pelkkiä Final Fantasyjä tai Chrono Triggeriä (mainio peli muuten). Uudempien laitteiden pelejä en halua Emuilla... Tuntuu minusta jotenkin laittomalta..(tjaa, onhan tämä snesillä pelaaminenkin laitonta.. =) )
Eli, pelaan emuilla ja laittomasti.
Originally posted by Seto
Yks hyvä paikka aloittaa on www.ngemu.com. Luonnollisesti kannattaa käyttää googlea emulaattoreiden etsimiseen.
Täältä http://www.lik-sang.com/ kannattaa käydä kattelemassa ohjainadaptereita. Oma suosikki http://www.lik-sang.com/info.php?category=162&products_id=2143&. Kaikki napit tärinöitä myöten toimii.
Minä asensin tuolta sinun mainitsemaltasi sivulta pleikan emulaattorin mutta en saa sitä toimimaan. Eli jos neuvoisit vähän.
Eli minä asensin emun tiettyyn kansioon ja sitten kun avasin sen emun, siihen tuli ne asetus jutskat. Mie katoin ohjeista nii niissä neuvottiin valitsemaan ne bios ja plugin kansiot. Sen tehtyäni painoin ok:ta mutta ohjelma vain sanoi että asetukset ei ole valmiita. Kaikki muut säädettävät jutskat oli miulla vaan tyhjiä. Eli pitääkö miun hakee jotaa lisä jutskii netistä vai mitä?
Edit/ Saa minuu muutkin neuvoa :P
Minä asensin tuolta sinun mainitsemaltasi sivulta pleikan emulaattorin mutta en saa sitä toimimaan. Eli jos neuvoisit vähän.
Eli minä asensin emun tiettyyn kansioon ja sitten kun avasin sen emun, siihen tuli ne asetus jutskat. Mie katoin ohjeista nii niissä neuvottiin valitsemaan ne bios ja plugin kansiot. Sen tehtyäni painoin ok:ta mutta ohjelma vain sanoi että asetukset ei ole valmiita. Kaikki muut säädettävät jutskat oli miulla vaan tyhjiä. Eli pitääkö miun hakee jotaa lisä jutskii netistä vai mitä?
Edit/ Saa minuu muutkin neuvoa :P
Haitko pluginit emulaattoriin? Niitä löytyy esimerkiksi, kun valitset NGemun sivuilta playstation ja vasemmasta valikosta löytyy eri pluginit. Tarvitset myös PlayStationin BIOSin, jonka sinun täytyy hakea itse. Eiköhän Google auta sinua tässä.
Muista että eri plugineilla pelit toimivat eri tavalla. Itse olen kääntynyt Pete's pluginien puoleen. NGemun foorumeilta löytyy apua eri pelien grafiikka-asetuksiin. Pleikkarilla emuttaminen vaatii aina pientä säätöä. Kun on löytänyt parhaimmat asetukset peliin ne kannattaa laittaa muistiin. Melkein joka peliin on omanlaisensa asetukset.
Sanokaas joku että miltä sivulta saan romeja emuihin :eh: ?? en ole löytänyt yhtään kunnollista ainakaan vielä
Minä pelaan yleensä emuilla vain FF:iä, joista osaa pelaan laillisesti ja toista osaa laittomasti. Minun mielestäni emuissa ja romeissa ei ole mitään väärä (paitsi tekijänoikeuksien rikkominen =)) koska ne ovat hyvää ajanvietettä ja kyllä minä ne pelit mieluusti ostaisin laillisesti jos niitä vaan löytäisi jostain. Esim. eipä taida saada FFIII:ä mistään kaupoista enää.
Locke88
20.6.2004, 15:14:57
Sanokaas joku että miltä sivulta saan romeja emuihin :eh: ?? en ole löytänyt yhtään kunnollista ainakaan vielä
Kannattaa käydä www.emureactor.com
-TiamaT-
29.6.2004, 0:20:15
Itsehän pelailen esim. FF 9siä emulaattorilla. Paljo paremman näkönen ku kattella TV ruutua. Saa tallennella kun haluaa. EpsxE rules :D Myös kieltämättä vanhemman fantasyt saa uutta hohtoa.
zeikki-
29.6.2004, 9:45:17
Hyi, emulaattorit on hirveitä. Itsekin kyllä pelailen noita SNES-pelejä tietokoneella, mutta pleikkarista eteen päin en edes harkitse. Kyllä nyt pitää olla kunnon vermeet jos meinaa nauttia pelistä. Näppäimistöllä pelaaminenkin tuntuu jo paljon ankeammalta kuin ohjaimella. Jos pelaan emulaattorilla, pelaan sillä vain sen takia etten pysty muullakaan pelaamaan. Netistä tulee kyllä latailtua musiikkia, mutta emulaattorit tuntuu paljon enemmän "varastamiselta".
Prometheus
29.6.2004, 11:52:49
Itsehän pelailen esim. FF 9siä emulaattorilla. Paljo paremman näkönen ku kattella TV ruutua. Saa tallennella kun haluaa. EpsxE rules :D Myös kieltämättä vanhemman fantasyt saa uutta hohtoa.
Njaa. En tiedä. Minäkin kyllä pelasin ensimmäistä kertaa FFIX:ää emulaattorilla, kun ei psx:ää vielä ollut. Olin niin hullu, että menin sen riskeistä huolimatta ostamaan ja koettamaan onneani yhden hyvän emulaattorin kanssa. Sain kuin sainkin sen lopulta toimimaan erittäin sulavasti ilman mitään kummempia nykimisiä koneellani. Olihan se vähän hienompi, kun pinnat tasoittuivat ynnä muita 3D-efektejä saatiin mukaan. Vähän kulmikkaita ja kuin liian suurista palasista koottuja ne hahmot olivat silti. Taustat tosin menivät vähän suttuisiksi... minä aina jaksan valittaa tuosta.
Mieluummin pelaan kuitenkin television ruudulta katsellen ja itse pleikkarilla. Se on miellyttävämpää. Sitä paitsi minulla ei vieläkään ole PC:lle mitään padia. Ja ei kai se parempi ulkonäkö nyt niin hirveän iso juttu ole. Hyvä puoli noissa emulaattoreissa on se, että peleistä tulee yleensä nopeampia, jos siis koneessa riittää tehoja.
Minä on ollut ja on edelleen kaikenlaisia emulaattoreita (olin kirjoittamassa jo moderaattoreita..) aika useille konsoleille. Emulaattori on ihan hieno keksintö. En minä käytä niistä kuin paria, kun osa ei ole ollut kovinkaan kaksisia. NES:n, SNES:n sekä PSX:n emuja tulee käytettyä eniten. Joskus kokeilin snessin emulla kaikenlaisia vanhoja pelejä, joita kyseisellä konsolilla pelasin aikoinaan, mutta ne ovat jo kadonneet koneelta jostain syystä. Eikä kaikissa edes ollut sitä samaa viehätystä.
Vanhoja Final Fantasyjä pelasin emulla, kun niitä vielä jokin aika sitten ei mistään muualta järkevästi saanut. Kaikenlaista muutakin on kokeiltu.
---
Tähän ketjuun ei sitten enää suvaita pelkkiä luetteloita pelatuista peleistä ja/tai käytetyistä emulaattoreista. Sellaiset eivät kivoja, joten ne poistetaan.
-TiamaT-
29.6.2004, 18:48:20
Padiongelma kans saa kyllä painia. Näppäimistö ei kyllä tosiaankaan oo paras mahollinen noille peleille. Mut kun kerran Gran turismotkin meni näppäimiltä hyvin niin on tuohon Fantasyynkin ehtiny tottua. Mutta vapaat tallennukset on jotain, mitä en pois vaihda...
Toinen ongelma - en tiiä mistä johtuu mutta pää tulee kipeeksi jos pelailen etenkin Psonella TV:n kautta. PS2:nen vielä menee, mutta siksi tykkään tuijotella enemmän emulaattoreita. Kun kerran on tällänen wanha PC-Pässi... :D
//Ei linkkejä tuollaisille roskasivuille, kiitos. - Prome
Antendo
26.7.2004, 17:40:10
Ite oon nuilla emuilla pelannu jo muutaman vuojen verran. Semmosta vaan kysäsisin, ku mummolla (eli siellä missä ne emut on) meni kone sekasin, ja piti pistää Windowssi uusiks, olivinaa kyllä laitoin kaikki pelit levylle mut sitte ei ollukkaa mitää tallella. Että olisko mitenkää mahollista, jos joku löytäis kuusneloselle semmosen pelin ku Gex 3 Deep Cover Gecko. Se ku on niiiiiiin hyvä peli. Jos joku sattuu löytään semmosen olisko mitenkää mahollista laittaa siitä yksityisviestinä. Kiitän jo valmiiks.
Hain netistä ensimmäisenä SNES:in ja NES:in emulaattorit, lähinnä vain sitä varten, että voisin pelata niillä Final Fantasyjä. Kun rupesin tykkämään emulaattori meiningistä päätin hakea XBox:in emun. Siitähän tämä minun koneeni sekosi... Kesti päivän ennen kuin sain asetettua kaikki hiiri ja näyttö asetukset oikein; jouduin jopa ostamaan uuden näytönohjaajan...
Sen jälkeen en ole emulaattoreihin koskenutkaan. Kyllä elämästä selviää ilmankin emulaattoreita :)
Emulaattori ja ROMit kunniaan! Kaverini latasi netistä ROM-paketin, jossa oli suunnilleen kaikki NES ja SNES-pelit, niin euroopan, japanin ja amerikan versioina. Myös sellaisia herkullisia harvinaisuuksia kuin Romancing Sagat 1-3, Earth Beyond jne.
Amd-man
30.7.2004, 20:36:39
Oon pelannu emulla noin vuoden ja omistan emulaattorit seuraaviinkonsoleihin: Nes, Snes, N64, Xbox, Genesis, Gb, Gbc, Gba ja Atari. Pelejä on noin 1650kpl. Omasta mielestäni toi ei ole laitonta jos omistat pelin alkuperäisen version, peliä ei voi ostaa suomesta uutena tai se ei tuota valmistajalle rahallista haittaa! :P
Jaakkima
31.7.2004, 15:00:52
Löytyyhän noita emuja konsolille jos toisellekkin, ainakin SNES, NES, GBA ja N64. Olen pelaillut kaikilla jotain mitä nyt olen rommeja löytänyt ja jaksanut ladata, parhaita pelejä mitä nyt on emuille on Super Mariot: 64, 2 Yoshis Island, FF:t: 4, 5, 6. noita pelailen aina silloin kun muistan että niitäkin löytyy koneen kätköistä.
Jarkkopekka
31.7.2004, 17:40:21
GBX emut on käteviä, voi pelailla niitä pelejä mitä 1. Ei saa Suomesta ja 2. Ei ole varaa ostaa. Yksi parhaista peleistä ikinä Game Boy Advancella, Fire Pro Wrestling 2 ei ole rantautunut Eurooppaan, ainut vaihtoehto lienee tuo emulaattori. Tällaisia pelejä ovat myös Naruton GBA pelit. Visual Boy Advance on paras GBX emulaattori kokemuksieni mukaan ja tällä hetkellä ainut jota käytän. NES ja SNES peluut on jääneet vähemmälle, ainoina Mariot ja FF:t. PSX emu Gleem (tai mikälie) ei toimi XP:llä ( tai ainakaan minulla ), harmi. Sitten ahkerassa käytössä on ollut Project 64 eli Nintendo 64 emulaattori. Sillä on tullut pelailtua Mariota ja Harvest Moonia. Harvest Moon 64 rokkaa kyllä, addiktoiva peli. Siinä ne minun pelaamani emut olivat.
(((Olen saattanut postata tänne ennenkin, mutta se taidettiin tuhota liian pienen sisällön takia. Tässä viestissä sisältöä riittää!!!)))
Minulla on Snes-emulaattori nimeltä ZSNES((W)=windows versio) ja se on PARAS!!! Minulla on pelejä nimeltä:
Megaman 7 ja 9, X1, 2 ja 3
Final Fantasy 4, 5 ja 6
Chrono Cross
Mystical Ninja
Ninja Gaiden Trilogy
3 Ninjas kickback
Ja
Yoshi's Island(SUOSITTELEN!!!).
On minulla myös NES emulaattori nimeltä Nester ja siihen on pelejä:
Final Fantasy 1, 2 ja 3
Ninja gaiden
Ja vielä sokerina pohjalla(tai jotain :P ) ePSXe emulaattorilla voi pelata PSXän pelejä! Minulla on vain Final Fantasy VIII siihen.
Täältä löytyy erittäin suuri varasto pelejä emulaattoreille:Suosittu klik jota monet ihmiset käyttävät (http://www.emuparadise.org/)
ascalon
27.9.2004, 14:56:40
Tuhma SNES-emulaattori on joskus muinoin koneelta löytynyt. Pelejä ei ole hirvittäviä määriä ollut, siläl isoveli ei moisista ohjelmista ole koskana ollut järin innoissaan. Final Fantasy IV, V, ja VI. Sitten Super Metroid on ollut, samoin Chrono Trigger, Megaman X4 (jos oikein muistan) ja koku aivan ihmeellinen (mutta kieltämättä hervoton) Mega man Soccer. Ko. peli oli kyllä aika lailla kämäinen. Pelattavuus kun ei ollut mitään kovinkaan hyvää ja vaihtelua ei ollut ollenkaan.
Emuja ja romeja löytyy kyllä vaikka muille jakaa, enkä ole siitä ylpeä. Romejen ja emujen yhteistila on varmaan 10 Gt tietämillä eli niitä on helvetisti. Emuja on ainakin ZSnes, Virtuanes, Virtual Boy Advance, Mame 32, Project 64, Kega Lazarus, Neo-pop ja ainakin jokin Wonderswan emu ja taitaa olla vielä muitakin. Romeja löytyy sitten jos jonkin moista. Että tällä tavalla. Hyi hyi minua tuhmaa poikaa.
squal[FIN
28.9.2004, 14:29:59
Emulaattori ja ROMit kunniaan! Kaverini latasi netistä ROM-paketin, jossa oli suunnilleen kaikki NES ja SNES-pelit, niin euroopan, japanin ja amerikan versioina. Myös sellaisia herkullisia harvinaisuuksia kuin Romancing Sagat 1-3, Earth Beyond jne.
Itse latasin saman paketin. Kokoa sillä oli monta gigaa ja se todellakin sisälsi kaikki NES ja SNES pelit. :)
Itselläni on zsnes emulaattori ja joku NES emulaattori, jonka nimeä en muista. Pelattua tulee silloin tällöin, mutta aika harvakseltaan. Hyviä roolipelejä on paljon varsinkin SNES:lle. Romeja saisi pitää koneella vain 24h ellei omista alkuperäistä peliä, mutta harvat vain tätä lakia noudattavat. Onhan tämä silti pientä verrattuna vaikka varettamiseen. Näitä pelejä kun ei muutenkaan enää juuri missään myydä.
Setzer-44
25.10.2004, 16:55:32
Olen omistanut Emulaattoreita 4.Nyt en yhtään koneen huollon jälkeen mutta hankin ehkä.Laitonta mutta itse en voisi millään enää pelata joitain noista peleistä ja enkä viitsi hankkin GBA:ta sillä sen kanssa menisi hermot.Huvittaisi saada Final Fantasy II ja III mutta en tiedä mistä löytäis enkä tiedä lataanko enää emulaattoria.Ehkä lataan Snes emun ja siihen 40 vakiopeliä ja sitten en enää emulaattoreita lataa enkä romeja.
WWWWolf
27.10.2004, 22:17:58
Jaa-a, itse käytän kyllä emulaattoreita silloin tällöin - syystä siitä että pelit ja konsolit ovat piiiiitkän matkan päässä korven keskellä. Koetan välttää emulaattoreita kun voin, koska ne eivät usein toimi ihan yhtä hyvin kuin alkuperäiset - ja PC-padinikin on vielä aika surkea ja näppäimistö ei ole oikea väline konsolipelien pelaamiseen alkuunkaan. Ja ainoa emulaattori joka tällä koneella näyttää toimivan enemmän kuin täydellisesti on NES-emulaattori FCEUltra. Kaikki muut ovat enemmän tai vähemmän etanoita.
Pääasiassa pelailen pelejä, jotka minulla on ns. laillisesti. Kiintolevyn nurkkiin on kyllä kertynyt laittomiakin ROMeja, mutta niitäkään en juuri pelaa. Tottahan minä monet kyseisistä peleistä ostaisin jos niitä joku myisi... täällä päin ei ole esmes SNES-pelejä vanhoja pelejä myyvissä paikoissa. No, aina niitä silloin tällöin kuitenkin sattuu silmiin, viimeisen parin kuukauden aikana on tullut esmes ostettua kaksi wanhaa NES-peliä, toinen tosin GBA-versiona :)
Ainoa peli mitä tällä hetkellä emulaatolla laittomasti väännän on SNESin Final Fantasy 3u. Kun vaan tietäisi mistä senkin saisi alkuperäisenä. Ja Playstation-peleihin en koske pitkällä tikullakaan, Nintendo-fani kun olen henkeen ja vereen. :)
Tällä hetkellä eniten käytän kahta emulaattoria: Exult, joka on varsin erikoistunut emulaattori - oikeastaan uudisversio Ultima VII:stä, joka käyttää alkuperäisen pelin dataa. Alkuperäistä peliä ei tahdo saada toimimaan nykyisissä koneissa kirveelläkään. Ei sillä, että sitä suosituskokoonpanollakaan sai toimimaan kuin tuskalla ja ähellyksellä. Maailman paras CRPG se muuten on. :)
Toinen emulaatto on DOSBox; ikimuinoisten DOS-pelien toimiminen on vähän niin ja näin. DOSBox auttaa, tosin järkyttävän hitaasti... On se kumma jos yhtä P3-600MHz:ä ei saa sulavasti pyörittämään niitä pelejä mitä nelikasikutosella pelattiin aikanaan.
(Tänä iltana pitää katsastaa kuinka Betrayal at Krondor ei toimi...)
Allekirjoittaneelle ehkä paras alusta lailliseen emupelaamiseen olisi Commodore 64 - koneelleni löytyy ihan hyvä kokoelma ihan laillisiakin pelejä. Pitääpä muuten tässä eräänä päivänä siirtää ne aikanaan yläasteella väsätyt BASIC-pelit levykkeiltä kaapelilla PC:lle ja laittaa ne intttternettiin. Saavat nämä nykykakaratkin tietää mitä Pelko on, ja oppia varomaan pimeää aikaa. Muahahahahaahahaaaaaaa!
Suosittelen Playstation omistajia ostamaan tällaisen (http://www.pahasana.com/products.php?p=e09a73). Pitäisi mielestä toimia myös Ps2:sella yhtäläillä kuin Ps1:selläkin. Polta cd:lle paljon ROMeja, pistä levy pleikkariin, ja pelaa tuon emulaattorin kautta niitä. Gameboy-pelejä on varmasti mukavampi pelata suuresta teeveestä, ja voit pelata kaikkia vanhoja NES, SNES, GB jne. pelejä.
Radetz
11.3.2005, 21:37:39
Jos tää nyt ei satu ketään haittamaan niin täältä (http://koti.mbnet.fi/radetz/) ainakin.
Ja kyllä ainakin GBA, Snes, Nes ja Sega emulaattoreilla tulee pelattua aika paljonkin sillon kun jaksaa. Ja en henkilökohtaisesti en pidä emullaattoreita ja romeja laittomina, sillä esim. lähes kaikki mitä jollekkin gba:lle ilmestyy on täyttä paskaa jota jaksaa pelata ehkä yhden kk:n. Segan ja Snessin peleistä voisinkin maksaa, jos ensin jostain löytyisi konsoli ja sitten vielä ne pelit..
Olen tekemässä aiheesta juttua Turun Sanomiin. Haluaako joku kommentoida omalla nimellään emulaattorihässäköitä? Yhteydenotot osoitteeseen pekka.siikavirta@netti.fi
Löysin MBnetin tämän päivän pelin (http://www.mbnet.fi/jutut/paivanpeli/?from=etusivu). Jokaisen on sitä aivan pakko kokeilla. Eli Beneath a Steel Sky. Itse en ole pelannut läpi, mutta pitkälle olen päässyt. Kyseessä on seikkailupeli. Pistin tämän tähän ketjuun, koska peli tarvitsee DOS emulaattorin.
Tekisi kyllä mieli tietää, miten Emut kuten SNES ja NES mahtavat olla laittomia =)? Ikivanhoja konsoleita molemmat, joille ei enää valmisteta pelejä (eikä kyllä konsoleitakaan). PSX:sta ja Nintendo 64:sta en osaa sanoa ja PS2, Nintendo DS,, PSP, Xbox ja Gamecube ovakin jo ihan selviä tapauksia =).
Joka tapauksessa, itseltäni löytyy ainoastaan SNES, NES ja GBC emut. Ihan mukavaa pelata näitä vanhoja NES ja SNES pelejä erityisesti, kun itse konsoli ei toimi kunnolla tai pelit (uskokaa tai älkää) voivat maksaa maltaita =/.
Kapteeni Kunimura
6.4.2006, 7:05:54
Ainoa emulaattori joka minulla on "aktiivisessa" käytössä on NeoRageX NeoGEo emulaattori. Jos ette ole edes kuulleet NeoGeosta sekin osoittaa kuinka vaikea sen peleja saatikka konsoleita on hankkia. NeoGeon vanhimmat pelit ovat todella vanhoja, mutta uusimmat ovat jotain 2003 vuodelta.
Ainoat pelit joita pelaan tuolla emulla ovat Garou: Mark of the Wolves, Last Blade 2 ja pari muuta klassista SNK:n mätkintä peliä joita ei ole ainakaan vielä julkaistu Euroopassa PS2:lle. Minulla on sellainen käsitys että NeoGeo pelit maksavat jotain 80¤ (voin kyllä olla väärässäkin) eikä niitä saa kuin Jenkeistä ja Japanista. Joskus näkee huutonetissä, mutta mitäpä niillä tekisi ilman konsolia...
On minulla ollut SNES, NES ja GBA emulaattorikin joista varsinkin ensimmäistä pelailin joskus todella paljon. Nyt en noita oikein jaksa renkata.
Tidduneu
11.4.2006, 15:37:29
Olen taas ulkona tästä emulaattori hommelista:( (ei eka kerta)
Joten voisiko joku ystävällisesti kertoa että mikä tuo emulaattori oikeen on?
fernircide
28.4.2006, 23:28:29
Emulaatioissa on helppo huijata. Perinteisen (ja hitonmoisen idioottimaisen) konsolimaisen "tallenna vain tietyissä paikoissa" pystyy kiertämään kätevästi snapshoteilla. Jossain tasoloikissa ja toimintapeleissä se on varsinaista huijausta mutta noissa roolipeleissä varsin kätsy.
eikö emu FF:ssä pysty tallentamaan kesken boss tappelun?
Nyarlathotep
28.4.2006, 23:34:04
eikö emu FF:ssä pysty tallentamaan kesken boss tappelun?Pystyy ihan missä kohdassa tahansa.
sossokoski
6.5.2006, 14:29:56
Kyllähän tuota itsellä muutama emulaattori on ja pelejäkin, mutta ei voi mitään , kun vanhoja konsoleita on niin vaikea saada. Voisivat kyllä jollekin uudemmalle konsolille tehdä uudelleen joitain klassikoita esim. ensimmäiset Final Fantasyt.
Olen taas ulkona tästä emulaattori hommelista:( (ei eka kerta)
Joten voisiko joku ystävällisesti kertoa että mikä tuo emulaattori oikeen on?
Emulaattori on koneella oleva ohjelma, joka matkii jotain tiettyä konsolia esim. Nessiä. Sen avulla voit pelata melkein minkä konsolin pelejä vain. Suomen laissa on kuitenkin kielletty emulaattoreiden käyttö, jos ei omista kyseessä olevia pelejä sekä itse konsolia.
Skillertume
13.5.2006, 17:35:25
Emulaattori on tietokoneohjelma, jolla voi pelata jonkun toisen konsolin pelejä. (Melkein pelkkä sana "ajuri" riittäisi...) Monet ovat emuloineet GBA:n, tai NES:in pelejä, kun niitä ei löydä enää mistään.
Paras emulaattorisivu on http://emulator-zone.com. Sieltä löytyy emulaattoreita moneen makuun, jopa Xbox 360:lle ja PSP:lle. Niiden mukana ei tule demopelejä/kokeilupelejä, koska ne pitää ostaa laillisesti/laittomasti??!.
Minä olen emuloinut NES:in pelejä suurimmaksi osaksi, ja GBA:nkin pelejä olen emuloinut, kun löysin niitä netistä. Nehän eivät vie paljoakaan kovalevystäsi... Max 15 MB. GBA:n pelit löytyy osoitteesta [mode-edit: ei linkkejä]
Ludson
13.5.2006, 20:52:59
Kyllähän noilla romeilla Pokemonia tuli joskus aikoinaan pelattua, kun ei äiti ei suostunut game boyta ostamaan :eh: . Tietäisikö joku jotain hyvää sivua ladata noita romeja? Ei googlella oikein onnistanut.
Nyarlathotep
14.5.2006, 14:15:37
Muutamaa emulaattoria olen kokeillut ja aika moni on paljastunut hyvin toimivaksi. ePSXe on loistava PlayStation-emulaattori ja käytänkin sitä melko usein. Tykkään pelata osaa peleistä enemmän tietokoneella, kuin pleikalla. Varsinkin Final Fantasyt maistuvat paremmalta tietokoneella pelattuna. Visual Boy Advance taas on paras GBX-emulaattori. Varsinkin, kun en itse omista mitään käsikonsolia. Pokémoneja olen lähinnä pelannut, kun ovat mielestäni parhaita Game Boy -pelejä ikinä. Myös yksi maailman parhaista peleistä, Wario Ware Inc. on ollut lähennä pelaamisen alla ja en olisi siihen muuten koskaan tutustunutkaan. Visual Boy Advance on kaiken lisäksi helppokäyttöinen, enkä ole huomannut siinä bugeja, eikä sen kanssa ole koskaan ollut mitään ongelmia. ePSXe pyöritti pelejä aluksi kolme kertaa liian nopeasti, mutta sain sen säädettyä oikeille asetuksille.
SNES-emut ovat myös mukavia. Kahta olen yrittänyt ja toisen olen todennut hyväksi. ZSNES ei auennut minulle, enkä saanut edes sillä avattua mitään peliä. Se toinen, jonka nimeä en muista toimi hyvin, vaikka korruptoikin Final Fantasy VI:n tallenukseni. Muita ongelmia ei ole koskaan ollut.
Lähinnä olen etsiskellyt toimivaa PS2- tai NDS-emua. Vielä ei ole onnannut.
fireboy
14.5.2006, 20:43:50
Joskus tässä aikonaan, n. 3-6 päivää sitten sain hommattua Zsnes-emulaattorin. Se on oikeasti hauskaa pelata pelejä, joita on esiintynyt silloin kun ei ole vielä syntynyt/kun oli vielä pieni eikä tiennyt muuta kuin osan aapisista...
En tosin tiedä, latasinko koko emulaattorin lailliseti vai laittomasti (minulla on kumminkin epäillys, että laittomasti on), mutta kumminkin. Olisin kyllä ehkä hakenut sellaisenkin ohjelman, jossa voi pelata PSX pelejä, mutta harmiksi koneeni ei kata DirectX8-ohjelmaa (tai sen sellaista).
Tähänkin asti olen koklannut pelejä kuten: Final Fantasy Mystic Quest, Mortal Kombat 1, 2 ja Ultimate 3 pelejä ja jokainen niistä on ollut hyviä. Myös Super Mario All Stars + Super Mario World on ollut kivoja ajan tappamis peli.
Tälläkin hetkellä etsin pelejä emulaattorille, mutta se on vain pikkaisen hankalaa tähän hätään...vaikka etsisin kuinka, niin aina tapahtuu vesiperä...
Tangentti
15.5.2006, 14:31:34
Alunperin skriivannut tulipoika
En tosin tiedä, latasinko koko emulaattorin lailliseti vai laittomasti (minulla on kumminkin epäillys, että laittomasti on), mutta kumminkin. Olisin kyllä ehkä hakenut sellaisenkin ohjelman, jossa voi pelata PSX pelejä, mutta harmiksi koneeni ei kata DirectX8-ohjelmaa (tai sen sellaista).
Emulaattorit eivät koskaan ole laillisia, latasitpa ne mistä tahansa eikä täällä sitten saa julkisesti linkitellä mitään ROMmien-lataus paikkoja mutta PM:t ovat eri asia (multa voi kysyä ;) ).
Emulaattorit eivät koskaan ole laillisia, latasitpa ne mistä tahansa eikä täällä sitten saa julkisesti linkitellä mitään ROMmien-lataus paikkoja mutta PM:t ovat eri asia (multa voi kysyä ;) ).
Tietääkseni emulaattori on laillinen, jos itse omistaa kyseisen koneen. Ainakin PlayStation emulaattoria saa ihan laillisesti käyttää, jos imee omasta Pleikkaristaan sen BIOS-tiedoston, joka vaaditaan pelaamiseen. Ja tietääkseni sama pelittää vanhojenkin konsolien puolella. Romeista en sitten tiedä. Ainakaan, jos et kyseistä peliä omista, niin et sitä lain mukaan saisi ladatakaan. Mutta luulenpa, että emuloimisesta rangaistuksia saaneet ovat aika harvassa. (Todennäköisesti pyöreä 0.) Mielestäni emuloimisessa ei ole mitään väärääkään, koska siinä ei kukaan todennäköisesti häviä yhtään mitään. Jos ostat konsolin ja pelin käytettynä, niin ei se pelintekijä siitä enää mitään tuloja kuitenkaan saa. Mutta toki on retroa omistaa peli ja kotelot. ;)
//Edit. Kun katsoin omaa viestiäni aiemmin tästä ketjusta, en voi muuta kuin hävetä. ^_^ Noh, kai sitä huomaa, että ihmiset kasvavat. Nuo hymiöt tappavat silmät. Ja tuosta on vain 2 vuotta aikaa...
M1green1
3.6.2006, 15:20:04
Käytin ennen Znessiä, Nessiä sekä eri Gameboy emulaattoreita. Nykyisin noille ei ole kuitenkaan käyttöä, kun omistan ne pelit playstation versiona, mitä tuli ennen pelattua emuilla. Eli just nämä Finali osat I, II, IV, V sekä VI. Heti loppu emutus, kun sain tietää niitten uudelleen julkaisuista ps1 versiona. Gameboylla taasen pelasin jotain pokemoneja, mutta nyt laite kuin pelikin löytyy alkuperäisenä.
Eli eli, en enää käytä.
Koneessani on emulaattorit Zsnes-, NES- ja VisualBoyAdvance-emulaattorit. Kyllä niitä tulee pelailtua, varsinkin Zsnesilla Chrono Triggeria ja Earthboundia. Emuloimisessa ei ole mielestäni mitään väärää, koska esim. NES-konsolia ei myydä enää missään kuin jossain divareilla. PS2-emu on sitten asia erikseen.
Emulaattorit on siinä mielessä hyvä juttu, jos haluaa niillä peleillä muistella menneitä. Mutta myönnän etsiväni toimivaa PSP-emua... =)
. Mutta myönnän etsiväni toimivaa PSP-emua... =)
Sori jos tulee vähän yllätyksenä mutta PSP-emua ei ole, eikä luultavasti tule tulemaankaan (romeja kyllä voi ladata mutta ei emua) tiedän koska itse olen varmaan jo jonkun kuukauden etsinyt edes JOTAIN psp emua..
The Noob
4.6.2006, 20:39:30
Sori jos tulee vähän yllätyksenä mutta PSP-emua ei ole, eikä luultavasti tule tulemaankaan (romeja kyllä voi ladata mutta ei emua) tiedän koska itse olen varmaan jo jonkun kuukauden etsinyt edes JOTAIN psp emua..
Jos ei ole vielä, niin varmasti tulee olemaan kun jo Xbox 360 on saanut omansa. Mitä nyt uskomaan aiempia postauksia.
Itse omaan Zsnessin ja pelaan sillä pääasiallisesti Chrono Triggeria. Loistava peli muuten ja suosittelen lämpimästi!
Tympeä posti, mutta tämän tarkoituksena oli lähinnä vastata Gaara9:lle
Nyt, kun olen yrittänyt pelata Crash Team Racingia EPSX:llä, kun koitan aloittaa jotain rataa peli aluksi lataa ihan normaalisti, mutta sitten EPSXE sulkeutuu ja ilmoittaa virheeksi jotain "Opcode 27 Unk".
Jos joku viisas osaisi kertoa mikä on ongelma olisin hyvin kiitollinen.
ps. Olen koittanut eri Video pluginneja mutta kaikissa valittaa samaa...