PDA

View Full Version : Mitä mieltä Sphere Gridistä?

Kaiowas
4.7.2002, 15:44:49
Onko teidän mielestä Sphere Grid addiktiivinen? Minusta ainakin on. Satunnaisia tappeluita jaksaa paljon enemmän pelata kun haluaa äkkiä vain takaisin Sphere Gridiin kikkailemaan. Se tuo mielestäni tappeluihin paljon enemmän sisältöä. Mikä on muuten suurin liikkumavuoro määrä mitä olette kerännyt Sphere Gridiin? Itselläni on Auronilla 87.

auron_86
4.7.2002, 16:17:19
Sphere Grid on jopa parempi keksintö kuin materiat FFVII:ssä joita pidin parhaimpana keksintönä. Sen "maxaaminen" on ehkä hiukkasen vaikeeta, mut SG:n käyttäminen on mielenkiintosta ja hauskaa. Ainakin aina tietää mitkä statsit on noussu ja kuinka paljon

Maksimi Sphere Levelin määrä on mulla ollut montakin kertaa 99. Ne on aina tullu AP trickillä, eikä se oo edes vaikeaa. Triple OD ja-AP vaan OD -> AP:n kanssa samaan aseeseen ja Cactuar Kingia tai Don Tonberryä vastaan ja homma hoityy yhdessä taistelussa. Paras S.lvl miträ oon saanu ilman AP trickiä on 78. Tällä hektellä muuten on "maxattu" SG, paitsi että Luckia ja Evasiojia puuttuu kaikilta jonkin verran.

Tommistus
4.7.2002, 19:04:57
Onhan se Sphere Grind ihan hyvä, mutta se ei ole hyvä juttu että näkee kaikki pelin taijat ja taidot ennen kun edes tietää mitä ne tekee. Mun maksimi niissä liikkumis askelissa on van jotain 25, koska mä laitan ne aina suunnilleen 2 taistelun jälkeen. Enkä ole yrittäny kerätä niitä kerralla paljon.

Locke Cole
4.7.2002, 19:39:37
Minä olen myös huomannut että Sphere Grindin täyttäminen on addiktiivista hommaa. Olen käyttänyt jo 20 ukkojen kouluttamiseen, ja eikä loppua ole vielä näkymässä.

Mickey
4.7.2002, 21:07:08
Sphere Grid.
Vammaista.
Joka pienen taistelun jälkeen joutuu näpyttelemään pieniä riekiä joita ei näe ilman suurennuslasia...

Mielestäni se on aika pohjanoteeraus, vain kasin systeemi oli huonompi, mutta siinäkin vain toteus kusi, samaten tässä, idea on loistava.

Seyana
4.7.2002, 21:28:47
pieniä riekiä joita ei näe ilman suurennuslasia...
pidätkö sitä varmasti suurella,ettet sillä kaukanakatsottuna?

Itse pidän sphere gridistä,mutta ne lukot on jotain erkkiä.Pulaa lvl 3 lukoista ja pahasti.
eniten keräämiäni leveleitä ennen käyttä oli 7 Lululla ihan pelin alussa,kun en oikein tajunnut koko systeemiä.Sanokaa vain,olen todellinen idiootti kun aloitan uutta peliä..
sphere gridissä on hauskaa,kun on koko ajan mahdollista nähdä kauanko vielä menee siihen ja sihen taitoon.Sillä tavalla oon saanut itseni kouluttamaan..
//Ja sitten vielä sen verran,että se aloittelijan moodi on kyllä typerä.Jäin siinä jumiin,kun ei ollut lvl 3 keytä,ja kaikki taidot sen takana...empä sitten päässyt Yunalescaa läpi,joten aloitin koko homman alusta,paremmalla gridillä.

Purity
4.7.2002, 22:25:17
Onhan se ihan hyvä systeemi. En sanoisi sitä mitenkään erikoiseksi. Varsinkin se normaali Sphere Grid.. siinähän vaan mennään eteenpäin. Ehkä pari risteystä tulee, mutta eihän siinä yksinkertaisesti ole valinnan varaa paljoa, joten periaatteessa se on vähän typerää, että aina joutuu itse ne pallot sinne laittamaan, kun sen voisi laittaa automaattiseksikin. Mutta se on kyllä plussaa, että aina tietää suunnilleen miten kauan menee seuraavaan kykyyn/taitoon/taikaan, sitä kouluttaa ukkoja mieluummin, kun tietää tarkemmin, että kauanko se kestää saada seuraava taito.

Se 'mutkikkaampi' systeemi onkin sitten ihan eri juttu. Siinä on melkoisen paljon valinnan varaa, joten se on periaatteessa ihan hyvä. Mutta toisaalta kun on tottunut siihen aikaisempaan, niin tämä on paljon vaikeampi, kun tässä pitäisi oikeastikin ajatella vähäsen. :)

En nyt ylistäisi tätä mitenkään paljoa. Se on ihan mukava systeemi, parempi kuin IX:n, paljon parempi kuin VIII:n, mutta sanoisin että VII:n materia systeemi on parempi. Siinä saa ikäänkuin vaikuttaa enemmän siihen millainen mikäkin hahmo on, kun taas (normaali SG) FFX:ssä vain mennään eteenpäin, ja valinnanvaraahan ei käytännöllisesti katsoen ole.

Ja kyllähän se rupeaa aina välistä kyllästyttämään kun joka tappelun jälkeen pitää aina mennä sinne Menuun ja laittaa niitä palleroita paikoilleen.

Shaft
4.7.2002, 23:03:50
Siis tavalliel gridil mennää vaa samaa rataa, mut jos otat advancedin niin sit alkaa olla jo samaa tuntua valinnanvarassa kuin ff7 materioissa. Ja eikä spehere gridissä pilaa peliä se, että ne skillit näkee jo valmiiks, koska ei täs ffx:ssä ole mitää kovin mullistavia uusia skillejä, taino... bribe on aika hauska :)

Mut sil advancedilla saa oikeastaan just sellaset hahmot kuin haluaa, esim kimahrista voit vaikka heti tehä vaikka black magen jos haluat, se on sit iha eri juttu kannattaaks se, mutta MAHDOLLISUUS siihen kumminkin on :D

Eli ei muuta ku advanced spehere grid peliin ja ei muuta ku kehittämää hahmoja :)

urho
5.7.2002, 7:40:02
SG on aivan paras systeemi, piste. Tulee oikein himo koulutella tyyppejä vain sen takia että pääsee taas gridille kikkaamaan.

Tsiisus sentään, minkälaisia pelaajia te olette? minulla on ollut enimmillään S.leveleitä ehkä jotain 6 XD

No minä aina käytän kaikki levelit sinne kunhan vaan saan niitä leveleitä. Nytkin on kaikilla 0.

Roakel
5.7.2002, 8:44:16
Sphere grid on mielestäni kaikkein paras kehitys systeemi koko final fantasyssa. Kun aloitin FFX:mpin pelaamista niin en ymmärtänyt siitä mitään, mä en kehittänyt koko pelin aikana paljon mitään ennen kun mun kaveri selitti koko homman ;)

Dante
5.7.2002, 9:29:38
Hieno systeemihän tuo on, hahmoista voi tehdä paljon voimakkaampia kuin missään muussa FF:ssä, ikävä kyllä siinäkin on omat rajoituksensa. Sitä kehittyneempää Gridiä en ole edes ehtinyt testata viellä, tallennus on suunnilleen siinä vaiheessa että tavaraa voisi ruveta keräämään monser arenan vihollisilta viellä kun täyttää vähän Gridejä, mutta hiljaa hyvä tulee.

Kookasi
6.7.2002, 2:43:23
Sphere Grid - vielä helpompi maksimoida statsit kuin FFVIII:ssä. Mahtavaa, kerrassaan mahtavaa. En ite edes kokeillu sitä alottelijoiden modea, vaan suoraa päätä Advancedin kimppuun eikä ollu mitään vaikeusia tajuta miten liikkua ym. Myös S. Leveleiden keruu onnistuu luontevasti, ja puolentusinaa kertaa on jokaisella hahmolla ollutkin 99 mittarissa. Nyttemmin kaikkilla on jokainen arvo 255 paitsi Luck, mikä vaihtelee välillä 96-98. Hpta löytyy jokaiselta ylitse 60,000 ja Mptä on turha edes laittaa ylitse 999. Erinomaista, joskin pelissä ei ole enää mitään uutta voitettavaa jäljellä - korkeintaan 40 leveliä Blitzballia voisi tahkota hiki hatussa. Eipä tässä muuta, ylistys Squarelle jälleen kerran =D

Sonya
6.7.2002, 9:30:56
Todella hyvä keksintöhän tuo Sphere Grid on.. siinä on todella kätevä ja hauska liikuskella! :)
Ainut huono puoli siinä ovat ne Lvl (esim.3) Keysperet, ku niitä ei tahdo löytyä mistään :eh: tai niitä ainakin saa aika harvoin..

Sayanna
6.7.2002, 10:21:37
Sphere grid on PALJON parempi systeemi kuin kasissa tai ysissä (seiskaa en olekaan vielä pelannut). Varsinkin se 'monimutkaisempi' sphere grid, jonka otin käyttöön aloittaessani juuri pelin alusta uudestaan. Mainio systeemi, ei voi muuta sanoa.

Dragon_1
6.7.2002, 10:37:56
Originally posted by auron_86
Sphere Grid on jopa parempi keksintö kuin materiat FFVII:ssä joita pidin parhaimpana keksintönä. Sen "maxaaminen" on ehkä hiukkasen vaikeeta, mut SG:n käyttäminen on mielenkiintosta ja hauskaa. Ainakin aina tietää mitkä statsit on noussu ja kuinka paljon

Maksimi Sphere Levelin määrä on mulla ollut montakin kertaa 99. Ne on aina tullu AP trickillä, eikä se oo edes vaikeaa. Triple OD ja-AP vaan OD -> AP:n kanssa samaan aseeseen ja Cactuar Kingia tai Don Tonberryä vastaan ja homma hoityy yhdessä taistelussa. Paras S.lvl miträ oon saanu ilman AP trickiä on 78. Tällä hektellä muuten on "maxattu" SG, paitsi että Luckia ja Evasiojia puuttuu kaikilta jonkin verran.

Voisitko selittää hieman paremmin ton ap trickin ja miten aseeseen tai aseisiin saa sen triple OV ja AP tai mikä nyt olikaan et mitä itemejä siihen tarvitaan ja nii pois päin =)

auron_86
6.7.2002, 11:17:15
Originally posted by Dragon_1

Voisitko selittää hieman paremmin ton ap trickin ja miten aseeseen tai aseisiin saa sen triple OV ja AP tai mikä nyt olikaan et mitä itemejä siihen tarvitaan ja nii pois päin =)

AP trick:

AP trickiin tarttet aseen jossa on Triple OD, Triple Ap ja Overdrive -> AP. Triple OD ja -AP ei oo pakollisia mut nopeuttaa hommaa. OD -> AP kykyyn tarttet 70 Doors to Tomorrow esinettä (siis 10 esinettä per taito, 70:llä saat sen taidon kaikille) joita voi bribeta Mech Scoutereilta Calm Landsissa tai napata yksi jokaista vihollista yhteensä kuudelta eri alueelta jolloin saat niitä 99 (suositelluin tapa, ja esineitä jää vielä ylikin). Aeita joissa on kaikki nämä kyvyt voi saada tappamalla One Eye monster Arenalla. Trilpe AP:n saa seeseen Dark Mattereilla (niitä tiputtelee miltei jokainen Monster Arenan hirviö) ja Triple OD:n saa Winning Formulasta (en satu muistamaan mistä saa helposti, mutta ainakin Ultima Buster tiputtelee niitö Monster Arenalla). Jos vielä haluat niin myös Auto-haste ja Auto-Phoenix on hyödyllisiä kykyjä (en satu muistamaan mistä niihin tarvittavia esineitä saa). Kun aseet on valmiita nappaa vielä Thunder Plainsista ja/tai Cavern of the Stolen Faythista yhden jokaista hirviötä. Laita niille kolmelle hahmolle joista haluut kehittää OD moodiksi joko Stoic tai Comrade. Sitten alotat taistelun joko Cactuar Kingiä tai Don Tonberryä vastaan, ja joko tapat vihollisen tai annat sen vaan iskeä sinua ja jooloin häivy Fleellä. Siinäpä se.

Safir
6.7.2002, 16:34:14
On se Sphere Grid ihan hyvä. Sitä on helppo (jokseenkin) käyttää, ja näkee, kuinka paljon on johonkin taikaan esimerkiksi.
Ja se innoittaa kasvattamaan hahmoja, joka on hyvä asia.

-Aeris-
10.7.2002, 11:57:06
Sphere Grid on minusta mukavaa vaihtelua, tälläkertaa systeemi on hyvin paljonkin erilainen kuin aikaisemmissa versioissa. Alussa meni vähän aikaa tosin sen tajuamiseen, mutta kyllä se sitten siitä valkeni.. jopa minullekin. Kuitenkin levelien nostaminen on meikäläisellä sydämessä niin lujasti että ei tämä ihan paras systeemi mielestäni kuitenkaan ole.. =)

Kreifi
10.7.2002, 14:56:43
En hirveesti kykene kommentoimaan SG:tä. Pelin olen mennyt kertaalleen läpi ja käytössä oli se alkeellisempi SG. Olihan se tosi kiva. Tuntui, että sai vaikuttaa itse hahmojen kehitykseen(Joskin aika suoraan siinä mentiin. Toisin taitaa olla siinä kehittyneemmässä versioissa.) Seiskan systeemi on kuitenkin paras. Tosin siinä ei saanut vaikuttaa hahmojen _kehitykseen_ vaan sen hetkiseen tilaan! Tarvitsee vielä kokeilla sitä kehittyneempää, ja ehkä sitten ihastun totaalisesti täh'n uuteen systeemiin.

TidusWeb
29.7.2002, 14:28:11
mää inhoon sphere griddiä...
kyllä vanhan ajan levelit ja abilityt oli PALJON parempia!
tosin se on mun mielipide

Maguswarrior
4.2.2004, 12:40:17
Mielestäni Sphere Grid on todella hyvin keksitty, ja hyvin toteutettu...
Se on kyllä vain aika iso, eli sitä ei jaksa täyttää kokonaan /maksimoida... Se on ainut miinus! :D

Ze Shoopuf
4.2.2004, 14:14:56
Originally posted by Maguswarrior
Mielestäni Sphere Grid on todella hyvin keksitty, ja hyvin toteutettu...
Se on kyllä vain aika iso, eli sitä ei jaksa täyttää kokonaan /maksimoida... Se on ainut miinus! :D
Niin... Mulla just hahmonkehitys menossa... Se on pelin jnnittävin osa! :D (<-- sarkasmia).
Mutta hyvin keksitty kyllä on tämä sphere grid. En voi verrata muihin, koska en oo pelannut muita. Mutta sitä oli kiva käyttää, kunhan tajuaa mitä ne on. ^^

Zatyyr
4.2.2004, 19:47:54
Sanoisin jopa, että tuo sphere grid on mahdollisesti loistokkain hahmonkehitys -systeemi joihin olen konsoliropelleissa konsanaan törmännyt.

Toivottavasti jatkossa japskiropellien kehittäjät ottavat onkeensa.

Tomppa
5.2.2004, 15:07:42
tietäiskö joku mistä saa niitä luck strenght(ja sen semmoista)sperejä :huh:

koska minun tyypeilla ei oo hyvät tehot :eh:

Braska
5.2.2004, 18:38:39
Originally posted by Tomppa
tietäiskö joku mistä saa niitä luck strenght(ja sen semmoista)sperejä :huh:

koska minun tyypeilla ei oo hyvät tehot :eh: Tässä ketjussa ei kysytä neuvoa, vaan tässä ketjussa on mielipiteitä sphere gridista.Kysy tätä "Kaikki FFX:ää koskevat kysymykset tänne" ketjussa.

Roleplayer
5.2.2004, 20:27:04
Tämä on siis erittäin suuri parannus edellisiin pelin osiin. Itse pidin tästä Sphere systeemistä paljon enemmän kuin entisestä levuttamisesta, joka oli ennenkaikkea erittäin tylsää ja yksitoikkoista. Tässä saa itse valita reittinsä jota kulkee ja minkälaisen hahmon haluua itselleen tehdä vaikkakin myöhemmässä vaiheessa koko sphere lauta on käyty läpi ja kaikilla ukoilla on samat taidot ja samat statsit, mutta sepä ei tee tästä systeemistä huonoa vain päinvastoin.Tälläinen levuttamistyyli jatkossakin FF peleihin niin hyvä tulee.

Ensin postailtu Braskan käsistä

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Tomppa
tietäiskö joku mistä saa niitä luck strenght(ja sen semmoista)sperejä

koska minun tyypeilla ei oo hyvät tehot
--------------------------------------------------------------------------------

Tässä ketjussa ei kysytä neuvoa, vaan tässä ketjussa on mielipiteitä sphere gridista.Kysy tätä "Kaikki FFX:ää koskevat kysymykset tänne" ketjussa.

Mutta myös oma vastauksesi oli jossain määrin turha kun ei sisältänyt vastausta kumpaankaan kysymykseen

Berrycake
6.2.2004, 10:26:36
Sphere grid on minusta hyvä keksintö. Monipuolinen, helppokäyttöinen, ja ehdottoman addiktiivinen. Todellakin, tuli itselläkin aina sphereleveleitä nostellessa odotettua innolla sitä, kun pääsee taas kikkailemaan sinne gridille. "Master" gridistä euroopanversiossa en osaa sanoa paljon mitään, kun olen pelannut vain ameriikanversiota. Mutta se mitä olen kymppiä PAL:ina aloittanut, niin ei se expertgrid kyllä mitenkään vaikea/ erikoinen ole. Vaikka sitä osaisinkin varmasti sen "eksperttiyden" puolesta käyttää, kallistun silti perinteisen gridin puolelle.

Sitä on hankala mennä sanomaan, onko sphere grid parempi menetelmä äijien kehitykseen, kuin perinteinen level systeemi. Kummassakin on puolensa tietenkin, eikai niitä loppujenlopuksi kannata edes mennä vertailemaankaan? Sitäpaitsi, spheregridiä käyttäessä nostellaan ja keräillään leveleitä samalla tavalla kuin aina ennenkin, kun expoa kertyy, mutta gridin kanssa on vaan eri vaihtoehtoja käytettävissä, mihin kykyyn ja ominaisuuteen ne levelit haluaa ensin käyttää. Hahmonkehitys ei ole näin niin suoraviivaista, vaan antaa itse pelaajalle enemmän valtaa kustomoida hahmonsa täysin omiksi.

Myös pelattavaa riittää rutkasti, gridi kun on aika laaja, ja sen täydellinen kiertäminen jo yhden kerran vie aikaa. Ja sitten kun alkaa tyhjentämään entisiä nodeja ja nostamaan atribuutteja vielä ennestään, siinäkin on vielä kikkailtavaa. Mainio asiahan se aina on kun on paljon pelattavaa.

Suurin liikkumavara on ollut Rikkulla, 99. (aikalailla kehityksen loppuvaiheessa kuitenkin.)

RAGE
6.2.2004, 22:56:16
SG on paras näkemäni hahmonkehitysjärjestelmä FF:issä. Vanha systeemi jossa kerätään vain leveleitä on...vanha. :P

Arma
7.2.2004, 8:43:03
Sphere Grid -systeemi vaati totuttelua, mutta nopeasti senkin kanssa tultiin tutuiksi. Mielestäni ihan mukava uudistus vaikkei ne vanhatkaan levelin kasvatus-tsydeemit niin pahoja olleet. Tässä uudessa oli myös se kiva puoli, että sai itse päättää minkälainen hahmosta kehittyy ja Kimahrista sai helposti toisen parantajan tai varkaan. Pidin siitä ja haluan myöskin nähdä lisää tälläisia.

Zatyyr
7.2.2004, 8:52:15
Originally posted by RAGE
SG on paras näkemäni hahmonkehitysjärjestelmä FF:issä. Vanha systeemi jossa kerätään vain leveleitä on...vanha. :P

... ja kulunut ja kliseinen. Nykyään sentään D&D:ssäkin on featit ja skillit niille varattuine pointseineen.

unlimited
9.2.2004, 15:45:59
Sphere Grid oli mun mielestä ainakin tähän mennessä paras hahmojenkehitys systeemi. Eikä mulla mennyt sen opetteluun kuin vaivaset 10 minuuttia. Harmi kun X-2:sessa sitä ei ole.

mogvisti
16.2.2004, 12:32:48
Milestäni Sphere Grid on erittäin onnistunut keksintö ja se antaa uutta potkua muuten vanhaan "Aseta materia suojaan tai aseeseen" menetelmään. Mielestäni se on mahtava lisä peliin. Itse ainakin kehitän ainakin kymmenen Sphere leveliä kerralla jotta pääsisin pitemmäksi aikaan kikkailemaan Sphere Gridiin. Erittäin mahtava juttu!

Antza
16.2.2004, 12:41:55
Joo onhan tuo aika mahtava kehitys systeemi mutta kun kartan on kiertän jonku 15 kertaa nii siihen alkaa pikku hiljaa kyllästyy =) . Ja sit on v-mäistä kun alkaa käyttää niitä spherei mil saa poistettuu vaikka jonkun hp+200 spheren, nii on aika tylsää poistella spherei joissa on just käynny.

Eli on hyvä ja toimiva systeemi mutta olen silti iloinen jos kakkos osas ei sit kerta tartte käyttää. ;)

Bianca
21.2.2004, 23:11:37
Mun mielestä sphere grid on mainio keksintö :) Kouluttaminen on paljon kiinnostavampaa. Mulla paras s-level on ollu varmaan 20 ku laitan ne yleensä sillon ku niitä kertyy kaikille 10.

Ceassa
22.2.2004, 22:49:53
Miten minä en ole tähän muka vielä vastannut.

Sphere Grid on ehdottomasti paras keksintö Final Fantasyissa, mitä tulee hahmojenkehittämiseen. Systeemi on toimiva, addiktoiva ja ennen kaikkea miellyttävä, enkä ole kertaakaan vielä joutunut sen kanssa hammastani puremaan. Ristikko on laaja, ja sen avulla kunkin hahmon pystyy muokkaamaan haluamakseen, mikä on oiva ratkaisu verrattuna esim. FFIX:aan, jossa taidot tulivat vain tietyille hahmoille (mikä ei sinänsä ollut hankala asia sekään, mutta hahmoihin olisi ollut mukava saada toisinaan vähän vaihtelua).

Hahmojen kehittäminen jumalallisiin mittoihin on aikas mukavaa puuhaa sekin, verrattuna muihin osiin, joissa hahmot jäävät korkeimmillaankin tylsästi levelille 99, eivätkä saavuta yli 9999:n HP:ta tai hyökkäystä. FFX:ssa kouluttaminen on hauskaa, ja voi sitä riemua kun ensimmäisen kerran näki hahmon kuluttavan yli kymppitonnin verran energiaa viholliselta, se oli ennennäkemätöntä ja kutkuttavaa.

Toivottavasti Sphere Gridin kaltainen järjestelmä tulee olemaan mukana myös tulevissa Finaleissa, eihän niistä vanhoista Level Up -systeemeistä ole enää mihinkään. :)

aijommi
25.2.2004, 13:56:15
En oikein pitänyt tuota Sphere Gridiä mukavana FF X:ä pelatessani. Olen sen vanhan EXP:n puolella. (Jos oikein muistan FF kybässä saa taistelun jälkeen jotain sphere leveleitä.)

Ze Shoopuf
25.2.2004, 14:47:55
Originally posted by Wec
En oikein pitänyt tuota Sphere Gridiä mukavana FF X:ä pelatessani. Olen sen vanhan EXP:n puolella. (Jos oikein muistan FF kybässä saa taistelun jälkeen jotain sphere leveleitä.)

Ei sphere leveleitä, vaan askelia. Siis ensin saa AP:ta, eli varmaankin Ability Pointseja, tai jotain siihen suuntaan. Kun on tarpeeksi Ap:ta, saa askelia, joilla voi liikkua sphere gridissä ja aktivoida siten aktivoida lisää noodeja ja siten tulla paremmaksi.

Niin ja EXP on edelleen käytössä Blitzballissa, ainakin niiden pisteiden, mitä ne saa, nimi on EXP. Mutta siitähän ei nyt puhuta, joten unohtakaa. Soli käsky. ^^

sara
25.2.2004, 20:43:03
Voi ihme, mitä ihmettä mä teen väärin tai jätän tekemättä, kun en pääse ikinäkoskaanmillonkaan gridiä kokonaan "ynpäri"?

Tootte varmaan jotain ihan ylijumalallisia pelaajia =/
Sillon kun kynpin pääsin läpi ja selaili sitä gridiä sieltä korkeelta, niin oli kyllä aika harmittava näky, kun isoja alueita on ihan ilman "valoja" :eh:
Ja mulla on ollu eniten s.lvleitä Wakalla, ja niitäkin pääsee kertymään korkeintaan se 5 :blah:
Minen ala! :prkl:

Byuu
5.3.2004, 21:54:56
SG-systeemi on kieltämättä aika hyvä. Se on kuitenkin niin iso etten ehtinyt (tai jaksanut) mennä Gridiä läpi ennen ku aloin pelata taas kasia ja seiskaa.
Koko pelissä on niin paljon pelattavaa ja avattavaa, että koko hommaan menee hervottomasti aikaa.
Itse pelaan jo X-2:sta jossa on myös hyvä systeemi...

goddis
6.3.2004, 11:21:32
Shere Grid on hyvää vaihtelua leveleihin. Itselläni on Tidus ja Yuna menneet lähes kokonaan Shere Gridin läpi ja Yunan iskut vaurioittavat n. 60 000- 99 999 HP:tä. Animan overdrive taas vie melkein 4 000 000...
Alkuvaiheessa peliä päätin kouluttaa Yunaa, Tidusta ja Auronia Kouluttelin hahmojani sillein että Yunalle laitoin jonkun aseen jossa on Break Damage Limit ja Triple AP. Tidukselle ja Auronille jotkut aseet joissa on Triple AP. Triple AP aseita saa One-eyeltä Monster arenalta (muistaakseni).

Jantteri
6.3.2004, 16:54:10
hehe...

Ystäväni otti FFX lainaan, ja hänen ystävänsä kanssa pelasivat. sitten soittivat, kun olivat jumissa Mushrock roadilla siinä pomos, jolla heiluu aina pää. Niillä oli jo 30 "Leveliä" mutta eivät kehity.

Ajatelkaa, eivät olleet käyttäneet S.Leveleitä, koska luulivat, että niitä ei saa käyttää... Ystävän ystävä oli mennyt kokeilemaan, ja tää toinen sankari aloitti pelin sitte alusta kun kerran meni "tuhlaamaan leveleitä"

;D ;D

EDIT : suurin määrä S.L. = 99 kerralla, don tonberryä vastaan triple overdrive, overdrive --> ap, (triple ap?)

Pönttö16
6.3.2004, 17:15:44
Minua ärsyttää jotenki se Sphere Grid kun saa koko ajan käydä asettelemassa niitä nappeja ja se on minusta vähän kuivaa. Ehkä oon sitten vähän yksinkertainen :D Se tietty korjautuis sillä että antas tulla aina enemmän kerralaan niitä liikkumispisteitä. Mutta jotenki minä en vaan tykkää siitä koko systeemistä. Se vanha perinteinen level pohjainen hahmonkehitys on edelleen mielestäni paras vaihtoehto. Ja oli niin helppo seurata hahmon kehitystä kun näki suoraan monennellako levelillä on. Sphere Gridin kanssa sitä ei oikeen nää ellei sitten ala tiiraamaan kuinka pitkän matkan on kulkenu. Kotoisammaksi tunnen oloni siis perinteisen level-systeemin kanssa.
Ainiin ja enimmillään on niitä liikkumispojoja ollu kerralla ehkä 6.

Mac_HH
6.3.2004, 22:54:32
Sphere Grid oli/on, ehkä laajin ja monipuolisin hahmojen kehitys järjestelmä, mitä FF sarjan peleissä on ollut. Kerkesin käydä melkein koko ''laudan'' läpi, lähes jokaisella hahmolla (kaikilla, muilla paitsi Kimahrilla ja Rikkulla). Pidin myös todella paljon siitä, että ''laudalla'' sai liikkua melkein jokaisen taistelun jälkeen ja jo ennalta näin, missä esim. Hastega/Curaga/Flare/[insert ability name here] ja se lisäsi lopulta aika paljon ns. peli intoa. ;D

Necrofobia
7.3.2004, 23:42:53
Sphere Grid on hyvä kyky-systeemi mutta ei paras ff:stä. Kaikkein paras juttu siinä on se että tekemistä siinä riittää todella pitkäksi aikaa. Ensin kierretään joka hahmolla koko laatta läpi ja sitten aletaan vielä muokkaamaan sitä että sais uber-tappokone-hahmot. Yhden huonon puolen siitä löysin eli tuntuu että siinä on aika vähä näitä abilityjä ja skillejä, monet ovat vielä aika hyödyttömiäkin...ainakin lopussa. Mutta kokonaisuutena oikein kätevä ja tässä hahmoja vihtii kehittää kauan kun on aina mukavaa päästä liikkumaan niitä sg polkuja pitkin ja aktivoida nodeja. Parhaillaan minulla on ollut 99 sphere leveliä eli maksimi.

Daiki
9.3.2004, 20:10:54
Aika mukavahan tuo on, minä ainakin opin sen käytön hetkessä [joskus satun olemaan sellainen...] No vaikka osasinkin nii käyttää sitä jo alussa, en kuitenkaa saa kauheasti niitä "askeleita" sinne :P Itse olenkin hieman "jäljessä" että osa hahmoista ei ole oppinut joitain iskuja jotka olisi jo aikoja sitten pitänyt [laiska kun olen] esim. Tidus ei osaa vielä Hastegaa mutta Slowgan ainakin osaa [no hurraa minä . . . :eh:]

EDIT// Jooh, edityys tuokio! Ainakin Tidus osaa Hastegan juu . . . :D

josu
9.3.2004, 20:53:31
Sphere Grid on loistava oivallus FF:n hahmojenkehityssysteemiin. Expert Sphere Grid antaa mukavan joustavat hahmojenkehitysmahdollisuudet sekä 'laudalla' on hauska liikkua ja aktivoida nodeja =). En kyllä ole vielä edes kiertänyt puoliakaan 'laudasta', vaikka olenkin asettanut tavoitteeksi saada hahmoille 99,999 HP + max statit :D. Vaatii tosin hieman MP nodien putsausta, mutta eihän 999 MP:llä tee juuri mitään (ainakaan minä en tee niin paljolla mitään). Ja eikös se niin mene, että kärsivällisyys palkitaan. Saa nähdä, tuleeko koskaan toteutumaan... Mutta Sphere Grid on kaiken puolin loistava keksintö, voittaa seiskan materiansäätöhommat sekä kasin junction -systeemin. Tätä voisi aivan hyvin käyttää myös tulevissakin Final Fantasyissa.

Ogloppi
14.3.2004, 12:03:32
en kauheesti tykänny sphere gridistä, siinä kun yhestä kohtaa menikin huonoon suuntaan, niin sai kehittää tyyppejä tuhat tappelua, ennen kun sai taas palattua taaksepäin!.. se ois ollu parempi jos niillä jo aktivoiduilla nodeilla ois voinu kulkee kokonaan "ilmaseks" :huh:

Maw
22.4.2004, 10:25:54
Minä olen sen verran perinteiseen leveelaamiseen taipuvainen tyyppi, että sphere grid sukittaa. Ei ole pahin mahollinen. Mutta parempi ratkaisu olis, että sais valita mihin stattiin laitta pojoja, mitä skillejä/spellejä/(joka kymmenes lvl vaikka)overdriveja, ja niin edelleen.

Kuppa
22.4.2004, 14:51:32
Tykkään Sphere Gridistä, koska on paljon erilaisia mahdollisuuksia päättää, mitä meinaa hahmoille opettaa ja mitä ei. Eli siis valinnan vapaus on se, joka tässä miellyttää... :P
Pitäähän vähän miinustakin antaa: Kun kehittää hahmoja, on huvittavaa nähdä, kun esim. Yuna alkaa lyödä 99999 vahingot "huteralla" kepillään. Tai sitten kun Auronin taiat alkavat olla yhtä tehokkaita, kun Yunan... ;D Siis hahmoista tulee suunnilleen identtisiä toisiinsa verrattuna [Ainakin melkein]...

Maw
23.4.2004, 7:16:38
Mielestäni semmoinen opn vähän älytöntä, että yrittää opettaa kaikille hahmoille kaikki jutut.

Siinä menee itse ropeltaminen ihan sivu suun!
Hahmojen pitäis olla yksilöllisiä!
Jokaiselle voisi olla oma sphere grid(joissa JOITAIN samoja juttuja, mutta muuten vain niille hahmoille tarkoitettuja. Sitten vaikka jollain VISIT SPEHRELLÄ voisi käydä nappaamassa kaverilta jotain.)

Saatoin nyt höyrynpäästön seassa puhua vähän sontaa, mutta joo =) ...

karpo90
29.6.2004, 1:23:02
Juu toi Griddulihan on ihan loistelias keksintö. Sitä alkoi vähimmiten kyllästyyn
LV:lleihin, kun se on sitä yhtä ja samaa exp:tä ja taas lisää exp:tä. Lautpeli kehitys toi kehitykseen monipuolisuutta ja sai itse päättää hahmon kyvyistä ja tasoista. Ysissä oli aika kexeliäs se eguipment- ability juttu ja no kasin Junction... voi voi sitä taikojen rälläämistä... MURHHHH. Kymppi on paras, ihan ehrottomasti!

Niin ja noita liikkumisia eli s.lvl:eitä aina keräsin kymmenen ja liikuin, en mitään hirveitä määriä.

Twom
29.6.2004, 18:43:10
Joo kyllä Sphere grid on hyvä kehitys menetelmä, koska jos valitset standartin hahmot ovat yksilöllisiä esim. Auron kehittyy voimassa ja Lulu magiassa. Loppua kohden kaikille saa kummiskin kaikki taidot ja loitsut (siinä meni se kovasti hehkutettu yksilöllisyys). Hahmojen statsit on aika helppo maksimoida (mutta voit kuolla pitkästymiseen). Seiskan materia systeemiin verrattuna tämä on kuin eri maailmankaikkeudesta. Mutta en mene sanomaan kumpi on parempi... Molemmissa saa kaikkille kaikki taidot.

KoirasiLelu
29.6.2004, 18:58:41
Mahtava keksintö!
Paras hahmon kehittämistapa. On hyvä, että sellainen keksittiin FF X:n sillä itse henkilökohtaisesti pidän tästä erittäin paljon, mutta tuo oli poistettu FFX-2:sta joka oli erittäin typerästi tehty sillä tuo levuttamis homma on aika surkeaa. Mutta toisaalta oli siinä myös ärsyttävät puolensa kuten aina kun saa levelin joutuu liikuttamaan sitä palleroa siellä ruudukossa, mutta siihen tottuu. Ja tämä hahmonkehitys tapa on todellakin erinomainen, kun aluksi saa valita minkälaista hahmoa alkaa kehittämään, mutta loppujen lopuksi kaikki hahmot saavatkin samat taidot ja voimat sun muut. Minun mielestäni erittäin onnistunut ja ei sitä aina jaksa tuota peruslevutusta, jossa ei oikeastaan muuta tehdä kuin hakataan 100 vihollista ja saadaan yksi leveli ja kaikenlisäksi et voi vaikuttaa mitä tuossa levelissä saat vaan ne on ennalta määrätty. SphereGridissä voit seikkailla ihan ominpäin johonkin tiettyyn pisteeseen asti.

Two winged angel
30.6.2004, 16:18:02
Tosiaan aluksi tuollainen kehitys järjestelmä tuntuipi ihan hullulta, ja sellainen "tässä menee ikuisuus" lause pomppi vähän väliä mielessä. Sehän onkin kauhean laaja juttu.

Nyt tuntuu jo positiivisemmalta kun olen kymppiä tahkonnut lävitse. Positiivista on että voi omille hamoilleen opettaa mitä haluaa ja tehdä vaikka Lulusta hullun attackittaja Tiduksesta mustan maagin. Aikaisimmissa Finaaleissa oli niin tarkasti määritetty mikä mistäkin hahmosta tuli. Kuten nyt vaikka garnet josta ei oikeastaan saanutkaan muuta kuin valkoisen maagin eikä Zidane pysty summonaamaan eidoloneja.

Sitäpaitsi, Yunasta saa mahtavan warriorin, serkkuni yunalla on parempi strenght kuin tiduksella ja auronilla...

vegeta
17.7.2004, 7:14:49
Minusta Sphere Grid on ihan hyvä, ärsyttää vaan, kun joku Yuna hakkaa enempi damagee, kuin esimerkiksi Auron, mutta eipä tuo minua ole haitannut, ihmeellistä vaan, kun joku maagi on soturia vahvempi. Mutta olenpahan ainakin jaksanut kerrankin kehittää hahmojani, liian helppo, mutta silti hyvä. Minä kyllä ikävöin hieman leveleitä, kun hahmoilla ei näy niitä :murjotus:

Andromeda
17.7.2004, 18:30:04
Sphere grid on erittäin hyvä ja addiktiivinen hahmojen kehityssysteemi. Kun pelasin ensimmäistä kertaa FF X:ää en tajunnut sphere gridistä paljoakaan. Mutta kun tarpeeksi kauan pähkäilin / selailin jotain manuaaleja, huomasin että sieltähän paljastui vallan mainio kehityssysteemi. Itselläni on sellainen tapa taistellessani, jos esim. jään johonkin paikkaan taistelemaan, niin minulla on jokin päämäärä sphere gridissä (esim. "en lähde tästä taistelemasta ennen kuin Yunalla on Firaga, Thundaga, Waterga & Blizzaga" ). Siinä sitten taistelen siihen asti kun Yunalla on edellä mainitsemani taiat.. toisinaan se tuntuu hieman turhauttavalta, mutta se on myös hyvin palkitsevaa.

Ei voi muuta sanoa kuin sen, että Sphere grid on mahtava.

Candice
18.7.2004, 11:17:54
Kuten olen jo useammassa ketjussa jaksanut inistä sphere grid on tyhmäke kehityssysteemi. Onhan se alussa jännää leikkiä hämähäkkiä ja kutoa neonkirkkaita värejä verkostoon. Se on loppujen lopuksi ahdistavaa ja kun lopuksi päätyy siihen, että Lulu on vahvempi kuin Auron ja Tidus osaa enemmän valkoista magiaa kuin Yuna ikinä. Ei se vain toimi.

Lisäksi minä kaipaan leveleitä, joista näkee edes jotenkin sen etenemisen ja tason pelissä. Sphere grid vain omii ne pisteet, jotka taistellessa keräät ja palkinnoksi tästä saat vaivaiset parikymmentä hp:tä tai muutaman tehopisteen lisää magiaan. Ei näin, minä en pidä.

Sphere grid sukkaa ja pahasti.

Grove
18.7.2004, 13:45:06
Minusta se on aivan loistava. Hahmoista saa aivan über vahvoja sekä Sphere Gridin täytössä on haastetta. Sitten pitää tietenkin olla vaikeampi aste eli Expert Sphere Grid joka on ihan hyvä, mutta ei Stannardin veroinen. (Koska sillä ei saa tarpeeksi hyviä hahmoja :mad: )

Vaikka Sphere Grid onkin melko helppo kehitys systeemi niin se ei ole kuitenkaan liian helppo kuten vaikkapa FFIX:ssä joka on hyvä, koska peleissä pitää olla haastetta. Minä petyin pahasti kun FFX-2:ssa ei ollut Sphere Gridiä...

Ruhve
18.7.2004, 18:19:50
Minäkin jo aika monessa ketjussa tätä toitottanut, että sphere grid on huono. Okei siinä saa kehitettyä hahmot sellaisiksi kuin haluaa, mutta kun tarkemmin ajattelee onko siinä mitään järkeä? Jos tekee niin, että kaikilla hahmoilla vain etenee ja kerää kaikki mahdolliset kyvyt, niin hahmoista tulee vain tasapaksuja ja tylsiä. Hahmojen pitää olla yksilöllisiä, eikä joka paikan höyliä. Tuo on vain turhauttavaa ja liian tylsää. Minusta koko sphere grid olisi saannut jäädä tekemättä ja keksimättä.

Minä petyin pahasti kun FFX-2:ssa ei ollut Sphere Gridiä...
Taisivat tekijät ymmärtää, että kuinka huono se on. Hyvä vain, että pitkästä aikaa uuteen Finaliin on otettu job-systeemi mukaan.

SDNKorento
18.7.2004, 20:32:12
Okei siinä saa kehitettyä hahmot sellaisiksi kuin haluaa, mutta kun tarkemmin ajattelee onko siinä mitään järkeä? Jos tekee niin, että kaikilla hahmoilla vain etenee ja kerää kaikki mahdolliset kyvyt, niin hahmoista tulee vain tasapaksuja ja tylsiä.

Se on ehdottomasti Sphere Gridin huono puoli, että hahmoista tulee loppujen lopuksi klooneja. Tosin Gridiä ei ole suunniteltu hyper-expaamiseen, joten minun kaltaiselle sunnuntaipelaajalle Gridin rajat ei tullut vastaan.

On kyllä vähän harhaanjohtavaa sanoa, että hahmot kehittyvät sellaisiksi kun itse haluaa. Ainakaan statusarvoja koskevia painotuksia ei voi valita (Strenght tai Defence). Valinnanvapaus perustuu enemmänkin reittivalintoihin, joita FFX:ssä on valitettavan vähän.

Mutta juuri reittivalintaan SGridin vetovoima perustuu. Vaikka valinnanvapaus on vähissä, niin se on silti hubaa miettiä reittejä. Jostain syystä min olen aina ihan onnesta kipiä, kun min saan S-leveleitä.

Taisivat tekijät ymmärtää, että kuinka huono se on. Hyvä vain, että pitkästä aikaa uuteen Finaliin on otettu job-systeemi mukaan

Ei saa. Olisi unelma, jos Job-systeemi yhdistettäisiin SGridin tapaisen systeemin kanssa (Jokaisella hahmoluokalla oma uniikki palloverkko, johon muut ei pääse)

Kartz
18.7.2004, 22:04:31
Vaikka olenkin enemmän Leveleihin taipuva, oli Sphere Grid hyvä systeemi. Siinä vaan kyrsii yks asia ja pahasti. Ei voi millään saada MP:tä maksiin, jos haluaa muut statsit ja HP:n. Olis paljon ukavampaa kattella täydellisiä hahmoja, vaikka eihän sillä MP:llä mittää sitten teekkään. :P

Juripa
19.7.2004, 5:26:34
Eipä SGrigi mikään kovin hyvä juttu ollut. Näkyi heti alussa mitä taikoja pelissä oli jne. Ja hahmojen kehitykseen menee enemmän aikaa kuin juonelliseen läpipeluuseen. Oikeastaan yli puolet ajasta menee pelkkään hahmonkehitykseen. Kyllä X-2:n level-upit ja Garment Gridit voittavat X:n palloverkon mennen tullen, eikä X-2:n level-uppaaminenkaan ole kovin hidasta, aika turhaa sellaista.

Tuo Jobbi + Sphere Gridi vaikuttaisi aika kivalta keksinnöltä. Siis sellainen jolla jokaisella ammatilla olisi erilainen Gridi. Esim. White Magella olisi vain Magic, Magic Defence sekä White Magen abilityjä omassa Palloverkossa. Eikä sen tarvitsisi olla kovin suuri :)

Shilu
22.7.2004, 16:22:00
Mun mielestä SGrig on hyvä. Aluks se oli vähän sekanen :huh, mut sen oppi melkein heti. Se "kehittyneempi" versio on silleen parempi, että on paljon enemmän mahdollisuuksia. Sitten vielä siellä on mun mielestä kiva kikkailla siellä SGridissä.

Vance
23.7.2004, 14:51:22
^ Spam?

En henkilökohtaisesti pidä Sphere Gridistä. Hahmojen supervahvoiksi saaminen vie mielestäni liian kauan aikaa, itse jouduin kehittelemään ainakin kolme tuntia eri paikoissa, jotta pärjäisin seuraavalle vihulaiselle.

FFX on huono, eikä Sphere Grid sitä pelasta. (Mielipide.)

Roskapussi
24.7.2004, 13:08:04
Aika kaksipiippuinen asia mielestäni. Toisaalta, on hyvä kun näkee aina, että miten lähellä se himoittu taika onkaan. Näinpä tulee aina ajateltua "vielä yksi taistelu, sitten lopetan". Monipuolinenhan tuo SG on. Hahmot saa kehitettyä juuri sellaisiksi kuin haluaa. Jos Auronista haluaa Magen, niin mikäs siinä. Tosin jos hahmoja rupeaa kehittämään paljolti, niin hahmoista tulee väkisin samallaisia.
Huonoa on myöskin se, kun joutuu joka taistelun jälkeen räpläämään sitä karttaa. Itseäni se oikein jaksanut innostaa.
Aluksi tuo systeemi tuntui hyvältä, mutta siihen kyllä kyllästyy äkkiä.

//Ja Regi, niitä lukkoja saa siinä pitkin peliä.

Auroch
24.7.2004, 19:58:04
Mielestäni SG on paras koulutus järjestelmä. Se on niin motivoiva ja voi myös katsoa missä mikin tietty taika on. itselleni olenkin tavoitteeksi pistänyt että joka hahmolla koluttua SG jokaista kohtaa myöten.

Leya
5.8.2004, 9:40:10
Sphere Grid on kiva. ^^ Minä ainakin tykkään siitä enemmän kuin leveleistä. Se pienempi Grid, en muista nimeä, mutta kuitenkin, se on paljon kivempi kuin se isompi. Isompi on sekavampi ja ihan tyhmän värinen. Sitä pienempää Gridiä on aina niin kiva räplätä ja laskeskella, "kuinka monta step leveliä pitää saada, ennenkuin pääsee sinne ja tänne?" Sitten on kivaa leikkiä niiden kaikkien Return Spherien ja Teleport Spherien sun muiden hauskuuksien kanssa. (Ihan oikeasti, ei tämä ole mitään piilovattuilua, kuten jotkut saattavat ymmärtää) Voi etsiä ihan vapaasti juuri sitä ja tuota juttua, mikä on mielessä ja tahtoo opettaa sille ja tälle tyypille. Sitten kun sen löytää, alkaa miettimään sitä helpointa reittiä saadakseen opetettua se mahdollisimman nopeasti haluamalleen tyypille. Tutkiskelee niitä Spherejä mitä jo omistaa ja laskeskelee ja kaikkea muuta kivaa. Sitten kun on saanut mietittyä kaikki jutut niin menee vain tappelemaan ja hankkii ne tarvittavat Step Spheret ja tarvittaessa Step Lvl Spheret. Sitten kun saa sen jutun opetettua jollekin, niin pomppii riemusta. Siinä matkan varrellahan saa aina kaikkea muutakin kivaa. Tietysti joskus tulee tehtyä semmoisia enemmän tai vähemmän kauheita mokia kun sen Sphere Gridin kanssa leikkii. Tietysti sitten alkaa suututtamaan ja mitä enemmän siinä tilassa käsittelee sitä Gridiä, sitä vähemmän on motivaatiota leikkiä sen kanssa tai sitten edes katsella koko hökötystä. Vähitellen sekin tila haihtuu ja sitten on taas kivaa plärätä Gridiä ja kehittää jotakin osaa aivoissaan. Jos nyt se kehittää. En tiedä. Ihan sama. Sitä on kuitenkin kivaa käyttää. Itselläni on tavoitteena yrittää vahvistaa tyyppien vahvuuksia, eli en ole ihan varma, koluanko koko Gridin läpi kaikilla tyypeillä. Minulle on pääasia, että tyyppien vahvuukset ovat mahdollisen hyviä. Niin ja tieysti minä aion saada kaikkien hp:t mahdollisimman suuriksi. Sama juttu mp:ssä.

The Noob
7.8.2004, 21:38:51
sphere grid on todella hyvä keksintö. Perustelu:
-jo pelin alku vaiheissa voi ruveta päättelemään mitä "alaa" rupeaa kehittämään tyypillensä!
-ei tylisisty jonkin taidon hankkimiseen koska leveleitä saa melkeen joka tappelusta toisin kuin jossain FFIX FFVII (en tee pitkää litaania :P )
-hahmon kehitys on nopeaa ja helppoa! (viittaa äskeiseen)
__________________________________________________ _______________
eipä paljon muuta tule mieleen. Sphere gridissä on yksi huono puoli jos hankkii liikaa leveleitä esim (30-80) niin rupeaa mielessä käymään ajatus "millonkoha mulla on aikaa näyttää noi" huh huh se on pitkä urakka oon kokenu enkä suosittele hankkimaan leveleitä yli kahta kymmentä...
__________________________________________________ _______________
MUISTAKAA tämä oli vain minun näkö kantani asiasta eli älä valita jos jokin on toisin kun sinulla :prkl:

Flafi
10.8.2004, 12:24:53
Sg on kyllä ollut kaikista paras idea mitä ff:iin on kehitelty!! Paras puoli oli se että koulutuksesta tuli todella hauskaa!! (pitkästä aikaa!)

Parhaimmillaan itselläni on ollu s.Lv on ollut 99. Helpoin tapa näiden hankkimiseen oli se, että meni omegaruinseille laitto kaikille äijille aseet joissa oli, triple AP,OD to AP ja triple OD. Sitte vaa kävin sielä missä tapeltiin Omegaweaponia vastaan ja tulin takas save spherelle ja hups äijät oli saanu noin 200 s.Lv. Helppoo ku heinän teko!! :D

shaiana
11.8.2004, 11:26:39
Moni on jo sanonut sen minkä minä olisin tahtonut sanoa, mutta lisätään nyt omaakin näkökulmaa asioihin (joka ei muuten kiinnosta ketään, mutta koska minut on luonnehdittu höpöttäjäksi, niin pitäähän sitä titteliä pitää yllä).

Minusta Sphere Grid on hyvä keksintö. Juuri niin kuin joku jo totesi, niin se on addiktoivaa puuhaa, mutta minä ajattelen sen hyvänä asiana. Asetan itselleni rajoja ("Minä en mene mättämään Seymouria ennen kuin Tidus on oppinut Hastegan") ja siitähän hyödyn vain minä itse. Toisin kuin näissä level -jutuissa, hahmojen kehitys on oikeasti hauskaa puuhaa.
Ainoa asia, joka hieman hämää, on lopulta hahmojen samanlaisuus. Kun kehität kaikki täydellisiksi niin eipä sitten ole mitään merkitystä, ketkä ovat kentällä.
Sphere Grid on minusta paljolti onnistuneempi systeemi kuin esimerkiksi FFVIII:n Draw -juttu, mutta se nyt ei liity tähän mitenkään ja hyvä niin. Eniten minua kyllä rassaa koko gridissä se, että aina lähden Yunan kanssa Lulun reitille "kyllä minä nuo taiat voin hakea, ei mene kauaa kun menen takaisin sen omalle reitille" ja Lulukin harhautuu parantajaksi tietyin väliajoin. :D Tämä tietysti on vain oma ongelmani, mutta ei kai sille voi mitään.

Minusta Expert Grid on parempi, kun se joustaa enemmän käytössä. Ei ole niin suoraviivaisesti "Yunan reittiä" vaan sille saattaa Rikkukin poiketa ihan vahingossa. No, sitäpaitsi se niiden hahmojen siirtely siellä on hauskaa. Minulle ainakin tulee aina ihana olo, kun saan käsiini uusia pisteitä mitkä pitää uhrata johonkin. Kerran tein niinkin tyhmän virheen, että rupesin kiertämään samaan paikkaan, kun katsoin että siitä pääsee nopeammin kuin mistä se reitti menee. Hoksasin tietysti heti pallon aktivoituani, että kerpele, siinä mitään oikotietä ole.
Joskus nämä siis ovat harhaanjohtavia, mutta silti paljon mukavempia kehittää. Mieluummin pidän edes näennäisesti lankoja käsissäni ja luon hahmoista omiani, kuin vain mätän ja mätän ja nostatan tasoja.

Se job-grid olisi ihan kehittelyn arvoinen idea.

Jim Alastor
11.8.2004, 13:52:11
No onhan se ihan hyvä systeemi kun otetaan huomioon esim:Kingdom heartsissa ei tarvitse pelata kun vähän vajaa 35 tuntia niin hahmot ovat jo täysin kehittyneitä mutta vasta kun oli kulunut 65 tuntia mun yuna ei pystynyt enään kehittymään...Tosin mun suurin liikkuvuus on 99lv monen monta kertaa päivässä sillä yunan celestian weaponiin kuulluu double ap(mukaan lukien esim:break damage limit) mikä edellytää sitä että niitä leveleitä tulee tavallista nopeammin...

Velvety
15.8.2004, 9:25:09
Kyllähän se Sphere Grid on ihan kiva ja kätevä. Mutta itse olen enemmän aikaisempien finalien kehitys systeemien kannalla, onhan Sphere Gridiä varsin helppokin käyttää ja taisteluita jaksaa käydä läpi enemmän ja sen jälkeen taas tappelemaan sen Gridin kanssa. :P

Juu, minun suurin liikkuvuuteni on ollut 46-50 päivässä. ^^

Pakko sanoa, että pidän Expert Gridistä enemmän, vaikka välillä kuuluukin kauheaa kiroilemista, kun tulee lukko vastaan ja ei ole sitä Sphereä, jonka tarvitsen. :D

Squally-girl
2.9.2004, 17:31:46
Mielestäni sphere grid oli MAHTAVA juttu. Tosin olihan se aluksi aika hankala, mutta kyllä sen lopulta oppi. Aina sai pähkäillä että hakisko ton vai ton ja se oli itseasiassa hirveen kivaa. Se teki myös kouluttamisesta kivaa ku ties että taistelusta sai pisteitä joilla pystyi etenemään sphere gridissä. Mukavaa puuhaa se oli. ;D

Gift of Death
22.9.2004, 14:21:55
Onhan se ihan hauskaa kun saa vähän vaihtelua tohon kehitykseen,mutta on siinä varjopuoliakin. Tuli aluks vähän ongelmia sen kanssa,mutta ei se niin hankalaa ollutkaan.Se alottelia sphere grid on aika hankala ku se on niin pien level spherejä on niin vähän välillä. Ei minulla kyllä mitään suurempia ongelmia ole ollut.Muutkin spheret loppuu silloin tällöin. 9v pikkusisko halus pakolla pelata sitä eikä siitä tullu mitään.Minun piti koko ajan auttaa sitä sen kanssa. :eh:

Granite
22.9.2004, 15:54:02
Minä pidän Sphere Grid-systeemistä todella paljon. Ainahan FF-peleissä hahmojen kehitys on ollut addiktoivaa, mutta Sphere Gridillä se on erityisen kivaa. Key Spheret ovat välillä vähän turhan tiukassa, mutta muuten laudalla seikkailu, valintojen tekeminen ja abilityjen sun muiden aktivointi on silkkaa herkkua. En ole tuota advanced-gridiä vielä kokeillut, mutta täytyypä sitäkin testata joku päivä.

Erityisesti pidän Sphere Gridissä siitä, että vaikka hahmoja tuleekin kehitettyä erilaisiksi (niinkuin on tietysti tarkoituskin) niin hahmoille saa mukavasti esim. Friend Spherejen avulla kehitettyä joitain samoja erityisen tarpeellisia ominaisuuksia. Esim. vaikka Rikku ja Khimari eivät varsinaisesti maagikkoja olekaan niin olen avannut voimakkaita taikoja mm. seuraavasti: Holy on sekä Yunalla että Khimarilla, Demi on sekä Khimarilla että Lululla ja Ultima on sekä Lululla että Rikkulla. Muutenkin hahmoihin saa lisättyä hauskalla tavalla eri ominaisuuksia, eikä tiettyjen ominaisuuksien saaminen ole enää sidottu esim. johonkin tiettyyn hahmoon tai varusteeseen. Khimari onkin itselläni melkoinen sillisalaatti ja sekoitus muiden hahmojen ominaisuuksista (omiensa lisäksi).

Onko FFX-2:ssa muuten Sphere Grid? En ole kyseiseen peliin juurikaan tutustunut. Ainakaan vielä.

Grove
22.9.2004, 16:03:42
[Off topic]

Onko FFX-2:ssa muuten Sphere Grid? En ole kyseiseen peliin juurikaan tutustunut. Ainakaan vielä.
Ei ole. FFX-2:ssa on useita erilaisia Dress Spherejä eli puku-kristalleja joita löytyy peliä edetessä. Niitä voi vaihdella hahmojen kesken ihan miten haluaa ja hahmon osaamat taidot riippuvat niistä. Esim. Jos Yunalla on Black Mage puku päällä niin hän voi käyttää oppimiaan Black Magic kykyjä. Jos hänelle vaihtaa sitten, vaikka White Mage puvun niin hänen Black Magic- kykynsä vaihtuvat White Magiceiksi ja niin edespäin.

Vähän sekalainen viesti...

[/Off topic]

Granite
22.9.2004, 16:18:18
Ei ole. FFX-2:ssa on useita erilaisia Dress Spherejä eli puku-kristalleja joita löytyy peliä edetessä. Niitä voi vaihdella hahmojen kesken ihan miten haluaa ja hahmon osaamat taidot riippuvat niistä. Esim. Jos Yunalla on Black Mage puku päällä niin hän voi käyttää oppimiaan Black Magic kykyjä. Jos hänelle vaihtaa sitten, vaikka White Mage puvun niin hänen Black Magic- kykynsä vaihtuvat White Magiceiksi ja niin edespäin. Jotain tälläistä olin juttuja sivusilmällä lukeneena ymmärtänytkin että asujen vaihtelu FFX-2:ssa on kykyihin vaikuttava juttu, mutta ei ollenkaan Sphere Gridiä? Milläs tavoin niitä hahmoja siinä sitten kehitetään?

Olisi nyt luullut että kun FFX-2 nimensäkin puolesta selkeästi liittyy FFX:ään niin mainio Sphere Grid olisi otettu mukaan myös siihen. Mutta ei sitten.

Droopy
26.9.2004, 23:34:59
Mielestäni Sphere Grid on loistava kehityssysteemi.

Mutta ainahan kaikessa on parantamisen varaa. Eniten minua on ruvennut häiritsemään se, että siinä kaikista hahmoista tulee samanlaisia...

Jos olisi ollut jokaisella hahmolla oma Grid. niin hahmojen alussa esiin tuodut taistelu-ominaisuudet olisi päässeet paremmin esiin, tehden hahmoista paljon kiinnostavampia.

ascalon
30.9.2004, 19:50:24
Ihan menevä systeemihän se Sphere Grid on, vaikka loppua kohden kyllä menee aivan pipariksi. Ainakin siinä vaiheessa kun saa ilmalaivan. Sitten on vain ajan kysymys, milloni jokaisesta tulee 99999 jokaiselal iskulla lyöviä tappokoneita. Ennen tuota pistettä se kyllä toimii erinomaisesti. Parhaiten se toimisi, jos jokaisella olisi oma Gridi ja jotkin kyvy löytyisivät useammalta laudalta. Lähinnä joku Cure, Flee yms. Ei mikään pakko tietenkään. Taisi kyllä posti hieman kirrättää muiden ajatuksia. Mutta omat suosikkisysteemini ovat kyllä ehdottomasti vitosessa ja seiskassa.

edgecrusher
20.10.2004, 19:25:28
Mun mielestä Sphere Grid oli ihan onnistunut näverrys, pelin alussa hahmot on mukavan erilaisia, mutta loppua kohden kaikilla rupeaa olemaan kaikki samat kyvyt ja statukset. Hahmoilla on myöhemmin eroa vain Overdrive-hyökkäysten suhteen, mikä vaikuttaa erityisesti monsteriareenalla. Varsin positiivinen tsydeemi kumminkin. :up:

Final Weapon
20.10.2004, 21:03:31
Sphere Grid on mahtava keksintö!!!!!! mutta siinä on juuri se huono puoli että kaikista hahmoista tulee samanlaisia... no tahdoin vaan sanoo että tuo Dress sphere homma on niin että jokaisessa D spheressä on omat 20 ability:ä esim. taikoja, special:eja, skill:ejä ja vastaavaa. Ja aseet vaihtuvat Dress Spheren mukaan.

The Flare
1.11.2004, 16:52:07
Sphere Grid on mainio keksintö se ei ole vaikea jos lukee sen tutorialin (jota minä en lukenut ekalla kerralla :eh: ) niin se on tosi helppoa ja se on hyvä keksintö myös siks että voi valita mitä opettelee. Sitten pelin lopussa saa niitä clear spherejä ja sitten voi tehdä että on hitosti HP:ta.

WonderAndy
2.11.2004, 9:07:58
Kyllähän tuo Sphre Grid ihan hyvä keksintö oli, mutta ei se silti mikään mullistava juttu ole. Se oli hyvää, että SG antoi kehittää lähes tulkoon sen mukaan, mitä itse halusi ja kohtia sai jättää välistä, jos vain viitsi.

Sitten huonompia puolia oli esim. se, että niihin kehityksiin tarvittiin niitä hemmetin spherejä. Niitä oli melkoisen ärsyttävää keräillä. Ainakin silloin alussa, kun loppuivat ability spheret kesken ja niitä alkoi saamaan vasta vuonna nakki. Se turhautti.

Juste
2.11.2004, 11:04:55
Sphere grid on ihan hyvä keksintö, varsinkin jos haluaa pelattavaa ja haluaa voittaa kaikki dark aeonit ja penancen ilman yojimbon zanmatoa, mutta kun itse en tykännyt kehittämisestä yhtään niin siksi se ei ole mielestäni mikään paras mahdollinen kehitystyyli. Tapoin tosin kaikki dark aeonit ilman zanmatoa, mutta penancessa meni hermot, joten olen tuon kehityksen kohdannut ja se oli kamalaa.